PDA

View Full Version : Heel simpele vraag eigenlijk, hulp? :]



KurtFender
13 maart 2011, 13:26
Hallo gitaristen :supercool::supercool:

Ik zoek een vervanging voor mijn Gibson P90 tribute (die laatst gestolen is, en teruggevonden met heel veel schade:( )

Ik zag deze 2 gitaren:

http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-Les-Paul-56-Goldtop-Special-Run-Metallic-Gold

&

http://www.rockpalace.com/product/Epiphone-G400-Custom-Antique-Ivory

Even: De G-400 custom is afgeprijsd, kost dus nog maar 261,-

Vind ze eigenlijk beide wel vet, maar misschien heeft iemand ervaring met beide of één?

Alvast bedankt!

Tankman
13 maart 2011, 13:30
In de categorie 3-humbucker gitaren heb ik gisteren de Peavey SC-3 getest. Een Les Paul model met dus 3 humbuckers. Er gaaf ding en kost minder dan 300 euro.

In de categorie goede SG's vind ik de Epiphones tegenvallen. De Tokai SG is echter wel een geweldig ding. Zou ik zeker naar kijken. Hij is ongeveer in dezelfde prijscategorie.

Dan nog de categorie gitaren met P90's. Als je van PRS singlecuts houdt, moet je me maar even een PM sturen. Verder is de Hagstrom Swede Special met P90's erg gaaf, maar wel even wat duurder.

Ik ben niet echt een fan van Epiphone. Ik vind ze over het algemeen niet fijn aanvoelen en de kwaliteit valt me ook tegen. Doe mij dan maar Tokai als ik een Gibson kopie zoek. Maar goed, dat ben ik! Maar hierdoor raad ik je geen Epiphone aan. Anderen hier zullen dat weer wel doen. Uiteindelijk moet je zorgen dat je ze uittest en zeker niet blind bestellen!

KurtFender
13 maart 2011, 13:34
In de categorie 3-humbucker gitaren heb ik gisteren de Peavey SC-3 getest. Een Les Paul model met dus 3 humbuckers. Er gaaf ding en kost minder dan 300 euro.

In de categorie goede SG's vind ik de Epiphones tegenvallen. De Tokai SG is echter wel een geweldig ding. Zou ik zeker naar kijken. Hij is ongeveer in dezelfde prijscategorie.

Dan nog de categorie gitaren met P90's. Als je van PRS singlecuts houdt, moet je me maar even een PM sturen. Verder is de Hagstrom Swede Special met P90's erg gaaf, maar wel even wat duurder.

Ik ben niet echt een fan van Epiphone. Ik vind ze over het algemeen niet fijn aanvoelen en de kwaliteit valt me ook tegen. Doe mij dan maar Tokai als ik een Gibson kopie zoek. Maar goed, dat ben ik! Maar hierdoor raad ik je geen Epiphone aan. Anderen hier zullen dat weer wel doen. Uiteindelijk moet je zorgen dat je ze uittest en zeker niet blind bestellen!

Hartstikke bedankt voor je antwoord! Ja, ik had eigenlijk uberhaupt helemaal geen nieuwe gitaar nodig, maar door de gestolen P90 heb ik een klein budget. Ik heb die peavey opgezocht en die zag er wel vet uit! Hier in de buurt zit een grote muziekwinkel, daar kan ik ze beide uitproberen.

mvg :)

macwilliams
13 maart 2011, 13:44
Is hij zo erg beschadigd dat hij onherstelbaar is?
Was het zo'n '50 tribute?

KurtFender
13 maart 2011, 13:53
Is hij zo erg beschadigd dat hij onherstelbaar is?
Was het zo'n '50 tribute?

Ja, een witte. Hij was wel herstelbaar, maar voor het geld kon ik practisch een nieuwe kopen...

Bolder
13 maart 2011, 14:24
maar was het geen super gave gitaar? Ik zou hem gewoon laten repareren

macwilliams
13 maart 2011, 14:33
Ja, een witte. Hij was wel herstelbaar, maar voor het geld kon ik practisch een nieuwe kopen...

Dan ben ik heel benieuwd wat er allemaal kapot is?
Hals gebroken?
Frets er een voor een met een tang er uit gerukt?
Elementen door de body getrapt?

Plaats eens wat foto's van de schade, misschien zit op het forum wel een geschikt iemand die 'm voor minder kan herstellen!!

KurtFender
13 maart 2011, 14:34
maar was het geen super gave gitaar? Ik zou hem gewoon laten repareren

Het was zeker een gierende gitaar, en ik zou hem ook graag laten repareren. Het probleem is alleen, het geld groeit me niet op de rug als student, dus moet ik zoeken voor een goedkoop alternatiefje, en zodra ik weer wat ruimer bij kas zit koop ik misschien weer een Gibson :)

KurtFender
13 maart 2011, 14:36
Dan ben ik heel benieuwd wat er allemaal kapot is?
Hals gebroken?
Frets er een voor een met een tang er uit gerukt?
Elementen door de body getrapt?

Plaats eens wat foto's van de schade, misschien zit op het forum wel een geschikt iemand die 'm voor minder kan herstellen!!

Er zit een 'crack' in de hals, frets zaten er gewoon in, maar wel los, elementen waren gewoon 'spoorloos', en voor een paar nieuwe Gibson P90 elementen ben je denk ik ook al gauw 200,- kwijt, achterkant zat vol met krassen, een volumeregelaar was weg, en nog meer vandalisme.

Ik vraag me af, waarom? Heb je niks beters te doen dan iets te slopen waar iemand 739 euro voor heeft betaald?

BobvanKempen
13 maart 2011, 14:55
Er zit een 'crack' in de hals, frets zaten er gewoon in, maar wel los, elementen waren gewoon 'spoorloos', en voor een paar nieuwe Gibson P90 elementen ben je denk ik ook al gauw 200,- kwijt, achterkant zat vol met krassen, een volumeregelaar was weg, en nog meer vandalisme.

Ik vraag me af, waarom? Heb je niks beters te doen dan iets te slopen waar iemand 739 euro voor heeft betaald?

Ach met een beetje handigheid en goed zoeken op marktplaats heb je die gitaar weer voor weinig goed maar zal nooit meer de oude zijn. Ik koop vaak van dat soort dingen want ik vind die afgeleefde gitaren juist helemaal top.

zeiler
13 maart 2011, 15:43
ik zou alsnog ff foto's posten. misschien is hier wel iemand (dnek aan Geert, MacWilliams) die al heel wat met LPs geprutst, ik bedoel, geknutseld hebben en er misschien wel brood in zien ;)!

een kapotte gitaar heeft ook z'n voordelen, maareh: dat elementen eruit zijn gesloopt... kan ik nog bij, maar losse fretting enzo!?

KurtFender
13 maart 2011, 16:02
ik zou alsnog ff foto's posten. misschien is hier wel iemand (dnek aan Geert, MacWilliams) die al heel wat met LPs geprutst, ik bedoel, geknutseld hebben en er misschien wel brood in zien ;)!

een kapotte gitaar heeft ook z'n voordelen, maareh: dat elementen eruit zijn gesloopt... kan ik nog bij, maar losse fretting enzo!?

ik zal wel wat foto's neerzetten :). Maar, van de 10 antwoorden die ik heb gekregen, gaat er maar 1 over het onderwerp :)...

macwilliams
13 maart 2011, 16:05
P90's tweedehands hoeven geen €200,- te kosten.
De nek is goed te lijmen en de frets zijn wel te vervangen.
De krassen zijn misschien nog weg te werken?
Een volumepot is maar een paar euro.

Thiez
13 maart 2011, 16:09
Even over die twee gitaren die je noemt. De Epiphone G400 is zeker leuk gitaartje hoor. Het blijft een B merk natuurlijk epiphone maar ik vind de kwaliteit echt niet slecht. Je moet alleen wel zelf het exemplaar spelen wat je wilt kopen. Er zit onderling heel veel verschil. De G400 is ook al stuk betere kwaliteit dan G310 van epiphone.
Ik heb mijn epiphone G-400 nu ongeveer 5 jaar denk ik. Heb er kort na aankoop seymour duncan elementen ingezet. Altijd tevreden op gespeeld en nog steeds tevreden over. Binnenkort wel een gibson waarschijnlijk maar die epiphone blijft gewoon mooi in de collectie als backup.

macwilliams
13 maart 2011, 16:10
Kurt,
waar woon/studeer je?

KurtFender
13 maart 2011, 16:30
Kurt,
waar woon/studeer je?

Ik heet geen Kurt hoor :].

Ik woon in Almere, maar studeer in Utrecht.

KurtFender
13 maart 2011, 16:31
Oh trouwens, er zitten 2 breuken in de hals, eentje vlak bij de headstock en eentje aan het begin.

macwilliams
13 maart 2011, 17:10
De nekbreuk is veel voorkomend en goed te repareren. Een hielbreuk heb ik nog nooit gezien maar wie weet ook nog wel te doen.

Electronica wil ik wel voor je doen.

macwilliams
13 maart 2011, 17:13
Almere is niet zo ver van waar ik woon.

BobvanKempen
13 maart 2011, 17:26
ik zou alsnog ff foto's posten. misschien is hier wel iemand (dnek aan Geert, MacWilliams) die al heel wat met LPs geprutst, ik bedoel, geknutseld hebben en er misschien wel brood in zien ;)!

een kapotte gitaar heeft ook z'n voordelen, maareh: dat elementen eruit zijn gesloopt... kan ik nog bij, maar losse fretting enzo!?

En anders ik wel, vind het altijd leuk om aan die dingen te kloten hoewel een refret met te ver gaat.

zeiler
13 maart 2011, 17:41
ik zal wel wat foto's neerzetten :). Maar, van de 10 antwoorden die ik heb gekregen, gaat er maar 1 over het onderwerp :)...

het gaat wel over je post, maar het word op een andere manier benaderd dan wat je had gedacht!!! Ik zou persoonlijk ook eerst deze optie eens benaderen: afgeragd heeft ook z'n mooie kanten + je hebt wel een vet verhaal bij je gitaar ;)!

Zoals je leest: zat toppers hier zoals Mac en Bob! Succes en ben best benieuwd naar hoe je gitaar eruit ziet :(!

KurtFender
13 maart 2011, 18:51
het gaat wel over je post, maar het word op een andere manier benaderd dan wat je had gedacht!!! Ik zou persoonlijk ook eerst deze optie eens benaderen: afgeragd heeft ook z'n mooie kanten + je hebt wel een vet verhaal bij je gitaar ;)!

Zoals je leest: zat toppers hier zoals Mac en Bob! Succes en ben best benieuwd naar hoe je gitaar eruit ziet :(!

Haha nou ik ben erg erg trots op dat mijn gitaar 400 euro extra heeft gekost door de schade, dan hoef ik dat verhaal tóch niet :).

Mac, erg vriendelijk aangeboden en ik zal het ook overwegen, ik zal nog eens bij de plaatselijke muziekwinkel informeren :).

Overigens: Ik ben bijna altijd in Utrecht :).

zeiler
13 maart 2011, 19:20
Haha nou ik ben erg erg trots op dat mijn gitaar 400 euro extra heeft gekost door de schade, dan hoef ik dat verhaal tóch niet :).

Mac, erg vriendelijk aangeboden en ik zal het ook overwegen, ik zal nog eens bij de plaatselijke muziekwinkel informeren :).

Overigens: Ik ben bijna altijd in Utrecht :).

het gaat om het idee... en 400 euro? Als gasten als Mac je willen helpen valt dat denk ik ook wel mee :)!

Utrecht Kampen doe je wel heel makkelijk met de trein, vanaf Kampen Centraal 5 minuten met de bus, kwartiertje lopen :p!

broeder6x6
13 maart 2011, 19:22
Je moet niet naar de problemen kijken maar zoeken naar oplossingen.. [/cliche modus] als je ons er in ieder geval ff naar laat kijken kun je later beslissen of je hem wel of niet wil laten opknappen =D

macwilliams
13 maart 2011, 19:31
Joh, als je een paar tweedehands elementjes opscharrelt dan heb ik nog wel een potmetertje voor je liggen en een paar knopjes lukt ook nog wel. Ik heb nog zat van die zooi. Als je het de moeite vind tenminste. Ik weet niet of je nog een gitaar hebt maar anders heb ik ook nog wel even een plankje voor je liggen met P90's kun je je geld lekker in je zak houden en straks weer op je gibson spelen terwijl je doorspaart voor een ander.

Je kunt even bij mij langskomen zodat ik hem even kan bekijken. Denk er maar even over na.

Oranjeaap
13 maart 2011, 22:23
Post eens wat foto's. Bene eigenlijk wel benieuwd.
Ik heb nog een paar originele gibson potmeters liggen ik kan er wel 1 missen.

TimS
13 maart 2011, 22:27
Die Gibson door een forumlid laten opknappen lijkt me inderdaad een veel betere oplossing. Je zegt zelf dat je de Gibson nog een keer wilt laten repareren, dus dat geld ben je toch wel kwijt. Als je nu geen geld heb voor goede pickups, kan je er ook wat goedkopere dingen in zetten, dan zal hij alsnog beter klinken dan een Epi van 250 euro.

Chocola
13 maart 2011, 23:22
Nou wat is dat nou zeg... Allerlei mensen bieden je hulp en onderdelen aan (iedereen begrijpt hier wel hoe kut het is in jouw situatie) en dan doe je nog steeds zo afwijzend. Ik zou er lekker op ingaan in jouw situatie (en ik ben ook een "arme" student ;)).

Mocht je nog goedkopere pickups nodig hebben: ik heb nog zat oude pickups (buckers enzo) die je wel kunt hebben :). Zijn echt minder "goed" dan die Gibbies maar klinken prima als ze gratis zijn :D. Ook zat potmeters nog. Ik woon in Lelystad dus is wellicht praktisch met ophalen.

Mocht je naar Mac gaan (Kampen toch?) met je gitaar dan kan ik ze ook wel naar hem sturen, als jij de verzendkosten betaald.

Dus... Je hebt een reparatie voor je cracks, een potmeter (originele Gibson zelfs...), pickups van mij... Wat houd je tegen?

De V
13 maart 2011, 23:39
Haha, nou ik zou het wel weten hoor.:soinnocent:

BobvanKempen
13 maart 2011, 23:43
overigens, als het niet origineel gibson hoeft te zijn heb ik nog een paar P90 liggen uit een PRS SE, geluid is nog best heel aardig en ik hoef zeker geen 200 voor die dingen. Mocht je ze zelf niet erin kunnen solderen wil ik dat ook nog wel voor je doen.

Chocola
14 maart 2011, 00:05
lol, ik zag niet dat het om P90's ging, die heb ik niet :(.

BobvanKempen
14 maart 2011, 00:18
lol, ik zag niet dat het om P90's ging, die heb ik niet :(.

Ach het is niet gezegd dat er perse een paar p90 inmoeten. Maar volgens mij kan hij nu kiezen en heeft tie voor heel weinig zijn gibson weer aan praat. Met scars maar goed .. al mijn gitaren hebben wel barsten, butsen, lakbeschadigen en ga zo maar door en ze klinken er niets minder om.

Oranjeaap
14 maart 2011, 00:24
Mijn gitaar is 2 keer in de fik gevlogen. Gibson branden goed hahaha.

BobvanKempen
14 maart 2011, 00:27
Mijn gitaar is 2 keer in de fik gevlogen. Gibson branden goed hahaha.

Whaha, ja daar was Ozzy Osborne ook al achter toen hij de gitaar van Zakk Wylde in de fik stak.

Chocola
14 maart 2011, 00:46
Mijn gitaar is 2 keer in de fik gevlogen. Gibson branden goed hahaha.

Ask Mac :D.

macwilliams
14 maart 2011, 06:19
Jep, dat doen ze prima.

Oranjeaap
14 maart 2011, 11:08
Jep, dat doen ze prima.

Ook zonder gasbrander :soinnocent:

zeiler
17 maart 2011, 09:23
wacht even, je verkoopt nu ook nog weer een andere Gibson? mag ik even zeggen dat ik je hele verhaal niet meer volg?!

Heb je overigens al contact gehad met Mac ofzo?

FruscianteFan
17 maart 2011, 11:47
Voorzover ik het nu zie wordt je aangeboden de hele gitaar op te knappen, allemaal gratis of voor vriendenprijsjes. Je zou zelfs beschikking hebben over een leengitaar tijdens een reparatie... dan zit je eigenlijk alleen nog met de frets die loszitten? Ga er even van uit dat alleen de cracks en de frets geld gaan kosten. Van wat ik de laatste tijd zo lees, kun je een crack voor €100 gerepareerd hebben (niet mooi afgewerkt ofzo) - wellicht minder als iemand van het forum het voor je doet, en dat zou niet de eerste keer zijn. Wat een herfret precies kost - geen idee. Maar dat is pas in het ergste geval. Kortom, ik denk dat je de gitaar kunt laten repareren voor minder dan die Epiphones kosten.

Ik zou zeggen, profiteer van dit aanbod. Een gestolen gitaar is kut, de gitaar helemaal naar de filistijnen terugvinden is ook kut, maar ik zou nu niet "stiekem gaan lopen gassen op een nieuwe gitaar".

Mesjoggah
30 maart 2011, 20:56
ik zal wel wat foto's neerzetten :). Maar, van de 10 antwoorden die ik heb gekregen, gaat er maar 1 over het onderwerp :)...


ben ik de enige die nog steeds op foto's zit te wachten?

macwilliams
30 maart 2011, 21:26
Na, wat is er van de hulploze Gibson geworden?

nickofzo
30 maart 2011, 22:28
inderdaad... ff marktplaats afspeuren zo..