PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35

the sure thing
3 augustus 2020, 20:23
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200803/2727cd8468a0e8e30365e3d7e266d57f.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200803/6d4712c4f3fe3e25e682c127d9523b27.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
3 augustus 2020, 20:37
Wel handig, zo'n klein grab 'n go bordje. Ik wilde er eentje van T-Rex, zodat ik er een fuel tankje onder kan schroeven, maar die lijken gestopt te zijn met pedalboards. Gewoon een stuk of vijf pedalen of zo, meer is niet nodig qua ruimte. Zelfs de wah hoeft er dan niet op. Die Voodoo Lab bordjes zien er ook puik uit, maar dat zijn niet de goedkoopste, toch?

the sure thing
3 augustus 2020, 21:14
Wel handig, zo'n klein grab 'n go bordje. Ik wilde er eentje van T-Rex, zodat ik er een fuel tankje onder kan schroeven, maar die lijken gestopt te zijn met pedalboards. Gewoon een stuk of vijf pedalen of zo, meer is niet nodig qua ruimte. Zelfs de wah hoeft er dan niet op. Die Voodoo Lab bordjes zien er ook puik uit, maar dat zijn niet de goedkoopste, toch?

Ze zijn idd niet goedkoop, maar deze vond ik in de aanbieding bij Guitar King in Boekel. Thomann verkoopt ze ook, Thomann had destijds de gehele Dingbat collectie. Onder deze versie past ook de pedal power 2. Het is allemaal erg toegankelijk, super stevige boards (stalen pedalboards ipv aluminium) met stevige dik gevoerde draagtassen maar idd niet goedkoop. IMHO wel de investering waard.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Erik de Perik
3 augustus 2020, 22:27
De Thomann boards en draagtassen zijn ook helemaal prima.

Het vliegtuig van jouw laatste vakantie was ook van aluminium trouwens. ;)

Brum
3 augustus 2020, 22:39
Je wilde nog net niet Harley Benton zeggen.:seriousf: Die Rockboard bordjes van Warwick vind ik ook wel leuk. Goed betaalbaar en nog vrij hoog, zodat er prima een goeie voeding onder past. Maar is voor nu toch even geen optie. Ik zit wel een beetje te kijken wat de leukste opties zijn. Maar momenteel zit ik toch niet in een band, zie ik voorlopig ook niet gebeuren. De 'grote' plank ligt dus thuis, evenals de versterker die dan normaal gesproken ergens opgeslagen stond. Mocht dat weer gebeuren, dan zou een klein plankje wel leuk zijn om thuis voor de JCM 800 te zetten, of zo mee te kunnen nemen, mocht het ooit voorkomen dat ik niet over m'n eigen versterker speel en ik dan wel m'n eigen distortion geluid wil hebben. Zou dan een looper pedaaltje, met daarin een overdrive, distortion en noise gate worden, met eventueel nog een delay er na. Mocht een wah met wah pad ook nog passen, dan zou die er ook nog op komen eventueel. Maar vaak zijn die compactere bordjes niet diep genoeg voor een wah. Ik wil namelijk niet dat er iets uitsteekt, alles moet binnen het bordje blijven. Ik kan nog even rustig rondkijken in ieder geval en misschien komt het er wel helemaal niet van.

D3nnis
3 augustus 2020, 22:43
Maar vaak zijn die compactere bordjes niet diep genoeg voor een wah. Ik wil namelijk niet dat er iets uitsteekt, alles moet binnen het bordje blijven.

Je hebt toch ook van die mini wahs?
Ik heb volgens mij van mooer ooit zo'n kleine wah gezien met van die uitklapbare brackets.
Maar ja, die wah pad wordt er niet kleiner van natuurlijk.
Dwars zetten dan maar :)

Brum
3 augustus 2020, 22:45
Ik ben nogal kieskeurig wat betreft een wah. Die mini's doen het voor mij niet. Of de Cantrell signature, of heulemaal niks.;)

D3nnis
3 augustus 2020, 22:57
Zo veel zit er eigenlijk niet in, je kunt altijd het binnenwerk in een mini frotten.
Maar ja, dan zal de sweep / feel wel weer niet goed zijn, ouwe zeikerd :D

Erik de Perik
3 augustus 2020, 22:58
Je wilde nog net niet Harley Benton zeggen.:seriousf: Die Rockboard bordjes van Warwick vind ik ook wel leuk. Goed betaalbaar en nog vrij hoog, zodat er prima een goeie voeding onder past. Maar is voor nu toch even geen optie. Ik zit wel een beetje te kijken wat de leukste opties zijn. Maar momenteel zit ik toch niet in een band, zie ik voorlopig ook niet gebeuren. De 'grote' plank ligt dus thuis, evenals de versterker die dan normaal gesproken ergens opgeslagen stond. Mocht dat weer gebeuren, dan zou een klein plankje wel leuk zijn om thuis voor de JCM 800 te zetten, of zo mee te kunnen nemen, mocht het ooit voorkomen dat ik niet over m'n eigen versterker speel en ik dan wel m'n eigen distortion geluid wil hebben. Zou dan een looper pedaaltje, met daarin een overdrive, distortion en noise gate worden, met eventueel nog een delay er na. Mocht een wah met wah pad ook nog passen, dan zou die er ook nog op komen eventueel. Maar vaak zijn die compactere bordjes niet diep genoeg voor een wah. Ik wil namelijk niet dat er iets uitsteekt, alles moet binnen het bordje blijven. Ik kan nog even rustig rondkijken in ieder geval en misschien komt het er wel helemaal niet van.

Thomann is minder typwerk. ;)

Ach weet je, al dat spul komt uit China, wat jij of wij elkaar ook wijsmaken. Ik kies dan voor de lage prijs en no-name, maar als iemand zich beter voelt bij een omweg..... ik zal daar niet wakker van liggen :D

Brum
3 augustus 2020, 22:59
Zo veel zit er eigenlijk niet in, je kunt altijd het binnenwerk in een mini frotten.
Maar ja, dan zal de sweep / feel wel weer niet goed zijn, ouwe zeikerd :D

Jij snapt 'm.:D

@Erik: De naam boeit mij echt niet. Ik kijk wel naar bijv. de hoogte, ivm bijv. een fuel tank. Die heb ik nog liggen en zou prima moeten werken voor zo weinig pedalen.

Erik de Perik
3 augustus 2020, 23:05
Die dingen zijn toch in hoogte verstelbaar?

Brum
3 augustus 2020, 23:16
Ja, die Harley Benton bordjes wel dacht ik. Misschien heb ik hartstikke ongelijk, maar zo'n schroef die schuin naar voren staat komt me wel wat fragiel over. Bij die Rockboard bordjes rust het geheel over de hele rand, aan alle zijden. Dat komt op mij wel wat steviger over. Zelfde bij dat Voodoo Lab bordje van the sure thing en die is ook mooi in hoogte. Als daar een Pedal Power onder past, dan past een Fuel Tank zeker. Alleen de prijs van zo'n Voodoo Lab bordje is wel een dingetje voor mij... Het moet wel leuk blijven voor erbij zeg maar. Een mooi bordje is het wel.

Erik de Perik
3 augustus 2020, 23:37
De prijs maakt het mooi.

Brum
3 augustus 2020, 23:42
Prijs/kwaliteit vind ik belangrijker dan alleen de prijs. Ik ga ook echt niet beweren dat die Harley Benton bordjes qua kwaliteit slecht zijn, ik weet het simpelweg niet. Maar het oogt fragiel en mijn ervaring is wel dat net even een klasse erboven, wat ook zeker niet de hoofdprijs hoeft te kosten, vaak toch net even betrouwbaarder is. Van zo'n Voodoo Lab bordje durf ik wel bijna op voorhand te zeggen dat het kwaliteit is, maar daar betaal je dan ook voor. Als het m'n main bordje zou zijn, zou ik het wel blind doen. Alleen dat is in mijn geval niet zo.

Jan Buurman
3 augustus 2020, 23:48
Ik heb de Spaceship 40 tweedehands gekocht voor een Grab and Go boardje. Ik vind het heel veel waar voor je geld. Het scheelt echt niet heel veel met een Pedaltrain.
Als Grab and Go boardje kan ik hem iederen aanraden

Erik de Perik
4 augustus 2020, 00:10
Prijs/kwaliteit vind ik belangrijker dan alleen de prijs. Ik ga ook echt niet beweren dat die Harley Benton bordjes qua kwaliteit slecht zijn, ik weet het simpelweg niet. Maar het oogt fragiel en mijn ervaring is wel dat net even een klasse erboven, wat ook zeker niet de hoofdprijs hoeft te kosten, vaak toch net even betrouwbaarder is. Van zo'n Voodoo Lab bordje durf ik wel bijna op voorhand te zeggen dat het kwaliteit is, maar daar betaal je dan ook voor. Als het m'n main bordje zou zijn, zou ik het wel blind doen. Alleen dat is in mijn geval niet zo.

Dat is gewoon klets, je beoordeelt iets zonder het zelfs ooit gebruikt te hebben. Je gaat er vanuit dat iets waar je meer voor betaalt "een klasse daarboven" is.

Maar goed, de HB boards zijn verstelbaar met een stalen M10 schroef en moer, wel Chinees staal waarschijnlijk. Ik gebruik 'm nu een paar jaar zonder enig probleem, samen met een voeding van zo'n 25 EUR van Aliex.

Brum
4 augustus 2020, 00:24
Even rustig lezen, Erik. Dan zie je dat ik niks beoordeel. En gelukkig mag ik zelf m'n afwegingen maken.

Erik de Perik
4 augustus 2020, 00:27
Even rustig lezen, Erik. Dan zie je dat ik niks beoordeel. En gelukkig mag ik zelf m'n afwegingen maken.

Nee klopt, sorry.


Maar het oogt fragiel en mijn ervaring is wel dat net even een klasse erboven, wat ook zeker niet de hoofdprijs hoeft te kosten, vaak toch net even betrouwbaarder is.

the sure thing
4 augustus 2020, 07:41
Ik ben persoonlijk een behoorlijke fan van het merk Pedaltrain. Maar bij kleinere dan de Pedaltrain Junior, wordt het gekloot en gezaag wil je er een grotere Voodoo Lab voeding onder hangen. Vandaar dat ik uiteindelijk uitkwam bij Voodoo Lab zelf: de Dingbat reeks. Net nog even naar de site van Thomann geweest maar duur is het wel. Maar: ik zou het morgen weer kopen. De Dingbat reeks is kwalitatief een stuk beter dan Pedaltrain. Is dat nodig? Nee. Is het mooier, steviger, meer afgewerkt? Ja.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

MarkS
4 augustus 2020, 11:46
super stevige boards (stalen pedalboards ipv aluminium
Voor een compact Grab 'n Go bordje maakt het weinig uit, maar het gewichtsverschil wordt bij grotere boards toch wel flink. Vergelijk maar eens een stalen Innox met een alu PedalTrain.

MarkS
4 augustus 2020, 12:08
Ik ben persoonlijk een behoorlijke fan van het merk Pedaltrain.
Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.

the sure thing
4 augustus 2020, 14:54
Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.

Geheel mee eens. Daarom ben ik ze ook maar zelf gaan bouwen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
4 augustus 2020, 21:17
Ik vind dat vaak echte kunstwerkjes die hier voorbij komen, de zelfgemaakte bordjes. Echt petje af. Maar wat ik mij wel vaak afvraag, is ook het gewicht. Dat is toch eigenlijk ook hartstikke zwaar met een wat groter bord? Zit je ergens rond de tien pedalen, of meer, da's al een behoorlijk gewicht op zich. En dan een houten bord, dat gaat wat wegen.

MarkS
4 augustus 2020, 21:59
Het hoeft geen 18mm multiplex birchwood te zijn he?
Voor een board wel wat dikker dan voor een case.

Brum
4 augustus 2020, 22:06
Nee, tuurlijk niet. Maar het is wel al gauw zwaarder dan een aluminium bord. Zit er een koffer om bij vervoer, dan kan het qua gewicht toch aardig oplopen. Ik heb zelf een T-Rex ToneTrunk 70, met koffer en da's best een zware jongen, ondanks lichtgewicht aluminium.

MarkS
4 augustus 2020, 22:19
Mijn Rockcase van dun triplex met soort van aluminium buitenlaagje weegt an sich geen drol, denk dat mijn PT Pro met softcase (en met name door die softcase) al stukje zwaarder is.
Bij dat formaat hoort eigenlijk een hardcase vind ik, maar dat zou het nog veel zwaarder maken.

Brum
4 augustus 2020, 22:36
Die Pedaltrain tassen zijn ook zwaar. Ik had er ook eentje en wat ik mij er van kan herinneren is dat er een soort dikke kartonnen laag in de stof zat. Zal geen karton zijn, maar zo ongeveer voelde het. Ik heb die tas na slijtage vervangen voor een Mono tas, die ondanks dat ie dikker en steviger is, ook lichter is. Uiteindelijk heb ik dat T-Rex bordje gekocht, omdat ie flink in de aanbieding was en die is met koffer niet eens heel veel zwaarder dan het Pedaltrain pedalboard met tas. Misschien zelfs wel lichter.

Wat je zegt over de open ruimtes van een Pedaltrain, dat was o.a. voor mij ook een dingetje waarom ik voor de T-Rex Tonetrunk 70 ben gegaan. Licht aluminium en een dicht oppervlak. Dat ie in de aanbieding was, was ook niet onbelangrijk.:) Lijkt er trouwens wel sterk op dat het echt niet goed gaat met T-Rex. Veel dingen zijn al niet meer verkrijgbaar, waaronder de pedalboards en de rest is zwaar in de aanbieding, alweer.

MarkS
4 augustus 2020, 22:53
Idd alweer.

D3nnis
5 augustus 2020, 08:33
Ik heb een tonetrunk 56 met hardcase. Het gewicht van het board is maar een kleine factor op het geheel van board, pedalen en case.
Ik heb hem trouwens gekocht toen ie nog niet goedkoop was.
Heb ik altijd :(
Wel fijn bordje.

the sure thing
5 augustus 2020, 08:37
Wat lopen jullie te zeiken over het gewicht van een pedalboard?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
5 augustus 2020, 08:42
Heb je misschien andere suggesties om over te zeiken? We moeten toch iets :)

Jan Buurman
5 augustus 2020, 09:41
Wat lopen jullie te zeiken over het gewicht van een pedalboard?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Als hij nooit de deur uit hoeft is het geen issue.

Erik de Perik
5 augustus 2020, 13:24
Toch lees ik hier regelmatig dat het lage gewicht vreselijk belangrijk is voor een huis- of slaapkamer versterker.

Brum
5 augustus 2020, 13:27
Als dat zo'n issue zou zijn bij een huis- of slaapkamerversterker, zal het vast geen pedalboard met meer dan tien pedalen en een koffer betreffen lijkt me.

Pepe
5 augustus 2020, 13:33
Groupies zijn belabberde sjouwers dus daar hebben we roadies voor uitgevonden.

Die 2 moet je niet door elkaar halen, ik kan dat niet vaak genoeg zeggen.

Plant
5 augustus 2020, 14:17
Toch lees ik hier regelmatig dat het lage gewicht vreselijk belangrijk is voor een huis- of slaapkamer versterker.

Het is toch wel fijn als je hem makkelijk met 1 hand kunt optillen om onderdoor te stofzuigen :seriousf:

the sure thing
5 augustus 2020, 15:18
Het is toch wel fijn als je hem makkelijk met 1 hand kunt optillen om onderdoor te stofzuigen :seriousf:

LOL


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

showband
6 augustus 2020, 07:27
ik vond het destijds nogal slim van Ibanez om hun TSA5TVR versterkertje er zo fraai uit te laten zien dat moeder de vrouw het ding accepteert in de woonkamer. Compleet met stofzuigbestendige pootjes.

https://images.app.goo.gl/4XTUiASEXjoGhr4U9

Kim Wilson
6 augustus 2020, 07:39
Toch lees ik hier regelmatig dat het lage gewicht vreselijk belangrijk is voor een huis- of slaapkamer versterker.

Ja, je wil geen AC30 van zolder halen voor elke keer dat je even wat wil spelen. Zo’n ding moet licht en compact zijn. Snel kunnen pakken en ook snel weer kunnen opruimen. Niet iedereen heeft een permanente opstelling klaarstaan.

apekop
6 augustus 2020, 09:12
Groupies zijn belabberde sjouwers dus daar hebben we roadies voor uitgevonden.

Die 2 moet je niet door elkaar halen, ik kan dat niet vaak genoeg zeggen.

Haha...tenzij je vrouwelijk roadies hebt natuurlijk. Als ze dan toch zonodig willen emanciperen...:)

MarkS
7 augustus 2020, 16:27
Ik heb jarenlang Pedaltrain (Classic en Pro) gebruikt, maar dat hele open frame based concept (ook van anderen) gaat me steeds meer tegenstaan. Teveel loze verticale ruimte, maakt het oppervlak onnodig groot. Vind ik. Ben nu aan bezig met een Rockcase, oogt nu al zichtbaar strakker.

Ik moet hier toch op/van terugkomen. Het pakt gewoon niet goed uit met die Rockcase.
Ik kan niet alle pedalen kwijt in die case, (bijv RC-30 looper maar even weggelaten), maar vooral qua layout kom ik in de knel, en met name met de pedalen die in de fx loop hangen. Schipperend met de beschikbare ruimte, de verschillende afmetingen van de pedalen, is er eigenlijk maar 1 layout mogelijk,
Maar dat leidt tot onlogische plekken van de kabelrouting, I/O, voeding etc.
Mini wah icm opstaand randje van case-bodem is ook verre van ideaal, zou ik een extra plankje onder moeten plaatsen. Of dermate veel ruimte in de bak reserveren voor de mini dat ik er net zo goed een fullsize wah in kan zetten.

Zelf een custom board bouwen heb ik echt geen trek in, dus de PT Pro maar weer tevoorschijn getrokken, de flexibiliteit die mij dit oplevert weegt zwaarder in deze dan de loze ruimte.

Erik de Perik
7 augustus 2020, 20:11
Met Rockcase bedoel je een flightcase met een lage bodem en afneembaar deksel?

MarkS
7 augustus 2020, 20:34
Met Rockcase bedoel je een flightcase met een lage bodem en afneembaar deksel?
Klopt helemaal.

Brum
7 augustus 2020, 21:04
Dat van die wah is wel herkenbaar. Ook met een normaal formaat wah is een opstaande rand niet fijn. Ik had dat ook met m'n T-Rex bordje. Wilde ik in eerste instantie het board in de onderste deksel laten zitten, maar ben daar ook vlot van terug gekomen. Da's net alsof je ene been ineens langer is geworden en je compleet scheef staat.

D3nnis
7 augustus 2020, 21:06
In mijn T rex case zit in het bodemdeel zo'n multiplex plaat. Het board zelf staat daar dan weer op, ongeveer gelijk met het sluitprofiel. Is dat bij de jouwe niet?
Ik haal m ook altijd uit de case, anders staat alles veel te hoog naar mijn zin.

Brum
7 augustus 2020, 21:08
Ja, bij de mijne ook. Maar dat het inderdaad te hoog staat dat het niet prettig meer is om met je poot op een wah te staan. Ik dacht dat Mark dat eigenlijk ook bedoelde.

D3nnis
7 augustus 2020, 21:12
Ik heb in 2006-2012 ook een rockcase gehad. Was net klote met het inpluggen van de wah, want dan moest ik m wel heel ver van de kant af zetten. Heb daar toen een blokje hout onder gemaakt. Daar had ik niet heel veel last van voor zover ik me herinner.

Erik de Perik
7 augustus 2020, 21:50
Klopt helemaal.

Dat had ik in de jaren '80. Kwam er toen al achter dat het niet zalig makend was. Vrij snel daarna op rack overgestapt. Inmiddels weer terug gekomen op pedal board (maar goedkoop en verkeerd ;) ) en rack gaat het weer worden..... kan ook niet echt wennen aan één 12" speaker al klinkt het echt goed.

kwispelhond
7 augustus 2020, 21:56
Ik gebruik al jaren zo'n Rock Case, de Wha (Morley) staat in de keten dus haakse plug van zo'n patch-kabeltje...., staat linksonder en is prima te bereiken. Het hoogteverschil heb ik echt nooit als probleem ervaren of zelfs echt gemerkt.

MarkS
7 augustus 2020, 22:23
De bodemdeksel is tevens het board.
Met een gewone wah is die rand geen enkel probleem, omdat de hielbeweging dan niet buiten de “bak” komt. Met een mini wah (er van uitgaande dat je deze onder het midden van je voet bedient) dus wel. Je hak komt dan lager dan de rand uit. Om dat te voorkomen zul je een plankje onder de wah moeten plaatsen, ofwel dusdanig zoveel vrije ruimte aan voor- en achterzijde van de mini wah moeten aanhouden dat ik net zo goed een fullsize exemplaar kan gebruiken.

MarkS
7 augustus 2020, 22:29
Een plankje is geen optie omdat je dan de footswitch van het pedaal daarboven niet meer kunt bedienen.

telecastermaster
29 augustus 2020, 21:50
De laatste versie van mijn pedal board.
Nog niet helemaal ideaal want mijn looper, turbotuner en BBE Sonic Stomp kunnen er niet meer bij.
Maar ik ben er wel content mee.
Het is niet alleen mijn pedalboard maar ook mijn versterker. Ik speel meestal met een koptelefoon op.
Er zit een heel organisch, helder geluid in zonder enige hoorbare ruis (alleen bij heeel veel distortion, maar ik speel meestal vrij clean.


https://i.imgur.com/nxr4Yem.jpg


https://i.imgur.com/a0iK2sS.jpg

the sure thing
29 augustus 2020, 22:39
Oei! Dat is een hele straffe verzameling pedalen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Kim Wilson
29 augustus 2020, 23:55
Ja, mooie plank! Die Zoom multi stomp heb ik ook, briljant pedaal voor dat geld!

telerocker
30 augustus 2020, 00:05
Zeker een mooie selectie. Die Countess preamp zou ik ook wel eens willen proberen.

telecastermaster
30 augustus 2020, 10:35
Ja, mooie plank! Die Zoom multi stomp heb ik ook, briljant pedaal voor dat geld!

Die Zoom is idd briljant.
Alles zit erop en eraan. Swiss army knife dat ding.
Als effecten gebruik in meestal spring reverb, tremolo en tape echo (kortom, de klassieke surf effecten dus) en die Zoom doet de rest die ik minder vaak gebruik (maar wel wil hebben): phasers, flangers, chores, vibrato, etc.
Het Air-effect van die Zoom staat ook altijd aan. Dat effect alleen is zijn prijs volledig waard.

rozh
30 augustus 2020, 22:57
No offence maar ik snap echt niet waarom mensen die lelijke dingen op hun pedalswitches zetten... blote voeten of schoenen, die normale switch werkt toch gewoon?

Erik de Perik
30 augustus 2020, 23:16
Die knoppen zijn van Armani.

MarkS
31 augustus 2020, 00:52
Die Zoom is idd briljant.
Alles zit erop en eraan. Swiss army knife dat ding.
Als effecten gebruik in meestal spring reverb, tremolo en tape echo (kortom, de klassieke surf effecten dus) en die Zoom doet de rest die ik minder vaak gebruik (maar wel wil hebben): phasers, flangers, chores, vibrato, etc.
Het Air-effect van die Zoom staat ook altijd aan. Dat effect alleen is zijn prijs volledig waard.
Vaak voorbij zien komen, nooiit echt in verdiept. Zooi clips beluisterd. Best impresssed. Zojuist 1 besteld. En dan es vergelijken welke losse pedals ik er evt uit kan gooien.kan daar een hoop leuke ruimte en cash mee vrijmaken.

Kim Wilson
31 augustus 2020, 07:55
Je moet er even voor gaan zitten, maar het is best een intuïtief pedaaltje. Je kunt zes effecten op een rij plaatsen, die ook echt in die volgorde werken. Naar links en rechts scroll je door de posities, met op en neer selecteer je het effect op die positie.

MarkS
6 september 2020, 14:09
MS-70 binnen, erg leuk spul!
MS-50 ook onderweg.
De MS-50 komt vooraan, de MS-70 iin de fx loop.
Beiden komen in een One. Control Black Loop kastje te hangen.

fuchs
26 september 2020, 19:35
https://i.ibb.co/F3vjMFx/546-B8-F14-0702-4-CB7-B418-A13223-B6355-C.jpg
Update van mijn bord(Pedaltrain Classic 2).
RMC10 Wah, Kingtone Mini Fuzz GE, Kingtone Octaland Mini, Kingtone Vibe 1968, Pedal Pawn Texan Twang, Kingtone Duellist, RYRA The Klone, Neo instrumenst Micro Vent 16, MXR Carbon Copy, Fender Treverb, Korg Pitchblack.
Power Supply Truetone CS12, EBS patchcables.
Gitaar: 2001 Fender AVRI ‘62 Stratocaster.
Versterker: Fender ‘59 Bassman LTD.

maxdb
26 september 2020, 23:11
MS-70 binnen, erg leuk spul!
.

Heb de MS-70 al een tijdje voor ambient achtige sounds tussendoor. Maar nu eindelijk 4 presets die ik en een loop he staan, dus
Pr A sound
Pr B empty
pr C sound
pr D empty
enz.
Tot 4 vind ik het wel te doen om snel door te trappen naar 2 verder ofzo.
En er zijn echt mooi combinatie sounds mee te maken!

MarkS
27 september 2020, 15:13
MS-70 binnen, erg leuk spul!
MS-50 ook onderweg.
De MS-50 komt vooraan, de MS-70 iin de fx loop.
Beiden komen in een One. Control Black Loop kastje te hangen.

MS-50G ging per omgaande retour... MS-70CDR blijft..

Arez
22 oktober 2020, 17:29
Sinds een tijdje speel ik in twee bands, band 1 met volledige pedalboard, band 2 met enkel een paar essentiele effectjes. Maar je raadt het al, bij band 2 vond ik het regelmatig toch jammer om niet over de leuke gear te kunnen beschikken.

Daarom een showmaster 48 case gekocht om alles onder te brengen in één koffer. De bedoeling is om ook alle accessoires te kunnen vervoeren in de koffer (tablet, snaren, jack kabel, wireless shizzle,... ). Daardoor moet ik dus geen rugzak of dergelijke meer meenemen naast mijn klein pedalboard dat in een kleine koffer zat. Nu enkel nog deze huge ass case.

- one control als switcher
- TU3 tuner als switcher, de output geeft door naar de acoustic preamp
- wireless gedoe weggemoffeld

Mijn main pedalen:
- germanium treble booster
- blues driver
- ocd
- spark booster

- fs2 stuurt de bluetooth remote control aan om de tablet te laten switchen tussen songs. Hiervoor bestel ik nog een kleine enclosure

-m9 voor alle modulatie, reverb en time based effecten

- VOX mv50 als versterker thuis en tijdens repetitie met band 2. Band 1 staat een vox ac15, maar die sleur ik niet over en weer.

de blackstar ht dual komt niet in de kit, deze blijft altijd achter de hand als reserve. Geef mij eender welke versterker en met deze ht dual bekom ik altijd wel mijn 3 nodige kanalen.

bovenaan voorzie ik een rijtje voor pedalen die ik minder vaak gebruik. Deze zullen dus meer dan frequent gewisseld worden :-)
- the hair ball met booster en tubescreamer achtig ding
- mt2

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3dZTNJQcb0n_wcq9nqvHX11idfFeTyDcK_y1-HlhoI6PhfC93Bj5u4dRrZzngOlnZE0AYzat2m7XncnVc6bpeHv nPNV_lhq_SRSxzzK4mhE0Ad3CtgWZUWOnI7Yd4jtpQ8YVPlgBz ibEIbHsBDcW4RA=w1292-h970-no?authuser=0

Het knutselen kan beginnen.

Ik heb aardig lang getwijfeld tussen showmaster 24 of 48 maar ben nu toch blij met mijn keuze. Een volumepedaal of wahwah kan er nog nipt bij en verder heb ik alles bij waar ik (momenteel) behoefte aan heb)

the sure thing
22 oktober 2020, 21:13
Sinds een tijdje speel ik in twee bands, band 1 met volledige pedalboard, band 2 met enkel een paar essentiele effectjes. Maar je raadt het al, bij band 2 vond ik het regelmatig toch jammer om niet over de leuke gear te kunnen beschikken.

Daarom een showmaster 48 case gekocht om alles onder te brengen in één koffer. De bedoeling is om ook alle accessoires te kunnen vervoeren in de koffer (tablet, snaren, jack kabel, wireless shizzle,... ). Daardoor moet ik dus geen rugzak of dergelijke meer meenemen naast mijn klein pedalboard dat in een kleine koffer zat. Nu enkel nog deze huge ass case.

- one control als switcher
- TU3 tuner als switcher, de output geeft door naar de acoustic preamp
- wireless gedoe weggemoffeld

Mijn main pedalen:
- germanium treble booster
- blues driver
- ocd
- spark booster

- fs2 stuurt de bluetooth remote control aan om de tablet te laten switchen tussen songs. Hiervoor bestel ik nog een kleine enclosure

-m9 voor alle modulatie, reverb en time based effecten

- VOX mv50 als versterker thuis en tijdens repetitie met band 2. Band 1 staat een vox ac15, maar die sleur ik niet over en weer.

de blackstar ht dual komt niet in de kit, deze blijft altijd achter de hand als reserve. Geef mij eender welke versterker en met deze ht dual bekom ik altijd wel mijn 3 nodige kanalen.

bovenaan voorzie ik een rijtje voor pedalen die ik minder vaak gebruik. Deze zullen dus meer dan frequent gewisseld worden :-)
- the hair ball met booster en tubescreamer achtig ding
- mt2

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3dZTNJQcb0n_wcq9nqvHX11idfFeTyDcK_y1-HlhoI6PhfC93Bj5u4dRrZzngOlnZE0AYzat2m7XncnVc6bpeHv nPNV_lhq_SRSxzzK4mhE0Ad3CtgWZUWOnI7Yd4jtpQ8YVPlgBz ibEIbHsBDcW4RA=w1292-h970-no?authuser=0

Het knutselen kan beginnen.

Ik heb aardig lang getwijfeld tussen showmaster 24 of 48 maar ben nu toch blij met mijn keuze. Een volumepedaal of wahwah kan er nog nipt bij en verder heb ik alles bij waar ik (momenteel) behoefte aan heb)

Leuke verzameling! Waarmee ga je alles voeden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Arez
23 oktober 2020, 12:15
Leuke verzameling! Waarmee ga je alles voeden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Dat is nog een work in progress :)

Voorheen via daisy chains en twee 9volt voedingen maar dat wil ik nu binnenkort wel anders. Mogelijks wordt het de harley benton powerplant iso. Of iets leuks tweedehands.

Jan Buurman
23 oktober 2020, 12:35
Niet echt een pedalboard maar meer een pedalenkast.
Ik had een oude koffer, en een oude gitaarstandaard en wat pedalen op de plank... knutseltijd!

https://i.ibb.co/XLYHSr4/48-CC9-A49-9-E83-4435-BC39-60777-A0-E1253.jpg (https://ibb.co/pwhqJBP)

https://i.ibb.co/9nDXC9g/575865-FA-1806-46-F5-88-B7-FE588-A208-A4-D.jpg (https://ibb.co/Jn1LMRt)

https://i.ibb.co/k0tBq6p/217-A48-F6-8273-4800-A98-D-9-DC53-CE76-B48.jpg (https://ibb.co/ZK0Xc13)

miyaru
23 oktober 2020, 16:00
https://ibb.co/7trtYdKhttps://ibb.co/7trtYdK

showband
23 oktober 2020, 16:31
Niet echt een pedalboard maar meer een pedalenkast.
Ik had een oude koffer, en een oude gitaarstandaard en wat pedalen op de plank... knutseltijd!


leuk die synthwah. zie je niet vaak.

the sure thing
23 oktober 2020, 17:51
Niet echt een pedalboard maar meer een pedalenkast.
Ik had een oude koffer, en een oude gitaarstandaard en wat pedalen op de plank... knutseltijd!

https://i.ibb.co/XLYHSr4/48-CC9-A49-9-E83-4435-BC39-60777-A0-E1253.jpg (https://ibb.co/pwhqJBP)

https://i.ibb.co/9nDXC9g/575865-FA-1806-46-F5-88-B7-FE588-A208-A4-D.jpg (https://ibb.co/Jn1LMRt)

https://i.ibb.co/k0tBq6p/217-A48-F6-8273-4800-A98-D-9-DC53-CE76-B48.jpg (https://ibb.co/ZK0Xc13)

Creatief!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

telerocker
23 oktober 2020, 19:14
Niet echt een pedalboard maar meer een pedalenkast.
Ik had een oude koffer, en een oude gitaarstandaard en wat pedalen op de plank... knutseltijd!

https://i.ibb.co/XLYHSr4/48-CC9-A49-9-E83-4435-BC39-60777-A0-E1253.jpg (https://ibb.co/pwhqJBP)

https://i.ibb.co/9nDXC9g/575865-FA-1806-46-F5-88-B7-FE588-A208-A4-D.jpg (https://ibb.co/Jn1LMRt)

https://i.ibb.co/k0tBq6p/217-A48-F6-8273-4800-A98-D-9-DC53-CE76-B48.jpg (https://ibb.co/ZK0Xc13)

Ik zie een doorrookte MB-2 )))

Jan Buurman
23 oktober 2020, 19:28
Ik zie een doorrookte MB-2 )))

Hij is aan het luchten. :seriousf:
Het pedaal viel wel mee maar het doosje...!!

Donderdag gaat hij trouwens voor het eerst over mijn live-set.

rozh
23 oktober 2020, 20:36
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201023/737d2e7c6fdb05454b628e45388ed111.jpg
Mijn huidig bord, de dhyana is nieuw. Dat is de eerste clone versie beschikbaar wereldwijd van de smoky signal tubeless od:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
24 oktober 2020, 05:25
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201023/737d2e7c6fdb05454b628e45388ed111.jpg
Mijn huidig bord, de dhyana is nieuw. Dat is de eerste clone versie beschikbaar wereldwijd van de smoky signal tubeless od:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lekkere verzameling!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

miyaru
24 oktober 2020, 11:03
Mmm, hoe upload ik een foto, lukt me helemaal niet meer..........

Ik heb .JPG in .jpg veranderd, het is net aan 250kb en 500 bij 375 pixels, en wil het delen via dropbox met url: https://www.dropbox.com/s/vlwx04lm1xijl9f/Pedalboard.jpg?dl=0https://www.dropbox.com/s/5d696megs93l2zk/Pedalboard.JPG?dl=0

Erik de Perik
24 oktober 2020, 11:37
https://uc332ecc9bf71a1897816b1669a0.previews.dropboxuserc ontent.com/p/thumb/AA_cYFyhDS54O0grQF7YIpv_fwS_cq1EYx9dtfoH3_QqVDxtH6 4QP5y7JEtDibVcd6ONd-xrxVD-FyAVdUYOjd8sN_aVlDAEVYJYuMIU27iw4EHoNyLXntqDjFzniL QgkNdj1c3gd88ucGz9pivyRz5u8AOMu8ZCnh2CYQW56VNBhw_M pwam9R4qwBIOtZdJOzkR4W50bcMScYVE8Ecp0TnPxtyJPlDi-2JUT-FsIxn7k2LpJ2bk3OnPsw3yhS5tMHPDQVH_XW1MEtOxjZg-CaMOhFMdp9g2spAfnH419SmZDtuaAhKXXbZS8XtxPq1YC4nCdH u-caYrfdRd8EtCG8IH6G2IpxKAgt_i2Hv2gTzrAjx_6IRBnJFxV3 J2WLES-FiFuqanoI4k6YT5WpGe6kjd/p.jpeg?fv_content=true&size_mode=5

miyaru
24 oktober 2020, 11:42
He Erik, hoe heb je dat gedaan?

Pepe
24 oktober 2020, 11:46
In je editor is het 3e van rechts icoon de insert image
enkel online images want we zijn geen host service

miyaru
24 oktober 2020, 11:55
Maaruh, waarom werkt het dan niet als ik het derde icoon van rechts neem, een dropbox jpg deel en dan verschijnt er niets......

Pepe
24 oktober 2020, 11:59
https://uc332ecc9bf71a1897816b1669a0.previews.dropboxuserc ontent.com/p/thumb/AA_cYFyhDS54O0grQF7YIpv_fwS_cq1EYx9dtfoH3_QqVDxtH6 4QP5y7JEtDibVcd6ONd-xrxVD-FyAVdUYOjd8sN_aVlDAEVYJYuMIU27iw4EHoNyLXntqDjFzniL QgkNdj1c3gd88ucGz9pivyRz5u8AOMu8ZCnh2CYQW56VNBhw_M pwam9R4qwBIOtZdJOzkR4W50bcMScYVE8Ecp0TnPxtyJPlDi-2JUT-FsIxn7k2LpJ2bk3OnPsw3yhS5tMHPDQVH_XW1MEtOxjZg-CaMOhFMdp9g2spAfnH419SmZDtuaAhKXXbZS8XtxPq1YC4nCdH u-caYrfdRd8EtCG8IH6G2IpxKAgt_i2Hv2gTzrAjx_6IRBnJFxV3 J2WLES-FiFuqanoI4k6YT5WpGe6kjd/p.jpeg?fv_content=true&size_mode=5

Geen idee. Je moet wel de url van de jpg zelf nemen dmv bv afbeelding openen op nieuw tabblad of adres van afbeelding kopiëren

miyaru
24 oktober 2020, 12:09
https://uc78e9f61802017c3ced7e5dda8a.previews.dropboxuserc ontent.com/p/thumb/AA-l4sh7KKED31FbBud6OJ4KLARnrGy-hXjWnfADmjkchFFZfY1Eh0_XoISwoLzk8XEnVLOaSBzXIIuzi8 __DgcetULI8zqGhCv3l3eEFMjyjH1FmOue8Fy73lzdf9otHQEs BzKhXejB-i9R11R6HSPXvTTm2BFWKIfjKLZH2mv72NGKxZ2cFp7iH0nsQF8 jEFyswuCnDzaSQU4yD67zsXp7Qjul0oy1ukcHlnGdz1fkoNfrY B8tvQLBxJMut5QVmCngXX8c_Tarm0aPHxqDVfPoyKlcHmd_oDg 3_inURcq3m5CvTc5-a5wOj5HERUXI_EmmweQwPFqrTBr90hkPNsnw3x3cFO9l8CjYGE 6Pz0U-JH8i4BI0f_m50Q16FFDIt3hovjvFRDTzX626cFf5LN1i_PZyr6 JMAULYqMA_0qbnW2nQHnIpNBDmqWREfhUc3rei6mmovAO2Ci1_ 6TmU3D_v/p.jpeg?fv_content=true&size_mode=5

miyaru
24 oktober 2020, 12:10
Zo dat is gelukt!!! Dank je wel Pepe en Erik!!!!:lovelove:

Pepe
24 oktober 2020, 12:20
:crazyhappy:

Erik de Perik
24 oktober 2020, 12:58
He Erik, hoe heb je dat gedaan?

Met liefde.... :D


Rechtsklikken op het plaatje, bron kopiëren, plakken tussen de tags.

miyaru
24 oktober 2020, 13:06
Jullie gitaarbroeder liefde verwarmt me....... :grouphug:

mountainman
24 oktober 2020, 20:51
Ik zie anders helemaal niets hoor. Maar er is een betere oplossing voor dropbox bestanden. Gewoon dat dl=0 in de oorspronkelijke URL van miyaru vervangen door raw=1. Zo dus:

https://www.dropbox.com/s/vlwx04lm1xijl9f/Pedalboard.jpg?raw=1

mountainman
24 oktober 2020, 21:07
Zelf ook maar weer eens een plaatje doen van mijn huidige pedalboard.

https://www.dropbox.com/s/mh1gyn7x7i39m33/pedalboard_20201024.png?raw=1

telerocker
25 oktober 2020, 02:52
Zelf ook maar weer eens een plaatje doen van mijn huidige pedalboard.

https://www.dropbox.com/s/mh1gyn7x7i39m33/pedalboard_20201024.png?raw=1

Wow aparte collectie.... die Micro Vent :crazyhappy:

fuchs
25 oktober 2020, 14:27
https://i.ibb.co/VSPLTLL/86772-CC3-DC98-4-A06-837-D-FB93-C42-F1-DFB.jpg
https://i.ibb.co/F3vjMFx/546-B8-F14-0702-4-CB7-B418-A13223-B6355-C.jpg

the sure thing
27 oktober 2020, 06:54
Strak!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

dml
27 oktober 2020, 08:15
Dank je hartelijk!

mountainman
27 oktober 2020, 15:04
https://i.ibb.co/F3vjMFx/546-B8-F14-0702-4-CB7-B418-A13223-B6355-C.jpg

En daar is de andere Micro Vent! Ik vond het een moeilijke keuze: De klassieke dual speaker Leslie sound of deze witte die de Fender Vibratone single speaker simuleert. Jammer dat ze niet beide simulaties in 1 pedaal hebben gestopt.

Nellyrocks
27 oktober 2020, 16:04
Eindelijk weer eens aan het verbouwen geweest.

Signaal gaat als volgt:

Eerst Wah en tuner en daarna de TB strip in.
Loop1: Foxgear Manic fuzz en Zvex Mastotron. Samen in een loopje. De Foxgear is een verrassend fijne dikke fuzz die verrassend goed 'up cleant' voor weinig. Was een probeersel maar vervangt mn fuzzface. De Zvex gebruik ik eigenlijk als boost met rand jus. Werkt te gek.
Loop2: Daredevil Daisho. Gore octafuzz. Heul vet ding
Loop3: MXR Dyma comp. Staat best heftig voor slide en country chicken picking soundje
Loop4: Strymon Mobius 'Pre' Alle filter-, phaser-, lesley-, en vibesounds
Loop4: Lovepedal Amp50 Hele fijne booster
Loop5: Ibanez Tubescreamer Tja... tubescreamer
Loop6: Weehbo Dumbledore Lekker smooth.
Loop7: Lovepedal Eternity Ook een beetje TS achtig maar meer 'hout'. Eigenlijk mn main leadsound.
Loop8: Strymon Mobius Post Chorussen, Flangers, tremolo's etc...
Loop10: Boss DD200 delay Lijkt me duidelijk.

De Reverb is een Matthews Effects Astronomer en zit niet in de loops omdat die altijd aan staat en tevens werkt als buffer.

Past precies op een Pedaltrain 2


https://www.mupload.nl/img/yyn9lqefy3ad.jpg

https://www.mupload.nl/img/cezgwblh96f.jpg

https://www.mupload.nl/img/bgvos4wzhq2y.jpg

https://www.mupload.nl/img/ieb7ycnb8g.jpg

the sure thing
3 november 2020, 09:34
Mooie pics!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Jan Buurman
3 november 2020, 09:39
Eindelijk weer eens aan het verbouwen geweest.

Signaal gaat als volgt:

Eerst Wah en tuner en daarna de TB strip in.
Loop1: Foxgear Manic fuzz en Zvex Mastotron. Samen in een loopje. De Foxgear is een verrassend fijne dikke fuzz die verrassend goed 'up cleant' voor weinig. Was een probeersel maar vervangt mn fuzzface. De Zvex gebruik ik eigenlijk als boost met rand jus. Werkt te gek.
Loop2: Daredevil Daisho. Gore octafuzz. Heul vet ding
Loop3: MXR Dyma comp. Staat best heftig voor slide en country chicken picking soundje
Loop4: Strymon Mobius 'Pre' Alle filter-, phaser-, lesley-, en vibesounds
Loop4: Lovepedal Amp50 Hele fijne booster
Loop5: Ibanez Tubescreamer Tja... tubescreamer
Loop6: Weehbo Dumbledore Lekker smooth.
Loop7: Lovepedal Eternity Ook een beetje TS achtig maar meer 'hout'. Eigenlijk mn main leadsound.
Loop8: Strymon Mobius Post Chorussen, Flangers, tremolo's etc...
Loop10: Boss DD200 delay Lijkt me duidelijk.

De Reverb is een Matthews Effects Astronomer en zit niet in de loops omdat die altijd aan staat en tevens werkt als buffer.

Past precies op een Pedaltrain 2


https://www.mupload.nl/img/yyn9lqefy3ad.jpg

https://www.mupload.nl/img/cezgwblh96f.jpg

https://www.mupload.nl/img/bgvos4wzhq2y.jpg

https://www.mupload.nl/img/ieb7ycnb8g.jpg

Poeh, daar moet je voor gestudeerd hebben lijkt mij. ;-)
Indrukwekkend hoor.

telerocker
3 november 2020, 18:29
Eindelijk weer eens aan het verbouwen geweest.

Signaal gaat als volgt:

Eerst Wah en tuner en daarna de TB strip in.
Loop1: Foxgear Manic fuzz en Zvex Mastotron. Samen in een loopje. De Foxgear is een verrassend fijne dikke fuzz die verrassend goed 'up cleant' voor weinig. Was een probeersel maar vervangt mn fuzzface. De Zvex gebruik ik eigenlijk als boost met rand jus. Werkt te gek.
Loop2: Daredevil Daisho. Gore octafuzz. Heul vet ding
Loop3: MXR Dyma comp. Staat best heftig voor slide en country chicken picking soundje
Loop4: Strymon Mobius 'Pre' Alle filter-, phaser-, lesley-, en vibesounds
Loop4: Lovepedal Amp50 Hele fijne booster
Loop5: Ibanez Tubescreamer Tja... tubescreamer
Loop6: Weehbo Dumbledore Lekker smooth.
Loop7: Lovepedal Eternity Ook een beetje TS achtig maar meer 'hout'. Eigenlijk mn main leadsound.
Loop8: Strymon Mobius Post Chorussen, Flangers, tremolo's etc...
Loop10: Boss DD200 delay Lijkt me duidelijk.

De Reverb is een Matthews Effects Astronomer en zit niet in de loops omdat die altijd aan staat en tevens werkt als buffer.

Past precies op een Pedaltrain 2


https://www.mupload.nl/img/yyn9lqefy3ad.jpg

https://www.mupload.nl/img/cezgwblh96f.jpg

https://www.mupload.nl/img/bgvos4wzhq2y.jpg

https://www.mupload.nl/img/ieb7ycnb8g.jpg

Gadverdamme, wat een fijne collectie! Zo'n switcher lijkt me ook enorm handig.

AoDf
13 november 2020, 10:25
Onlangs beetje aan het verbouwen geweest. Midi footcontroller is van het bord af dus had bovenaan veel ruimte over. De footcontroller stuurde een Intellifex aan in de fx-loop van mijn versterker. De Intellifex is nu dan vervangen voor de Trelicopter, DE7 en ik wil (zoek) er nog een reverbpedaal bij achter de DE7 in de FX loop. Zat te denken aan een Digitech Polara maar merkte dat die sinds kort uit produktie is.

De trelicopter mag denk ook weer weg. Is toch niet echt mijn ding. Heeft jarenlang op zolder gelegen om nu toch maar weer eens te proberen.

CMATmods Brownie heeft ook het bord mogen verlaten, net als de Fulldrive 3.

Signaal is nu:

gitaar -> tuner -> noisegate -> soul food (altijd aan) -> muff -> 2B -> OCD -> buffer -> versterker

De tremolo en DE7 in de fx loop van de versterker.

https://www.mupload.nl/img/gmavg8h11e.jpg

YannickH
27 november 2020, 12:31
Mijn 'Malmsteen Bordje'

Enigste dat in de FX-loop zit is de Boss DD-7 delay.
De Fender Malmsteen Overdrive is iets moderner vergeleken met de DOD YJM308 Overdrive. Zit amper verschil op maar is toch een beetje hoorbaar.

De DOD gebruik ik voor solo's en de echte early 1984 Malmsteen sound.
De Fender Overdrive gebruik is voor rithm in combinatie met de Boss CE-5 voor een Hair metal 80's sound.
Ik neem backing op met de fender + CE-5 en solo er over met de DOD + DD-7

Gaat allemaal door een Marshall 1987X modded met een master volume + een Marshall 4x12 1960b met 2 Celestion Vintage30 en 2 Celestion G12T-75 in X pattern.
Alles aangesloten op een Samson powerbrite 10pro
Rackschuif met pedalen gebruik ik enkel met andere gitaren met bv. humbuckers omdat de Malmsteen overdrives op maximum nogal squashen en TE pushed klinken.

https://www.mupload.nl/img/83buimy2f.jpghttps://www.mupload.nl/img/tphoswn.jpg

the sure thing
28 november 2020, 04:39
Nice!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

showband
28 november 2020, 10:06
Mijn 'Malmsteen Bordje'

supernetjes uitgevoerd deze setup.

als je het met zoveel aandacht bouwt heb je volgens mij ook minder kans op storingen bij gebruik.
die discipline heb ik met pedaaltjes helaas niet. dus bij mij is het spareparts meenemen geblazen :soinnocent:

p.s. heb je zulke snelle roadie's dat je rekje een ferraristicker heeft ;)

Erik de Perik
28 november 2020, 11:04
Nah ik moet echt nog zelf stemmen en zo. Dat dit voor mij werd gedaan "das war ein mal" (ik geloof dat jij van Duits houdt). Opbouwen van het PA en licht hoef ik mij dan weer niet druk om te maken

YannickH
28 november 2020, 13:57
@showband De Ferraristicker hoort bij het geheel ;)
Plus ben van kinds af al Ferrari fan. Mijn vader had vroeger een Testarossa uit 88 gekocht omdat ik altijd bleef janken over Ferrari ookal was hij diehard Porscheman :p
Hier is de achterkant van mijn strat.
Links Malmsteen zijn strat, rechts de mijne.
https://www.mupload.nl/img/e64ha3e22i9y.jpg

SloeGin
28 november 2020, 20:46
Newbie vraagje: Ik wil een pedalboardje maken met onderstaande pedalen.

https://i.imgur.com/uHIiGeq.jpg

Ik dacht aan het volgende:
Pedaltrain nano+ https://www.thomann.de/be/pedaltrain_nano.htm
Truetone VS 1 Spot Combo Pack (voeding + cables) https://www.thomann.de/be/truetone_vs_1_spot_combo_pack.htm

Dan heb ik enkel nog patch cables nodig.
Welke raden jullie aan voor een smal boardje?

Overigens, is de volgorde van de pedalen oké zo?

Thanks!

YannickH
29 november 2020, 02:25
Volgorde is goed. Lekker die friedman!
Normaal gaan ze wel passen op die nano. Voor de zekerheid best eens nameten.
En die voeding moet ook perfect werken want er zit geen enkele pedaal bij die abnormaal veel stroom of spanning of weet ik veel wat trekt...

Patchkabels vind ik persoonlijk altijd planetwaves goed
Als je echt heel korte wilt hebben: Rockboard (van warwick)

the sure thing
29 november 2020, 09:16
Volgorde is goed!

Qua voeding: kijk ook eens naar de T-rex fuel tank junior.

Qua patchkabels: maakt niet zoveel uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
29 november 2020, 10:07
Als je de meest platte pluggen wilt: EBS. Goeie kwaliteit ook. En als je wilt weten of alles past en welk pedalboard het meest geschikt voor je is, in het geval van Pedaltrain: https://pedalboardplanner.com/

edit: Volgens mij past op de Nano+ geen wah. Ik heb de Metro 20 en daar past ie ook niet op, althans, steekt uit. Nou weet ik niet zeker of je een mini versie hebt?

SloeGin
29 november 2020, 10:38
Als je de meest platte pluggen wilt: EBS. Goeie kwaliteit ook. En als je wilt weten of alles past en welk pedalboard het meest geschikt voor je is, in het geval van Pedaltrain: https://pedalboardplanner.com/

edit: Volgens mij past op de Nano+ geen wah. Ik heb de Metro 20 en daar past ie ook niet op, althans, steekt uit. Nou weet ik niet zeker of je een mini versie hebt?

Bedankt voor de replies.
Ik heb een mini wah en die zou wel op de Nano+ moeten passen.

Jeroenvanhulsteijn
7 december 2020, 07:24
Mooie bordjes komen er voorbij!

Na 25 jaar met losse pedaaltjes of multi fx heb ik eindelijk de moed verzameld om ook wat in elkaar te zetten. Het is goedkoop en ziet er niet uit, maar het werkt :cheerup:

Gitaar (D'Angelico Premier EXL1 with Benedetto B6) / Bas (Yamaha BBG5 fretless) - BJFE Model H - BJFE LGW - Mr Black Deluxe Deluxe Plus - ZVex LoFi Loop junky - Technophobia GA10 Micro Teacher TWIN - Harry Kolbe Single Twelve.

Ik heb nog een wah. Die houd ik los, dan blijft het bord mooi compact en wah gebruik ik niet zo vaak. Bovendien gaat de wah die ik nu heb er uit voor een andere.

De GA10 is een stereo versie van de Ibanez/Maxon GA10 micro teacher. Eigenlijk zijn het 2 GA10's in 1 behuizing, gemaakt door Technophobia (TAAS / Bernardduur). De ene kant gebruik ik als boost voor de andere kant, die ik als eindversterker gebruik naar een 1x12" cab. Die cab gebruik ik voor zowel bas als gitaar.

Plank is gemaakt van reststukken multiplex en een spuitbus verf die ik al jaren in het hok heb staan. Verder niet veel aandacht besteed aan het uiterlijk omdat dat altijd nog kan. Kabeltjes is ook een allegaartje. Heb ergens nog zo'n Harley Benton knutsel pakketje liggen om kabeltjes te maken (solderless). Maar dit is ook voor later zorg.
Klittenband is van de action en een beetje wiebelig, maar het zit vast genoeg (hoeft niet heel erg road worthy, want ik ben toch niet onderweg met het spul).
Voeding van alles gaat door middel van een Rockboard Power LT XL. Dus ik ben onafhankelijk van een stopcontact.

Voor thuis gaat dit hard zat. Ik kan de versterker niet voluit zetten, daar is de ruimte te klein voor.

https://i.imgur.com/0HJ89gt.jpeg

https://i.imgur.com/fwGz1Pn.jpeg

https://i.imgur.com/bRimApP.jpeg

YannickH
7 december 2020, 09:09
die rechte plug die je rechtstreeks tussen je pedalen steekt(rechts onder) slopen je pedaalinputs man. Echt NIET gebruiken!
vervang die gewoon door een patchkabel.
Voor de rest een prima bordje hoor!

YannickH
17 december 2020, 13:20
Zo ik heb de laatste pedaal toegevoegd aan mijn bord.
De TC Electronic Hall Of Fame 2 mini.
Goed pedaaltje. Ik heb er gelijk een andere toneprint ingestoken. Een subtiele hall reverb.
De pedaal staat altijd aan.

https://www.mupload.nl/img/vt7r1cdj.jpg

the sure thing
18 december 2020, 13:02
Mooie plank!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

MarkS
18 december 2020, 15:19
Very neat indeed... Geen grammetje teveel aan poespas.. Ik ben na talloze boards en pedal setups alweer terug naar een GT-8... Ms wel voor de 5e x inmiddels...:sssh: Minder veeleisend qua fx geworden, en more convenient.

YannickH
19 december 2020, 17:28
Bedankt.

De Boss GT-8 heb ik wel eens wat filmpjes van gezien maar ik ben niet zo goed in instellen en hij had me veel teveel opties...
Je hebt nu zoveel mooie multi fx bakken maar mijn probleem is dat je bezig blijft met instellen. Ik zie dat al als ik met plugins bezig ben online :p
Daarom blijf ik bij stompboxes.

the sure thing
19 december 2020, 23:34
Very neat indeed... Geen grammetje teveel aan poespas.. Ik ben na talloze boards en pedal setups alweer terug naar een GT-8... Ms wel voor de 5e x inmiddels...:sssh: Minder veeleisend qua fx geworden, en more convenient.

Herkenbaar


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Arez
20 december 2020, 15:49
Work in progress.

De koffer is een showmaster 48. Niet zozeer omwille van de hoeveelheid effecten, dat valt best mee (volgens 'de standaard' dan toch), maar ik wou graag mijn wireless troep mee integreren. Dat wou ik graag tussen verschillende repetitieruimtes mee transporteren.

De vox mini amp is mijn backup ampje voor repetitie met de tweede band. Vox ac15 blijft altijd in het andere repetitiehok. Mijn rug wil niet graag dat die vaak verhuisd wordt. De vox mini voorzie took line out voor de in ears. Ik probeer de voordelen van beide systemen te combineren: eigen amp voor ambient omgevingsgeluid, in ears met alleen mijn signaal op zeer laag volume zodat ik mezelf van eender waar altijd kan horen zonder dat onze zanger zichzelf weer eens een keertje niet kan horen.

Op het gelijkvloers en op de eerste rij zit de switcher, bluetooth page turner en de line 6 voor alle modulate en timebased effecten.

Tweede verdieping op eerste rij is alles wat ik nog moet bedienen.

Tweede verdieping tweede rij Vox mini amp en een variëteit aan drive pedaaltjes. Blues driver en OCD zijn mijn golden standaard.

Onder de scharnierende plank zitten alle voedingen, in ears, wireless unit en nog voldoende opslag voor zenders/snaren/...

Trex power supply voor de effecten staat er niet op maar ligt hier ergens onder alle rommel te wachten op montage.

Volgende stap is alle voedingen aansluiten en vervolgens de signaalpaden.

Patchbox staat later nog op het programma.

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3cNrrqlfDOIJhwtfpmkH2Gl8PDW3jv2CfB5kYRQQmhNfz053UB LoAL0w-Dt68aSKWgJFJfuHiW_gtmAu3Bul_BmkrnC1402JccVlyhQTK-aPYzBf5OS1RahErqcklroS6aaEqla1ayBvZAEGZFVLfCS=w876-h657-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3f5tggBjvCoMiZymZK3mRhB37D3Ni9xDNb0v6T8F-XsCDEzkXb8jpkdJL6xvzsH9JjJQ3j1Ir4WkKgAVqcs3DWaFFpM 5DrGMKIjLSZhw4fjoYGGUTuZMNe7w0SgzO68VZDUCx7IWQeL_0 Jj2FNdFGNa=w876-h657-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3fe9TmUIEu8qmQPAD6xghpdhly5wuDJ1VYCPf32sgpxPu1xm5R PP945ZMBw6Ztiv5D8aFdwodgQdUbPgZrkk6xRP-34cMZRFk8HIH9FH8Fao1irdb8p59fYpcYADQPe3y_Im3V3hfcM stz50IaMJBVk=w876-h657-no?authuser=0

Midwolda
21 december 2020, 11:07
Wauw, jij durft, een AD-2 en een MT-2 op hetzelfde bord... :eek:
maar goed over de layout nagedacht en een goed gebouwd bord, dat mag ik graag zien zo!

Misschien al eerder voorbij gekomen, maar ook leuk is https://www.reddit.com/r/guitarpedals/
Daar vind je bijvoorbeeld zulke dingen:

https://i.redd.it/hpta8e0zu1561.jpg

Dan doet Arez het een heel stuk netter. :D

Arez
21 december 2020, 11:21
De combinatie AD-2 en MT-2 heeft weinig met durven te maken, eerder met 'the right tool for the job'. Dat is helaas het gevolg van in covergroepjes te spelen, dan liggen de genres best wel wat uit elkaar. Gaande van 6 string ukelele (vanuit de AD-2 recht naar mengpaneel) tot 80s metal zoals judas priest waar de MT2 de vox ac15 echt wel zeer overtuigend kan laten brullen.

Al begrijp ik wel dat ze tamelijk contradictorisch zijn (en toevallig is ook niet iedereen fan van beide afzonderlijk)

Midwolda
21 december 2020, 11:43
Herken het probleem wel hoor. Hier doe ik dat met twee mini-bordjes: AD-2 -> TU-2 -> EH-2 voor het acoustische werk en TU-2 -> SD-1 -> DD-2 tussen de Les Paul en de Champ. De SD-1 staat vrij ver open, de drive regel ik dan met het volume op de gitaar. Speel nooit "harder" dan bluesrock dus een MT-2 is ook niet zo voor mij bedoeld.

Arez
21 december 2020, 21:01
Ik kan hier echt blij van worden

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3eghYJ2aftfjZgzkm627-n_QwLQ4cdWXSEsB6lO6NfzfNlFOvFaE1DZexdeAm0PkQazAx5y syubLIJAphnnqAa0gbyyBkAAu22X3-69iU-vY4GhgaPUsULAK6XV832AUhMCEYHoeBMCf0hLVsQDgUOF=w800-h600-no?authuser=0

https://lh3.googleusercontent.com/pw/ACtC-3fW3dZntSa30eC2JpBsyRddvxEDTepA14w9E7qh2v8eyfrxLZI qHO9oVkiQ1-li88FAgGxIRF_2XzUFatUSX-V4OW1yWiwxzIaJt6qJ2cgMuBoSj6KmoeihIOxaddLkvrM8hpoy p0E6z4YmmV8iHHYd=w800-h600-no?authuser=0

YannickH
21 december 2020, 21:49
Midwolda hou je nog iets van signaal over met zoveel pedalen?
Zitten wel een paar leuke dingen tussen hoor. Alleen wel effe je kabels opruimen ;)

Midwolda
21 december 2020, 22:08
Haha ja, dat bord is niet van mij he! Zou er knettergek van worden.

YannickH
22 december 2020, 14:01
Haha ja, dat bord is niet van mij he! Zou er knettergek van worden.

haha oké :p
Ja ik vind dat ik al veel pedalen heb dus ik zou helemaal gek worden van dat spaceship!

Brum
22 december 2020, 15:35
Zo, voorlopig echt even de laatste update van m'n pedalenbordje. Ben flink wat aan het wisselen geweest de afgelopen anderhalf jaar. Wordt tijd dat het plankje nu maar 's in het echie z'n werk mag gaan doen. Alleen nog even door die corona kluif kauwen...

https://i.ibb.co/MhvSxY2/IMG-20201222-152750.jpg

Nou ben ik nog lang niet uitgeknutseld. M'n mini bordje is nu aan de beurt.:D

the sure thing
22 december 2020, 22:41
Oeh! Altijd een zwak gehad voor Musicom Lab switchers!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
23 december 2020, 10:02
Die heb ik destijds overgenomen van een maat van me, anders had ik er nooit eentje kunnen betalen. Moest er wel heel erg aan wennen in het begin, was totaal niet van het programmeren en zo. Maar deze is wel zo makkelijk, dat zelfs ik er mee kan omgaan. Ondanks dat ik niet heel erg veel pedalen heb, kan ik nu toch vrij simpel allerlei combinaties maken, zonder tapdansen. Dat werkt wel fijn. Bijkomend voordeel is dat ik er m'n versterkerkanalen mee kan switchen, tegelijk met boost en noise gate.

Arez
23 december 2020, 10:09
Hi Brum. Leuk bordje!

Wat doen de 5 kabels van en naar het bord elk?

Brum
23 december 2020, 10:16
Twee voor het kanaal switchen, twee voor de fx loop en eentje van pedalen naar voor in de versterker.

miyaru
23 december 2020, 11:04
@Brum: netjes man, ziet er goed uit!!!! Loopers/switchers zijn super handig!!!!

Jeroenvanhulsteijn
24 december 2020, 09:50
@YannickH, tnx voor het advies over die rechte pluggen.

Kleine wijziging. Ik heb er nog een mini bone op weten te wrotten. Patchkabels zijn van die knutseldingen van Harley Benton. Het spul staat erg dicht op elkaar en dit waren de kleinste pluggen die ik kon vinden.

Velcro is er afgehaald. Vond ik te wiebelig. Ik heb nu doorzichtig kunststof plaat genomen en daar de pedalen op geschroefd en de plaat weer op de plank geschroefd. Veel steviger.

https://i.imgur.com/61Qcy9h.jpg

https://i.imgur.com/YaDtq1m.jpg

https://i.imgur.com/KoZRKHn.jpg

https://i.imgur.com/6AChV7Z.jpg

YannickH
25 december 2020, 15:07
@Brum wat een prachtig bord man! Ik mis soms ook mijn switcher die ik vroeger had. is toch handig! Ik gebruikte de Carl Martin Octaswitch MK2.

@Jeroenvanhulsteijn :ok: top man!

Tristan
25 december 2020, 22:36
@Jeroen:
Hoe bevalt de Mini Bone?
Verschilt de sound als je 'm als eerste in de keten plaatst?

Jeroenvanhulsteijn
26 december 2020, 17:17
@Tristan. Ik dacht van niet. Tenminste, zo ervaar ik het niet, wat me enigzins verbaasde omdat veel fuzzes daar wel gevoelig voor zijn. Ik heb hem zelf zo ingesteld dat er wat octave down te horen is, die overheersender wordt als je op de lage snaren speelt. Ik heb de Bone ook voor de Bjfe's geprobeerd, maar het effect bleef hetzelfde.
Echter het aggresieve karakter gaat wat verloren als ik hem voor de Bjfe's zet en de Bjfe's smeren dicht met de Bone ervoor. Dus zoals ik de pedalen nu gebruik bevalt deze volgorde mij het best.

Tristan
26 december 2020, 17:20
Tof, goed te horen dat je er plezier van hebt!
Ik was even benieuwd want ik kon me niet meer herinneren of er een verschil was qua sound betreffende de plaatsing in de keten.

the sure thing
30 december 2020, 15:31
Niets veranderd maar gewoon omdat ik zin heb in een post:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201230/da6693736a35e2560a35f4558d87da0e.jpg

Voor iedereen die een goede, dikke, veelzijdige chorus zoekt: die van Carl Martin kan ik aanraden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Midwolda
30 december 2020, 16:39
Ik doe mee met niets veranderd maar zin in een post! ;)

https://avando.home.xs4all.nl/images/bossbluesbord.jpg

Rechts een Ibanez Les Paul + links een Fender Champ = blues only :D

tenzij ik zin heb om iets anders te spelen natuurlijk

Dimitri92
11 januari 2021, 09:58
Afgelopen jaar zelf gebouwd. Ik had plannen voor meer Strymon power spul na een mooie deal voor een Ojai. Dat is er nog niet van gekomen. Echter is de carl martin wel handig met de 9 naar 12volt switch op iedere output, gezien ik 24 en 18 nodig heb voor de Memory Man en CS505.https://i.imgur.com/NoKJYHq.jpg
https://i.imgur.com/hKUCTTT.png

the sure thing
15 januari 2021, 07:15
Nice!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

YannickH
18 januari 2021, 11:27
Ik doe mee met niets veranderd maar zin in een post! ;)

https://avando.home.xs4all.nl/images/bossbluesbord.jpg

Rechts een Ibanez Les Paul + links een Fender Champ = blues only :D

tenzij ik zin heb om iets anders te spelen natuurlijk

DD2 die heeft toch dezelfde chip als de Roland SDE3000?
Die rack delay zou ik graag hebben...

Midwolda
18 januari 2021, 11:59
DD2 die heeft toch dezelfde chip als de Roland SDE3000?
Die rack delay zou ik graag hebben...

Yep (https://bossarea.com/boss-dd-2-digital-delay/)... deze DD-2 is van 1986 (s/n 599900).

MarkS
18 januari 2021, 12:17
DD2 die heeft toch dezelfde chip als de Roland SDE3000?
Die rack delay zou ik graag hebben...
Net zoals de eerste "big chip" DD-3 versies... toch?

Midwolda
18 januari 2021, 12:25
Net zoals de eerste "big chip" DD-3 versies... toch?

Yes. De eerste DD-3 (Japan) was identiek aan de DD-2, de longchip was goedkoper geworden maar Boss wilde de prijs van de DD-2 niet verlagen, dus noemden ze 'm DD-3 (dat truukje gebruikte Boss wel vaker). De DD-3A (Japan/Taiwan) kreeg een kleinere chip en een op het bord gemonteerde 9V connector. De DD-3B (Taiwan) was volledig redesigned en SMD.

YannickH
19 januari 2021, 00:24
Nice man! Zuinig op zijn want zo vaak zie je ze niet denk ik?
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik ze al 2dehands gezien heb.

Pepe
19 januari 2021, 02:12
Ik heb die DD3 ooit gekocht toen ie net uit was,
ik heb hem een tijd in de verkoop gehad maar allemaal tientjes werk hoor, vond ik de moeite niet,
ik heb hem nog steeds en het doet het nog allemaal, zal toch al zo'n 35 jaar oud zijn,
winkel was Arnhem Live Music Instruments en de prijs was 185 gulden, dat ik dat nog weet he,
een van die dingen waar Japanse producten hun goeie naam van hebben,

Bolkedebeer
19 januari 2021, 13:33
Weet iemand een goed adres voor het professioneel inrichten van mn pedalboard?
Iemand die echt een mooie cleane layout met een switcher kan maken?
Zou graag investeren in een mooie strakke oplossing.

fuchs
19 januari 2021, 15:32
Update:
De Kingtone Bluespower is op de plek van de RYRA Klone gekomen.
https://i.ibb.co/bbFZMRD/45052347-A462-413-C-908-B-B7320-A84-ED7-F.jpg

YannickH
20 januari 2021, 12:19
Wat een prachtbord! Ziet er Russisch uit :p
Ken enkel zelf de Carbon Copy. Heb die zelf 2-3x gehad maar nooit vriendjes mee kunnen worden. Ben toch een digital delay man.
Enigste analoge delay die ik goed vond was de Strymon El Capistan.
Heb echt genoten van dat pedaaltje (wel enkel voor clean).

Luke-wannabe
20 januari 2021, 15:12
Alleen niets van Strymon is analoog, maar dat ter zijde.

rozh
20 januari 2021, 15:56
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210120/43b2bfb6615ee54a087858b1f21911b5.jpg

Board update:
Ik heb recent een bluesbreaker in elkaar gesoldeerd. Toen dacht ik laat ik die 3dprinters van mij eens Aan het werk zetten en heb ik een volledig geprinte case gedesigned en geprint die ook nog verrassend sterk is, doet zeker niet onder voor metaal. (Ik kan erop staan zonder dat ie breekt of buigt en ik ben 88kg)
Zie wel dat ik de letters nog even moet aanpassen haha.
Verder van de week de nordvang gravity binnen gehad, ts10 +klon in 1 pedaal = alles wat ik wil

Op de wishlist: strymon flint en evt nog een cali76 stacked


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkS
20 januari 2021, 17:07
Ik heb die DD3 ooit gekocht toen ie net uit was,
ik heb hem een tijd in de verkoop gehad maar allemaal tientjes werk hoor, vond ik de moeite niet,
ik heb hem nog steeds en het doet het nog allemaal, zal toch al zo'n 35 jaar oud zijn,
winkel was Arnhem Live Music Instruments en de prijs was 185 gulden, dat ik dat nog weet he,
een van die dingen waar Japanse producten hun goeie naam van hebben,
? betaalde er in '88 nog een driehonderdnogwat guldentjes voor?

Pepe
20 januari 2021, 19:07
Misschien was de DD-2 zo duur, dont know.
De D-ram chip werd veel goedkoper en ipv de prijs van de DD-2 te laten zakken noemde Boss het de DD-3.

the sure thing
21 januari 2021, 07:47
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210120/43b2bfb6615ee54a087858b1f21911b5.jpg

Board update:
Ik heb recent een bluesbreaker in elkaar gesoldeerd. Toen dacht ik laat ik die 3dprinters van mij eens Aan het werk zetten en heb ik een volledig geprinte case gedesigned en geprint die ook nog verrassend sterk is, doet zeker niet onder voor metaal. (Ik kan erop staan zonder dat ie breekt of buigt en ik ben 88kg)
Zie wel dat ik de letters nog even moet aanpassen haha.
Verder van de week de nordvang gravity binnen gehad, ts10 +klon in 1 pedaal = alles wat ik wil

Op de wishlist: strymon flint en evt nog een cali76 stacked


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lekker board!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

telecastermaster
22 januari 2021, 01:15
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210120/43b2bfb6615ee54a087858b1f21911b5.jpg



Hoe bevalt die Boss RC10? Ik heb 'm ook. D'r zitten wel goede drumgeluiden in, maar ik vond hem ook aan de prijzige kant.

rozh
22 januari 2021, 12:03
Hoe bevalt die Boss RC10? Ik heb 'm ook. D'r zitten wel goede drumgeluiden in, maar ik vond hem ook aan de prijzige kant.

inderdaad prijzig, maar ik had een bstock en ik kon niet zo snel iets vinden wat dan wél goed is... die rc300 vind ik nice maar die is gigantisch en nog een heel stuk duurder

telecastermaster
22 januari 2021, 12:15
inderdaad prijzig, maar ik had een bstock en ik kon niet zo snel iets vinden wat dan wél goed is... die rc300 vind ik nice maar die is gigantisch en nog een heel stuk duurder


Dat had ik ook. Heb ook een B-stock. ;)
Dat scheelde nog iets.

YannickH
26 januari 2021, 07:51
Alleen niets van Strymon is analoog, maar dat ter zijde.

Klopt, ik doelde op analoge delay. (Dat doet hij toch na) ;)
Sorry had ik beter moeten verwoorden.
Maar toch was het een prachtpedaal met de onderliggende reverb. Maar ze zijn zooooo duur he...

showband
26 januari 2021, 16:27
Weet iemand een goed adres voor het professioneel inrichten van mn pedalboard?
Iemand die echt een mooie cleane layout met een switcher kan maken?
Zou graag investeren in een mooie strakke oplossing.

in den haag doet serge dat
http://www.moonspinnercustomgear.com/

Bolkedebeer
27 januari 2021, 15:49
in den haag doet serge dat
http://www.moonspinnercustomgear.com/

Top, precies wat ik zoek!
Bedankt voor de tip!

the sure thing
27 januari 2021, 20:43
Ik ben fan van moonspinner!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Dimitri92
29 januari 2021, 12:00
Alleen niets van Strymon is analoog, maar dat ter zijde.

Voor de duidelijkheid, vele pedalen van strymon hebben wel analog dry through. Met andere woorden, het effect word weliswaar digitaal gegenereerd maar vervolgens op je analoge signaal gelegd als ik het goed begrijp. Hierbij gaat je analoge signaal niet door AD/DA converters. Analog dry through is voor mij wel een must, anders niks digitaals voor mij :-)

*De mobius is een voorbeeld van een compleet digitaal strymon pedaal naar mijn weten

Dimitri92
29 januari 2021, 12:01
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210120/43b2bfb6615ee54a087858b1f21911b5.jpg

Board update:
Ik heb recent een bluesbreaker in elkaar gesoldeerd. Toen dacht ik laat ik die 3dprinters van mij eens Aan het werk zetten en heb ik een volledig geprinte case gedesigned en geprint die ook nog verrassend sterk is, doet zeker niet onder voor metaal. (Ik kan erop staan zonder dat ie breekt of buigt en ik ben 88kg)
Zie wel dat ik de letters nog even moet aanpassen haha.
Verder van de week de nordvang gravity binnen gehad, ts10 +klon in 1 pedaal = alles wat ik wil

Op de wishlist: strymon flint en evt nog een cali76 stacked


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Poh, jaloersmakende setup, two rock, mooie pedallekes! Ik moet me toch eens zo'n two rock proberen, nooit van gekomen..

rozh
29 januari 2021, 13:54
Poh, jaloersmakende setup, two rock, mooie pedallekes! Ik moet me toch eens zo'n two rock proberen, nooit van gekomen..

Dank dank! denk dat ik van de week de cali erbij ga bestellen ook hehe.
Kijk uit als je zo'n tworock probeert ben je meteen besmet / verpest :P

Dimitri92
29 januari 2021, 16:56
Dank dank! denk dat ik van de week de cali erbij ga bestellen ook hehe.
Kijk uit als je zo'n tworock probeert ben je meteen besmet / verpest :P

Hahaha, hier was ik al bang voor..
Ik hoor graag wat je van de cali76 denkt mocht ie er zijn, daar heb ik ook al vaker naar gekeken.

rozh
29 januari 2021, 19:15
Hahaha, hier was ik al bang voor..
Ik hoor graag wat je van de cali76 denkt mocht ie er zijn, daar heb ik ook al vaker naar gekeken.

ik heb hem vanmiddag besteld!

the sure thing
30 januari 2021, 07:43
Pics!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

fuchs
30 januari 2021, 09:28
Goede aanvulling zeg, je hebt mooi spul!

rozh
1 februari 2021, 01:43
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210201/f1f86634d50c54b4bee378a52eefda6d.jpg
Wow die cali is wel fantastisch zeg! Erg blij mee, na jarenlang mn compressor altijd aan gehad te hebben had ik me daar eindelijk van losgewrikt en de wondere wereld van dynamiek Ontdekt. Daarom liet ik de afgelopen jaren een beetje compressors links liggen tenzij ik expres een heftige compressie(kleur) wilde.
De cali is echt super nice als subtiele 1176 style comp en maakt de heldere tworock cleans nog mooier. Kristalhelder! En ook wel weer een loep op je gitaarspel: no hiding mistakes hiero, dat was ik al gewend eigenlijk. Bij de aanschaf van mn tworock moest ik echt even een paar maanden opnieuw leren spelen want je hoort echt ALLES, elk mini foutje of onbedoeld iets. Nu moet ik zeggen dat het nu wel lekker gaat met mn spel en dat zoiets als die comp die er dus een loep op legt niet verkeerd is, want als iets goed klinkt dan klinkt het daardoor nog beter 😇


Meteen even ruimte gemaakt voor de flint als ik die over een tijdje erbij koop. (Als ik weer eens geld ergens vandaan tover... tips zijn welkom)

Volg mij trouwens op instagram als je wilt weten hoe t allemaal klinkt: @johnmayerplayer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SloeGin
12 februari 2021, 15:56
Mijn bescheiden eerste pedalboard :)

https://i.postimg.cc/zfbsM8QT/pedalboard.jpg

paulbekkers
12 februari 2021, 22:37
De vorige bezetting van mijn experimentele board.

https://previews.dropbox.com/p/thumb/ABHOUxWeKYKfbpXSjw4uzPsdPQ17RzqtTVOleO3AT9FXS3KsBd 1rLbodnpemXgEuswM5-V-_71T2zf6da3P_dv7hzBXGBb44G-g0XKrvDp99PD3W1rfjkXeXDUVEw3fA-I1TiVWr4vUxppgVbTXuVc-ZlF93OWRCRWfM0AvO2yt2E27azx-2RAOnf-WHM180zOv6tZUDdgwcGatOHGCpPnTNiJpgb5xLDgI0oVccv_d8 dQ-NF7Vr_mYhvuRVbOWcQPT7mhBh0mhQj4WHWDZmCVJiTmcKSzxeG rPQ8kbsLreyWM-jEwkrnfyB6KT2J4Y2FtFAb-pcrqnK2mFf35l-WWFpR1STze4db29b2c2OovRX-MgV27olrvcotG6gjfHZzh89jAmqo4MAUQtmbxYpwQBXCvRusn6 oFpmoh7SUks519Q/p.jpeg

De huidige bezetting voor de komende 2 a 3 weken:


https://previews.dropbox.com/p/thumb/ABE4ez7HNHNeT2a5la-3gb0VQF684n7F-yhsIosOlNBY3LoSXUrRxkzH3JXwptccoRmpOqIXfPWvqqI33NR DUNZaac3BKfyLf0gzqrAgJA9iB1qFw5oMdb85K4WgkbFD7YzeL gLt80ynViVU0XanwXX8oZxLtIMaK9n4aNnV-iik6a1rT5zyJi1XPIy79cJbXjPjTiHYlwE8SHeR4REHcZ8YZxV EizxV_-GvlQ0d-ZWh7YCLdfPTWC18cmyhN8ggzXoazFAnlnDYit1KQF7iF6Hxn4t tQI-sFRlOTmDSerzd8Br9ZkY7nk9v3_5viXxBA_Kyd7vST7eR42dML TWyRySVVfeHD73q4jbRNfvhhhR8wcyM0P9OJKiaeP40PkBSZQc XTbOQ3UkuLUz1Pm-aGlQF585_n3XoogCBKK1DT1snRw/p.jpeg

the sure thing
13 februari 2021, 08:51
Mijn bescheiden eerste pedalboard :)

https://i.postimg.cc/zfbsM8QT/pedalboard.jpg

Prachtig! Mooie keuze pedalen! Hoe heb je de voeding geregeld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

SloeGin
13 februari 2021, 09:27
Prachtig! Mooie keuze pedalen! Hoe heb je de voeding geregeld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Ik gebruik een 1spot van Truetone

the sure thing
21 februari 2021, 16:37
Wat is het stil hier....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Brum
21 februari 2021, 18:38
Ik heb afgelopen week de chorus en overdrive van plek laten wisselen. Is dat afdoende om weer te posten?:D

Dimitri92
23 februari 2021, 13:47
Ik zeg doen!

rozh
23 februari 2021, 14:17
Wat is het stil hier....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

geld is op, doneren mag altijd, schiet ik nog wat fotos :P

Pepe
23 februari 2021, 14:41
Ok, oude foto maar voor een slow topic entertaining genoeg.

https://i.pinimg.com/originals/d0/aa/9c/d0aa9cf05d3e719099a2ad35fd735401.jpg

the sure thing
23 februari 2021, 23:04
Ok, oude foto maar voor een slow topic entertaining genoeg.

https://i.pinimg.com/originals/d0/aa/9c/d0aa9cf05d3e719099a2ad35fd735401.jpg

Lekkkkere verzameling!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Dimitri92
24 februari 2021, 09:34
Lekkkkere verzameling!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Ja zeg dat wel!

telerocker
25 februari 2021, 23:11
Ook nog maar eens een oudere foto:

https://i.imgur.com/MnCusWA.jpg

the sure thing
26 februari 2021, 03:29
Mooie bak hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

Rooker
1 maart 2021, 19:22
Mag ik je vragen waar je de Cali geplaatst hebt? Ik heb zelf de inmiddels niet meer verkrijgbare compact versie met 3 knoppen. Ik had hem altijd aan het begin staan maar tegenwoordig na mijn drives en voor de modulatie. Gewoon op unitie. Wat een geweldige verbetering. Hij klonk al goed maar smeerde te veel de overdrives dicht. Nu geeft hij een heerlijke heldere kleur mee maar omdat hij na de drives staat behouden deze hun gevoeligheid voor gitaarvolume. Ben benieuwd naar jou bevindingen.

rozh
2 maart 2021, 15:28
Mag ik je vragen waar je de Cali geplaatst hebt? Ik heb zelf de inmiddels niet meer verkrijgbare compact versie met 3 knoppen. Ik had hem altijd aan het begin staan maar tegenwoordig na mijn drives en voor de modulatie. Gewoon op unitie. Wat een geweldige verbetering. Hij klonk al goed maar smeerde te veel de overdrives dicht. Nu geeft hij een heerlijke heldere kleur mee maar omdat hij na de drives staat behouden deze hun gevoeligheid voor gitaarvolume. Ben benieuwd naar jou bevindingen.

ehm ik neem aan dat je het tegen mij hebt?

nee ik heb hem echt aan t begin staan.
Fuzz-> cali, polytune met buffer, katana, bluesbreaker, qtron, gravity(ts10+klon), chorus, delay,(hier komt nog een flint) looper, amp.

Ik gebruik hem dus soms voor clean, dan staat hij alleen aan met de delay, evt kan er nog een beetje boost bij indien nodig. ik gebrukk die katana echt alleen voor volume verschillen tussen amps en pedalen te compenseren.
evt kan er nog een tubescreamer bij aan maar doe ik minder.

Dus dat is een ''route'' om een clean geluid te maken en dan kan je aan de knoppen draaien voor hoeveel compressie je wilt.
Ik heb ook een andere route met meer dynamiek en dus minder compressie: katana into klon met gain laag en output ook tembaar.
Als ik dan scheur erbij wil gaat de ts10 aan , evt kan er nog drive aan voor soloboost.

De laatste drive in je chain bepaalt het volume he, dat is bij mij dus de ts10, die geeft ook veel compressie dus eigk is een compressor een beetje overkill daarbij, zeker als je luid staat(want dan meer compressie uit de amp). tenzij je expres zoveel mogelijk compressie wil of je cali heel subtiel staat.

Rooker
2 maart 2021, 18:18
ehm ik neem aan dat je het tegen mij hebt?

nee ik heb hem echt aan t begin staan.
Fuzz-> cali, polytune met buffer, katana, bluesbreaker, qtron, gravity(ts10+klon), chorus, delay,(hier komt nog een flint) looper, amp.

Ik gebruik hem dus soms voor clean, dan staat hij alleen aan met de delay, evt kan er nog een beetje boost bij indien nodig. ik gebrukk die katana echt alleen voor volume verschillen tussen amps en pedalen te compenseren.
evt kan er nog een tubescreamer bij aan maar doe ik minder.

Dus dat is een ''route'' om een clean geluid te maken en dan kan je aan de knoppen draaien voor hoeveel compressie je wilt.
Ik heb ook een andere route met meer dynamiek en dus minder compressie: katana into klon met gain laag en output ook tembaar.
Als ik dan scheur erbij wil gaat de ts10 aan , evt kan er nog drive aan voor soloboost.

De laatste drive in je chain bepaalt het volume he, dat is bij mij dus de ts10, die geeft ook veel compressie dus eigk is een compressor een beetje overkill daarbij, zeker als je luid staat(want dan meer compressie uit de amp). tenzij je expres zoveel mogelijk compressie wil of je cali heel subtiel staat.

Ja, had het inderdaad tegen jou. Maar dank voor je reactie. Je gebruikt hem alleen voor clean dus. Vandaar aan het begin. Bij mij is het Wah(hotone tonepress)>tuner(boss tu3mini)>bad monkey>boss ds 1 keely> Cali76compact. Heb de compressie inderdaad heel laag staan en hij staat altijd aan. Hij doet niet veel maar maakt alles een stukje mooier. Ook is het volume altijd gelijk. Clean, de monkey, de ds1 of alles aan. Wat volume betreft weinig verschil.

Kim Wilson
7 maart 2021, 00:02
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210306/05349dcd447d08f925fcf7159f9eb48a.jpg

Carl Martin Red Repeat eraf, Visual Sound Tap Delay erop!

Signal path:
Gitaar -> Korg DT-10 -> Boss BD-2 Bluesdriver -> Fulltone OCD -> Brunetti Mercury Box -> EHX Soul Preacher compressor-> Newtone Flower Booster (diy SHO clone) -> Visual Sound Tap Delay -> versterker

Ik ben er nog niet uit of dit de juiste plek is voor de compressor. De overdrives klinken beter zo, maar qua volumes valt er weinig meer te sturen. Al heb ik voor de boost natuurlijk die Flower booster achter de compressor geplaatst, maar dat is eigenlijk ook wel een lekker ‘altijd-aan’ pedaaltje...

the sure thing
7 maart 2021, 06:13
Lekkere set!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder

D3nnis
7 maart 2021, 07:36
Ik ben er nog niet uit of dit de juiste plek is voor de compressor. De overdrives klinken beter zo, maar qua volumes valt er weinig meer te sturen.

Gebruik je die compressor dan in combinatie met de drives?

Kim Wilson
7 maart 2021, 09:14
Ja, de compressor staat eigenlijk altijd aan.

guitarkid2
7 maart 2021, 12:09
Alleen die tuner ?
Is die heel speciaal of zo
Omdat om het popie te zeggen
Die eet nogal wat real estate

D3nnis
7 maart 2021, 13:11
Ik vind de dt-10 ook nog steeds een fijne tuner, gebruik hem op mijn ene boardje ook, al sinds 2006 of zo.
Maar dan niet in de signaalketen, is niet mee te spelen als je het mij vraagt.

Kim Wilson
7 maart 2021, 14:22
Alleen die tuner ?
Is die heel speciaal of zo
Omdat om het popie te zeggen
Die eet nogal wat real estate

Pakt net zoveel ruimte als een TU-3, omdat die de pluggen opzij heeft, en dit was de fijnste in een shootout met vijf of zes tuners. Is nog wel een topic van ergens.

Edit:
Gevonden: Multitest tuners in pedaalvorm
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?share_fid=18259&share_tid=111860&url=http%3A%2F%2Fwww%2Egitaarnet%2Enl%2Fshowthread %2Ephp%3Ft%3D111860&share_type=t&link_source=app

Kim Wilson
7 maart 2021, 14:23
Ik vind de dt-10 ook nog steeds een fijne tuner, gebruik hem op mijn ene boardje ook, al sinds 2006 of zo.
Maar dan niet in de signaalketen, is niet mee te spelen als je het mij vraagt.

Hoe bedoel je dat precies? Last van tonesuck?

Erik de Perik
7 maart 2021, 14:31
Ik gebruik al jaren van die goedkope clip-on tuners. Die hebben haast geen tone suck.

lauke_101
7 maart 2021, 16:22
Maar die willen nog wel eens zoek raken op het podium. Dat je een mute hebt voor bv gitaarwissels is ook nog handig aan een pedaal.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Erik de Perik
7 maart 2021, 17:27
Ik heb de tuner standaard op de kop van de gitaar zitten en gebruik een volumepedaal.

D3nnis
7 maart 2021, 17:56
Hoe bedoel je dat precies? Last van tonesuck?

Zo zou je het wellicht kunnen noemen, ik weet het niet, maar alles wordt wat stug en plat. Recentelijk nog een keer geprobeerd "in lijn", ik dacht ik ben inmiddels ouder en dover, maar pff, dat wordt m niet, met mijn zooi.


Maar die willen nog wel eens zoek raken op het podium.


En dat alles zo meeresoneert met de hele tent dat je gitaar niet te stemmen valt.
Mijn clipon tuners gebruik ik alleen thuis.

telerocker
7 maart 2021, 18:32
Zo zou je het wellicht kunnen noemen, ik weet het niet, maar alles wordt wat stug en plat. Recentelijk nog een keer geprobeerd "in lijn", ik dacht ik ben inmiddels ouder en dover, maar pff, dat wordt m niet, met mijn zooi.



En dat alles zo meeresoneert met de hele tent dat je gitaar niet te stemmen valt.
Mijn clipon tuners gebruik ik alleen thuis.


Ik heb mijn tuner (Boss) op het board buiten de keten staan. Hij ligt wel aan de Palmer PWT12. Misschien is dat een oplossing.

Kim Wilson
7 maart 2021, 18:43
Zo zou je het wellicht kunnen noemen, ik weet het niet, maar alles wordt wat stug en plat. Recentelijk nog een keer geprobeerd "in lijn", ik dacht ik ben inmiddels ouder en dover, maar pff, dat wordt m niet, met mijn zooi.



En dat alles zo meeresoneert met de hele tent dat je gitaar niet te stemmen valt.
Mijn clipon tuners gebruik ik alleen thuis.

Hmmm, nooit zo gemerkt eigenlijk. Ik zal het eens proberen als ik weer op pad ben met de AC30.

Erik de Perik
7 maart 2021, 18:52
En dat alles zo meeresoneert met de hele tent dat je gitaar niet te stemmen valt.
Mijn clipon tuners gebruik ik alleen thuis.

Dat is het voordeel van goedkope kutgitaren, die resoneren niet ;)

Brum
7 maart 2021, 19:09
Zo zou je het wellicht kunnen noemen, ik weet het niet, maar alles wordt wat stug en plat. Recentelijk nog een keer geprobeerd "in lijn", ik dacht ik ben inmiddels ouder en dover, maar pff, dat wordt m niet, met mijn zooi.

Dat is het grote voordeel van een pedalenswitcher. Alles wat je niet gebruikt staat buiten de keten, maar kan gewoon aan blijven staan.

Kim Wilson
7 maart 2021, 19:20
Dat is het voordeel van goedkope kutgitaren, die resoneren niet ;)

Op een podium vertrouw ik ook niet op die clipons. Prima dat jij je ermee kunt redden, maar ik moet er niet aan denken.

Erik de Perik
7 maart 2021, 19:57
Ik hoef sowieso maar zelden te stemmen dus dat scheelt ook nogal. Ohja en we gebruiken IEM.

D3nnis
7 maart 2021, 20:02
Op een podium vertrouw ik ook niet op die clipons. Prima dat jij je ermee kunt redden, maar ik moet er niet aan denken.
Heb al vaker met zo'n ding gestaan, dat ik prima de toonhoogte van de bas "kadoenk kadoenk" die op dat moment door de PA gaat kan aflezen, maar dat het niks uit maakt of ik nou een G, B, of E snaar aansla. Misschien dat sommige clipons dat beter doen dan anderen, maar ik heb 3 pedaltuners, dus waarom zou ik ermee experimenteren als dit gewoon werkt.



Hmmm, nooit zo gemerkt eigenlijk. Ik zal het eens proberen als ik weer op pad ben met de AC30.
Ik zeg niet dat ik het in een blinde test als ik zelf niet speel zou kunnen horen, maar ik weet vrijwel 100% zeker dat als ik zelf speel dat ik het voel.
En dan ben ik niet van de anti-buffer en true bypass brigade; ik heb een paar Boss pedaaltjes waarbij ik totaal geen moeite heb met die buffer en/of het verschil niet eens merk, maar die DT-10 doet 't niet voor mij (en/of mijn zooi). Wát het precies is vind ik moeilijk te omschrijven, maar de combinatie reageert "anders".

lauke_101
7 maart 2021, 21:08
Het is jaren geleden, maar een vriend van me had toen ook zo'n Korg pedaal en inderdaad klonk het niet helemaal lekker nee. Wel erg goed afleesbaar en reageerde lekker vlot en trefzeker met stemmen. Heb toen zelf een Polytune gekocht en die heb ik nog steeds, dik tevreden over.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Erik de Perik
7 maart 2021, 21:26
Korg had toen ook zo'n peperduur 19" ding.

Kim Wilson
7 maart 2021, 21:40
Het is jaren geleden, maar een vriend van me had toen ook zo'n Korg pedaal en inderdaad klonk het niet helemaal lekker nee. Wel erg goed afleesbaar en reageerde lekker vlot en trefzeker met stemmen. Heb toen zelf een Polytune gekocht en die heb ik nog steeds, dik tevreden over.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Die Polytune heb ik ook, maar die plopt als een gek als je die inschakelt.

Erik de Perik
7 maart 2021, 21:43
Ik voel mij steeds meer een sukkel dat ik voor een probleemloze en goedkopere tuner heb gekozen.

Kim Wilson
7 maart 2021, 22:02
Nogmaals, dat het voor jou werkt is fantastisch, maar ik kan er niks mee.

Erik de Perik
7 maart 2021, 22:07
Maar je hebt het wel uitgeprobeerd.....


Op een podium vertrouw ik ook niet op die clipons. Prima dat jij je ermee kunt redden, maar ik moet er niet aan denken.

Kim Wilson
7 maart 2021, 22:44
Ja. Redelijk voor thuis, drama met andere bandleden die ook geluid staan te produceren.

Erik de Perik
7 maart 2021, 22:55
Ook wel bijzonder aangezien ik natuurlijk hetzelfde heb gedaan. Wellicht dat de mijne heel erg goedkoop waren?

AoDf
8 maart 2021, 06:57
Die Polytune heb ik ook, maar die plopt als een gek als je die inschakelt.

Heb je de Polytune misschien via een daisychain samen met andere pedalen op je voeding aangesloten? Zou misschien de oorzaak van ploppen kunnen zijn. Ik heb hier zelf ook een polytune, maar geen last van ploppen gelukkig.

Jan Buurman
8 maart 2021, 07:42
Hier ook geen ploppende polytunes. Ik heb er drie (op drie boardjes).

Kim Wilson
8 maart 2021, 07:45
Oh sorry, ik vergis me, ik haal wat pedalen door elkaar. Ik bedoel de Pitchblack ipv de Polytune. Het was laat...

miyaru
8 maart 2021, 11:47
Ik heb ook een pitchblack, maar is me nooit opgevallen. Staat ook buiten de signaalkring op een tuner uitgang van mijn looper/switcher. Maar wel op de zelfde onespot voeding.

rozh
8 maart 2021, 13:17
ik heb jarenlang een truebypass tunerpedaaltje van aliexpres gehad van 15 euro, werkte perfect. vorig jaar toch deze upgrade gedaan:
https://www.thomann.de/nl/tc_electronic_polytune_3_noir.htm?glp=1&gclid=Cj0KCQiAs5eCBhCBARIsAEhk4r5vObJcu_Ln-XjCJuI1KDHQ5vdirB9jIod4phV3sMYu9a6zCcyY-_8aArKlEALw_wcB

is de moeite niet en toch wat meer functionaliteit + een buffer erin (die aan of uit kan )

telecastermaster
8 maart 2021, 14:13
Sjong, wel heel weinig plaatjes hier in topic, zeg. Heeft er niet iemand zijn pedalen in een andere volgorde gezet? Nou dan.

Pepe
8 maart 2021, 14:18
Vooruit dan maar: mijn mini (zit in een computertas) retro space station.

https://i.pinimg.com/564x/03/f5/c8/03f5c8f500fdab3e50c30ad9d52c8b90.jpg

tmms
8 maart 2021, 14:33
Opvoeren die tubedriver:D Mooi.
Mijn pre-porno, nieuwe aanwinst, Behringer reverb, voor mij meer dan afdoend. De compressor gaat alweer een tijdje mee, limit de boel naar hapklare brokken.:)
https://i.ibb.co/pWBzSS0/smart.jpg (https://ibb.co/dbw2RRW)

Jan Buurman
8 maart 2021, 17:23
Sjong, wel heel weinig plaatjes hier in topic, zeg. Heeft er niet iemand zijn pedalen in een andere volgorde gezet? Nou dan.

Nog even geduld.. komt er aan

Riky
8 maart 2021, 22:52
Van: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/4bb8c575c9f6f704575250ab80bd6317.jpg

Naar: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/00ee5c491d9b7bb2ba477df1e006c063.jpg

Ik wilde eigenlijk minderen, maar de klon kloon moest er bij op vandaag.

lauke_101
9 maart 2021, 09:44
Lekker plankje Riky! Die Pork Loin doet het bij mij ook goed met een AC30. Die clean blend en curve trimmer doen onwijs veel voor de sound voor mij. Hoe bevalt je die Hot Cake? Zou min of meer voor AC30s ontworpen moeten zijn.

Riky
9 maart 2021, 11:52
Lekker plankje Riky! Die Pork Loin doet het bij mij ook goed met een AC30. Die clean blend en curve trimmer doen onwijs veel voor de sound voor mij. Hoe bevalt je die Hot Cake? Zou min of meer voor AC30s ontworpen moeten zijn.

Dank! Ja die Pork Loin is super veelzijdig en eigenlijk in elke stand bruikbaar. Potmeters binnen in niet vergeten. Bepalen behoorlijk hoe de curve knop werkt.

Hotcake is een must bij een ac30 naar mijn mening. Ik gebruik hem als soort preamp boost. Drive dicht, output wat omhoog en presence wat omhoog. Resultaat is veel meer dynamiek en meer ‘open’ geluid.

lauke_101
9 maart 2021, 12:23
Dat klinkt wel goed, ik ben weer driftig pedalen aan het bouwen dus zal eens een Hotcake in elkaar draaien. Ben benieuwd!

cannondale_01
9 maart 2021, 21:02
Hoi hoi
Hier maar weer eens een update. Zij staat al een tijdje in m’n kamer op respectabele hoogte opgesteld zodat tweaken een stuk makkelijker gaat.

Ik ben er weer klaar voor ( en klaar mee )

https://i.ibb.co/PWS5x1D/76081-AB8-9-F09-410-A-B11-E-66540-DBD290-C.jpg (https://ibb.co/PWS5x1D) https://i.ibb.co/YQChp39/176-CDE53-3-B0-D-4748-8-D79-AB17986-E3466.jpg (https://ibb.co/YQChp39)

Er af TC flashback, TRex mudhoney II, Ibanez chorus en zelfbouw voedingen.
Hand vol patch kabels.

Er op EVH Chorus, Carbon Copy, Empress Heavy, Ouwe DOD Flanger, Ciosk voeding en Harley Benton patchcables.

Luut

Riky
9 maart 2021, 23:19
Hoi hoi
Hier maar weer eens een update. Zij staat al een tijdje in m’n kamer op respectabele hoogte opgesteld zodat tweaken een stuk makkelijker gaat.

Ik ben er weer klaar voor ( en klaar mee )

https://i.ibb.co/PWS5x1D/76081-AB8-9-F09-410-A-B11-E-66540-DBD290-C.jpg (https://ibb.co/PWS5x1D) https://i.ibb.co/YQChp39/176-CDE53-3-B0-D-4748-8-D79-AB17986-E3466.jpg (https://ibb.co/YQChp39)

Er af TC flashback, TRex mudhoney II, Ibanez chorus en zelfbouw voedingen.
Hand vol patch kabels.

Er op EVH Chorus, Carbon Copy, Empress Heavy, Ouwe DOD Flanger, Ciosk voeding en Harley Benton patchcables.

Luut

Flinke upgrade! Tof!

Dimitri92
12 maart 2021, 13:24
Van: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/4bb8c575c9f6f704575250ab80bd6317.jpg

Naar: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210308/00ee5c491d9b7bb2ba477df1e006c063.jpg

Ik wilde eigenlijk minderen, maar de klon kloon moest er bij op vandaag.

Vette plank! Nagedacht over een switcher? En wat voor muziek speel je met dit prachtige vliegdekschip? :cooler:

Riky
12 maart 2021, 23:11
Vette plank! Nagedacht over een switcher? En wat voor muziek speel je met dit prachtige vliegdekschip? :cooler:

Dank! Ja wel eens over nagedacht, maar nooit heel serieus in verdiept en overwogen. Ik hou er van om vrij te kiezen en heb het idee dat dit bij switchers omslachtig is. Vind eigenlijk de DD-500 al te veel programmeer werk. Maar misschien heb ik er een verkeerd beeld van. Zo ja; dan hoor ik het graag!

Speel(de) er vooral mee in een eigen pop/rock band, maar kan er eigenlijk alle kanten mee op. Van QOTSA tot u2.

cannondale_01
12 maart 2021, 23:40
De switcher die ik gebruik (zie foto van m’n board) is echt super gebruiks vriendelijk.

Ja tuurlijk moet je onthouden onder welke knop er bij welk nummer welke pedalen geplaatst zijn. Maar zonder switcher moet je dat ook onthouden.
En dan moet je wellicht meer dan twee keer trappen om eea om te zetten. Met de switcher is het één trap (en soms 2 ).
Een ander voordeel vind ik ook het wisselen van sound in een nummer. Bv de faser met de booster aanzetten. Al spelend in een nummer De boel aanzetten is toch echt veel makkelijker met een switcher.

Brum
13 maart 2021, 21:16
Ik had ook hetzelfde beeld van switchers. Maar ik kon vrij goedkoop een Musicomlab overnemen van een bandmaatje. Met een beetje inlezen was het eigenlijk heel erg makkelijk en bijkomend voordeel is dat wat je niet gebruikt, gewoon aan blijft staan, maar buiten de keten staat en dus niks beïnvloed qua klank. Dat is best hoorbaar. Het aantal banks dat ik moest aanmaken bleek ook wel mee te vallen. Voor de nummers die we speelden had ik maar drie banks nodig, met vijf presets per bank. Het enige wat ik dus hoefde te doen was de goeie bank voor een nummer aan zetten en dan had ik dus vijf verschillende smaakjes per bank. Echt retesimpel en ook prima te onthouden. Geen tapdansen meer.

MarkS
14 maart 2021, 10:49
Mooie is als je een switcher ook in pedal mode kan gebruiken. Dus binnen een preset vervolgens individuele effecten kun aan/uit schakelen. Zodat je daar geen aparte preset voor hoeft aan te maken.

Dimitri92
14 maart 2021, 11:06
Nou, niks meer aan toe te voegen Riky ! haha.
Signaal schoner houden, minder tapdansen inderdaad, en ja vaak kan je ook gewoon "stompbox mode" aan hebben waardoor het slechts een extra switch is en je nog steeds ieder pedaal apart aan/uit kan zetten.

Zelf heb ik een simpele loop switcher van gigrig (quartermaster), enige logica die daar in zit is flipflop, waarmee ik switch tussen delays met 1 druk op de knop omdat ik nooit beide delays aan heb. Kortom, er is veel mogelijk in switcherland :-)

*Of je het nodig hebt om je signaal schoner te houden hangt helemaal af van de combinatie van pedalen en power supply. Met 3 pedalen en een prima voeding is het totaal overkill (Edit: nouja.. dat hangt er ook maar weer vanaf, misschien ziet er een non true bypass pedaal bij die je signaal sloopt als ie "uit" staat...). Maar gezien je best een verzameling hebt kan het een mooie toevoeging zijn!

D3nnis
14 maart 2021, 11:06
Mooie is als je een switcher ook in pedal mode kan gebruiken. Dus binnen een preset vervolgens individuele effecten kun aan/uit schakelen. Zodat je daar geen aparte preset voor hoeft aan te maken.

Ja inderdaad, zo gebruik ik mijn rack ook. Een aantal presets, maar ook een rij knoppen om altijd oa een delay aan of uit te kunnen zetten.
Met preset-only voelt hst bij mij altijd alsof ik te weinig controle heb. Vooral als dingen anders lopen dan eigenlijk het plan was vwb setlijst en zo.

Brum
14 maart 2021, 12:08
Mooie is als je een switcher ook in pedal mode kan gebruiken. Dus binnen een preset vervolgens individuele effecten kun aan/uit schakelen. Zodat je daar geen aparte preset voor hoeft aan te maken.

Heeft GigRig niet een dergelijk systeem? Dacht dat je daarmee zelfs ook kan bepalen in een preset in welke volgorde je de effecten wilt hebben en niet meer afhankelijk bent van welke in/output op de switcher. Dus bijv. chorus voor of na een drive of zo. Maar dat kost wel wat...

Op zich, als je niet al te veel effecten hebt, dan is een pedaal zelf uitzetten binnen een preset ook goed te doen. Ik doe het zelf ook wel 's zo. Maar heb je een drie rijen dik aan effecten op je bordje, dan wordt dat wel lastig ja.

Dimitri92
14 maart 2021, 13:43
Heeft GigRig niet een dergelijk systeem? Dacht dat je daarmee zelfs ook kan bepalen in een preset in welke volgorde je de effecten wilt hebben en niet meer afhankelijk bent van welke in/output op de switcher. Dus bijv. chorus voor of na een drive of zo. Maar dat kost wel wat...

Op zich, als je niet al te veel effecten hebt, dan is een pedaal zelf uitzetten binnen een preset ook goed te doen. Ik doe het zelf ook wel 's zo. Maar heb je een drie rijen dik aan effecten op je bordje, dan wordt dat wel lastig ja.

Gigrig (G3) en de nieuwste RJM uit m'n hoofd kunnen dat ja! Om GAS van te krijgen, van het geld kun je ook een leuke gitaar kopen ja.. ^^

cannondale_01
14 maart 2021, 14:49
Het grote voordeel van de Gigrig is dat je de volgorde van pedalen kan instellen. Met mijn switcher moet je fysiek stekkeren. Maar eenmaal goed je pedalen in het snotje en de volgorde bepaalt kom je er toch niet meer aan.
Bij mij dan.
Gigrig is wel heel tof. Kijk maar eens naar ThatPedalShow op Youtube.

Jan Buurman
17 maart 2021, 21:33
Nou, hieristiedan.
De DV Mark Mini Dist is vervangen door de KHDK No1.
De MIAudio SuperCrunchbox heeft nieuwe knopjes gekregen en de Expressionfactory heeft een traanplaatplaat gekregen.
Ik heb een andere Expressionfactory waarvan het voetpedaal (Hoe noem je zo ding?) in drie stukken lag. Die heb ik gelijmd en versterkt met zo’n stuk traanplaat. Dat vond ik best cool staan dus heb ik het ook bij deze gedaan.


Oud:

https://i.ibb.co/5Mky0zy/87202-AB7-1-D6-B-4-B01-8-AC0-384-B4-C534199.jpg
De Direct Drive was ooit al een keer vervangen door de SuperCrunchbox. Maar daar heb ik geen foto van.

Nieuw:
https://i.ibb.co/QXczwtG/E06-EA8-FB-5781-4474-84-F4-B1-ED55-A1544-F.jpg


Ter herinnering voor de mensen die het niet (meer) weten een oude foto van mijn twee-laagse flightcase. Nog steeds erg blij mee. Lekker compact voor on the road.

https://i.ibb.co/nbYvDCR/70288-F08-16-AE-41-DF-BDA1-291793-FFDFBF.jpg

Dimitri92
18 maart 2021, 11:30
Lekkere plank hoor! Nice dat rode tapijt(?) ook!

Jan Buurman
18 maart 2021, 11:37
Restmateriaal. Vond ik wel leuk.

miyaru
18 maart 2021, 12:45
Mooie plank Jan, is die KHDK een Kirk Hammet pedaal, of zit ik er nu ver naast?

miyaru
18 maart 2021, 12:47
Ja ik zit er ver naast, het is het merk LOL - foutje bedankt!!!! :hide:

Jan Buurman
18 maart 2021, 12:51
Maar de KH staat wel voor Kirk Hammet..

Little Jay
18 maart 2021, 13:22
Ben weer een beetje bezig met het AliExpress mini-pedaal bord.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210318/f4b80b0cfed961ef122edf4c1f657313.jpg

De 8-output daisy chain dicteert op dit moment het aantal pedalen. Grappig genoeg is het bord stil met 7 pedalen, maar met 8 pedalen is een soort hoge zoem-toon hoorbaar, onafhankelijk van welk pedaal het 8e pedaal is. Nu heb ik zelden 3 drive pedalen nodig, dus ik kan gewoon voor ieder optreden de juiste pedalen erop zetten.

Overigens: de Kmise chorus is misschien wel het beste chorus pedaal dat ik heb! Heel warm en ‘lush’! Ook de Kokko Phaser ben ik erg blij mee! De enige andere phaser die ik heb die m’n favoriete oude Small Stone nadoet.

De Mooer pedaaltjes vind ik wat tegenvallen, die missen iets warms en analoogs en klinken een beetje plastic en kunstmatig, terwijl het de duurste pedalen zijn.

D3nnis
18 maart 2021, 15:36
Grappig genoeg is het bord stil met 7 pedalen, maar met 8 pedalen is een soort hoge zoem-toon hoorbaar, onafhankelijk van welk pedaal het 8e pedaal is.

Ligt het wel aan het 8e pedaal?
Is het wellicht toevallig output 8 die eea laat brommen?
Ik heb in de kast een harley benton powerplant jr liggen, die inmiddels (was niet toen ie nieuw was) op de output 4 een brom laat horen ongeacht wat ik er in plug.
Gewoon nieuwsgierig of dit hetzelfde verschijnsel is...

Brum
18 maart 2021, 19:52
Maar de KH staat wel voor Kirk Hammet..

Doet ie 't dan ook zonder wah?

Jan Buurman
18 maart 2021, 20:02
KHDK was founded by two friends who decided to make guitar effects they would use, love and be proud of. In 2012, they found themselves in Prague drinking too many of the world's best beers and discussing sound. In the early hours of the morning, they decided to breathe fresh air (with sulphuric notes of the underworld) into the world of guitar effects. Their motto was "death to compromise" and they vowed not to rest until they've created a line of perfect pedals. The first step was assembling the right crew. Through a good friend and one of the best guitar techs ever, Jason Baskin, they found a young engineer in the dark corners of central Europe. Antonin Salva, an industry insider's wizard who possessed the technical prowess as well as a burning passion for sound. Getting him on board was easy – like the rest of them, he is a total guitar geek.

From conception to prototyping, testing and fine-tuning, they leaned on the tastes and visions of some of the greatest rock'n'roll masterminds out there. They refined and polished their vision, tossing it all away and starting from square 1 multiple times. In 2013, after parting ways with a manufacturer who couldn't give them the quality they demanded, they found a family-run factory in Paducah, Kentucky which would work with them every step of the way. Hand-built based on Antonin's unique designs, their pedals now undergo rigorous quality assurance which includes being individually tested by a guitarist at the end of the process. It's a lot of work, but their pedals deserve nothing less.

Jan Buurman
18 maart 2021, 20:04
Het motto van KHDK Electronics is "Handmade tone for gearheads, by gearheads". Het merk ontstond in 2012 toen twee vrienden, David Karon en Kirk Hammett (Metallica) besloten om zelf eens gitaar-effectpedalen te gaan maken geheel naar hun eigen inzichten - gitaarpedalen om het maximale uit te halen, om van te houden en trots op te zijn. Met als voornaamste insteek compromisloosheid, werden de prototypes eindeloos uitgeprobeerd, bijgeschaafd en ge fine-tuned totdat Karon en Hammett helemaal tevreden waren met het resultaat. Ook grote namen als Rob Caggiano (Volbeat) en Joe Duplantier (Gojira) spelen graag met de effectpedalen van KHDK. Alle KHDK-effectpedalen worden met de hand gebouwd door een familiebedrijf in Paducah, Kentucky.

Jan Buurman
18 maart 2021, 20:08
En nee, ze hebben geloof ik geen wah in hun repertoire. :-)

Napoje
18 maart 2021, 21:39
Jzus. Moet dat? Dit soort posts? Ik heb geeneens zin het te gaan lezen.

miyaru
18 maart 2021, 23:04
Nou, ik vind het wel interessant eigenlijk, en zat ik er niet eens zo ver naast!!! Dank je Jan!!!

Ennuh Napoje: lees wat je wilt zou ik zeggen......

Little Jay
19 maart 2021, 00:23
Ligt het wel aan het 8e pedaal?
Is het wellicht toevallig output 8 die eea laat brommen?
Ik heb in de kast een harley benton powerplant jr liggen, die inmiddels (was niet toen ie nieuw was) op de output 4 een brom laat horen ongeacht wat ik er in plug.
Gewoon nieuwsgierig of dit hetzelfde verschijnsel is...

Oh nog niet bewust getest, goeie, ga ik doen.

Het is niet heel erg hoor, live ga je er niks van merken maar thuis in een stille kamer hoor je het wel.