PDA

View Full Version : Timo Somers - Leave out all the rest



TimoSomers
15 maart 2011, 11:45
Flinke tijd geleden heb ik een Leave out all the rest cover van Linkin Park gemaakt.
Ik dacht, laat ik hem eens op youtube pleuren.
Alle instrumenten en vocals zijn door moizelf gedaan.

Ik heb 2 versies, de youtube versie en de originele mp3:

Origi: http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=736442&content=music

Youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=zgtOfkFVZPU

Riky
15 maart 2011, 12:14
Gaaf! Ben niet echt gecharmeerd van je zang, maar slecht is het niet.
Vind het allemaal wel een beetje droog klinken. Verder erg gaaf gemaakt! Knap gedaan!

robertarth
15 maart 2011, 12:55
Klinkt goed. En je zang is niet slecht, je kunt alleen horen dat je niet vertrouwd bent met je stem. Veel zingen! En als je net zo'n verbinding kunt maken tussen je stem en jezelf zoals je dat met je gitaar doet, maar die hoor ik nog niet. Maar goed, op datzelfde pad zit ik ook ;).
Maar wat een oninspirerende omgeving zeg. Zit maar tegen dat beton aan te kijken :).

TimoSomers
15 maart 2011, 13:06
@Robert: leuk dat je dat zegt, dat slaat de spijker wel op de kop (niet vertrouwd met mn stem).
Ik zong een tijd geleden heel erg veel en ging steeds meer spelen enzo ermee, maar heb nu zeker een jaar niet gezongen en dat hoor je inderdaad terug.
Maar thanks!

muziekschuur
15 maart 2011, 14:20
Speel eens gitaar, zing mee. Mute dan je zangpartij en zing opnieuw in. En zet op je stem een goede compressor tijdens het opnemen. Dat zal je zelfvertrouwen geven. Ga je vanzelf beter zingen. Je bent nu met twee dingen tegelijk bezig en dat heb je blijkbaar nog niet vaak genoeg gedaan...

Verder; chapeau.

http://www.thomann.de/nl/aphex_207_d.htm

Een channelstrip kan het je al een stuk gemakkelijker maken. Ook een Sennheiser 945 zal je resultaten aanzienlijk verbeteren.

Liquid_Metal
15 maart 2011, 15:37
Het lijkt alsof je de boel opleest (je kijkt naar je beeldscherm) in plaats van uit je hoofd te zingen. Bij mij werkt het vele malen beter om het uit m'n hoofd te doen omdat ik dan veel meer gevoel in de muziek kan leggen.
Bewegen op muziek is leuk maar komt je opname niet ten goede (is het filmpje ook je originele opname?). Zo te zien heb je de gave van het automatisch bewegen op muziek (die bij mij helaas ontbreekt) maar stilstaan tijdens het opnemen laat het vele beter klinken. Ten eerste omdat je dan voor de microfoon blijft staan, ten tweede omdat je je adem veel beter onder controle hebt als je stevig staat. En bij mij zou er bijkomen dat ik dan niet hoef na te denken over het bewegen :soinnocent:.

pasqual
15 maart 2011, 21:39
over je gitaarspel hoeven we hier niet veel meer te vermelden, dat zit wel goed;) . je stem is eigenlijk ook al zo'n beetje alles over gezegd hiero. ik denk wel dat je met veel oefening vanzelf een stuk beter gaat zingen want er zit wel degelijk potentie in. ik vind het ook goed van je dat je je ook van een meer kwetsbare kant laat zien en je daarom ook openstelt voor kritiek!:supercool:

TimoSomers
16 maart 2011, 13:52
Dank allen voor de feedback!!

Ik heb het zingen wel gemist dus ga er weer mee aan de gang, en zal jullie dan ook een beetje up to date houden ! :hippie:

Duhsjaak
16 maart 2011, 16:57
Hi
Had een vriendje (omgekomen bij een brand) die altijd zei: I don't know what I want, but I want it now.

Zonder dat ie dat zelf nog heeft meegemaakt heeft ie een aardige typering van deze tijd gegeven.

Je loopt met je maat door een drukke straat, je trapt niet teveel in de hondenpoep, je hebt oog voor al het moois, je loopt lekker te ouwehoeren etc.

Je hebt dus niet meer in de gaten hoe moeilijk lopen is, omdat je het iedere dag doet. Daarom kun je het ook zo goed. Als je allebei je benen breekt krijg je na 6 weken een fysio naast je bed die je gaat leren lopen. Doet ie dat niet, dan ga je op je gezicht.

Dus het advies het vooral veel te doen (Dank je, muziekschuur) hij slaat de spijker op zijn kop.

Dan weet je dat je op je benen of op je stem kunt bouwen. Het is dus niet een individuele kat aan jou, maar kritiek op de maatschappij die ons voorhoudt dat wij alles gisteren nog moeten kunnen.

Dat is dus niet zo. En anders roep je de hulp in van BibiX, want die heeft volume en daar kun jij dus tegenin zingen. Of meezingen met de 2e LP/CD van Tim Buckley (pa van Jeff) en dan proberen hem bij te houden. En blijven letten op je adem.
Adem ter hoogte van je navel, dan hou je ook beter controle over je stem.

Dus niet stoppen; alleen de eerste veertig YouTube dingen niet op YouTube zetten. Dan zullen ze zeggen: Tjeee, Kwist helemaal niet dat je zo goed kon zingen!

Zet hem op!
Groet, Gus