PDA

View Full Version : Geluidstest nieuwe gitaar/microfoon



Dribbel_
14 maart 2011, 23:32
Nu m'n nieuwe akoestische gitaar lekker is ingespeeld was het eens tijd om een geluids test te doen samen met m'n nieuwe microfoon.

LAG T333D
en een MXL 990 Mic

Ik ben erg tevreden erover :)

http://www10.speedyshare.com/files/27393616/download/akoestisch.mp3

En zonder effect

http://www14.speedyshare.com/files/27410915/download/akoestisch2.mp3

SantaX
14 maart 2011, 23:41
Dribbel... dribbel... had jij niet die chick met die goeie tieten? Of was dat iemand anders? Ken die naam ergens van. Maar dat geheel terzijde (en meteen een sorry voor de vraag!), wat de opname betreft. Als geluidstest zou ik geen reverb gebruiken dat meen ik nu wel te horen en daardoor klinkt het heel rommelig. Wat ik er zelf nog uit kan halen is wel een gitaar die ik graag eens puur zou horen, lekker sprankelend. Dat heeft de microfoon dus weten vast te leggen en dat lijkt me goed. Maar ik zou wel een helemaal droge opname willen horen. En proficiat trouwens met de aankopen! Wat voor iets zijn het? Ben toevallig zelf ind e markt voor een microfoon. Was aan het denken aan een grootmebraam van dat thomann huismerk. Kom even niet op de naam.

Duhsjaak
15 maart 2011, 01:08
Hi
Hé ben jij van die dikke kat?
Afgezien van het beschamende intro van de vorige post, ben ik het er wel in grote lijnen mee eens.

Goed gespeeld, goed opgenomen, zorg aan besteed maar iets minder frutsels en effecten zou ik ook mooier hebben gevonden.

Klinkt fijn. LAG vind ik qua planken doorgaans wat minder persoonlijke klinken, maar deze acoustische heeft mij wel overtuigd. En je gitaarspel ook.

Van harte/genieten maar!
Groet, Gus

Dribbel_
15 maart 2011, 01:37
Zo'n ex had ik wel maar dat weet denk ik nniemand hier op het forum :o

Van die dikke kat ja :rockon::cooler:

Ik zal morgen wel even hetzelfde stuk opnemen en dan helemaal zonder effecten dat is misschien wel wat beter om een idee te krijgen ja :dontgeti:

Om het nu te gaan doen ga ik vast m'n huisgenootjes niet blij maken

SantaX
15 maart 2011, 01:47
Maar welke mic is het nou :D
(volgens mij ken ik je van een ander forum nog, maar dat is alweer een hele tijd geleden)

@duhsjaak, ik achtte de kans groot dat het dribbel dribbel was. Die zou de humor hebben kunnen waarderen. Mijn excuses als dat fout is gevallen. Ook aan dribbel, vooral als je dribbel dribbel niet bent. Pff wat een post. Ik dribbel er maar weer even vantussen. Goeie wiet wel. Dat dan weer wel. :makeup::hippie:

Edit: ik zie het er nu ook gewoon bij staan. Mijn fout :O (de mic)

Dribbel_
15 maart 2011, 01:50
Maar welke mic is het nou :D
(volgens mij ken ik je van een ander forum nog, maar dat is alweer een hele tijd geleden)

@duhsjaak, ik achtte de kans groot dat het dribbel dribbel was. Die zou de humor hebben kunnen waarderen. Mijn excuses als dat fout is gevallen. Ook aan dribbel, vooral als je dribbel dribbel niet bent. Pff wat een post. Ik dribbel er maar weer even vantussen. Goeie wiet wel. Dat dan weer wel. :makeup::hippie:

Edit: ik zie het er nu ook gewoon bij staan. Mijn fout :O (de mic)

Lees de eerste post eens terug jongen ;)

Het zou van Fok! kunnen zijn :o

SantaX
15 maart 2011, 01:51
Lees de eerste post eens terug jongen ;)

Het zou van Fok! kunnen zijn :o

Ja dat had ik al gezien en precies... Vandaar ook de opmerking. Gezien haar fobopics. Ik kom al jaren niet meer daar inmiddels.

Dribbel_
15 maart 2011, 16:07
Ik heb de openingspost geupdate met de gewone versie erbij :)

Was nog niet zo bekend met dit merk gitaren maar heb er een hoop getest in de prijsklasse tot €500,- en deze vond ik erg mooi vooral door het luide volume en de heldere klank.

SantaX
15 maart 2011, 18:32
Ahhh :P Sneaky bastard :P
Heej, maar ik kwam eigenlijk om te checken of je al iets clean had opgenomen. Die sprankel vond ik namelijk echt lekker. Wil ik wel eens wat beter horen.

Dribbel_
15 maart 2011, 19:16
Ahhh :P Sneaky bastard :P
Heej, maar ik kwam eigenlijk om te checken of je al iets clean had opgenomen. Die sprankel vond ik namelijk echt lekker. Wil ik wel eens wat beter horen.

Ja die staat er nu bij, dat is de versie hoe die direct is opgenomen zonder effecten ed er over. Veel cleaner kan het niet :(

pasqual
15 maart 2011, 21:54
eigenlijk best wel goed. inderdaad in de eerste versie iets te veel reverb maar wel mooi stereo in tegenstelling tot de tweede versie. van mij mag je 'm nog eens opnemen maar nu met een klein beetje reverb zodat het wel lekker breed klinkt en niet zo droog....het is ook nooit goed hé?;)

Dribbel_
15 maart 2011, 23:13
Ja dag daar heb ik geen zin meer in hoor :cooler::stop::seriousf:

SantaX
16 maart 2011, 03:51
ik vind hem wel lekker klinken :) Jawel, lijkt me nette aankoop hoor.

Duhsjaak
16 maart 2011, 17:12
Hi
Ma Guitarre, de opvolger van Pour ma la vie va commencer. Johnny Halliday.
Is al 5 jaar dood maar weet dat zelf niet. Hij wordt iedere morgen opgewarmd en in een leren jasje gehesen. Heerlijk die antiquiteiten.

Vriend, Dit heeft natuurlijk geen donder te maken met je nieuwe opname, maar als ik de Oor erop nasla, en ze lullen de halve pagina vol voor ze beginnen aan hun recensies,* dan hoef ik mij daar ook niet voor te schamen.

Ik vind het heerlijk klinken, heb geen zwakke puntjes kunnen ontdekken en begrijp van de eerste tot de laatste noot waarom je zo verliefd bent op die gitaar.

Misschien dat je eens kunt experimenteren met heel zacht aanslaan, misschien dat die guitarre dan nog iets meer gaat spreken. En ik zou helemaal niet verbaasd zijn als ie over een half jaar nog meer los lijkt te zijn gekomen.

Ik ben helemaal gewonnen voor LaG Acoustisch!

Met vriendelijke groet, Gus

*het Oorboek 1971/1976 (vonden ze toen al een feestje waard) ligt hier te wachten op iemand die daarin wat ziet. + de eerste geluids bijlage bij een Oor, de single van Peter Koelewijn. Volgens de traditie 'goede wijn behoeft geen krans'. Maar Peter wel. Iemand??? PM maar.

pasqual
16 maart 2011, 21:11
Ja dag daar heb ik geen zin meer in hoor :cooler::stop::seriousf:

je bent gewoon te lui!!:soinnocent::hide:

Dribbel_
16 maart 2011, 22:07
Ik ben niet lui ik word gewoon niet graag moe 8-)

En ik ben zeker tevreden met de gitaar :cheerup::cheerup:

Ik ben momenteel bezig om een akoestische versie te maken van Hysteria van Muse.

http://www15.speedyshare.com/files/27441920/download/hysteria%20mixdown%20%283%29.mp3

Dat is er tot nu toe, met de akoestische gitaar uiteraard :P

pasqual
16 maart 2011, 22:20
ik heb 'm niet helemaal geluisterd ( ik word ook niet graag moe;) ) maar klinkt wel lekker met op links en rechts apart ingespeeld. mooi geluid die Lag.

Dribbel_
16 maart 2011, 22:39
Thnx, ja het is nog een begin, het zijn 3 verschillende gitaarpartijen die net wat van elkaar afwijken dat het elkaar mooi aanvult. Dan nog zang erover en benieuwd wat eruit komt :D

jannest
16 maart 2011, 22:41
zo graag wat meer "aanslag" horen in je gitaren
ze verzuipen nu teveel in je pad sounds imho

Dribbel_
16 maart 2011, 22:45
Ja die klopt die staan er wat hard in maar voor een hele mix wacht ik ff tot de zang er ook inzit dan is het wat makkelijker recht zetten :)
Ik zal er op letten :cooler:

Dribbel_
16 maart 2011, 23:06
Zo zijn de gitaren wat harder :)

http://www12.speedyshare.com/files/27442333/download/hysteria.mp3