PDA

View Full Version : HNGD Bo-El MC-7 #2



TimoSomers
13 maart 2011, 15:11
Eergisteren arriveerde mijn 2e Bo-El Mc-7.
Dit keer de zwarte (see trough) uitvoering!

Leuk dat deze gitaar weer heel anders klinkt dan de andere MC-7 die ik heb.
Deze is ook zeker de helft zwaarder.
Toch klinkt deze wat twangier (gaat onversterkt ook wat harder met meer bite).
Deze trekt wat meer naar Fender en de andere wat meer naar een Gibson.
Maar allebei klinken ze erg dik en vet en vooral heel dynamisch en levendig.

Nu even amateurtelefoonshots, betere zullen volgen:


http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0363.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0362.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0361.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0360.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0359.jpg

En hier mijn paarse nog een keer:

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/Tomo_Somers_in_Groesbeek.jpg

ER!K
13 maart 2011, 15:16
ik moet zeggen dat ik deze mooier vind dan je paarse :hide: (niet dat dat wat zegt, want die vond ik ook vet), heeft het een reden dat deze zwaarder is en ander klinkt? (andere nekverbinding ofzo?)
anyway: gefeliciteerd!

wireman
13 maart 2011, 15:16
Timo,

Damn.. Ziet er strak uit.... Erg mooie gitaar! (Ik vind die paarse ook erg gaaf man!) nette gitaren dat Bo-el. Zit een beetje tussen Ibanez en Jackson in qua model.. cool! succes ermee!

Liquid_Metal
13 maart 2011, 15:21
Ziet er niet verkeerd uit man! En speelt wss net zo fijn als de andere Bo-El's die ik heb bespeeld. Zal je zeker plezier van hebben.

Maarruh, waarom twee sevenstrings?

TimoSomers
13 maart 2011, 15:24
@Erik: Thanks! Nee op papier is deze exact hetzelfde dus het is gewoon zwaarder hout denk ik. Heb het idee dat vooral de nek zwaarder is, maar de balans is wel perfect dus de body zal ook wel meer wegen.

@Wire: Thans! Bo-El heeft wel een stuk mooiere en galantere (Rondere) carves dan Ibanez/Jackson die wat 'rechter' zijn zegmaar. Het leuke is dat ze meer tussen Fender/Gibson inzitten qua klank dan Ibanez/Jackson.

@Liquid: Ik gebruik exclusief 7strings bij mijn band, dus ik wou een back up voor mijn andere Bo-El :D.
Heb ook nog een Mc-6 overigens. Klinkt ook weer heel anders.
(En nog 2 7 strings, te weten een Ibanez K-7 en een Van Haar Les Paul, maar gebruik live de Bo-Els).

De V
13 maart 2011, 15:51
Niet echt mijn ding, maar goed.
Gefeliciteerd!

Conrad Hultermans
13 maart 2011, 16:00
Eergisteren arriveerde mijn 2e Bo-El Mc-7.
Dit keer de zwarte (see trough) uitvoering!

Leuk dat deze gitaar weer heel anders klinkt dan de andere MC-7 die ik heb.
Deze is ook zeker de helft zwaarder.
Toch klinkt deze wat twangier (gaat onversterkt ook wat harder met meer bite).
Deze trekt wat meer naar Fender en de andere wat meer naar een Gibson.
Maar allebei klinken ze erg dik en vet en vooral heel dynamisch en levendig.

Nu even amateurtelefoonshots, betere zullen volgen:


http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0363.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0362.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0361.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0360.jpg

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/IMAG0359.jpg

En hier mijn paarse nog een keer:

http://i126.photobucket.com/albums/p84/TimoSomers/Tomo_Somers_in_Groesbeek.jpg

Gefeliciteerd Timo!!

Ik heb eergisteren de Bo-EL KIM gehaald, ik was wel eens toe aan iets anders!! ;)

Liquid_Metal
13 maart 2011, 16:09
@Liquid: Ik gebruik exclusief 7strings bij mijn band, dus ik wou een back up voor mijn andere Bo-El :D.
Heb ook nog een Mc-6 overigens. Klinkt ook weer heel anders.
(En nog 2 7 strings, te weten een Ibanez K-7 en een Van Haar Les Paul, maar gebruik live de Bo-Els).

Figures. Ik gebruik zelf een aantal gitaren in andere tunings en die zijn met heel veel creativiteit ook wel door elkaar te vervangen (ik gebruik er drie: C, E en 7). Maar een echte backup is niet te versmaden als je veel optredens hebt. Ik brak de week voor onze laatste gig drie snaren op twee gitaren :P.

Conrad Hultermans
13 maart 2011, 16:22
Figures. Ik gebruik zelf een aantal gitaren in andere tunings en die zijn met heel veel creativiteit ook wel door elkaar te vervangen (ik gebruik er drie: C, E en 7). Maar een echte backup is niet te versmaden als je veel optredens hebt. Ik brak de week voor onze laatste gig drie snaren op twee gitaren :P.

Heb je razorblades als plectra? hehe

Liquid_Metal
13 maart 2011, 16:25
Heb je razorblades als plectra? hehe

Hoe raad je het..

Luke-wannabe
13 maart 2011, 17:49
Fucking vette gitaar maat!
Gebruik je die ook in de studio voor dat bandje waar je nu in zit ;)?

stikel
13 maart 2011, 18:03
Congratz Timo en zoals je eerder als eens melde.

BO-EL is the shit :rockon:

sjaak1990
13 maart 2011, 18:48
Mooie gitaar! Zowel de paarse als de donker.

Niks tegen de bouwer hoor, hij maakt mooi spul en heb er ook op gespeeld maar ik heb vaker gehoord van grote verschillen in geluid en gewicht en vindt dat niet op kwaliteit duiden. De bouwkwaliteit twijfel ik niet aan hoor, die is gewoon goed maar ik persoonlijk vind dat een goede bouwer zijn hout zo selecteert dat de gitaren zo dicht mogelijk bij elkaar komen.
Het gewicht is iets dat te controleren is voor het bouwen en bij een houtsoort als ash is toch bekend dat het gewicht heel veel uitmaakt voor de klank; licht resoneert vaak meer dan zwaar.

Hout is natuurlijk een natuurlijk product, dus de klank is niet met zekerheid te voorspellen maar de gitaren dicht bij elkaar proberen te brengen is wel mogelijk.

Belangrijkste natuurlijk, geniet van je gitaar! Wil ook nog een keer een 7-snaar, vind het jammer van de floyds op de bo~els anders...

Ijselrobo 07
13 maart 2011, 19:17
Gefeliciteerd :ok:
vooral dat see-through black is errug mooi ;)

Conrad Hultermans
13 maart 2011, 20:23
Mooie gitaar! Zowel de paarse als de donker.

Niks tegen de bouwer hoor, hij maakt mooi spul en heb er ook op gespeeld maar ik heb vaker gehoord van grote verschillen in geluid en gewicht en vindt dat niet op kwaliteit duiden. De bouwkwaliteit twijfel ik niet aan hoor, die is gewoon goed maar ik persoonlijk vind dat een goede bouwer zijn hout zo selecteert dat de gitaren zo dicht mogelijk bij elkaar komen.
Het gewicht is iets dat te controleren is voor het bouwen en bij een houtsoort als ash is toch bekend dat het gewicht heel veel uitmaakt voor de klank; licht resoneert vaak meer dan zwaar.

Hout is natuurlijk een natuurlijk product, dus de klank is niet met zekerheid te voorspellen maar de gitaren dicht bij elkaar proberen te brengen is wel mogelijk.

Belangrijkste natuurlijk, geniet van je gitaar! Wil ook nog een keer een 7-snaar, vind het jammer van de floyds op de bo~els anders...

Toch is t verschil tussen de MC gitaren niet zo errug groot.
Ik kocht in 2005 mijn eerste 2 Bo-EL MC gitaren en ergens in 2008 mn 3e MC (nieuwe versie met DOT inlay). Ook ik hoor en voel verschil in de gitaren, maar t karakter en bite blijft hetzelfde. Ik denk dat handgemaakte gitaren allemaal uniek klinken!?

Grtz,
Conrad

macwilliams
13 maart 2011, 20:56
Wat zit er een ontzettend mooie tekening in dat hout.

Tsjonge jonge poehee!

newbreed
13 maart 2011, 20:59
Mooie gitaar! Zowel de paarse als de donker.

Niks tegen de bouwer hoor, hij maakt mooi spul en heb er ook op gespeeld maar ik heb vaker gehoord van grote verschillen in geluid en gewicht en vindt dat niet op kwaliteit duiden.

Huub levert heel mooi spul
Maar ze worden met een CNC frees gemaakt dus dan zou je er toch van uit
mogen gaan dat ze hetzelfde zijn? Zeker kwa gewicht heb ik nog geen verschil gevoeld. Maar kwa sound vind ik persoonlijk dat er verschil in zit.
Ik heb een van de allereerste, ik dacht no 3 uit de
eerste oplage van 10 stuks, en die vind ik transparanter klinken dan de MC7's die je nu kunt kopen.

Wil ook nog een keer een 7-snaar, vind het jammer van de floyds op de bo~els anders...

Er is al (of komt?) ook een MC7 met vaste brug dacht ik

TimoSomers
13 maart 2011, 23:28
@Leon: Thanks man!
Heb nog geen idee wat ik dan ga gebruiken.
Ik denk de 2 Bo-El's voor slag, de Les Paul voor heavy shit en mijn Les Pauls en Strat voor solo's, maar moet ff kijken wat goed werkt.

@Sjaak: Mwahh, ik heb nog nooit 2 gitaren gevoeld met hetzelfde gewicht bij een merk. Ze klinken echt anders en daar ben ik eigenlijk wel blij mee.
Maar met dat anders bedoel in de context van dezelfde sound. Ze klinken natuurlijk wel 'hetzelfde' maar ze hebben een ander karakter.

@newbreed: In Augustus komt een 7 string met vaste brug.
Deze heet de SIN en is dus geen MC. Heeft meer weg van een PRS qua vorm.
Fts nu zijn een vette maple toets (bite!) en 1 humbucker. Maar ik krijg er een met 2 hums als het zover is.

minoin
13 maart 2011, 23:44
Gruwelijk Timo, gefeliciteerd!!

TimoSomers
14 maart 2011, 00:53
Merci!
Ik heb altijd gedacht dat jij er ook een had trouwens, weet niet waarom haha.

newbreed
14 maart 2011, 10:14
[QUOTE=TimoSomers;

@newbreed: In Augustus komt een 7 string met vaste brug.
Deze heet de SIN en is dus geen MC. Heeft meer weg van een PRS qua vorm.
Fts nu zijn een vette maple toets (bite!) en 1 humbucker. Maar ik krijg er een met 2 hums als het zover is.[/QUOTE]

Ik hoorde al zoiets van Frank Schiphorst een tijdje geleden.
Maar ik houd dat allemaal niet zo bij :-)
Alleen een humbucker zou niks voor mij zijn. Dan liever
Een humbucker bij de brug en een singlecoil bij de neck

TimoSomers
14 maart 2011, 11:39
Ja precies, voor mij dus ook want ik schakel altijd als een gek.
Maar denk dat dat wel gewoon op aanvraag te regelen is hoor.

Conrad Hultermans
14 maart 2011, 12:18
Ik hoorde al zoiets van Frank Schiphorst een tijdje geleden.
Maar ik houd dat allemaal niet zo bij :-)
Alleen een humbucker zou niks voor mij zijn. Dan liever
Een humbucker bij de brug en een singlecoil bij de neck

Heey Noud, misschien ook een KIM nemen anders? Dat ding klinkt echt tegek!!

sjaak1990
14 maart 2011, 12:48
maar t karakter en bite blijft hetzelfde. Ik denk dat handgemaakte gitaren allemaal uniek klinken!?


Handgemaakte gitaren moeten naar mijn mening juist gelijker klinken door betere selectie van materialen.



@Sjaak: Mwahh, ik heb nog nooit 2 gitaren gevoeld met hetzelfde gewicht bij een merk. Ze klinken echt anders en daar ben ik eigenlijk wel blij mee.
Maar met dat anders bedoel in de context van dezelfde sound. Ze klinken natuurlijk wel 'hetzelfde' maar ze hebben een ander karakter.


Natuurlijk is het gewicht altijd anders maar vind wel dat de verschillen zo klein mogelijk moeten zijn.


Er is al (of komt?) ook een MC7 met vaste brug dacht ik

Ben benieuwd, misschien eens testen :)

Conrad Hultermans
14 maart 2011, 15:13
Handgemaakte gitaren moeten naar mijn mening juist gelijker klinken door betere selectie van materialen.



Natuurlijk is het gewicht altijd anders maar vind wel dat de verschillen zo klein mogelijk moeten zijn.



Ben benieuwd, misschien eens testen :)

Enfin, t blijft altijd een kwestie van smaak! ;)

newbreed
16 maart 2011, 12:21
Heey Noud, misschien ook een KIM nemen anders? Dat ding klinkt echt tegek!!

Ja die is te gek maar ik ben zo aan die 7 snaren gewend. 6 hoeft voor mij
Niet meer zo. Hals voelt gewoon niet lekker. Vorig jaar nog een
Mooie strat gekocht voor gigs met Grain maar die heb ik na een paar mnd weer weggedaan. Ben nu erg te spreken over mijn
Iba Rg 228 prestige. Wordt tijd dat Huub 8 snarige gitaren gaat maken!

YannickH
4 april 2011, 18:54
ik ga binnenkort ook een mc7 halen(was ik al lang van plan)
ik wou de zwarte maar op de foto is hij precies meer bruin.klopt dat?
anders neem ik ook de paarse want zo donker bruin vind ik hem niet zo mooi.
timo laat eens weten hoe hij in het echt is:p

Gera
4 april 2011, 20:09
Ik kocht mijn MC6 purple toen Timo er ook was voor zn MC7 en ik ben er heel erg tevreden over.

Afwerking is erg mooi

levi
5 april 2011, 18:15
Ziet er cool uit !! Die paarse vind ik toch wel cooler hoor :blast: :cooler:

YannickH
5 april 2011, 18:19
ik heb huub gecontacteerd voor een mc7 te bestellen:D