PDA

View Full Version : Tc Electronic Nova System > G-System, Lag Time



even
12 maart 2011, 17:01
Drie jaar geleden heb ik mijn 19 inch rack de deur uitgedaan omdat ik minder wilde sjouwen. Mijn basis is nu een Mesa 22+ en een TC nova system. Ik ben zeer tevreden over de effecten maar begin me steeds meer te ergeren aan de vertraging als je schakeld tussen de presets. Deze is minimaal een halve seconde en dat haalt je uit je spel. Mijn basis presets zijn; Clean+chorus, overdrive+harmonizer en Lead+delay. Het leuke van de Nova is dat je binnen een preset ook effecten kan schakelen, inclusief de boost functie die erg handig is, dus dit vind ik een blijvertje. Maar voor sommige songs met mijn band wil ik schakelen van clean naar lead en ben hierdoor afhankelijk van de presets. Ik heb mijn oog laten vallen op de TC G-system. Hierdoor krijg ik zeker meerdere mogelijkheden, maar het is even doorsparen:( Ik heb ook nog een G-switch, een wah en een uitstekend distortionpedaal. Ik kan bij de G-system de distortion en de EQ- en kanaalschakeling van mijn boogie dan bijvoorbeeld ook mee programmeren. Lijkt me perfect, maar waar ik bang voor ben is dat de zgn. Lag-time een probleem van TC electronic is. Of heeft het G-system hier geen last van? Is de Nova gewoon een minder apparaat gezien de prijs? Wie heeft raad?

arjanb01
12 maart 2011, 17:50
ik zou als ik jou was een g-major 1 of 2 tweedehands op de kop tikken, ikzelf heb de g-major 1 al bijna 10 jaar en noppes vertraging. Ik denk inderdaad dat je te maken heb met budget spul vs. ietsje duurder spul.
De g-system kost nieuw bijna 1500 euro, en die is mooi maar prijzig.
Ga voor een tweedehands g-major en je bent blij denk ik....

even
12 maart 2011, 20:07
Ik ken de G major verder niet, maar dat is toch een 19 inch fx processor zonder overdrive/distortion? Dus wat ik verder beschijf aan wensen/mogelijkheden is met zo'n soort apparaat niet mogelijk denk ik.

Nitefly7
12 maart 2011, 23:53
het schijnt dat de vertraging te maken heeft met het analoge drive-gedeelte van de Nova system.

http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=5848
dit zeggen ze bij TC erover..

de tips:
1) maak een preset met 'dezelfde' drive instellingen (maar laat drive 'uit' staan ofzo), zodat hij niet hoeft na te denken over instellingen van de drive
2) switch presets, niet met de Nova zelf, maar met een G-switch of via een externe MIDI-controller..

even
13 maart 2011, 17:45
Ik heb al een tijdje G-switch in gebruik en vanmiddag ben ik in ons oefenhok geweest en heb ik een Midi controller aangesloten. De vertraging blijft helaas hetzelfde. Het zit dus echt in het apparaat zelf. Het heeft dus niets te maken met de analoge overdrive of iets anders. Mijn vraag blijft of de G-system hier ook last van heeft? Er zijn hier toch wel gitaristen die zo'n ding hebben?

fenderben
15 maart 2011, 19:36
Ik heb al een tijdje G-switch in gebruik en vanmiddag ben ik in ons oefenhok geweest en heb ik een Midi controller aangesloten. De vertraging blijft helaas hetzelfde. Het zit dus echt in het apparaat zelf. Het heeft dus niets te maken met de analoge overdrive of iets anders. Mijn vraag blijft of de G-system hier ook last van heeft? Er zijn hier toch wel gitaristen die zo'n ding hebben?

Heb al een aantal jaren een G system; Heb nooit een vertraging gehoord (ook niet met analoge pedals in de loops)!

DemolitionColorScheme
17 maart 2011, 12:08
Heb al een aantal jaren een G system; Heb nooit een vertraging gehoord (ook niet met analoge pedals in de loops)!
Ik heb zelf ook een G-System en ik heb zelf ook een beetje een lag, maar dat kan ook liggen aan de switchen van kanalen. Als ik switch van patches op hetzelfde kanaal heb ik echt geen enkele lag, maar zodra ik switch van clean naar high gain, dan is er wel even een 'gat'. Bij mij ligt dat denk ik aan mijn Koch Powertone I.

peter_heijnen
18 maart 2011, 09:22
Mijn basis presets zijn; Clean+chorus, overdrive+harmonizer en Lead+delay. Het leuke van de Nova is dat je binnen een preset ook effecten kan schakelen, inclusief de boost functie die erg handig is, dus dit vind ik een blijvertje.
Met een line6 m9 kun je de sounds van je 'presets' maken, maar dan zonder boost, met boost erbij kan dan trouwens wel met een m13. Je hebt dan weliswaar geen echte presets -dus je moet per sound 2/3 keer trappen- maar je hebt iig nul vertraging als je trapt. Zou je op een m9/13 ook presets kunnen oproepen ahv een midi pedaal vraag ik me opeens af?

BeeJee
18 maart 2011, 09:56
Met een line6 m9 kun je de sounds van je 'presets' maken, maar dan zonder boost, met boost erbij kan dan trouwens wel met een m13. Je hebt dan weliswaar geen echte presets -dus je moet per sound 2/3 keer trappen- maar je hebt iig nul vertraging als je trapt. Zou je op een m9/13 ook presets kunnen oproepen ahv een midi pedaal vraag ik me opeens af?

Je kunt de m13 zo instellen dat je direct 12 (scenes) onder je voeten hebt. Met 1klik zit je in een scene en kun je naar wens 12 fx aan of uit trappen.
Met een expressiepedaal erbi kun je ook realtime parameters aansturen en dus op boosten.
Met midi kan het zeker ook.