PDA

View Full Version : NGD: Les Paul Studio



Oranjeaap
13 maart 2011, 23:05
Fotos komen morgen als de zon weer schijnt. (zie 3e pagina)

Verhaal:

Het was weer een gewone zaterdag nacht, zoals de meeste van mijn zaterdag nachten zijn. Met vrienden naar de kroeg, en de volgende ochtend daar weer goed spijt van hebben. Maar mijn zondag bestaat toch altijd uit uitslapen en dan vervolgens 4 uur in de trein zitten, dus waarom ook niet.
Dus ik stond weer op met een niet al te best gevoel in mijn maag. Even snel wat eten naar binnen gewerkt en klaar maken om langzaam aan eens richten station te wandelen. Maar eerst nog ff email checken, en toen kwam ik daarna op marktplaats terecht. Ik typ meestal 'Gibson' in de zoekbalk en kijk dan gewoon max. 5 minuten of er nog wat moois op staat.

En daar stond ie, helemaal boven aan: Gibson Les Paul studio. Waaat, zie ik dat goed? 400 euro?? Met koffer? Dus ik gelijk een mail gestuurd: Ik kom hem gelijk ophalen, hier is mijn nummer, bel mij even als je akkoord gaat. Toen keek ik nog eens naar de advertentie, en daar stond: 1x bekeken. Dus ik wist eigenlijk vrij zeker dat ik er als eerste bij was. En 5 minuten later ging de telefoon. Bleek dat ie 5 minuten van het station af woonde, van het station van 's Hertogenbosch, waar ik met de trein langs kom. Dus ff uitgetest op een gigantische versterker. Klonk super, speelt super. Dus gelijk maar mee genomen. Wat wil je, voor 400 euro, inclusief koffer (geen gibson geloof ik, maar wel een prima koffer) en ook nog een Gibson gigbag.
Zelfs de bon van '99 toen ie gekocht was zat er nog bij. In guldens :)
Zwarte gitaren met chromen hardware houden er niet van geflitst te worden dus daarom zal ik morgen in het zonlicht even wat mooie plaatjes schieten.

Gothra
13 maart 2011, 23:07
ik ga niet reageren voordat ik foto's zie!














oh wacht...

Oranjeaap
13 maart 2011, 23:08
Dus om het nog even duidelijk te maken:
Ik ben eerst ff flink gaan schijten voordat ik de computer aan deed. Had ik dat niet gedaan, had ik waarschijnlijk die gitaar nooit gezien. Puur geluk dus eigenlijk.

Muchachooo
13 maart 2011, 23:12
Haha heerlijk dit soort verhalen :D

De V
13 maart 2011, 23:13
Leuk verhaal en klinkt ook als een leuke gitaar, maar de vraag die zo'n verhaal bij mij altijd oproept is:

WAAROM OVERKOMT MIJ DAT NOOIT!:???:

't Zal vast wel aan mij liggen.


Anyway, Gefeliciteerd!:ok:

Exi
13 maart 2011, 23:14
Had je eerst de computer aan gedaan en je was dan pas gaan schijten, dan was het uiteraard helemaal anders gelopen....:dontgeti:

Maar een mooie zwarte Studio voor 400,- is echt een killer-deal gefelicteerd!:ok:

Ik ga voortaan ook schijten voordat ik de computer aanzet :ok:

zeiler
13 maart 2011, 23:37
lekker man!!! gefeliciteerd, heb je 'm alsnog ;)!!!

maareh, fotoooooooooooooooos!!!!

BobvanKempen
13 maart 2011, 23:38
En ik was net te laat op die advertentie en kreeg een mail dat de gitaar net verkocht was :S

Chocola
13 maart 2011, 23:42
Ik haat je Oranjeaap ;)

zeiler
13 maart 2011, 23:44
Ik haat je Oranjeaap ;)

over oranjeaap gesproken....

http://link.marktplaats.nl/431684135

dat is ook een mooie les paul, maar dat zal je wel niet voor 400 krijgen, haha ;)!

De prijzen van studio's vallen mijn overigens hard mee!!!

BobvanKempen
13 maart 2011, 23:48
over oranjeaap gesproken....

http://link.marktplaats.nl/431684135

dat is ook een mooie les paul, maar dat zal je wel niet voor 400 krijgen, haha ;)!

De prijzen van studio's vallen mijn overigens hard mee!!!

nou zeg nooit nooit bij die Lite uitvoeringen, vraag me niet waarom maar ze worden niet voor vol aangezien (hoewel het overigens heerlijke gitaren zijn).

Oranjeaap
14 maart 2011, 00:06
Haha ja die had ik ook al gespot. Ik hou me geld ff in mijn zak, ik heb nog een zeer toffe versterker gespot voor weinig.

Ik heb nog nooit op een studio lite gespeelt. Ben eigenlijk wel benieuwd. Als een metalhead klinken de specs me toch wel goed in de oren.

Ik vind die studio lite er wel nice uit zien, maar met humbucker covers en pickguard zou die nog veel beter tot zijn recht komen.
Ik vind ebony meer een metal uitstraling hebben, en die studio lite met wat aanpassingen ziet er uit als een prima blues / rock gitaartje.

BobvanKempen
14 maart 2011, 00:16
Haha ja die had ik ook al gespot. Ik hou me geld ff in mijn zak, ik heb nog een zeer toffe versterker gespot voor weinig.

Ik heb nog nooit op een studio lite gespeelt. Ben eigenlijk wel benieuwd. Als een metalhead klinken de specs me toch wel goed in de oren.

Ik vind die studio lite er wel nice uit zien, maar met humbucker covers en pickguard zou die nog veel beter tot zijn recht komen.
Ik vind ebony meer een metal uitstraling hebben, en die studio lite met wat aanpassingen ziet er uit als een prima blues / rock gitaartje.

Zelfde probleem hier, ik wil alles hebben maar je kan je geld maar een keer uitgeven dus ik denk dat ik eens serieus plaats ga maken en wat spul ga verkopen en dan eens voor een leuke customshop ga ofzo.

macwilliams
14 maart 2011, 06:06
Dat is een koopje geweest. :ok:

stratie
14 maart 2011, 08:51
Wow dude!

Gaaf verhaal hahaha :) Nu foto's en gefeli!!



(ik heb ook een HNGD, post dalijk alles:D)

Venlonaer
14 maart 2011, 12:28
Ah mooie deal gemaakt zo te horen!:lp:
Maare...pic or it didn't happen;)

Zelf zou ik trouwens nooit zo snel overstag gaan....ik heb zelf te weinig kennis om een fake gibson te spotten...dus ik wil altijd eerst goed uitzoeken voordat ik er een aanschaf...maarja dat ben ik........(woensdag......goldtop nr. 2:soinnocent:)

Oranjeaap
14 maart 2011, 12:38
Ik hang dagelijks rond op het My Les Paul forum dus ik weet precies wanneer er iets niet in de haak is.

Het valt een beetje tegen met de zon, maar ik ga nu naar buiten voor de pics.

munkie
14 maart 2011, 12:43
1st fotoos, het kan ook een Chineesje zijn. Ik heb ooit een LPS voor weinig op de kop getikt, ad op MP gezien, bellen, op trein en bus springen. Anderhalf uur later sta ik bij die man voor de deur en toen had hij al een hoger bod. Maar ik mocht hem hebben, sportief. Hij was uiterlijk verknald door een slechte refinish maar hij was 100% origineel en technisch goed. Helaas weer verkocht, heb ik soms nog wel spijt van.

Nico2
14 maart 2011, 12:45
Ik zag m gister nog op mp staan, wat een koopje zeg, Gefeliciteerd!
Ik ben oprecht jaloers!;)

RS-Rik
14 maart 2011, 12:53
didnt happen without pics!



postcount +1!

BobvanKempen
14 maart 2011, 12:58
Ik hang dagelijks rond op het My Les Paul forum dus ik weet precies wanneer er iets niet in de haak is.

Het valt een beetje tegen met de zon, maar ik ga nu naar buiten voor de pics.


Overigens is de verkoper wel een grote jokkebrok:

Onderwerp:

RE: Reactie op uw advertentie: Gibson Les Paul Studio (zwart)
Type: Embeded HTML/Text


Bedankt voor uw reactie.Ik heb zojuist de gitaar verkocht aan een gitarist uit de regio die meer bood dan de vraagprijs.Vriendelijke groet, Marijn

Maar zeker superdeal voor een Les Paul!!

Oranjeaap
14 maart 2011, 13:02
Koffer is geen originele Gibson koffer, maar het is wel een goed koffertje. Hij is kleiner en lichter dan de standaard gibson koffer en ik vind hem ideaal. Ik heb er dus gisteren al de halve dag mee lopen zeulen, half nederland en belgie door, maar de koffer is een stuk beter te dragen dan mijn Gibson koffer.

http://img855.imageshack.us/img855/9042/cimg2092.jpg

http://img856.imageshack.us/img856/5837/cimg2094.jpg

http://img580.imageshack.us/img580/7940/cimg2095.jpg
http://img651.imageshack.us/img651/4214/cimg2096k.jpg

Frets zijn dik. Ik weet niet wat voor frets er normaal op een studio zitten, maar ze zijn zeker 2x zo dik (hoog bedoel ik eigenijk) dan op mijn Custom.
Mogelijk zijn er een paar vervangen.

http://img155.imageshack.us/img155/9774/cimg2097v.jpg

Fretboard is prima. Zometeen ff wat olie er op en nieuwe snaren. Deze voelen als spaghetti.

Hardware is chrome en al een tijdje niet schoon gemaakt. Ik ga het ook niet schoonmaken want ik heb een hekel aan glimmend chroom op een gitaar.

http://img251.imageshack.us/img251/3452/cimg2098z.jpg

Vrijwel geen krassen. Na een uur spelen heeft mijn riem nog meer krassen veroorzaakt dan dat er op zaten. Vorige eigenaar heeft er 10 jaar op gespeeld.

http://img848.imageshack.us/img848/6883/cimg2099y.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/2198/cimg2100.jpg
Wel een slijtplek van de arm. Aan de positie kun je zien dat er dus altijd staand op is gespeeld.

Muchachooo
14 maart 2011, 14:16
Wat betreft die 'dikke' frets, ik heb zelf een studio, en ze staan wel wat hoger dan een standard of een classic, maar overdreven heb ik het nooit gevonden...

bat
14 maart 2011, 14:30
Lekker ding! En een fantastische koop voor dat geld.

Venlonaer
14 maart 2011, 14:31
Tjaah mooi issie wel!:) Enne bij zwart hoort juist wel bling bling chrome;)

Oranjeaap
14 maart 2011, 14:50
Tjaah mooi issie wel!:) Enne bij zwart hoort juist wel bling bling chrome;)

Nee zwart moet goud hebben :stop:

Mike999999999
15 maart 2011, 14:24
ben ik scheel geworden, houd je de snaren omhoog, of heeft hij wel een enorme actie voor zo'n gitaar, staar en hele dikke snaren op in lage stemming. Je kunt aan de slijtage van de arm wel zien dat het geen jazz gitarist was, raggende hard rock meer denk ik:P

Tupelo
15 maart 2011, 14:41
Ziet er netjes uit.
Voor vierhonderd euro heb je een geweldige deal gedaan.
Ik heb weinig met Les Pauls, heb geen gitaar nodig, maar woon wel in Den Bosch, en was voor deze gitaar best op mijn fiets gesprongen wanneer ik 'm op tijd gezien had.
Goed geregeld !!
Veel plezier ermee.

:)

stratter
15 maart 2011, 15:46
Toen keek ik nog eens naar de advertentie, en daar stond: 1x bekeken. Dus ik wist eigenlijk vrij zeker dat ik er als eerste bij was.

Haha ik was de eerste, bij mij stond er 0x bekeken, maar ik was niet zo vlot met reageren en kreeg later op de dag een mailtje dat ie al verkocht was. Jij was het dus...:stop:

Oranjeaap
15 maart 2011, 16:18
Actie is vrij hoog maar speelt best prettig.

stikel
15 maart 2011, 16:22
Mooi ding, zeker voor de prijs.

broeder6x6
15 maart 2011, 16:58
als ik droom van een les paul komt deze aardig in de buurt (alleen de knoppen mogen van mij wel vervangen worden door speedknobs/wichhats ofzo):lovelove::lovelove::lovelove:

macwilliams
15 maart 2011, 17:44
Wat er nu op zit zijn speedknobs, je bedoelt bellknobs en witchhats.