PDA

View Full Version : Vraag: Marshall 250DFX Effect loop stereo aansluiten



Iskariot
13 maart 2011, 17:36
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Marshall 250DFX. In de handleiding staat dat deze de mogelijkheid heeft om de Effect Loop in stereo aan te sluiten. Aan de achterkant; FX Send, FX Return Left (mono) en FX Return Right aansluitingen.
Weet iemand hoe ik deze aansluiting tot stand breng? En of het überhaupt nut heeft?

Bij voorbaat dank

TimS
13 maart 2011, 17:47
FX send sluit je aan op de mono input van een effect. De 2 outputs van dat effect sluit je aan op de returns van je versterker. Kan je doen met de meeste multieffecten, maar soms ook met pedalen (bijv de MXR stereo chorus).

Iskariot
13 maart 2011, 18:49
Aha, ok... (bedankt)

Dan even ter bevestiging:

Ik heb een Wah Wah, en een Reverb.
De Reverb heeft een output (momenteel aangesloten op FX Return L) Maar daarbij heeft het pedaal ook een Direct Out, Deze sluit ik dan aan op FX Return R?
Mijn Wah Wah heeft alleen 1 "in" en "out" dus die zal dan logischerwijs voor het Reverb Pedaal komen, toch?

Het word dan(?):

FX Send ---> Wah Wah ---> Reverb ---> FX Return

Reverb Output ---> FX Return L (Mono)
Reverb Direct Out ---> FX Return R

Zoiets?

sjaak1990
13 maart 2011, 18:59
Ik heb een Wah Wah, en een Reverb.
De Reverb heeft een output (momenteel aangesloten op FX Return L) Maar daarbij heeft het pedaal ook een Direct Out, Deze sluit ik dan aan op FX Return R?


Klinkt alsof het gewoon een mono pedaaltje is, direct out is wat anders dan links of rechts.
Denk trouwens dat je niet veel zult horen van het stereo effect van 2 speakers direct naast elkaar.

Iskariot
13 maart 2011, 19:09
Het pedaal moet dus wel stereo zijn... haha...

Nu snap ik het ;)
Ik vond het al zo vreemd...

En ja ik weet dat het weinig effect heeft, maar ik haal graag alles eruit wat er in zit.

In ieder geval, mijn vraag is voldoende beantwoord.

Bedankt!