PDA

View Full Version : Sweet Goodbyes - Krezip cover



covermark
13 maart 2011, 23:06
Samen met de zangeres van onze band een cover van Sweet Goodbyes (Krezip) gemaakt.

Ik vind het zelf wel een aardige cover geworden.

http://soundclick.com/share.cfm?id=10390786

TimS
14 maart 2011, 01:12
Leuk gespeeld :)

De zangeres zit er soms wel flink naast qua timing :hide:

B0UDEWIJN
14 maart 2011, 10:05
Wow inderdaad, het lijkt wel of de hele zangtrack iets verschoven is tov de gitaartrack, de zangeres loopt steeds evenveel voor (ik heb het ook een keertje gehad dat mn opnameprogramma voor zo'n latency zorgde :( )

Jammer, want het klinkt erg leuk voor de rest!

SantaX
14 maart 2011, 14:22
Ik moet bekennen dat ik het origineel niet ken. Dus ik weet niet hoe het nummer zit qua timing. Mij was het niet opgevallen in elk geval, voor mij is het heel geloofwaardig dat het nummer zo zou horen. Vind het gitaarspel lekker klinken, maar ook de zangeres vind ik niet onaangenaam. Afentoe niet 100 op de toon, maar beter dan 95% van de andere bandjes! Jawel, vind het wel lekker zo tijdens het wakker worden nu.

Jedeel
14 maart 2011, 15:57
Wow inderdaad, het lijkt wel of de hele zangtrack iets verschoven is tov de gitaartrack, de zangeres loopt steeds evenveel voor (ik heb het ook een keertje gehad dat mn opnameprogramma voor zo'n latency zorgde :( )

Jammer, want het klinkt erg leuk voor de rest!

Direkt had ik ook al dat idee; een fractie té vroeg!
Maar prachtig gespeeld en gezongen!!

BibixMusic
14 maart 2011, 16:32
de zang vond ik qua timing inderdaad niet perfect (misschien met opnemen fout gegaan?)
ook gebruikt ze wel heel veel vibrato. als ze daar volledige controle over heeft kan het heel mooi zijn om dat af en toe te gebruiken, maar niet te vaak want dan is het niet speciaal meer.
ze mag wat mij betreft ook wel wat meer doorzingen. dus niet meteen afbreken na elke zin, woorden mogen langer doorklinken (ook weer niet te vaak, want dan wordt het weer saai).
verder is ze wel stemvast (iets waar ik nog moeite mee heb), dus daar ben ik wel jaloers op, ghehe.

sowieso een mooie cover :D

covermark
14 maart 2011, 21:33
Bedankt voor jullie berichtjes.

Dat van die latency moet ik eens uitzoeken. Qua timing lijkt het soms uit de pas te lopen. Ik heb alleen het idee dat het ene moment meer is als het andere. Dat maakt het wel lastig.

pasqual
14 maart 2011, 21:37
hey Mark,

mooi gespeeld ( zoals gewoonlijk ). met de zang is niets mis, ook niet qua vibrato, dat is een kwestie van smaak en niet van goed of fout.
enige puntje van kritiek is dat ( zoals al eerder opgemerkt ) dat de timing van de zang op de gitaarpartij te vroeg is waardoor het geheel gejaagd overkomt.
klinkt als een "latency" probleem met opnemen waardoor je hebt moeten schuiven met de complete wave ( ? ) om de timing correct te krijgen. waarschijnlijk is het hier mis gegaan.

Duhsjaak
15 maart 2011, 01:03
Hi
Heerlijke opname!

Paar kleine puntjes?

Controleer eens of er een proximity schakeling zit op de gitaarmicrofoon. Zo niet dan is iets meer afstand of iets meer uit het midden van het gat een betere plaatsing. Ter hoogte waar de hals in de gitaar zit.
Nu 'boemt' ie wat. Ook op de hogere snaren. Dat is een proximity zaak doorgaans.

Deze heel leuk zingende dame mag van mij lekker zo doorgaan. Ik zou haar alleen iets meer aandacht aan haar uitspraak laten geven.

Ik ken een gast in de V.S. die een van de grootste data bases heeft van de NL muziek en die dat juist zo prachtig vindt, dat NLEngels, maar ik geef toch de voorkeur aan een beetje echt Engels.

Behind heeft een D aan het eind. En biehaaint is dus niet top. Troe the night idem. Als de dame een keer wil Skypen is ze welkom.

Maar dat is dan zo ongeveer alles.
Ik hoop dat jullie gauw weer s wat posten.
Groet, Gus

covermark
15 maart 2011, 20:40
@Pasqual en Sjaak: bedankt voor jullie adviezen! Ik ga proberen er wat mee te doen.