PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 [27] 28 29 30 31 32 33 34 35

Erik de Perik
3 maart 2017, 12:31
Heb hier een tijdje niet meer gepost en er is vrij veel veranderd... Ik ben van een zelfgemaakt houten/aluminium pedalboard overgegaan naar een Pedaltrain PT-2. Ik zou normaal gesproken nooit zoveel uitgeven aan een board maar ik vond een mooie deal op marktplaats van een gevuld pedalboard (pedalen verkocht en nu heb ik een gratis Pedaltrain plus nog wat winst:D). Die winst moest natuurlijk ergens heen dus is er een pedalswitcher bijgekomen: een Moen GEC8JR Ver2

https://lh3.googleusercontent.com/UmrWdOmGdPDmuHXS0aAVAKEyvAZwmpBtFnpQsr1cCh7l9rpT0U guFV1JRLD-h3piRXvZbni3vA8gXflMyEixfe9D6hurEUQa6xg2Zw728A98L7 1q_dbupDy4SB5m5N1ajvJOKFXzmhGMoq2HoPu7v8sWvdIP2YM3 h3kNir_GPRBxBnZJw64IwiqagvxRyWLYkxqE-ujXLiAHKyCBh7aWoD-4KlOS259TZ432Pbx7s7U5Py9ZMH8YBfHIgysJd_fhioY1etFLi yQ2GKpBnpsGs36xQnkj-mUufbdlGOCpuHO_LWG4fLxhTfd0hXA_KdbiEJKQ8R162CEH_3m 8BnmrqW5O1k065iihIHrYcVbDe9kdGu8XWSvDqIjF6bAekmVMV ooHr99gPd9dsoY67CDgDizAVjIKfGsM8Z66HYHbcjXp3BOhQlH w_uiWJvMemOIebSqTsmiTJ4AIBd_zjpfkppbLmQFcsXr3KgNRC QXo_WmIWzMQVjnTDCUB7coNAHyT5WYa3RHPzBCO06tYDbz8vaT kipPpvCIu_XnYCHOWxaWJ4RIyfhmQyUbpP-qMUL5FF2Kht8UlbiYn-pzZeWWvkxy-gwetXVPsrIL0xfxyp5gULS6p=w1645-h920-no

De volgorde is nu als volgt:
TrueTone Pure Tone buffer --> Dunlop CryBaby mini --> Moen GEC8JR
Tuner out: TC Polytune mini
Loop 1: (pre-drive modulatie) Tone City Angel Wing chorus
Loop 2: (drive) EHX Big Muff Tone Wicker --> Boss SD-1 --> Ramble FX Marvel Drive
Loop 3: (post-drive modulatie) MXR Micro Flanger --> TC Flashback mini delay --> Mooer Trelicopter
Loop 4: (post-drive boost) Mooer Pure Boost
Uitgang Moen --> TC Hall of fame mini die altijd aan staat.

Ook al heeft de Moen 80 presets verdeeld over 20 banken en genoeg ingangen om 8 pedalen apart te bedienen, ik hou het voorlopig even zo: simpel. Voor een nummer kan ik de drive en modulatie pedalen aanzetten die ik in dit nummer wil gebruiken en de presets van de main bank zijn als volgt ingedeeld:

A: Drive
B: Drive + Modulatie
C: Drive + Volume boost
D: Drive + Volume boost + modulatie

Dit houdt het naar mijn mening erg overzichtelijk en ik kan altijd nog op het laatste moment een pedaal erbij aan of uitzetten, zonder dat ik 80 presets hoef te onthouden. Heb nog een andere bank waarin ik van clean met modulatie naar overdrive kan maar dit gebruik ik minder vaak. Heb deze switcher nu twee weken en na twee repetities kan ik zeggen dat het wel erg goed bevalt: direct schakelen van clean naar lead met delay en weer terug zonder te tapdancen. Een aanrader dus!

Ik denk dat jij de enige bent die dit plaatje kan zien ;)

mountainman
3 maart 2017, 17:43
Ik denk dat jij de enige bent die dit plaatje kan zien ;)

Gisteren was het plaatje wel te zien hoor, maar nu is het weg... :???:

orangerocker
3 maart 2017, 21:10
Gisteren was het plaatje wel te zien hoor, maar nu is het weg... :???:

Het plaatje was nu zelfs voor mij niet meer te zien:confused:
Nu via photobucket als het goed is weer wel, anders schrijf ik dat hele verhaal voor niks;)

mattihafler
4 maart 2017, 12:03
Heb hier een tijdje niet meer gepost en er is vrij veel veranderd... Ik ben van een zelfgemaakt houten/aluminium pedalboard overgegaan naar een Pedaltrain PT-2. Ik zou normaal gesproken nooit zoveel uitgeven aan een board maar ik vond een mooie deal op marktplaats van een gevuld pedalboard (pedalen verkocht en nu heb ik een gratis Pedaltrain plus nog wat winst:D). Die winst moest natuurlijk ergens heen dus is er een pedalswitcher bijgekomen: een Moen GEC8JR Ver2

http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/pedalboard.jpg (http://s1171.photobucket.com/user/Larsded/media/pedalboard.jpg.html)

De volgorde is nu als volgt:
TrueTone Pure Tone buffer --> Dunlop CryBaby mini --> Moen GEC8JR
Tuner out: TC Polytune mini
Loop 1: (pre-drive modulatie) Tone City Angel Wing chorus
Loop 2: (drive) EHX Big Muff Tone Wicker --> Boss SD-1 --> Ramble FX Marvel Drive
Loop 3: (post-drive modulatie) MXR Micro Flanger --> TC Flashback mini delay --> Mooer Trelicopter
Loop 4: (post-drive boost) Mooer Pure Boost
Uitgang Moen --> TC Hall of fame mini die altijd aan staat.

Ook al heeft de Moen 80 presets verdeeld over 20 banken en genoeg ingangen om 8 pedalen apart te bedienen, ik hou het voorlopig even zo: simpel. Voor een nummer kan ik de drive en modulatie pedalen aanzetten die ik in dit nummer wil gebruiken en de presets van de main bank zijn als volgt ingedeeld:

A: Drive
B: Drive + Modulatie
C: Drive + Volume boost
D: Drive + Volume boost + modulatie

Dit houdt het naar mijn mening erg overzichtelijk en ik kan altijd nog op het laatste moment een pedaal erbij aan of uitzetten, zonder dat ik 80 presets hoef te onthouden. Heb nog een andere bank waarin ik van clean met modulatie naar overdrive kan maar dit gebruik ik minder vaak. Heb deze switcher nu twee weken en na twee repetities kan ik zeggen dat het wel erg goed bevalt: direct schakelen van clean naar lead met delay en weer terug zonder te tapdancen. Een aanrader dus!

In loop 2 zitten 3 overdrive/distortion achtige pedalen.
Je gebruikt in je 4 presets elke keer drive...
Staan ze dan alle 3 aan?
En zo niet, moet je dan niet binnen 1 nummer soms toch nog tapdancen?

the sure thing
5 maart 2017, 08:48
Waar in NL kan ik onderstaande dingen bestellen (en hoe heet zo'n ding)?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/722517cd10f30b41bfeda030cf5cd18b.jpg

bagheera
5 maart 2017, 11:09
http://www.licht-geluid.nl/dap-d-size-chassis-jack-female-jack-female.html

Zo dat zou em moeten zijn. :)

orangerocker
5 maart 2017, 11:18
In loop 2 zitten 3 overdrive/distortion achtige pedalen.
Je gebruikt in je 4 presets elke keer drive...
Staan ze dan alle 3 aan?
En zo niet, moet je dan niet binnen 1 nummer soms toch nog tapdancen?

Binnen een nummer wissel ik eigenlijk nooit van overdrive pedaal, dus dat valt wel mee. Ik selecteer dus voor een nummer het pedaal dat ik aan wil hebben (of pedalen, ik boost de marvel drive graag met de boss). En ja al in mijn 4 presets gebruik ik drive, dat is ook mn voornaamste sound in een 90s rockcoverband;)

the sure thing
5 maart 2017, 12:23
http://www.licht-geluid.nl/dap-d-size-chassis-jack-female-jack-female.html

Zo dat zou em moeten zijn. :)

Thanx! Ikke bestelle

FruscianteFan
5 maart 2017, 12:26
Sinds de laatste keer is er niks veranderd, maar ik vind het wel vermakelijk om te zien dat zowat elke fotograaf mijn pedalen ook wel even wil meepakken.

Zelfs een stage hand vroeg zaterdag na de show of hij een foto mocht maken :D

mattihafler
5 maart 2017, 12:41
Binnen een nummer wissel ik eigenlijk nooit van overdrive pedaal, dus dat valt wel mee. Ik selecteer dus voor een nummer het pedaal dat ik aan wil hebben (of pedalen, ik boost de marvel drive graag met de boss). En ja al in mijn 4 presets gebruik ik drive, dat is ook mn voornaamste sound in een 90s rockcoverband;)
Ik heb zelf de g-lab gsc1 gehad. Maar die werkte niet voor mij.
Wellicht omdat ik ook nog m'n kanalen switchte via midi, en maar 1 pedal per loop had aangesloten.
Gebruik ook altijd hetzelfde board voor 2 bands.
Wellicht dat met jouw aanpak het beter was gelukt.

Pepe
11 maart 2017, 23:38
Gisteren voor het eerst de Gurus Echosex mee. Bij de sound check draait de zanger zich om: het lijkt goddomme Pink Floyd wel. Zegt de drummer, ik wou net zeggen Hank Marvin is binnen.
De grap is, die Echosex is gebaseerd op de Echorec die inderdaad door Gilmour EN Hank Marvin gebruikt werden. Dan mogen we stellen dat de makers van Gurus daar dan toch wel redelijk in geslaagd zijn.
Het is overigens totaal niet mijn bedoeling te klinken als 1 van beide heren.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/4d/ae/02/4dae025d198151c5d2a6a239d78fbf1a.jpg

Henri H
12 maart 2017, 00:09
Geil pedaaltje.

MarkS
14 maart 2017, 16:44
We zijn er maar weer druk mee geweest...

http://i.imgur.com/zJgXDbX.jpg

the sure thing
14 maart 2017, 21:27
Staat de Koji compressor bij jou ook altijd aan?

MarkS
14 maart 2017, 21:45
Staat de Koji compressor bij jou ook altijd aan?
Doorgaans wel, maar staat wel in een loop..

RB74
17 maart 2017, 15:43
Gave plank!

Op mijn board is nu een '69 Fuzz van Fulltone en een IdiotBox Static Fuzz toegevoegd, en de Nova Reverb is ook betrekkelijk vers.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170317/2a8b593a09e2406d2bc725503731cef4.jpg

Ik speel over 2 versterker, waarbij amp B een basversterker is. Keten A gaat na het Fender volumepedaal, de Pitchblack en Morley ABY zo:
Crybaby (true bypass mod) - '69 Fuzz- EQD Hoof - OCD - phase90 (R28 mod).

Keten B:
Whammy V (staat meestal op 1 octaaf omlaag) - Static Fuzz

In de effects loop van versterker A: TC Nova Repeater en TC Nova Reverb


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tristan
17 maart 2017, 22:48
Oh gaaf, wat vindt je van die Static Fuzz?

RB74
18 maart 2017, 10:50
Oh gaaf, wat vindt je van die Static Fuzz?

Eerste impressie: lekker dikke fuzz. Handig dat er een tone-knop op zit. De grote 'white noise'-dial, een soort extra gain is m'n indruk, is met de voet te bedienen. Ga ik zeker mee experimenteren!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vester
20 maart 2017, 13:55
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170320/7dae55dbdb5a5da0407feb4cd3daaf98.jpg

Ben eindelijk van mijn multi-effect afgestapt, dus nu bezig met een eerste pedalboard.

Stelt geen donder voor, maar heb daarentegen ook niet heel veel nodig eigenlijk.

V.r.n.l.; warwick rocktuner,
Electro Harmonix OD glove,
OCD DSO-2 distortion,
Xvive Classic Rock die dienst doet als boost,
Xvive Chorus vibrato.

Wordt gevoed door een Xvive voeding met 7x 9volts en 1x 18volts aansluitingen.

Wat wil ik er nog bij; een delay, misschien nog een extra reverb, al gebruik ik meestal die van mijn combo. En héél misschien nog een extra overdrive en een loopt om thuis wat aan te kloten.

DannyFender
21 maart 2017, 20:08
Mooi bord! Hoe 'stil' is het?

EBOUE
21 maart 2017, 20:56
Weet iemand waar ik goede patchkabeltjes kan kopen online met van die minimaal uitstekende jackpluggen? Ik moet nog een Whammy Ricochet op mijn bord prutsen en met standaard jacks past het net niet. :P

beus
21 maart 2017, 20:57
Hee wat een grappige voeding van Xvive, is dat de manier om mijn mijn voodoo lab uit te breiden met een 18V en extra 9V aansluitingen? Want eigenlijk is het een adapter en geen voeding, want heeft 12V input nodig.

FruscianteFan
21 maart 2017, 21:20
Weet iemand waar ik goede patchkabeltjes kan kopen online met van die minimaal uitstekende jackpluggen? Ik moet nog een Whammy Ricochet op mijn bord prutsen en met standaard jacks past het net niet. :P

thomann heeft EBS PCF kabels, en tegenwoordig ook de harley benton knock-offs ervan. Fijnste patchkabels ooit - heb beide varianten op mijn board.

Vester
21 maart 2017, 21:55
Mooi bord! Hoe 'stil' is het?
Het bromt wel wat, maar denk dat dat momenteel meer aan mijn gitaar ligt... Als ik de snaren aanraak is dat over. Zou dat verminderen met een compressor pedaal ertussen?

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

FruscianteFan
21 maart 2017, 23:07
Het bromt wel wat, maar denk dat dat momenteel meer aan mijn gitaar ligt... Als ik de snaren aanraak is dat over. Zou dat verminderen met een compressor pedaal ertussen?

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

Nee. Een compressor trekt je sound juist gelijk, en pompt bijgeluiden dus op. Wordt het alleen maar erger van.

Ik zou vooral even kijken of je aarde goed zit. Op je gitaar, maar ook of je in een geaard stopcontact zit.

Vester
22 maart 2017, 03:19
Stopcontact wel, tenminste in de oefenruimte. Dus zal met mijn el cheapo telecaster te maken hebben. Maar daar ga ik binnenkort toch mee aan de slag, zodra de nieuwe binnen is...

Wordt de control plate van vervangen door eentje met bourns pots, komen koperen brugzadels op en een benen topkam. Misschien ook de nek pick-up, ben ik nog niet over uit... Dan zal ik meteen af de bedrading ook nalopen.

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

EBOUE
22 maart 2017, 07:19
Cavity van de gitaar af laten schermen met koperfolie. Scheelt al heel veel. Als het echt erg is qua aarding hoor je dat ook nog wel, maar een wereld van verschil.

Ik heb voor de montage een onderplaat van mijn wah afgehaald om hem zo strak mogelijk op het bord te krijgen. Dat ding is van metaal en ja hoor.. als ik wah gebruik, krijg ik meer ruis in 'gevoelige' ruimtes. Toch maar weer aan de klus misschien.. grr..

FrusciFan: dank, even better! Deze zijn platter dan ik in mijn hoofd had. Had ik eerder moeten weten.. wat een gepuzzel op het bord gehad.

The Lo Lands
22 maart 2017, 15:48
Het wordt weer eens tijd voor een 2017 pedalenplank foto :-) Mijn 'kleinste' plank tot nu toe. Twee 'amp like' drive pedalen, wah, compressie en EQ. Verder de Mobius voor al mijn modulatie effecten (midi) en verder een delay en reverb. Alles wordt aangestuurd met de Boss ES-8 dus naast de wah en tap tempo verder geen tap dansen meer. De volgorde van pedalen is wisselend per Boss ES-8 preset. Overdrive en fraaie buizen/spring reverb komt uit mijn Mesa Boogie LSC.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17425081_1675038836130236_4381987369407747718_n.jp g?oh=abdb1cd98440471dc3fb67442ecf0756&oe=596339F1

MarkS
22 maart 2017, 15:58
Very nice en strak!

telecastermaster
22 maart 2017, 16:42
Weet iemand waar ik goede patchkabeltjes kan kopen online met van die minimaal uitstekende jackpluggen? Ik moet nog een Whammy Ricochet op mijn bord prutsen en met standaard jacks past het net niet. :P

Zoek op EBS cables

http://www.keymusic.com/nl/item/ebs-pcf-10-patch-cable/?gclid=CPbvj4y56tICFRY6GwodHTIGNg

https://www.thomann.de/nl/ebs_kabels_voor_effectprocessors.html

Of goedkope Harley Benton clones:

https://www.thomann.de/nl/harley_benton_fpc10_flat_patch_cable.htm

pasqual
22 maart 2017, 20:34
Het wordt weer eens tijd voor een 2017 pedalenplank foto :-) Mijn 'kleinste' plank tot nu toe. Twee 'amp like' drive pedalen, wah, compressie en EQ. Verder de Mobius voor al mijn modulatie effecten (midi) en verder een delay en reverb. Alles wordt aangestuurd met de Boss ES-8 dus naast de wah en tap tempo verder geen tap dansen meer. De volgorde van pedalen is wisselend per Boss ES-8 preset. Overdrive en fraaie buizen/spring reverb komt uit mijn Mesa Boogie LSC.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17425081_1675038836130236_4381987369407747718_n.jp g?oh=abdb1cd98440471dc3fb67442ecf0756&oe=596339F1

Wauw! Ik dacht dat ik een leuk plankje had samengesteld onlangs.....:hide:
Very nice indeed!!

The Lo Lands
22 maart 2017, 23:02
Very nice en strak! Ik heb soms last van OCD neigingen ;-) Dank!


Wauw! Ik dacht dat ik een leuk plankje had samengesteld onlangs.....:hide:
Very nice indeed!!
Dank Pasqual. Waar is jouw plank, zien, zien!? Ik probeer mijn pedalen arsenaal iedere keer meer uit te dunnen, en dat is op zekere hoogte ook gelukt. Acht effecten liggen er nu op dus geen gecombineerde loops met effecten meer. Whammy, boost en fuzz eraf gehaald, gebruik ik te weinig. Alleen nog de voor mij meest essentiële en veel gebruikte effecten. Er zou nog één drive af kunnen maar het is toch wel fijn te kunnen kiezen tussen een 'vintage cq plexi' en moderne 'amp like' drive. Ik zal nooit zeggen dat het hiermee klaar is maar dat kennen we allemaal wel denk ik :-) En de Boss ES-8 kan ik iedereen aanraden.

telecastermaster
23 maart 2017, 00:36
Ik kan de Source Audio LA Lady (digitale overdrive) van harte aanbevelen.
40 overdrives in 1 pedaaltje.

:) ;)

EBOUE
23 maart 2017, 07:15
Prachtig zeg, eye-steeler. :)

The Lo Lands
23 maart 2017, 10:01
Ik kan de Source Audio LA Lady (digitale overdrive) van harte aanbevelen.
40 overdrives in 1 pedaaltje.

:) ;) Daar hebben we het al eens over gehad he, maar ik zal het onthouden :-)


Prachtig zeg, eye-steeler. :) Dank, dank!

Speeddemon
23 maart 2017, 10:04
... en fraaie buizen/spring reverb komt uit mijn Mesa Boogie LSC.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/17425081_1675038836130236_4381987369407747718_n.jp g?oh=abdb1cd98440471dc3fb67442ecf0756&oe=596339F1

Heel mooi! Maar eh, gebruik je die Wet Reverb dan niet?

The Lo Lands
23 maart 2017, 13:55
Heel mooi! Maar eh, gebruik je die Wet Reverb dan niet?

Dank! Ik gebruik de WET reverb voor lichte reverb (ambiance) met de drive pedalen. De WET is daarnaast ook geen typische spring reverb. Ik houd ook niet zo van spring reverb op high gain geluiden, werkt imo beter met clean of lichte overdrive. Clean/drive kanaal en de spring reverb op de Mesa LSC worden ook geschakeld met de Boss ES-8 dus kan per preset ingesteld worden :-)

EBOUE
23 maart 2017, 21:10
Hoe is jouw CAE/MXR Wah trouwens? Ik heb 'm ook, bij testen een geweldig geluid en nu thuis (oke, tweedehands gevonden toen ie nog maar net op de markt was) en kan eigenlijk maar 1 modus gebruiken van de filters. Laatste keer werden beide modi verprutst door veel laagfrequent fuzz-achtig geluid. De gitaar is afgeschermd en als ik de Wah uitschakel, is er niets aan de hand. Hij staat in de keten na een Minifooger Ring Mod (tbp) en een Fuzz, maar zit in een Lehle Loop.

pasqual
23 maart 2017, 22:13
Ik heb soms last van OCD neigingen ;-) Dank!


Dank Pasqual. Waar is jouw plank, zien, zien!? Ik probeer mijn pedalen arsenaal iedere keer meer uit te dunnen, en dat is op zekere hoogte ook gelukt. Acht effecten liggen er nu op dus geen gecombineerde loops met effecten meer. Whammy, boost en fuzz eraf gehaald, gebruik ik te weinig. Alleen nog de voor mij meest essentiële en veel gebruikte effecten. Er zou nog één drive af kunnen maar het is toch wel fijn te kunnen kiezen tussen een 'vintage cq plexi' en moderne 'amp like' drive. Ik zal nooit zeggen dat het hiermee klaar is maar dat kennen we allemaal wel denk ik :-) En de Boss ES-8 kan ik iedereen aanraden.

Ik heb mijn vernieuwde plank een paar weken geleden al eens gepost maar die is ondertussen weer gewijzigd dus ik zal zondag even een foto maken in de oefenruimte. Leuk detail is dat ik de Digitech Bad Monkey had vervangen voor een andere overdrive (MojoMojo van TC) maar ook in bypass was mijn gitaargeluid anders. Komt denk ik omdat de BM buffered bypass is en blijkbaar kleurt dat mijn sound dusdanig (positief) dat ik 'm weer heb teruggeplaatst. Daarbij vind ik 'm toch wel erg tof;). Ongelooflijk wat een goed pedaal dit ding is als je ziet wat het ie eigenlijk kost:???:
Anyway, zondagavond even kijken hier!

The Lo Lands
23 maart 2017, 23:01
Hoe is jouw CAE/MXR Wah trouwens? Ik heb 'm ook, bij testen een geweldig geluid en nu thuis (oke, tweedehands gevonden toen ie nog maar net op de markt was) en kan eigenlijk maar 1 modus gebruiken van de filters. Laatste keer werden beide modi verprutst door veel laagfrequent fuzz-achtig geluid. De gitaar is afgeschermd en als ik de Wah uitschakel, is er niets aan de hand. Hij staat in de keten na een Minifooger Ring Mod (tbp) en een Fuzz, maar zit in een Lehle Loop.
De beste wah die ik tot nu toe heb gehad. Beiden modi vind ik zeer bruikbaar. Misschien heb je last van een strooiveld van je voeding/adapter? Wahs zijn vrij gevoelig en pikken nog wel eens signalen van andere apparaten op. Je zou ook de wah even als test op een batterij kunnen aansluiten? Anders bepaalde effecten verder van de wah af plaatsen.

vulvasonic
25 maart 2017, 04:11
Ik begin een beetje depressief te worden van al die waanzinnig mooie en onbetaalbare pedalenbakkies. Bovendien krijg ik al pijn aan mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. En ik was zo enthousiast bezig met mijn 3 koppelbare plankies. Nou, voor geen goud dat ik die nog laat zien. Tegenwoordig sta je toch gigantisch voor lul als je niet minimaal één Strymon geval op je bordje hebt, een overdrive en een distortion van een boutique pedalengoeroetje uit een of ander vrijwel uitgestorven Texaans kutdorp, die $600,- vraagt voor zijn handgebouwde, slechts op batterijen werkende, TS-achtige (behalve als je Joe Bonamassa heet, want die krijgt alles voor niks), een Boss tuner (hoera, die heb ik ook!) en een looping device waarmee je niet alleen die paar pedaaltjes kunt schakelen, maar ook alle kanalen van je 4 versterkers, in iedere willekeurige en gewenste combinatie. Nee sorry, maar voor mij is de lol er helemaal af.

:D

the sure thing
25 maart 2017, 06:43
Ik begin een beetje depressief te worden van al die waanzinnig mooie en onbetaalbare pedalenbakkies. Bovendien krijg ik al pijn aan mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. En ik was zo enthousiast bezig met mijn 3 koppelbare plankies. Nou, voor geen goud dat ik die nog laat zien. Tegenwoordig sta je toch gigantisch voor lul als je niet minimaal één Strymon geval op je bordje hebt, een overdrive en een distortion van een boutique pedalengoeroetje uit een of ander vrijwel uitgestorven Texaans kutdorp, die $600,- vraagt voor zijn handgebouwde, slechts op batterijen werkende, TS-achtige (behalve als je Joe Bonamassa heet, want die krijgt alles voor niks), een Boss tuner (hoera, die heb ik ook!) en een looping device waarmee je niet alleen die paar pedaaltjes kunt schakelen, maar ook alle kanalen van je 4 versterkers, in iedere willekeurige en gewenste combinatie. Nee sorry, maar voor mij is de lol er helemaal af.

:D

.... er zijn zat gitaristen die depressief worden als ze jou gitaar horen spelen... je kan nog zoveel (dure) pedaaltjes hebben maar jouw spelkwaliteit (en kunnen spelen in een band) kunnen ze nooit bereiken.

PS: ik heb al mijn Strymon shit lekker weggedaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tabula Rasa
25 maart 2017, 07:27
blablabla



Niet zo janken, kut! Je hebt meer talent in je grote teen, dan de meesten van ons in hun hele lijf hebben.

Die paar trapdoosje doen niet veel. Bovendien, als jij wil trappen op zo'n ding pleur je om.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

The Lo Lands
25 maart 2017, 10:03
Ik begin een beetje depressief te worden van al die waanzinnig mooie en onbetaalbare pedalenbakkies. Bovendien krijg ik al pijn aan mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. En ik was zo enthousiast bezig met mijn 3 koppelbare plankies. Nou, voor geen goud dat ik die nog laat zien. Tegenwoordig sta je toch gigantisch voor lul als je niet minimaal één Strymon geval op je bordje hebt, een overdrive en een distortion van een boutique pedalengoeroetje uit een of ander vrijwel uitgestorven Texaans kutdorp, die $600,- vraagt voor zijn handgebouwde, slechts op batterijen werkende, TS-achtige (behalve als je Joe Bonamassa heet, want die krijgt alles voor niks), een Boss tuner (hoera, die heb ik ook!) en een looping device waarmee je niet alleen die paar pedaaltjes kunt schakelen, maar ook alle kanalen van je 4 versterkers, in iedere willekeurige en gewenste combinatie. Nee sorry, maar voor mij is de lol er helemaal af.

:D

Goed punt voor wat reflectie. Even mijn spullen qua aanschafwaarde opgeteld:

- Wah pedaal (b-stock) = 180 euro
- Compressie/limiter pedaal (10% korting) = 205 euro
- EQ pedaal (b-stock) = 180 euro
- Bogner La Grange (UK) = 145 euro
- SD Palladium = 266 euro
- Strymon Delay = 285 euro
- Strymon Mobius = 425 euro
- Reverb = 225 euro
- Tuner = 80 euro
- Boss Effects Controller (korting) = 600 euro
- Voedingen = 275 euro
- Pedalboard = 150 euro
- Bekabeling = 100 euro

De totale nieuwwaarde van mijn pedalboard is zo'n 3100 euro. Daar had ik inderdaad ook een leuke Fiat Panda van kunnen kopen om lekker door de straten te scheuren. Nee, ik scheur liever met mijn gitaar en spullen waarvan ik geïnspireerd raak. Als mensen daar depressief van worden dan denk ik daar het zijne van. Kop op dude, het is maar geld en materie. Zolang ik het geld er voor heb geef ik het er aan uit. Goed voor de economie en mijn speelplezier. Een win-win situatie.

Btw: ik heb maar één gitaarversterker ;-)

Vester
25 maart 2017, 10:12
Ik begin een beetje depressief te worden van al die waanzinnig mooie en onbetaalbare pedalenbakkies. Bovendien krijg ik al pijn aan mijn rug als ik er alleen maar naar kijk. En ik was zo enthousiast bezig met mijn 3 koppelbare plankies. Nou, voor geen goud dat ik die nog laat zien. Tegenwoordig sta je toch gigantisch voor lul als je niet minimaal één Strymon geval op je bordje hebt, een overdrive en een distortion van een boutique pedalengoeroetje uit een of ander vrijwel uitgestorven Texaans kutdorp, die $600,- vraagt voor zijn handgebouwde, slechts op batterijen werkende, TS-achtige (behalve als je Joe Bonamassa heet, want die krijgt alles voor niks), een Boss tuner (hoera, die heb ik ook!) en een looping device waarmee je niet alleen die paar pedaaltjes kunt schakelen, maar ook alle kanalen van je 4 versterkers, in iedere willekeurige en gewenste combinatie. Nee sorry, maar voor mij is de lol er helemaal af.

:D
Ach, ik heb mijn cheap ass pedalboard toch ook gewoon erop geplembt :p stelt ook niet veel voor, maar ik ben er tevreden mee en voor mij (op een delay na, ga ik vanmiddag halen) genoeg afwisseling qua sounds ;)

Xvive Chorus tremolo, ocd od2 distortion , xvive classic rock en xvive voeding samen 2e hands voor 100 euro, komt een Marshalleilanden echohead bij voor 5 tientjes, de rocktuner was 3tientjes en de ehx od globe 4 tientjes. Dus ben voor 220 piek klaar

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

FruscianteFan
25 maart 2017, 10:32
Goed punt voor wat reflectie. Even mijn spullen qua aanschafwaarde opgeteld:

- Wah pedaal (b-stock) = 180 euro
- Compressie/limiter pedaal (10% korting) = 205 euro
- EQ pedaal (b-stock) = 180 euro
- Bogner La Grange (UK) = 145 euro
- SD Palladium = 266 euro
- Strymon Delay = 285 euro
- Strymon Mobius = 425 euro
- Reverb = 225 euro
- Tuner = 80 euro
- Boss Effects Controller (korting) = 600 euro
- Voedingen = 275 euro
- Pedalboard = 150 euro
- Bekabeling = 100 euro

De totale nieuwwaarde van mijn pedalboard is zo'n 3100 euro. Daar had ik inderdaad ook een leuke Fiat Panda van kunnen kopen om lekker door de straten te scheuren. Nee, ik scheur liever met mijn gitaar en spullen waarvan ik geïnspireerd raak. Als mensen daar depressief van worden dan denk ik daar het zijne van. Kop op dude, het is maar geld en materie. Zolang ik het geld er voor heb geef ik het er aan uit. Goed voor de economie en mijn speelplezier. Een win-win situatie.

Btw: ik heb maar één gitaarversterker ;-)

Onze drummert heeft laatst een Panda gekocht (2000), heeft-ie geen 3.000 voor betaald heur.

Mario, je vergeet een aantal cheape pedaaltjes waarvan het heel bijzonder is dat de eigenaar heeft ontdekt dat uitgerekend die zo cool zijn, en dus dus over 40 jaar een Fiat Panda waard zijn.

Midwolda
25 maart 2017, 10:33
Opgedragen aan Vulvasonic, mijn nieuwste gitaareffectpedalenbordplank in aanbouw:

https://avando.home.xs4all.nl/images/Soundtanks.jpg

:D

FruscianteFan
25 maart 2017, 10:34
ahh wat schattig, die patchkabels arm in arm.

Midwolda
25 maart 2017, 10:38
Ja anders raakt het allemaal in de knoop he...

Vester
25 maart 2017, 11:02
Leuk pedal board, zo'n stukje tapijt. Mooi gevonden

Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met Tapatalk

EBOUE
25 maart 2017, 12:54
De beste wah die ik tot nu toe heb gehad. Beiden modi vind ik zeer bruikbaar. Misschien heb je last van een strooiveld van je voeding/adapter? Wahs zijn vrij gevoelig en pikken nog wel eens signalen van andere apparaten op. Je zou ook de wah even als test op een batterij kunnen aansluiten? Anders bepaalde effecten verder van de wah af plaatsen.

Ja, het kan wel. Ik heb de voeding van de wah geïsoleerd van de rest, andere pedalen geven uit zichzelf ook geen bleed, of zijn goed afgeschermd. Kabeltjes zijn Klotz en nieuw in het board gedrukt. Er zit sinds kort een Moog Ring Mod vlakbij, zo'n minifooger. Wel balen, want bij testen was alles oké en er is qua positie niet veranderd. Binnenkort komen er een aantal kabeltjes binnen en moet ik toch even aan de slag. Ik zal kijken of ik de Wah ook beter kan afschermen.

vulvasonic
25 maart 2017, 14:46
Zoveel reacties had ik niet verwacht. Je moet me ook niet te serieus nemen, hè? Als ik al mijn pedalen bij elkaar optel in nieuwwaarde, dan kan ik daar ook hele aardige dingen mee doen. Ik ben meer kwaad op mezelf en licht gefrustreerd, omdat ik mijn pedalenbakkies nog steeds niet af heb en omdat ik door gebrek aan been niet meer zo makkelijk en nauwkeurig kan schakelen en dat het afstellen van dat spul me daadwerkelijk mijn rug kost (omdat vlug tot aan de grond bukken per definitie gelijk staat aan vlug tot op de grond pleuren) en omdat ik me afvraag waarom ik in vredesnaam al dat spul heb, omdat ik geen band heb waarin ik het nodig heb.

Ooit ging het zoooooo gemakkelijk. Ik had een gigantisch grote en loodzware pedalenbak, heel professioneel gebouwd en enkel geschikt voor de grotere podia (anders paste het kreng niet op het podium), het werd gedragen door roadies (ik kon het ding zelf niet tillen) en het werd altijd voor nop voor me onderhouden. En het stomme was dat ik alleen maar een Boss tuner gebruikte, een Z-Vex SHO kloon, een Koch Pedaltone en een Boss Delay. En omdat mijn versterker(s) altijd op 10 stond(en) had ik ook overal hetzelfde geluid. Dat was nog eens een ideale situatie!

Nu heb ik een heel simpel bordje, maar als ik een scheet laat kan ik alweer alle settings aanpassen. En dat is precies wat me niet meer lukt. Ik mis mijn Koch en mijn SHO kloon. Beide kapot.
Ach wat, het was weer eens laat vannacht. Ik luisterde een uurtje naar De Staat en ik kreeg spontaan last van heimwee naar het experimentele. Ik wil weer zo graag, maar ondertussen komt er niks uit mijn vingers. Ik denk dat ik in mijn vijfde midlife crisis zit. Hoewel....., met mijn leeftijd kun je amper nog spreken van 'midlife'. Ik ga maandag met mijn kinderen alvast een kist bestellen voor mijn crematie.

Ik zal jullie bij dezen beloven dat wanneer ik met een nieuw bordje kom, ik jullie zal lastig vallen met een foto van dat bordje en alles wat daar dan op staat. :D

schizo910
25 maart 2017, 21:57
Ff over die crematie... moet ik mijn eigen marshmellows menemen, of worden die ter plekke verschaft?

vulvasonic
26 maart 2017, 04:51
Ff over die crematie... moet ik mijn eigen marshmellows menemen, of worden die ter plekke verschaft?
Neem ze zelf lekker mee. Ik vind alles wat boven mijn vuurtje gaar wordt gebakken prima, zolang mijn zaad er maar niet voor hoeft te betalen. Ik heb ze al genoeg tekort gedaan. En ach, ik laat die kist ook wel schieten. Ik ben dan toch de pijp uit, dus wat kan mij het rotten. Ze flikkeren me maar bij het gft afval. :D

Maar schrijf je wel een liedje voor me? :D

arjanb01
26 maart 2017, 06:48
Moet ik me zorgen maken, Vulv? Crematie, vuur, gft afval? What happened?

The Lo Lands
26 maart 2017, 11:29
Moet ik me zorgen maken, Vulv? Crematie, vuur, gft afval? What happened?

Typisch gevalletje van een verbitterd ego. Eerst eenieder aanvallen om een keuze van gear en dan na vele toch wel verontwaardigde reacties de aandacht naar jezelf toe te trekken en in de slachtofferrol treden. Blijkbaar heeft Vulva op dit forum wat credits opgebouwd maar bij mij moeten mensen niet met die bullshit aankomen. Versterkers op tien, pffff...

the sure thing
26 maart 2017, 13:04
Precies. Het zou me niets verbazen als hij nog nooit in zijn leven een podium heeft gezien 😛


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pasqual
26 maart 2017, 23:05
Ik heb soms last van OCD neigingen ;-) Dank!


Dank Pasqual. Waar is jouw plank, zien, zien!? Ik probeer mijn pedalen arsenaal iedere keer meer uit te dunnen, en dat is op zekere hoogte ook gelukt. Acht effecten liggen er nu op dus geen gecombineerde loops met effecten meer. Whammy, boost en fuzz eraf gehaald, gebruik ik te weinig. Alleen nog de voor mij meest essentiële en veel gebruikte effecten. Er zou nog één drive af kunnen maar het is toch wel fijn te kunnen kiezen tussen een 'vintage cq plexi' en moderne 'amp like' drive. Ik zal nooit zeggen dat het hiermee klaar is maar dat kennen we allemaal wel denk ik :-) En de Boss ES-8 kan ik iedereen aanraden.

Lo, hier zie je mijn plankje zoals ie er vanavond bij lag: MojoMojo van TC er weer vanaf en Bad Monkey weer terug!

https://myalbum.com/photo/lJJdDAybrbiB/1k0.jpg

vulvasonic
27 maart 2017, 02:12
Typisch gevalletje van een verbitterd ego. Eerst eenieder aanvallen om een keuze van gear en dan na vele toch wel verontwaardigde reacties de aandacht naar jezelf toe te trekken en in de slachtofferrol treden. Blijkbaar heeft Vulva op dit forum wat credits opgebouwd maar bij mij moeten mensen niet met die bullshit aankomen. Versterkers op tien, pffff...
Verbitterd ego? Jazeker. Doe ik jou, of wie dan ook daar zelfs maar een haartje kwaad mee? Ik schaam me niet voor mijn verbitterde ego en die zal ik voor jou zeer zeker niet gaan verbergen. Maar verder zit je er zoooooo ongelofelijk ver naast. Ik weet niet waar je last van hebt, maar flikker aub op met je pseudo psychologische analyses. Mag ik me af en toe gewoon een keer uitspreken? Mag ik dan ook mezelf relativeren? Ooit van cynisme gehoord? Voel je je daadwerkelijk door mij aangevallen? Waar heb ik iemand aangevallen dan?

Normaal reageer ik niet op dit soort idiote beweringen. Het zal me doorgaans worst wezen. Maar ik kan knap pissig worden als mensen (die mij niet eens kennen) mij ervan betichten in een slachtofferrol te treden. Ja, ik klaag wel eens een beetje, maar wie ben jij dan om mij de maat te meten? Mag ik van meneer niet af en toe een beetje mijn persoonlijke beslommeringen van me af schrijven, omdat jij daardoor geërgerd raakt? Moet ik me daar iets van aantrekken? Ik ben zelden kwaad, maar zodra iemand de 'slachtofferroldooddoener' erbij haalt, gaan bij mij de haren recht overeind staan.

En wat is volgens jou die 'bullshit' die ik verkoop? Welke bullshit? Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik bullshit verkoop? Voorbeelden graag.

En wat ergert je aan mijn uitspraak dat ik lange tijd het geluk heb gehad dat ik mijn versterkers op 10 kon zetten? Eerlijk antwoord graag. Met 'pffff...' kom ik er niet.

Mijn excuses voor deze verbitterde reactie. Jouw persoonlijke aanval op mij kwam dan ook wel heel erg zuur over.
Wees een kerel, kom langs in Nijmegen en we drinken een goed glas bier. Ik iets bitters, jij iets zuurs.

vulvasonic
27 maart 2017, 02:16
Moet ik me zorgen maken, Vulv? Crematie, vuur, gft afval? What happened?
Tuurlijk niet! Het was slechts mijn manier om aan te geven dat ik eigenlijk allang te oud ben om nog te kunnen spreken van een midlife crisis. Vreest niet! :D

Schrevel
27 maart 2017, 03:18
en omdat ik me afvraag waarom ik in vredesnaam al dat spul heb, omdat ik geen band heb waarin ik het nodig heb.

Ik vind dit eigenlijk wel een tamelijk existentialistische vraag die geldt voor zowat het hele forum.
Waarom tien gitaren als je er maar op drie speelt, waarom tien effectpedalen als je er maar vier gebruikt, waarom drie amps, ....
Is het onzekerheid (misschien wordt ik beter met meer spullen), is het me too (lekker geluidje, wil ik ook maken), is het noodzaak (had het ooit nodig en heb het gehouden), is het professionaliteit (flexibel inzetbaar met diverse spullen), ...?

arjanb01
27 maart 2017, 06:52
Het is gewoon GAS. Het hele forum heeft er weleens last van. Hoe vaker GAS, hoe meer je koopt en dan stapelen de spullen zich meer en meer op, zeker als je niks verkoopt.

EBOUE
27 maart 2017, 07:21
Klein beetje 'kudos voor Vulva' hier, ik vond z'n post wel vermakelijk. Ik neem ook graag aardig wat spullen mee en als je het uitkleedt.. wat gebruik ik nou echt nog naast een chorus/delay loopje en distortion en wah? Zeer weinig. Toch heb ik een pedalboard dat een aantal meer pedalen kent: wah, Q-tron, ringmod, fuzz, octaver. Die laatsten vind ik te gek, maar hoe vaak gebruik je het ? Gewoon doen! Omdat het leuk is!

Misschien moeten we als gitaargeiten ook een beetje op een hoge heuvel staan. De een heeft ook dat ene lekkere pedaaltje, dan jij ook, want je wilt natuurlijk niet lager op die berg gaan staan. ;)

Ach.. ook in medische zin moet een vulva een tikje zuur zijn..

Henri H
27 maart 2017, 09:43
Ik ken Mario/Vulvasonic al een paar jaartjes. Niet heel erg goed, maar goed genoeg om te weten dat je zijn posts niet al te serieus moet nemen, omdat ie het soms gewoon "in de bol krijgt", en lekker wat van zich afschrijft. Ik kan dat wel waarderen, en als ik dan ook nog 's weet dat ie de laatste jaren een rottijd heeft gehad, al helemaal.
Ik kreeg door zijn post, waarin hij aangaf depressief te worden van al die mooie pedalboards, ook wel even een soort van schuldgevoel, maar al snel sloeg dat bij om in een soort van relativisme. Ik mag blij zijn dat ik wel zo'n supergeil Strymon-pedaal, een looper-switcher, 13 gitaren, 4 versterkers en evenzoveel speakerkasten heb. :p

Sorry Mario. ;)

The Lo Lands
27 maart 2017, 09:44
Lo, hier zie je mijn plankje zoals ie er vanavond bij lag: MojoMojo van TC er weer vanaf en Bad Monkey weer terug!

https://myalbum.com/photo/lJJdDAybrbiB/1k0.jpg

Netjes hoor! Zoals ik het zo snel zie heb je negen effectpedalen op je plank, nog altijd één meer dan ik haha. Die Bad Monkey ken ik verder niet maar is dit een TS variant welke bruikbaar is voor boosten van een reeds overstuurd kanaal?

Henri H
27 maart 2017, 09:48
Mijn pedalboard al een aantal jaren ongewijzigd, op de Flanger na, daar staat nu weer een Ibanez DCF10.
https://lh3.googleusercontent.com/5Ah0SRzlf3MHt7MbvJDoLIzlA6YzBl-EVuPjnjwPfTbMQa9vs8FlO1mZxyZvxyz8iOE7EO-697gks-oB2uubFdWjJWWqNQCR8SiTEhkvK-XC2B_SRIUbU8m8DYGEnwu3EetOAKLo3Mm_2DfqmeECDf2k7o9O 3-aiyQaY-51_sSnnfKCqIyMfknOBXg5TF-SfWiV3pPyy_5xr6OS-4lvGE56kB2jFJ5N2wYdiEpZgHu2aSgN-eH9rJ8ZpOeJtggjU7eEh8948zkN5wgs3BpKPt1iVqTgA3Zw3pS r88vXQc4vIq72RKtAOKKLE87-mR-c8cHNGceMORwSZXzRoeokIMQCBksO8Tqlize0EZ_Z5-zdmgw5XZmpQyjddIO0lQJp6G_Mx4Q9_fmPFdM-Hekbx_v84Yu2LBDLVbq4AUQq0caXdI47UTgvP-QBis4JHZ4pG6yD9J2PT1QBjPEkk2EjLe9rGrK-1hFGengOXbak2hJoUSH2GVdLPi8tz_k_LEU5x_OwKQwiX1RzMZ kKV8AcAQ0hr0kvV-db9rO7-t0A0rrVg43acSWuyJH5qR88t9E9Wk8dYvnhYghlBGzlrKmX8LS i5_qxby2yA0Qpl935ttAYJs1Welm2nqss_RmHkUzTy747wlEMd rA_yekpkXEF5KldA9rswHEZvuiQHtNxP9VE=w1732-h974-no

Kim Wilson
27 maart 2017, 10:10
Laat mij dan Mario nog een hart onder de riem steken. Ik ken hem ook al heel wat jaren, ook persoonlijk. En hij is één van de mooiste persoonlijkheden die ik ken. Cynisch, te bescheiden en een hart van goud. En bovenal een geweldige gitarist die inderdaad zijn versterker altijd op 10 had. Hij speelde namelijk in een band die in de grote feesttenten stond. Ik heb het zelf een keer gezien. :)

De enorme berg shit die hij over zich heen gekregen heeft de laatste 5 jaar is niet meer normaal. Dat hij dan een epistel schrijft waarin hij met weemoed terugdenkt aan die tijd, met de typerende cynische toon die doordrenkt is van zwarte humor, vind ik niet gek. Het gaat niet om credits, Lo Lands, het gaat erom dat je niet te snel conclusies moet trekken als je iemand en zijn achtergrond niet kent. Ik zou jou wel eens willen zien in een vergelijkbare situatie...

En over dat pedalboard, het gaat er niet om wat je hebt, het gaat erom wat je ermee doet. Die van mij stelt ook niet veel voor, maar het doet alles wat ik wil. Ook zonder boetiekzooi. Ik heb zelf een SHO moeten bouwen, want kopen kan ik hem ook niet. Op dit plaatje staat ie er nog niet op, maar het geeft wel een idee van wat ik heb.

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/temporary_zpslzajccf0.jpg

schizo910
27 maart 2017, 10:12
Neem ze zelf lekker mee. Ik vind alles wat boven mijn vuurtje gaar wordt gebakken prima, zolang mijn zaad er maar niet voor hoeft te betalen. Ik heb ze al genoeg tekort gedaan. En ach, ik laat die kist ook wel schieten. Ik ben dan toch de pijp uit, dus wat kan mij het rotten. Ze flikkeren me maar bij het gft afval. :D

Maar schrijf je wel een liedje voor me? :D

Nou, als er geen kist omheen gaat dan neem ik niets mee en ga ik gewoon voor een stukkie buikspek.
Liedje voor jou? Je moest eens weten, broer...

https://soundcloud.com/schizo910/untitled
https://soundcloud.com/schizo910/knives

The Lo Lands
27 maart 2017, 10:15
Verbitterd ego? Jazeker. Doe ik jou, of wie dan ook daar zelfs maar een haartje kwaad mee? Ik schaam me niet voor mijn verbitterde ego en die zal ik voor jou zeer zeker niet gaan verbergen. Maar verder zit je er zoooooo ongelofelijk ver naast. Ik weet niet waar je last van hebt, maar flikker aub op met je pseudo psychologische analyses. Mag ik me af en toe gewoon een keer uitspreken? Mag ik dan ook mezelf relativeren? Ooit van cynisme gehoord? Voel je je daadwerkelijk door mij aangevallen? Waar heb ik iemand aangevallen dan?

Normaal reageer ik niet op dit soort idiote beweringen. Het zal me doorgaans worst wezen. Maar ik kan knap pissig worden als mensen (die mij niet eens kennen) mij ervan betichten in een slachtofferrol te treden. Ja, ik klaag wel eens een beetje, maar wie ben jij dan om mij de maat te meten? Mag ik van meneer niet af en toe een beetje mijn persoonlijke beslommeringen van me af schrijven, omdat jij daardoor geërgerd raakt? Moet ik me daar iets van aantrekken? Ik ben zelden kwaad, maar zodra iemand de 'slachtofferroldooddoener' erbij haalt, gaan bij mij de haren recht overeind staan.

En wat is volgens jou die 'bullshit' die ik verkoop? Welke bullshit? Hoe kom je er in vredesnaam bij dat ik bullshit verkoop? Voorbeelden graag.

En wat ergert je aan mijn uitspraak dat ik lange tijd het geluk heb gehad dat ik mijn versterkers op 10 kon zetten? Eerlijk antwoord graag. Met 'pffff...' kom ik er niet.

Mijn excuses voor deze verbitterde reactie. Jouw persoonlijke aanval op mij kwam dan ook wel heel erg zuur over.
Wees een kerel, kom langs in Nijmegen en we drinken een goed glas bier. Ik iets bitters, jij iets zuurs.
Excuses voor mijn pseudo psychologische analyse. Ik ben blij dat ik er volledig naast zat. Bier is voor jongens, mannen drinken whiskey ;-)

vulvasonic
27 maart 2017, 10:29
Excuses voor mijn pseudo psychologische analyse. Ik ben blij dat ik er volledig naast zat. Bier is voor jongens, mannen drinken whiskey ;-)
Kan ik niet betalen. Maar als jij een fles Bowmore 17 meeneemt, lullen we verder nergens meer over. :D

Maak je niet druk. Je berichtje viel even verkeerd. Kan gebeuren. Het is goed zo. :)

Tupelo
27 maart 2017, 10:35
Gft ? chemisch afval zou je denken.

The Lo Lands
27 maart 2017, 10:40
Kan ik niet betalen. Maar als jij een fles Bowmore 17 meeneemt, luulen we verder nergens meer over. :D

Maak je niet druk. Je berichtje viel even verkeerd. Kan gebeuren. Het is goed zo. :)

Zo meneer is wel veeleisend, ik heb er momenteel één van 12 jaar staan :-) Ik maak me verder ook niet druk en wil het ook niet groter maken dan het is. We laten het hier bij.

vulvasonic
27 maart 2017, 10:47
Nou, als er geen kist omheen gaat dan neem ik niets mee en ga ik gewoon voor een stukkie buikspek.
Liedje voor jou? Je moest eens weten, broer...

https://soundcloud.com/schizo910/untitled
https://soundcloud.com/schizo910/knives

Je mag zoveel van me vreten als je maar wilt. Maar broer, wat een supergave nummers! Het was me nooit opgevallen dat je zo hoog kan zingen. Ik ben stapelgek op de nummers 'Untitled' en 'Waited on'. En 'Knives' komt goed en helder binnen hier. Ik baal dat ik nu moet gaan. Maar je hebt er een fan bij. Hoewel, dat was ik eigenlijk al. :D :lovelove:

pasqual
27 maart 2017, 21:56
Netjes hoor! Zoals ik het zo snel zie heb je negen effectpedalen op je plank, nog altijd één meer dan ik haha. Die Bad Monkey ken ik verder niet maar is dit een TS variant welke bruikbaar is voor boosten van een reeds overstuurd kanaal?

De Bad Monkey is inderdaad een TS variant. Ik gebruik 'm met de gain in de laagste stand om mijn gain kanaal indien nodig te (gain)boosten en mijn cleankanaal te voorzien van een randje. Werkt uitstekend! Dit pedaal is buffered-bypass en om een of andere reden was mijn clean signaal minder vol zonder dit pedaal ertussen, ook als ie niet aanstond. Dus nu staat ie er weer tussen. Ik had 'm namelijk vervangen voor een MojoMojo van TC maar dat werkte niet zoals ik het wil (thuis wel trouwens;)).

lauke_101
27 maart 2017, 22:06
Die Bad Monkey is toch wel een kek ding, gebruik m ook al jaren. Erg prettig dat je het hoog en laag apart bij kunt regelen, dan wordt ie nooit te fel of te modderig.
In noodgeval ook al een keer de speaker modeling out gebruikt, direct een DI in. Viel goed mee te werken :)

The Lo Lands
27 maart 2017, 22:45
De Bad Monkey is inderdaad een TS variant. Ik gebruik 'm met de gain in de laagste stand om mijn gain kanaal indien nodig te (gain)boosten en mijn cleankanaal te voorzien van een randje. Werkt uitstekend! Dit pedaal is buffered-bypass en om een of andere reden was mijn clean signaal minder vol zonder dit pedaal ertussen, ook als ie niet aanstond. Dus nu staat ie er weer tussen. Ik had 'm namelijk vervangen voor een MojoMojo van TC maar dat werkte niet zoals ik het wil (thuis wel trouwens;)).Heb er wel eerder goede berichten over gelezen. Een soort veel toon voor weinig pedaal :-) Ik ben de laatste tijd een beetje de muziek en stijl van Andy Timmons aan het checken, ik heb dezelfde versterker, compressie pedaal en later bleek (wist ik echt niet) ook zijn wah. Zijn toon en spel vind ik echt te gek en ben zelf nog aan het kijken voor een boost/drive achtig gain pedaal om het overstuurde kanaal van de Lonestar Classic wat extra te pushen. Hij gebruikt een Xotic BB preamp dus eens kijken of ik een tweedehands kan scoren. Als je Andy Timmons nog niet kent moet je hem maar eens opsnorren op Youtube. Ik ken hem van heel wat jaren terug toen hij een live CD met Simon Philips heeft gemaakt. Fusion/jazz achtig album.

pasqual
28 maart 2017, 10:16
Probeer 'm eens uit zou ik zeggen. Gebruikt komen ze regelmatig voorbij voor een kleine €30,00.

The Lo Lands
28 maart 2017, 13:57
Probeer 'm eens uit zou ik zeggen. Gebruikt komen ze regelmatig voorbij voor een kleine €30,00.

In de afgelopen jaren diverse TS varianten gehad en altijd weer na verloop van tijd verkocht dus deze sla ik over :-)

HaroldA
28 maart 2017, 14:23
In de afgelopen jaren diverse TS varianten gehad en altijd weer na verloop van tijd verkocht dus deze sla ik over :-)

Ik vond 'm maar lafjes itt de meeste TS'jes. Volledig SMT, dus ook niet modbaar.

pasqual
28 maart 2017, 17:09
Ik vond 'm maar lafjes itt de meeste TS'jes. Volledig SMT, dus ook niet modbaar.

Het is ook geheel afhankelijk van hoe je 'm gebruikt. Ik heb de gain helemaal op het minimum.
Werkt (in mijn situatie ) perfect én ik hoef er niets aan te modden.

EBOUE
29 maart 2017, 20:43
Lo Lands: dank voor je tips tav de CAE Wah nog. Helaas boden ze geen oplossing. Ik ga hem opsturen voor reparatie: bij beide modi komen 'ratelende' geluiden naar voren. Het zal me benieuwen. Net wat te leuk pedaal om aan de wilgen te hangen.

The Lo Lands
29 maart 2017, 22:28
Lo Lands: dank voor je tips tav de CAE Wah nog. Helaas boden ze geen oplossing. Ik ga hem opsturen voor reparatie: bij beide modi komen 'ratelende' geluiden naar voren. Het zal me benieuwen. Net wat te leuk pedaal om aan de wilgen te hangen.
Dat is niet goed inderdaad! Misschien heeft de potmeter zijn beste tijd gehad?

EBOUE
30 maart 2017, 22:10
Ik hoop het, dat zou niet al te duur zijn. Ik ga niet klooien met solderen daar, met die complexe printplaat. Lekker wegbrengen. :)

EBOUE
1 april 2017, 09:01
Toch eens wat van gedachten wisselen, kijken wat jullie hiervan vinden.

Eerst mijn bord:

http://i275.photobucket.com/albums/jj298/DeTeng/IMG_2774_zpsdifdgh1a.jpg

Little Lehle rechtsboven om van gitaar te wisselen, daarna de tuner in. Tuner naar RingMod, vervolgens naar Lehle waarbij de Swollen Pickle in de loop is gezet (de bediening blijft hierbij aan de onderrand van het board zitten). De Whammy Ricochet komt rechtsonder op het board te zitten (zit nu op de plek van de wah die gerepareerd wordt), voor de Fuzz. Vervolgens de Wah (waar nu het rode bakje zit: dit was om even te testen), in de D-Loop.

Loop A: Soundblox modulatiepedaal en Digitech Delay
Loop B: EHX Q-tron (24V).

De Lehle boost gebruik ik om de buizen wat meer over de rand te jagen (Mesa Boogie Rocket met een 2.12" Zilla eronder). Echter, die werkt voor de geschakelde loops, dus het ingangssignaal is meteen hoger voor de Q-tron en weg is dus de sweet spot.

>> Ik vind het werken met loops wel erg handig en Loop A van de D-Loop bevalt me uitstekend. Toch heb ik de Q-tron maar op 1 loop gezet (switch is niet voor de eeuwigheid gemaakt en bijgeluiden van EHX pedalen willen nog wel eens voorkomen in mijn ervaring). Gezien de bootsfunctie wil ik het toch weer anders schakelen.

Wat zou een alternatief kunnen zijn voor een loop wat erg werkbaar is? Fuzz en Whammy in 1? De switch is dusdanig goed, dat een loop voor de kwaliteit niet nodig is.

Andere gedachten ook altijd prima! De delay/modulatie blijft gelijk echter. ;)

FruscianteFan
1 april 2017, 10:35
Qtron + heeft een effectsloop. Dat is zodat het signaal wat de Q ziet anders kan zijn dan het signaal waar het effect overheen gaat.

Misschien is dat iets voor jou? Waarschijnlijk dan wel met een aparte boost voor de Qtron+...

EBOUE
1 april 2017, 11:38
Die oude Q klinkt erg goed, dus die hoeft niet te gaan. Ik doel meer op de volgorde: deze zou dan voor de D-Loop komen, welke dus een boost in zich heeft. Ook meer hoe jullie denken over herindeling van de loop waar de Q nu in zit (of juist zo laten).

pim raaijmakers
2 april 2017, 07:36
'post je zelfgemaakte pedalboard' dat neem ik dan letterlijk... Mijn zoon heeft sinds kort een 3dprinter. hij heeft voor mij steuntjes ontworpen en geprint (althans nu nog een proefversie...) waarmee ik een eigen, zeer licht, pedalboard ga maken.. Ik gebruik niet echt veel pedaaltjes dus erg groot hoeft het niet te worden. Op de foto een kleine impressie van hoe het idee uitgewerkt is...

tips en commentaar hoor ik heel graag..


Het plankje 9mm multiplex kan elke lengte krijgen... ook zal er voor het wegwerken van kabelrommel sleuven in de plank gefreesd worden... iemand al ervaringen met dit idee?


http://i437.photobucket.com/albums/qq95/pimraaijmakers/Mobile%20Uploads/D093B7C8-8E3F-4827-9E24-0A813E7E0F0F_zpsbawueuxz.jpg (http://s437.photobucket.com/user/pimraaijmakers/media/Mobile%20Uploads/D093B7C8-8E3F-4827-9E24-0A813E7E0F0F_zpsbawueuxz.jpg.html)

lauke_101
2 april 2017, 13:25
Het plankje 9mm multiplex kan elke lengte krijgen... ook zal er voor het wegwerken van kabelrommel sleuven in de plank gefreesd worden... iemand al ervaringen met dit idee?

Ziet er tof uit!
Die sleuven gaan zeker werken, let wel even op dat je ze breed genoeg maakt om in elk geval je stroompluggen doorheen te hengelen, spaart een hoop gedoe.
In plaats van een multiplex plaatje, zou je ook stukjes alu H profiel kunnen overwegen, nog lichter. Maar als je niet al te veel pedalen gebruikt, zal het met multiplex ook wel meevallen.

hulst
4 april 2017, 13:19
Na alle mooie creaties en pedalen hier al tijden te bewonderen nu ook maar eens wat laten zien.
Laatste toevoeging is de DOD Looking Glass in plaats van de Sweet Honey Overdrive.
Verder allemaal redelijk basic, ik speel vooral blues georiënteerde rock.
Nu begint het verzinnen wat ik nu tóch nog weer écht mis...

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/70Ch3S.jpg (http://imageshack.com/f/pm70Ch3Sj)


Onder de motorkap:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/fQC7Hi.jpg (http://imageshack.com/f/pnfQC7Hij)

EBOUE
4 april 2017, 17:26
Wonderlijk toch uiteindelijk hoe iedereen op zijn of haar manier iets moois in elkaar weet te zetten. Ziet er goed uit hulst! Lekkere combi pedalen ook.. en jouw vraag is precies wat me ook overkwam afgelopen maand. Ik moest echt een Whammy Ricochet hebben. Heb een pracht van een combi gemaakt gisteren in de oefenruimte: lage octaaf erbij, door de Swollen Pickle en de Q tron op de high-stand erbij. Zo vet!!

(ergo: zou ik zonder kunnen.. natuurlijk..)

the sure thing
8 april 2017, 11:15
En weer een update:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170408/87f9d7a2b6005a1e4155436a83f4be97.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pasqual
8 april 2017, 12:23
:ok::ok::ok::ok:
En weer een update:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170408/87f9d7a2b6005a1e4155436a83f4be97.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nice!

Luke-wannabe
9 april 2017, 12:21
Na alle mooie creaties en pedalen hier al tijden te bewonderen nu ook maar eens wat laten zien.
Laatste toevoeging is de DOD Looking Glass in plaats van de Sweet Honey Overdrive.
Verder allemaal redelijk basic, ik speel vooral blues georiënteerde rock.
Nu begint het verzinnen wat ik nu tóch nog weer écht mis...

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/922/70Ch3S.jpg (http://imageshack.com/f/pm70Ch3Sj)


Onder de motorkap:
http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/fQC7Hi.jpg (http://imageshack.com/f/pnfQC7Hij)
Wah met voeding! Hoe doe jij dat? Zonder brom?

Pepe
9 april 2017, 13:02
Is dat zo bijzonder? Ik heb er ook geen last van en die hangt gewoon aan de VS one spot met de div collega's?

hulst
9 april 2017, 13:33
Ja, nooit over nagedacht. Bij mij zit de wah ook samen met een ander pedaal op 1 uitgang van de hb powerplant. Ik heb de wah wél gemod; true bypass met uitgangsbuffer zodat 'ie met de fuzz vriendelijk blijft.

Luke-wannabe
12 april 2017, 17:13
Met een one spot maakt het niet uit, maar de transformator van de voeding zend straling uit die de inductor van de wah opvangt en voila; brom. Maar ik denk dat ze op jouw bord, Hulst, gewoon ver genoeg uit elkaar staan :)

hulst
12 april 2017, 19:03
Met een one spot maakt het niet uit, maar de transformator van de voeding zend straling uit die de inductor van de wah opvangt en voila; brom. Maar ik denk dat ze op jouw bord, Hulst, gewoon ver genoeg uit elkaar staan :)

Nooit geweten, geluk ís met de dommen:)

The Lo Lands
22 april 2017, 19:06
Update: Neunaber wet reverb en Seymour Duncan Palladium er af gehaald en de Catalinbread DLS MKIII terug geplaatst als extra drive/boost. Daarnaast is de whammy weer terug op mijn effecten plankie :-)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18034079_1688837801417006_7960775228045930647_n.jp g?oh=f3ef0670f961673d29a9fb55c39c54f4&oe=597AA2FC

EBOUE
22 april 2017, 22:37
Sodemieter, ook een mooie verzameling. Heb je dat uitgebreide schakelding (midi wellicht?) echt nodig? Boss ES-8 zo te zien, wel fraai. De CAE Wah, Whammy en Mesa voorkeur delen we al. Haha. :D

PS: Wilde ook een PB sturen ivm de Mesa amps, zie privé verzoek.

The Lo Lands
23 april 2017, 11:57
Sodemieter, ook een mooie verzameling. Heb je dat uitgebreide schakelding (midi wellicht?) echt nodig? Boss ES-8 zo te zien, wel fraai. De CAE Wah, Whammy en Mesa voorkeur delen we al. Haha. :D

PS: Wilde ook een PB sturen ivm de Mesa amps, zie privé verzoek.
Dank, dank :-) Of ik de ES-8 en midi echt nodig heb? Ik vind van wel, naast het gemak van één druk op de knop je gewenste effecten en (amp) instellingen actief komt het je toon ook ten goede door niet alle 8 effecten constant geschakeld te hebben. En nog veel meer praktische voordelen. Ik zou niet meer zonder kunnen. En als ik wel zonder moet dan zou ik kiezen voor een alles in één oplossing ipv losse pedalen :-)

DannyFender
23 april 2017, 15:34
Dit is de laatste reincarnatie. Meer functionaliteit, minder ellende. :cooler:

https://i.imgur.com/pRAx1Fp.jpg

De vorige versie zag er zo uit:


https://i.imgur.com/xvGvbWH.jpg

De Corona, Kafuzz, Bogner, RMC Wah, Bogner en Boss 20RCXL hebben het bord verlaten. Die laatste heb ik nog om thuis mee te rommelen. In een live setting vond ik het ding wel gigantisch in de weg zitten, zowel qua signaal als qua pedalboard ruimte.

De Corona en Wah gebruikte ik te weinig. De Bogner deed niet wat ik wilde. Die boost kwam altijd véél te hard naar voren, om mee te beginnen. Daarnaast had ik doorlopend het gevoel dat het effect 'bovenop' mijn signaal kwam te liggen, i.p.v. er een organisch geheel mee te vormen. Geen idee of dit aan digitaal vs analoog ligt, maar die indruk kreeg ik echt. De RMC was, vooral met de G-Lab TB Pad prettig in gebruik, maar mijn muziekstijl veranderde dusdanig dat ik hem niet meer nodig had. Ik kwam uit een coverband en wil nu écht meer de r n' r/blues/rockabilly/surf/film noir kant in.

De KaFuzz maakte érg veel lawaai, zo gauw je hem aanzette. Dat was mijn grote probleem sowieso bij de vorige incarnatie: lawaai. Of het in de volgorde of in de 'buffers' zat, weet ik nog steeds niet, maar het bord klonk gewoon anders als geheel, ook in de uitstand. Misschien zat het in de volgorde, maar als ik nu terugkijk zie ik niets geks in termen van volgorde. Toch was het vorige bord, ook zonder Kafuzz, véél 'lawaaieriger' dan het huidige. Al doende leert men! Ergens vind ik het wel jammer; de Kafuzz gaf bij bespelen wel een fantastisch geluid in vrijwel alle standen. Ik had hem stiekem nog wel willen houden voor Gilmour-achtige toestanden, in een lage drive setting.

De Flint en Rat waren gouden grepen. De RAT i.c.m. de TS is fantastisch. Mijn hele jeugd aan tachtiger jaren komt voorbij als ik het ding intrap. Voor een hoop blues is ie stiekem ook geschikt, maar goed, misschien zijn mijn oren makkelijk tevreden. Twee pedalboard versies terug hoopte ik dat een Boss DS-1 dit voor me zou doen, maar daar kreeg ik alleen Maya de Bij uit.

De Flint werkt erg fijn met de Cap. Delay en trem passen misschien niet zo goed bij elkaar, maar de reverb in de Flint complimenteert zowel de trem als de delay erg mooi. De Miniswitch zorgt ervoor dat er géén halve minuut meer getweakt hoeft te worden tussen Hank Marvin en Brian Setzer. De Flint is fantastisch voor surf-achtige klanken. Als er overigens iemand is die een expressie pedaal naast zijn Flint heeft, dan hoor ik graag of de ervaringen de moeite waard zijn.

Het Volumepedaal was een toevalstreffer - iemand in het dorp had er één over en verkocht hem. Ik wist niet dat het zo handig was om er één te hebben en de Ernie Ball werkt erg prettig. Daarnaast begin ik er in groeiende mate van overtuigd te raken dat Fender geen potmeters kan maken. Op mijn oude Twin kraakten ze binnen de kortste keren aan alle kanten, en in m'n CS Stratocaster lijken ze hetzelfde te doen. Een beetje contactspray lost het vaak wel op, maar het lijkt toch een beetje krakkemikkig. De Ernie Ball staat me toe het volume precies af te stellen en, belangrijker nog, ná de oversturing. Nu hopen dat het draadje in de EB niet breekt, maar goed dat ziet er wel okee uit. Belangrijkst is dat het pedaal 0,0 kraakt bij gebruik.

Ik heb het idee dat de huidige configuratie 'muzikaler' klinkt, zonder bijgeluiden. Alle aanwezige pedalen lijken ook goed op elkaar te reageren. De SP loopt op 18v, wat meer headroom geeft. De Flint heeft nog een aparte voeding omdat de ISO-5 slechts éénmaal 9v400ma accommodeert. Zowel de vorige als de huidige configuratie was verbonden met Evidence kabels, dus dat zou het verschil niet kunnen zijn. Nu lijkt er geen verschil te zijn in signaal tussen rechtstreeks in de amp inpluggen of via het bord als alle pedalen uit staan en dat was voorheen wel het geval.

Ik zit nog een beetje te spelen met het idee om een Archer of Soul Food toe te voegen aan de oversturingssectie. Ik speel meestal op een Stratocaster via het bord in een Vox AC15 en het halve internet adviseert om géén TS voor een AC15 te plaatsen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het helemaal niet zo slecht vind klinken, maar de TS kwam wel beter tot zijn recht i.c.m. mijn oude Twin Reverb (God hebbe haar ziel, waar ze ook is, maar ik en m'n rug zijn heel gelukkig dat we haar niet meer hoeven te verslepen - wat zijn die dingen loeizwaar en onhandig). In de toekomst zie ik mezelf nog wel een Blues Jr o.i.d. kopen als tweede versterker, dus ik ben niet geneigd om de TS de deur uit te doen. Ik heb één keer door een Acher gespeeld en het deed wel iets heel moois met m'n toon. Ik denk dat ik het beste een keer een Soul Food en een Archer kan A/B'en door een VOX.

Als mensen nog tips hebben: altijd welkom.

Dutch66
24 april 2017, 09:21
Mooi board hoor!, leuk verslag van je 'zoektocht' ook!

Verder is het in mijn beleving ook vaak een specifieke combinatie van pedalen wat voor 'problemen' zorgt.
Zo zijn er verschillende pedalen weer vertrokken die stand-alone gewoon prima klonken, maar op de e.o.a.
manier zich niet lekker in de rest van de chain 'nestelde' ...

Zit die tempo tap trouwens niet op een beetje lastige plek?, zeker met de EB omhoog ...

DannyFender
24 april 2017, 09:27
Dat van die pedalen die niet goed 'nestelen' beaam ik onmiddellijk! Die taptempo zou op een vervelende plek zitten als ik hem ook als taptempo gebruikte. Ik gebruik hem om onmiddellijk een slapback geluid te kunnen produceren. Meestal tik ik die aan voordat het nummer begint, zelden binnen een nummer. Het is geen probleem om hem aan te tikken zonder de EB in te drukken, gelukkig, die angst had ik zelf ook even.

The Lo Lands
24 april 2017, 09:58
Knap plankie en leuk om je zoektocht en ervaringen met bepaalde effecten te lezen! Ik heb ook even de Kafuzz gehad en had dezelfde ervaring. En het probleem met de blauwe Bogner boost is een bekende. Ik heb nu zelf de Bogner La Grange welke dit probleem niet heeft. De Bogner Red heb ik ook even gehad maar daarvan vond ik de gain structuur niet fijn. Keuzes en smaak :-)

The Lo Lands
24 april 2017, 10:04
En weer een update:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170408/87f9d7a2b6005a1e4155436a83f4be97.jpg

Ook een fijn plankie hoewel ik er niet aan moet denken om tijdens oefenen of een gig de pedalen op de tweede/derde rij te moeten intrappen. Mijn voet coördinatie is niet zo verfijnd, daarom heb ik ook zo'n effects switcher ;-)

the sure thing
24 april 2017, 17:59
Begrijp ik. De Suhr compressor boven de wah staat altijd aan! De rest is goed bereikbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EBOUE
24 april 2017, 21:47
Inderdaad ook mijn gedachte, de knopjes kunnen onhandig zijn, maar zo lijkt mijn pedalboard ook en onhandig is het niet. Ik heb van een vriend een Pedaltrain overgekocht, het ziet er goed opgeruimd uit. De houten bak die ik had gemaakt is wel erg zwaar uiteindelijk. Ik zie niet elk pedaal even handig met velcro erop vastzitten, wordt nog even een klusje.

@Danny: Maya de Bij :crazyhappy:

Schrevel
25 april 2017, 11:04
Het is hier geen offtopic.

EBOUE
25 april 2017, 13:03
Moet dat nou..?

michielstam
26 april 2017, 21:19
Hallo allemaal, leuk topic dit. Hierbij een plaatje van mijn boardje. Altijd op zoek en dus aan verandering onderhevig, maar nu even zo. Redelijk tevreden met de setup. Er komt nog een andere delay ipv de xvive waar ik niet mee ben ben. De rest mag nog even blijven.

https://photos-3.dropbox.com/t/2/AACMZsUHzCWljIvedTEVVx2-T8tg1z8wmQ59OPPs93myow/12/88298/jpeg/32x32/3/1493251200/0/2/File%2026-04-2017%2C%2021%2013%2059.jpeg/EI3_JRiL_tjWBCACKAI/RVElnWb8EUepVG-Kb0aHY_qWmbxjrmZ4XL3RaLmHoO0?dl=0&size=1600x1200&size_mode=3

MarkS
26 april 2017, 21:51
Die Echo Dream ken ik niet, ziet er wel interessant uit..

ps: welkom!

Speeddemon
29 april 2017, 10:01
De Corona en Wah gebruikte ik te weinig. De Bogner deed niet wat ik wilde. Die boost kwam altijd véél te hard naar voren, om mee te beginnen. Daarnaast had ik doorlopend het gevoel dat het effect 'bovenop' mijn signaal kwam te liggen, i.p.v. er een organisch geheel mee te vormen. Geen idee of dit aan digitaal vs analoog ligt, maar die indruk kreeg ik echt.

Dit stukje leest vreemd. Het komt op mij over alsof je suggereert dat de Bogner digitaal zou zijn? Ik neem aan dat je de Corona bedoelt?

Ik heb zelf de Bogner blue en red gehad en de blue vond ik toch wel erg amp-like in een clean kanaal. Miste alleen een beetje high gain range, wat de Red weer wel had. De Red was alleen iets minder amp-like in verhouding en hoewel ie een lekker high gain geluid had, vond ik z'n low-gain geluiden niet je van het en zijn ze allebei de deur uitgegaan.
Destijds heb ik beiden ook vergeleken met m'n H&K Tubefactor en een Blackstar HT-Dual (die ook al weer weg is) en die zijn toch ook weer een stuk beter. Jammere van die Blackstar was z'n achterlijke voeding; 16V ofzo. I.i.g. iets wat volgens mij geen enkel typisch pedalboard-voeding zou leveren, zeker niet icm de hoeveelheid stroom die ie trok.

FruscianteFan
29 april 2017, 10:19
Er blijft bij mij wat verloop in enzo, dat houd ik toch wel. Niet echt foto's van gemaakt... maar:

sinds woensdag heb ik wieltjes! Man man man wat een opluchting. Mijn koffer is al een kilo of 23-25 (ik leg ook mijn mic erin en dat soort dingen), nu heb ik twee wieltjes in het deksel en een handvat aan de andere kant. Scheelt een hoop - had ik eerder moeten doen.

Pepe
29 april 2017, 11:45
Je bent een echt trooper. Nex stop: roadie.

Vroeger struikelde je over neefjes, vrienden en vrienden van vrienden die voor een paar biertjes de taak van Koelie op zich namem maar tegenwoordig moet het toch minstens een stage selfie van PInkpop opleveren.

FruscianteFan
29 april 2017, 17:31
Je bent een echt trooper. Nex stop: roadie.

Vroeger struikelde je over neefjes, vrienden en vrienden van vrienden die voor een paar biertjes de taak van Koelie op zich namem maar tegenwoordig moet het toch minstens een stage selfie van PInkpop opleveren.

Ik ben allang blij dat de rest van mijn band het pedalboard nu niet meer laat staan. "ja ho eens, die sjouw je zelf maar!"

Ik gaf ze geen ongelijk, maar het scheelt wel zó enorm veel nu.

the sure thing
30 april 2017, 13:17
Stukje huisvlijt: €15 aan hout en €7 aan verf. Eindelijk een board op de maten die ik wil: die tussen een pedaltrain 1 en pedaltrain jr in.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/3091918833d9412c2517e40f10e1a4b3.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/90d5613a9523f0d635ebd236ed980558.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

maxdb
30 april 2017, 14:02
netjes en een stuk goedkoper, maar wel zwaar zo te zien, ik gebruik een paar stukken laminaat, weegt geen drol

the sure thing
30 april 2017, 14:39
Gewicht is prima. Weegt evenveel als de pedaltrain.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
30 april 2017, 15:33
Nog een pic van de binnenkant: de voodoolab mondo met een extra isolatie (blik)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/e10dd81904b0dd59c4f1d6cd8f4fb042.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandert1978
3 mei 2017, 20:26
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170503/45732881b064098563d4f1f46045f63a.jpg[IMG]

Sinds lange tijd ook maar weer eens een bijdrage van mij: mijn huidige board

the sure thing
3 mei 2017, 20:45
Nice! Wat voor patchbay heb je?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandert1978
3 mei 2017, 21:59
Het is de patchbay van voor de 'modulaire' boards van Temple Audio. Ik wilde er eerst zelf een bouwen, maar al pratende bij Guitarking in Boekel vertelde hij dat hij deze had. Aangezien ik dit formaat niet zelf in elkaar had kunnen zetten, heb ik hem meegenomen. Past perfect op de zijrail van mijn Pedaltrain en zit met 3 tiewraps muurvast.

Omdat ik nog eens varieer qua amps met en zonder FX loop had ik een nodig.

Nu nog een keer goeie patchkabels om het af te maken, maar blijf twijfelen over welk merk🙃


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sandert1978
3 mei 2017, 22:02
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170503/3dd80c218350ef614675e4123f433d48.jpg

Deze dus!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

EBOUE
3 mei 2017, 22:54
Verfijnd setje! Zo'n patchbay wil ik ook wel. Ik baal een beetje: sinds mijn digitale delay heb ik net een uitgang voor digitale pedalen te kort. Ik heb ze geprobeerd te splitten, de stroomsterkte is prima, maar de brom is wel erg duidelijk... grrr. Toch weer uitbreiden? Of de Line6 FM 4 maar even laten staan voor wat het is..

Dutch66
4 mei 2017, 13:00
Paar kleine update's en heerlijk 'over-the-top' verlichting, rede om weer eens te posten ... :D

http://i68.tinypic.com/2u8ku9z.jpg


't duurde even voor dat ik de AB door had ...


https://www.youtube.com/watch?v=VdSZlkKCT0E

telerocker
4 mei 2017, 14:28
Paar kleine update's en heerlijk 'over-the-top' verlichting, rede om weer eens te posten ... :D

http://i68.tinypic.com/2u8ku9z.jpg


't duurde even voor dat ik de AB door had ...


https://www.youtube.com/watch?v=VdSZlkKCT0E

Oefff, serious business on the floor. En je kunt dit board ook met kerst gebruiken, dus multi-multi-functioneel!

dml
4 mei 2017, 16:32
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170503/3dd80c218350ef614675e4123f433d48.jpg

Deze dus!



Serieus, € 49,- voor een metalen doosje + 8 jack chassisdelen?

the sure thing
4 mei 2017, 19:50
Serieus, € 49,- voor een metalen doosje + 8 jack chassisdelen?

Weet je een goedkopere als je ze zelf niet wilt maken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
4 mei 2017, 22:01
Anyway,
Update van mijn board.
Nieuwste aanwinst: TC Electronic flashback mini. Via iPhone draadloos toneprints naar je pedaal beamen. Werkelijk ge-ni-aal!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170504/a3297a12d0a30d94814158106bae692d.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170504/f5b18110ba7a6f974296c60546a96035.jpg

En daarnaast: de EBS patch kabels zijn ook geniaal en best goedkoop:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170504/87703bde9cad34669fc78aee66ac9869.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170504/cbc0ba9c53f231092e934c4a39e5e88c.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FruscianteFan
4 mei 2017, 23:42
Paar kleine update's en heerlijk 'over-the-top' verlichting, rede om weer eens te posten ... :D

http://i68.tinypic.com/2u8ku9z.jpg


't duurde even voor dat ik de AB door had ...


https://www.youtube.com/watch?v=VdSZlkKCT0E

Is dat ook functioneel allemaal?

Pepe
5 mei 2017, 00:38
De hoerenbak :crazyhappy:

EBOUE
5 mei 2017, 07:15
Nou idd. @FF: Dat vroeg ik me ook af.. is het 'because we can' geweest, of werkt het ook gemakkelijk? ;)

Plant
5 mei 2017, 09:08
Het zal wel net zo werken als bij een landingsbaan. In het donker is het toch even goed kijken waar je precies moet zijn, van die rijen lichtjes zijn mooie bakens.

Dutch66
5 mei 2017, 10:47
Ha, ha, meesterlijke reacties!, over de ledjes ben ik zelf ook niet helemaal zeker ...

The Lo Lands
5 mei 2017, 10:49
Dacht dat ik een 'groot' pedalboard had maar dit is wel een XXL pedalboard. Kerstverlichting voor de sfeer is altijd goed ;-) Zo hadden wij jarenlang een 'mood generator', een speciale plank met diverse gekleurde lampen en black light welke met schakelaars te regelen was om de saaie door tl verlichte oefenruimte van meer sfeer te voorzien. Later kwam Philips met hun variant, hebben ze van ons afgekeken haha.

RB74
5 mei 2017, 11:33
Inspirerend, die lichtjes. Heb meteen ook geprobeerd zo'n foto te maken. Alleen de Pitchblack bleef, eh, pikzwart.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170505/4c378f96912e4b94ed5fa2c8d7b98301.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nitefly7
13 mei 2017, 11:01
Nog een pic van de binnenkant: de voodoolab mondo met een extra isolatie (blik)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/e10dd81904b0dd59c4f1d6cd8f4fb042.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geinig idee van die isolatie. Merk je veel verschil met isolatie, of met zonder ?

the sure thing
13 mei 2017, 12:21
Nou... mijn vorige wah pikte wat "strooiveld" op van mijn vorige Voodoolab PP2. Ik heb toen wen stuk blik ertussen geschoven en toen leek het weg. Sindsdien doe ik het standaard... het kan natuurlijk nooit kwaad en het neemt totaal geen ruimte in beslag. Ik heb een muisstil board...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
13 mei 2017, 12:46
Mwahh..., kweet niet ..., zorg dan in ieder geval dat er een (degelijke) verbinding met de massa is,
dan zou je een mogelijke werking nog (enigszins) kunnen onderbouwen.

dml
15 mei 2017, 07:56
Weet je een goedkopere als je ze zelf niet wilt maken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja. Zorgen dat je het wel zelf wil maken.
En als je het niet kán, zijn er hier vast wel een paar handige jongens die het voor de helft willen maken.

schizo910
16 mei 2017, 10:33
Ik heb m'n Strymon Mobius verkocht en de Ventura er voor in de plaats gezet. Ik gebruikte écht te weinig effecten uit de Mobius voor de ruimte die hij innam. Verder is de DOD Looking Glass erbij gekomen. De Catalinbread 5F6 en Looking Glass liggen een beetje in het verlengde van elkaar qua geluid. Beide lekker aanslag gevoelig en ze stacken lekker samen. Ik ben totaal niet merk gericht maar zo langzamerhand wordt het een aardig Digitech/DOD bord.

http://i.imgur.com/ffjhLrO.jpg

MarkS
16 mei 2017, 11:45
Je bent niet de eerste die om die reden afscheid neemt van een Mobius. Voor mij speelden nog een paar andere zaken mee:
- Ik vond de kwaliteit van sommige effecten minder dan van losse pedalen.
- MIDI aansturing om effecten te kiezen is een must. Ik had weliswaar een GLab controller, maar toch… too much hassle.
- Zelfs met de pre/post optie liep ik "vast" met de trem. Een aantal effecten zoals phaser had ik pre-drive, veel modulatie (chorus/flanger) post-drive. Maar de trem wilde ik ook post drive, maar wel ná mijn delays en reverb. Dus eigenlijk wilde ik nog een soort "post-post" loop. Want de modulatie had ik in de post-loop wel voor mijn delays en reverb.
- maar 1 effect tegelijk, dus bijv. een tremolo na een phaser ging niet.

ps: ik wil die Destroyer als standalone!

schizo910
16 mei 2017, 12:09
Midi stuurde ik ook aan via FXL8, dat was wel erg handig. Maar ik gebruikte echt alleen de Vibe en Rotary en heel soms de Trem. Een van de redenen dat ik GAS kreeg voor dat ding was de Destroyer. Maar binnen de band bleek het een gimmick die nauwleijks bruikbaar was en bij studiowerk zijn er andere middelen die een beter resultaat geven.
Ik had het eigenlijk ook kunnen weten. Ik had ooit een M9 van Line6. Het idee van veel effecten in een compact bakje lijkt zo aantrekkelijk, maar in de praktijk wil ik gewoon een simpel doosje met knoppies. What you see is what you get, zeg maar.
De Flashback verkreeg ik door een ruil. Leek me ook wel tof, die toneprint optie en het tweaken via de editor. Praktijk valt ook weer tegen, ik gebruik de editor nooit, het over beamen vanaf je telefoon is leuk, maar ook daar eindig je vaak weer met dezelfde setting. Ik denk eraan ook deze weg te doen en gewoon een delay te nemen waar je door de stand van de knoppen gewoon ziet wat je settings zijn.

MarkS
16 mei 2017, 12:42
Ben ook afgestapt van de Flashback. Kwalitatief goed maar imho beetje saai en karakterloos. Heb er nu een Ibanez DML-10 en een ADL voor in de plaats.

Mobius via MIDI op de GLab ging op zich prima, maar weer meer programmeerwerk, door menu's scrollen etc. WYSIWYG dmv knopjes is een stuk overzichtelijker en makkelijker aan te passen.

BassAgent
19 mei 2017, 21:59
De laatste incarnatie:
http://i.imgur.com/IrX4Hlq.jpg
Wah staat er even niet op, ik had zo'n "handig" wah board eronder staan maar toen ik het ding van 't bordje probeerde te verwijderen besloot het board dat uit 1 stuk bestaan overschat is en als een oude Ikea kast uit elkaar te scheuren.

the sure thing
19 mei 2017, 23:57
Ah! Ook een fan van EBS kabeltjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

miyaru
21 mei 2017, 05:13
Ik heb m'n Strymon Mobius verkocht en de Ventura er voor in de plaats gezet.

Ik heb ook de Ventura Vibe en ben weg van dat ding!!!!! Heb trouwens ook de Looper/Switcher die jij hebt.... LOL

the sure thing
21 mei 2017, 09:28
Kleine update: nu 2x TC flashback mini. In combinatie met de toneprint app is het laden van 101 verschillende toneprints een kwestie van enkele secondes. Ik blijf het een briljante uitvinding vinden!

En die EBS patchcables besparen pas écht veel ruimte. Best bang for the buck!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/64ec8e16351282273b3f9b7e9325de39.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20170521/c2d6fd68b99a5802843f1c82ff98c1d6.jpg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Luke-wannabe
21 mei 2017, 11:52
Nou... mijn vorige wah pikte wat "strooiveld" op van mijn vorige Voodoolab PP2. Ik heb toen wen stuk blik ertussen geschoven en toen leek het weg. Sindsdien doe ik het standaard... het kan natuurlijk nooit kwaad en het neemt totaal geen ruimte in beslag. Ik heb een muisstil board...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wow als ik dit een paar maanden eerder gelezen had...

@thesurething: Maar dat doe je toch niet tijdens je gig tussen de nummers door? Of dat toch wel?

the sure thing
21 mei 2017, 17:30
Wow als ik dit een paar maanden eerder gelezen had...

@thesurething: Maar dat doe je toch niet tijdens je gig tussen de nummers door? Of dat toch wel?

Wat doe ik wel/niet?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
21 mei 2017, 18:27
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ja, tijdens de nummers een (scherp) stuk blik ertussen schuiven [dontgeti?]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

schizo910
22 mei 2017, 02:22
Ik denk dat hij toneprint beamen bedoelt...

the sure thing
22 mei 2017, 07:03
Ik denk dat hij toneprint beamen bedoelt...

Aha! Niet tijdens een optreden... maar in een pauze zou nog kunnen ook. Beide flashbacks staan op veel en weinig repeats ingesteld.... tempo bepalen door middel van strummen werkt ook super.

Het laden van een toneprint is echt peanuts. En dus via je mobiel en je gitaar! Geen usb kabels nodig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

orangerocker
24 mei 2017, 12:44
http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/IMAG1446.jpg (http://s1171.photobucket.com/user/Larsded/media/IMAG1446.jpg.html)

BassAgent
24 mei 2017, 14:42
Ah! Ook een fan van EBS kabeltjes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jaaaa helemaal te gek die dingen. Moet er even een paar bij halen eigenlijk.

Brad
24 mei 2017, 16:16
http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/IMAG1446.jpg (http://s1171.photobucket.com/user/Larsded/media/IMAG1446.jpg.html)

Is dat het schakelsysteem van Thomann? Werkt dat vlekkeloos ook soundwise?

mountainman
24 mei 2017, 18:43
Kleine update: nu 2x TC flashback mini. In combinatie met de toneprint app is het laden van 101 verschillende toneprints een kwestie van enkele secondes. Ik blijf het een briljante uitvinding vinden!


Maar hoe zit dat als je er twee hebt? Krijgen ze dan niet allebei dezelfde toneprint?

Sjtevel
24 mei 2017, 19:05
Hij wordt alleen gebeamt als hij aanstaat. Eentje uitzetten, beamen, wisselen, beamen, klaar!

the sure thing
24 mei 2017, 20:19
Hij wordt alleen gebeamt als hij aanstaat. Eentje uitzetten, beamen, wisselen, beamen, klaar!

Ik hou van je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

orangerocker
24 mei 2017, 22:17
Is dat het schakelsysteem van Thomann? Werkt dat vlekkeloos ook soundwise?

Ik denk dat je de Harley Benton switcher bedoelt, maar dit is een Moen Gec8JR (ook een relatief goedkope chinese switcher). Werkt vlekkeloos, stille switches, voldoende presets en in zijn algemeenheid een verademing om met een switcher te spelen ipv tapdancen.

Soundwise is er niks op aan te merken, het is een true bypass switcher zonder ingebouwde buffer dus het heeft nul effect op je geluid.

the sure thing
24 mei 2017, 23:03
Ik denk dat je de Harley Benton switcher bedoelt, maar dit is een Moen Gec8JR (ook een relatief goedkope chinese switcher). Werkt vlekkeloos, stille switches, voldoende presets en in zijn algemeenheid een verademing om met een switcher te spelen ipv tapdancen.

Soundwise is er niks op aan te merken, het is een true bypass switcher zonder ingebouwde buffer dus het heeft nul effect op je geluid.

Kan je, nadat je een preset hebt opgeroepen, ook ter plekke binnen je preset pedalen aan/uit schakelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MarkS
25 mei 2017, 00:16
Geen pedal mode volgens mij. Bij de HB ook niet.

orangerocker
25 mei 2017, 00:21
Klopt, geen pedal mode. Het is een betrekkelijk basic looper, wat voor mij perfect werkt. Zoals je enkele pagina's terug kan lezen heb ik de loops ingedeeld in: pre-od modulatie, od, post-od modulatie en boost. Zo kan ik per nummer selecteren welke od en welke modulatie ik ga gebruiken, en dit allebei met of zonder boost gebruiken.

miyaru
25 mei 2017, 09:29
Ik heb de Harley Benton Switcher van Thomann - heel goed product!!! Is eenvoudig, maar toch voldoet het. Gebruik de midi en switchchannel mogelijkheid niet, domweg omdat ik geen midi apparaten en geen kanaalswitch mogelijkheid heb op mijn versterker.

Het zijn goede compacte switchers, en allerzins het geld waard!!!!

Nitefly7
25 mei 2017, 22:51
Na een lange afwezigheid (veel kopen/verkopen/terugkopen en andere projectjes) is hier dan weer eens een bijdrage van Nitefly :)
Dit is de 'grote plank' en hij is voor dit jaar eigenlijk gewoon klaar (...) !

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18622478_599756828354_7954502962293214174_n.jpg?oh =60fbffd7e8dcbecca22d03f070c9db3b&oe=59BED57D
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18664583_599756833344_8981449231532847124_n.jpg?oh =2512e9861f3d87fc8e791682783b1a90&oe=59AF9F4F
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18699885_599756893224_6013278692635374368_n.jpg?oh =1482da5bdf505a09ef13719a92b7a524&oe=59B0D329

edje kadetje
26 mei 2017, 09:30
Kan je, nadat je een preset hebt opgeroepen, ook ter plekke binnen je preset pedalen aan/uit schakelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kun je dat dan niet met de pedalen zelf doen? Ik zou denken dat je zo'n switcher juist wil gebruiken om het tapdansen te beperken en in één keer een combinatie van pedalen wilt kiezen. En als je dan binnen zo'n combinatie toch nog een pedaal aan of uit wilt zetten, dat je dat dan met het pedaal zelf doet. Of heb ik het niet goed begrepen?

Dutch66
26 mei 2017, 10:09
Niet de pedalen die in de loops zitten die geen onderdeel van je patch uitmaken natuurlijk ....

De (betaalbare) G-lab kan dit trouwens ook ...

MarkS
26 mei 2017, 12:20
Yep, G-lab heb ik gehad (GSC-2) en die kon dat idd ook. Heb nu een Yoyo PXL-8 (=HB), wat simpeler, geen MIDI, (niet nodig sinds ik geen Mobius meer heb). wel channelswitching (maar ik heb een 1 kanaals amp).
Alles behalve de drive pedalen zitten in pre/post presets. Drive pedalen hangen in de pre-post loop van de switcher. Ik kan dus per preset zelf drive pedalen intrappen. Scheelt een hoop presets programmeren.

MarkS
26 mei 2017, 15:26
Kun je dat dan niet met de pedalen zelf doen? Ik zou denken dat je zo'n switcher juist wil gebruiken om het tapdansen te beperken en in één keer een combinatie van pedalen wilt kiezen. En als je dan binnen zo'n combinatie toch nog een pedaal aan of uit wilt zetten, dat je dat dan met het pedaal zelf doet. Of heb ik het niet goed begrepen?
Dat zou idd kunnen. Je hebt een aantal pedalen in een preset geprogrammeerd waarbij je tijdelijk ff 1 pedaal uit zet.
Nadeel is dat wanneer je nogmaals die geprogrammeerde preset kiest, (of iedere andere preset waar dat pedaal ook deel van uit maakt) dat bewuste pedaal de volgende keer wel uit staat..

In "Pedal mode" kun je het board ff als aan/uit switcher gebruiken voor individuele pedalen. Schakel je terug naar preset mode, dan is dat pedaal de volgende keer weer wel beschikbaar binnen iedere preset waar ie deel van uit maakt. (voorwaarde is wel dat ieder pedaal in die chain een eigen loop en schakelaar heeft..)

the sure thing
28 mei 2017, 10:52
... en als je van preset mode naar pedal mode schakelt, blijft de laatste preset dan "aanwezig"? Zodat je binnen die preset dus met pedal mode kan schakelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
28 mei 2017, 13:47
... en als je van preset mode naar pedal mode schakelt, blijft de laatste preset dan "aanwezig"? Zodat je binnen die preset dus met pedal mode kan schakelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je bedoeld dat als je dan weer van pedal mode terugschakelt naar preset, alleen de originele loops
vanuit de preset weer actief worden? Bij de G-lab is dat namelijk NIET het geval, alles wat je in
pedal mode hebt 'veranderd' blijft actief wanneer je terug naar preset mode gaat ...
Als je hiervandaan naar een andere preset gaat en vervolgens weer terug, zijn uiteraard wel weer
alleen de originele loops actief.

Wat 'beter' is weet ik eigenlijk niet, beetje afhankelijk van de situatie gok ik ...

the sure thing
28 mei 2017, 21:23
Ik ben op zoek naar een switcher waarvan je via een preset een reeks pedalen kan "oproepen" en je dan vervolgens binnen die "patch" apart " on the fly" de pedalen uit/aan kan schakelen door middel van diezelfde looper/switcher.

De Voodoolab PX-8 kan dit maar die is te groot en te duur

Dutch66
29 mei 2017, 08:55
Volgens mij is dit hier al eerder voorbij gekomen, maar de PX-8 kan dit een 'beetje' ...

Je kunt dan maximaal 3 van die patches/reeksen 'oproepen', en vervolgens on-the-fly slechts
de eerste 4 loops aanspreken. Voor loop 5 - 8 moet er echt eerst weer 'gebankt' worden ...

Al met al vraag ik me dan af of een switcher waarbij je binnen (alle) presets met één klik naar
pedal-mode kan schakelen niet veel handiger is, maar goed iedere situatie is natuurlijk weer anders!

the sure thing
29 mei 2017, 09:11
(...)

Al met al vraag ik me dan af of een switcher waarbij je binnen (alle) presets met één klik naar
pedal-mode kan schakelen niet veel handiger is, maar goed iedere situatie is natuurlijk weer anders!

Dat zou IMHO ook veel handiger zijn... Ik ken alleen geen switcher die dit écht kan...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
29 mei 2017, 12:04
Dat zou IMHO ook veel handiger zijn... Ik ken alleen geen switcher die dit écht kan...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Punt is dat je (elke?) switcher moet 'vertellen' of je in preset- of pedal mode wil werken,
dit levert dus altijd een extra trap/switch op ... De enige manier om dit te voorkomen is
een switcher waarbij je aparte switches voor de loops en switches voor de presets hebt,
en die bestaan bij mij weten niet, zou ook wel erg groot apparaat worden ...

Maar puur praktisch, ik heb een G-lab met een aantal presets. Als ik in een bepaalde preset
zit en ik wil een pedaal (min of meer on-the-fly) toevoegen/verwijderen, switch ik eerst naar
pedal mode. Er veranderd dan nog niets, alleen gaan de ledjes van de actieve loops knipperen.
Ik kan dan pedalen direct toevoegen of verwijderen, nog steeds binnen diezelfde patch.
(En dus ook de loops die oorspronkelijk geen deel van die betreffende patch uitmaakte!)

Als ik dan naar een andere preset wil, dan switch ik weer naar preset mode, ook dan veranderd
er (nog) niets, de laatst gekozen pedalen vanuit de pedal mode blijven gewoon actief.
Pas als ik dan een andere preset kies, schakelt de switcher naar de combinatie van loops
vanuit die nieuwe preset ...

Effectief kan ik zo dus binnen een patch alle loops schakelen. Ik moet alleen wel met een enkele
'trap' even aangeven dat ik van mode wil switchen. Dat hoeft trouwens niet precies op het juiste
moment, als ik een patch in pedal mode naar tevredenheid heb aangepast, schakel ik alvast weer
even naar de preset mode. Vervolgens schakel ik op het juiste moment naar een nieuwe preset.

Pfff, lastig uit te leggen dit ;)

the sure thing
29 mei 2017, 12:25
Zoiets zoek ik dus! Welke type G-lab heb jij?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dutch66
29 mei 2017, 13:11
Ik heb de GLAB GSC 1, die weliswaar beperkt is tot 4 loops, maar wat in combinatie met de (amp) channel
switching functie en MIDI messages voor mij (meer) dan voldoende is. Ik begreep uit een eerdere post uit
dit draadje dat de GSC 2 dit ook kan, deze is iets duurder maar heeft 6 loops. Ik zou dit voor de zekerheid
even checken bij Glab, of de betreffende functie 'loops direct switching mode' (aldus de manual) ook op
de GSC 2 en misschien ook 3 zit.

beus
31 mei 2017, 22:15
ik heb een One-control Chamaeleo Tail Loop MKII , en die schakel je ook met een switch van bank mode naar pedal mode en weer terug naar de preset waar je vandaan komt. werkt super handig - ik weet alleen niet als je naar bank mode schakelt welke 'stand' die dan heeft. heb ik nooit zo op gelet. maar de bank mode wordt ook pas actief nadat je een loop switch indrukt. lijkt erg op het GLAB gedrag volgens mij.

mattihafler
9 juni 2017, 13:57
Samen met zanger van m'n band een pedalboard gemaakt (lees: Ik heb 2 latjes geverfd).
Zeer tevreden mee. Het is een flinke bak maar het ziet er ook netjes uit.
Moet nog wel de kabels verder netjes wegwerken, maar dat wil ik helemaal met Lava Cable doen, en ik kwam pluggen te kort.
Patchbox is nu eigenlijk alleen In en Out maar hier zou ook mn looper uit bijvoorbeeld nog op aangesloten kunnen worden.

http://imgur.com/EQ1LifY.jpg
http://imgur.com/m2lMrGj.jpg
http://imgur.com/fuwV3Lz.jpg
http://imgur.com/Vq0krjJ.jpg
http://imgur.com/qWSoaKM.jpg

Dutch66
9 juni 2017, 15:42
Netjes hoor!, misschien ook nog iets om de netvoorziening van de one-spot en Glab
'weg' te werken?

mattihafler
9 juni 2017, 17:03
Netjes hoor!, misschien ook nog iets om de netvoorziening van de one-spot en Glab
'weg' te werken?
Nog niet nee.. Nog wel n ambitie om n stroompunt te maken aan de zijkant die dan intern de glab en de onespot van stroom voorziet

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

BassAgent
11 juni 2017, 16:33
Na een lange afwezigheid (veel kopen/verkopen/terugkopen en andere projectjes) is hier dan weer eens een bijdrage van Nitefly :)
Dit is de 'grote plank' en hij is voor dit jaar eigenlijk gewoon klaar (...) !



https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18699885_599756893224_6013278692635374368_n.jpg?oh =1482da5bdf505a09ef13719a92b7a524&oe=59B0D329
Domme vraag wellicht, maar waarom heb je je Daisy Chain, Mod Factory en Flashback gelabeld?

the sure thing
11 juni 2017, 21:08
Niet alle uitgangen van de voeding geven evenveel Ampère. De genoemde uitgangen beschrijven de pedalen die veel Ampère nodig hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Henri H
12 juni 2017, 12:58
Niet alle uitgangen van de voeding geven evenveel stroom. De genoemde uitgangen beschrijven de pedalen die veel stroom nodig hebben


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sorry, kon het niet laten, net als mensen die Ohmage zeggen/schrijven.
Voltage schijnt ook "minder correct" te zijn, moet zijn spanning.

Zo, weten we dat ook weer, carry on pls. ;)

HaroldA
12 juni 2017, 13:28
Voltage schijnt ook "minder correct" te zijn, moet zijn spanning.

Spanning (of stroom) kan ook nergens op staan, er kan alleen een spanningsverschil zijn.

Henri H
12 juni 2017, 13:47
Spanning (of stroom) kan ook nergens op staan, er kan alleen een spanningsverschil zijn.
Waarvan akte. :ok: ;)

the sure thing
12 juni 2017, 15:40
Sorry, kon het niet laten, net als mensen die Ohmage zeggen/schrijven.
Voltage schijnt ook "minder correct" te zijn, moet zijn spanning.

Zo, weten we dat ook weer, carry on pls. ;)

Dat van Ohmage wist ik wel, maar wat is er fout aan de term Ampère?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FruscianteFan
12 juni 2017, 17:00
Dat van Ohmage wist ik wel, maar wat is er fout aan de term Ampère?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ohmage is gewoon fout. Ohm is de eenheid waarin we weerstand of impedantie uitdrukken. Ampère is de eenheid van stroom. Wat je zei is dus correct. Net zoals de verbeterde versie door Henri correct is.

D3nnis
12 juni 2017, 18:48
Niet alle uitgangen van de voeding geven evenveel Ampère. De genoemde uitgangen beschrijven de pedalen die veel Ampère nodig hebben


Maar bij de pedalpower 2+ zijn output 5 en 6 de hogere stroom outputs (250mA), de rest laag (100mA), dus ik snap de labeling nog steeds niet.

the sure thing
12 juni 2017, 23:28
Ampère is de eenheid van stroom. Wat je zei is dus correct. (...)

Dank je.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Henri H
12 juni 2017, 23:43
...
Ampère is de eenheid van stroom. Wat je zei is dus correct. Net zoals de verbeterde versie door Henri correct is.
Volgens mij hoort het woord Ampère niet in deze context gebruikt te worden. Je bedoelt het goed, maar het is taaltechnisch niet correct.
Ik ben een taalnazi soms...

Kim Wilson
13 juni 2017, 10:15
Meer pedalen, groter bordje:

https://image.ibb.co/f1x2oQ/18839865_1430690146992585_7688317472365384473_o.jp g

Gitaar > Korg DT10 > Fulltone OCD > Boss BD-2 > Brunetti Mercury Box > Newtone Flowerbooster (SHO kloon) > Carl Martin Red Repeat > amp

Sjtevel
13 juni 2017, 11:05
Maar bij de pedalpower 2+ zijn output 5 en 6 de hogere stroom outputs (250mA), de rest laag (100mA), dus ik snap de labeling nog steeds niet.

Het kan natuurlijk ook een Voodoo Lab 4x4 zijn. Die heeft 4 high current uitgangen....

D3nnis
13 juni 2017, 12:29
Het kan natuurlijk ook een Voodoo Lab 4x4 zijn. Die heeft 4 high current uitgangen....

Dat zou theoretisch kunnen, maar dat is volgens mij niet, want die heeft niet 7 gelijke afstanden tussen de outputs, zoals bij de pedalpower 2+ wel is.

Jan Buurman
13 juni 2017, 12:35
Hoi Kim, zoals je misschien ergens gelezen hebt heb ik wat ruzie met mijn Mercury box. Omdat ik hem qua sound onovertroffen vind moet hij gaan werken voor mij.
Ik zie op jouw MB het volume heel laag staan. Is dat je instelling of is hij verdraaid?
Als dit je instelling is hoe ziet je chain eruit en hoe is je amp ingesteld?


Meer pedalen, groter bordje:

https://image.ibb.co/f1x2oQ/18839865_1430690146992585_7688317472365384473_o.jp g

Gitaar > Korg DT10 > Fulltone OCD > Boss BD-2 > Brunetti Mercury Box > Newtone Flowerbooster (SHO kloon) > Carl Martin Red Repeat > amp

Kim Wilson
13 juni 2017, 12:50
Nee, hij staat normaal wel iets hoger, hoor. Maar hij geeft inderdaad wel veel signaal af. Ik heb vorig weekend behoorlijk veel gespeeld en dus goed kunnen testdraaien. Het volume staat bij deze hoeveelheid gain ongeveer op 9 uur. Mijn gitaar (Fender Tele) heeft niet veel output en die MB krikt het nogal op, in tegenstelling tot de andere drives. Vandaar dat die relatief zacht staat afgesteld.

Versterker is een oude Fender, clean dus.

FruscianteFan
15 juni 2017, 00:02
Volgens mij hoort het woord Ampère niet in deze context gebruikt te worden. Je bedoelt het goed, maar het is taaltechnisch niet correct.
Ik ben een taalnazi soms...

Ik ben meestal een taalnazi maar volgens mij is het gewoon correct. Dat jij het niet mooi vindt, is een andere zaak.

Voor een taalnazi schrijf je zelf trouwens ontzettend slordig. Je schrijft het woord 'ampère' onterecht met hoofdletter en zonder aanhalingstekens, terwijl je aan het woord refereert.

(overigens, dit is ook gelijk de reden dat ik alleen maar mensen op taal verbeter als ik het écht niet begrijp of als ze erom vragen, bijvoorbeeld scripties doorlezen.)

FruscianteFan
15 juni 2017, 00:04
ontopic, ik heb ff geen foto. Laatst wel een kort fragmente op instagram geknald. Heb nu 19 pedalen. Loopt uit de hand maar leuk is het wel.

Dutch66
15 juni 2017, 08:30
ontopic, ik heb ff geen foto...

Topic = 'Post foto's van je zelfgemaakte pedalboard'

:seriousf::seriousf:


Maar idd, The more the merrier!

Kim Wilson
15 juni 2017, 08:36
Ik moet er persoonlijk niet aan denken, maar ik weet dat Erik goed is met het gebruiken van zijn pedalen. :)

D3nnis
15 juni 2017, 09:30
Ik moet er persoonlijk niet aan denken, maar ik weet dat Erik goed is met het gebruiken van zijn pedalen. :)

Ik vind het ook knap.
Ik krijg het niet voor elkaar om "avontuurlijk" te zijn met effecten. Thuis misschien nog wel ooit, soms, maar in bandverband totaal niet.
Toevallig afgelopen weekend gespeeld met top, kast, klein pedalboard met daarop wah, chorus, delay. Wah wel een keertje gebruikt, chorus en delay niet. Eigenlijk zonde om daar een pedalboard voor mee te nemen, maar ja :)

Kim Wilson
15 juni 2017, 09:36
Ja, wat je niet gebruikt zou er niet tussen moeten. Maar ja, als je het hebt...

Een wah zou ik denk ik niks mee kunnen. Sinds de aanschaf van mijn Red Repeat heb ik wel helemaal de delay ontdekt, die staat nu bijna altijd aan. Reverb zit in mijn amp, die wil ik ook nog wel eens een enkele keer extreem aanzetten. De rest zijn drives/boosts, in al hun diverse kleuren.

Chorus zou nog een keer het overwegen waard zijn om daar eens mee te experimenteren.

FruscianteFan
15 juni 2017, 09:41
Leuke is dat we laatst een huiskamerconcert deden waar ik eens helemaal zonder effecten speelde. Les Paul (minihumbuckers en bigsby) en mijn Squier SP-10, die samen echt heerlijk klinken.

Het was wel ff een omslag, maar ik redde me prima. Ik miste wel een delay of galm toen we het nummer uit de kast trokken waarin ik veel met schroevendraaier speel - de schroevendraaier kwam in dit geval van de vader des huizes.

Was een leuke uitdaging en één van de leukste concerten die we hebben gegeven (we speelden Old Man! We maakten de gastheer aan het huilen!), maar ik kan zóveel meer met mijn sound als ik wel gewoon mijn pedalen heb.

D3nnis
15 juni 2017, 10:19
Chorus zou nog een keer het overwegen waard zijn om daar eens mee te experimenteren.

Die gebruik ik (in de band) met name clean nog weleens.
Maar delay en zo, vergeet ik gewoon de helft van de tijd.
Idem met mezelf harder zetten voor solo's. Onze vaste geluidsman doet dat altijd, dus dan doe ik niks, maar als we met een andere geluidsman spelen moet ik er altijd even aan denken (en dan vergeet ik het nog meestal).
Wah gebruik ik eigenlijk nog wel regelmatig. Niet Kirk-Hammett-veel, maar van alle effecten gebruik ik dat het meest.


maar ik kan zóveel meer met mijn sound als ik wel gewoon mijn pedalen heb.
Zit wat in.
Ik zie hier altijd veel bordjes met een aantal drive pedalen.
Ik heb die helemaal geen, maar gebruik eigenlijk altijd een 3- of 4-kanaals amp (of op zijn minst 2).

Kim Wilson
15 juni 2017, 10:31
Ja, dat is het punt met een eenkanaals ouwe Fender bak, dan moet je alles uit je pedalen halen qua gainstages. Geen probleem trouwens, want ik heb een erg fijne verzameling drives opgebouwd, al zeg ik het zelf, waar ik eigenlijk alle soorten gain wel mee heb afgedekt.

Verder hoef ik niet zo heel veel met mijn sound. Ik heb een paar basissounds waar ik alles mee doe. Wel zo overzichtelijk en herkenbaar. Kirk Hammett heeft ook maar een paar geluiden waar ie hele cd's mee heeft volgespeeld. Zo is mijn geluid een Tele over mijn Fender met een paar drive-smaken er overheen.

D3nnis
15 juni 2017, 10:52
Verder hoef ik niet zo heel veel met mijn sound.

Haha, doet me denken aan onze andere gitarist toen we met de clash of the coverbands in de 013 soundcheckten.
Andere gitarist staat te dorsen op standje orkaan, vraagt die geluidsman "heb je nog andere geluiden?"
"huh, nee, hoezo?" :D

Kim Wilson
15 juni 2017, 10:57
:seriousf:

Nee, dynamiek heb ik wel hoor, dat is het punt niet. Ik speel alleen liever met mijn eigen geluid dan dat ik elke keer een ander z'n geluid probeer te zoeken.

D3nnis
15 juni 2017, 11:14
Ik speel alleen liever met mijn eigen geluid dan dat ik elke keer een ander z'n geluid probeer te zoeken.

Zo'n jaar of 13-14 geleden speelde ik in een top 100 achtige coverband, voor elk nummer een ander setje presets, programmeerbare preamp, etc. Drama, met name als de set anders werd dan wat er van te voren op papier stond. Ben daar toen helemaal vanaf gestapt en gewoon met het geluid gaan spelen dat ik wil; werkte voor mij toch een stuk beter, of in ieder geval gemakkelijker.

Afgelopen weekend ook, moesten spelen op een festival achtig iets, met een aantal andere bands. De ene gitarist nog meer modelling en amp sims dan de ander.
Ik had mijn Bogner 4x12 met Mesa dual rectifier Roadster bij me (buizen zitten er al een jaar of 7 in, dus daar zal het beste ook wel af zijn), komt die geluidsman aan het eind naar me toe "waah, fantástisch geluid, níks meer aan doen". Tja, misschien toch maar nog niet eens nieuwe buizen :)

Ik moet zeggen, ik zou best de wereld van drive pedalen wat meer willen verkennen, want ik weet er zowat niks van.
Toen ik begon met gitaarspelen had je hier twee muziekzaken. Bij allebei kon je een Boss Metalzone, of een Boss DS-1 (dacht ik) kopen, en dat vond ik allebei niks, dus toen eigenlijk al begonnen met drives en distortions uit versterkers te halen. Heb nog een blauwe maandag zo'n boss hyper metal (HM-2 of zo?) gehad, en een Ibanez Shark Distortion, maar het blijft behelpen. Heb nu nog een preamp pedaal ding van AMT, maar ligt nu ook meer werkeloos in de kast dan dat ik hem gebruik.
Echter, als ik nu eens wat rondkijk op internet dan zie je een enórme berg aan verschillende overdrives en distortions, daar moet toch best iets leuks tussen zitten, zelfs voor mij :)

Kim Wilson
15 juni 2017, 11:39
Vast wel. Er zijn inderdaad wel veel betere pedalen dan de genoemde Boss dingen. Ik heb er nog één van Boss, de BD-2, en die is wel erg lekker. Beetje lo-fi, vintage-achtige drive met niet al te veel compressie. Lang niet altijd bruikbaar, maar wel heel fijn voor ouwe blues-dingen.

De OCD is veel moderner, meer hoog, scherpere drive, maar ook nog veel dynamiek. Ook met meer gain nog de onderlinge snaren goed te horen. Het wordt nooit een brij.

Die Brunetti is een hele smoothe, dikke distortion, met heel veel compressie. Ideale leadboost. Maar hoeveel gain ook, hij blijft altijd goed hoorbaar in de mix. Dat is nog wel het meest opvallende aan deze.

En de gele, de flowerbooster, is een booster die het hele geluid een beetje laat opfleuren. Behalve volume voegt ie op het eerste gehoor niet eens zo heel veel toe, maar net zoveel voor een moment van 'Verrek, het klinkt toch wel erg lekker vandaag'.

En dat zijn er nog maar vier, die ik toevallig erg fijn vind. Zo zijn er nog honderden, met ieder hun eigen smaakje. Daar moet ook wel iets voor jou tussen zitten. Aan de andere kant, als je het nu redt, waarom zou je? :)

D3nnis
15 juni 2017, 11:58
Aan de andere kant, als je het nu redt, waarom zou je? :)

De voornaamste reden is natuurlijk omdat het kan :)

Brad
15 juni 2017, 12:10
Smaken verschillen duidelijk, ik maak vooral de zwaardere oversturing toch het liefst uitsluitend met effecten. De oversturing van een versterker zelf klinkt toch vaak een beetje gruizig.

D3nnis
15 juni 2017, 12:25
Smaken verschillen duidelijk, ik maak vooral de zwaardere oversturing toch het liefst uitsluitend met effecten. De oversturing van een versterker zelf klinkt toch vaak een beetje gruizig.

Versterker oversturing gruizig? Heuj?
Mensen kunnen van alles vinden (en dat doen ze ook :) ), maar gruizig is hierbij nog nooit genoemd.

Laatst een keer zo'n nieuwe Supro versterker getest. Als je die vol over de nek jaagt, dan krijg je een beetje zo'n blubberig/rafelig geluid, dat is wat ik zelf als gruizig zou kunnen omschrijven, en waar ik ook totaal niet van houd, maar dat heeft niks te maken met het overstuurde geluid van een goede high gain versterker in mijn ogen.

Kim Wilson
15 juni 2017, 13:52
Smaken verschillen duidelijk, ik maak vooral de zwaardere oversturing toch het liefst uitsluitend met effecten. De oversturing van een versterker zelf klinkt toch vaak een beetje gruizig.
Dat is toch echt per versterker verschillend, en kun je dan ook niet als algemene regel stellen. Ik heb distortions uit versterkers horen komen, dik en lomp, waar de meeste goeie pedalen nog een puntje aan konden zuigen. Als je een gruizige drive uit één van je kanalen krijgt, is er eerder iets niet goed met je versterker. Of je hebt gewoon een kutding.

Tabula Rasa
15 juni 2017, 16:18
http://i63.tinypic.com/23w7bys.jpg

Zelfgemaakt klein boardje van een IKEA laptopverhogertje. Lekker makkelijk en cheap.

guitaraddict
15 juni 2017, 19:00
Ziet er functioneel uit en niets te veel. Die 5e8 en Jmp en nog een , zijn dat zelfgebouwde circuits ? Zo ja , welke ontwerpen heb je gebruikt ?


Alf

Tabula Rasa
15 juni 2017, 20:48
Die dmm doet min of meer hetzelfde als de holy grail, een beetje ruimte geven.

De fuzz is gewoon een standaard silicon fuzzface. Niets spannends aan (behalve dat de Jacks te ver naar achteren zitten en de switch ook. Dat zorgt ervoor dat de print een beetje schuin op z'n plek moest hangen. Is bij alle drie helaas zo. Slecht geplant van te voren.) Ik ga er nog wel een keertje aan solderen, want ik vind hem wat donker. Ik wil een wat heldere Hendrix-achtige sound, clean met een fuzzrandje, maar nu lijkt het soms wel een dekentje.
De JMP zit een beetje qua ontwerp tussen de Elektra Distortion en de Lovepedal CoT50 in. Dat was een beetje tweaken naar smaak. Ik heb als basis de print van de Les Lius gebruikt omdat dat mooi paste bij dit schema. Alleen de componenten zijn anders, soms een condensator waar een weerstand zat en visa versa, soms een draadbruggetje en soms twee componenten in 1 gaatje. Naast de potmeter zit nog een mini toggle die een capje paralel over de diodes zet om het schelle uit het clippen te halen indien nodig.
De 5E8 zegt het eigenlijk al een beetje. De basis is een uitgeklede Lovepedal Les Lius met een paar minimale wijzigingen. De mini toggle rechts zet ook nog eens een SHO altijd aan of altijd uit, ongeacht of het pedaal aan of uit staat. Die SHO ( met twee kleine aanvullingen) heeft op de print een pot die ingesteld staat op 0 boost. Hij geeft alleen wat kleuring die het een beetje minder vlak laat klinken. Verder heeft het Les Lius / Elektra gedeelte alleen op de print een pot. Die staat op minimale boost. Echt een set-and-forget pedaaltje. Vandaar dus ook geen potmeter op de behuizing. Is ook niet nodig. Je volumeknop op de gitaar doet dat werk wel. Dat is mijn "kanaal met het randje eraan". De saaie rode led zit verstopt in een Fender-achtige pilotlight, gewoon omdat het kan.

Pepe
15 juni 2017, 21:22
De Cot, Les Lius en SHO zijn allemaal gebaseerd op de Electro Distoritons he? Ik heb een Greer Ghetto stomp, die ik fenomenaal vind. En ooit ook de Woodrow gehad (ik heb sterk het idee dat Sean van Lovepedal met dat schema onder zijn kussen slaapt) En talloze andere pedalen trouwens.

Joe Gore heeft een tijdje geleden een Electro Distortion op de markt gebracht om al die renderings in 1 pedaal te stoppen, 156 diodes combinaties. Over overkill gesproken.. maar wel fun natuurlijk.


https://www.youtube.com/watch?v=yGO1BAKPxEo

Tabula Rasa
15 juni 2017, 22:05
Klopt. Les Lius en cot50 stammen beide van de elektra af. Er zit wel wat verschil in, en ik heb zelf ook wat aanvulling en veranderingen gedaan. Het is wel een fantastische basis die heel mooi reageert op je input.

Henri H
15 juni 2017, 23:36
Dat is toch echt per versterker verschillend, en kun je dan ook niet als algemene regel stellen. Ik heb distortions uit versterkers horen komen, dik en lomp, waar de meeste goeie pedalen nog een puntje aan konden zuigen. Als je een gruizige drive uit één van je kanalen krijgt, is er eerder iets niet goed met je versterker. Of je hebt gewoon een kutding.
:seriousf: Ik ben het eens een keertje met je eens! ;)

EBOUE
16 juni 2017, 07:03
Dat is toch echt per versterker verschillend, en kun je dan ook niet als algemene regel stellen

Dat kan je wel als algemene regel stellen ja, dat het per versterker verschilt. ;)
Ff serieus: alsof alle amps hetzelfde zijn... nee toch? Anders zou een deel van dit forum niet bestaan. Pedalen doen het dus ook anders.


Ik heb distortions uit versterkers horen komen, dik en lomp, waar de meeste goeie pedalen nog een puntje aan konden zuigen. Als je een gruizige drive uit één van je kanalen krijgt, is er eerder iets niet goed met je versterker. Of je hebt gewoon een kutding.

Hear, hear! Het echt volle geluid van een amp distortion (goede gain-stage van een voorbuis van 3 of 4 en een poweramp die door eindbuizen de harmonischen nog eens toevoegt) heb ik nog niet uit een klein pedaaltje met een enkel buisje horen komen.
(En nadat ik een K&E Straight 8 heb al helemaal nooit weer.. later daar meer over :P )

Kim Wilson
16 juni 2017, 08:30
Hear, hear! Het echt volle geluid van een amp distortion (goede gain-stage van een voorbuis van 3 of 4 en een poweramp die door eindbuizen de harmonischen nog eens toevoegt) heb ik nog niet uit een klein pedaaltje met een enkel buisje horen komen.
(En nadat ik een K&E Straight 8 heb al helemaal nooit weer.. later daar meer over :P )

Dat is het mooiste. Laat vooral die preamp maar werken. Mijn versterker klinkt op z'n mooist als de preamp een beetje over de zeik gaat, maar met zo'n Fender met 2x6L6 zonder mastervolume gaat dat in 98% van de gevallen veel te hard. En éénkanaals, dus geen dikke lompe distortion. Maar die haal ik dan wel weer uit pedalen. En als je de goeie kiest heb je best een aardig compromis. :)

Brad
16 juni 2017, 23:15
Versterker oversturing gruizig? Heuj?
Mensen kunnen van alles vinden (en dat doen ze ook :) ), maar gruizig is hierbij nog nooit genoemd.

Laatst een keer zo'n nieuwe Supro versterker getest. Als je die vol over de nek jaagt, dan krijg je een beetje zo'n blubberig/rafelig geluid, dat is wat ik zelf als gruizig zou kunnen omschrijven, en waar ik ook totaal niet van houd, maar dat heeft niks te maken met het overstuurde geluid van een goede high gain versterker in mijn ogen.

Ik ervaar de meeste pedalen als strakker. Vooral met tokkeltjes met een licht overstuurd geluid klinken pedalen en de overdrive en distortion van mijn multi effect veel strakker. Je kunt de afzonderlijke tonen veel beter onderscheiden.

Alleen een Boogie studio 22 of zoiets vond ik wat dat betreft wel voldoen. Maar ieder zijn ding. Gilmour en Fripp gebruiken het liefst een fuzz en andere gitaristen zweren bij pure buizenoversturing.

Henri H
16 juni 2017, 23:27
Jij haalt de distortion/crunch uit je multi-effect, een BOSS ME70 o.i.d.?
En dat vind je beter klinken dan die uit een buizen versterker, behalve een Boogie 22?

Ik zou zeggen, ga maar terug naar de zandbak/kleuterschool.
Dat kun je niet serieus menen!

Oh wacht, het is Brad, de trol is back. :D

Brad
16 juni 2017, 23:34
Nee niet de ME70, de ME-5 de eerste floorprocessor van Boss. Dat is heel andere koek. Op de delay/galm sectie na allemaal analoge effecten. De overdrive en distortion zijn te vergelijken met de DS-1 en de SD-1 en de zware overdrive met de turbostand van de OD-2.

Henri H
16 juni 2017, 23:38
Ik heb de Roland GP-8 gehad, en daar zaten volgens mij dezelfde k*tpedaaltjes in.
Wellicht dat het nog uitmaakt welke versterker je bij zo'n setup gebruikt, maar op mijn cleane, maar ook crunchy Marshalls kon ik er eigenlijk niet zoveel mee, beetje overdrive, maar het gaat al snel fluiten en feedbacken als een gek. Echt zo dieptrieste meuk, dat is het.

Maar hey, zoals we hier weleens zeggen, ieder z'n meug...

Brad
16 juni 2017, 23:39
En die oversturing effecten klinken op de ME-5 zelfs nog net even wat strakker dan de vergelijkbare pedalen.

Henri H
16 juni 2017, 23:47
En die oversturing effecten klinken op de ME-5 zelfs nog net even wat strakker dan de vergelijkbare pedalen.
Ja, om HaroldA te quoten: "Strakheid is so overrated". "Spongy", wat jij gruizig noemt is zoveel lekkerder. Kwestie van smaak waar we nu over twisten. ;)

Brad
16 juni 2017, 23:49
Ik heb de Roland GP-8 gehad, en daar zaten volgens mij dezelfde k*tpedaaltjes in.
Wellicht dat het nog uitmaakt welke versterker je bij zo'n setup gebruikt, maar op mijn cleane, maar ook crunchy Marshalls kon ik er eigenlijk niet zoveel mee, beetje overdrive, maar het gaat al snel fluiten en feedbacken als een gek. Echt zo dieptrieste meuk, dat is het.

Maar hey, zoals we hier weleens zeggen, ieder z'n meug...

Die heb ik ook gehad. De GP8 dus. Die kwam een of twee jaar eerder uit dan de ME-5 Een bruikbaar maar niet geweldig apparaat. De compressor, de overdrive en de distortion waren inderdaad ook gebaseerd op de boss pedalen maar klonken stukken minder. Het algemene klankkarakter van dat ding was ook niet goed. Je sound kreeg een elektronisch en klinisch karakter ook met alle effecten uit.

Doe ME-5 is wat dat betreft veel beter. Toch kon je je met de milde overdrive van de GP8 een aardig licht overstuurd tokkelgeluid halen. Als je hem combineerde met de compressor en de EQ.

Henri H
17 juni 2017, 00:10
Die heb ik ook gehad. De GP8 dus. Die kwam een of twee jaar eerder uit dan de ME-5 Een bruikbaar maar niet geweldig apparaat. De compressor, de overdrive en de distortion waren inderdaad ook gebaseerd op de boss pedalen maar klonken stukken minder. Het algemene klankkarakter van dat ding was ook niet goed. Je sound kreeg een elektronisch en klinisch karakter ook met alle effecten uit.

Doe ME-5 is wat dat betreft veel beter. Toch kon je je met de milde overdrive van de GP8 een aardig licht overstuurd tokkelgeluid halen. Als je hem combineerde met de compressor en de EQ.
Compressor heb ik nooit wat mee gedaan, maar ik denk dat wij een totaal andere benadering hebben v.w.b. gitaarspelen, muzieksmaak en sound. Ik denk dat jij meer pop-minded bent. Beetje zo'n figuurtje stel ik me bij jou voor:

https://www.youtube.com/watch?v=t7J3caoAvXE

En dat noemen ze "tone".
Ik geef toe, ik vond het in eerste instantie ook wel vet klinken, best coole licks enzo, maar als je goed luistert, zit er een hoop compressie op, en het is alleen maar heel klinisch eigenlijk. Er zit maar weinig "warmte" of gruizigheid in.
Bv. die overgang op 2:36, daar gaat ie van een redelijk smooth phaser geluid ineens over naar een hele vieze snerpende k*tsound.
Maar het zal wellicht weer een kwestie van smaak zijn.
De reden waarom ik met multi-effects gestopt ben, is omdat ik maar bleef tweaken en draaien, en maar nooit mijn sound kon vinden.
Met een crunchy Marshall en een tubescreamer/booster, maak je mij helemaal blij.

Brad
17 juni 2017, 00:23
Nou zulke rare bekken trek ik niet wanneer ik speel. Maar je zou mijn crunch sound kunnen omschrijven als warm en een beetje sophisticated. Het is nu te laat ivm de buren. Ik zal morgen eens een kort tokkelstukje posten om te laten horen wat ik bedoel.

EBOUE
17 juni 2017, 00:27
Laatste twee regels van Henri snijden hout.

Multi-fx de deur uit gedaan, heb nu een echt moddervette Straight 8 van Kool en Elfring op een Zilla 2.12" cabinet. Wild verslavende Marshall crunch sound met 1984 mod op kanaal 2: romige high-gain sound ahw een hotrodded Marshall (EvH, maar dan niet zo snerpend). De rest uit de pedalen: analoge compressor, fuzz en enveloper.. digitale galm, delay en modulatie (phase/trem/chorus/flange). Die laatste drie deden me toch zwichten: de simulaties en mogelijkheden van de analoge sounds zijn erg, erg goed (Digitech Polara en Delay, Soundblox Modulatiepedaal). Deels in in een Lehle D-loop. Geweldige combi.

Al die buisjes doen het hem voor mij: dikke gainstage en dynamiek. Geen kleine ampjes en hoofdsound uit multi-fx meer. Tubes rule. Period.

Brum
17 juni 2017, 00:39
Ik zal morgen eens een kort tokkelstukje posten om te laten horen wat ik bedoel.

Brad, doe nou niet... Roep het nou niet weer over jezelf af. Zal je wederom weer als een aanval zien, maar is een goedbedoelde tip. Ook om het hier een beetje schoon te houden.

Henri H
17 juni 2017, 00:44
Nou zulke rare bekken trek ik niet wanneer ik speel. Maar je zou mijn crunch sound kunnen omschrijven als warm en een beetje sophisticated. Het is nu te laat ivm de buren. Ik zal morgen eens een kort tokkelstukje posten om te laten horen wat ik bedoel.Een "tokkelstukje", en dan crunchy, via een ME5, en beschaafd... tja, hou maar op. :seriousf:


Laatste twee regels van Henri snijden hout.

Multi-fx de deur uit gedaan, heb nu een echt moddervette Straight 8 van Kool en Elfring op een Zilla 2.12" cabinet. Wild verslavende Marshall crunch sound met 1984 mod op kanaal 2: romige high-gain sound ahw een hotrodded Marshall (EvH, maar dan niet zo snerpend). De rest uit de pedalen: analoge compressor, fuzz en enveloper.. digitale galm, delay en modulatie (phase/trem/chorus/flange). Die laatste drie deden me toch zwichten: de simulaties en mogelijkheden van de analoge sounds zijn erg, erg goed (Digitech Polara en Delay, Soundblox Modulatiepedaal). Deels in in een Lehle D-loop. Geweldige combi.

Al die buisjes doen het hem voor mij: dikke gainstage en dynamiek. Geen kleine ampjes en hoofdsound uit multi-fx meer. Tubes rule. Period.Laatste regel snijdt hout! :D

Brad
17 juni 2017, 00:47
Een "tokkelstukje", en dan crunchy, via een ME5, en beschaafd... tja, hou maar op. :seriousf:



zal ik het nou wel of niet posten? Ik laat het aan jou.

EBOUE
17 juni 2017, 07:20
Laatste regel snijdt hout! :D

Yeah. We rock. :soul:

Tabula Rasa
17 juni 2017, 10:34
Brad, je referentiekader bestaat uit rotzooi, dan is het niet raar dat mensen aangeven dat je mening niet echt meetelt.

Brum
17 juni 2017, 11:28
Nu Milko nog met 'geluid zit in de vingers' en de cirkel is weer rond.

the sure thing
17 juni 2017, 12:13
Brad, je referentiekader bestaat uit rotzooi, dan is het niet raar dat mensen aangeven dat je mening niet echt meetelt.

Laat hem toch met rust. Het is de eeuwige schreeuw om aandacht. Hij is toch al lang door de mand gevallen?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jan7
17 juni 2017, 12:26
zal ik het nou wel of niet posten? Ik laat het aan jou.

Gewoon doen. Er is altijd een silent majority die wel benieuwd is.

Brad
17 juni 2017, 12:46
Laat hem toch met rust. Het is de eeuwige schreeuw om aandacht. Hij is toch al lang door de mand gevallen?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat dacht je van ideeen uitwisselen. Aan elkaar laten horen waar je voorkeuren liggen als het om geluid gaat? Zijn mensen die aan spoorbanen doen ook op zoek naar aandacht als ze bij een meeting of beurs aan hun mede hobbyisten een foto van hun spoorbaan laten zien. Of is het gewoon interesse in hoe iemand die dezelfde hobby uitoefent de zaken aanpakt.

Wat mij betreft is het het laatste.

Brad
17 juni 2017, 15:21
Gewoon doen. Er is altijd een silent majority die wel benieuwd is.
Hoi jan,

Inderdaad je hebt gelijk. Voor die silent majority heb ik de soundsample in een apart topic gepost. Hier is de link van het topic/post:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?173158-Analoge-overdrive-vs-buizen-overdrive&p=3315029&viewfull=1#post3315029

groeten

EBOUE
17 juni 2017, 17:56
http://i275.photobucket.com/albums/jj298/DeTeng/IMG_3409_zpsuvbux9wr.jpg

Pedalboard opnieuw ingedeeld, Pedaltrain van een vriend gekocht. Even puzzelen, maar het ziet er strak uit.

Way Huge Saffron Squeeze, Way Huge Swollen Pickle, EHX Q-tron 24V (vintage), Soundblox Modulatiegeval, Digitech Obscura Delay, Digitech Polara Reverb. Lehle D-loop voor de Qtron en Delay. Alles gevoed door een Voodoo PP2+. Klinkt werkelijk fantastisch dit.

pasqual
17 juni 2017, 22:47
http://i275.photobucket.com/albums/jj298/DeTeng/IMG_3409_zpsuvbux9wr.jpg

Pedalboard opnieuw ingedeeld, Pedaltrain van een vriend gekocht. Even puzzelen, maar het ziet er strak uit.

Way Huge Saffron Squeeze, Way Huge Swollen Pickle, EHX Q-tron 24V (vintage), Soundblox Modulatiegeval, Digitech Obscura Delay, Digitech Polara Reverb. Lehle D-loop voor de Qtron en Delay. Alles gevoed door een Voodoo PP2+. Klinkt werkelijk fantastisch dit.

Je had deze combinatie al gepost in het versterker gedeelte. Erg mooie set heb je! Ik ben erg benieuwd naar een fatsoenlijke demo:)

EBOUE
18 juni 2017, 09:48
Thanks, ben er ook hartstikke blij mee. Ik snap dat je graag een demo wilt horen, maar dat wordt op korte termijn een beetje lastig. Druk gezin met drie jonge kids, weinig tijd en daarbij: redelijke opnameapparatuur heb ik niet. Er zijn wekelijks denk ik een paar gestolen halfuurtjes dat ik wat kan oefenen met de geluiden van de nieuwe set.

The Lo Lands
18 juni 2017, 13:26
http://i275.photobucket.com/albums/jj298/DeTeng/IMG_3409_zpsuvbux9wr.jpg

Pedalboard opnieuw ingedeeld, Pedaltrain van een vriend gekocht. Even puzzelen, maar het ziet er strak uit.

Way Huge Saffron Squeeze, Way Huge Swollen Pickle, EHX Q-tron 24V (vintage), Soundblox Modulatiegeval, Digitech Obscura Delay, Digitech Polara Reverb. Lehle D-loop voor de Qtron en Delay. Alles gevoed door een Voodoo PP2+. Klinkt werkelijk fantastisch dit.Te gek setje man! Gitaartje ook mooi :-)

EBOUE
19 juni 2017, 07:17
Zeker... hoe beter je spullen, hoe fijner de match. En nu klinkt die gitaar serieus goed zoals ie bedoeld is (G&L Legacy). De verkoper vond 'm ook gaaf, leuke kerel. Anderhalf uur hebben we gespeeld, twee uur hebben we geluld over muziek tot middernacht. Erg leuke avond gehad. Detail: serienummer 001... ;)

Onkelpazuzu
19 juni 2017, 08:49
https://dl.dropboxusercontent.com/u/43370181/board3.jpeg

Kleine update: Phaser naar het begin van de keten verplaatst (dat had ik veel eerder moeten doen), en de OCD en RAT vervangen door de Blackstar HT Dual. Ik merk trouwens dat die Blackstar erg goed samenwerkt met de Tube Screamer.

De totale keten is nu (in de effect loop van de Trio+): gitaar - phaser - TS - HT Dual - Chorus - Volume - Delay - Reverb.

Ash ketchum
19 juni 2017, 10:02
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19366638_463593170660573_1536042758506315517_n.jpg ?oh=2283205dae74ead1bb679ff23dce4b32&oe=59DBFDE4
Volgorde van de pedalen; Jim Dunlop JH-1 (true-bypass met wat tweaks) - Boss FV-500H - Eternity Burst clone (met wat tweaks )- T-rex Reptile - Peterson Strobostomp 2
Patchkabels zijn van Lava Cable

En het gaat allemaal goed met 1 simpele Visual Sound 1-spot :sssh:

EBOUE
19 juni 2017, 23:44
Vette gitaar ook. :soul:

The Lo Lands
20 juni 2017, 12:46
Zeker... hoe beter je spullen, hoe fijner de match. En nu klinkt die gitaar serieus goed zoals ie bedoeld is (G&L Legacy). De verkoper vond 'm ook gaaf, leuke kerel. Anderhalf uur hebben we gespeeld, twee uur hebben we geluld over muziek tot middernacht. Erg leuke avond gehad. Detail: serienummer 001... ;)

001, tof! :-) Beetje offtopic: die G&L legacy gitaar, is dat uit de tribute series? Dat zijn geen extreem dure gitaren als ik even snel bij Baks kijk? Alleen zie ik wel dat er erg veel b-stock tussen zit dus is de kwaliteit goed/redelijk/wisselend? Zitten wel optisch leuke modellen tussen namelijk.