PDA

View Full Version : Harde ruis in marshall jvm 205c



ikbengekhoor
12 maart 2011, 17:50
Beste forumleden,

Ik sinds anderhalve maand een marshall jvm 205c, nou ben ik hier erg tevreden mee maar vind toch dat er een raar geluid in zit als de versterker ongeveer een half uur aan staat. Als ik de versterker gewoon op standby laat staan dan hoor ik een harde ruis (lijkt wel uit de buizen te komen of zoiets) Is dit normaal voor de versterker of is er iets niet goed? Dit is nl
mijn eerste buizenversterker en heb hier dus verder nog geen ervaring mee.
Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Gr Mark

cluseau
12 maart 2011, 23:36
Als ik de versterker gewoon op standby laat staan dan hoor ik een harde ruis

Een versterker op standby hoort helemaal geen geluid te maken. Hooguit zou je een lichte brom kunnen waarnemen als je je oor op de kast zou leggen.

Frans.

JTB
13 maart 2011, 07:25
Ik weet inmiddels dat het wel kan. Maar ook dat het verholpen kan worden. Mijn tip is om hem even naar een expert te brengen.

ikbengekhoor
13 maart 2011, 19:22
bedankt voor jullie informatie ga dan toch maar ff terug naar de leverancier.
want is toch wel vervelend geluid en dat voor een versterker van 6 weken oud en 1200 euro. kijken wat er wordt gezegd, heb nog garantie dus dat moet goed gaan komen. \bedant en houdt jullie ff op de hoogte.

Gr Mark

big dooley
13 april 2011, 00:08
in tegenstelling tot veel andere versterkers en modellen van marshall, heeft de JVM in standby spanning staan op de anode's, op de fasedraaier na... lijkt mij een kwestie van eindbuizen...

Bolder
13 april 2011, 20:04
Ik had met mijn Marshall VM 2266 ook een brom op standby. Leek mij niks ernstigs hoor