PDA

View Full Version : upgraden elektro acoustisch



Pickel
13 maart 2011, 22:08
ik heb al jaren een elektro acoustische steelstring, een Samick instapmodelletje Op zich een aardig geluid zit er in, maar de baspartij vind ik wat ielig. Ik zoek hiervoor een waardige vervanger. Een 2e hands, bijna nieuw. budget ong. 500 euri's, max. Aangezien ik eigenlijk een (nieuwe) 2dehands zoek, uitgebreid vergelijken wat moeilijker...
Kwa looks ben ik absoluut gevallen voor een Yamaha CPX model. Echter deze schijnt onversterkt was minder te vol te klinken. (graag hoor ik het tegendeel). Omdat ik toch voornamelijk onversterkt speel vind ik toch wel belangrijk dat ie dan ook super klinkt. Zo staat er bv ook op MP een CPX-15, dit is de top van de CPX line. Echter, aannemelijk is, denk ik, dat veel van de waarde van de gitaar gestoken is in de versterking. En dat ie onversterkt nog steeds iets minder klinkt...
Ik zoek dan ook soortgelijk model als de CPX (met cut-away), maar die dan wat voller klinkt. Suggesties?

Fingerpick
13 maart 2011, 22:37
Ik heb een paar jaren deze gitaar gehad, 2dehands gekocht aan 600,00 euro (nieuwprijs was toen anno 2006 +/- 1200,00euro dus géén 2000,00(!!) of het moesten guldens zijn)
Prachtige sound zowel akoestisch als versterkt (mogelijkheid blenden micro/piezo).
Ik heb ze voor 700,00 euro opnieuw verkocht in een boze bui - waar ik nog altijd om rouw - : tijdens een openlucht optreden en door de snel wisselende weeromstandigheden hield ze haar snaarstemming niet. Ik had niet zo'n piezo stemapparaatje zodat het optreden wegens valse stemming de mist in ging. Een Takamine met ingebouwde tuner kwam in de plaats : prima op podium, maar puur akoestisch toch een stuk minder dan die Yamaha.
Indien ze in jou prijsbudget valt : zéker even gaan uitproberen!

Pickel
13 maart 2011, 22:42
ok, dat vind ik toch wel verassend je reply over het geluid.
Hier bv staat trouwens en CPX-15 die kwa prijs tegendeel bewijst:
http://www.vriese.nl/producten/4/34/686/gitaren/semi-akoestisch/Yamaha_CPX_15_II.html

Fingerpick
13 maart 2011, 22:53
stuur jou een pm