PDA

View Full Version : Finkers gitaartje



vederlicht
14 maart 2011, 21:43
Hebben jullie Herman Finkers gezien afgelopen zaterdagavond? Is dat nou een Ovation waar ie op speelt. Mooi instrument en beschaafd geluidje.
Wie weet er wat van?
Vederlicht♫

Plant
15 maart 2011, 00:41
Ik heb de uitzending eerder gezien, was het niet deze?

http://www.nnbh.com/906005413X.jpg

Volgens mij zo'n hele platte Ovation. Model Elite?

Riky
15 maart 2011, 00:45
Zowieso een Ovation inderdaad. Vind de meeste Ovations (ook de "goedkopere") een apart en zeker beschaaft geluid hebben trouwens. Mooi merk.

rijsberman
15 maart 2011, 01:00
Het enige nadeel van Ovation is dat de bolle buik van een Ovation niet zo goed combineert met de bolle buik van rijsberman. :)

Riky
15 maart 2011, 01:03
Het enige nadeel van Ovation is dat de bolle buik van een Ovation niet zo goed combineert met de bolle buik van rijsberman. :)

Hahaha! :D

Plant
15 maart 2011, 01:21
Het enige nadeel van Ovation is dat de bolle buik van een Ovation niet zo goed combineert met de bolle buik van rijsberman. :)

Niet alle Ovations hebben zo'n ronde "bowlback". In de jaren '90 kwamen ze met een hele ondiepe. Volgens mij heette die de 'Elite'.

BamBuFan1
15 maart 2011, 02:07
Het enige nadeel van Ovation is dat de bolle buik van een Ovation niet zo goed combineert met de bolle buik van rijsberman. :)

Zonder meer sigwaardig!

Flipkoos
15 maart 2011, 08:08
Hebben we het al eens eerder over gehad:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?130647-Gitaar-Herman-Finkers&highlight=finkers

vederlicht
15 maart 2011, 21:54
Het enige nadeel van Ovation is dat de bolle buik van een Ovation niet zo goed combineert met de bolle buik van rijsberman. :)
Beste Rijsberman, dan moet je de Ovation niet tegen je buik maar òp je buik zetten. Heb je eigelijk 2 klankkassies boven elkaar en zit je met je ogen ook nog eens lekker dicht bij de snaren;)
Vederlicht♫

LaurentB
16 maart 2011, 00:20
Zou het in dat licht bezien geen idee zijn eens een gitaar met een enigszins holle achterkant te maken?

rijsberman
16 maart 2011, 00:31
Belly cut FTW!!

Hoewel ik mijn Gretsch wellicht nóg fijner vind spelen dan mijn strat. ;)

vederlicht
16 maart 2011, 21:36
Zou het in dat licht bezien geen idee zijn eens een gitaar met een enigszins holle achterkant te maken?

Jee, een gat in de markt, Laurent. Deponeren zou ik zeggen. Gezien de omvang van de gemiddelde Nederlander kan dat wel eens een trend op gitaargebied worden...
Vederlicht♫

LaurentB
16 maart 2011, 21:43
Jee, een gat in de markt, Laurent. Deponeren zou ik zeggen. Gezien de omvang van de gemiddelde Nederlander kan dat wel eens een trend op gitaargebied worden...
Vederlicht♫

Om van die Amerikanen nog maar niet te spreken. Maar wat voor effect zou het op het geluid hebben?

Riky
16 maart 2011, 23:50
Ligt eraan hoe groot je die bellycut maakt. Kan van bijna niet hoorbaar naar stage gitaar geluid gaan (weinig volume, weinig laag enz)

vpilot
17 maart 2011, 00:34
Om van die Amerikanen nog maar niet te spreken. Maar wat voor effect zou het op het geluid hebben?

Ik denk een beetje vettig.

Ik vond de gitaar van Herman Finkers erg mooi klinken, bijna bescheiden ingetogen.