PDA

View Full Version : ik wil een Semi akoestische gitaar kopen, budget: onder 150,-



gitaaroeffelt
15 maart 2011, 17:39
ik zoek een Semi akoestische gitaar met een budget van onder de 150 euro als het zou kunnen. dan heb ik nog een vraag; kan je een semi akoestische gitaar op een Line 6 versterker aansluiten?

-Martijn-
15 maart 2011, 18:46
Je weet zeker dat je een semi akoestische gitaar bedoeld, dus geen elektro akoestische? In beide gevallen wordt het lastig om er een in deze prijsklasse te vinden die fijn speelt, als ik jou was zou ik nog even doorsparen. Maar anders gewoon een keertje een muziekwinkel binnenlopen en wat uitproberen, of Marktplaats in de gaten houden.
Elke versterkte gitaar kan op een versterker, dus ook op een Line 6.

Muzieknono
16 maart 2011, 07:28
een fatsoenlijk versterksysteem voor een akoestische gitaar komt al op 150 euro en dan heb je nog geen hout eromheen.
Ik zou even doorsparen, 150 euro is al weinig voor een fatsoenlijke onversterkte akoestiche gitaar.
Mvgr. Dirk Jan :B

Bert Gitaar
16 maart 2011, 09:36
Misschien is dit wat voor je?

http://www.bax-shop.nl/akoestische-gitaar/dimavery-jk-303-eq-semi-akoestische-gitaar-zwart/product-details.html

Ziet er op zich goed uit. Voor minder dan 140 euro.
Bevalt het niet, dan stuur je 'm gewoon retour.

Ik heb op de gok de JG-502 gekocht en deze viel niet direct tegen na wat sleutelen.

mastermind
19 maart 2011, 19:54
Zoals eerder aangegeven een beetje element zit al op € 150,-, maar af fabriek vaak € 100,-.

Maar kom op zeg, die Dimavery.... heb je die specs gezien? Die gitaar is van Rozenhout :S.... als je zeker van wilt zijn dat die gitaar over een paar jaar bij de kliko gaat en je geld wilt weggooien, dan koop je hem maar.

Inderdaad gewoon even doorsparen dan heb je een vaak een veel beter instrument zowel akoestisch als versterkt, gaat jaren mee en beleef je er veel meer plezier aan.

-Martijn-
20 maart 2011, 11:44
Dat rozenhout lijkt me meer een vertaalfoutje. Op de site van de fabrikant staat namelijk rosewood.

Maar ik zou inderdaad nog even doorsparen om je budget te verdubbelen, dan kan je misschien wel wat leuks vinden ergens.

LaurentB
20 maart 2011, 12:56
De vertaling van rosewood is palissander, en dat is i.h.a. een zeer hoogwaardig materiaal om zij- en achterkanten voor gitaren van te maken, alhoewel dit geen topgitaar zal zijn, nee.

mastermind
21 maart 2011, 16:37
Inderdaad, correctie is triplex palissander zij- en achterkant met een triplex sparren topje. Maar blijf wel bij mijn standpunt, spaar liever even door ;)

Git Aar
24 maart 2011, 18:41
Er staat nu een zwarte Tanglewood op marktplaats met cutaway en fisher element voor 150 euro. Dan heb je heel wat meer als dat ding van dimavery.

mastermind
26 maart 2011, 21:39
Idd, zag hem ook op marktplaats. Gelijk kopen zal ik zeggen! Prima gitaar voor het geld.

Gr.

Lars