PDA

View Full Version : Pu's voor Southern rock etc?



Sjoelie
14 maart 2011, 14:00
Hallo,

Ik ben opzoek naar een setje pickups die lekker klinken voor voornamelijk Southern Rock. Ik zou graag een beetje de kant van Outlaws kwa sound op willen maar weet niet echt waar ik het moet zoeken...

Outlaws: http://www.youtube.com/watch?v=AfqvNNG4Jx0

Die gasten spelen op strats maar gebruiken ze dan bijvoorbeeld Texas wound setje oid?

Mvg, Joel

Oranjeaap
14 maart 2011, 14:04
Hallo,

Ik ben opzoek naar een setje pickups die lekker klinken voor voornamelijk Southern Rock. Ik zou graag een beetje de kant van Outlaws kwa sound op willen maar weet niet echt waar ik het moet zoeken...

Outlaws: http://www.youtube.com/watch?v=AfqvNNG4Jx0

Die gasten spelen op strats maar gebruiken ze dan bijvoorbeeld Texas wound setje oid?

Mvg, Joel

Wil je single coils of humbuckers? Wat voor gitaar moet het in?

HaroldA
14 maart 2011, 14:05
Volgens mij kun je met iedere pickup southern rock spelen.

Sjoelie
14 maart 2011, 14:24
@ Oranjeaap: ik zou het liefste single coils willen

@ HaroldA: Ik vroeg ernaar omdat ik iig niet met mijn huidige pickups er uit kom. Dit zijn de standaard pickups van mijn Cort G210 (2singles 1 hb), maar het kan nutuurlijk ook aan mij liggen:???:

HaroldA
14 maart 2011, 14:29
@ HaroldA: Ik vroeg ernaar omdat ik iig niet met mijn huidige pickups er uit kom. Dit zijn de standaard pickups van mijn Cort G210 (2singles 1 hb), maar het kan nutuurlijk ook aan mij liggen:???:

Of aan je versterker/effecten/speakers/etc.

asamoah
14 maart 2011, 14:35
In plaats van dure PU's in een goedkope gitaar te steken, kan je volgens mij beter sparen voor een duurdere gitaar. Voor southern rock zou ik gaan voor een Telecaster, en als het wat heavier moet, een Gibson Les Paul.

Rock Bottom
14 maart 2011, 18:28
Wat voor een versterker heb je en hoe heb je de instellingen.

jimihattricks
14 maart 2011, 19:13
ik zie op hun youtube filmpjes doorgaans
1 strat
1 LP
minstens 1 marshall (plexi?)
af en toe een Fender Twin...

ik zou zeggen met een Strat in een Marshall kom je een heel eind..
die strat klinkt niet alsof er super hete pickups oid inzitten