PDA

View Full Version : gitaarles via de playstation/xbox



EJPostema
15 maart 2011, 12:35
http://www.pu.nl/headlines/Ubisoft_komt_met_nieuwe_muziekgame.aspx?id=7307

Ik ben wel benieuwd naar dit concept. Het heeft wel potentie, al zullen ze het wel weer kut uitwerken :p :(

Paragon
15 maart 2011, 13:24
Ubisoft wil zelfs een versie uitbrengen met een heuze Gibson gitaar voor $200. (
Dat kan niet goed gaan :stop:

Oranjeaap
15 maart 2011, 20:07
Ben weel heel benieuwd eigenlijk. Lijkt me best wel geinig opzich. En dan kan ik al mijn vrienden ownen omdat ik al gitaar speel :seriousf:

feegflor
15 maart 2011, 23:36
lijkt me een leuk idee, maar denk niet dat de uitvoering iets gaat worden. denk wel dat ik het zelf ga proberen kan niet slecht voor mijn techniek zijn dus.:speed:

Bram+
16 maart 2011, 07:33
lijkt me een leuk idee, maar denk niet dat de uitvoering iets gaat worden.
Hoezo denk je dat? Er zijn nog weinig details bekend, dus ik zou niet moeten weten waar ik dit op zou moeten beoordelen. Je zou zeggen dat Ubisoft niet iets op de markt gaat brengen of zoiets naar buiten brengt zonder te denken dat het überhaupt kan werken. Ik ben benieuwd..

EJPostema
16 maart 2011, 08:23
Hoezo denk je dat? Er zijn nog weinig details bekend, dus ik zou niet moeten weten waar ik dit op zou moeten beoordelen. Je zou zeggen dat Ubisoft niet iets op de markt gaat brengen of zoiets naar buiten brengt zonder te denken dat het überhaupt kan werken. Ik ben benieuwd..

Ik heb dezelfde argwaan. Het concept heeft veel potentie. Ik denk alleen dat ubisoft het misschien te toegankelijk houd voor de beginners.

Mijn vrees is vooral, dat je toch niet helemaal gitaar speelt zoals het zou moeten. Ik geef ze het voordeel van de twijfel met dit concept. Maar vaak zie je dat er iemand is die zoiets bedenkt. Dit persoon kan dan vaak helemaal geen gitaar spelen en zet toch het spel naar zijn hand zonder (goed) informatie in te winnen.

Maar goed, ze krijgen dus het voordeel van de twijfel. Ze hebben in principe goud in handen. Nu maar afwachten

Bram+
16 maart 2011, 09:36
Ubisoft maakt geen nichegames, dus het zal sowieso geen game zijn die volledig is toegespitst op (ervaren) gitaristen. Ze zullen er niet aan ontkomen om enigszins af te kijken bij GH/RB om het ook toegankelijk te maken voor 'beginners'.

Daarentegen ken ik ze ook van games waaruit blijkt dat ze heel veel research hebben gedaan, zoals de Assassin's Creed serie. Zelfs los van dat lijkt het me alsnog onzinnig om te denken dat deze game gemaakt zonder ook maar een gitarist (goed) te raadplegen. Een nieuw concept zoals dit kost enorm veel geld, het is geen standaard platformer of brawler waar ze even een nieuw sausje overheen gooien, dus ik zou ook niet weten waarom ze het risico zouden lopen.

Natuurlijk zullen er beperkingen zijn als je daadwerkelijk je eigen gitaar kan gebruiken en op dit gebied voorzie ik de meeste 'problemen'. Als je net als bij Guitar Hero de juiste noot op het juiste moment moet spelen, moet de 'tracking' wel heel goed zijn, maar het blijkt wel uit verschillende bestaande synth-achtige dingen gebaseerd op magnetische pickups dat dat niet zo simpel is. Als je meer dan een noot tegelijk moet spelen, wordt het sowieso een rommeltje.

Daarbij kan een Xbox of PS3 met magnetische pickups alleen niet 'zien' of je bij wijze van spreken een C aanslaat op je E-snaar of op je A-snaar, daar heb je op zijn minst een midi-element o.i.d. voor nodig die per snaar registreert wat er gebeurt. Dat is aan de andere kant ook wel realistischer: als je denkt dat je iets in een andere positie makkelijker kan spelen, dan doe je dat gewoon. Het zal dus misschien ook een beetje gaan lijken op van die Sing Star achtige games, waarbij het niet uitmaakt of je een octaaf hoger of lager zingt en of je daadwerkelijk de tekst meezingt of neuriet.

McVenco
16 maart 2011, 14:51
Ubisoft wil zelfs een versie uitbrengen met een heuze Gibson gitaar voor $200. (

Dat kan niet goed gaan :stop:

Misschien kunnen ze die Jimi Hendrix signature stratocasters hiervoor gebruiken? :seriousf:

LesPaul1612
16 maart 2011, 17:29
Dat kan niet goed gaan :stop:

Oh! echt wel! Ik denk dat als ze een soort van omgekeerde firebird maken met ingebouwde effecten die totaal niet lijkt op zijn voorgangers, dat ze de plank dan helemaal raak slaan:)

Maar even serieus; ik denk niet dat de meeste gamers hier op staan te wachten. Guitar Hero is moeilijk, maar met wat uurtjes oefenen kun je het op den duur echt goed. Met gitaarspelen is dat niet zo. Gitaarspelen moet je jaren doen voordat je écht goed bent, en ik denk dat zelfs de best uitgewerkte game geen jaren blijft boeien.

Voor ons gitaarfreaks is het misschien wel geinig, maar ik denk eigenlijk niet dat het diepgaand genoeg is:chicken:

EJPostema
16 maart 2011, 18:49
hangt er vanaf, als ze er goeie oefeningen bij doen...

HEt gaat tenslotte om het na spelen van nummers. Dit is maar een klein gedeelte van gitaarspelen en niet moeilijk. zeker niet als je het aanpakt zoals in guitar hero.

Iedereen kan na een uurtje de beroemde riff van smoke on the water spelen. En hoe simpel het ook is, het blijft cool. Naspelen (hoeft) niet moeilijk te zijn.