PDA

View Full Version : Blackstar HT 60 stage/soloist ervaringen



rudolfb
15 maart 2011, 13:58
Gister zag in een muziekwinkel een blackstar ht 60 soloist. Toch wel een leuke versterker. Maar nou wou ik even weten of hij nog wat eigennaardigheden heeft waar je later pas achterkomt..

En is hij geschikt voor optredens of moet ik dan echt de ht 60 stage hebben?

Dus heeft iemand heeft ervaringen met één van deze versterkers??

:speed:

spijkie
15 maart 2011, 14:12
Ik weet niet hoe de ht 60 soloist klinkt maar ik heb laatst de ht20,40 en de 60 stage geprobeerd en was er niet van onder de indruk, ik vond het geluid niet mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk. ik heb na een paar merken uitgeprobeerd te hebben (Marshall,ENGL, KOCH) gekozen voor de Bogner Alchemist 212 combo omdat ik die super vond klinken, maar goed, dat hoeft een ander niet te vinden.;)

nak
17 maart 2011, 19:37
Ik heb zelf de stage 60 en bevalt me goed.
Had eerst wat mankementen door een slecht buisvoetje contactje maar nu alles weer okee.
Het is echt een highgain versterker, meer geschikt voor metal vind ik.
Vind het wel fijn dat het drie kanalen heeft, daar kan ik clean/rytm en solo mee spelen.
Er zit herrie genoeg in maar ik weet niet of het een veelzijdige versterker is die ook andere stijlen aankan.
Dat wordt waarschijnlijk naar de gitaarboer en uitproberen:rockon:.

Meneer I.
17 maart 2011, 19:56
Ik heb een HT40, en ondanks dat ie genoeg gain tot zijn beschikking heeft speel ik er pop, rock, country, soul, disco en funk erop...alles behalve metal zeg maar. Het clean is zeer overtuigend vind ik en heeft twee modes erop; een fenderstijl clean (class AB) en een vox-achtig clean (class A), gain kanaal is perfect voor soloing.

Ik ben wel altijd aan het tweaken met gear, dus de HT40 heeft nu een 2/3 open back een Classic Lead speaker en TungSol 12AX7 V1 buizen in V1 en V2.