PDA

View Full Version : Gibson winkel in Nashville?



zZoRgO
18 mei 2003, 10:04
Dus,


m'n nichtje is verhuisd naar Nashville, Tennessee en ik zou haar waarschijnlijk deze zomer een bezoekje gaan brengen.

Nu, ik droom al een tijdje van een Gibson Les Paul en ik vroeg me af of er daar bij die fabriek of zo een gibson winkel is. Of dat de prijzen daaro wat lager zijn omdat ze rechtstreeks uit de fabriek komen?

Iemand die daar wat informatie over heeft?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2003-05-18 10:04 ]</font>

hoofd
18 mei 2003, 12:16
http://www.gibsonshowcase.com/

Hier zou ik zeker naar toe gaan, als je in Nashville bent, gewoon al om te kijken! (en foto's maken en zo snel mogelijk hier posten :wink:).

Overigens worden in Nashville alleen de akoestische en bluegrass instrumenten gemaakt, wil je de LP's, SG's en ES-335jes zien dan moet je naar Memphis Tenessee (zou ik sowieso doen, als je dan toch in Amerika bent). Doe dan de groeten aan Elvis :wink:.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-05-18 12:18 ]</font>

The Black
18 mei 2003, 14:36
Ik ben naar Gibson in Nashville geweest.
Het is echt niet zo groot als je verwacht, er werken een stuk of 10 man (achter glas), en je kunt ze aan het werk zien met de gitaren.
Verder kun je nog een paar gitaren kopen, maar toen ik er was hadden ze alleen wat dobro's, die waren rond de 3000 dollar. Ik heb nog wel wat plectra gekocht, leuk voor herrinering.

The Black
18 mei 2003, 14:41
Oh, haha, en trouwens, wij waren toen ook naar degene in Memphis geweest. Maar die was nog niet open toendertijd. Helaas.
Ze maakten wel de gitaren, maar het was nog niet open voor het publiek.

zZoRgO
18 mei 2003, 14:48
maar een les paul tegen een leuke prijs op de kop tikken zal daar niet gebeuren?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2003-05-18 14:48 ]</font>

Butcher
18 mei 2003, 17:07
Die twee Gibson-winkels hebben als doel om mensen Gibsons uit te laten proberen, niet de verkoop. Verder staan er geloof ik twee versterkers, ook Gibsons.
Je kunt in Nashville beter naar Gruhn's of Elderly gaan, grotere keuze en goedkoper. In Memphis heb je Taylor's (klein zaakje), Hank &amp; Rod's Vintage Guitars en Tommy's Little Shop Of Guitars. Verder heb je uiteraard Strings 'N Things, maar dat is een slappe versie van Guitar Center, waarvan er trouwens eentje in Bartlett staat, een buitenwijk van Memphis, 20 min ten oosten.

PS als je van Nashville naar Memphis rijd, ergens halverwege Jackson TN en Nashville ligt een superklein plaatsje genaamd Bucksnort, letterlijk vertaald Hertensnot. Moet je gezien hebben.

zZoRgO
18 mei 2003, 17:17
is er een elderly in nashville?
vind er enkel in in Lansing, MI (minnesota dacht ik)...

Butcher
18 mei 2003, 17:28
Volgens mij zit er een dependance in Cashville

keef
18 mei 2003, 19:11
Op 2003-05-18 17:28, schreef Butcher:
Volgens mij zit er een dependance in Cashville


Ik denk dat je je vergist - Elderly zit alleen in Lansing, MI.

Ik ben in Memphis geweest voor de factory tour - was erg leuk, je kan er alles van dichtbij bekijken (behalve het spuiten natuurlijk...) en hoorde dat de fabriek in Nashville niet te bezichtigen valt (situatie najaar 2001). Er is in Memphis een winkel met een klein aantal gitaren dat zonder discount verkocht wordt - niet doen dus. Gruhn is natuurlijk niet te missen, maar behoorlijk prijzig. Wil je de beste deal voor een nieuwe Gibson, dan naar Dave's Guitar Shop (Wisconsin), Wildwood (Denver) en Aplus guitars (weet niet waar, zoek op het net). Van de eerste twee kun je blind kopen.

Hank &amp; Rod: verkopen vooral gebruikt en vintage. Oppassen met deze mannen (hebben nu geloof ik elk een eigen zaak), hebben terecht geen beste reputatie.
Succes!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: keef op 2003-05-18 19:16 ]</font>

zZoRgO
18 mei 2003, 19:51
Hoe komt het dat bv bij Dave's guitar shop een lp classic 2500 $ kost en bij musiciansfriend 1599$ ???

BLOK182
18 mei 2003, 20:26
Ja die eerste 2 gitaarshops zijn behoorlijk duur (ze hebben wel veel trouwens).

Luca P
18 mei 2003, 22:18
Op 2003-05-18 17:17, schreef zZoRgO:
is er een elderly in nashville?
vind er enkel in in Lansing, MI (minnesota dacht ik)...


Ben ik geweest!! In Lansing. Ik heb er een cd gekocht dacht ik.
En Gruhn's in Nashville ook!
Daar heb ik mijn Les Paul gekocht. Toen ik binnen stapte wilde ik meteen mijn tentje opzetten. Wat een juwelen hingen daar!

Butcher
19 mei 2003, 03:22
Hank &amp; Rod: verkopen vooral gebruikt en vintage. Oppassen met deze mannen (hebben nu geloof ik elk een eigen zaak), hebben terecht geen beste reputatie.
Succes!



Jullie hebben gelijk mbt Elderly, sorry. Wat Rod en Hank's betreft, Rod is z'n eigen zaakje begonnen vanuit z'n garage, en wat Hank doet weet ik niet. Wat is er mis met hun reputatie?

zZoRgO
19 mei 2003, 09:51
@Luca P.

Hoe heb je dan je gitaar meegebracht?
handbagage of bij de koffers?
en heb je de BTW en zo moeten betalen?
hoeveel voordeel heb je je dan nog ongeveer gedaan?

BLOK182
19 mei 2003, 18:09
Volgens mij kunnen gitaren (mits in een hoes of dunne koffer) wel in de handbagage, ik zag op de luchthavens van Mexico en Madrid mensen met gitaren op hun rug in de taxfree gebieden NA de douane enzo, kortom, die namen het mee als handbagage. En volgens mij kan je een elektrische gitaar als je hem een beetje beschermend inpakt best mee in een hoes als handbagage.

hoofd
19 mei 2003, 18:11
Maar 't schijnt dat de controle op vliegtuigen van en naar Amerika wat zwaarder is dan bijv. Mexico en Madrid (ik had me gitaar ook als handbagage mee naar Egypte, versterker zat in de koffer :grin:).

keef
20 mei 2003, 17:49
Rod en/of Hank: stellen meermalen de zaken mooier voor dan ze zijn ("volledig origineel", "speelt fantastisch" en meer controleerbare BS). Lees ook de commentaren op de bulletin boards van Vintage Guitar Magazine, er is een klassieke post inzake ervaringen bij online kopen van vintage dealers. Wat mij betreft is het grootste deal gajes (denk niveau 2e hands autoverkopers, maar dan lager) met uitzondering van een klein clubje (plm 10 dealers in de US).

Wat Dave's betreft: een classic voor $2500 is onzin (hij heeft nu een aardige '58 RI staan voor dat bedrag - check de site). Doe een prijzenonderzoek en vraag hem de beste prijs te 'matchen' - lukt vaak. Uitstekende service - beste zaak van de planeet.

Bij MF kopen - als dat al kan vanuit Europa - is voor eigen risico. De gemiddelde sales rep weet geen flikker van gitaren. Wat je opgestuurd krijgt is een groot vraagteken.

Luca P
20 mei 2003, 23:48
Op 2003-05-19 09:51, schreef zZoRgO:
@Luca P.

Hoe heb je dan je gitaar meegebracht?
handbagage of bij de koffers?
en heb je de BTW en zo moeten betalen?
hoeveel voordeel heb je je dan nog ongeveer gedaan?


Ik heb hem in 1995 gehaald.
Omgerekend koste hij zo'n 2000 gulden geloof ik.
Ik nam hem als handbagage mee en kon bij de douane zo door lopen. (met het zweet in mijn bilnaad!)
Met andere woorden, ontzettend mazzel gehad!
Dit is 'm.

http://lucap.instantlogic.com/images//Photos/{45B1E92E-8DA4-4E61-96DD-6FE3D75695DE}/{C3209503-C154-4B9E-854E-CB286B790E2B}lg.jpg

Nu kan je zoiets wel vergeten. Vooral na die 11 sept.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Luca P op 2003-05-20 23:49 ]</font>