PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 [25] 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

telecastermaster
9 juni 2016, 23:10
Ik zeg een fatsoenlijke reverb, een Boss RV-6

BassAgent
9 juni 2016, 23:35
Twee overdrives naast elkaar, de Boss is voor gitaar, die ernaast is een Technophobia voor bas :)http://img.photobucket.com/albums/v311/BassAgent/IMG_1619 1.jpg

Brad
9 juni 2016, 23:37
Ik zeg een fatsoenlijke reverb , een Boss RV-6

Heb je hem thuis ? is het een sterke verbetering ten opzichte van de oude versie ? De vorige versie vond ik nogal zouteloos klinken

Bruikbaar maar niet opvallend

Plant
10 juni 2016, 00:31
Bruikbaar maar niet opvallend

Da's de ideale situatie. Galm moet je zo instellen dat je de aanwezigheid pas hoort als je het ineens uit zet.

Brad
10 juni 2016, 00:44
Mmmm daar zit wat in ja

Luke-wannabe
10 juni 2016, 02:59
Poeh vanavond nogal wat patchkabeltjes zitten solderen! Er zitten nogal wat vreemde maatjes bij.
Dit is mijn DI bord voor de nieuwe tour van Kirsten van Teijn, de cabaretiere waar ik mee speel. Ik hoop dus dat -ie zo'n 200 optredens gaat doorstaan :seriousf:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13428484_1117491021606542_4856754549949359991_n.jp g?oh=083530786b336c7745ab5f92f2748a25&oe=580C6795

Ehx LPB1 - Zvex Distortron - HB American Sound - Boss OC3 - Bass mute - EHX Freeze - Cheapo 'TB' looper - Zoom MS70cdr - TC Ditto - Boss TU2

De Harley Benton is mijn versterkersimulator. Ben ik heel tevreden mee en ook voor dat geld heel erg fijn.
Boss OC3 is een Polyfone octaver met een range knop. Je kunt dus instellen dat -ie na een bepaalde frequentie niet meer octaveert, en dat is heel gaaf. Dan kun je dus een E akkoord spelen waarbij alleen de lage E ge-octaveert wordt. Door beide outputs te gebruiken worden de twee verschillende signalen naar een aparte output gestuurd. Zo heb ik dus de direct out voor mijn gewone signaal, en de bass gaat via de aparte output naar een aparte DI en kan dus apart compressie en EQ en alles van de FOH krijgen.
De Bass Mute is een 15 eu tuner van Thomann. Harley Benton. Is alleen om het signaal te muten. De OC3 heeft een korte onderbreking in het geluid bij in en uitschakeling.
De Freeze is gemod door HaroldA van hier. Zit een stillere switch in.
Die TB looper is voor de Zoom omdat je die eigenlijk niet echt uit kunt zetten. Heeft te maken met hoe het pedaal functioneert. Het is er een van eBay trouwens. Vanuit China naar Alphen ad Rijn voor 15 eu :D.
De Zoom heb ik nieuw, en die gaat alle galm, echo en effecten voor zijn rekening nemen. Een gaaf pedaal op het eerste gehoor! Heb er nog niet veel mee kunnen klooien. Dit is ook een die bij het schrijfproces nog veel gaat betekenen.

Braml
10 juni 2016, 09:34
Poeh vanavond nogal wat patchkabeltjes zitten solderen! Er zitten nogal wat vreemde maatjes bij.
Dit is mijn DI bord voor de nieuwe tour van Kirsten van Teijn, de cabaretiere waar ik mee speel. Ik hoop dus dat -ie zo'n 200 optredens gaat doorstaan :seriousf:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13428484_1117491021606542_4856754549949359991_n.jp g?oh=083530786b336c7745ab5f92f2748a25&oe=580C6795

Ehx LPB1 - Zvex Distortron - HB American Sound - Boss OC3 - Bass mute - EHX Freeze - Cheapo 'TB' looper - Zoom MS70cdr - TC Ditto - Boss TU2

De Harley Benton is mijn versterkersimulator. Ben ik heel tevreden mee en ook voor dat geld heel erg fijn.
Boss OC3 is een Polyfone octaver met een range knop. Je kunt dus instellen dat -ie na een bepaalde frequentie niet meer octaveert, en dat is heel gaaf. Dan kun je dus een E akkoord spelen waarbij alleen de lage E ge-octaveert wordt. Door beide outputs te gebruiken worden de twee verschillende signalen naar een aparte output gestuurd. Zo heb ik dus de direct out voor mijn gewone signaal, en de bass gaat via de aparte output naar een aparte DI en kan dus apart compressie en EQ en alles van de FOH krijgen.
De Bass Mute is een 15 eu tuner van Thomann. Harley Benton. Is alleen om het signaal te muten. De OC3 heeft een korte onderbreking in het geluid bij in en uitschakeling.
De Freeze is gemod door HaroldA van hier. Zit een stillere switch in.
Die TB looper is voor de Zoom omdat je die eigenlijk niet echt uit kunt zetten. Heeft te maken met hoe het pedaal functioneert. Het is er een van eBay trouwens. Vanuit China naar Alphen ad Rijn voor 15 eu :D.
De Zoom heb ik nieuw, en die gaat alle galm, echo en effecten voor zijn rekening nemen. Een gaaf pedaal op het eerste gehoor! Heb er nog niet veel mee kunnen klooien. Dit is ook een die bij het schrijfproces nog veel gaat betekenen.

Ah, nog meer love voor de Zoom Multistomp + true bypass looper combinatie! Ik gebruik het ook, zoals op mijn bord (post 5962) te zien is. Er bestaat bijna geen geluid meer dat je niet kunt maken. Leuk speelgoed!

Luke-wannabe
10 juni 2016, 10:48
Ik zag het ja! Een Zwitsers zakmes is het zeker! Dat met die looper werkt volgens mij prima! Grappig dat jij dat ook bedacht had.

Braml
10 juni 2016, 10:52
Ik zag het ja! Een Zwitsers zakmes is het zeker! Dat met die looper werkt volgens mij prima! Grappig dat jij dat ook bedacht had.

Ja, ik heb het ook niet helemaal zelf bedacht, ik zat een paar maand geleden een keer op random pagina's in deze thread te kijken naar mooie pedalboards, en toen kwam ik een post tegen van gitaarnetter 'hessepes'. Hij had ook een Zoom Multistomp met true bypass looper. Ik dacht toen meteen: dat wil ik ook. Hessepes is nu niet meer actief op dit forum maar goed.

Zelf gebruik ik een MS-100bt, zitten wat mij betreft al genoeg modulaties, delays en andere effecten in, en je kunt ook nog eens lekker klooien met drives. Er zitten echt best bruikbare drives tussen vind ik.

Luke-wannabe
10 juni 2016, 10:56
Ach zo!! Ik kwam op het idee toen ik op eBay zat te surfen en die looper tegen kwam!
Ik heb dan de 70. Die is iets meer toegespitst op delay, reverb en chorus. Zit een hoop in en het klinkt erg goed moet ik zeggen!

Braml
10 juni 2016, 11:21
Ach zo!! Ik kwam op het idee toen ik op eBay zat te surfen en die looper tegen kwam!
Ik heb dan de 70. Die is iets meer toegespitst op delay, reverb en chorus. Zit een hoop in en het klinkt erg goed moet ik zeggen!

Ja goed klinken doet het ding sowieso. Ik kan altijd nog uitbreiden via bluetooth mocht ik toch nét dat ene effect erbij willen hebben. Ik heb al een aantal effecten gekocht uit de stompshare app. De BF-2 flanger, Small Stone, Small Clone, Klon Centaur, Tubescreamer, Big Muff NYC, en alle gratis effects natuurlijk, zoals shimmer reverb, en ice delay. Echt vet spul! Het verschil tussen analoog en digitaal kan ik niet horen.

Luke-wannabe
10 juni 2016, 12:05
Ik heb een Digiverb van Digitech, maar die klinkt nog niet half zo goed als deze Zoom. Okee, hij kost wel maar €35 maar a la.

almarvk
10 juni 2016, 12:53
Klinkt als een onbekend (en onbemind) effect dat wel 's een uitgebreide review mag krijgen!

telecastermaster
10 juni 2016, 12:55
Heb je hem thuis ? is het een sterke verbetering ten opzichte van de oude versie ?

Ik heb een RV-6 en been zeer tevreden. Ik ken de oude versie niet maar ik durf hier wel te beweren dat de reverbs van de RV-6 kwalitatief vergelijkbaar zijn met de Strymon Flint. En die M5 is echt al heel oud inmiddels.

telecastermaster
10 juni 2016, 12:59
Ik ben ook een groot fan van de Zoom MS-70, maar voor de effecten die ik echt graag gebruik heb ik toch wel betere, stand-alone pedalen gekocht, namelijk reverb, tape echo en tremolo. En de Boss RV-6 is echt ook beter dan de Zoom. Geloof me...

Braml
10 juni 2016, 13:31
Maar waarom dan de MS-70 als ik vragen mag? Jullie hebben dan wel wat meer chorusses, delays, en reverbs, maar maakt het nou echt uit of je bijvoorbeeld 5 chorusses hebt in een MS-100 of 8 in een MS-70? (ik noem maar wat getallen hoor). In de MS-100 zitten ook nog eens allerlei leuke effecten zoals seek wah en envelope filters, en natuurlijk overdrives en distortions.

Luke-wannabe
10 juni 2016, 17:46
Voor mij werd het de 70 omdat die de shimmer verb en ice delay had. En nog een paar effecten die de 100 niet heeft. Maar als ik het goed lees kan de 100 die dus gewoon via download verkrijgen?
Verder ging het mij meer om de verbs en delays en niet zozeer om overdrives en phasers enzo.

Luke-wannabe
10 juni 2016, 19:47
Ik ben ook een groot fan van de Zoom MS-70, maar voor de effecten die ik echt graag gebruik heb ik toch wel betere, stand-alone pedalen gekocht, namelijk reverb, tape echo en tremolo. En de Boss RV-6 is echt ook beter dan de Zoom. Geloof me...
Zoals je kunt zien is mijn pedaltrain nogal vol ;). Dat is ook het mooie. Dat je in het formaat van één pedaal een multi-effect hebt die tot 6 pedalen tegelijk kan nabootsen. Daar wil ik wel wat aan sound voor inleveren. Ook omdat het allemaal een soort gimmick-y sounds zijn, of je steeds een andere setting qua reverb en delay wilt. Daar ga je niet allemaal losse pedalen voor komen.

Pepe
10 juni 2016, 20:23
Een Zwitserse zakmesje kan natuurlijk niet op tegen een Bowie knife totdat je een fles wijn wil openen. Bij teveel mogelijkheden raak ik al snel het spoor bijster dus voor mij werkt het niet maar zo'n zoom of Eventide lijkt me super handig.
De reverbs in mijn Flint vind ik niet echt geweldig. Ik had even gehoopt dat het in de buurt zou komen van de Fender stand alone reverb maar not even close.

Tupelo
10 juni 2016, 20:43
Behoorlijk stand alone gitarist board Luke.
Wat heppie ?
Een looper, een freeze, een octaver (coole gimmick trouwens, dat apart uitsturen), wat heb je allemaal niet nodig zo ?
Een bassist, een tweede gitarist of misschien toetsenist, een band, verder nog iets ? :)

Luke-wannabe
10 juni 2016, 21:20
Behoorlijk stand alone gitarist board Luke.
Wat heppie ?
Een looper, een freeze, een octaver (coole gimmick trouwens, dat apart uitsturen), wat heb je allemaal niet nodig zo ?
Een bassist, een tweede gitarist of misschien toetsenist, een band, verder nog iets ? :)
Ja, dat is het hele idee! Kirsten en ik toeren met zijn tweeën, dus ik zoek naar manieren om zo de sound wat groter te maken.
In de vorige voorstelling was het soms akoestisch, soms elektrisch, en verder niet zo veel extra, maar dat is toch wel een soort 'leeg'. Op deze manier ga ik proberen wat groter te kunnen klinken.

@ Pepe: op de demo van Strymon zelf klinken die galms op de Flint wel cool. Jij bent er niet zo tevreden mee?

Pepe
10 juni 2016, 22:20
Nee. Het is ok voor een beetje lucht te scheppen maar niet wat je als effect wil gebruiken.
De spring en plate lijken niet op het origineel, je hoort ook de opbouw van korte delays er in terug.
De 80's reverb lijkt uiteraard het meest op wat het moet voorstellen, die vind ik eigenlijk beter werken dan een ordinaire delay voor ambient gedoe.
Op zich prima, dan kan mijn delay op slap blijven.

De trems zijn fantastisch trouwens.

telerocker
10 juni 2016, 22:26
@Pepe. Is de Sole-Mate niks voor jou? Of heb je die al eens gehad?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pepe
10 juni 2016, 22:38
In mijn Fender amps zit gewoon reverb dus dat Flint is een beetje gezeur.
Ik heb een tijdje een Fender reverb meegesjouwd, dat klinkt dan toch anders dan je built in. Als je de amp reverb open zet denk je de hele tijd, wat een hoop reverb, bij de stand alone denk je He! Link Wray!
Ik heb nog een Peavey buizen reverb thuis staan, ook fijn maar als je er al naar kijkt valt er iets af. Zou je moeten inbouwen natuurlijk maar daar ga je weer. Lui.

telerocker
10 juni 2016, 22:50
Zo is het al met al best een ingewikkelde hobby (althans voor mij). Wat sleep je mee en wat niet? Ik word wat dat betreft steeds gemakkelijker. Hoe minder en lichter, des te beter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Pepe
10 juni 2016, 23:17
Met de jaren krijg je ook steeds meer de houding van, het is ok want ik speel het. Dan maakt het allemaal niet zo uit wat er allemaal achter hangt of niet.

Je weet natuurlijk ook beter dingen naar je hand te zetten of waar je gewoon van weg moet blijven.

telerocker
10 juni 2016, 23:44
Ja het maakt me ook niet zoveel meer uit welke amp ik meeneem. Ik klink toch altijd als mezelf. 😉


Sent from my iPhone using Tapatalk

Luke-wannabe
11 juni 2016, 20:53
Ha! Ik kon het vanmiddag niet laten om van ál mijn pedalenbordjes een foto te maken ;). Gisteren de Mojomojo gekocht voor mijn 'niet moeilijk doen' bordje. Gave overdrive! Komt wel in de buurt van de Distortron/Box of rock qua dynamiek, en waar die dan weer net wat meer als een versterker klinkt is de Mojomojo wat flexibeler door de eq die erop zit.
De grote is voor mijn band Grenadeers, de middelgrote voor met cabaretiere Kirsten van Teijn en de kleine voor met Tess et les Moutons, musicals en zondagmiddagsessietjes enzo. Een Harley Benton Spaceship 60, Pedaltrain Jr en Pedaltrain nano.

https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13329038_252700441762103_1786565169_n.jpg?ig_cache _key=MTI3MDQ1Njc4ODQzMzg1NDc4NQ%3D%3D.2

De nano moet nog een LPB-1 ofzoiets op.

Mitch
11 juni 2016, 20:56
Na de nodige wisselingen de laatste weken ben ik er eindelijk uit hoe het kleine board moest worden.

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/pedals/IMG_20160611_104211132.jpg

De Ibanez DML staat bewust vóór de drive en de Flasback erna om heel andere sounds te kunnen maken (en ik gebruik de DML veel voor modulatie). El Boludo boost is een topding, PM7 kan van normaal tot bizar, DML dito, Barbarian is een uitstekende Muff, DLS voor drive: helemaal blij.

telerocker
11 juni 2016, 21:08
Mooi compact bordje, maar geen wah?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mitch
11 juni 2016, 23:09
Nee, hoewel ik gék ben op mijn RMC Pic wah op mijn grote board... ik gebruik 'm eigenlijk niet zoveel. En k houd zo bar weinig ruimte over als ik op dit formaat nog een wah kwijt moet. Die PM7 kan redelijk faken voor een wah, kort durend, kan qua diepte niet tippen aan mijn Small Stone en quackt niet zo cool als de AF9 maar binnen 1 pedaaltje doet -ie toch wel heel veel dingen heel goed. Dus redelijk ideaal voor een compact board :D

telerocker
11 juni 2016, 23:14
Je kan hem er altijd los voorzetten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nellyrocks
15 juni 2016, 12:14
Nieuwe versie na een hoop passen en meten.

De One Control Looper is nieuw en dat ding is te gek. Ik gebruik hem nu enkel in 'manual mode'. Dus geen presets en (nog) geen midi. Ik speel vooral covers en wil op elk moment kunnen switchen tussen sounds. We spelen nooit twee keer het zelfde dus presets werkt niet voor mij vooalsnog.

Ik wacht nog op vier EBS snoertjes en dan is alles strak.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/20160615_115600.jpg (http://s86.photobucket.com/user/nellyrocks/media/20160615_115600.jpg.html)

Sjtevel
15 juni 2016, 12:20
Die ebs kabeltjes zijn inderdaad te gek!

Lexvandoef
16 juni 2016, 14:53
@Mitch! Mooi klein boardje, kan niet verkeerd gaan met flashback als delay ook ;).

En bij is er weer veel veranderd sinds de laatste keer dat ik hier postte, toen nog met 2 boards, 1 medium en 1 klein. Nu alles weer door de war gegooid en het medium board verkocht, en van het kleine board mijn enige board gemaakt ;).

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/E97EDC09-24CE-4F12-A2D1-C7952BBAB92C_zps8abxidk5.jpg (http://s172.photobucket.com/user/lexvandoef/media/E97EDC09-24CE-4F12-A2D1-C7952BBAB92C_zps8abxidk5.jpg.html)

Ik ben ook weer van de lava cables af, niks dan lof over ze maar toen ik van setup veranderde kreeg ik nog superveel centen voor de lava cable set en ik merkte eigenlijk geen verschil tussen mijn zelfgesoldeerde hicon+sommer cable spirit xxl kabels en de lava's dus dan ga ik maar voor de centjes ;). De 9V voedingskabels zijn ook allemaal zelfgemaakt, waarbij de tuner en de trem aan 1 uitgang hangen (6 pedalen op 5 isolated outputs), die zijn beide nieuw en stil en staan toch nooit tegelijk aan dus daar valt wel mee te leven ;).

En Frits was mij zo vriendelijk een tremolo te schenken dus die is gelijk het board op gegaan, toch wel een leuke toevoeging merkte ik in de repetitie gisteren

Verder is routing wat anders dan je zou verwachten, het gaat van:
TC Polytune mini -> Bogner XTC Blue -> Ibanez RC99 -> Exar Tremolo -> TC Flashback -> HWA Husky Boost

Waarbij dus de in en output van de boost intern zijn omgedraaid, ik sta altijd met de drumkit links achter mij en dan heb ik graag de uitgangen van board aan de rechterkant, loop ik er zo min mogelijk overheen.

Ik gebruik deze setup overigens zowel voor een kleine amp als in de loop van mijn multichanneler, in het laatste geval staat de bogner dan ingesteld als een cleanboost (hoewel ik die dan eigenlijk niet gebruik).

Sjtevel
16 juni 2016, 17:00
Vanmiddag even een repetieplankje in elkaar geknutseld. Alles is gevoed door een Cioks dc5:

http://imageshack.com/a/img923/7210/vqz3IJ.jpg

Mitch
16 juni 2016, 21:23
@Lex: goeie plank! Leuk om weer eens een Exar te zien, goeie pedalen hoor. Slim ook om van kabelrichting te veranderen.
@Leon: had je post effe gmist maar wat een leuke boards!

Lexvandoef
16 juni 2016, 22:56
Thnx Mitch! Bij toeval dat er nu een Exar op zit maar fijn pedaal inderdaad! Voorl dat je de diepte van de trem kan instellen en dan door het omzetten van de switch naar een gated mode kan waar die tussen volledig signaal en vol signaal tremt. Kan je de depth knop instelling gewoon zo lekker, errug lekker voor aparte intro's enzo.

Frits van Mourik
17 juni 2016, 01:09
Zijn je pedalen nog steeds OK?
Dan heeft mijn "oculus malus" kennelijk alwéér gewerkt... :seriousf:

Lexvandoef
17 juni 2016, 10:15
Zijn je pedalen nog steeds OK?
Dan heeft mijn "oculus malus" kennelijk alwéér gewerkt... :seriousf:

Hahaha het heeft deels gewerkt, mijn boostpedaal kapte er tijdens de repetitie weer totaal mee, ook in bypass geen geluid... En toen thuis deed hij het weer wel. Nja, ik gok er ff op en probeer de gig er zaterdag mee uit, daarna kom ik weer ff langs Frits :).

TW-Pieter
17 juni 2016, 10:56
Vanmiddag even een repetieplankje in elkaar geknutseld. Alles is gevoed door een Cioks dc5:

http://imageshack.com/a/img923/7210/vqz3IJ.jpg

Tof plankje! Je bent één van de eerste die ik zie met de TC Sub N Up. Hoe bevalt hij tot nu toe? Lijkt mij voor het geld een hele toffe octaver.

Sjtevel
17 juni 2016, 11:11
Hartstikke goed! Hij trackt zelfs een open E op mijn bassen. Hij klinkt minder artificieel als een pog in polymode en ook wat anders als een oc-2. Zeker in combinatie met de Fulltone (op 18V) krijg je een heerlijke donkere drive.

schizo910
17 juni 2016, 17:35
Ben de laatste maanden echt ontzettend tevreden met mijn board, dus geen verandering in pedalen. Ik vond alleen de Fender Switch veel te groot en aangezien ik de helft ervan maar gebruik heb ik een splittertje gemaakt en deze in een speelgoed autotje gebouwd. Nu kan ik van kanaal switchen en de reverb aan en uit zetten via de FXL8 Pro :D Ik wilde ook wat ruimte om een pedaal te wisselen wanneer ik daar zin in heb. Twee vliegen in een klap...

http://i.imgur.com/OhHeqaQ.jpg
http://i.imgur.com/p0MEeTD.jpg

http://i.imgur.com/kI21esP.jpg

Tabula Rasa
17 juni 2016, 18:04
Cool. Dit heb ik zelf ooit eens met een oud scheerapparaat gedaan. Wordt erg verbaasd naar gekeken.

Harry
17 juni 2016, 19:42
Haha, leuk gedaan!

Mitch
17 juni 2016, 22:30
Ah, de Russische politie :D

Luke-wannabe
20 juni 2016, 15:24
@Leon: had je post effe gmist maar wat een leuke boards!

Tenks men!

MarkS
24 juni 2016, 16:52
Rol velcro gehaald bij GuitarKing. Eindelijk vastgezet. Het past er allemaal maar net op. Routing loopt van rechtsonder naar linksboven. Roger Mayer Spitfire X net 2 dagen in huis, moet ik nog na de phaser proberen. Je schijnt intern met jumpers te kunnen kiezen tussen hi/low impedance.

http://i.imgur.com/2BsKzve.jpg

the sure thing
24 juni 2016, 21:23
Wat voor voeding gebruik je?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

MarkS
24 juni 2016, 23:43
1 OneSpot met 2 daisychains

Luke-wannabe
27 juni 2016, 17:25
Oei zal wel ruisen dan?

HaroldA
27 juni 2016, 17:36
Oei zal wel ruisen dan?

Ligt helemaal aan de gebruikte effecten; soms gaat alles gewoon goed.

MarkS
27 juni 2016, 19:17
Oei zal wel ruisen dan?

Geheel niet Luke. Alleen de Roger Mayer Spifire X is een beetje noisy, maar dat is ie standalone op een batterijtje ook.

vulvasonic
2 juli 2016, 18:03
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars and gear/fc20c667f82050362ead622afe95bd31_zpsrz8aitcq.jpg

EINDELIJK heb ik mijn eerste 'plankie' sinds eeuwen klaar. Helaas is mijn Vulvasonic Zone om onduidelijke redenen een enorme bron van gebrom geworden, anders had ie er ABSOLUUT in gezeten.

Wat is het?
wel, dit is een bijzonder handig, klein koffertje, waarin alle pedaaltjes zitten om altijd in staat te zijn uit de voeten te kunnen.

Is het genoeg?
Welnee, lul! Tuurlijk niet!!!
De bedoeling is dan ook om, afhankelijk van de band, er een extra (veel groter) pedalenkoffer/flightcase-ding-geval-board op aan te sluiten (moet nog gemaakt). Deze looper geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen loop A (rood: = alles op dit board, m.u.v. de tuner) en loop B (groen: = space land met daarin een Marshall Bluesbreaker II voor een lichte volumeboost, dan naar een EHX Octave Multiplexer, dan de EHX Bass Balls, vervolgens naar de EHX Frequency Analyzer, door naar de fantastische - JAWEL!!! - Boss Metal Zone voor een gigantische, lekker romige volumeboost voor solo's - laat die distortionknop op NUL staan!!! Dan naar een Boss Digital Delay en uiteindelijk naar een Cry Baby wah - jazeker, helemaal aan het eind i.p.v. het begin - smeriger zal een wah nooit klinken!). En dan is er nog een T-Rex Reverb dat in de effects loop van de versterker zit. Ik zit toch al vlak naast de versterker.

Het bordje in het kort:
Vooraf: Ik maak vooral gebruik van twee gitaren. Een Gibson ES-347 en een Fred Dons Telecaster. Dat is dus letterlijk het ene uiterste met het andere uiterste. Dat betekent wel dat ik de settings van twee pedaaltjes zal moeten aanpassen. Die twee pedaaltjes zijn de EHX Soul Food en de TC.Electronic Mini Spark. Die laatste is eenvoudig, daar ik dat ding slechts gebruik als solo-boost. Kwestie van dat ene knoppie afstellen. Het effectief aanpassen van de Soul Food is wat lastiger, maar ik zal het ermee moeten doen.
Dat was wat info vooraf. Nu het makkelijkste stukkie; de volgorde en dat wat ik er mee doe (wat meestal weinig uitleg behoeft).
1- Boss Tuner (functie spreekt voor zich)
2- OneControl White Loop Minimal. Hiermee schakel ik, zodra het andere bakkie af is, tussen dit board en het andere. De tuner staat dus wél altijd aan.
3- Boss Compression Sustainer. Hier experimenteer ik nog een beetje mee. Kijk, eigenlijk is dit bakkie bedoeld om er niet alleen een rock basis mee neer te kunnen leggen, maar ook om te fungeren als country board. En in sommige gevallen is de compressor uitermate geschikt voor country.
4- EHX Soul Food. Afgesteld voor een zeer lichte drive. Niets meer dan een viezig randje.
5- Wampler The Pinnacle kloon, gebouwd door mijn lieve broer 'Schizo910'. Hoef ik niet te wijzigen qua settings indien ik wissel van gitaar (heel apart). Ook apart is het feit dat ik 'm kan gebruiken als boost voor solo's, wanneer de Soul Food aanstaat, maar ook als een vet basisgeluid voor het geval de Soul Food uitstaat. In alle gevallen klinkt dat pedaal geweldig!
6- EHX Bad Stone. Prachtige phaser (vind ik) met als enig irritant nadeel dat je het volume er niet van in kan stellen. Meestal klinkt ie te hard voor wat ik ermee wil (denk aan het geluid van Waylon Jennings).
7- TC.Electronic Mini Spark. Solo boost. Enorm mee in mijn nopjes. Handige functie: je kunt 'm niet alleen aan- of uit zetten, maar je kunt tevens de schakelaar even ingedrukt houden (bijv. voor een korte riff). Het pedaal geeft dan een boost voor zolang je 'm ingedrukt houdt.
8- Xnogwat Delay (ben de naam even kwijt). Goedkoop en niet bijster geweldig delay pedaaltje, maar het doet wat ie moet doen. Meestal probeer ik 'm te gebruiken voor een slap back delay, maar mede dankzij die kleine kutknoppies is ie daar niet zo heel erg voor geschikt.

Wat nog meer?
Het zooitje zit vast met klitteband en de power van alle pedaaltjes komt van een zware Profitec adapter. Het snoer naar de gitaar, het snoer naar de versterker en de stekker van de adapter zitten er allemaal vast in en zitten opgerold in het koffertje.
Het is allemaal wat minder profi dan de enorme bak van vroegàh, maar het functioneert, ik ben er tevreden mee en het is uitermate draagbaar, zelfs voor een wankel mens met één been. :)

D3nnis
2 juli 2016, 18:59
Spectraflex kabel?

Edit: Lama, tis een fender kabel denk ik ☺

vulvasonic
2 juli 2016, 19:21
Klopt. Kutkabels. Krullen altijd op zeer irritante wijze op. Verder prima kabeltje hoor, maar dát...!

D3nnis
2 juli 2016, 23:54
Ik ken eigenlijk geen kabels die niet altijd maf opkrullen en/of in de knoop raken. Ik ben blijkbaar niet zo handig met die dingen ☺

universe777
4 juli 2016, 09:10
Tof bakkie Vulv ;)

Surfreak
4 juli 2016, 11:25
Klopt. Kutkabels. Krullen altijd op zeer irritante wijze op. Verder prima kabeltje hoor, maar dát...!

Tip voor het oprollen van kabels:
"Roadie wrap" of "over onder" methode (https://www.youtube.com/watch?v=-74OEVUOKOw&authuser=0)
https://www.youtube.com/watch?v=-74OEVUOKOw&authuser=0

Kim Wilson
4 juli 2016, 11:33
Mario, ik heb nog wel een Metal Zone waar ik eigenlijk niks mee doe. Lijkt me typisch iets voor jou.

Kim Wilson
4 juli 2016, 11:38
Oh, en die Fender tweed kabels zijn inderdaad wel erg eigenwijs. In de koffer is het heerlijk, want ze blijven mooi opgerold liggen, maar tijdens het spelen trekt het in grote gekrulde lussen. Het ziet er prachtig uit, maar de volgende keer koop ik weer andere.

vulvasonic
4 juli 2016, 11:47
Tof bakkie Vulv ;)
Bedankt! :D
En ach, het lijkt niet veel, maar ik kan ermee uit de voeten en bovendien komt die grotere koffer er ook nog bij. Moet ik mee opschieten, want we hebben het plan opgevat om langzaam weer nieuw leven in te blazen in Vulvasonic en dan heb ik al die modulatie-effecten hard nodig. :)


Tip voor het oprollen van kabels:
"Roadie wrap" of "over onder" methode (https://www.youtube.com/watch?v=-74OEVUOKOw&authuser=0)
Geloof me, dat werkt niet met deze kabels. :(


Mario, ik heb nog wel een Metal Zone waar ik eigenlijk niks mee doe. Lijkt me typisch iets voor jou.
Supertof van je, man. Het is echter niet nodig. Universe777 was je al voor. Ik heb dus al een Metal Zone. Maar desalniettemin enorm bedankt!!! :)

universe777
4 juli 2016, 11:51
Moet ik mee opschieten, want we hebben het plan opgevat om langzaam weer nieuw leven in te blazen in Vulvasonic

Cool man! (10 bloody tekens..)

vulvasonic
9 juli 2016, 13:43
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars and gear/fc20c667f82050362ead622afe95bd31_zpsrz8aitcq.jpg

EINDELIJK heb ik mijn eerste 'plankie' sinds eeuwen klaar. Helaas is mijn Vulvasonic Zone om onduidelijke redenen een enorme bron van gebrom geworden, anders had ie er ABSOLUUT in gezeten.

Wat is het?
wel, dit is een bijzonder handig, klein koffertje, waarin alle pedaaltjes zitten om altijd in staat te zijn uit de voeten te kunnen.

Is het genoeg?
Welnee, lul! Tuurlijk niet!!!
De bedoeling is dan ook om, afhankelijk van de band, er een extra (veel groter) pedalenkoffer/flightcase-ding-geval-board op aan te sluiten (moet nog gemaakt). Deze looper geeft je de mogelijkheid om te kiezen tussen loop A (rood: = alles op dit board, m.u.v. de tuner) en loop B (groen: = space land met daarin een Marshall Bluesbreaker II voor een lichte volumeboost, dan naar een EHX Octave Multiplexer, dan de EHX Bass Balls, vervolgens naar de EHX Frequency Analyzer, door naar de fantastische - JAWEL!!! - Boss Metal Zone voor een gigantische, lekker romige volumeboost voor solo's - laat die distortionknop op NUL staan!!! Dan naar een Boss Digital Delay en uiteindelijk naar een Cry Baby wah - jazeker, helemaal aan het eind i.p.v. het begin - smeriger zal een wah nooit klinken!). En dan is er nog een T-Rex Reverb dat in de effects loop van de versterker zit. Ik zit toch al vlak naast de versterker.

Het bordje in het kort:
Vooraf: Ik maak vooral gebruik van twee gitaren. Een Gibson ES-347 en een Fred Dons Telecaster. Dat is dus letterlijk het ene uiterste met het andere uiterste. Dat betekent wel dat ik de settings van twee pedaaltjes zal moeten aanpassen. Die twee pedaaltjes zijn de EHX Soul Food en de TC.Electronic Mini Spark. Die laatste is eenvoudig, daar ik dat ding slechts gebruik als solo-boost. Kwestie van dat ene knoppie afstellen. Het effectief aanpassen van de Soul Food is wat lastiger, maar ik zal het ermee moeten doen.
Dat was wat info vooraf. Nu het makkelijkste stukkie; de volgorde en dat wat ik er mee doe (wat meestal weinig uitleg behoeft).
1- Boss Tuner (functie spreekt voor zich)
2- OneControl White Loop Minimal. Hiermee schakel ik, zodra het andere bakkie af is, tussen dit board en het andere. De tuner staat dus wél altijd aan.
3- Boss Compression Sustainer. Hier experimenteer ik nog een beetje mee. Kijk, eigenlijk is dit bakkie bedoeld om er niet alleen een rock basis mee neer te kunnen leggen, maar ook om te fungeren als country board. En in sommige gevallen is de compressor uitermate geschikt voor country.
4- EHX Soul Food. Afgesteld voor een zeer lichte drive. Niets meer dan een viezig randje.
5- Wampler The Pinnacle kloon, gebouwd door mijn lieve broer 'Schizo910'. Hoef ik niet te wijzigen qua settings indien ik wissel van gitaar (heel apart). Ook apart is het feit dat ik 'm kan gebruiken als boost voor solo's, wanneer de Soul Food aanstaat, maar ook als een vet basisgeluid voor het geval de Soul Food uitstaat. In alle gevallen klinkt dat pedaal geweldig!
6- EHX Bad Stone. Prachtige phaser (vind ik) met als enig irritant nadeel dat je het volume er niet van in kan stellen. Meestal klinkt ie te hard voor wat ik ermee wil (denk aan het geluid van Waylon Jennings).
7- TC.Electronic Mini Spark. Solo boost. Enorm mee in mijn nopjes. Handige functie: je kunt 'm niet alleen aan- of uit zetten, maar je kunt tevens de schakelaar even ingedrukt houden (bijv. voor een korte riff). Het pedaal geeft dan een boost voor zolang je 'm ingedrukt houdt.
8- Xnogwat Delay (ben de naam even kwijt). Goedkoop en niet bijster geweldig delay pedaaltje, maar het doet wat ie moet doen. Meestal probeer ik 'm te gebruiken voor een slap back delay, maar mede dankzij die kleine kutknoppies is ie daar niet zo heel erg voor geschikt.

Wat nog meer?
Het zooitje zit vast met klitteband en de power van alle pedaaltjes komt van een zware Profitec adapter. Het snoer naar de gitaar, het snoer naar de versterker en de stekker van de adapter zitten er allemaal vast in en zitten opgerold in het koffertje.
Het is allemaal wat minder profi dan de enorme bak van vroegàh, maar het functioneert, ik ben er tevreden mee en het is uitermate draagbaar, zelfs voor een wankel mens met één been. :)

IK HAD VERDOMME WEL WAT MEER REACTIES VERWACHT!!!!! :sneaky:
Héb ik eindelijk een keer iets om te laten zien, jááááren op dit moment gewacht, krijg ik een vraag over dat kutsnoer!!!
Allejeeses, wat is dit forum ingekakt, zeg..... Ik mis mijn broer, Schizo910, ik mis Marc_O, ik mis Hoofd, ach ik mis er zoveel. En........ ik mis Bert. Serieus, wat mis ik onze vriendelijke reus. :(
En waar blijft de rest?!?!?! Ik heb die kutkoffer niet voor Jan Lul gemaakt! :angry:



:cooler:

D3nnis
9 juli 2016, 13:57
IK HAD VERDOMME WEL WAT MEER REACTIES VERWACHT!!!!!







Betreffende jouw perfect gevormde en mooi dooraderde puddingbuks, of jouw plank?


Wat die plank aangaat, ik ben te veel geen pedalenman blijkbaar, 80% van wat er op staat heb ik nog nooit van gehoord ☺

vulvasonic
9 juli 2016, 14:14
Betreffende jouw perfect gevormde en mooi dooraderde puddingbuks, of jouw plank?


Wat die plank aangaat, ik ben te veel geen pedalenman blijkbaar, 80% van wat er op staat heb ik nog nooit van gehoord ☺
Mijn mijn puddingbuks is niks mis, maar ik twijfel over de compressor. Als ik 'm instel om de oneffenheden van mijn spel te verdoezelen doet ie wat ie moet doen, maar dan ben ik ook meteen mijn dynamiek kwijt. En als ik 'm subtieler afstel, zodat ik weer dynamisch kan spelen, heeft het ding weer geen enkel (of een te klein) effect op het verdoezelen van mijn oneffenheden. Een gulden middenweg lijkt er niet te zijn. Het liefst zou ik 'm vervangen door mijn Vulvasonic Zone (Z-Vex Super Hard On), maar die is dus kapot en daar baal ik gigantisch van. Beste aanschaf ooit. :dontgeti:

the sure thing
9 juli 2016, 14:38
Nou is de Boss CS-3 IMHO de meest vreselijke compressor die ik ooit heb gehad. Subtiel kan ie idd niet. Bang for the buck: een 2e hands Barber Tonepress?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Erik de Perik
9 juli 2016, 14:38
Is dat nou zo'n bouwmarkt koffertje?

AoDf
9 juli 2016, 14:45
IK HAD VERDOMME WEL WAT MEER REACTIES VERWACHT!!!!! :sneaky:
Héb ik eindelijk een keer iets om te laten zien, jááááren op dit moment gewacht, krijg ik een vraag over dat kutsnoer!!!
Allejeeses, wat is dit forum ingekakt, zeg..... Ik mis mijn broer, Schizo910, ik mis Marc_O, ik mis Hoofd, ach ik mis er zoveel. En........ ik mis Bert. Serieus, wat mis ik onze vriendelijke reus. :(
En waar blijft de rest?!?!?! Ik heb die kutkoffer niet voor Jan Lul gemaakt! :angry:



:cooler:

Wij wachten in spanning op je grotere bord :D

schizo910
9 juli 2016, 15:06
IK HAD VERDOMME WEL WAT MEER REACTIES VERWACHT!!!!! :sneaky:
Héb ik eindelijk een keer iets om te laten zien, jááááren op dit moment gewacht, krijg ik een vraag over dat kutsnoer!!!
Allejeeses, wat is dit forum ingekakt, zeg..... Ik mis mijn broer, Schizo910, ik mis Marc_O, ik mis Hoofd, ach ik mis er zoveel. En........ ik mis Bert. Serieus, wat mis ik onze vriendelijke reus. :(
En waar blijft de rest?!?!?! Ik heb die kutkoffer niet voor Jan Lul gemaakt! :angry:



:cooler:

Ik sta nog met mijn bek vol tanden vanwege die Wampler The Pinnacle kloon... Ben blij dat je er zo blij mee bent :D

D3nnis
9 juli 2016, 15:37
Mijn mijn puddingbuks is niks mis



Zoiets had ik begrepen ja ☺



Wat die compressor betreft, compressor is sowieso altijd lastig in te stellen vind ik; liefst zou ik hem instellen dat ie wel harder doorlaat, en zachter oppept. Soort omgekeerde limiter, maar dat lukt meer niet dan wel, in mijn beperkte ervaring met compressors.



Wat is er mis met die delay eigenlijk?

vulvasonic
9 juli 2016, 17:59
De delay doet wat ie moet doen, dus wat dat betreft is er niks mis mee, behalve dan het feit dat ie door die kleine kutknopjes wat lastig in te stellen is. Een slap back echo is amper in te stellen. Wat dat betreft geniet de DD3 van Boss mijn voorkeur. Daar valt alles op af te lezen. Je moet weten dat ik zelf niet bij mijn pedaaltjes kan komen, tenzij ik echt heel erg mijn best doe. Maar dat hou ik dan niet lang vol.

D3nnis
9 juli 2016, 18:29
Ah zo ja...hoe kleiner het pedaal hoe klotiger dat ook is denk ik.
Moet toch ook eens een delay pedaal plus chorus aanschaffen, voor een mini pedalboard.

Erik de Perik
9 juli 2016, 19:38
Grotere knopjes erop zetten?

vulvasonic
9 juli 2016, 22:40
Gaat niet passen.

D3nnis
9 juli 2016, 22:52
19 inch met footcontroller en dan fx unit op handhoogte?

the sure thing
10 juli 2016, 00:03
Gaat niet passen.

.... Dat zei je vriendin vast toen ze je puddingbuks in vol ornaat voor het eerst aanschouwde? 😀


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

vulvasonic
10 juli 2016, 00:08
19 inch met footcontroller en dan fx unit op handhoogte?
Er komt nog een flinke koffer vol effecten aan die ik in een loop flikker en dat hele spul komt naast me te staan op een tafel oid.

.... Dat zei je vriendin vast toen ze je puddingbuks in vol ornaat voor het eerst aanschouwde? 

Dat spreekt voor zich. Echter, waar een wil is is een weg. Ze heeft nu nog steeds een schrale muts. :cooler:

jutter
10 juli 2016, 00:12
Er komt nog een flinke koffer vol effecten aan die ik in een loop flikker en dat hele spul komt naast me te staan op een tafel oid.

Dat spreekt voor zich. Echter, waar een wil is is een weg. Ze heeft nu nog steeds een schrale muts. :cooler:

Heeft ze een muts op in bed? En die muts heb jij 'gepakt'??? ;-)

vulvasonic
10 juli 2016, 11:32
Nee Jutter. Haar muts, haar mof, haar klamme dot, haar vagijn, haar natte doos, haar kut, haar spelonk, haar grot, haar scheur, haar snee, haar schede, haar vulva, haar feestzaal..... Moet ik doorgaan? Welnee, als je het nu nog niet begrijpt. :dontgeti:

Tupelo
10 juli 2016, 11:36
Nou is de Boss CS-3 IMHO de meest vreselijke compressor die ik ooit heb gehad. Subtiel kan ie idd niet. Bang for the buck: een 2e hands Barber Tonepress?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
Same here, dat je er uberhaupt al iets mee kan, verbaast me. :dontgeti:
Consider yourself lucky. :)

Dutch66
10 juli 2016, 12:16
Gaat niet passen.

why not? (Mooer heeft volgens mij nagenoeg dezelfde footprint, en de asjes zijn gewoon 6 mm)

http://i64.tinypic.com/2qsrmsm.jpg

Nitefly7
10 juli 2016, 22:19
why not? (Mooer heeft volgens mij nagenoeg dezelfde footprint, en de asjes zijn gewoon 6 mm)

http://i64.tinypic.com/2qsrmsm.jpg

ge-ni-aal !
Wat voor knopjes zijn dat? 6mm met een set-screw
Ik heb nog wel wat liggen in de 'onderdelendoos', dus dat zou een mooie oplossing voor m'n Mooer Mod Factory zijn, of de andere micro's op de plankjes.
Maar ben bang dat ze net een tikje te groot zijn.

Die Yellow Comp is trouwens ook fantastisch, fijne clean blend en genoeg 'squish' voor het minder subtiele werk.
Heb nu een Xotic SP, maar zou het -weer- prima kunnen met die Mooer.

vulvasonic
11 juli 2016, 00:28
Hmmmm...., ik zie net dat het wellicht tóch zou kunnen passen. :D

Erik de Perik
11 juli 2016, 00:34
Hmmmm...., ik zie net dat het wellicht tóch zou kunnen passen. :D

Joh...! :cooler:

Dutch66
11 juli 2016, 09:28
ge-ni-aal !
Wat voor knopjes zijn dat? 6mm met een set-screw
Ik heb nog wel wat liggen in de 'onderdelendoos', dus dat zou een mooie oplossing voor m'n Mooer Mod Factory zijn, of de andere micro's op de plankjes.
Maar ben bang dat ze net een tikje te groot zijn.

Die Yellow Comp is trouwens ook fantastisch, fijne clean blend en genoeg 'squish' voor het minder subtiele werk.
Heb nu een Xotic SP, maar zou het -weer- prima kunnen met die Mooer.

Ja, grappig niet? Ik werd helemaal gek van die 'asjes' waarmee eigenlijk niets nauwkeurig
in te stellen viel. Ook een setting terugvinden, of op afstand even checken hoe iets staat...,
het WAS allemaal onmogelijk...

Hij stond al op MP, toen ik me realiseerde dat ik (dezelfde) knopjes als die standaard op Mooer
zitten hier nog had liggen, er dus 2 bij geplaatst, en tada, opgelost!

En inderdaad, 6 mm (dus niet 6,3!) met een schroefje.. (wel ff checken, zou kunnen verschillen!)

Nitefly7
11 juli 2016, 12:07
Ja, grappig niet? Ik werd helemaal gek van die 'asjes' waarmee eigenlijk niets nauwkeurig
in te stellen viel. Ook een setting terugvinden, of op afstand even checken hoe iets staat...,
het WAS allemaal onmogelijk...

Hij stond al op MP, toen ik me realiseerde dat ik (dezelfde) knopjes als die standaard op Mooer
zitten hier nog had liggen, er dus 2 bij geplaatst, en tada, opgelost!

En inderdaad, 6 mm (dus niet 6,3!) met een schroefje.. (wel ff checken, zou kunnen verschillen!)

En heb je die knoppen nu over het zwarte 'asje' geplaatst?
Volgens mij kun je ze namelijk niet loshalen..
Zou 6,3 te ruim zijn? Zelfs met een schroefje?

Dutch66
11 juli 2016, 12:46
En heb je die knoppen nu over het zwarte 'asje' geplaatst?
Volgens mij kun je ze namelijk niet loshalen..
Zou 6,3 te ruim zijn? Zelfs met een schroefje?

Yep, het asje is in feite gewoon het asje van de potmeter zelf, dus het knopje
kan er gewoon overeen geschoven worden.

Ik heb deze (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=30&products_id=80) gebruikt, inderdaad 6,3 mm knopje op een 6 mm asje, maar omdat
hij dan niet (helemaal) goed gecentreerd zit, is de draaigang een beetje 'wobbelig',
ik weet echt even geen beter woord hiervoor...

Er zijn ook knopjes specifiek voor 6 mm asjes, maar goed bij mij functioneert
het prima zo, en ik had deze knopjes nog liggen..

Tabula Rasa
11 juli 2016, 12:53
Rietje eroverheen schuiven, zo'n grote, Mac Donalds milkshake ding.

eco-hippie-boomknuffelaar disclaimer: mogelijk is bovenstaande post schadelijk voor tere zieltjes. Indien men bovenstaande aanstootgevend acht: ga lekker janken!

telecastermaster
11 juli 2016, 16:19
Teflontape

Erik de Perik
11 juli 2016, 16:53
Krimpkous......

HaroldA
11 juli 2016, 16:54
Beetje spuug...

vulvasonic
11 juli 2016, 17:49
Opgedroogd stuk smegmarol.

schizo910
11 juli 2016, 18:42
Opgedroogd stuk smegmarol.

Zit dat op al je pedalen? Want anders draai ik ons telefoongesprek nog even terug! :o

vulvasonic
11 juli 2016, 22:18
Zit dat op al je pedalen? Want anders draai ik ons telefoongesprek nog even terug! :o
Alleen op de pedalen die op dit moment in het koffertje vastzitten, dus vreest niet, mijn broeder! De Vulvasonic Zone heeft hele andere licha......, ik bedoel...., dat pedaaltje is maagd. Maagdelijk wit bedoel ik. Smetteloos. En om je nóg meer tegemoet te treden zal ik de VZ reinigen met een schraal vochtig doekje, gedrenkt in een weinig citroensap. Niet teveel natuurlijk, wat dat ontvet als de ziekte en ik wil wel dat de VZ vet blijft klinken. :D

Nog even voor de zekerheid..., hou je van een mild zoetzure licht vis-achtige achtergrond-odeur? :eek:

schizo910
11 juli 2016, 23:42
Ik hou vooral heel veel van jou...

vulvasonic
11 juli 2016, 23:44
Ik hou vooral heel veel van jou...
En dat is uiteraard geheel wederzijds. :D

Markmoos
13 juli 2016, 01:38
The mothership is ready!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13584742_967940306638101_4835890500009657596_o.jpg

telecastermaster
13 juli 2016, 12:22
Mooi. Hoe bevalt die AMT SS20? Dat is toch wel het hart voor je bord lijkt me.

Ik heb zelf de SS-11 en vind hem heerlijk. Hij had wel iets groter gemogen van mij.
Het is soms wel een beetje gepriegel met die knopjes. Maar verder erg tevreden.

Dutch66
13 juli 2016, 12:33
Erg netjes, mooi board!

Markmoos
14 juli 2016, 03:56
Die AMT SS-20 is geniaal, echte buizendistortion en dat hoor je. Ik heb 'm wel true bypass laten modden (geen clean kanaal meer, bovenste rij knopjes doet niks) zodat je 'm kunt gebruiken als distortion stompbox in plaats van als preamp voor 'n poweramp. En hij is te voeden met m'n voodoo lab met ampère doubler cables en omgezette dipswitches voor 12v. De SS-11 heb ik ook ooit besteld maar teruggestuurd, vanwege het te grote EQ verschil tussen crunch en distortion. De SS-20 heeft 'n extra schakelaartje om het crunch kanaal wat extra laag te geven.

Vincent1985
14 juli 2016, 12:00
Zo, voorlopig blijf ik even bij deze setup.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/Pedalboard%207-2016.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/Pedalboard%207-2016.jpg.html)

Dutch66
14 juli 2016, 14:24
Ook eeeerg lekker!

Braml
15 juli 2016, 10:24
Zo, voorlopig blijf ik even bij deze setup.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/Pedalboard%207-2016.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/Pedalboard%207-2016.jpg.html)

Netjes! Hoe bevalt die Chamaeleo MKII looper? Hoe is je signaalketen?

Vincent1985
15 juli 2016, 11:59
Netjes! Hoe bevalt die Chamaeleo MKII looper? Hoe is je signaalketen?

Dank u! Die Chamaeleo MKII bevalt erg goed. Heb ik 2e hands via MP op de kop kunnen tikken. De zilverkleurige switches gaan soepel en maken geen harde klik als je ze intrapt. Top!

Mijn signaal keten is als volgt: Even denken hoor, hoe zat het ook al weer;

Gitaar in, volumepedaal, wah, looper in, (tuner heeft een eigen input), Strymon Ola loop 1, Strymon BlueSky loop 2, Bogner XTC Blue loop 3, Brunetti Mercury Box loop 4 en Boss Blues Driver loop 5, looper uit in de Carl Martin Hydra boost, Strymon El Cap, MXR noise gate, Speaker Sim (bruine kastje achter de wah) en dan via een DI rechtstreeks naar de mengtafel/ PA.

Ik speel in een praiseband en dus veel in kerken, met in ear dus geen versterker etc op het podium. Vandaar de Speaker Sim.
Met deze setup ben ik erg tevreden.....voorlopig ;)

Dutch66
15 juli 2016, 12:51
Met deze setup ben ik erg tevreden.....voorlopig ;)

Aaaaai, dat had je niet moeten zeggen...., ik zie je volgende post gaarne tegemoet :seriousf:

Braml
15 juli 2016, 14:16
Dank u! Die Chamaeleo MKII bevalt erg goed. Heb ik 2e hands via MP op de kop kunnen tikken. De zilverkleurige switches gaan soepel en maken geen harde klik als je ze intrapt. Top!

Mijn signaal keten is als volgt: Even denken hoor, hoe zat het ook al weer;

Gitaar in, volumepedaal, wah, looper in, (tuner heeft een eigen input), Strymon Ola loop 1, Strymon BlueSky loop 2, Bogner XTC Blue loop 3, Brunetti Mercury Box loop 4 en Boss Blues Driver loop 5, looper uit in de Carl Martin Hydra boost, Strymon El Cap, MXR noise gate, Speaker Sim (bruine kastje achter de wah) en dan via een DI rechtstreeks naar de mengtafel/ PA.

Ik speel in een praiseband en dus veel in kerken, met in ear dus geen versterker etc op het podium. Vandaar de Speaker Sim.
Met deze setup ben ik erg tevreden.....voorlopig ;)

Gaaf hoor! Ik zit zelf ook naar zo'n chamaeleo looper te kijken, of een moen gec9. Ik zou het heel graag willen hebben maar ik haal de trigger nooit over omdat ik bang ben dat ik dan een huge pedalboard moet aanschaffen, en ook dat het een wirwar van kabels wordt. Ik speel kleine gigs dus eigenlijk heb ik een zo klein mogelijk pedalboard nodig. We passen soms zelf al amper op het podium met z'n 5en.

Onze andere gitarist heeft een Boss ME-70. Dat is wel een compacte oplossing waarbij je ook met die patches kunt werken, zonder dat je last hebt van kabels. Ben alleen ten eerste nog niet overtuigd van de sound uit die multifx units, en ten tweede vind ik het jammer dat je dan maar 1 od/ds tegelijk kunt gebruiken...

Vincent1985
15 juli 2016, 16:02
Gaaf hoor! Ik zit zelf ook naar zo'n chamaeleo looper te kijken, of een moen gec9. Ik zou het heel graag willen hebben maar ik haal de trigger nooit over omdat ik bang ben dat ik dan een huge pedalboard moet aanschaffen, en ook dat het een wirwar van kabels wordt. Ik speel kleine gigs dus eigenlijk heb ik een zo klein mogelijk pedalboard nodig. We passen soms zelf al amper op het podium met z'n 5en.

Onze andere gitarist heeft een Boss ME-70. Dat is wel een compacte oplossing waarbij je ook met die patches kunt werken, zonder dat je last hebt van kabels. Ben alleen ten eerste nog niet overtuigd van de sound uit die multifx units, en ten tweede vind ik het jammer dat je dan maar 1 od/ds tegelijk kunt gebruiken...

Dat had ik ook, bang dat het een huge board zou worden. Het is uiteindelijk niet een van de meest compacte boards maar doet wel alles wat ik wil.
Over een compacte oplossing....Ben van een Line6HD 100 met floorboard naar losse pedalen gegaan, die verkocht en overgestapt op een TC Nova System, en nu weer terug naar mijn huidige board. Maar als je voor compact en goed wil gaan kan ik die Nova System absoluut aanraden. Goede, duidelijke en eenvoudig te gebruiken unit.
Alleen inderdaad beperkt voor wat betreft drives betreft. Je kunt er geen drive pedalen achter of voor zetten.
Ik heb ook wel eens met een schuin oog naar de Fractal FX8 gekeken.... ook leuk speelgoed!

Tupelo
15 juli 2016, 17:43
Zo, voorlopig blijf ik even bij deze setup.

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/Pedalboard%207-2016.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/Pedalboard%207-2016.jpg.html)
Hoe 't klinkt kan ik mezelf nauwelijks voorstellen, want het merendeel ken ik niet, maar één ding staat vast; dat is een bijzonder neat board !!
I envy you; neat als ik ben, mijn board is dat niet. :chicken:

Tupelo
15 juli 2016, 17:45
Ik speel in een praiseband en dus veel in kerken, met in ear dus geen versterker etc op het podium. Vandaar de Speaker Sim.
Met deze setup ben ik erg tevreden.....voorlopig ;)
Ah, that figures, kan je natuurlijk niet met je zooi komen aanzetten. :)

Sjtevel
15 juli 2016, 18:26
Wat voor een speakersim is dat?

Braml
15 juli 2016, 20:46
Vet man! Je hebt nu in ieder geval je favoriete sounds met 1 trap tot je beschikking.


Maar als je voor compact en goed wil gaan kan ik die Nova System absoluut aanraden. Goede, duidelijke en eenvoudig te gebruiken unit.
Alleen inderdaad beperkt voor wat betreft drives betreft. Je kunt er geen drive pedalen achter of voor zetten.

Naar die Nova System heb ik ook gekeken, om die analoge drive sectie. Maar ook voor deze geldt, dan kun je dus geen drives stacken. En type overdrive kun je niet bepalen. Ik gebruik momenteel namelijk een Fulltone OCD en Maxon OD808, die zijn zo ontzettend verschillend van elkaar, die optie zou ik dan niet meer hebben.

Waarom kun je geen pedalen voor de unit zetten dan?

dml
16 juli 2016, 12:15
http://i1078.photobucket.com/albums/w493/JeffSado/IMG_2724_zpsygudrhee.jpg (http://s1078.photobucket.com/user/JeffSado/media/IMG_2724_zpsygudrhee.jpg.html)

Dutch66
16 juli 2016, 13:19
Eigenlijk gek dat de Nova geen 'extern fx loopje' heeft wat je kunt mee programmeren...
Iedere gitarist heeft eigenlijk wel 'een' pedaal waar hij niet zonder (denkt) te kunnen,
en als je via een loop zo'n pedaal dan een wezenlijk onderdeel van de NOVA zou kunnen
laten uitmaken...

De meeste multi-effect units kunnen dit ondertussen wel, de BOSSjes al zolang ik me heugen
kan (i.i.g. GT-series).

Sorry TC, gemiste kans wat mij betreft...

vulvasonic
16 juli 2016, 23:46
Idd. Tot zover ik weet was de Boss ME-5 de allereerste vloerprocessor (jullie weten wat ik bedoel) en zelfs die had al een send en return. Toen dat ding uitkwam heb ik 'm gekocht voor 1300 gulden, waarvoor ik dan wel 9 pedaaltjes moest inleveren, voornamelijk Boss pedaaltjes (waaronder enkele die ik nu heeeeeeel graag zou willen hebben). Ongelooflijk. Maar goed, het ding klonk niet eens slecht, hij was gebouwd als een tank en ik heb er jarenlang heel veel plezier aan gehad. Uiteindelijk heb ik 'm voor 50 gulden verkocht. Het investeren in effect units was destijds iig niet een heel erg winstgevende business. :D

http://img.audiofanzine.com/images/u/product/normal/boss-me-5-3895.jpg

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=511x10000:format=jpg/path/s3250de9d522cedff/image/ia57af1fc5b38c0cf/version/1416604487/image.jpg

Zie? Als je goed kijkt zie je zelfs midi poorten, tuner out, stereo out, zelfs een aansluiting voor een expression pedaal, plus nog een paar slimme dingetjes. Dat ding was z'n tijd ver vooruit. Dat zal iets van 30 jaar geleden zijn nu. Misschien zelfs langer.

Vincent1985
18 juli 2016, 12:39
Wat voor een speakersim is dat?

Je zal het niet geloven, maar het is een Joyo American Sound speaker sim van ik geloof iets van 35,- Eur. Gebaseerd op een Fender clean. Eigenlijk soort Tech21 Blonde maar dan goedkoper. Hij klinkt prima voor mij!

telecastermaster
18 juli 2016, 14:48
Ik begrijp niet dat je zulke dure effectpedalen koopt als die Strymons en dan voor de cab simulator een ding van een paar tientjes neemt.
Doe jezelf een plezier en koop een Torpedo Cab. Daar ga je veel plezier van beleven.

FruscianteFan
18 juli 2016, 15:15
Ik begrijp niet dat je zulke dure effectpedalen koopt als die Strymons en dan voor de cab simulator een ding van een paar tientjes neemt.
Doe jezelf een plezier en koop een Torpedo Cab. Daar ga je veel plezier van beleven.

Misschien moet je het proberen om het te begrijpen. In mijn pedalen zit ook nogal wat variatie qua prijs, goedkoopste is een behringer vibrato die misschien nog wel het mooiste klinkt van allemaal.

HaroldA
18 juli 2016, 15:22
Misschien moet je het proberen om het te begrijpen. In mijn pedalen zit ook nogal wat variatie qua prijs, goedkoopste is een behringer vibrato die misschien nog wel het mooiste klinkt van allemaal.

Jij snapt er echt niets van he? Jij verdient die Strymons niet.

/sarcasm ;)

FruscianteFan
18 juli 2016, 15:25
Jij snapt er echt niets van he? Jij verdient die Strymons niet.

/sarcasm ;)

Maar die Strymons zijn digitaal dus sowieso kut!

HaroldA
18 juli 2016, 15:30
Maar die Strymons zijn digitaal dus sowieso kut!

Geen oversampling op de 256kHz bij 32bit multivector AD/DA?

Kim Wilson
18 juli 2016, 15:35
En een te brede laser.

HaroldA
18 juli 2016, 15:48
En een te brede laser.

Ach, zolang het maar op je onderbewustzijn (http://www.coolbluefanshop.nl/product/653112/hidden-sound-system-hss.html) inwerkt.

FruscianteFan
18 juli 2016, 16:10
Geen oversampling op de 256kHz bij 32bit multivector AD/DA?

alleen als er een analoge bitcrusher achter zit.

whoosh
23 juli 2016, 04:50
Eigenlijk al tijden hetzelfde, maar recentelijk de Line6 wireless vervangen door een Shure na een paar keer storing te hebben gehad. So far so good :)

De NS-2 heb ik eigenlijk bijna nooit aanstaan, zo af en toe als ik erg veel last heb van de lampjes.

http://i1182.photobucket.com/albums/x443/whoosh71/20160722_212444.jpg

the sure thing
27 juli 2016, 08:44
Wat is dat voor pendaal?

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160727/04386478c07496b46f54197fc06ae749.png


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

HaroldA
27 juli 2016, 08:56
de Line6 wireless vervangen door een Shure


Wat is dat voor pendaal?

http://www.musicfactorydirect.com.au/images/productslarge/968AD07A-B1AF-4AC4-921B-95FC56681D82_1.jpg

whoosh
28 juli 2016, 18:52
Inderdaad, dst is de Shure. Erg blij mee!

BassAgent
31 juli 2016, 17:36
Joepie!
http://img.photobucket.com/albums/v311/BassAgent/FullSizeRender.jpg

vulvasonic
1 augustus 2016, 14:52
Doe mij die OC2. :D

tmms
1 augustus 2016, 15:04
Wat heb jij toch met die OC-2?, trackt voor geen meter, blubber en nog meer blubber:D.

Braml
1 augustus 2016, 15:14
Joepie!
http://img.photobucket.com/albums/v311/BassAgent/FullSizeRender.jpg

Ik vraag mij altijd nog af wat mensen met die gigantische korg tuner doen. Heeft dat nog voordelen of eet het gewoon heel veel ruimte op op je pedalboard?

Tupelo
1 augustus 2016, 15:58
"T is BassAgent, waarschijnlijk was die bijna gratis, daarom. :sssh:

FruscianteFan
1 augustus 2016, 16:12
Ik vraag mij altijd nog af wat mensen met die gigantische korg tuner doen. Heeft dat nog voordelen of eet het gewoon heel veel ruimte op op je pedalboard?

Zo gigantisch is-ie nou ook weer niet? Zeker met de aansluitingen op de achterkant...

HaroldA
1 augustus 2016, 16:24
Zo gigantisch is-ie nou ook weer niet? Zeker met de aansluitingen op de achterkant...

Dat, en hij is ook 1000x beter dan die poly-crap.

humbucker
1 augustus 2016, 17:41
En als je eens om een hamer verlegen zit, en je geen sm58 ter beschikking hebt, voldoet zo'n Korg ook prima!

the sure thing
1 augustus 2016, 20:36
Ik gebruik hem als kruk voor mijn auto


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Riky
1 augustus 2016, 20:46
Wat heb jij toch met die OC-2?, trackt voor geen meter, blubber en nog meer blubber:D.

Dat en een mega dikke sound! Heb hem niet meer op mn bord, maar de sound van dat pedaal is awesome.

BassAgent
1 augustus 2016, 21:26
Haha jeuzes wat een subtiele respons weer:seriousf:


Doe mij die OC2. :D

Wat heb jij toch met die OC-2?, trackt voor geen meter, blubber en nog meer blubber:D.
Echt 1 van mijn lievelingspedalen. Trackt als een malle (tot de lage A), en zonder clean signaal is het een soort synth-achtige sound. Gebruik ik heel vaak in mn coverbandje. Topding.


Ik vraag mij altijd nog af wat mensen met die gigantische korg tuner doen. Heeft dat nog voordelen of eet het gewoon heel veel ruimte op op je pedalboard?

Dat, en hij is ook 1000x beter dan die poly-crap.

Zo gigantisch is-ie nou ook weer niet? Zeker met de aansluitingen op de achterkant...

"T is BassAgent, waarschijnlijk was die bijna gratis, daarom. :sssh:
Hij was inderdaad niet duur, maar ik wilde een goeie tuner hebben en vond die Pitchblack wat wonky aanvoelen. Heb twee van die Planet Waves dingen gehad en die kon ik op een fel verlicht podium helemaal niet zien. Korg zit nu al een tijdje op m'n bord en voldoet uitstekend. Heb geen last van het formaat eigenlijk. Aanstellers.

vulvasonic
2 augustus 2016, 20:04
Dat en een mega dikke sound! Heb hem niet meer op mn bord, maar de sound van dat pedaal is awesome.

Je weet wie 'm hebben wilt hè? Ik geef je er een Octave Multiplexer voor terug. :)

haakman123
9 augustus 2016, 13:37
Je weet wie 'm hebben wilt hè? Ik geef je er een Octave Multiplexer voor terug. :)

Doe mij maar die Octave multiplexer! Veel dikker dan de oc-2

steph
19 augustus 2016, 13:11
Ff dit topic omhoog bumpen.
Boardje is klaar voor vanavond (zomerterras Vlaardingen)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg.html)

Joost de Ruig
19 augustus 2016, 13:13
Gevallletje strak plankie. Thumbs up!

the sure thing
19 augustus 2016, 17:40
Ff dit topic omhoog bumpen.
Boardje is klaar voor vanavond (zomerterras Vlaardingen)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg.html)

Stijlvol!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Tabula Rasa
19 augustus 2016, 17:43
Ff dit topic omhoog bumpen.
Boardje is klaar voor vanavond (zomerterras Vlaardingen)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg.html)
Sterkte. Hier in Rotterdam is het nu kutweer en de wolken voorspellen niet veel goeds. Zal in Vlaardingen niet heel veel anders zijn.


Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren :D.

RednoiZ
19 augustus 2016, 19:44
Hier een update, de dd500 van het bord in plaats ervan een korg sdd3000 en een tc alter ego 2, erg blij mee.
http://i.imgur.com/2dYSc1H.jpg

Nitefly7
19 augustus 2016, 23:34
Wat was er mis met die -500?


Hier een update, de dd500 van het bord in plaats ervan een korg sdd3000 en een tc alter ego 2, erg blij mee.
http://i.imgur.com/2dYSc1H.jpg

Nitefly7
19 augustus 2016, 23:35
Lekker, goed, niks meer aan doen.

.... op naar het volgende plankje :rockon:


Ff dit topic omhoog bumpen.
Boardje is klaar voor vanavond (zomerterras Vlaardingen)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg.html)

RednoiZ
20 augustus 2016, 10:21
Wat was er mis met die -500?
ik kon er geen vriendjes mee worden erg uitgebreid maar beetje kil geluid imho
De korg daarentegen klinkt lekker warm en de tc doet de echorec erg goed..de boss had ook net een schakelaar te weinig ..

Brad
21 augustus 2016, 01:06
Idd. Tot zover ik weet was de Boss ME-5 de allereerste vloerprocessor (jullie weten wat ik bedoel) en zelfs die had al een send en return. Toen dat ding uitkwam heb ik 'm gekocht voor 1300 gulden, waarvoor ik dan wel 9 pedaaltjes moest inleveren, voornamelijk Boss pedaaltjes (waaronder enkele die ik nu heeeeeeel graag zou willen hebben). Ongelooflijk. Maar goed, het ding klonk niet eens slecht, hij was gebouwd als een tank en ik heb er jarenlang heel veel plezier aan gehad. Uiteindelijk heb ik 'm voor 50 gulden verkocht. Het investeren in effect units was destijds iig niet een heel erg winstgevende business. :D

http://img.audiofanzine.com/images/u/product/normal/boss-me-5-3895.jpg

https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=511x10000:format=jpg/path/s3250de9d522cedff/image/ia57af1fc5b38c0cf/version/1416604487/image.jpg

Zie? Als je goed kijkt zie je zelfs midi poorten, tuner out, stereo out, zelfs een aansluiting voor een expression pedaal, plus nog een paar slimme dingetjes. Dat ding was z'n tijd ver vooruit. Dat zal iets van 30 jaar geleden zijn nu. Misschien zelfs langer.

Hoi Mario ,

Ik vraag me af . Je crucnch en lead geluiden maakte je die alleen met de overdrive of gebruikte jij de overdrive in combinatie met de compressor ?

En de distortion gebruikte je die ook ? En zo ja wel of niet in combinatie met de compressor ?

groeten

the sure thing
21 augustus 2016, 16:38
Ff dit topic omhoog bumpen.
Boardje is klaar voor vanavond (zomerterras Vlaardingen)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2798_zpsdtelguxz.jpg.html)

En? Hoe is optreden zomerterras Vlaardingen gegaan?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

steph
22 augustus 2016, 06:10
En? Hoe is optreden zomerterras Vlaardingen gegaan?

Het was alweer voor het vijfde jaar achtereen, met wat lokale helden (Wannebiezz).
En wat een pleurisweer aan het einde... Alsof een plee werd doorgetrokken, zoveel water ineens.
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/wb_zpspoxx6nwj.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/wb_zpspoxx6nwj.jpg.html)

Voor mij was het vooral een testcase met nieuwe (zeer lichte) versterker:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/DV_zpsgbc94efv.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/DV_zpsgbc94efv.jpg.html)
DV Mark Jazz12

Harry
22 augustus 2016, 08:35
Mooi setje !

Nitefly7
22 augustus 2016, 10:03
Een dezer dagen gaan mensen denken dat ik een Steph-tribute band heb, die Jazz12 heb ik ook sinds een paar maanden :cooler:
Hoe vind jij'm, in het bijzonder met je drives?


Het was alweer voor het vijfde jaar achtereen, met wat lokale helden (Wannebiezz).
En wat een pleurisweer aan het einde... Alsof een plee werd doorgetrokken, zoveel water ineens.
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/wb_zpspoxx6nwj.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/wb_zpspoxx6nwj.jpg.html)

Voor mij was het vooral een testcase met nieuwe (zeer lichte) versterker:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/DV_zpsgbc94efv.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/DV_zpsgbc94efv.jpg.html)
DV Mark Jazz12

telerocker
22 augustus 2016, 10:08
Strak bordje hoor!

steph
22 augustus 2016, 17:22
Een dezer dagen gaan mensen denken dat ik een Steph-tribute band heb, die Jazz12 heb ik ook sinds een paar maanden :cooler:
Hoe vind jij'm, in het bijzonder met je drives?
Hahaha
Ik vindt de Jazz wennen; gewicht en clean geweldig, met de SD9 gewoon goed.
De Maxon OD9 (TS9) en VOP9 klinken totaal nergens naar (de Jazz heeft veel midden rond de +/- 500/800 Hz, en de pedalen idem).
Vandaag bij een vriend zijn pedalen geprobeerd (Suhr Riot, Xotic BB en Sesionette JD), en de BB klonk geweldig.
Dus nu de vraag: een equalizer om te compenseren, of Xotic pedalen ipv Maxon...
Zal je zien, dat ik straks weer het boardje heb zoals tie 3 jaar geleden was...
Wat gebruik jij icm de Jazz?

Alle anderen: Bedankt voor al jullie lieve woorden :mmmm:

vulvasonic
23 augustus 2016, 00:29
Hoi Mario ,

Ik vraag me af . Je crucnch en lead geluiden maakte je die alleen met de overdrive of gebruikte jij de overdrive in combinatie met de compressor ?

En de distortion gebruikte je die ook ? En zo ja wel of niet in combinatie met de compressor ?

groeten
Ik schreef talloze nummers en voor ieder stukje binnen zo'n nummer zocht ik naar een specifiek geluid dat ik probeerde te benaderen. En als ik er dicht genoeg bij kwam legde ik het vast en kon het tapdansen weer beginnen. Ik gebruikte alle mogelijke combinaties. Ik had wel een voorkeur voor de OD ipv de DS, maar de compressor gebruikte ik heel veel.
Echt heel erg tevreden was ik trouwens maar zelden hoor. Eigenlijk had ik geen idee wat ik aan het doen was. Achteraf heb ik geluiden gemaakt die erg smaakvol waren, maar minstens zoveel pogingen waren niet om aan te horen. :D

vulvasonic
23 augustus 2016, 00:30
Doe mij maar die Octave multiplexer! Veel dikker dan de oc-2
Stuur me even een PM'etje. :)

The Lo Lands
23 augustus 2016, 10:40
Mijn speelplankje voor dit jaar :-) Whammy V eraf gehaald en voor het eerst in jaren weer 2 Boss producten op mijn plank. Er is zelfs ruimte over, wahoewie...

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14067655_1590779937889460_1438787448740187438_n.jp g?oh=ebf8cac0a2c0719ec3e896937db8778b&oe=5846E454

HaroldA
23 augustus 2016, 10:43
Ah, de FV30. Hoe is die? Lekker smooth/los of stevig/stabiel?

The Lo Lands
23 augustus 2016, 10:49
Ah, de FV30. Hoe is die? Lekker smooth/los of stevig/stabiel?

Bijna :-) Nee dit is de Boss PW-3 wah pedaal. Bevalt mij erg goed!

HaroldA
23 augustus 2016, 10:53
Bijna :-) Nee dit is de Boss PW-3 wah pedaal. Bevalt mij erg goed!

Ik zag het lampje net nadat ik op "verzenden" had gedrukt ;)

The Lo Lands
23 augustus 2016, 10:56
Ik zag het lampje net nadat ik op "verzenden" had gedrukt ;)

Ze lijken inderdaad op elkaar. Speciaal voor de foto de wah ook maar even geactiveerd :-)

HaroldA
23 augustus 2016, 10:56
Betere vraag dan: ooit vergeleken met een WH-10?

The Lo Lands
23 augustus 2016, 11:03
Betere vraag dan: ooit vergeleken met een WH-10?

Nee die heb ik nooit gehad. De 'rich' mode op de Boss zou je denk ik wel kunnen vergelijken met de WH-10 door het behoud van je laag, dus ook geschikt voor bass gitaar. De 'vintage' mode van de Boss is een classic Cry Baby wah.

HaroldA
23 augustus 2016, 11:08
Nee die heb ik nooit gehad. De 'rich' mode op de Boss zou je denk ik wel kunnen vergelijken met de WH-10 door het behoud van je laag, dus ook geschikt voor bass gitaar. De 'vintage' mode van de Boss is een classic Cry Baby wah.

Klinkt interessant! hoe schakel je de PW-3 eigenlijk? Kan niet echt een switch zien zitten ...

Brad
23 augustus 2016, 11:14
Ik schreef talloze nummers en voor ieder stukje binnen zo'n nummer zocht ik naar een specifiek geluid dat ik probeerde te benaderen. En als ik er dicht genoeg bij kwam legde ik het vast en kon het tapdansen weer beginnen. Ik gebruikte alle mogelijke combinaties. Ik had wel een voorkeur voor de OD ipv de DS, maar de compressor gebruikte ik heel veel.
Echt heel erg tevreden was ik trouwens maar zelden hoor. Eigenlijk had ik geen idee wat ik aan het doen was. Achteraf heb ik geluiden gemaakt die erg smaakvol waren, maar minstens zoveel pogingen waren niet om aan te horen. :D

Okee interessant om te lezen wat anderen met dat apparaat doen of deden . Ik gebruik hem altijd als ik met platen mee speel aangevuld met twee extra pedaaltjes in de programmeerbare effect loop waar ik dankbaar gebruik van maak

Als ik nog live zou spelen dan zou ik ook die set up gebruiken

Ik gebruik bij al mijn overstuurde geluiden ook de compressor . Voor overstuurde slaggeluiden en licht overstuurde lead geluiden gebruik ik altijd de overdrive als basis en voor de zware lead geluiden meestal de distortion

Kaal vind ik die distortion overigens vreselijk klinken maar in combinatie met onder andere de compressor kun je een geweldige leadsound maken

The Lo Lands
24 augustus 2016, 22:33
Klinkt interessant! hoe schakel je de PW-3 eigenlijk? Kan niet echt een switch zien zitten ...

Met je gewicht druk zetten op het einde van het pedaal (silent switching). De Boss Wah gaat morgen helaas retour :-( Er zit een lichte kraak/knars in de potmeter en dus op beiden wah settings. Ik heb dit wel eens eerder met een Boss pedaal gehad maar niet na klein vier weken!? Verder een prima wah maar de potmeter zal een niet al te beste zijn, of ik heb een maandagmorgen modelletje gehad. Ik heb mijn Ernie Ball Wah weer terug geplaatst, blijft ook een heel fijne wah (discontinued).

Braml
26 augustus 2016, 09:16
De Boss Wah gaat morgen helaas retour :-( Er zit een lichte kraak/knars in de potmeter en dus op beiden wah settings. Ik heb dit wel eens eerder met een Boss pedaal gehad maar niet na klein vier weken!?

Zonde van de Boss Wah :( ik heb eens een korte tijd een Boss FV-500H volumepedaal in bezit gehad, maar die heb ik ook direct terug gedaan. Ok zo'n kraak/knars in die potmeter... weet niet of dit verband heeft met elkaar maar goed...

Maar goed, na onverwachts een weekje extra gewerkt te hebben in de vakantie, en dus ook onverwachts wat extra centjes te hebben verdiend, heb ik mooi besloten om er geen gitaar van te kopen maar mn pedalboard te upgraden! Ik heb een Pedaltrain Junior besteld met Carl Martin Pro Power V2 voeding :D Ik heb nogal behoorlijk OCD (zelfs een zeker fulltone pedaal is mijn favoriete pedaal), en kick erg op een superstrak pedalboard:soinnocent:. Tot nu toe heb ik het altijd gered met een krap ding waarop de kabels over door elkaar liepen, en met een oud harley benton powerplant jr voedingkje die haast uit elkaar viel, en net niet mooi onder mn gator pedalboardje paste...

Zodra ik mn board klaar heb zal ik hem eens uploaden hier!

The Lo Lands
26 augustus 2016, 09:22
Zonde van de Boss Wah :( ik heb eens een korte tijd een Boss FV-500H volumepedaal in bezit gehad, maar die heb ik ook direct terug gedaan. Ok zo'n kraak/knars in die potmeter... weet niet of dit verband heeft met elkaar maar goed...
Zou goed kunnen dat je hetzelfde 'probleem' had. Het klinkt alsof er vloeistof in de potmeter zit, niet een echt kraak van slijtage maar een knarsend/slurpend geluid. Wel jammer want de wah werkt en klinkt verder prima. Maar je gaat je er toch snel aan irriteren :-/

Braml
26 augustus 2016, 11:27
Zou goed kunnen dat je hetzelfde 'probleem' had. Het klinkt alsof er vloeistof in de potmeter zit, niet een echt kraak van slijtage maar een knarsend/slurpend geluid. Wel jammer want de wah werkt en klinkt verder prima. Maar je gaat je er toch snel aan irriteren :-/

Oh bij mij kraakte het geluid echt als je eraan ging draaien..

the sure thing
26 augustus 2016, 17:14
Nieuwe update:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/ce6642779c97320607ceabc5f5a0bed0.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
26 augustus 2016, 17:18
Mooi board!



Wat me opvalt is dat er zo weinig mensen een chorus op een board hebben.

Zou naast delay het enige zijn wat ik nodig heb....loop ik 20 jaar achter of zo? 😀

Edit: De mobius in bovenstaande is natuurlijk wel een modulatie pedaal...maar toch, in zijn algemeenheid...

the sure thing
26 augustus 2016, 17:24
Een chorus is voor mij ook een must-have. Die zal ik altijd hebben.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
26 augustus 2016, 18:06
Same here. Chorus is sowieso mijn favoriete modulatie effect :)

Da Vinci
26 augustus 2016, 21:10
Nieuwe update:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/ce6642779c97320607ceabc5f5a0bed0.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Van zulke foto's wordt ik altijd onrustig. Onrustig en stikjaloers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

telerocker
27 augustus 2016, 00:44
Strak en fraai bordje. Die EP-Booster heb ik sinds kort ook, evenals de Mercury maar dan de MB2. De Fulldrive is minder mijn ding, maar de SS Drive en de Suhr Koji wel. Al met al een impressive arsenaal. :cooler:

vulvasonic
27 augustus 2016, 02:08
Nieuwe update:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/ce6642779c97320607ceabc5f5a0bed0.jpg


Waanzinnig vet gemaakt. Helaas niets voor mij al die knoppies verspreid over het board, of gebruik je hoofdzakelijk die 6 (of 7) vooraan?

the sure thing
27 augustus 2016, 07:51
Dank voor alle complimenten!

Vooraan zit een looper. Die gebruik ik voornamelijk. Direct links van mijn wah zitten 2 schakelkastjes waarmee ik de Strymon pedalen bedien. Maar ook de strymons staan in de loop.

De compressor (Suhr Koji), wah en de booster staan niet in een loop/looper, de rest wel.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
27 augustus 2016, 08:12
Hangen de Strymons nog met midi aan elkaar?

the sure thing
27 augustus 2016, 08:16
Nope. Ik sta aan de vooravond van midi.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
27 augustus 2016, 08:23
O, ok, leek me wel handig, al is het maar om tap tempo te syncen of zo. Het zijn zulke krachtige en uitgebreide apparaten, die Strymons.

steph
28 augustus 2016, 09:49
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/ce6642779c97320607ceabc5f5a0bed0.jpg

Mooie plank man!
Te groot voor mij peroonlijk, maar errug gaaf!

Joost de Ruig
28 augustus 2016, 10:12
Na wat updates weer eens tijd voor een nieuwe pic.


https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14053958_943285819126843_3746969821690538382_n.jpg ?oh=d072d3cf49f9998ec75c385769cdf350&oe=5842C3ED

the sure thing
28 augustus 2016, 10:36
Mooi! Wat is die Trio voor apparaat?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
28 augustus 2016, 10:48
Mooi! Wat is die Trio voor apparaat?

De Trio+ is een looper en intuitieve band-in-a-box. Je speelt een slagje in en de Trio maakt daar een bass- en drumpartij bij. Die kan je vervolgens in verschillende stijlen, ritmes en tempi afspelen, waarna je kan soleren over je eigen slagpartijtje en gekozen begeleding. Als je dat in een loop zet, kan je eindeloos partijtjes over elkaar heen spelen. Ik heb hem pas net, dus ben nog niet zo kundig ermee. :hide:

steph
29 augustus 2016, 10:29
Ik begin steeds minder nodig te hebben...
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_3102_zpss3uvf9zs.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_3102_zpss3uvf9zs.jpg.html)

Braml
30 augustus 2016, 09:47
Eindelijk mn Pedaltrain JR, + Carl Martin Pro Power binnen, en mn pedalboard is nu wel klaar denk ik!

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1190_zpsa9dqcrxj.jpg

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1189_zps53u2lm32.jpg

De keten: Gitaar > Crybaby > Korg Tuner > Boss NS-2 > Maxon OD-808 > Fulltone OCD > Boss DS-2 > Spark Booster > True bypass looper (met de Zoom weer in zijn loop) > Amp

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1187_zpshworuego.jpg

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1185_zpsm41crtan.jpg

Plug & Play! De maxon wil ik eerst ff gaan testen als booster voor mn drives, ik kan hem altijd makkelijk vervangen door iets anders als hij niet voldoet, ik heb evt nog een Boss BD-2. Maar zit stiekem ook te denken aan een MXR Micro Amp.
Het witte kastje links boven is een true bypass looper. De Zoom MS-100bt staat in de loop van deze looper. Zo kan ik met de switch op de Zoom van patch wisselen, en met de switch op de looper kan ik het effect aan het uit zetten. Handig! Ik haal er voornamelijk Delays, phaser, en chorus uit.

Nellyrocks
1 september 2016, 12:24
http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/20160901_121222.jpg (http://s86.photobucket.com/user/nellyrocks/media/20160901_121222.jpg.html)

Mini pedalboardje voor vanavond met alleen maar pedalen die ik niet standaard op het grote 'mothership' staan maar ik wel weer eens wil gebruiken. Signaalpad is: Crybaby --> Polytune --> Amp50 --> BB+ --> OCD --> Super Chorus --> DanEcho.
Van de BB+ gebruik ik alleen de rechter kant. De linker kant lijkt erg op de OCD imo maar dan is de OCD lekkerder.
Patchkabels zij van EBS en de saus komt uit een Dunlop DC brick. Simpel doch doeltreffend.

denniswe
2 september 2016, 21:44
http://denniswever.com/media/ra/pics/IMG_7329.JPG

Een Pedaltrain Classic 2 met: Pure Tone buffer > TC electronic polytune > Boss CS-2 > MXR Phase 90 > EHX Big Muff > Colorsound Power Boost (kloon) > ProCo RAT > Boss GE-7 (RAT) > Tube Driver (12AT7) > Mooer Ensemble King > TC electronic Flashback > Dan Electro Cool Vibe.

edje kadetje
2 september 2016, 23:29
http://denniswever.com/media/ra/pics/IMG_7329.JPG

Een Pedaltrain Classic 2 met: Pure Tone buffer > TC electronic polytune > Boss CS-2 > MXR Phase 90 > EHX Big Muff > Colorsound Power Boost (kloon) > ProCo RAT > Boss GE-7 (RAT) > Tube Driver (12AT7) > Mooer Ensemble King > TC electronic Flashback > Dan Electro Cool Vibe.

Speel je misschien Pink Floyd muziek?

Brad
2 september 2016, 23:32
Ha ha , nu je het zegt , dit lijkt sterk op wat Gilmour gebruikt heeft op de laatste Pink Floyd tour . Inclusief die Tube driver en Rat

Niets mis overigens met dit plankje , al is die Big muff mijn scheurapparaat niet

denniswe
2 september 2016, 23:50
Valt wel op?! ;-) Ben de afgelopen 2 jaar overigens voornamelijk bezig met het schrijven van eigen werk en dat leunt best op invloeden als David Gilmour, maar ook Steve Rothery en Andrew Latimer.

edje kadetje
4 september 2016, 22:38
Valt wel op?! ;-) Ben de afgelopen 2 jaar overigens voornamelijk bezig met het schrijven van eigen werk en dat leunt best op invloeden als David Gilmour, maar ook Steve Rothery en Andrew Latimer.

Voor mij was de combinatie van compressor, big muff, rat, eq, tube driver, wat me aan het denken zette.
De genoemde drivepedalen zijn in verschillende periodes allemaal Gilmours favoriten geweest (voorzover ik weet). De rest van de pedalen ken ik overigens ook niet.

denniswe
5 september 2016, 09:16
Voor mij was de combinatie van compressor, big muff, rat, eq, tube driver, wat me aan het denken zette.
De genoemde drivepedalen zijn in verschillende periodes allemaal Gilmours favoriten geweest (voorzover ik weet). De rest van de pedalen ken ik overigens ook niet.

Ja klopt. Vanaf eind '80 gebruikt hij de Tube Driver al dan niet i.c.m. de Big Muff, RAT of tweede Tube Driver (gain stacking). Classic sound is vooral de Power Boost i.c.m. Fuzzface/Big Muff. De rest is modulatie en delay.

the sure thing
5 september 2016, 09:35
Waarom heb je eigenlijk een aparte buffer als je ook gebufferde pedalen hebt?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

denniswe
5 september 2016, 09:40
Waarom heb je eigenlijk een aparte buffer als je ook gebufferde pedalen hebt?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Ben me er geheel niet van bewust dat ik gebufferde pedalen heb. Welke zijn dat dan?

haakman123
5 september 2016, 09:48
Update van mijn pedalboard, ik heb nu wel echt heel veel EHX op mn board.

De Small Stone phaser is uit te wisselen voor een chorus(Small Clone) of een vibe(Good Vibes) aan de hand van hoe ik me op dat moment voel.

Ik dacht nooit een compressor nodig te hebben maar toen ik die Black Finger kocht was dat ineens veranderd.

https://s18.postimg.io/xhwgsnecp/P_20160902_185840.jpg

RednoiZ
5 september 2016, 09:53
Vraagje: wat doe je met die korg volca op je pedaalbord? Is dat de sampler?

the sure thing
5 september 2016, 10:57
Ben me er geheel niet van bewust dat ik gebufferde pedalen heb. Welke zijn dat dan?

In ieder geval de Boss pedalen, de MXR en de EHX. De Dan electro volgens mij ook en de Chandler tube driver volgens mij ook. Tenzij je pedalen hebt laten modden.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

FruscianteFan
5 september 2016, 11:14
In ieder geval de Boss pedalen, de MXR en de EHX. De Dan electro volgens mij ook en de Chandler tube driver volgens mij ook. Tenzij je pedalen hebt laten modden.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Die serie Dano's zijn geloof ik true bypass.

Van de Flashback zou het kunnen dat je kunt kiezen tussen true bypass en buffer. Ik dacht in elk geval dat de Hall of Fame dat wel had.

Verder heb je gelijk, dacht ik.

the sure thing
5 september 2016, 11:17
Ik ben wel nieuwsgierig: ik vermoed dat als je je losse buffer weghaalt, je zeer waarschijnlijk geen verschil zal horen.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

MarkS
5 september 2016, 12:05
Bij de Flashback kun je dat idd net als bij de HoF intern kiezen. TB betekent dan volgens mij wel dat het effect meteen wordt afgekapt bij uittrappen.
Die serie Dano's zijn geloof ik true bypass.

Van de Flashback zou het kunnen dat je kunt kiezen tussen true bypass en buffer. Ik dacht in elk geval dat de Hall of Fame dat wel had.

Verder heb je gelijk, dacht ik.

denniswe
5 september 2016, 18:46
Ik ben wel nieuwsgierig: ik vermoed dat als je je losse buffer weghaalt, je zeer waarschijnlijk geen verschil zal horen.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Er zit wel wat verschil in qua geluid. Kan het per buffer ook wat verschillen?

the sure thing
5 september 2016, 19:58
Ja de kwaliteit per buffer kan verschillen. Maar je hebt (zonder die aparte buffer) nog zeker 4 andere buffers...



Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Dutch66
6 september 2016, 09:33
En het geluid aan het einde van je chain is dan zo goed als je slechtste buffer... ;)

The Lo Lands
6 september 2016, 09:38
In deze tijden is het altijd verstandig om een buffertje te hebben ;-)

the sure thing
6 september 2016, 22:01
To buffer or not-to buffer... That is the question.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

haakman123
7 september 2016, 14:28
Vraagje: wat doe je met die korg volca op je pedaalbord? Is dat de sampler?

Die Volca wordt voor meerdere dingen gebruikt, als ik in een show eigen werk speel dan ligt de Volca op mijn orgel en gebruik ik die samen. Als ik een cover show heb dan kan het nog wel eens zo zijn dat we een Pink Floyd medley spelen en dan eindigen we met On The Run en voor die synthesizer loop gebruik ik de Volca en gaat hij door mijn pedalboard en versterker(voor gemak)

RednoiZ
7 september 2016, 19:06
ok leuke dingen die korgs ,ik heb ze ook een tijdje geprobeerd maar de knopjes zijn me wat te klein, ik werk ook met analoge sequencers en modulaire synths en die volca's klinken best goed.De sampler heb ik nooit geprobeerd hoor, ik ben al heel lang geleden opgehouden met samplen..
Bedankt voor je info.

Pepe
10 september 2016, 14:00
variant 415.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/02/fa/15/02fa155e95923de0360fcfcfb5ab5411.jpg

D3nnis
10 september 2016, 14:15
Interessant board, pepe!
Ik had gedacht dat het rotary effect logischerwijs voor de delay zou staan, maar zo logisch is dat eigenlijk helemaal niet als ik er wat langer over denk.

Pepe
10 september 2016, 14:55
Je kan de delay er ook achter zetten, heel veel verschil zal het niet maken maar ik geloof niet dat ik delay en rotary tegelijk gebruik.
Maar goed, ik ga een beetje uit van zoals de oude knapen dat deden en dat is leslie laatst.

mountainman
10 september 2016, 16:39
En klinkt die Mosaic beter achter de overdrive? Dat is toch ook niet de natuurlijke volgorde die je met een echte 12-string hebt.

Pepe
10 september 2016, 17:51
Ja daar heb je gelijk in. De eerste keer dat ik hem gebruikte had ik ook mijn Sg jr. voor het eerst mee en iedereen riep dat die gitaar te gek klonk. Het klonk ook echt behoorlijk goed maar het was eerlijk gezegd meer de combinatie van Mosaic en Deco wat het zo groots maakte dus ik heb verder niet meer nagedacht om daar iets in te veranderen.

Brad
11 september 2016, 13:37
http://i1055.photobucket.com/albums/s520/bradd477/Effecten_zpsicbwfowo.jpg

AoDf
11 september 2016, 15:13
Die acoustic simulator, is dat enigzins bruikbaar?

Brad
11 september 2016, 17:44
Dat hangt er sterk vanaf waar je hem op aansluit . Op de ene versterker klinkt het minder dan op de andere

Op een buizenversterker vind ik het niet overtuigend klinken en op een transistorversterker al veel beter . Ik sluit de line out van dat ding aan op de aux in van mijn Orange micro terror

Daarmee omzeil je de buizen voorversterker en word het signaal alleen versterkt door de transistor eindversterker . Ook de toonregeling omzeil je , ik persoonlijk vind dat dit het beste geluid oplevert

Het is het natuurlijk niet helemaal maar wanneer je aanslaat is de respons veel meer in de richting van een akoestische gitaar dan wanneer je elektrisch speelt met een clean geluid

Voor functionele partijen zoals een akoestische slagpartij vind ik hem best gechikt . Voor solo partijen in de hogere regionen vind ik hem minder geschikt

Voor finger picking in de lagere regionen dan weer wel

In dit topic heb ik een geluidsvoorbeeld gepost . Het klinkt wel wat meer iel dan in werkelijkheid want het is niet met de allerbeste microfoon opgenomen

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?171684-Geluidsvoorbeeld-Boss-AC-3-met-Orange-Micro-terror&p=3251364&viewfull=1#post3251364

Henri H
12 september 2016, 15:12
Kom op Brad!

Bespaar ons die meuk. :stop:

Disclaimer: Ik had ook niks kunnen zeggen, maar iemand moet het doen toch? Goeiedag hé!

:cheerup:

Brad
12 september 2016, 15:17
Ik denk dat je dat geluidsvoorbeeld bedoeld . Dat heeft gewoon hetzelfde doel als die geluidsvoorbeelden op de sites van fabrikanten

Muzikaal niet interessant maar dat hoeft ook niet , het gaat erom een idee te geven van de sound van een pedaal , versterker of wat dan ook

Henri H
12 september 2016, 15:28
Ik bedoel je foto van dat "pedalboard".

Brad
12 september 2016, 15:29
Wat is daar mis mee ? Word je zenuwachtig van die draden spaghetti ? Een beetje neurotisch misschien ?

Het is niet echt een pedal board natuurlijk maar dat is ook niet echt noodzakelijk wanneer je een effect processor gebruikt met een paar pedalen als aanvulling

Henri H
12 september 2016, 15:37
Het is geen board, maar een zooitje pedalen en een multi-effect.

mountainman
12 september 2016, 15:40
http://i1055.photobucket.com/albums/s520/bradd477/Effecten_zpsicbwfowo.jpg
Is eigenlijk geen pedalboard hè, maar vooruit. Edit: Crosspost... is iedereen me weer voor. :roll:

Een Boss fan zie ik. Jammer dat er dan een Behringer tussen staat. ;) Boss had vroeger net zo'n pedaal. Die heb ik hier nog liggen en het zou me niet verbazen als die Behringer daarvan is gekloond. Ik vond de feedback functie trouwens totaal onbruikbaar. Gebruik jij die?

Brad
12 september 2016, 15:44
Ja absoluut . Bijvoorbeeld als ik een solo speel van Gilmour of Hacket waarbij ze een noot heel lang laten doorklinken waarna hij overgaat in feedback

Aangezien dat een beetje lastig ls op slaapkamervolume bied dat ding uitkomst . Ik gebruik hem bijvoorbeeld ook voor die solo in Bring on the night van de Police en het werkt best aardig

edje kadetje
13 september 2016, 08:04
Wat is daar mis mee ? Word je zenuwachtig van die draden spaghetti ? Een beetje neurotisch misschien ?

Het is niet echt een pedal board natuurlijk maar dat is ook niet echt noodzakelijk wanneer je een effect processor gebruikt met een paar pedalen als aanvulling

Ik zou ook met jouw set up zeker kiezen voor een board. Dan is het één keer aansluiten, al die spaghetti, en kun je het daarna laten zitten. Je pakt je bord in een keer op in een beschermend koffertje oid, daardoor is het vervoer ook wat praktischer.

paulusdeBKB
13 september 2016, 11:11
En een Boss ME-5... Die heb ik jaaaren niet gezien! Volgens mij gelanceerd in de eerste helft van de jaren 80. Degelijk spul, kennelijk.

Da Vinci
13 september 2016, 14:08
Ik zou ook met jouw set up zeker kiezen voor een board. Dan is het één keer aansluiten, al die spaghetti, en kun je het daarna laten zitten. Je pakt je bord in een keer op in een beschermend koffertje oid, daardoor is het vervoer ook wat praktischer.

Tja, als je het niet vaak mee hoeft te nemen.... waarom moeilijk doen dan?

harrie-beton
13 september 2016, 14:47
Ziet er niet podium-proof uit die gele simulator en de tulp aansluiting...

WillemdaGuide
13 september 2016, 15:01
Daar heb je gewoon verloopjes voor, van Tulp naar Jack

D3nnis
13 september 2016, 18:30
Ziet er niet podium-proof uit die gele simulator en de tulp aansluiting...



Maar als je thuis geen podium hebt maakt dat eigenlijk niks uit.

Brad
13 september 2016, 22:06
Zo is het Dennis , mocht ik toch weer eens gaan optreden dan zorg ik dat alles podium proof is . Geweldig apparaat overigens die ME 5 wat klank betreft

En ook nog eens programmeerbaar

Zonno
15 september 2016, 00:33
Kom op Brad!

Bespaar ons die meuk. :stop:

Disclaimer: Ik had ook niks kunnen zeggen, maar iemand moet het doen toch? Goeiedag hé!

:cheerup:

Ik vind het wel interessant om te weten welke pedalen iemand gebruikt, zoals Brad. Minder interessant vind ik wat ene Henri H daarvan vindt. Ik ben in staat mijn eigen oordeel te vormen, bedankt. Misschien kan Henri H dit soort commentaren beter achterwege laten in de toekomst. Het is per slot van rekening niet echt constructief, beste Henri.

Pepe
15 september 2016, 00:55
Als je graag constructief wil zijn, post je board zou ik zeggen.

Zonno
16 september 2016, 00:27
Als je graag constructief wil zijn, post je board zou ik zeggen.
Ok ik ga de uitdaging aan. Ik heb helaas even geen recente foto van mijn pedalboard. Trouwens, ik heb niet één pedalboard, ik gebruik er twee. Het rechter pedalboard is mijn drive/filter/pitch-pedalboard. Het linker pedalboard is stereo. Dat is mijn modulation/delay/reverb board en gaat naar twee versterkers.

https://faase3.home.xs4all.nl/images/Zelfgemaakte%20Pedaoboard.jpg

Ik gebruik er twee ipv een, want dat is makkelijker te vervoeren. Ik ga op de fiets naar mijn repetities. Elk pedalboard past in één fietstas. Mensen zullen mij voor gek verklaren.


De foto's zijn verouderd. De PSM-5 is vervangen door een LS-2, maar een echte loop-master loopswitcher komt er aan. De OD-3 is vervangen door een OD-1X. De Super Pulsar is vervangen door een Source Audio Vertigo. De DS-2 is vervangen door een Metal Zone. De Mooer Mod Factory is vervangen door een Funky Monkey. De Ditto Looper is vervangen door de Line 6 M5. De TC Corona is vervangen door de Strymon Ola. De Mooer Reecho is uitgefaseerd.

Ik maak altijd een ontwerp en ik ben bijna zover dat het onderstaande ontwerp is gerealiseerd. Ik moet alleen een loop-switcher ontvangen voor het rechter pedalboard, en de LA Lady en een stereo loopswitcher (custom) voor het linker pedalboard bestellen.

https://faase3.home.xs4all.nl/images/Zelfgemaakte%20Pedalboard%20Ontwerp.jpg

PS: Momenteel worden beide pedalboards gevoed door elk een Voodoo Lab 4x4, maar ik ga het daarmee niet redden voor het linkerboard als ik alles op een aparte uitgang wil aansluiten, dus ik zit te wachten op de Strymon Zuma.

edje kadetje
16 september 2016, 08:00
Ok ik ga de uitdaging aan. Ik heb helaas even geen recente foto van mijn pedalboard. Trouwens, ik heb niet één pedalboard, ik gebruik er twee. Het rechter pedalboard is mijn drive/filter/pitch-pedalboard. Het linker pedalboard is stereo. Dat is mijn modulation/delay/reverb board en gaat naar twee versterkers.

https://faase3.home.xs4all.nl/images/Zelfgemaakte%20Pedaoboard.jpg

Vet onder de indruk!

Ik gebruik er twee ipv een, want dat is makkelijker te vervoeren. Ik ga op de fiets naar mijn repetities. Elk pedalboard past in één fietstas. Mensen zullen mij voor gek verklaren.

Edit: En wat voor je muziek speel je met dit prachtigs?



De foto's zijn verouderd. De PSM-5 is vervangen door een LS-2, maar een echte loop-master loopswitcher komt er aan. De OD-3 is vervangen door een OD-1X. De Super Pulsar is vervangen door een Source Audio Vertigo. De DS-2 is vervangen door een Metal Zone. De Mooer Mod Factory is vervangen door een Funky Monkey. De Ditto Looper is vervangen door de Line 6 M5. De TC Corona is vervangen door de Strymon Ola. De Mooer Reecho is uitgefaseerd.

Ik maak altijd een ontwerp en ik ben bijna zover dat het onderstaande ontwerp is gerealiseerd. Ik moet alleen een loop-switcher ontvangen voor het rechter pedalboard, en de LA Lady en een stereo loopswitcher (custom) voor het linker pedalboard bestellen.

https://faase3.home.xs4all.nl/images/Zelfgemaakte%20Pedalboard%20Ontwerp.jpg

PS: Momenteel worden beide pedalboards gevoed door elk een Voodoo Lab 4x4, maar ik ga het daarmee niet redden voor het linkerboard als ik alles op een aparte uitgang wil aansluiten, dus ik zit te wachten op de Strymon Zuma.

Onder de indruk hoor. Ik zie je al gaan met die pedalboarden half uit de fietstassen, in iedere hand een combo en op je rug je gitaar.

Nee, zonder gekheid, ik vind je boardjes mooi en de overweging om het in tweeën te splitsen snap ik. Doe ik zelf ook omdat het dan in mijn 19 inch-kist past.

Brad
16 september 2016, 10:42
Mooie collectie Zonno , zo te zien gebruik jij ook een Metal zone en een PH 3 phaser net als ik

jutter
16 september 2016, 12:41
Simpel, maar voor mij goed genoeg omdat ik toch voornamelijk clean speel.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/IMG_20160916_122828_zpsmwkhasqs.jpg

the sure thing
16 september 2016, 13:35
Handig, die settings op je pedaal!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

jutter
16 september 2016, 13:45
Handig, die settings op je pedaal!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Hoezo? +10 tekens

jutter
16 september 2016, 13:46
Sorry, ik reageerde te snel: ik zie wat je bedoeld!;)

the sure thing
16 september 2016, 14:39
Sorry, ik reageerde te snel: ik zie wat je bedoeld!;)

+ 10 tekens


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Zonno
16 september 2016, 21:25
Mooie collectie Zonno , zo te zien gebruik jij ook een Metal zone en een PH 3 phaser net als ik

Metal Zone is nieuw. Wegens vakantieperiode en invallen voor de bassist heb ik nagenoeg nog geen vlieguren gemaakt met de metal zone. Ik speel geen metal of zo, maar ik speel in een jazz/fusion-bigband en in een coverband, maar ik wil graag iets op het pedalboard om mee uit de bocht te kunnen vliegen.

Ik ben een fan van de Boss RPH-10 phaser, vanwege de over-the-top-12-stage-phaser-sound. Maar dat is een micro rack, dus niet handig op een pedalboard. Ik was geïnspireerd om weer een phaser op mijn pedalboard te zetten toen ik luisterde naar het album Nightclubbing van Grace Jones, met Sly & Robbie. Die plaat staat vol met toffe Phaser en Wah sounds.

Ik vind die step phaser mode van de PH-3 wel leuk, hoewel ik er nog geen goede toepassing voor hebben kunnen vinden in een nummer. Ik ben niet zo gecharmeerd van die standaard jaren 70 phasers of kloons daarvan (EHX Small Stone, mxr 90, organge ninety) en ik ken verder geen andere phasers, dus voorlopig is de PH-3 voor mij de beste optie.

Brad
16 september 2016, 22:27
Ik kan me wel voorstellen dat je niet zo gecharmeerd bent van die standaard seventies phasers . Ze klinken warm maar ook nogal modderig

Die PH 3 klinkt in de 10 stand helder en open en toch organisch met een analoge flavour

Little Jay
17 september 2016, 12:09
Simpel, maar voor mij goed genoeg omdat ik toch voornamelijk clean speel.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Allerlei/IMG_20160916_122828_zpsmwkhasqs.jpg

Leuk om ook iemand met een DE-7 delay te zien! Ik blijf dat één van de fijnste delaypedalen vinden!

jutter
17 september 2016, 12:52
Leuk om ook iemand met een DE-7 delay te zien! Ik blijf dat één van de fijnste delaypedalen vinden!

Wat delays betreft ben ik nogal een kniesoor. De DE-7 voldoet mij al jarenlang prima! De instellingen op dat stuk tape gebruikte ik voor in mijn countryband en de andere in mijn symfo band. Lekker makkelijk!

Little Jay
17 september 2016, 16:16
Ik gebruik de DE-7 ook wel eens voor psychedelische swell effecten in de tape-echo stand met veel repeats en een volume pedaal. Echt heel tof.

the sure thing
17 september 2016, 20:27
De DE-7 is een superpedaal!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

jutter
17 september 2016, 20:32
Ik dacht laatst dat hij naar de kl.te was. Als ik hem intrapte met een gitaar met humbuckers dan begon hij te oversturen...

Eric de Jong
18 september 2016, 11:19
Mijn pedalboard gebouwd door Moonspinnercustomgear!

Signaalpad : boss fv300, Hendrix mini fuzz face, BBE ben Wah, BBE Soulvibe, Love pedal amp11, Maxon sd9, g3 voor modulatie, g3 delays en reverb.

https://s6.postimg.org/70qyc43yp/IMG_20160913_215533.jpg