PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Hallie
28 november 2011, 11:29
snap ik:)

Maar live hoort niemand dat!

Kim Wilson
28 november 2011, 11:30
George L blijft altijd kwetsbaar, dankzij de soldeervrije verbinding. Een gesoldeerde plug is bedrijfszekerder. Ik heb zelf ook eens zo'n George L- achtig setje gehad (van Core X2), en ik heb alles er weer tussenuit gehaald wegens herhaaldelijke storingen (wegvallend geluid door slechte verbinding in de plug). Als je wat vaker met je pedalen aan het rommelen bent, wordt de kans op slechte verbindingen erg groot. Zolang het allemaal vast op je board zit en er verder vanaf blijft, kan het best lang goed gaan, maar het blijven kwetsbare kabels. Ik heb ze voorlopig vervangen door die goedkope plastic kabeltjes, omdat ik liever een constant signaal heb. Dan maar íetsje minder. Bij die andere viel af en toe meer dan de helft van het signaal weg, waardoor ik weer aan dat kabeltje moest rommelen, net zo lang tot ik weer het volledige signaal had. Daar kan ik niet op vertrouwen.

Jorikjet
28 november 2011, 11:30
In het algemeen valt het reuze mee kwa tonesuck, op wat uitzonderingen na (als de dunlop jimi hendrix wah...). En op je zolderkamertje hoor je natuurlijk perfect alle verschillen, maar zodra je met een band speelt in de oefenruimte is de tonesuck te verwaarlozen.

vind ik.

HaroldA
28 november 2011, 11:31
snap ik:)

Maar live hoort niemand dat!

Idd. Gewoon wat presence bijdraaien.

Dat gezegd hebbende: ik heb ook liever weinig suck maar dat zit meer tussen m'n oren dan dat iemand dat ooit zal horen.

HaroldA
28 november 2011, 11:33
Een gesoldeerde plug is bedrijfszekerder.

Alleen maar als je ook goed kunt solderen. Tin geleid erg slecht en vertint draad breekt snel af.

Ik blijf voorlopig bij George L. Kabeltjes moet je overigens niet TE kort maken om stress op de kabels te voorkomen.

zoon van Piet
28 november 2011, 11:35
Ach ja, het zal wel aan mij liggen.. misschien ben ik lomper dan anderen. Maar George L én Boss zijn wat mijn betreft niet volledig hufterproof:

http://img256.imageshack.us/img256/9412/afbeelding225yt5.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/3792/afbeelding222ip6.jpg
Mijn bossje na een jaar of vier.. klep afgebroken en de switch was al meerdere keren vervangen. de MXR's en Ibanez 9's in mijn toenmalige bak deden het nog prima..


twee dagen terug postte ik:

komt een gastgitarist op ons nieuwe album spelen. Prachtige bak, alle kabels weggewerkt. Na tien minuten gekraak, vraag ik: "dat zijn zeker george L kabeltjes? Dan vraag je om problemen.."
En hij zegt: maar je kan ze op maat knippen en het ziet er zo mooi uit..

Het is mooi spul en handig en zo. en leuk dat het bij de meesten van jullie - vooralsnog- lijkt te functioneren. Maar bij mij gaat het ge-ga-ran-deerd kapot.
En ik weeg maar 67, al ze noemen ze mij wel ooit Dikke Peer.. ;)
mogelijk ben ik wel podiumhufter, ze noemden me vroeger Bugs Bunny, omdat ik nooit stilstond op de planken..

HaroldA
28 november 2011, 11:40
Ach ja, het zal wel aan mij liggen.. misschien ben ik lomper dan anderen. Maar George L én Boss zijn wat mijn betreft niet volledig hufterproof:

Definieer "niet volledig hufterproof". Is dat iets met hamers en zagen? Of meer richting vloeistoffen en toortsen?

Mijn (en vele andere) Boss pedalen gaan al meer dan 20 jaar mee zonder noemenswaardige problemen.

zoon van Piet
28 november 2011, 11:51
Definieer "niet volledig hufterproof". Is dat iets met hamers en zagen? Of meer richting vloeistoffen en toortsen?

Mijn (en vele andere) Boss pedalen gaan al meer dan 20 jaar mee zonder noemenswaardige problemen.

Ja, definieer het maar eens. het is gewoon podiumgedrag! En de een (jij) houdt het heel, de ander (ikke) maakt alles kapot. Dat is míjn Boss DD-3 en die ís kapot. En hij was al de tweede DD in mn bak. En de Dim C die ik had, had ook last van kapotte switches e.d.. Alle ibanezzen die ik toen had (2e helft 80-er jaren) doen het gewoon nog..

En ik deed niks speciaals met hamers of kettingzagen. Vanaf de drumriser op je pedaal springen was zo ongeveer het wildste.. :)

Henri H
28 november 2011, 13:07
Haha.... :seriousf:

..... maar Harold, jij ge/misbrúikt die BOSSjes toch niet?
Ik kan me geen pedalenplank van jou herinneren waar er ook maar één op stond.
Logisch dat ze niet kapot gaan. :)

Ik gebruik sinds een maandje of 2 Lava Cable, maar ben er nog niet zo te spreken over. Het zijn mooie kleine pluggen, maar wel erg storingsgevoelig.
Misschien moet ik wat meer ervaring opdoen met het maken van deze kabeltjes, want dat komt nogal precies.
Ook wissel ik regelmatig pedalen, en ik heb ook het idee dat die kabels daar eigenlijk niet voor gemaakt zijn.

HaroldA
28 november 2011, 13:16
Haha.... :seriousf:

..... maar Harold, jij ge/misbrúikt die BOSSjes toch niet?
Ik kan me geen pedalenplank van jou herinneren waar er ook maar één op stond.

Ik heb (en gebruik thuis) nog altijd mijn eerste OD: de Boss SD-2, ik heb al jaren een HM-2 en ik heb net een ubercoole MT-2 gekocht! :ok:

Henri H
28 november 2011, 13:53
En heb je thuis ook een drumriser staan waar je vanaf springt, om te oefenen weet je? :D

HaroldA
28 november 2011, 13:55
En heb je thuis ook een drumriser staan waar je vanaf springt, om te oefenen weet je? :D

Jep. :ok:

(geen geintje)

Henri H
28 november 2011, 13:58
:dontgeti:

:crazyhappy:

:seriousf:

zoon van Piet
28 november 2011, 14:18
Apparaten die ik alleen thuis gebruik, blijven vrijwel allemaal heel..
behalve de oudjes van EH, maar dat is nou eenmaal af fabriek al niet hufterbestendig ;) . Mijn ouwe thuisblijf-Bossjes blijven ook heel..
Het is toch een verschil met pedalen die het land afreizen, in en uit busjes gesmeten, ernstig misbruikt, vanaf drumrisers besprongen en in bier verdronken worden..

Henri H
28 november 2011, 14:32
Goh??? :???:

:D

lauke_101
28 november 2011, 17:06
Heb zelf mijn twijfels over de stevigheid, maar als dat voldoende is vind ik het een erg mooie oplossing! Alleen jammer dat je je wah nu niet kwijt kunt, maar als je die toch niet gebruikt, who cares :ok:

Hmm hoezo twijfel je? (misschien zie ik iets over het hoofd)
Wah gebruik ik inderdaad nooit, al heb ik nog wel een originele WH10 liggen die een nieuwe switch moet. Maar niet zo verwonderlijk als je in een rockabilly bandje speelt dat je geen wah gebruikt :P

Harold: Thanks!

Riky
28 november 2011, 17:10
Nog geen bo(a)rdje maar eerdaags toch ene maken :)

http://img804.imageshack.us/img804/4615/19734642.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/804/19734642.jpg/)

Fijne pedalen! Die reverb heb ik ook. Erg lekker!

Nielsje
28 november 2011, 17:12
Nog geen bo(a)rdje maar eerdaags toch ene maken :)

http://img804.imageshack.us/img804/4615/19734642.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/804/19734642.jpg/)

Hoe bevalt die autowah? En welke pedalen heb je meegenomen in je vergelijk?

N.D.
28 november 2011, 22:29
Bordje weer klaargestoomd voor de komende tijd, lekker simpel:
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/IMG_0711.jpg

Ace 1.15.19
28 november 2011, 23:15
Zeer doeltreffend! :ok: Houdt zo'n Bad Monkey zich een beetje of is een iets duurdere Tubescreamer-achtige toch vele malen beter?

N.D.
29 november 2011, 00:02
Zeer doeltreffend! :ok: Houdt zo'n Bad Monkey zich een beetje of is een iets duurdere Tubescreamer-achtige toch vele malen beter?

Nog nooit echt direct vergeleken. Maar ik vind 'm prima!
Een enkeling in 't publiek die het verschil zal horen met een pedaal wat 4x zoveel kost:D

Brum
29 november 2011, 03:01
Ik gebruik sinds een maandje of 2 Lava Cable, maar ben er nog niet zo te spreken over. Het zijn mooie kleine pluggen, maar wel erg storingsgevoelig.
Misschien moet ik wat meer ervaring opdoen met het maken van deze kabeltjes, want dat komt nogal precies.
Ook wissel ik regelmatig pedalen, en ik heb ook het idee dat die kabels daar eigenlijk niet voor gemaakt zijn.

Ik ben juist overgestapt op Lava, omdat George L bleef storen. Niet leuk, vlak voor een optreden storing, geen signaal en je weet niet welk kabeltje... Met Lava nooit geen last meer gehad. Ze zijn wat moeilijker in elkaar te flansen, maar als het eenmaal zit is het goed ook (mits je het goed doet natuurlijk).;)

zeiler
29 november 2011, 08:14
grappig dat hier zoveel gedoe is over de George L. kabels terwijl die door veel gitaristen juist worden bestempeld als 'het ideaal.'

Ik gebruik deze altijd naar volle tevredenheid:

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=AUAJJ0030

heb een extra setje liggen voor geval van nood maar da's nog nooit nodig geweest... Op m'n board heb ik ook nog 2 van die goedkope oranje kabeltjes, maar da's vooral omdat ik stiekem te lui ben om over 10 centimeter een 30 cm kabel te plaatsen (wat ook nog eens vooor een overschot aan kabel zorgt ;))...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/200326_122482617826645_100001947214597_154605_4525 277_n.jpg

wel de volgorde veranderd, FV500H, Polytune, OCD, Mudhoney, DD5/FS5U, Pup Booster...

ik ben nog op zoek naar een leuk laatste pedaal (chorus) en een wah ;)!

Ace 1.15.19
29 november 2011, 09:03
Geen last van dat het volume pedaal niet aan de zijkant zit?

rpl
29 november 2011, 15:02
Fijne pedalen! Die reverb heb ik ook. Erg lekker!
Thx, die reverb ben ik ook blij mee :)


Hoe bevalt die autowah? En welke pedalen heb je meegenomen in je vergelijk?
Deze autowah bevalt uitstekend, ik heb ergens in de jaren 80 een Voxwah gehad maar dat was een gr#fding en later nog de WH10 v1 (ook een gr#fding) en die heb ik vorig jaar verkocht, verder had ik nog met een Boss autowah gestoeid en was daar ook niet echt gecharmeerd van. Deze SnowWhite werkt iig lekker met mijn Strats.
:crazyhappy:

HaroldA
29 november 2011, 15:04
en later nog de WH10 v1 (ook een gr#fding)

Wat vond je gr#f aan dat ding?

rpl
29 november 2011, 16:29
Wat vond je gr#f aan dat ding?
Ik vond het eigenlijk altijd een schelle wah :chicken:

HaroldA
29 november 2011, 16:31
Ik vond het eigenlijk altijd een schelle wah :chicken:

Ah, dat komt waarschijnlijk omdat hij standaard te veel output heeft. Ik heb ook 1 weerstandje vervangen om 'm wat tammer te krijgen.

Nielsje
29 november 2011, 16:36
Deze autowah bevalt uitstekend, ik heb ergens in de jaren 80 een Voxwah gehad maar dat was een gr#fding en later nog de WH10 v1 (ook een gr#fding) en die heb ik vorig jaar verkocht, verder had ik nog met een Boss autowah gestoeid en was daar ook niet echt gecharmeerd van. Deze SnowWhite werkt iig lekker met mijn Strats.
:crazyhappy:

Welke muziekstijl speel je ermee? Ik ga maar eens een topic openen :)

rpl
29 november 2011, 17:57
Welke muziekstijl speel je ermee? Ik ga maar eens een topic openen :)
Ik speel voornamelijk blues, classic rock en soms wat funky stuff en daar leent een autowah zich perfect voor :strat:

zeiler
29 november 2011, 22:09
Geen last van dat het volume pedaal niet aan de zijkant zit?

ik heb hem nu dus aan de zijkant gezet, maar ik vond het zelf wel prettig in het midden aangezien ik hem met mijn linkse poot bediende en er daardoor makkelijker voorstond ;)!

Rooker
29 november 2011, 22:16
ik heb hem nu dus aan de zijkant gezet, maar ik vond het zelf wel prettig in het midden aangezien ik hem met mijn linkse poot bediende en er daardoor makkelijker voorstond ;)!

Zijn de Mudhoney en de OCD niet een beetje de zelfde soort pedalen?

Heel mooi gaaf bord BTW:rockon: Ziet er verzorgd uit.

lindstrom
29 november 2011, 22:50
Zijn de Mudhoney en de OCD niet een beetje de zelfde soort pedalen?



Niet te vergelijken,. persoonlijk vind ik de Mudhoney een stuk lekkerder klinken. minder krasserig en beter bruikbaar bij vooral low gain gebruik, denk hierbij aan ACDC achtige drive.

zeiler
29 november 2011, 23:37
hoewel ze aan de ene kant inderdaad wel vele op elkaar lijken is dat aan de andere kant totaal niet zo! De Mudhoney klinkt veel lekkerder dan de OCD! de drive is veel zachter, minder schel maar veel gedefineerder... Waar ik met de OCD vaak worstelt om er een echt lekker geluid mee te krijgen is dat met de MH een veel minder probleem!

Ik gebruik de MH vaak alleen las licht/medium drive, maar met de OCD erbij krijg ik een hele lekkere vrij zware (voor mij gezien) gedefineerde drive! De OCD alleen klinkt ongedefineerd en modderig in de setting waar ik hem nu in heb staan :)! Moch tik echt zware humbucker dingen willen doen met mijn strat dan trap ik ook de booster erbij aan op volume '0.' Dat is toch erg fijn voor hele flinke solo's etc! Dit dus i.c.m. mijn strat! Met m'n LP is het een ander verhaal omdat die denk ik wel een 150- 160 % output heeft in vergelijking met de strat, daarbij is de OCD al direct de booster :)!

Rooker
30 november 2011, 15:25
He, ben ik even blij dat ik een mud honey heb: -).
Ik heb hem trouwens op bijna de zelfde stand als op jou foto.
Ik zelf heb er een Ibanez ts9 voor. Deze maakt er een mooi strak geheel van als het moet. Het mooie van de mh vind ik dat hij je gitaargeluid niet verandert.

zeiler
1 december 2011, 13:56
He, ben ik even blij dat ik een mud honey heb: -).
Ik heb hem trouwens op bijna de zelfde stand als op jou foto.
Ik zelf heb er een Ibanez ts9 voor. Deze maakt er een mooi strak geheel van als het moet. Het mooie van de mh vind ik dat hij je gitaargeluid niet verandert.

momenteel heb ik alleen mijn level iets lager! De MH zorgt er inderdaad wel voor dat hij niet je geluid volledig veranderd... de OCD vind ik doet dat wel: haalt snel karakter weg :)!

Rooker
1 december 2011, 15:35
Ik had dat met mijn Proco Rat. Die veranderde mijn geluid heel erg en met mijn TS er voor ging hij al snel feetbacken. Toen mijn MH herontdekt want die gebruikte ik alleen als volume boost. Nu gebruik ik hem voor alles en zet bij het wat ruigere werk het boostknopje om. En mocht het dan echt ruig worden zet ik de TS (die ik er voor heb zitten) aan en dat vind ik ook prima werken. De Rat is inmiddels de deur uit.

lindstrom
1 december 2011, 15:37
Ik gebruik juist wat meer volume op de MH.. heeft een lekkere drive zonder te prikkerig te worden.

lauke_101
1 december 2011, 15:54
Hmm zit er nog zó veel verschil tussen een RAT en een MH dan? Omdat ze in essentie hetzelfde circuit hebben zo ongeveer.
Heb overigens geen last daarvan met mijn You Dirty RAT met Ruetz mod. Die klinkt me mooi helder, gedefinieerd en strak in de oren. En behoorlijk natuurlijk, net of ik m'n AC30 gewoon ineens vol open gooi, zonder het bijbehorende bloed uit je oren.

Maar wel interessant, ik heb de MH altijd een erg mooi pedaal gevonden, maar wilde eerst wel eens een RAT proberen omdat dat toch een paar centen scheelt.

lindstrom
1 december 2011, 15:56
Hmm zit er nog zó veel verschil tussen een RAT en een MH dan? Omdat ze in essentie hetzelfde circuit hebben zo ongeveer.
Heb overigens geen last daarvan met mijn You Dirty RAT met Ruetz mod. Die klinkt me mooi helder, gedefinieerd en strak in de oren. En behoorlijk natuurlijk, net of ik m'n AC30 gewoon ineens vol open gooi, zonder het bijbehorende bloed uit je oren.

Maar wel interessant, ik heb de MH altijd een erg mooi pedaal gevonden, maar wilde eerst wel eens een RAT proberen omdat dat toch een paar centen scheelt.

Echt,.. niet te vergelijken! de MH blijft veel helderder en dynamischer. helemaal op hoge volumes! daar waar het er echt toe doet.

Henri H
2 december 2011, 15:04
2 pedalboards. :D

https://lh5.googleusercontent.com/-u5-2hgGoEIA/TtjZIbyfImI/AAAAAAAAAi0/uwITkkOybDc/s640/Afb0225.jpg

De linker is mijn "main" pedalboard. De rechter is voor erbij/ter vergelijk/voor de heb, en een stuk of 7 pedalen staan te koop. :)

Edit: tonesuck valt erg mee!

lauke_101
2 december 2011, 16:29
Echt,.. niet te vergelijken! de MH blijft veel helderder en dynamischer. helemaal op hoge volumes! daar waar het er echt toe doet.
Hmm, toch ook nog maar eens een MH proberen dan. Al vind ik m'n RAT ook alleen maar lekkerder worden naarmate de versterker een beetje gas mag geven.
Oh wee als ik door jou een GAS-aanval ga krijgen he :seriousf:

Mr. Dynamite
2 december 2011, 16:48
Mooi verkapte spam Henri :seriousf:

Nee, gave boards, sowieso heb je een dikke setup :ok:
De 2204 is nog steeds je main amp? Ik meende dat die footswitch voor de 2e master is? Of was die voor de 2205?

Liquid_Metal
2 december 2011, 17:00
2 pedalboards. :D

https://lh5.googleusercontent.com/-u5-2hgGoEIA/TtjZIbyfImI/AAAAAAAAAi0/uwITkkOybDc/s640/Afb0225.jpg

De linker is mijn "main" pedalboard. De rechter is voor erbij/ter vergelijk/voor de heb, en een stuk of 7 pedalen staan te koop. :)

Edit: tonesuck valt erg mee!

Zo'n bord als jouw rechter wil ik ook nog steeds. Gebruik in mn rack maar heel (te?) weinig pedaaltjes maar ik vind ze toch leuk

Henri H
2 december 2011, 17:08
Mooi verkapte spam Henri :seriousf:

Nee, gave boards, sowieso heb je een dikke setup :ok:
De 2204 is nog steeds je main amp? Ik meende dat die footswitch voor de 2e master is? Of was die voor de 2205?Nou, 't is echt niet als spam bedoeld, maar kan me voorstellen dat het zo overkomt. :)

De 2204 is m'n main amp in de oefenruimte idd, en die linker footswitch is idd voor de 2e master, werkt erg lekker.
Thuis gebruik ik de Mesa Stiletto.


Zo'n bord als jouw rechter wil ik ook nog steeds. Gebruik in mn rack maar heel (te?) weinig pedaaltjes maar ik vind ze toch leukJa, erg leuk idd zo'n 2e board, vooral om te vergelijken e.d.

Mr. Dynamite
2 december 2011, 18:48
Snap ik wel, maar misschien was 't toch stiekem wel de achterliggende gedachte ;)




Ja, erg leuk idd zo'n 2e board, vooral om te vergelijken e.d.

Hier had ik nog een vraagje bij, heb je dan niet eigenlijk altijd een favoriet? Ben je dan niet snel geneigd om toch je #1 pedalen op je main board te pakken? Dan zou bij mij het 2e board vooral leuk zijn maar eigenlijk weinig functie hebben..

Henri H
2 december 2011, 19:55
Het grootste probleem is nog dat ik op een gegeven moment niet meer weet welke pedalen er nou nog aanstonden of niet. :crazyhappy:
Ik heb ze dus ook niet continu allebei aangesloten, anders ben ik alleen maar aan het vergelijken etc.

Wat betreft voorkeuren, dat is (vaak) op het ene moment het ene pedaal, en op het andere moment de andere. Het is vaak erg lastig een keuze te maken.

zoon van Piet
3 december 2011, 11:16
Ik vind het knettervette bakkies.. ;)
Maar als vintagefanaat zou ik al die moderne troep eraf pleuren en voor een bak vol 10's gaan.. Maar ja, ik ben dan ook vintagefundamentalist..
( en dat onding van een polytune bij het grof vuil mikken.. maar ik zal niet meer over de PT zeuren, want heb de mijne inmiddels geruild tegen iets beters..)

Henri H
3 december 2011, 11:30
Alleen maar 10-serie pedalen..... hmmm, welke tuner? ;)
Bovendien vind ik de MXR Script phase 90 voor vintage-sounds geschikter dan de PH10, en die "hyper-moderne" Goudie FX 8080+ is een erg vette tubescreamer. :lovelove:

De Polytune gaf een aantal bijgeluiden toen ik hem nog voor in de keten had.
Nu staat ie achteraan, en geen centje pijn. Stemt ook prima.
Ik begrijp dat jouw ogen dusdanig slecht zijn, dat je problemen had met het aflezen v.d. PT, maar dat gaat bij mij ook nog prima.
Nee, de PT blijft!

zoon van Piet
3 december 2011, 11:52
hmmm... ik geef je gelijk wat de Phase 90 betreft, Ibanez phasers zijn niet zo lekker als het andere spul van Ib - al kan die PH 10 wel lekker extreem swooshen.
( maar ja, dan vind ik deze 'script' weer veuls te modern RI.. ;) )

Mijn bezwaren tegen de Poly ginge wel wat verder dan alleen de compatibiliteit met mijn eigen kippigheid. Ook jij kwam problemen tegen, die herkenbaar zijn. Maar ik heb de mijne niet meer en heb me voorgenomen niet meer te zeuren over het ding.. moet het alleen nog effe afleren!

ArcticGuitarMonkey
3 december 2011, 12:08
2 pedalboards. :D

https://lh5.googleusercontent.com/-u5-2hgGoEIA/TtjZIbyfImI/AAAAAAAAAi0/uwITkkOybDc/s640/Afb0225.jpg

De linker is mijn "main" pedalboard. De rechter is voor erbij/ter vergelijk/voor de heb, en een stuk of 7 pedalen staan te koop. :)

Edit: tonesuck valt erg mee!

Ik vind hem niet zo mooi, te veel onnodige pedalen
pedalen moet je niet kopen omdat je 't vet vind, maar om een functie.

ArcticGuitarMonkey
3 december 2011, 12:10
grappig dat hier zoveel gedoe is over de George L. kabels terwijl die door veel gitaristen juist worden bestempeld als 'het ideaal.'

Ik gebruik deze altijd naar volle tevredenheid:

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=AUAJJ0030

heb een extra setje liggen voor geval van nood maar da's nog nooit nodig geweest... Op m'n board heb ik ook nog 2 van die goedkope oranje kabeltjes, maar da's vooral omdat ik stiekem te lui ben om over 10 centimeter een 30 cm kabel te plaatsen (wat ook nog eens vooor een overschot aan kabel zorgt ;))...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/200326_122482617826645_100001947214597_154605_4525 277_n.jpg

wel de volgorde veranderd, FV500H, Polytune, OCD, Mudhoney, DD5/FS5U, Pup Booster...

ik ben nog op zoek naar een leuk laatste pedaal (chorus) en een wah ;)!

prachtig pedalboard!

the sure thing
3 december 2011, 12:11
Bijgeluiden van de polytune? Gaat het verder dan alleen de "plop" bij schakelen?

tomdiedom
3 december 2011, 12:35
Ik vind hem niet zo mooi, te veel onnodige pedalen
pedalen moet je niet kopen omdat je 't vet vind, maar om een functie.

Hoe kan jij nou weten voor iemand anders welke pedalen "nodig" zijn en welke niet? Trouwens, die hele hobby gitaarspelen is onnodig, hup, weg met al mn spul...

ArcticGuitarMonkey
3 december 2011, 13:07
@tomdiedom gewoon, 2 dezelfde effecten

zoon van Piet
3 december 2011, 13:21
Ik zie bij HH geen twee dezelfde pedalen.. ze zijn allemaal anders.

En ik heb een hele tijd gespeeld met twee TS-en, beviel prima. Want iedereen maakt toch zeker zelf uit waar ie op wil trappen? Ik doe het met vier stuks, anderen met 20..

ArcticGuitarMonkey
3 december 2011, 13:27
ik bedoel niet pedalen, ik bedoel effecten 2 anoloog delay's bijv

ArcticGuitarMonkey
3 december 2011, 13:29
ik zeg ook 'ik vind' het geen mooi pedalboard, inderdaad je moet zelf weten waar je op trapt. 'ik vind' het alleen niet nuttig.

zoon van Piet
3 december 2011, 13:42
ik 'vind het ook niet zo nuttig... maar wel VET!!

en ik 'moet' toegeven dat ik buiten mijn bak thuis nog honderd pedalen heb liggen... Vind ik zelf ook niet zo nuttig ;)

Henri H
3 december 2011, 13:58
Ik vind hem niet zo mooi, te veel onnodige pedalen
pedalen moet je niet kopen omdat je 't vet vind, maar om een functie.Dat ben ik gedeeltelijk met je eens, vandaar dat ik er, na zorgvuldig vergelijken, een aantal te koop heb staan....
Als je uit zou gaan van alleen het linker board, vind je die ook niet mooi?


Bijgeluiden van de polytune? Gaat het verder dan alleen de "plop" bij schakelen?Van de Polytune loopt een topic ergens, en het is alom bekend dat die nogal wat "bijgeluiden" heeft als je stemt, vooral i.c.m. veel gain.
Ik heb hem echter helemaal achteraan in de keten gezet, en dan heb IK daar geen last meer van.
Ik hoor trouwens geen plop bij het aan/uitschakelen.

@zvP: Die Script phaser is mij goed genoeg hoor, maar wellicht als ik de "echte" 70's versie zou hebben, dat ik ook voor die zou kiezen.
Ik heb echter ook nog steeds 2 Ross phasers, een Koreaantje en een USA, maar die liggen beide bij een pedalen specialist, in de hoop dat de USA versie het eindelijk 's goed gaat doen. Als dat lukt, komt die waarschijnlijk op m'n board.

Pepe
3 december 2011, 13:59
" Nuttig" is wat anders dan effectief dat hoog op de lijst staat in de rock'n roll.
Nuttig staat daar heel laag op. Nog lager dan een drummer met een schone onderbroek.

ArcticGuitarMonkey
3 december 2011, 14:09
@HH ja dat bijvoorbeeld wel mooi, want 2 pedalboards is toch wel veel

zoon van Piet
3 december 2011, 15:12
" Nuttig" is wat anders dan effectief dat hoog op de lijst staat in de rock'n roll.
Nuttig staat daar heel laag op. Nog lager dan een drummer met een schone onderbroek.

Ja okee.. al heb ik nog nooit een drummer met schoon ondergoed gezien..behalve Miss Jacky D (http://www.eindhovenrockcity.nl/wp-content/gallery/komatsu-altstadt-eindhoven-25-06-2010/dsc_6904.jpg)

Maar gezien alle bands die dertig marshall kasten en twintig gitaren gewoon rock'n'roll vinden, moet ik je ongelijk geven... :)

Squier4ever
3 december 2011, 15:35
@HH ja dat bijvoorbeeld wel mooi, want 2 pedalboards is toch wel veel

Hoe oud was je ook weer? 13? Dan begrijp je dit soort dingen nog niet, laat dat maar aan de mannen over.... 2 delays is juist waanzinnig vet als je van die sound houdt, zelfde als 2 TS-en, enz enz.

marco v
3 december 2011, 15:43
Ook wij mannen waren ooit jongetjes van 13 die droomden van een full stack en een muur vol gitaren.
Nu sommigen dit hebben bereikt kun je je afvragen of het zo nuttig is geweest om al die gitaren, versterkers, effectpedalen etc aan te schaffen. Je kunt het je ook niet afvragen en er gewoon van genieten.

PT1989
4 december 2011, 12:19
Niet zoveel bijzonders maar voldoende voor mij!

T-rex chameleon
Xotic EP booster, T-Rex Reptile(die misschien weer weg gaat, misschien ook niet...) , T-rex Mudhoney2. Normaal ligt er ook nog een Wah naast! Dit alles over een Tone King Imperial.



http://img84.imageshack.us/img84/8861/imperialb.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/imperialb.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Henri H
4 december 2011, 13:21
Ook wij mannen waren ooit jongetjes van 13 die droomden van een full stack en een muur vol gitaren.
Nu sommigen dit hebben bereikt kun je je afvragen of het zo nuttig is geweest om al die gitaren, versterkers, effectpedalen etc aan te schaffen. Je kunt het je ook niet afvragen en er gewoon van genieten.+1
Je kunt het ook onder de noemer "midlife crisis" gooien. ;)

tillens
4 december 2011, 15:07
Niet zoveel bijzonders maar voldoende voor mij!

T-rex chameleon
Xotic EP booster, T-Rex Reptile(die misschien weer weg gaat, misschien ook niet...) , T-rex Mudhoney2. Normaal ligt er ook nog een Wah naast! Dit alles over een Tone King Imperial.



http://img84.imageshack.us/img84/8861/imperialb.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/imperialb.jpg/)






Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Hoe bevalt die Tone King?

PT1989
4 december 2011, 17:35
Hoe bevalt die Tone King?

Beste amp waar ik ooit op heb gespeeld :ok: Prachtig clean (Princeton or Deluxe Reverb) en hij gaat hard !!!! dus daar moet ik nog even iets voor vinden want kan het lead kanaal kan ik nu niet gebruiken! Tone King heeft zelf de Ironman attenuation maar die vind ik te duur! Nog een voordeel hij is niet zwaar. Kortom dit is een blijvertje!!!

the sure thing
6 december 2011, 20:26
Hierbij pics van mijn pedalboard. Ik ben weer overgestapt van een PT pro naar een Showmaster case 48.
2 pedalenwijzigingen: de Fulltone wah heeft plaatsgemaakt voor een RMC3 en de T-rex comp nova heeft plaats gemaakt voor een Barber tone press!!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/pedalboard2dec2011.jpg

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/pedalboard1dec2011.jpg

Nielsje
6 december 2011, 21:15
Goed zo! Je board begint al steeds meer op de mijne te lijken!
Maar zo te zien mis je iets in je sound...

edit: ik weet het! Je mist deze!

http://img33.imageshack.us/img33/641/vernetverkoop1.jpg

Chroxy
6 december 2011, 21:35
@sure thing.. waarom terug naar een showmaster itt een pedaltrain (2?)

tomdiedom
6 december 2011, 21:43
@ the sure thing: Altijd gaaf, die plank van jou. Het is er een die ik ook lachend zou kunnen gebruiken.

hierbij mijn ge-update unit:

http://i808.photobucket.com/albums/zz3/tomdiedom/DSC00254.jpg

Markmoos
6 december 2011, 21:51
Mijn pedalboard voor basgitaar en gitaar:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/387199_170712599694213_100002664230877_274253_2094 06619_n.jpg

Signalchain: Korg pitchblack, MXR Bass Compressor, Fulltone Bass-Drive, Line6 Uber Metal, MXR 6-eq, MXR Analog Chorus, Flashback Delay.

the sure thing
6 december 2011, 21:56
@sure thing.. waarom terug naar een showmaster itt een pedaltrain (2?)

(Nielsje: ik kom er nog op terug)

Ik ben overgestapt terug naar een Showmaster om dat ik de PT pro softcase versie had: daar werden mijn pedaaltjes toch te weinig beschermd. En ik vond de PT pro te zwaar worden. In de Showmaster case heb ik geen complete plank gelegd, maar onder elk pedaaltje liggen vurenhouten plankjes. Uiteindelijk is ie iets lichter dan den PT. En dus zeker steviger....

Mr. Dynamite
6 december 2011, 23:24
Gave boards weer heren.

@Markmoos: Hoe is die chorus?

Markmoos
6 december 2011, 23:46
Die Chorus bevalt erg goed! Ik heb 'm vandaag binnen gekregen, maar wat ik er tot nu toe uit heb horen komen klinkt erg goed. Een mooie swirl, denk aan Paradise City/Knocking on Heavens Door. Dit filmpje demonstreert hem erg goed:

http://www.youtube.com/watch?v=uZY69dRx6Bc

apekop
7 december 2011, 00:04
Mijn pedalboard voor basgitaar en gitaar:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/387199_170712599694213_100002664230877_274253_2094 06619_n.jpg

Signalchain: Korg pitchblack, MXR Bass Compressor, Fulltone Bass-Drive, Line6 Uber Metal, MXR 6-eq, MXR Analog Chorus, Flashback Delay.

speel je bas en gitaar over alle effecten? of bas over de onderste rij en gitaar over de bovenste?

hoe is de mxr bass compressor?

Luke-wannabe
7 december 2011, 00:14
@ the sure thing: Altijd gaaf, die plank van jou. Het is er een die ik ook lachend zou kunnen gebruiken.

hierbij mijn ge-update unit:

http://i808.photobucket.com/albums/zz3/tomdiedom/DSC00254.jpg
Is dat een Pedaltrain Mini?

Markmoos
7 december 2011, 00:15
Voor basgitaar voornamelijk de MXR Compressor (staat altijd aan), Fulltone en MXR EQ. Voor gitaar gebruik ik alles wel zo'n beetje. De MXR Bass Compressor bevalt erg goed, het is in principe een studiokwaliteit compressor in stompbox formaat. Fijn om bijv. pick/slap en fingerstyle te egaliseren qua volume. Voor gitaar leuk voor funky slagjes.

tomdiedom
7 december 2011, 00:19
Is dat een Pedaltrain Mini?

Zekertjens.

Luke-wannabe
7 december 2011, 00:31
Zekertjens.
Wauw daar gaat nog best veel op!!

tomdiedom
7 december 2011, 00:42
Wauw daar gaat nog best veel op!!

6 pedalen erop is inderdaad niet weinig. Moet je het wel bij boss/mxr grootte houden.

soup
7 december 2011, 02:31
Nog even over die tuners, want ik heb nl. nog geen polytune geprobeerd maar zo slecht is hij toch niet (allesbehalve vermoed ik)?

Als alternatief heb je een korg pitchblack, turbotuner (maar die moet je online bestellen?), ...? Ik gebruik nu altijd mijn boss GT-6 en die vind ik nog altijd goed maar die ga ik niet overal naartoe sleuren.


Pedalboard/pedaltrain moet ik ook nog eens aanschaffen.

Heb nu qua pedalen:

-Malekko 616
-Maxon AD999
-Fulltone OCD
-Red Witch Fuzz God II
-EHX Small Clone
-Boss DS-2 Turbo Distortion (maar die gebruik ik niet zo vaak)
en dan zou ik nog een tuner moeten aanschaffen


Naam van mijn power supply kan ik nu even niet opkomen, psycho...

lauke_101
7 december 2011, 08:32
Ik heb een Polytune, dik tevreden mee hoor! Mooi groot en helder display, pedaaltje is niet te groot en hij reageert snel. Poly mode is handig om even snel te checken of er een snaar vals staat, maar echt scherp stemmen doe ik gewoon 1 snaar per keer.

Pitchblack en Turbo Tuner zijn voor zover ik weet ook prima, ik heb puur voor dat grotere scherm de Poly gekozen.

zeiler
7 december 2011, 08:37
precies.. Dit is de derde tuner die ik heb, behringer (was nix en ligt nog in de kast om af en toe ff snel mee te pakken), de Planet Waves CT-04 (onding, had last van een toonlek) en nu de polytune: vrij snel, af en toe alleen lastig dat hij in poly mode gaat als je een snaar aandrukt terwijl de drummer al flink loopt te rammen ;)... Meestal gaat dat echter wel goed!

ArcticGuitarMonkey
8 december 2011, 20:44
Hoe oud was je ook weer? 13? Dan begrijp je dit soort dingen nog niet, laat dat maar aan de mannen over.... 2 delays is juist waanzinnig vet als je van die sound houdt, zelfde als 2 TS-en, enz enz.

Ik ben 12 maar heb genoeg gitaarkennis, ik heb zelf een bigsby op me gitaargezet, en heb genoeg verstand. Dus zeg maar niet dt ik het aan de mannen moet overlaten want ik ben ook een man en ik zoek gewoon een delay met de mogelijkheden die ik wil en dn een uitzoeken, en het is mijn smaak, daar heb ik het over..

marco v
8 december 2011, 22:07
Je had een reactie als deze kunnen verwachten Arctic.
Dat jij het niet mooi vindt, wanneer iemand 2 pedalboards heeft, dat is natuurlijk je goed recht. Echter de zin die je daarna hebt geplaatst kan door sommigen verkeerd geinterpreteerd worden. En helaas is dat nu ook gebeurd. Waarschijnlijk niet je bedoeling, enkel een verkeerde woordkeuze naar ik hoop.
Wel lovenswaardig dat je zelf je gitaren pimpt, in dit geval met een bigsby.
Heb je daar een foto van?
Nu weer ontopic.
Ik ben zelf bezig om een board bij elkaar te verzamelen(na jarenlang anti effectpedaal geweest te zijn, toch begon het te kriebelen)
Het gaat echter niet zo snel, maar dat is het leuke ervan.
Eerst wat effecten verzamelen, waarvan ik overtuigd ben dat ze een toegevoegde waarde zijn, om daarna alles strak in een koffer te verwerken.
Helaas ben ik nog niet op de helft van wat ik ongeveer voor ogen heb maar dit topic geeft me genoeg handvaten en inspiratie om een duidelijk beeld te krijgen van wat ik nu echt wil en mooi vind. Heren, bedankt hiervoor.

Riky
8 december 2011, 22:07
Als je 12 bent ben je geen man, maar eens jongen + als je een bigsby (goed) op een gitaar kunt monteren wil dat nog niet zeggen dat je weet wat voor een dingen je met 2 delays kunt doen en hoe 2 ts'ers klinken;)
Je gaat eigenlijk helemaal niet in op je gequote post.

Dat geheel terzijde.

Buzzel
8 december 2011, 22:34
Als je 12 bent ben je geen man, maar eens jongen + als je een bigsby (goed) op een gitaar kunt monteren wil dat nog niet zeggen dat je weet wat voor een dingen je met 2 delays kunt doen en hoe 2 ts'ers klinken;)
Je gaat eigenlijk helemaal niet in op je gequote post.

Dat geheel terzijde.

Laat die jongen toch. En 2 TS en een muff fuzz, das pas vet :P

zoon van Piet
9 december 2011, 00:48
Ik hou mn bek verder over de polytune. Heb de mijne gelukkig geruild tegen een goed stemapparaat...:soinnocent:

Riky
9 december 2011, 02:10
Laat die jongen toch. En 2 TS en een muff fuzz, das pas vet :P

Als 1 vd ts'ers een Ts7 in 'hot' mode is vliegt het cholesterol je om de oren!

Henri H
9 december 2011, 08:47
Ik hou mn bek verder over de polytune. Heb de mijne gelukkig geruild tegen een goed stemapparaat...:soinnocent:Huh? Wat? Zei daar iemand wat?!






;)

lauke_101
9 december 2011, 09:38
Ik ben zelf bezig om een board bij elkaar te verzamelen(na jarenlang anti effectpedaal geweest te zijn, toch begon het te kriebelen)
Het gaat echter niet zo snel, maar dat is het leuke ervan.
Eerst wat effecten verzamelen, waarvan ik overtuigd ben dat ze een toegevoegde waarde zijn, om daarna alles strak in een koffer te verwerken.
Helaas ben ik nog niet op de helft van wat ik ongeveer voor ogen heb maar dit topic geeft me genoeg handvaten en inspiratie om een duidelijk beeld te krijgen van wat ik nu echt wil en mooi vind. Heren, bedankt hiervoor.

Tof, ben benieuwd wat het gaat worden! Maar dat zullen we ongetwijfeld ook wel hier gaan zien toch :ok:
Pedaaltjes worden helemaal leuk als je ze tweedehands koopt, dan kun je ze altijd weer voor net zo veel weg doen (of soms zelfs meer) dan waar je ze voor gekocht hebt. Dan gaat het hek echt van de dam :soinnocent:

the sure thing
9 december 2011, 21:29
Ik hou mn bek verder over de polytune. Heb de mijne gelukkig geruild tegen een goed stemapparaat...:soinnocent:

Nou.... Ik heb ook steeds meer kritiek op mijn Polytune. Hij staat nu ongeveer een jaar op mijn board en ik ben om de volgende redenen niet tevreden:

1- in de polytune modus stemmen versus 1-snaar-per-keer stemmen levert toch verschillen op
2- hij LIJKT af en toe geen signaal op te pikken en gaat dan automatisch switchen tussen polytune modus en single string modus. Beetje jammer....

Af en toe krijg ik heimwee naar mijn Boss TU-3.

marco v
10 december 2011, 00:45
Tof, ben benieuwd wat het gaat worden! Maar dat zullen we ongetwijfeld ook wel hier gaan zien toch :ok:
Pedaaltjes worden helemaal leuk als je ze tweedehands koopt, dan kun je ze altijd weer voor net zo veel weg doen (of soms zelfs meer) dan waar je ze voor gekocht hebt. Dan gaat het hek echt van de dam :soinnocent:

Het resultaat zal ik zeker laten zien als het uiteindelijk af is.
Ik ben, gezien budget, eerlijk gezegd ook gebonden aan de 2de hands markt, maar gelukkig is daar voldoende in te vinden.

Mitch
10 december 2011, 12:10
Da's geen probleem joh. Op mijn board staan welgeteld twee pedalen die ik ooit nieuw gekocht heb, waaronder mijn tuner. Ik wens je een fijne tweedehands jacht toe :ok:

Gretsch 5120
10 december 2011, 12:38
Laat die jongen toch. En 2 TS en een muff fuzz, das pas vet :P

Ik werk zelf ook al jaren op deze manier (gain-staging). Je bent veel flexibeler als je meerdere dirt-pedals naast elkaar zet. Je hoeft dan niet alles open te zetten, maar speelt met de mogelijkheden van de diverse pedalen. Er zijn trouwens bergen gitaristen die dit doen (Trey Anastasio van Phish gebruikt 2 TS's, Billy Courgan van Smashing Pumpkins meerdere fuzz-pedalen. Kevin Shields van MBV; allemaal verschillende stijlen muziek trouwens).

Mitch
10 december 2011, 12:56
Jongens, maak er eens niet zo'n discussie van. Pedalboards please of open er een nieuw topic voor als je er over wil kletsen.

ArcticGuitarMonkey
10 december 2011, 14:13
Je had een reactie als deze kunnen verwachten Arctic.
Dat jij het niet mooi vindt, wanneer iemand 2 pedalboards heeft, dat is natuurlijk je goed recht. Echter de zin die je daarna hebt geplaatst kan door sommigen verkeerd geinterpreteerd worden. En helaas is dat nu ook gebeurd. Waarschijnlijk niet je bedoeling, enkel een verkeerde woordkeuze naar ik hoop.
Wel lovenswaardig dat je zelf je gitaren pimpt, in dit geval met een bigsby.
Heb je daar een foto van?
Nu weer ontopic.
Ik ben zelf bezig om een board bij elkaar te verzamelen(na jarenlang anti effectpedaal geweest te zijn, toch begon het te kriebelen)
Het gaat echter niet zo snel, maar dat is het leuke ervan.
Eerst wat effecten verzamelen, waarvan ik overtuigd ben dat ze een toegevoegde waarde zijn, om daarna alles strak in een koffer te verwerken.
Helaas ben ik nog niet op de helft van wat ik ongeveer voor ogen heb maar dit topic geeft me genoeg handvaten en inspiratie om een duidelijk beeld te krijgen van wat ik nu echt wil en mooi vind. Heren, bedankt hiervoor.

Ja bij het post je telecaster topic

guitarrobin
11 december 2011, 13:56
Hierbij 3 foto's van mijn zelfgebouwde pedalenbakkie. Er moet nou alleen nog een keer een andere komen omdat er nog meer pedalen bij moeten komen. Had er niet op gerekend dat ik in zo een korte tijd zoveel spullen zou gaan kopen:sssh:

https://lh3.googleusercontent.com/-IlwPHQgaVGc/TuSk77fbdNI/AAAAAAAAAiM/6BYyRegKAps/s640/DSC05049.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-aOkwezmzcfo/TuSk65T78vI/AAAAAAAAAiE/4oexkOjk36s/s512/DSC05050.JPG

Onder de verhoging heb ik de pedalpower geplaats.
https://lh6.googleusercontent.com/-RADqx553Z0U/TuSk72CyJEI/AAAAAAAAAiQ/oHUGqdVcaXg/s640/DSC05051.JPG

De inhoud:
Voodoolab Pedalpower
Rmc WahWah
Boss tu-3 , Boss Fuzz FZ-5 , Boss tremelo tr-2 , Boss digital delay dd-3
garagetone drivetrain
mxr custom badass '78distortion , Mxr phase 90 , Mxr boost/line driver

YannickH
11 december 2011, 14:50
mijn voorlopig bordje... volgende week ofzo eens een nieuw maken want het is iets te klein.
alle pedalen staan er nog niet op en m'n delay staat vanachter op men cabinet want die zit in de FX-loop.

http://i43.tinypic.com/wribzc.jpg

robert-gitarist
11 december 2011, 15:17
Guitarrobin, lekker board! Hoe bevalt jouw die FZ-5 van Boss? Ik heb hem hier ook liggen namelijk.

Mijn board:
*in->wah->tuner->phase90->TS->9->amp*
*fx loop: CE-5->DD-6*


http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/027.jpg

En voor een beetje kerstsfeer:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/028.jpg

Mr. Dynamite
11 december 2011, 15:45
Hee robert gaaf boardje man, zie dat je de 'pedaltrain' binnen hebt? :ok:

robert-gitarist
11 december 2011, 16:14
Thanks kerel! :ok:
En ja klopt, 2 weken terug binnen gekomen, even Velcro (van T-Rex) erop ge plakt etc. Leuke basis om verder op te bouwen :)
Nadeel is alleen dat ie toch wel redelijk zwaar is. Frame is van staal.

tip911
11 december 2011, 17:23
Mijn pedalboardje:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/379073_305130549520423_100000704411521_1018699_523 352115_n.jpg

Ik speel op een fender jazzmaster door een VOX AC30 met celestion blue speakers.

(dit is trouwens niet mijn gebruikelijke fuzzfactory setting)

PT1989
11 december 2011, 18:41
nieuwe delay er op gezet en betere foto gemaakt.
de flashback delay is erg veelzijdig en klinkt lekker...
http://img21.imageshack.us/img21/6437/nijmegen2011121100347.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/21/nijmegen2011121100347.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

JohnLord
11 december 2011, 19:23
Hierbij 3 foto's van mijn zelfgebouwde pedalenbakkie. Er moet nou alleen nog een keer een andere komen omdat er nog meer pedalen bij moeten komen. Had er niet op gerekend dat ik in zo een korte tijd zoveel spullen zou gaan kopen:sssh:

https://lh3.googleusercontent.com/-IlwPHQgaVGc/TuSk77fbdNI/AAAAAAAAAiM/6BYyRegKAps/s640/DSC05049.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-aOkwezmzcfo/TuSk65T78vI/AAAAAAAAAiE/4oexkOjk36s/s512/DSC05050.JPG

Onder de verhoging heb ik de pedalpower geplaats.
https://lh6.googleusercontent.com/-RADqx553Z0U/TuSk72CyJEI/AAAAAAAAAiQ/oHUGqdVcaXg/s640/DSC05051.JPG

De inhoud:
Voodoolab Pedalpower
Rmc WahWah
Boss tu-3 , Boss Fuzz FZ-5 , Boss tremelo tr-2 , Boss digital delay dd-3
garagetone drivetrain
mxr custom badass '78distortion , Mxr phase 90 , Mxr boost/line driver

Kan nog wel wat bij hoor... ff schuiven.

guitarrobin
13 december 2011, 21:22
@ Robert

Dankje, de FZ-5 bevalt mij erg goed. Had hiervoor eerst een Big muff van EHX maar die was te groot voor dit bakkie. Daarna heb ik hem omgeruild voor een FZ-5. Hoe bevalt die bij jou?

@John
Ja dat klopt maar ik denk dat ik dan heel mijn pedalenbak aan de kant schuif en een nieuwe bouw omdat ik hem netter wil hebben. Vind het namelijk een beetje een rot gezicht al die kabels in het zicht en wil dat graag een beetje netjes hebben. De achterkant wil ik ook hoger maken en dan de zijkant schuin net als een DAP showmaster Case. En ik wil de binnenkant bekleden met iets van speakerbekleding of iets anders dergelijks wat goed werkt met klitteband. Het is gewoon jammer dat ik er niet goed de tijd voor heb genomen om hem goed te bouwen want het moest gewoon snel af zijn :seriousf:
Gelukkig zie ik hier een hoop mooie ideëen voorbij komen.

Jasper.
13 december 2011, 21:26
nieuwe delay er op gezet en betere foto gemaakt.
de flashback delay is erg veelzijdig en klinkt lekker...
http://img21.imageshack.us/img21/6437/nijmegen2011121100347.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/21/nijmegen2011121100347.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ha, die delay krijg ik hopelijk morgen ook binnen. Ik moet ook maar eens een pedalboardje halen. Of mijn zelfgemaakte halffabrikaat van MDF eens afmaken.

rhcp_schipper
20 december 2011, 20:31
Update van mijn boardje! Enkele zelfbouw pedalen toegevoegd, erg blij met de sounds die ik uit mijn boardje haal!

http://img.tapatalk.com/3e8c898e-e239-8082.jpg

Hell's Engl
23 december 2011, 07:03
Update van mijn boardje! Enkele zelfbouw pedalen toegevoegd, erg blij met de sounds die ik uit mijn boardje haal!

http://img.tapatalk.com/3e8c898e-e239-8082.jpg

Hoe kom je aan dat groen patchbox-je?

Gr. Joost

E-J
23 december 2011, 11:00
Wat voor pedaaltjes heb je er precies allemaal op staan?

dml
23 december 2011, 15:58
Mijn board, voor zover je daar van kan spreken. Gebruik ik zowel bij m'n Mesa (parallelle FX-loop) als bij m'n Peavey (seriële FX-loop).

http://inlinethumb61.webshots.com/47804/2284392250102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2284392250102437750VulIHY)

rhcp_schipper
24 december 2011, 23:40
Hoe kom je aan dat groen patchbox-je?

Gr. Joost

Zelfbouwen! Heel simpel :)

rhcp_schipper
24 december 2011, 23:50
Wat voor pedaaltjes heb je er precies allemaal op staan?

Korg pitchblack, fx engineering raf mirage, rmc 3 wah, zelfbouw zendrive, fulltone ocd, hartman lm308 distortion, zelfbouw mxr microamp, el musico loco little angel chorus, boss dd-3 en als laatste in de rij mijn zelfbouw reverb(met accutronics reverb brick).

Dit is ook de volgorde waarin ik de pedalen gebruik.

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel! :)

Pepe
25 december 2011, 12:44
Het is niet veel maar voor mij al overkill, een tuner, trem en lowdrive is genoeg maar aangezien er ruimte zat is..

http://img853.imageshack.us/img853/6772/pedalsm.jpg

steph
25 december 2011, 15:43
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_0269.jpg

Eraf: Boss TU-3 tuner, d'r bij: MXR Custom Comp.
Alleen nog een Xotic RC of EP booster d'r bij, dan is het wel genoeg voor mij.....

MXR Custom comp >
MXR Micro Chorus >
Xotic AC booster >
Xotic BB custom booster >
MXR Phase 90 >
MXR Carbon Copy

Hell's Engl
26 december 2011, 07:31
Zelfbouwen! Heel simpel :)

Oke.... waar zijn de onderdelen te verkrijgen?

rhcp_schipper
26 december 2011, 09:35
Oke.... waar zijn de onderdelen te verkrijgen?

Newtone online webwinkel!

JohnLord
26 december 2011, 11:33
Newtone online webwinkel!

is dat iets nieuws?

rhcp_schipper
26 december 2011, 20:02
is dat iets nieuws?

http://www.newtone-online.nl/catalog/
Erg goede webwinkel als je het mij vraagt.

Buzzel
26 december 2011, 21:02
is dat iets nieuws?

Nee. maar de service is top!

PT1989
26 december 2011, 22:58
Het is niet veel maar voor mij al overkill, een tuner, trem en lowdrive is genoeg maar aangezien er ruimte zat is..

http://img853.imageshack.us/img853/6772/pedalsm.jpg

Perfect gewoon!!

JohnLord
27 december 2011, 12:55
http://www.newtone-online.nl/catalog/
Erg goede webwinkel als je het mij vraagt.

Dat wist ik, maar webwinkels die online gaan, het moet niet gekker worden ;)

peter_heijnen
27 december 2011, 13:01
Mijn board, voor zover je daar van kan spreken. Gebruik ik zowel bij m'n Mesa (parallelle FX-loop) als bij m'n Peavey (seriële FX-loop).

http://inlinethumb61.webshots.com/47804/2284392250102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2284392250102437750VulIHY)
Haha, geweldig! Wat doet de switch onder de tt, tap?

dml
27 december 2011, 15:14
Haha, geweldig! Wat doet de switch onder de tt, tap?

Klopt, tap.

FruscianteFan
27 december 2011, 15:29
is het bij jou ook zo dat hij pas reageert als je de knop loslaat? Dat probleem heb ik namelijk met de zelfbouw TT van mijn DD7.

HaroldA
27 december 2011, 15:31
is het bij jou ook zo dat hij pas reageert als je de knop loslaat? Dat probleem heb ik namelijk met de zelfbouw TT van mijn DD7.

Probeer de momentschakelaar eens andersom aan te sluiten?

FruscianteFan
27 december 2011, 15:34
Probeer de momentschakelaar eens andersom aan te sluiten?
reeds geprobeerd...

dml
27 december 2011, 17:13
is het bij jou ook zo dat hij pas reageert als je de knop loslaat? Dat probleem heb ik namelijk met de zelfbouw TT van mijn DD7.

Nee, heb ik niet. Zoals gewoonlijk bij Roland en Boss moet je momentschakelaars Normally Closed aansluiten. Wat HaroldA met andersom bedoelt, is niet + en - omdraaien maar de draad die naar Normally Open gaat op Normally Closed aansluiten. Dit kan dus alleen als je momentschakelaar van het type SPDT is. DPDT mag ook, zolang hij maar eindigt op "DT".

titzenpitzer
27 december 2011, 20:09
Ik ben nog steeds een beetje bezig met het uittekenen van pedalen om dit later misschien in een flash-programma te verwerken.

Twee vragen:
- is er eigenlijk nood aan?
- wat kan beter?

Hier een voorbeeld:

http://inlinethumb26.webshots.com/47449/2990297160094791056S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2990297160094791056MCcCkP)

HaroldA
27 december 2011, 20:13
Twee vragen:
- is er eigenlijk nood aan?

Nee .

FruscianteFan
27 december 2011, 22:14
Nee, heb ik niet. Zoals gewoonlijk bij Roland en Boss moet je momentschakelaars Normally Closed aansluiten. Wat HaroldA met andersom bedoelt, is niet + en - omdraaien maar de draad die naar Normally Open gaat op Normally Closed aansluiten. Dit kan dus alleen als je momentschakelaar van het type SPDT is. DPDT mag ook, zolang hij maar eindigt op "DT".
Ah, dat verklaart een hoop. Ik heb geen moment-DT in huis.

Ik had me voorgenomen om van mijn huidige repetitie-en-gig plank een foto te maken, maar ik heb hem zojuist helemaal verbouwd. Aangepast op de komende opnames, waarbij ik als het goed is mijn Moog en mijn DD7 niet zal gebruiken.

refused199
27 december 2011, 23:09
Nee .

+1
Zoiets ga je gewoon in het echt proberen, want het is gewoon een stukje passen en meten waarbij je ook rekening moet houden met de grote van je jacks en voedingskabels en eventuele voeding

j3r03n
28 december 2011, 09:55
+1
Zoiets ga je gewoon in het echt proberen, want het is gewoon een stukje passen en meten waarbij je ook rekening moet houden met de grote van je jacks en voedingskabels en eventuele voeding

En daarom zou het dus wél handig kunnen zijn als je bepaalde pedalen of kabels (nog) niet hebt...:soinnocent:

HaroldA
28 december 2011, 10:08
En daarom zou het dus wél handig kunnen zijn als je bepaalde pedalen of kabels (nog) niet hebt...:soinnocent:

Ehm, nee. Het in het echt proberen zal altijd anders zijn dan in zo'n programmaatje. Ik voorzie heel veel tijd om het te maken en 2 personen per jaar die er daadwerkelijk iets aan hebben, maar alleen omdat ze nog niks hebben aangeschaft.

Wil je 1 pedaal vervangen dan moet je zeker weer heel zo'n bord tekenen, incl afwijkingen en 3' schuin geplaatste pedalen? Nee, dank je...


+ Flash moet dood. (samen met IE)

j3r03n
28 december 2011, 10:24
Ik ben het wel met je/jullie eens, maar voordat ik een board/koffer kocht voor mijn toenmalige en toekomstige pedalen, heb ik eerst op schaal getekend hoe groot de hele bende was, en op basis daarvan heb ik het ding gekocht dat ik nu nog steeds gebruik. Daarvoor moest ik dus wel zoeken en meten hoe lang en breed alle pedalen en jacks waren. Voor mij was het (toen) nuttig, maar de markt is niet groot.

HaroldA
28 december 2011, 10:26
voordat ik een board/koffer kocht voor mijn toenmalige en toekomstige pedalen, heb ik eerst op schaal getekend hoe groot de hele bende was

Ik heb ze naast elkaar gezet en met een rolmaat gekeken hoeveel ruimte ze in beslag namen.

2 maanden later had ik de helft van mijn pedalen al weer vervangen.

Tankman
28 december 2011, 10:32
De pedalboardplanner voor pedaltrains vind ik anders wel erg handig, al is het om te weten welke pedaltrain je nodig zou hebben. Het is daarnaast ook een erg leuk verkoop hulpmiddel.

HaroldA
28 december 2011, 10:41
De pedalboardplanner voor pedaltrains vind ik anders wel erg handig, al is het om te weten welke pedaltrain je nodig zou hebben.

Die "tool" doet het niet eens. Een pedaal toevoegen geeft een javascript foutmelding: "Uncaught TypeError: Cannot call method '_trackPageview' of undefined", ze hebben maar een paar fabriekspedalen en geen ondersteuning voor custom pedalen/behuizingen.

Oftewel: waardeloos.

Tankman
28 december 2011, 11:22
Die "tool" doet het niet eens. Een pedaal toevoegen geeft een javascript foutmelding: "Uncaught TypeError: Cannot call method '_trackPageview' of undefined", ze hebben maar een paar fabriekspedalen en geen ondersteuning voor custom pedalen/behuizingen.

Oftewel: waardeloos.

Bij mij doet hij het gewoon. Hun assortiment aan pedalen is inmiddels erg verbeterd. Het gros van de gangbare pedalen zit erin. Dat is voor mij en de gemiddelde klant genoeg.

HaroldA
28 december 2011, 11:32
Bij mij doet hij het gewoon. Hun assortiment aan pedalen is inmiddels erg verbeterd. Het gros van de gangbare pedalen zit erin. Dat is voor mij en de gemiddelde klant genoeg.

Er hoeft maar 1 pedaal te missen en je hebt er gelijk helemaal niks meer aan.

Hoe dan ook zijn dit geen foto's van (zelfgemaakte) pedalboards, waarvoor mijn excuses...

tomdiedom
28 december 2011, 11:52
Er hoeft maar 1 pedaal te missen en je hebt er gelijk helemaal niks meer aan.

Hoe dan ook zijn dit geen foto's van (zelfgemaakte) pedalboards, waarvoor mijn excuses...

er is wel de optie om "grijze" kastjes met verschillende afmetingen te selecteren. Maten zijn wel in inch, maar das makkelijk om te rekenen.
En heel veel pedalen zijn vergelijkbaar qua afmetingen. De opmerking: "er hoeft maar een pedaal te missen..." slaat dus wat mij betreft de plank mis.
Een beetje flexibiliteit helpt je een heel eind. :P

HaroldA
28 december 2011, 12:03
er is wel de optie om "grijze" kastjes met verschillende afmetingen te selecteren.

Met ook de aansluitingen op dezelfde plaats? Ik geloof er gewoon niet in. :stop:

Ook dit is geen foto.

titzenpitzer
28 december 2011, 12:16
Die pedaltrain-dingen zijn inderdaad al erg handig, maar het is zo...lelijk. Dat van mij is niet alleen bedoeld om de goede afmetingen te vinden (ik heb ook alle pedaltrains, showmasters, ...) maar ook om een schematische voorstelling van je materiaal te hebben.

Pé.
31 december 2011, 15:52
Mijn pedalboardje:

http://web.keuning.info/pedalboard2011.jpg

Van rechts naar links:

- Boss FS-5U als sustainpedaal voor mijn synth
- Dunlopp GBC-95 Crybaby (stock)
- Newtone Tubescreamer in een kleinere behuizing
- Boss DS-1, behoorlijk gemodificeerd (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151578-Ik-heb-zitten-knutselen...)
- Arion SFL-1 Stereo Flanger
- EHX Small Stone Nano Phaser

Goed bruikbaar in verschillende situaties, zowel met synthesizer als gitaar, en ik kan veel verschillende kanten op qua geluid!

jaguwar
1 januari 2012, 15:37
http://img560.imageshack.us/img560/2327/smallboard7.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/560/smallboard7.jpg/)


DOD A/B -> ene kant naar Boss TU-3 Chromatic Tuner (ook voeding), andere kant naar Electro Harmonix Micro Q Tron -> Fulltone Full-drive 2 -> Moen FM Fuzz Moo -> MXR Phase 100 -> Arion SCH-Z Stereo Chorus

de Moen is ondertussen vervangen door de Dirk Hendrik Fuzz King maar die moet nog getest worden tijdens de repetities.

Nitefly7
2 januari 2012, 16:37
En we blijven bezig:

M5 op de Nano, om te wisselen tussen tremolo/chorus/reverb en delays
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/adb3d4ac.jpg

de Maxon Compressor is écht werkelijk te gek, geen extra boost voor de Zendrive nodig, en toch een te gek 'ander' leadgeluid met het ding.

Toneprints op de Mini
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/7528dd3a.jpg

Staaltje uit een proefpakket, om een nieuwe vloer uit te kunnen zoeken, als akoestisch pedalenplankje (er komt nog een patchbay + stemapparaat op)
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/748c1f29.jpg

allemaal!:
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/172135dd.jpg

Liquid_Metal
2 januari 2012, 17:12
Mijn pedalboardje:

http://web.keuning.info/pedalboard2011.jpg

Van rechts naar links:

- Boss FS-5U als sustainpedaal voor mijn synth
- Dunlopp GBC-95 Crybaby (stock)
- Newtone Tubescreamer in een kleinere behuizing
- Boss DS-1, behoorlijk gemodificeerd (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?151578-Ik-heb-zitten-knutselen...)
- Arion SFL-1 Stereo Flanger
- EHX Small Stone Nano Phaser

Goed bruikbaar in verschillende situaties, zowel met synthesizer als gitaar, en ik kan veel verschillende kanten op qua geluid!

Cool, maar helemaal geen delay nodig? Da's mijn belangrijkste effect (drive is geen effect maar een levensbehoefte).
Die behuizing voor je TS, komt die gewoon van newtone? Ik vind de afmetingen van hun TS ook niet zo handig.

refused199
2 januari 2012, 17:58
De mijne ook maar eens:
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/344539.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=315417)

Dunlop 535q wah
Korg pitchblack
Newtone Treblebooster
Musikding fuzz
Hardwire Chorus
Hardwire Delay

Een dunlop volume pedaal is onderweg en binnenkort komt er nog een in/out box, een ABboxje en een tubescreamer bij.

RoelSmoel
2 januari 2012, 18:08
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/58a8c208.jpg

Wat is er nieuw?
De MXR '78 Custom Badass distortion is weer weg, was overbodig sinds ik mijn Marshall heb.
De TC Electronic Nova Modulator is ook weg, gebruikte ik veel toch niet van.
De footswitch is op het board bevestigd.
De TC Electronic Hall Of Fame reverb is nieuw.

Ace 1.15.19
2 januari 2012, 18:15
Roel, heb jij toevallig ergens nog wat foto's van het bouwverslag gepost?

RoelSmoel
2 januari 2012, 18:18
Roel, heb jij toevallig ergens nog wat foto's van het bouwverslag gepost?

Jep!
hier.... (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?150833-Pedalboard-bouwverslag)

Pé.
3 januari 2012, 02:01
Cool, maar helemaal geen delay nodig? Da's mijn belangrijkste effect (drive is geen effect maar een levensbehoefte).
Die behuizing voor je TS, komt die gewoon van newtone? Ik vind de afmetingen van hun TS ook niet zo handig.

Nope, delay heb ik nooit iets mee gehad. Ik gebruik dit bordje voornamelijk met een synth, en daar heb ik nooit echt een behoefte gehad aan delay. Vind ik toch meer een gitaareffect :P

Die behuizing had ik nog liggen, maar komt geloof ik wel bij Newtone vandaan. Ik ooit de Tubescreamer in de kit-behuizing gebouwd, maar die was inderdaad wel vervelend vormgegeven. Met wat passen en meten ging het nét, maar er is geen ruimte voor een 9V batterij. Maakt voor mij niet uit, heb hem toch altijd aan de adapter zitten..

Plankston
3 januari 2012, 02:55
De mijne ook maar eens:
http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/344539.jpg (http://www.uploadplaatjes.nl/plaatje.php?id=315417)

Dunlop 535q wah
Korg pitchblack
Newtone Treblebooster
Musikding fuzz
Hardwire Chorus
Hardwire Delay

Een dunlop volume pedaal is onderweg en binnenkort komt er nog een in/out box, een ABboxje en een tubescreamer bij.

Hoe vind je de 535Q?
Ben al even opzoek naar een geschikte wah, maar heb actieve pick ups, en heb geen idee welke wah eigenlijk nemen. Maar de 535Q lijkt me wel iets aangzien hij veel controls heeft?

refused199
3 januari 2012, 11:17
Ik vind hem zelf erg fijn, ik heb hem tot nu toe enkel met passieve gitaren gebruikt.
Die hoeveelheid controls werken voor mij erg goed, vooral de boost en de low en high pot, zodat je de wah aan kunt passen aan de sound die je zoekt. Die grote zilveren Q pot heb ik zelf meestal maar op 1 van de volgens mij 7 standen staan.

Mukkez
3 januari 2012, 13:46
@ Nitefly7

Je zit zeker op The Gear Page. Ik ben daar wel eens een overeenkomstig boardje tegen gekomen. Het is ook een echt TGP stijl pedalboard haha. Mooie high end pedaaltjes en neat afgewerkt!

Is je Suhr Riot weg? Zo ja, waarom?

rocker_71
3 januari 2012, 17:54
Kleine reshuffle: oude bekenden OCD, Mudhoney en Phase 90 zijn weer terug.
Ben vooral benieuwd hoe de OCD het gaat doen voor de solo's ipv mijn Mi adio blues pro.
De MXR micro chorus is new.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/02-01-20122edit.jpg

Tankman
3 januari 2012, 19:57
Kleine reshuffle: oude bekenden OCD, Mudhoney en Phase 90 zijn weer terug.
Ben vooral benieuwd hoe de OCD het gaat doen voor de solo's ipv mijn Mi adio blues pro.
De MXR micro chorus is new.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/02-01-20122edit.jpg

Hoe bevalt die Micro Chorus? Ik heb de Micro Flanger en vind hem helemaal te gek.

Mr. Dynamite
3 januari 2012, 20:46
Hoe bevalt die Micro Chorus? Ik heb de Micro Flanger en vind hem helemaal te gek.

Laatst nog chorussen getest, deze was wel lekker no nonsense. Doet wel goed wat ie moet doen alleen vond ik jammer dat er geen level knop op zat. Hij boost het signaal wat.

Tankman
3 januari 2012, 20:48
Laatst nog chorussen getest, deze was wel lekker no nonsense. Doet wel goed wat ie moet doen alleen vond ik jammer dat er geen level knop op zat. Hij boost het signaal wat.

Daar heeft de Flanger ook nogal last van. Als ik hem met een clean signaal gebruik doe je er weinig aan. Met drive gooi ik hem gewoon voor de drive. Dan doet hij het ook helemaal te gek zonder boost. Wellicht dat dit met de chorus ook werkt?

Buzzel
4 januari 2012, 13:17
https://lh6.googleusercontent.com/-ZhlvlR9hkW4/TwRBQW9AvmI/AAAAAAAAAA0/tUW4Vx8nzk0/s800/2012-01-04%25252013.07.43.jpg

Het enige wat ik nog zoek is een chorus. PP2 is in reparatie, dus hopelijk binnenkort een goede voeding :) want het is nodig. Ook ben ik bezig om een octave pedaal te bouwen, dat word een vet dingetje :)

rocker_71
4 januari 2012, 14:10
Hoe bevalt die Micro Chorus? Ik heb de Micro Flanger en vind hem helemaal te gek.

Tis een beetje een gokje. Heb hem nu thuis geprobeerd en klinkt gewoon als een goede chorus. Wel een lichte volume boost, zo lijkt het.
Vooral voor clean vind ik dit effect wel lekker. Voor een mooi extra randje aan rustige stukken.
Maar ik twijfel wel of ik een chorus man ben. Op sommige momenten vind ik het ook een beetje 'cheesy' klinken. Heb de chorus nu op mijn board staan en ga hem gewoon uitproberen de komende tijd.

HaroldA
4 januari 2012, 14:12
Mijn werk-in-progressie Scanmaster case:

https://lh6.googleusercontent.com/-yCrEDjeXFi4/TwROQ-UiilI/AAAAAAAAAbo/GeqhIDNqlZE/s800/CameraZOOM-20111228225411279.jpg

zoon van Piet
4 januari 2012, 14:19
Mijn werk-in-progressie

Mooi. Maar hoe hou je je gitaarkabel weg van je bak, als de ingang bovenop zit?

HaroldA
4 januari 2012, 14:34
Mooi. Maar hoe hou je je gitaarkabel weg van je bak, als de ingang bovenop zit?

Ik snap je vraag niet? :???:

zoon van Piet
4 januari 2012, 14:55
Ik snap je vraag niet? :???:

Als je de kabel van je gitaar daar vooraan inplugt - ik veronderstel de rechtse van die twee- loopt dat langs je bak, beetje krullend over het podium, naar je gitaar. als je stokstijf stilstaat is er niks aan t handje. Maar als je wat beweegt, gaat komt die kabel over je pedalen te liggen, wat allerhande onhandige gevolgen kan hebben. Ik liet vroeger ( en nu nog wel) mn kabel door het handvat van mn koffer lopen, zodat dit niet kon gebeuren.

HaroldA
4 januari 2012, 14:59
Als je de kabel van je gitaar daar vooraan inplugt - ik veronderstel de rechtse van die twee- loopt dat langs je bak, beetje krullend over het podium, naar je gitaar. als je stokstijf stilstaat is er niks aan t handje. Maar als je wat beweegt, gaat komt die kabel over je pedalen te liggen, wat allerhande onhandige gevolgen kan hebben. Ik liet vroeger ( en nu nog wel) mn kabel door het handvat van mn koffer lopen, zodat dit niet kon gebeuren.

Ik moet 'm dan aan de zijkant over de bak heen trekken, wat niet zonder enige moeite zal lukken.

Ik voorzie geen problemen.

zoon van Piet
4 januari 2012, 15:07
Ik moet 'm dan aan de zijkant over de bak heen trekken, wat niet zonder enige moeite zal lukken.

Ik voorzie geen problemen.

Okee, kennelijk ben je wat minder spastisch dan ik, op het podium :)
ik begin altijd met zes meter kabel aan mn gitaar, maar eindig met anderhalve meter en knopen - en die gaan over mn bak, als ik niet uitkijk.. ;)

HaroldA
4 januari 2012, 15:08
Okee, kennelijk ben je wat minder spastisch dan ik, op het podium :)
ik begin altijd met zes meter kabel aan mn gitaar, maar eindig met anderhalve meter en knopen - en die gaan over mn bak, als ik niet uitkijk.. ;)

Is draadloos dan geen goed idee voor jou?

Tommeke90
4 januari 2012, 15:11
--> Boss tu3, Vox wah wah, Whammy, TS9 ts9 keeley mod, MXR distortion +, dr no effects kafuzz, Polychorus, DD3. --> Vox AC15C1.

Pas van de kerstman een Rockcase gekregen ;) Alles zit er nu netjes in.
Alleen ben ik nog wat aan het experimenteren voor de juiste sound te krijgen.

Mijn amp staat nu ongeveer op 11u (crunch)
Hoe zouden jullie deze pedaaltje met de amp gebruiken? En ook in deze volgorde?

Alvast bedankt ;)

Hier wat foto's :

http://www2.picturepush.com/photo/a/7276640/480/Anonymous/DSC-0001.jpg (http://nl.picturepush.com/public/7276640)

http://www5.picturepush.com/photo/a/7276623/480/Anonymous/DSC-0002.jpg (http://nl.picturepush.com/public/7276623)

titzenpitzer
4 januari 2012, 15:28
Je kan nog steeds een stuk kabel vasttapen aan de onderste hoek van het pedalboard. Ik zorg er in ieder geval voor dat bijvoorbeeld de kabel naar mijn versterker goed vast ligt (kan ook nogal onnozel doen op't podium)

Rick trodat
4 januari 2012, 15:46
--> Boss tu3, Vox wah wah, Whammy, TS9 ts9 keeley mod, MXR distortion +, dr no effects kafuzz, Polychorus, DD3. --> Vox AC15C1.

Pas van de kerstman een Rockcase gekregen ;) Alles zit er nu netjes in.
Alleen ben ik nog wat aan het experimenteren voor de juiste sound te krijgen.

Mijn amp staat nu ongeveer op 11u (crunch)
Hoe zouden jullie deze pedaaltje met de amp gebruiken? En ook in deze volgorde?

Alvast bedankt ;)

Hier wat foto's :

http://www2.picturepush.com/photo/a/7276640/480/Anonymous/DSC-0001.jpg (http://nl.picturepush.com/public/7276640)

http://www5.picturepush.com/photo/a/7276623/480/Anonymous/DSC-0002.jpg (http://nl.picturepush.com/public/7276623)

Hoe heten die knoppen die op die gele mxr zitten ?

HaroldA
4 januari 2012, 15:49
Hoe heten die knoppen die op die gele mxr zitten ?

Is gewoon een stuk rubber.

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/knmxrcov.jpg
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?products_id=1096&osCsid=6c7afc3bc574f76696cf07e7fb4d3f96

Rick trodat
4 januari 2012, 15:51
Thanks, ik dacht even dat het iets is om wellicht je knoppen te blokkeren ( ander topic, waar ik overigens al een geweldige tip heb gekregen )

Brum
4 januari 2012, 16:32
In combinatie met wat bier wel. Dat plakt goed tussen het rubber en het metaal. Ik vond het ideaal destijds, daar ik toch al niet zo van het schoonmaken ben.

guitarrobin
4 januari 2012, 17:08
Ik ben van de vakantie lekker bezig geweest en het volgende is er uit gekomen:

Een showmaster 48 case

http://img444.imageshack.us/img444/8666/dsc05057rf.jpg
Een heerlijke gatenkaas zodat ik altijd alle kanten op kan.
http://img851.imageshack.us/img851/3585/dsc05058z.jpg
Even om te laten zien dat de gatenkaas stevig genoeg is voor 75 kilo
http://img35.imageshack.us/img35/1403/dsc05068ne.jpg
Helaas heb ik ook het probleem met mijn EHX holy grail + dat die een aparte voeding nodig heeft. vandaar de extra stekker.
http://img69.imageshack.us/img69/2494/dsc05069i.jpg
Alles netjes bij elkaar gebonden/geplakt
http://img69.imageshack.us/img69/129/dsc05070sn.jpg
Even een kijkje onder de motorkap
http://img717.imageshack.us/img717/3136/dsc05071l.jpg
En dit is het eind resultaat waar ik heel erg blij mee ben.

zoon van Piet
4 januari 2012, 17:11
Is draadloos dan geen goed idee voor jou?

aiaiaai..Harold toch!
Als er nou een draadloze bestond die net zo goed klonk als een kabel..

Buzzel
4 januari 2012, 17:12
Helaas heb ik ook het probleem met mijn EHX holy grail + dat die een aparte voeding nodig heeft. vandaar de extra stekker.

1 van de redenen waarom ik de holy grail van mij verkocht heb. Dat ding vreet mie stroom. Wel een vet bordje zo!

Riky
4 januari 2012, 17:53
@guitarrobin dat ziet er lekker strak en eenvoudig uit!

HaroldA
4 januari 2012, 17:54
aiaiaai..Harold toch!
Als er nou een draadloze bestond die net zo goed klonk als een kabel..

X2 Digital Wireless. :ok:



@guitarrobin dat ziet er lekker strak en eenvoudig uit!

...en zwaar...

zoon van Piet
4 januari 2012, 18:25
X2 Digital Wireless. :ok:
.

egnie!
Laat mij maar lekker met kabels klooien. :)

HaroldA
4 januari 2012, 22:29
egnie!
Laat mij maar lekker met kabels klooien. :)

Dan niet zeuren.

PS: De X2 klinkt zelfs beter dan mijn Cordial CGK 175 kabels :sssh:

guitarrobin
4 januari 2012, 23:32
@Buzzel
Hij klinkt gewoon lekker en de prijs was goed te doen dus wat dat betreft mag ik niet klagen.

@Riky
Dankje, dat was ook een beetje de bedoeling het simpele. Ik wilde eerst zo een patchbay maken maar dacht toen bij mezelf, te veel werk, kost ruimte in me bak(wat ik wel heb maar vond dit beter) en waarom moeilijk doen als het makkelijk en stevig kan.

Kim Wilson
5 januari 2012, 08:59
egnie!
Laat mij maar lekker met kabels klooien. :)
Haha, de koning van de pedalen, massa's vintage stompboxes op je board, en jij maakt je druk om een beetje tonesuck van een draadloos setje? Moeahahaha!!! :seriousf:

zoon van Piet
5 januari 2012, 10:54
Haha, de koning van de pedalen, massa's vintage stompboxes op je board, en jij maakt je druk om een beetje tonesuck van een draadloos setje? Moeahahaha!!! :seriousf:

Ik wil graag bescheiden blijven, maar dat Koning van de pedalen klinkt wel goed..
en ja, ik heb massa's:
http://img92.imageshack.us/img92/5420/afbeelding217sf9.jpg

Maar niet op mn board:
http://img102.imageshack.us/img102/6087/img0033xq1.jpg
daar telt ieder ding en tonesuck wordt niet getolereerd..

@Harold: Ik zeur ook niet over draadloos, ik klooi immers graag met kabel! :)

HaroldA
5 januari 2012, 11:02
http://img102.imageshack.us/img102/6087/img0033xq1.jpg
daar telt ieder ding en tonesuck wordt niet getolereerd..

En toch de Phase 90, Cry Baby en 2 FET bypass pedalen? Zonder mods zijn dat dikke zuigers...

Henri H
5 januari 2012, 11:03
Ach, je hebt "tonesuck", en je hebt "tonesuck".

Tonesuck van een gemiddeld BOSS-pedaal tegenover die van b.v. een Dunlop Crybaby GCB-95, een wereld van verschil.
Ik denk ook dat de hedendaagse draadloze setjes erg goed zijn, maar ja .... digitaal hè, en da's een vies woord jòh! :)

zoon van Piet
5 januari 2012, 11:09
Die tijger is er speciaal om alle tonesuck op te vreten!:supercool:

( en de JEN Crybaby en phase90 zijn natuurlijk TBP.. met de suck van die twee ibanezzen heb na 25 jaar wel leren leven, geloof ik..)

Rick trodat
5 januari 2012, 11:51
Die tijger is er speciaal om alle tonesuck op te vreten!:supercool:

( en de JEN Crybaby en phase90 zijn natuurlijk TBP.. met de suck van die twee ibanezzen heb na 25 jaar wel leren leven, geloof ik..)

Ibanez heeft zelfs een goede buffer. vind ik, boss doorgaans overigens ook.

zoon van Piet
6 januari 2012, 10:05
Over Boss zijn de meningen verdeeld: iedereen vindt de buffers kut, behalve jij :)
En ibanez.. als gezegd ben ik het gewend.Maar helemaal puur is het niet. De Korg Tuner heeft de beste buffer uit mn bak, vind ik..

humbucker
6 januari 2012, 10:15
Ik zal van't weekend ook nog eens een fotootje posten van mn plank. Die is ook serieus veranderd sinds de laatste keer dat ik hem hier postte.

Behold!

ANLS
6 januari 2012, 13:28
http://img717.imageshack.us/img717/3136/dsc05071l.jpg


Nette bak, maar waarom juist powercon?

HaroldA
6 januari 2012, 13:29
Nette bak, maar waarom juist powercon?

Zoek binnen dit topic maar eens op powercon.

Rick trodat
6 januari 2012, 16:20
Over Boss zijn de meningen verdeeld: iedereen vindt de buffers kut, behalve jij :)
En ibanez.. als gezegd ben ik het gewend.Maar helemaal puur is het niet. De Korg Tuner heeft de beste buffer uit mn bak, vind ik..

Persoonlijk ik deze:

http://beavisaudio.com/techpages/Buffers/Buffer_clon.gif

Maar dan met een ingangscap van 220nf

rocker_71
6 januari 2012, 18:52
Mofaux is toch weer terug!
Voor univibe is deze toch wel vet.

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/Pedalboard0601201212edit.jpg

Yverish
7 januari 2012, 18:52
Hierbij dan maar de eerste mock-up van mijn pedalboard in wording. Heb de case vandaag net gekocht via marktplaats. Patchkabels worden allemaal ge-upgrade naar planetwaves. Positionering van de pedalen ligt zeker nog niet vast, komt ook nog een en ander in de "dirt/overdrive/distorsion" hoek bij.

Ik ga nog een verhoging rechtsachter naast de reverb of over de gehele achterzijde achter de switch bouwen waar de voeding en bekabeling onder kan.

http://www.fandeaengwirderwei.nl/martijn/pedalboard.jpg

Zoals de chain nu is:

TC Electronics PolyTune
=>
Plutoneium Chi-Wah-Wah
=>
Carl Martin Octa-Switch II:
- EHX Bass Big Muff
- Retro-Sonic Chorus
- MXR Carbon Copy Delay
- VanAmps Sole-Mate Reverb
- iSP Technologies - Decimator

humbucker
8 januari 2012, 11:07
eerst:

http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_2265.jpg

nu:
http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_4982.jpg

De verhoging is wel nog vrij slordig in elkaar geflanst, maar er komen nog wel verbouwingen aan, dus tegen dan komt dat wel goed. Voorlopig werkt het goed op deze manier, zonder bijgeluiden of ruis!

Smoky
8 januari 2012, 11:34
http://img847.imageshack.us/img847/1790/img0804v.jpg

zoon van Piet
8 januari 2012, 12:03
Mooie bak, en voor het gebruik van zoveel moderne elektronica ga je vast en zeker gestenigd worden door de behoudende rootsboys.. :)

Maar ik ben het meest onder de indruk van de bevestiging van die Guitar Mike, zonder steel..?

Smoky
8 januari 2012, 12:09
:)

Ja, die hele opbouw van die Dearmond pickups zit wat in de weg tijdens het spelen ... En toon en/of volume knop gebruik ik toch niet ... dus overtollige ballast maar verwijderd.

zoon van Piet
8 januari 2012, 14:40
:)

Ja, die hele opbouw van die Dearmond pickups zit wat in de weg tijdens het spelen ... En toon en/of volume knop gebruik ik toch niet ... dus overtollige ballast maar verwijderd.

Ik volg je helemaal! die monkey on a stick is absoluut niet rock'n'roll-bestendig> maar hoe heb je m aan de hals gemonteerd..?

Smoky
8 januari 2012, 15:29
Ik volg je helemaal! die monkey on a stick is absoluut niet rock'n'roll-bestendig> maar hoe heb je m aan de hals gemonteerd..?

Vond het zonde om te boren dus zit niet aan de hals vast. Hij kleeft op het bovenblad met van die Schertler "kauwgom" => http://www.contrabass.co.uk/schertler_adhesive_putty.htm ... Doet zijn werk goed!

Vermindert trilling bovenblad wel iets, maar dat moet dan maar :)

zoon van Piet
8 januari 2012, 17:01
Duidelijk..
ik zal de mijne weer eens opzoeken.. :)

Mitch
8 januari 2012, 17:57
Wat een te gek bandje trouwens! Klinkt super!

Smoky
8 januari 2012, 18:24
Hey bedankt!

dacrow
8 januari 2012, 20:03
http://img707.imageshack.us/img707/7558/20120104213419.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/20120104213419.jpg/)

Ace 1.15.19
8 januari 2012, 20:09
Parket-pret. :D

Henri H
8 januari 2012, 20:15
Laminaat-lol :D

dacrow
8 januari 2012, 20:19
Overschot IKEA laminaat :)

flo123
8 januari 2012, 23:36
http://img717.imageshack.us/img717/3136/dsc05071l.jpg

Ziet er goed uit.
Wat voor een soort patchkabels zijn dat?

Tankman
8 januari 2012, 23:37
Ziet er goed uit.
Wat voor een soort patchkabels zijn dat?

Lijken mij Leem Hotlines.

SBe
10 januari 2012, 21:06
http://img707.imageshack.us/img707/7558/20120104213419.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/20120104213419.jpg/)

Er staat daar iets op dat ik nog ergens gezien heb :rockon:

Riky
11 januari 2012, 01:41
Ziet er goed uit.
Wat voor een soort patchkabels zijn dat?

Mocht je de niet blauwe bedoelen: Thomann

Misery Signals
11 januari 2012, 07:22
http://dl.dropbox.com/u/17464639/DSC06482.JPG

Kleine update voor mij.

Midi Quadra Thru kastje erbij gezet. Splitst het midi signaal naar apparaten en amps ipv dat alles in serie moet. de M9 is nu ook midi schakelbaar op preset 1-24. Kon eerst midi niet doorgeven aan de Lehle, nu dus wel enkel ontvangen.

Midi van Engl naar Rocktron en naar de Quadra Thru. dan gesplitst naar Lehle, Line6 en Nobels op de amps. Signaal van de MXR EQ naar de Lehle (Tuner en Line6 in 2 loops) dan naar de Rocktron. Die zit altijd in de keten. Als ik die bypass gaat er geen signaal verloren en ik kan daar het volume regelen omdat elke fx loop van mijn amps wel iets verschilt qua volume.

Roland expressiepedaal erbij voor de M9. Werkt ok, maar durft bij herhaaldelijk bewegen wel eens niet de minimumwaarde meer weergeven. Even uittrekken helpt dan. Had toch beter het bijhorende Line6 pedaal gekocht.

MS

Brum
11 januari 2012, 21:47
Nieuw pedaaltje erbij, Fulltone Fulldrive 2 Mosfet, dus even showen:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/S8000918.jpg

De SHO zal waarschijnlijk toch moeten wijken, die is een beetje overkill geworden. Misschien nog een chorus pedaaltje in de toekomst en dan is het wel weer klaar denk ik.

ieme
11 januari 2012, 22:05
Nieuw pedaaltje erbij, Fulltone Fulldrive 2 Mosfet, dus even showen:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/S8000918.jpg

De SHO zal waarschijnlijk toch moeten wijken, die is een beetje overkill geworden. Misschien nog een chorus pedaaltje in de toekomst en dan is het wel weer klaar denk ik.

Nice board! Icm met framus dragon?

Brum
12 januari 2012, 06:44
Yep, Framus Dragon it is. Fijne versterker.

Ik heb het idee dat de SHO maar weinig bruikbaar is in de FX loop, terwijl ie voor de versterker heel puik klinkt. Iemand met dezelfde ervaring? Je zou toch zeggen dat ie als volume boost toch bruikbaar moet zijn in de loop, maar alles wordt ineens veel dunner en krasserig. Heul apart...:chicken:

humbucker
12 januari 2012, 09:31
Het is dan ook een treble booster en geen zuivere volume booster :)

Brum
12 januari 2012, 17:42
Z-Vex zelf zegt dat het een cleane booster is heur.;)

HaroldA
12 januari 2012, 17:43
Z-Vex zelf zegt dat het een cleane booster is heur.;)

ZVek lult wel meer, maar dat ding kleurt als de pest. Zeker op hogere volumes wordt hij erg schel.

titzenpitzer
12 januari 2012, 18:11
Mmm dan heb jij wel een apart geval. De mijne voegt (als laatste pedaal in de keten) naast volume wat grid toe, maar om te zeggen dat ie plots schel gaat klinken, nah. Kan wel pokkehard gaan; dan heb ik het idee dat de ware aard van gitaar en versterker boven water komt.

Brum
12 januari 2012, 18:20
Schel was ie niet toen ik 'm voor de versterker had, maar daar is ie nu dus overbodig geworden. De Fulldrive heeft ook een cleane boost, vandaar. Vandaar mijn idee om 'm in de loop te gooien, als pure cleane booster, maar de boel begint ineens scherp te worden en te oversturen, wat ie niet voor de versterker deed en de reverb en delay klinkt dan helemaal nergens meer naar. Ik ga 'm nog 's ff voor de delay en reverb proberen, wel in de loop en mocht dat ook niet werken, dan voor de versterker, maar na de Fulldrive. Maar werkt het niet, dan heb ik er ook geen problemen mee.

FrankC
14 januari 2012, 11:40
http://i730.photobucket.com/albums/ww305/FrankC_2009/Board%202012/Jan2012025-1.jpg

Bernardduur
14 januari 2012, 16:18
ZVek lult wel meer, maar dat ding kleurt als de pest. Zeker op hogere volumes wordt hij erg schel.

Is gewoon een cleane booster hoor maar hij heeft een grote ingangsimpedantie waardoor je elementen net wat 'beter' werken EN het effect functioneert daarna als een buffer (minder verlies in de kabels) waardoor je al snel het idee krijgt van schelheid; meestal is dit gewoon de toon van je amp zonder alle kleuring van wat je voor de amp zet.

Buzzel
14 januari 2012, 16:27
Maar je kan zeggen wat je wil van de Zvex, maar het is en blijft een belachelijk duur ding, wat een berg lawaai maakt.

lauke_101
14 januari 2012, 17:42
Ja precies, maar die berg lawaai is altijd wel erg interessant vind ik :)
Oplossing: gewoon zelf zo'n ding bouwen, voor 2 tientjes heb je een kitje van Newtone. Meteen een erg leuke instapper in zelf pedalen bouwen.

Buzzel
14 januari 2012, 17:57
Ja precies, maar die berg lawaai is altijd wel erg interessant vind ik :)
Oplossing: gewoon zelf zo'n ding bouwen, voor 2 tientjes heb je een kitje van Newtone. Meteen een erg leuke instapper in zelf pedalen bouwen.

Die vond ik dus niks :seriousf:

humbucker
14 januari 2012, 18:30
idd.

Tried....



and failed!

lauke_101
15 januari 2012, 12:03
Ik heb een zelfbouw SHO (geen Newtone overigens, gewoon zelf bijeen gescharreld) en een Fulltone Fatboost, versie 1 ofzo. Vind ze allebei wel leuk eigenlijk, dus wissel een beetje af.
Maar die Fatboost is wel heeeel erg lekker ook moet ik zeggen. Ik heb alleen gitaren met single coils of filtertrons, redelijk heldere pickups dus, en daar vult het laag van de Fatboost wel heel mooi op aan tijdens solo's. Die SHO helemaal vooraan als input buffer gebruiken vind ik dan wel af en toe weer erg lekker.

guitarrobin
15 januari 2012, 13:54
Lijken mij Leem Hotlines.

Dat klopt. Ik had deze eerst kant en klaar gekocht voor me vorige bak, maar heb ze voor deze nieuwe bak uit elkaar gesoldeerd en met dunne kabel weer in elkaar gezet. De zilveren zijn van Yellow Cable, die zitten per 2 in een pakje.

lindstrom
15 januari 2012, 17:05
De zilveren zijn van Yellow Cable, die zitten per 2 in een pakje.

Enorme rommel is dat :stop: kabelbreukjes festijn!

robert-gitarist
15 januari 2012, 17:19
Enorme rommel is dat :stop: kabelbreukjes festijn!

Volgens mij valt dat reuze mee! ;) Ik heb een stuk of 12-15 van deze kabeltjes een jaar of 6 geleden gekocht. In al die jaren heb ik er maar een hoeven weg te gooien :) Het heeft opzich weinig te lijden op een board.

titzenpitzer
15 januari 2012, 17:29
Heb ook een lange tijd van die yellowcabledingetjes gebruikt, gingen erg lang mee. Soms lijkt het wel alsof hoe duurder ze zijn, des te sneller ze kapot gaan.

FruscianteFan
15 januari 2012, 17:33
Gister mijn pedalen weer gereed gemaakt voor repetities (en optredens):

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/IMG_4160.jpg

Niet geheel ideaal: eigenlijk moet de Memory Boy tussen de Marshall en de Holy Grail, maar dat gaat niet om praktische redenen. En ik moet nog proberen om een compacte tap tempo-switch te fabriceren. Tot voor kort gebruikte ik daar een MXR-behuizing voor, maar da's toch best lomp.

Tweede stemapparaat is trouwens om de oscillator van de Moog te stemmen.

Pirate
16 januari 2012, 01:57
http://img847.imageshack.us/img847/1790/img0804v.jpg

wat is die rode doos helemaal links op je pedalboard?

RobertoL
16 januari 2012, 09:57
wat is die rode doos helemaal links op je pedalboard?
Ik denk een powersupply en daaronder een DI-Box.

DemolitionColorScheme
16 januari 2012, 10:38
Enorme rommel is dat :stop: kabelbreukjes festijn!
Valt mee. Ik heb ze lang gebruikt en heb ze nu nog als backup. Werken nog prima.

DemolitionColorScheme
16 januari 2012, 10:40
Tweede stemapparaat is trouwens om de oscillator van de Moog te stemmen.
Kijk! Zo doen we dat!

Smoky
16 januari 2012, 12:18
wat is die rode doos helemaal links op je pedalboard?


Dat is een Trex fuel tank jr ... Daaronder een Lehle P-split aangezien ik live altijd naar mijn twee Gibson BR 6 versterkers ga.

HaroldA
16 januari 2012, 12:19
Dat is een Trex fuel tank jr ... Daaronder een Lehle P-split aangezien ik live altijd naar mijn twee Gibson BR 6 versterkers ga.

En wat voor pedalenplank is het?

Smoky
16 januari 2012, 12:26
En wat voor pedalenplank is het?

Een oude Washburn plank ...

http://img15.imageshack.us/img15/889/img0807ia.jpg

almarvk
16 januari 2012, 12:39
Die heb ik ook gehad. Heb nu alleen de koffer nog over. Het voeding plankje was opzich wel handig, maar niet als je pedalen met een afwijkende maat hebt.

Tankman
16 januari 2012, 18:36
De Wah blijft voorlopig er gewoon los naast. De Boss NS-2 staat normaal boven op mijn versterker in de effects loop. Alle effecten op het bord staan gewoon pre-drive. Ik heb een Toneprint gevonden voor de Flashback die het goed doet voor de drive. Verder gebruik ik hem voornamelijk voor cleans. De Micro Flanger gebruik ik ook bijna alleen voor cleans, maar als ik hem al met drive gebruik vind ik ook deze voor de pre-amp lekkerder klinken. De OCD staat er eigenlijk voor als ik mildere rock speel, maar over 2 weken gaat de band weer oefenen en dan ga ik experimenteren met deze icm mijn 6505.

Alles wordt geschakeld via de G-Lab, ook de amp-chanels. Alles staat op een Pedaltrain JR. Hier heb ik nog de softcase voor. De kabels zijn een tijdelijke oplossing. Ik heb pluggen besteld en binnenkort gaan we alles op maat maken en netjes wegwerken.

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/402217_327942520571828_100000682493866_1069158_240 644646_n.jpg

VDB
17 januari 2012, 19:53
Plankje gemaakt met Ikea materiaal volgens:

http://www.tdpri.com/forum/stomp-box/153763-my-do-yourself-ikea-pedalboard-build-thread.html

Kost dus niets. Een Keyboarddraagzak is nog onderweg van Musicstore om het geheel te transporteren. (Totale kost:60 euro incl deftige draagzak)

Pedalen ... zijn diegene die het niet gehaald hebben voor mijn main pedalboard. (Lees: die anders in de kast bleven liggen en op deze manier komen ze ook nog eens het huis uit.)

http://img542.imageshack.us/img542/2427/dscn0298v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/dscn0298v.jpg/)


http://img26.imageshack.us/img26/973/dscn0300kk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/dscn0300kk.jpg/)

madman
17 januari 2012, 21:06
Plankje gemaakt met Ikea materiaal volgens:

http://www.tdpri.com/forum/stomp-box/153763-my-do-yourself-ikea-pedalboard-build-thread.html

Kost dus niets. Een Keyboarddraagzak is nog onderweg van Musicstore om het geheel te transporteren. (Totale kost:60 euro incl deftige draagzak)

Pedalen ... zijn diegene die het niet gehaald hebben voor mijn main pedalboard. (Lees: die anders in de kast bleven liggen en op deze manier komen ze ook nog eens het huis uit.)

http://img542.imageshack.us/img542/2427/dscn0298v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/dscn0298v.jpg/)


http://img26.imageshack.us/img26/973/dscn0300kk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/dscn0300kk.jpg/)

Leuk plankje! Nou ben ik benieuwd naar wat er anders níet in de kast blijft liggen!

Henri H
17 januari 2012, 21:51
Mooiste plank sinds tijden! :ok:

humbucker
18 januari 2012, 09:40
Heb ik iets gemist of heeft die TU-2 geen plug in zn uitgang zitten?

rocker_71
18 januari 2012, 09:48
man, I love chorus!

http://i58.photobucket.com/albums/g258/rocker_71/GEAR/Chorusboard.jpg