PDA

View Full Version : Floyd Rose gitaar Repareren!



guitarXlord
13 maart 2011, 11:59
Hey Jongens,

Ik heb al een hele tijd terug berichten geplaatst over veel Floyd Rose problemen. Ik zelf ben om eerlijk te zijn behoorlijk gegroeid in de afgelopen periode. Maar t punt is ik heb een Gretsch heel mooi ding speelt goed.. Maar hij is niet geschikt voor m'n muziek. Maar wat ik ook een beetje rottig vind van m'n Ibanez Floyd Rose is dat die een vastgeschroefde hals heeft:S. Ik zelf vind dat een gelijmde hals veel beter geluid en sustain geeft voor je spel! Maar genoeg hierover!

Het probleem:

M'n High e knopje krijg ik niet meer goed! Hij zit strakker dan een leren broek:S. En wat er ook gebeurde ik speelde in die tijd veel Children Of Bodom van t album Hatebreeder. Al die liedjes staan 1 step down getuned. M'n snaren zaten toen letterlijk op me fredboard vast! Ik kreeg er geen geluid meer uit! Me hele bridge zit nu nog steeds ingeklept. Ik kan het makkelijk overleven zonder die gitaar want me skills groeien net zo goed op die Gretsch maar ik vind het dood en doodzonde! Dus astjeblieft ik zou graag hulp willen. Oh ja! Als er mensen uit de omgeving zijn die het willen laten zien ik kom uit Volendam. Ohja ik heb me gitaar nog niet zolang geleden laten afstellen. Maar dat is volgens mij niet het probleem. Ik zit gewoon met heel veel problemen. Ik zou graag willen dat jullie me uitlegde hoe ik dit kan oplossen. Want k wil weer heel graag eens op een Floyd Rose spelen!

Gothra
13 maart 2011, 12:07
Ik begrijp geen drol van wat je nou precies bedoelt, je ''high e'' knopje zit vast? welk knopje is dat? er zitten geen knopjes op een floyd rose, maar schroefjes.. Het is trouwens een edge, geen floyd rose, als het een ibanez is.

Ik zou zeggen, maak wat foto's, dan zal het al een stuk duidelijker worden.

guitarXlord
13 maart 2011, 12:24
Sorry voor de vage uitleg.. Ik krijg me schroefje niet los.. Kijk het lijkt net of die vastgeroest zit ofzo... kijk je kan die knopjes toch naar omhoog en omlaag draaien? Nou die van mij heb ik om hooggedraaid en nu krijg ik hem niet meer los daar.. En the edge (hoe jij het noemt) zit helemaal ingeklapt in me systeem de foto's komen er zo aan.

Liquid_Metal
13 maart 2011, 12:56
Als je zo'n technische vraag hebt kun je die beter stellen zonder al deze onzin er bij, of de vraag als laatste stellen. Het is nu tamelijk onduidelijk wat je vraag nou is.
Ik denk dat ik weet waar je het over hebt, en er zijn smeermiddelen waarmee je corosie kan oplossen, zodat het weer draaibaar wordt. Wel oppassen met draaien met imbussleutels, want als je de imbus dol draait ben je ver van huis.

Gothra
13 maart 2011, 13:25
Wellicht heb je het schroefje te strak aangedraaid, dan zit ie muurvast en is er een kleine kans dat je hem nog los krijgt. Bij dit soort systemen moet je NOOIT dat kleine beetje extra geven. Vast is vast.

Bedoel je dat de brug fe body van je ibanez raakt? Dan moet je aan de achterkant de veren losser schroeven. Waarschijnlijk heb je m gedown tuned nadat ie was afgesteld?