PDA

View Full Version : ruisen clean kanaal koch studiotone



rupke
15 maart 2011, 14:23
Ik heb gisteren een tweedehands Koch studiotone combo gekocht en kon toen maar op laag volume uittesten. Nu heb ik thuis op wat hoger hoger volume gespeeld (kwart open tot 1/3) en ik merk dat het cleane kanaal enorm ruist. volume van ruis neemt ook toe als ik hem harder zet. Als ik de ijzertjes van de handle bovenop aanraak wordt het iets minder maar de ruis is dan ook nog duidelijk hoorbaar. Dus dan denk ik dat het voor een deel aan de aarding ligt. Nu heb ik op hetzelfde stopcontact mijn andere versterker aangelsoten en die ruist zeer minimaal (nauwlijks hoorbaar) ten opzichte van de koch. Of ik wel of geen gitaar aangesloten heb maakt niets uit voor de ruis. Die is hetzelfde. Hebben jullie misschien enig idee waar het aan kan liggen.

Gr. rupke

cluseau
15 maart 2011, 14:41
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het weer eens over brom gaat. De aanpak is dan compleet anders dan bij ruis.

Frans

rupke
15 maart 2011, 15:20
Hoi

Excuses het is inderdaad een brom. Ik heb zojuist weer eens de versterker aangezet om het nogmaals te testen.

Ik zal nu wat specifieker zijn.

Gitaar niet ingeplugd. Dan is de ruis pas hoorbaar als hij 3 kwart tot vol open staat, maar dat lijkt me wel normaal, hij staat dna ook ergggggg hard. Geen brom hoorbaar dus.

Nu sluit ik de gitaar aan en als ik de versterker een kwart opzenzet dan komt de brom er in en half open is het een harde brom. Als ik dan elementen aanraak of de versterker zelf op ijzeren onderdelen gebeurd er niets met de brom.

Gr. Rupke

master99
15 maart 2011, 16:24
Rupke,

Als je met de gitaar ingeplugd en je Koch flink brommend, een stap achteruit doet, neemt dan de brom af? Zo ja, dan zijn het je elementen van je gitaar die brom (waarschijnlijk van de voedingstrafo) van de versterker oppikken. Daar is niet zo veel aan te doen behalve niet zo dicht op je versterker gaan staan.

Gr,
Erik

rupke
15 maart 2011, 16:42
Heej Master99

Goeie tip

Ik ga het gelijk proberen

Gr. rupke

rupke
15 maart 2011, 17:06
De brom wordt wel minder als ik van de versterker wegloop. mar is nog steeds hinderlijk aanwezig helaas.

Gr. Rupke

pasqual
15 maart 2011, 22:12
en die andere versterker in uit post een, is dat een transistor versterker?
in het algemeen bromt een buizenversterker in een niet geaard stopcontact, terwijl je daar met een transistor versterker nauwelijks geen last van zult hebben.

rupke
16 maart 2011, 07:34
Hoi,

Die andere versterker dat is ook een buizenversterker en die heeft die brom nauwelijks.

Gr. Rupke

pasqual
16 maart 2011, 22:16
en je stopcontact? geaard?

rupke
23 maart 2011, 16:54
Hoi Allemaal,

Ik heb een tijdje ondergedoken gezeten.........................het was inderdaad de aarding.

Excuses voor het verspillen van jullie tijd, maar tof en bedankt voor alle reacties

Rupke..\

driftkop
24 maart 2011, 20:49
Toch wel benieuwd welke aarding het dan was? Iets in je amp, verkeerd stopcontact, slechte kabel?