PDA

View Full Version : 2x nr John Mayer akoestisch



ThaBluesBreaker
14 maart 2011, 01:17
Hello, morgen heb ik mijn eerste zangles van mijn leven. Na al dat gitaren wil toch ook eens goed leren zingen. Omdat dat na gitaar spelen natuurlijk 1 van de leukste dingen is. Of je het nou kan of niet, iedereen doet het wel.

Maargoed dit heb ik voorbereid, ga ik morgen aan mijn zang docente laten horen, met gitaar uiteraard (: Who says is wat makkelijker te zingen, no such thing is stuk interessanter maar het is nog een beetje onbehouwen.

Who says:

http://soundcloud.com/dutchsky/momentopname-1b-zangles-0

No Such Thing

http://soundcloud.com/dutchsky/momentopname-1a-zangles-0


Gitaar is beetje slordig in deze opnames, maar het gaat even om de zang. Ik zou graag wat feedback willen, ben morgen de hele dag vrij dus dan kan ik daar even op oefenen eventueel! :)

pasqual
14 maart 2011, 21:48
ik heb ff no 1 geluisterd. ik ga er van uit dat je gitaar en zang in één keer hebt gedaan? ik denk dat omdat je ( nog ) niet goed in staat bent dit tegelijk tot een goed eind te brengen. je gitaar zweeft enorm qua timing en daardoor blijft je stem denk ik ook achter. om je stem echt te kunnen beoordelen zou ik wel een opname willen horen waar je éérst de gitaar opneemt en later relaxed in zingt. verder heb je geen slechte stem maar is zeker voor verbetering vatbaar. maar ja, daar is natuurlijk zangles ook voor......

ik doe het je in ieder geval niet na omdat ik a: niet kan zingen en b: al helemaal niet tijdens gitaar spelen.

ThaBluesBreaker
14 maart 2011, 21:55
Ja tegelijk opgenomen geen metronoom of iets mee laten lopen. Maargoed mijn eerste zangles is een feit, mijn ademhalings techniek was dus helemaal niet wat het moest zijn :sssh:

Beter articulatie en meer `overdreven´ zingen. Verder was het wel zuiver. Als je een beetje muzikaal bent dan zing je ook niet zo snel vals :)

Anyways ik ga lekker oefenen en hopelijk lach ik over een tijd om deze opnames :soinnocent:

Thx voor tip in ieder geval idd wel iets om op te letten.