PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24] 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Luke-wannabe
21 februari 2016, 12:56
Erik, voed je dat allemaal met één HB PP JR?

FruscianteFan
21 februari 2016, 13:02
Ja. Het is niet meer helemaal ruisloos, maar voldoet prima. De DD7, Memory en Pitchfork hebben hun eigen uitgang. De rest heb ik volgens mij evenredig verdeeld, weet zo ff niet meer welke pedalen bij elkaar zitten - maar dus met 2 daisy chains.

Ik overweeg er nog wel een bij te kopen, maar lijkt me ook wel erg veel extra gedoe. Aan de andere kant: dit is wel echt op het randje..

the sure thing
21 februari 2016, 13:13
Wie is die dame op je pedaal?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Aca Ilic
21 februari 2016, 14:27
ik denk een ex , puur om haar iedere keer na te trappen

jan7
21 februari 2016, 14:39
En wat voor platte patchkabels zijn dat?
Zo te zien dezelfde die ik gebruik op mijn bord. (zelf gesoldeerd)
Pluggen: Hicon HI-J63MA05 Angled Jack http://www.thomann.de/be/hicon_flunderklinkenstecker_winkel.htm?ref=search_ rslt_hicon_296873_0
Kabel: Sommer Cable The Spirit XXL http://www.thomann.de/be/sommer_cable_the_spirit_xxl.htm?ref=search_rslt_so mmer+_189794_22

Je kan ze ook kant en klaar kopen: http://www.thomann.de/be/sommer_cable_spirit_xs_highflex_02.htm?ref=search_ rslt_sommer+_320070_0

Braml
21 februari 2016, 17:25
Zo te zien dezelfde die ik gebruik op mijn bord. (zelf gesoldeerd)
Pluggen: Hicon HI-J63MA05 Angled Jack http://www.thomann.de/be/hicon_flunderklinkenstecker_winkel.htm?ref=search_ rslt_hicon_296873_0
Kabel: Sommer Cable The Spirit XXL http://www.thomann.de/be/sommer_cable_the_spirit_xxl.htm?ref=search_rslt_so mmer+_189794_22

Je kan ze ook kant en klaar kopen: http://www.thomann.de/be/sommer_cable_spirit_xs_highflex_02.htm?ref=search_ rslt_sommer+_320070_0

Bedankt, zijn dat kwalitatief ook goede patchkabels? Of gebruiken jullie ze meer omdat ze zo plat zijn?

Rafke Pafke
21 februari 2016, 18:21
Wat doe je met die ABY box aan het begin van je keten als ik vragen mag?

Die gebruik ik om bij optredens vlot van gitaar te kunnen wisselen. Gaan dus 2 gitaren naar binnen. Zo vermijd je gedoe met gitaren unpluggen en zo.


En wat voor platte patchkabels zijn dat? (die tussen de bad monkey en de spark booster bijvoorbeeld)Zijn dat kwalitatief goede patchkabels? Ik heb nog cheape grote patchkabels en moet nog een keer upgraden!

Jan7 zag het goed :) Ze zijn nog nieuw dus ik weet niet hoe lang ze zullen meegaan. Maar ze lijken mij prima kabeltjes te zijn. Qua plaats besparing valt het wel wat tegen. Ik had gehoopt meer te kunnen winnen met zulke platte pluggen.


Hoe bevalt die Fame powersupply Rafke Pafke? Ik zweer nu bij de Harley Benton Powerplant JR., heb er twee onder mijn pedaltrain JR, maar wil nog een tweede bord gaan maken waar ik het liefst één powersupply op zou zetten. Klinkt wel goed dat -ie geïsoleerde outputs heeft!

Die Fame is eigenlijk super. Muisstil! Voed er nu 10 pedalen mee. Enige (toch wel grote) nadeel is dat die gigantisch groot is. Maar goed, voor 35 euro mag je dan ook niet mekkeren.

Luke-wannabe
21 februari 2016, 18:30
@ Erik: Ik gebruik er twee voor 8 pedalen. Is wel muisstil. Ik ben er tevreden over! Het is zeker aan te raden!!
@ Rafke: Hij is wel echt flink ja, maar het is wel goedkoop ja! Misschien ga ik er ook wel één nemen.

FruscianteFan
21 februari 2016, 21:46
@ Erik: Ik gebruik er twee voor 8 pedalen. Is wel muisstil. Ik ben er tevreden over! Het is zeker aan te raden!!
Ja toen ik hem kocht, had ik 7 pedalen. Dus 3 op een daisychain en de rest apart. Was inderdaad muisstil. Ben ook nog steeds tevreden, mijn Blues Junior ruist zelf ruist méér dan er nog bij komt van de pedalen.

Braml
21 februari 2016, 22:35
Die gebruik ik om bij optredens vlot van gitaar te kunnen wisselen. Gaan dus 2 gitaren naar binnen. Zo vermijd je gedoe met gitaren unpluggen en zo.

Ah dus normaal gaan er 2 kabels in. Op je foto gaat er maar 1 in, vandaar dat ik verward was. Maar thuis gebruik je die aby box natuurlijk niet echt.


Jan7 zag het goed :) Ze zijn nog nieuw dus ik weet niet hoe lang ze zullen meegaan. Maar ze lijken mij prima kabeltjes te zijn. Qua plaats besparing valt het wel wat tegen. Ik had gehoopt meer te kunnen winnen met zulke platte pluggen.

Voor platte pluggen ogen ze ook niet heel plat moet ik ook eerlijk zeggen. Als ik zo kijk lijkt het inderdaad niet veel te schelen met standaard kabeltjes.

FruscianteFan
22 februari 2016, 13:59
Ja toen ik hem kocht, had ik 7 pedalen. Dus 3 op een daisychain en de rest apart. Was inderdaad muisstil. Ben ook nog steeds tevreden, mijn Blues Junior ruist zelf ruist méér dan er nog bij komt van de pedalen.

Correctie: net nog ff wat geprobeerd (want ga morgen eerste opnamesessie van preproductie doen)

Versterker ruist best een beetje. Niet storend, maar het is er wel. Pedalen eraan toevoegen (met gitaar ingeplugd, volume dicht) geeft, als je goed luistert, wel wat extra ruis. Maar als ik de DD7 er tussenuit haal, is dat zo goed als weg. Let wel: pas als ik echt AB door voorzichtig de jack in de amp te drukken, tegen het punt aan waar hij contact maakt, dan hoor ik het met de DD7 ertussen.

Dus ik laat het lekker bij één PowerPlant Junior. Er is wel wat ruis, maar dat komt niet uit de gedaisychainde pedaaltjes :)

Luke-wannabe
23 februari 2016, 23:42
Goed mann!

D3nnis
24 februari 2016, 06:48
Die gebruik ik om bij optredens vlot van gitaar te kunnen wisselen. Gaan dus 2 gitaren naar binnen. Zo vermijd je gedoe met gitaren unpluggen en zo.


Gedoe? Een gitaar inpluggen?
Continu die dubbele kabel (of zender, dan wordt het helemaal leuk) hebben liggen lijkt mij veel meer gedoe dan af en toe even een kabel ompluggen?

Rafke Pafke
24 februari 2016, 10:14
Gedoe? Een gitaar inpluggen?
Continu die dubbele kabel (of zender, dan wordt het helemaal leuk) hebben liggen lijkt mij veel meer gedoe dan af en toe even een kabel ompluggen?

Wat wil je nu dat ik zeg? Ik stel alleen maar vast dat in mijn geval een gitaarwissel tijdens een optreden veel vlotter verloopt op deze manier. Als jij het makkelijker vindt met gewoon uit- en inpluggen dan doe je dat toch zo?

BorisA
24 februari 2016, 11:29
Neen, die voeding past er inderdaad niet onder, zelfs niet als ik de voetjes van de Pedaltrain wat verleng. Het is een fame DCT. Spotgoedkoop maar wel 8 geïsoleerde uitgangen. Helaas een enorme grote lompe doos. Maar dat was tot nu toe geen probleem. Maar voor ik me nu een nieuw pedaal aanschaf zal ik me toch echt eerst een Powertrain of Pedalpower moeten aanschaffen ja....

Kijk ook eens naar de HB PowerplantTuner. Goedkope oplossing en je kan je huidige tuner verkopen ;-)

D3nnis
24 februari 2016, 11:33
Wat wil je nu dat ik zeg? Ik stel alleen maar vast dat in mijn geval een gitaarwissel tijdens een optreden veel vlotter verloopt op deze manier. Als jij het makkelijker vindt met gewoon uit- en inpluggen dan doe je dat toch zo?
Voel je niet zo aangevallen man!
Ik stel gewoon een doodnormale vraag.

Jouw laatste zin geldt voor ongeveer 99% van álles op dit forum, dus kunnen we net zo goed de tent sluiten.

Joost de Ruig
24 februari 2016, 11:40
Mag ik het bier al koud zetten? :)

Maar euhh, heerlijk toch dat ieder zijn eigen wieltje uitvindt? Best een aardig onderdeel van de hele hobby.

Pepe
24 februari 2016, 11:47
Ach, ik heb ook mijn akoestische gitaar permanent aangelijnd in een tuner met een DI erachter. Moet je even op de tuner trappen om er geluid uit te krijgen. 2 gitaren op hetzelfde boardje is apart maar nog niet zo raar als een banjo snaren op je plank en daar zijn een hoop hits mee gemaakt.

Rafke Pafke
24 februari 2016, 12:10
Voel je niet zo aangevallen man!
Ik stel gewoon een doodnormale vraag.

Jouw laatste zin geldt voor ongeveer 99% van álles op dit forum, dus kunnen we net zo goed de tent sluiten.

Ik voelde mij helemaal niet aangevallen. Jij stelde een vraag en ik antwoordde. Meer leek er mij niet aan de hand te zijn. Jij vind het blijkbaar geen gedoe, ik wel. Dus moet je het doen zoals jij het beter vind.

Joost de Ruig
24 februari 2016, 12:16
2 gitaren op hetzelfde boardje is apart maar nog niet zo raar als een banjo snaren op je plank en daar zijn een hoop hits mee gemaakt.

Was het niet James Burton die daarmee begon. Setje 0.07 was toen nog niet verkrijgbaar.

http://heliopolis.la/wp-content/uploads/2014/08/a_james-elvis_011.jpg

Rafke Pafke
24 februari 2016, 12:23
2 gitaren op hetzelfde boardje is apart maar nog niet zo raar als een banjo snaren op je plank en daar zijn een hoop hits mee gemaakt.

Ik wist niet dat het zo raar was? :) Ik ken namelijk verschillende mensen die het ook doen.

Pepe
25 februari 2016, 01:15
Verschillende mensen?
Het is een beetje omslachtig, het voegt niks toe aan je geluid maar neemt real estate in op je board. En je hebt snoeren die elkaar steeds zullen kruisen op de vloer en aan een van die snoeren hangt ook nog een gitaar in een standaard, een accident waiting to happen.
Maar soit, als het voor jou werkt, wie doet je wat.

Jan Buurman
25 februari 2016, 09:07
In een band gebruikte ik twee gitaren in verschillende stemmingen en gebruikte toen ook een ABbox. Dat heb ik toen gedaan omdat dat beter werkte bij een soepel lopende show. Tussen de outtro en de intro (of als twee nummers gekoppeld waren) wisselde ik gitaar en switchte met één druk op de knop van stemming. Werkte prima. Ziet er veel soepeler uit dan "Plug eruit (input killen), gitaar weg zetten, gitaar pakken, plug er in (input open zetten)." Zeker als het meerdere keren per gig moet gebeuren. Zolang ik geen roadies had was dit de oplossing..
Ik begrijp dus heel goed dat dit wel eens erg goed kan werken...

Kim Wilson
25 februari 2016, 09:19
Ik vind het ook geen vreemde oplossing, hoor. Als je een beetje systematisch werkt heb je geen last van kruisende kabels, en plek op je board mag geen issue zijn. Dat is het bij andere pedalen ook niet. Als je het nodig acht, moet er ruimte voor zijn, of het nou een overdrive is of een ABY box.

Braml
25 februari 2016, 09:29
Ik vind het ook geen vreemde oplossing, hoor. Als je een beetje systematisch werkt heb je geen last van kruisende kabels, en plek op je board mag geen issue zijn. Dat is het bij andere pedalen ook niet. Als je het nodig acht, moet er ruimte voor zijn, of het nou een overdrive is of een ABY box.

Maar toch, als je zoals mij voornamelijk gigs hebt in kleine kroegjes dan moet je echt zorgen dat je pedalboard zo klein is als het maar kan. Anders past het gewoon echt niet. Maar bij zulke gigs is het ook niet echt nodig om steeds van gitaar te wisselen dus is een ABY box sowieso overbodig.

Rafke Pafke
25 februari 2016, 09:50
Verschillende mensen?
Het is een beetje omslachtig, het voegt niks toe aan je geluid maar neemt real estate in op je board. En je hebt snoeren die elkaar steeds zullen kruisen op de vloer en aan een van die snoeren hangt ook nog een gitaar in een standaard, een accident waiting to happen.
Maar soit, als het voor jou werkt, wie doet je wat.

Ik vind het eigenlijk alles behalve omslachtig. Het neemt inderdaad wel wat extra ruimte in op je pedalboard. Maar zoals je kon zien heb ik een Mooer ABY box, dat is al bij al vrij klein. Maar die snoeren zijn tot op heden eigenlijk geen probleem. Hangt er misschien vanaf waar op het podium je gitaarrek staat. Maar ik heb nog geen last gehad van snoeren die in elkaar vast geraken of dergelijke.

En inderdaad, ik ken zoals gezegd verschillende mensen die dat doen, in coverbandjes uit mijn buurt. Het is misschien een regiogebonden aangelegenheid :) Ik heb het idee gehaald bij een ander bandje dat in een café speelde bij mij in het dorp.

Rafke Pafke
25 februari 2016, 09:57
In een band gebruikte ik twee gitaren in verschillende stemmingen en gebruikte toen ook een ABbox. Dat heb ik toen gedaan omdat dat beter werkte bij een soepel lopende show. Tussen de outtro en de intro (of als twee nummers gekoppeld waren) wisselde ik gitaar en switchte met één druk op de knop van stemming. Werkte prima. Ziet er veel soepeler uit dan "Plug eruit (input killen), gitaar weg zetten, gitaar pakken, plug er in (input open zetten)." Zeker als het meerdere keren per gig moet gebeuren. Zolang ik geen roadies had was dit de oplossing..
Ik begrijp dus heel goed dat dit wel eens erg goed kan werken...

Het is mijn geval om exact dezelfde reden. Per optreden gebruik ik 3 gitaren in drie verschillende stemmingen. Grotendeels speel ik op een gitaar in standard stemming. Maar ik heb er ook ééntje in open E (voor slide) en eentje in open G (voor Stones en Status Quo). Voor de pauze de nummers met Open G en na de pauze de nummers met open E. De enige reden waarom ik het op deze manier doe is om de gitaarwissels zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Kim Wilson
25 februari 2016, 10:17
Maar toch, als je zoals mij voornamelijk gigs hebt in kleine kroegjes dan moet je echt zorgen dat je pedalboard zo klein is als het maar kan. Anders past het gewoon echt niet. Maar bij zulke gigs is het ook niet echt nodig om steeds van gitaar te wisselen dus is een ABY box sowieso overbodig.
Nu projecteer je je eigen situatie op die van anderen. Wat heeft de omvang van een zaal of optreden te maken met het wel of niet wisselen van gitaren? Wat als je er één in een andere stemming hebt staan? Echt onzin wat je hier zegt. Wat jij niet nodig vindt, vindt een ander juist onmisbaar. Ik heb niks met delays, maar ik zeg tegen anderen toch ook niet dat het overbodig is?

Rafke Pafke
25 februari 2016, 10:17
Maar toch, als je zoals mij voornamelijk gigs hebt in kleine kroegjes dan moet je echt zorgen dat je pedalboard zo klein is als het maar kan. Anders past het gewoon echt niet.

Ik heb een Pedaltrain 2. Ik ben nog geen kroeg tegengekomen waar ik die niet binnen kreeg :D

Kim Wilson
25 februari 2016, 10:18
Ik heb een Pedaltrain 2. Ik ben nog geen kroeg tegengekomen waar ik die niet binnen kreeg :D
En anders doet de bassist maar een stap opzij. :)

Rafke Pafke
25 februari 2016, 10:21
De zielepoot staat nu meestal al ergens tussen de floor toms van de drummer en de muur ingepropt :)

D3nnis
25 februari 2016, 10:27
Ik voelde mij helemaal niet aangevallen. Jij stelde een vraag en ik antwoordde. Meer leek er mij niet aan de hand te zijn. Jij vind het blijkbaar geen gedoe, ik wel. Dus moet je het doen zoals jij het beter vind.
Begrijp me niet verkeerd (nou ja, misschien begreep ik jou wel verkeerd...),als het werkt dan werkt het, zoals je al zegt.
Het pakken van een andere gitaar is alleen al net zo veel of meer gedoe dan het ompluggen van de kabel :)
Misschien moet ik het eens proberen..

Het ruimte op pedalboard lijkt me niet echt een argument zoals ook al aangegeven ; als je twee of drie gitaren neer kunt zetten, dan past zo'n a/b Box ook nog wel.

Trouwens, qua ruimte...ik heb nog nooit ergens gespeeld (in een 5 mans formatie), waar het -met enige improvisatie- onmogelijk was om met mijn board van (toen) 85x47 cm te spelen.
Maar de reservegitaar moest dan wel soms in de koffer blijven :D

mattihafler
25 februari 2016, 10:30
Ik heb 8 gitaren in een rack staan tijdens optreden. Ook allemaal via ab splitters aangesloten.


Ik gebruik er eigenlijk altijd maar 1.
Maar staat wel stoer

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

D3nnis
25 februari 2016, 10:31
Ik heb 8 gitaren in een rack staan tijdens optreden. Ook allemaal via ab splitters aangesloten.

Ik gebruik er eigenlijk altijd maar 1.


Kijk, zo hoort het ;)

Kim Wilson
25 februari 2016, 10:34
Begrijp me niet verkeerd (nou ja, misschien begreep ik jou wel verkeerd...),als het werkt dan werkt het, zoals je al zegt.
Het pakken van een andere gitaar is alleen al net zo veel of meer gedoe dan het ompluggen van de kabel :)
Misschien moet ik het eens proberen..

...

Het is inderdaad al gedoe. Als je niet hoeft om te pluggen, elimineer je al weer een handeling.

Ik speel met één akoestische en soms twee elektrische gitaren. Ik merk dat ik prettiger van elektrisch naar akoestisch (of andersom) overstap dan wissel tussen twee elektrische gitaren. In het eerste geval hoef ik me namelijk niet druk te maken over het ompluggen, met alle gekraak van dien (wat je dan weer kunt voorkomen met het intrappen van je tuner, maar het is wel weer een handeling). Het is dan simpel volume uit en wegzetten, klaar.

FruscianteFan
25 februari 2016, 10:39
't Is heel erg smaakgebonden.

Ik vind een AB meer gedoe dan jacks ompluggen. Ook omdat ik één Monster van 70 euro wel genoeg vind. Ach, kost twee seconden meer?

D3nnis
25 februari 2016, 10:44
Nou vind ik het wisselen van gitaren sowieso de vaart uit een set halen. Zou ik dan ook tot een minimum willen beperken. Maar aan de andere kant wil je eigenlijk ook niet dat de set opbouw afhankelijk is van het al dan niet moeten wisselen van gitaar.
Eeuwig dilemma :D

Braml
25 februari 2016, 10:53
Nu projecteer je je eigen situatie op die van anderen. Wat heeft de omvang van een zaal of optreden te maken met het wel of niet wisselen van gitaren? Wat als je er één in een andere stemming hebt staan? Echt onzin wat je hier zegt. Wat jij niet nodig vindt, vindt een ander juist onmisbaar. Ik heb niks met delays, maar ik zeg tegen anderen toch ook niet dat het overbodig is?

Sorry hoor, ik zeg alleen maar dat er ook mensen zijn die wél te weinig ruimte hebben voor een ab-box. Ik zeg niet dat iedereen het zoals mij moet doen. Maar goed ik zal wel stil zijn.

Kim Wilson
25 februari 2016, 10:53
Nou vind ik het wisselen van gitaren sowieso de vaart uit een set halen. Zou ik dan ook tot een minimum willen beperken. Maar aan de andere kant wil je eigenlijk ook niet dat de set opbouw afhankelijk is van het al dan niet moeten wisselen van gitaar.
Eeuwig dilemma :D
Je kunt de vaart er best inhouden. Je staat met 4, misschien 5 man op het podium. Wat doet jou denken dat jij onmisbaar bent voor het op gang houden van de set? Die andere 3 of 4 kunnen ook wel wat opvullen zonder jou, toch? Als je bijvoorbeeld de drummer alvast laat inzetten, heb jij echt wel even 10 seconden de tijd om een andere gitaar te pakken.

Kim Wilson
25 februari 2016, 10:55
Sorry hoor, ik zeg alleen maar dat er ook mensen zijn die wél te weinig ruimte hebben voor een ab-box. Ik zeg niet dat iedereen het zoals mij moet doen. Maar goed ik zal wel stil zijn.
Nee, dat hoeft niet. Maar jij kunt niet voor een ander bepalen hoe nodig het wisselen van gitaren is. Als je een gitaar hebt die in een andere (open) stemming staat, moet je al wisselen, hoe groot of klein je gig ook is.

Braml
25 februari 2016, 11:02
Nee, dat hoeft niet. Maar jij kunt niet voor een ander bepalen hoe nodig het wisselen van gitaren is. Als je een gitaar hebt die in een andere (open) stemming staat, moet je al wisselen, hoe groot of klein je gig ook is.

Ik zeg toch ook niet dat hij iets op een bepaalde manier moet doen. Ik vertel alleen wat over mijn eigen situatie en waarom een ab-box in mijn geval niet handig is. Volgens mij zei iemand (was jij dat?) dat ruimte op je bord nooit een probleem mag zijn. Het enige wat ik zeg is dat ik het daar niet mee eens ben want in mijn situatie kan ruimte heel goed een probleem zijn. Ik snap echt niet wat er mis is met mijn opmerking.

D3nnis
25 februari 2016, 11:20
Je kunt de vaart er best inhouden. Je staat met 4, misschien 5 man op het podium. Wat doet jou denken dat jij onmisbaar bent voor het op gang houden van de set? Die andere 3 of 4 kunnen ook wel wat opvullen zonder jou, toch? Als je bijvoorbeeld de drummer alvast laat inzetten, heb jij echt wel even 10 seconden de tijd om een andere gitaar te pakken.

Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben. Helemaal niet.
Dat jij vind van niet wil niet zeggen dat het niet zo is.
Weleens gekeken naar een band waar zo'n pipo continu wisselt? Om gek van te worden.

Kim Wilson
25 februari 2016, 11:31
Ik zeg niet dat ik onmisbaar ben. Helemaal niet.
Dat jij vind van niet wil niet zeggen dat het niet zo is.
Weleens gekeken naar een band waar zo'n pipo continu wisselt? Om gek van te worden.
Ik heb een keer op een festival een optreden gezien van Björn Berge. Die was in z'n eentje met alleen maar akoestische gitaren. En ongeveer voor elk nummer pakte hij weer een andere gitaar. Maar gek genoeg was hij tussen de nummers door ook zo bezig het publiek te vermaken, dat die wissels niet eens storend waren of de vaart eruit haalden.

Wat ik maar wil zeggen, als je een keer of drie in een set moet wisselen van gitaar, zorg er dan voor dat er iets anders te doen is op het podium. De hele band kan wachten tot jij je andere gitaar om hebt hangen, maar ze kunnen ook alvast het volgende nummer inzetten of de gelegenheid nemen om het publiek toe te spreken of zo. Laat een gitaarwissel in elk geval niet domineren. Als er ergens anders op het podium iets gebeurt, let niemand op jouw wissel.

FruscianteFan
25 februari 2016, 11:40
Ik heb drie delaypedalen, kan ik lekker mee kutten als ik van gitaar wissel ;)

D3nnis
25 februari 2016, 11:58
Wat ik maar wil zeggen, als je een keer of drie in een set moet wisselen van gitaar, zorg er dan voor dat er iets anders te doen is op het podium. De hele band kan wachten tot jij je andere gitaar om hebt hangen, maar ze kunnen ook alvast het volgende nummer inzetten of de gelegenheid nemen om het publiek toe te spreken of zo.

Natuurlijk, heb je helemaal gelijk in.
Ik kies er zelf voor om niet oeverloos te wisselen, veel handiger, vooral daar waar het zo'n 90% nummers met gitaar intro betreft.

Joost de Ruig
25 februari 2016, 17:50
Out: HB Tuner
Out: T-Rex Ghost reverb
On: T-Rex Phaser
On: TX Electronic Polytune 2
On: Sommer Groove+ (8 nieuwe kabels met ultra platte plug)


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/v/t1.0-9/12742554_827511700704256_2738407555173757893_n.jpg ?oh=1f4b7030beee1c3c6539995b36a715c0&oe=575EB8B2

Braml
25 februari 2016, 18:15
Bevalt die tremolo joost?

D3nnis
25 februari 2016, 18:16
Hoe bevalt die wah?
Mijn eerste wah was een morley pro wah (of zoiets). Voordeel ten opzichte van al die goedkope cry baby dingen: hij kraakte nooit, want werkte met een lampje.

Joost de Ruig
25 februari 2016, 18:29
Bevalt die tremolo joost?

Voor die €30 :) :)

Met name geschikt voor een subtiele tremelo, maar minder goed dan bv de onboard van een Vibrolux.

Joost de Ruig
25 februari 2016, 18:31
Hoe bevalt die wah?
Mijn eerste wah was een morley pro wah (of zoiets). Voordeel ten opzichte van al die goedkope cry baby dingen: hij kraakte nooit, want werkte met een lampje.

Het is een wah/volume, dus 2 in 1. Prima ding hoor, nadeel: nogal groot.

barno
25 februari 2016, 18:35
Ik ben niet echt een pedalenman maar sinds kort maar weer es beginnen spelen met wat stompboxjes. Die Boss tremolo en line6 delay vind ik maar niks, mss komt daar ooit iets anders voor in de plaats.


http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/Bestand 25-02-16 18 29 50_zpso386nn8w.jpeg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/Bestand 25-02-16 18 29 50_zpso386nn8w.jpeg.html)

Joost de Ruig
25 februari 2016, 18:45
Barno en Line6, dat kon ook niet goed gaan :)

Pepe
25 februari 2016, 19:49
Was gisteren bij de Paladins, enige pedaaltje was een harmonic trem voor 1 nummertje, zelfs stemmen deed Gonzales nog op het gehoor. Heel veel reverb uit de amp en dan bedoel ik de grotten van Han.
Ik heb nog nooit zo'n groots geluid uit een gitaar gehoord, het vulde de hele zaal. Godsamme, weg met die degenererende kut dingen denk je dan.

the sure thing
25 februari 2016, 20:41
Zo was ik ooit bij een optreden van Herman Brood. Een gitarist had een gitaar en een VOX AC30. Verder NIKS. Heerlijk geluid en lekker veelzijdig.


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
25 februari 2016, 20:51
Zo was ik ooit bij een optreden van Herman Brood. Een gitarist had een gitaar en een VOX AC30

David Hollestelle? Dany Lademacher?

Swaag
25 februari 2016, 20:55
David Hollestelle? Dany Lademacher? Ferdi Karmelk, Erwin Java?

Pepe
25 februari 2016, 20:56
Vox en Marshall is Hollestelle gok ik.

the sure thing
26 februari 2016, 08:39
Het was meer dan 20 jaar geleden....


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Kim Wilson
26 februari 2016, 08:46
Was gisteren bij de Paladins, enige pedaaltje was een harmonic trem voor 1 nummertje, zelfs stemmen deed Gonzales nog op het gehoor. Heel veel reverb uit de amp en dan bedoel ik de grotten van Han.
Ik heb nog nooit zo'n groots geluid uit een gitaar gehoord, het vulde de hele zaal. Godsamme, weg met die degenererende kut dingen denk je dan.
Apart is dat, hè? Ik was een paar jaar geleden bij de Stray Cats in de HMH, en die haalde ook zo'n kamerbreed geluid uit z'n gitaar. Nou is het ook hun manier van spelen, maar alleen die dikke toon al... :mmmm:

Dutch66
26 februari 2016, 09:20
Kijk, zo hoort een TS er uit te zien, heerlijk goor, flink beschadigd en zichtbare
sporen van een eerdere (true) by-pass operatie, helemaal goed....

FruscianteFan
26 februari 2016, 11:09
Ik was gister bij Cross-Linx met o.a. Neil Finn.

Finn haalde prachtige geluiden uit zijn gitaar. Qua pedalen gebruikte hij 2 tuners, een Hendrix Wah, Mudhoney II, EHX Freeze, Crowther Hotcake, Lehle switch, EHX SuperEgo, Memory Man Deluxe (oude) en een Boss Delay, ik vermoed de DD3. De gitaar was zijn oude vertrouwde Gretsch Firebird Jet, zijn amp een Blues Junior.

barno
26 februari 2016, 12:42
Kijk, zo hoort een TS er uit te zien, heerlijk goor, flink beschadigd en zichtbare
sporen van een eerdere (true) by-pass operatie, helemaal goed....

voilà een close up speciaal voor u, ik schat true compagnion bij 25 jaar optredens ofzo. (operaties heb ik nooit uitgevoerd, ken daar geen knijt van :)


http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/Bestand%2026-02-16%2012%2037%2014_zpsgexwy9rq.jpeg (http://s158.photobucket.com/user/barnnno/media/Bestand%2026-02-16%2012%2037%2014_zpsgexwy9rq.jpeg.html)

Pepe
26 februari 2016, 12:50
Funky.
Het is een beetje raar maar ik heb een MP sweet honey die er ook vrij getergd uitziet en om die reden toch vaak op het boardje verschijnt. En omgekeerd zijn er dingen die daar nooit op belanden omdat ze gewoon te lelijk voor woorden zijn. Met lelijk bedoel ik shiny new bad design.
Het blijft raar volk, gitaristen.

barno
26 februari 2016, 13:08
ja, die line6 delay kan ik gewoon niet objectief op zijn geluid beoordelen, soms denk ik, tiens er zitten wel bruikbare echo's in, maar het werkelijk hemeltergend lelijke ontwerp zegt van niet.

Joost de Ruig
26 februari 2016, 13:16
Ik was gister bij Cross-Linx met o.a. Neil Finn.

Finn haalde prachtige geluiden uit zijn gitaar. Qua pedalen gebruikte hij 2 tuners, een Hendrix Wah, Mudhoney II, EHX Freeze, Crowther Hotcake, Lehle switch, EHX SuperEgo, Memory Man Deluxe (oude) en een Boss Delay, ik vermoed de DD3. De gitaar was zijn oude vertrouwde Gretsch Firebird Jet, zijn amp een Blues Junior.

Zo he, je had een scherpe blik op zijn pedalboard, of een superb gehoor :)

FruscianteFan
26 februari 2016, 13:19
Of een telefoon op zak waarmee ik na afloop even inzoomde op de pedalen. Maar sowieso, dat doe ik bijna elk optreden wel. Raak je ook wel getraind in, als je er zo mee bezig bent als ik.

Pepe
26 februari 2016, 13:50
Die hotcake verbaast me niks, als hij die al niet zou gebruiken :D

FruscianteFan
26 februari 2016, 14:53
Die hotcake verbaast me niks, als hij die al niet zou gebruiken :D

Het was ook niet zo heel moeilijk nee - Mudhoney II, Hotcake, Memory Man en DD3 zijn redelijk standaard voor hem ;)

FruscianteFan
26 februari 2016, 15:05
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/IMG_2659.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/IMG_2659.jpg.html)

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/IMG_2672%201.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/IMG_2672%201.jpg.html)

Rafke Pafke
26 februari 2016, 15:08
http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/IMG_2659.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/IMG_2659.jpg.html)

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/IMG_2672%201.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/IMG_2672%201.jpg.html)

Wie is die ouwe knook?

Pepe
26 februari 2016, 15:15
Het was ook niet zo heel moeilijk nee - Mudhoney II, Hotcake, Memory Man en DD3 zijn redelijk standaard voor hem ;)

Ik bedoel dat die hotcake min of meer speciaal voor hem gebouwd is.

FruscianteFan
26 februari 2016, 15:22
Da's waar ook.

Vind het wel mooi dat er een aantal instrumenten zijn waar hij bij zweert - die rode Gretsch was bij 'farewell to the world', 20 jaar terug, ook al zijn main gitaar. Zelfde geldt voor de Hotcake. Maar intussen varieert hij wel flink met delays/vibrato's, zijn de Freeze en Superego relatief nieuw maar wel blijvertjes, en qua versterkers zal hij een flink arsenaal hebben - veelal combi's van Fender Blues Juniors, AC30's en Matchless.

the sure thing
26 februari 2016, 16:53
Aan zn stekkerblok te zien komt ie uit GB


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

FruscianteFan
26 februari 2016, 16:58
Aan zn stekkerblok te zien komt ie uit GB


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Huiswerk!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Neil_Finn

the sure thing
27 februari 2016, 17:38
Mijn nieuwe bordje: alle patchkabels nu gesoldeerd. Alles staat op een pedaltrain pro. Lekker veel ruimte!

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160227/767a975780b2ddd703cc35ffa3e4db2b.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

JeroenSchaaf
28 februari 2016, 15:02
Artifartsi live foto van gisteren :

http://40.media.tumblr.com/8a1b9a78c8ce88297d6ded21b879c949/tumblr_o39dcv6ciR1qcodwlo3_1280.jpg

Outrage
28 februari 2016, 21:44
Artifartsi live foto van gisteren :

http://40.media.tumblr.com/8a1b9a78c8ce88297d6ded21b879c949/tumblr_o39dcv6ciR1qcodwlo3_1280.jpg

Staat daar nu een Amp 11 op jouw board? Tevreden over het pedaaltje? Gebruik je het als stand alone?

Braml
28 februari 2016, 22:41
Hopelijk gaat dit zo goed? Heb nét een photobucket account gemaakt hiervoor en dit is de eerste keer dat ik mijn eigen foto's op gitaarnet zet.

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/Pedalboard_zps5uwms6sv.jpg?t=1456608544

http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/Gitaren%20en%20Amp_zpsb60n42lm.jpg?t=1456608542

Kijk aan, ik ben net flink aan het prutsen geweest, alle pedalen van het bord gehaald en opnieuw begonnen. Ben best wel tevreden nu! Ik heb verder nog een Boss BD-2 Blues Driver en een Brunetti Mercury Box. Ik gebruik de OCD als mn drive voor rythm, en ik heb vandaag ontdekt dat mn DS-2 goed als booster voor solo's gebruikt kan worden. In turbostand 2 geeft hij wat extra mids mee wat daar erg fijn voor is!

Helaas past mn Powerplant Jr niet onder mijn pedalboard, maar misschien dat ik nog rubberen voetjes onder mn pedalboard kan zetten om hem op te hogen, zodat ik de Powerplant Jr nog netjes onder het pedalboard kwijt kan. Er zit al een gleuf in het pedalboard vlak boven de chorus en de tuner, daar zouden de stroomkabels doorheen kunnen.

JeroenSchaaf
29 februari 2016, 12:01
Staat daar nu een Amp 11 op jouw board? Tevreden over het pedaaltje? Gebruik je het als stand alone?

Klopt! Zeer tevreden over het pedaal :-) Stacked goed met zowel de Fulldrive 2 als de Box Of Rock.:cheerup:

Pepe
2 maart 2016, 14:43
Ik heb geen vast board, het verandert per toepassing.

Dit heb ik gebruikt voor opnames voor een Hotel California sound, de LazyJ voor de fuzzy tweed, met de archer kan je het middengebied regelen, de Deco werd gebruikt voor een ADT effect zoals in While my guitar gently wheeps.

http://imageshack.com/a/img921/4200/lq4qon.jpg



Dit was het live board van afgelopen weekend. Ik had een Fender amp mee dus de Strymon was overbodig maar soit.

http://imageshack.com/a/img924/1668/0DCWs1.jpg

schizo910
9 maart 2016, 14:27
:D:D:Dhttp://i.imgur.com/VJEbKKf.jpg

Philippe
9 maart 2016, 15:11
Ziet er strak uit!

Retorische vraag misschien, maar hoe bevalt die Mobius? Zit eraan te denken om mijn losse chorus, flanger, vibe, en rotary weg te doen en de Mobius neer te leggen, maar om de 1 of andere onverklaarbare reden twijfel ik.

Pearl
9 maart 2016, 16:13
Aah, cool dit topic. Nog niet eerder gezien en precies wat ik zoek om inspiratie op te doen voor mijn nog te bouwen pedalboard.

schizo910
9 maart 2016, 18:44
Bevalt me uitstekend! Nu met de looperswitcher helemaal, aansturen via Midi!

RednoiZ
9 maart 2016, 19:33
Hoe bevalt die polara?
Zit zelf ook over een reverb te denken, of de boss rv-6 of de polara, geen geld voor strymon..
Mooi bord.

schizo910
9 maart 2016, 21:27
Polara is ook prima! Klinkt gewoon fijn, ik vind vooral de shimmer tof.

Luke-wannabe
10 maart 2016, 08:45
Ik heb geen vast board, het verandert per toepassing.

Dit heb ik gebruikt voor opnames voor een Hotel California sound, de LazyJ voor de fuzzy tweed, met de archer kan je het middengebied regelen, de Deco werd gebruikt voor een ADT effect zoals in While my guitar gently wheeps.

http://imageshack.com/a/img921/4200/lq4qon.jpg



Dit was het live board van afgelopen weekend. Ik had een Fender amp mee dus de Strymon was overbodig maar soit.

http://imageshack.com/a/img924/1668/0DCWs1.jpg
Pepe, I like your style.

Jasper.
11 maart 2016, 13:31
Net een nieuw boardje + voeding gekocht. Ik was het wat zat de koffer mee te zeulen en mijn adapter vertoont kuren.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-0/q85/p526x296/644613_983663161722247_6342321078346192291_n.jpg?o h=03195a69246941ea145b93cecd48c5a9&oe=574C18CE

Er komt nog wel een latje oid tussen de voetjes en board om hem iets te verhogen zodat de powerplant er onder past. De Flashback zit in de loop en zo moet ik telkens de flashback eraf halen om de kabels er in/uit te krijgen.

RednoiZ
11 maart 2016, 15:26
http://i.imgur.com/ns5v8m5.jpg?1

Wat veranderingen, flashback x4 weg, boss re 20 weg ervoor in de plaats boss dd500 delay en rv 6 reverb, erg blij mee..

mattihafler
11 maart 2016, 15:34
http://imgur.com/ns5v8m5http://imgur.com/ns5v8m5

Wat veranderingen, flashback x4 weg, boss re 20 weg ervoor in de plaats boss dd500 delay en rv 6 reverb, erg blij mee..

Mooi board!
Staat die pharaoh niet wat zacht?

RednoiZ
11 maart 2016, 15:53
Mooi board!
Staat die pharaoh niet wat zacht?

Bedankt,ja die moet even wat harder, gebruik hem niet heel vaak maar het is wel mijn favoriete fuzz.

telecastermaster
11 maart 2016, 17:36
Wat veranderingen, flashback x4 weg, boss re 20 weg ervoor in de plaats boss dd500 delay en rv 6 reverb, erg blij mee..

Ben zelf ook erg content met de RV-6.

bagheera
11 maart 2016, 19:03
Voor de ES-8 cry baby mini - keeley compressor pro - IN DE ES-8 - tube sreamer 808HW - Full drive Mosfet - T-rex mud honey - White Atom Fuzz , POG 2 - Boss DD3 - Mobius - Big Sky - NA ES-8 custom audio electonics clean boost . Tuner out Poly tune
Powerplant carl martin en pedal power digital voodoo lab .

Voornamelijk evidence audio sis kabeltjes en een paar plante waves

http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/WP_20160310_15_10_11_Pro_zpsfd4mlaas.jpg (http://s40.photobucket.com/user/bagheeraguitar/media/WP_20160310_15_10_11_Pro_zpsfd4mlaas.jpg.html)

showband
12 maart 2016, 10:21
rechtsonder trap je op twee bluesharpen?


da's een behoorlijke statement qua "ik speel geen blues";)

Outrage
18 maart 2016, 16:36
Nieuw pedalboard. Het vorige heb ik zelf gemaakt met een soort flightcase, maar dit is toch merkelijk minder werk. De delay en de phaser zitten in de effectsloop van mijn versterker. De rest gewoon vooraan. Dit werkt voor mij het beste. Misschien dat ik op termijn alles na elkaar zet. Er is nog wat plek over, en ik heb nog wel enkele pedaaltjes op op te vullen, maar op dit moment werkt dit bijzonder goed voor wat ik doe.

https://lh3.googleusercontent.com/ZH8gUgKgueMm7nv4aSdklQX0PAEcH-53OOSkbuEd6vry1FfDDEB5D7C3YLOHiqe-IOxwnAU8Sh6dP5qyOJ1yZSR98F6BNWF2ZNy87OITkIIb5waCK-9zfIQMZueZ43lBKucwIdtUyIUkXSSSy_O9LV5WVkbqTmwzDsg8 9n1vzijEhM4k8LH_32uCcp4pjd26SHubhRlsLRQMO3Y_SR1Qss OeiPmnb7Embbf4dwAc4aigXavAa1Xhl9Sz6ILbk2StWRE8dKWw EQyBg4qYEn_qpfDpLcRFr5KwVN-TEsFCDIbIcYxKLuR2qGFTV_vLYTDsfIAYEYPxUgJEJoGQJGDcf hRW0ee5FigQqkpJkRN1DK4kwc86uPwVuQw01G6NHnKoUhysEYB P_elqGgICzw2Rm31rRHc0GN6N_aF9yBDy3e98kLQLB48Dhn78p EJzrG32Kv7yUdWdU4LZHJKwC8I50xhcxMQZvFFhLNJlkrSZUwF XV1HcgzFTlpGqrCH0zv9hB7fJDUm3lwc4ds_J7C4pDv60GJ-tNvKdJb4lpIGrTZopq0wpDgPCQeSHzGZIr0lZBZzQ=w936-h702-no

steph
26 maart 2016, 10:27
Ook maar weer eens posten:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_1527_zpsnaoyv4nn.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_1527_zpsnaoyv4nn.jpg.html)

hefke
26 maart 2016, 10:41
Ook maar weer eens posten:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_1527_zpsnaoyv4nn.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_1527_zpsnaoyv4nn.jpg.html)

Mooi geordend bordje.
Leuk die Maxon/Ibanez pedaaltjes op een rij.
Doet me met weemoed terugdenken aan ca. 30 jaar geleden. Toen had ik (was eigenlijk van m'n vader) ook zo'n rijtje met Ibanez pedaaltjes. Ben zo stom geweest om rond '90 alles weg te doen omdat ik eigenlijk niet meer speelde.

the sure thing
26 maart 2016, 13:43
Ik kan zo ontzettend genieten van "nette" pedalboards zoals deze




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
26 maart 2016, 18:19
Ik kan zo ontzettend genieten van "nette" pedalboards zoals deze

Ik ook! Ik kan soms echt balen dat een een pedaalbord heb zonder die sleuven waar je de kabels door naar onder het pedaalbord kunt leiden. Dat ziet er zo strak uit. Bij mij bevindt alle bekabeling zich bovenop de plank. Naja het werkt in ieder geval..

FruscianteFan
26 maart 2016, 18:24
Ik ook! Ik kan soms echt balen dat een een pedaalbord heb zonder die sleuven waar je de kabels door naar onder het pedaalbord kunt leiden. Dat ziet er zo strak uit. Bij mij bevindt alle bekabeling zich bovenop de plank. Naja het werkt in ieder geval..
Ik heb dus sinds kort die EBS PCF kabeltjes. Superplatte én -kleine plugs, en bovendien verkrijgbaar in slechts 10 cm. Zeker als je pedalen naast elkaar zit die de jacks net op een andere plek hebben, kun je ze met ongeveer 1 cm speling naast elkaar zetten.

(PS: heb gewoon voor die kabels betaald, geen endorsement ofzo ;) )

Braml
26 maart 2016, 18:30
Ik heb dus sinds kort die EBS PCF kabeltjes. Superplatte én -kleine plugs, en bovendien verkrijgbaar in slechts 10 cm. Zeker als je pedalen naast elkaar zit die de jacks net op een andere plek hebben, kun je ze met ongeveer 1 cm speling naast elkaar zetten.

(PS: heb gewoon voor die kabels betaald, geen endorsement ofzo ;) )

Zijn dat deze?

http://www.thomann.de/nl/ebs_pcf_10_flat_patch_cable.htm?ref=search_rslt_eb s+pcf_370028_0

Heb ik ook wel eens voorbij zien komen, ziet er goed uit! Is dat nog een beetje van kwaliteit?

Pepe
26 maart 2016, 18:31
Ook maar weer eens posten:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_1527_zpsnaoyv4nn.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_1527_zpsnaoyv4nn.jpg.html)

Grappig hoe je een tijd sfeer terug zit in de kleuren..

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b9/fe/69/b9fe698b55b953f9be5bd38d7001c0ec.jpg

FruscianteFan
26 maart 2016, 18:55
Zijn dat deze?

http://www.thomann.de/nl/ebs_pcf_10_flat_patch_cable.htm?ref=search_rslt_eb s+pcf_370028_0

Heb ik ook wel eens voorbij zien komen, ziet er goed uit! Is dat nog een beetje van kwaliteit?

hiervoor had ik die cordial/rean combi van thomann. Ik hoor geen verschil, en ben best kritisch. Heb momenteel 12 pedalen waarvan 4 gebufferd (rest TB).

Braml
26 maart 2016, 19:48
hiervoor had ik die cordial/rean combi van thomann. Ik hoor geen verschil, en ben best kritisch. Heb momenteel 12 pedalen waarvan 4 gebufferd (rest TB).

Netjes! Als ik een keer ga upgraden weet ik wat ik ga kopen

fuchs
27 maart 2016, 12:19
Die kabeltjes heb ik ook, bevallen goed.

http://i296.photobucket.com/albums/mm169/fuchs180/IMG_8793%202_zpshjxofl5u.jpg (http://s296.photobucket.com/user/fuchs180/media/IMG_8793%202_zpshjxofl5u.jpg.html)

steph
28 maart 2016, 09:22
Grappig hoe je een tijd sfeer terug zit in de kleuren..

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/b9/fe/69/b9fe698b55b953f9be5bd38d7001c0ec.jpg

Man, ik mis inderdaad nog een gele hahaha
Dank jullie wel!

Medusil
29 maart 2016, 20:39
Na een week of 2 zwoegen eindelijk mijn bord gereïncarneerd! Nu is hij min of meer af™. Klaar om terug in bandverband te spelen.

Deze keer met gesoldeerde pluggen van Hicon (http://www.thomann.de/gb/hicon_flunderklinkenstecker_winkel.htm). Mijn mening is gemengd, Ik heb goede instrumentkabel gekocht ervoor, met als gevolg dat de patchkabels zeer stijf zijn. Dat maakt het een heel stuk moeilijker in gebruik dan bijv. Lava Cable. Maar als je dunnere kabel neemt klemmen de pluggen de kabel niet goed vast en verlies je trekontlasting. De pluggen zelf lijken zeer goede kwaliteit tot nu toe (maken goed contact desondanks twijfelachtige jacks).

Die Boss Volume staat als laatste in de keten en is voor wanneer ik vlug moet wisselen tussen orgel en gitaar. Ik heb anders niet genoeg tijd om zowel mijn plectrum in mn mond te nemen en volume af te draaien, en een fade vind ik nog altijd mooier dan een killswitch! De bovenste rij schuift eventueel nog wat naar links om rechts ergens een A/B box als input te hebben.

http://i1053.photobucket.com/albums/s470/Medusil/290316%20Pedalboard_zpsexnbb1z7.jpg (http://s1053.photobucket.com/user/Medusil/media/290316%20Pedalboard_zpsexnbb1z7.jpg.html)

http://i1053.photobucket.com/albums/s470/Medusil/290316%20guitar%20corner_zpsgk4jrasq.jpg (http://s1053.photobucket.com/user/Medusil/media/290316%20guitar%20corner_zpsgk4jrasq.jpg.html)

the sure thing
29 maart 2016, 21:31
Is dat een wekker rechts bovenin?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
29 maart 2016, 22:19
Is dat een wekker rechts bovenin?

:D

Ooit naar Clapton geweest in Ahoy. Na een uur keek hij na ieder nummer op zijn horloge en na 1.5 gaf hij er de brui aan. Sindsdien luister ik nauwelijks meer naar Clapton. Springsteen speelt minstens 2x zo lang en ik luister net zo graag naar Morello en Lofgren. Wat wel een apart duo is.

Medusil
29 maart 2016, 22:32
Is dat een wekker rechts bovenin?

Is een dashboardklokje (http://www.ebay.com/itm/0-30-Digital-LED-Panel-Time-Clock-Watch-for-DC-12V-24V-Car-Auto-Motor-E-bike-G-/300945754520?hash=item4611c3c998:m:ml8dKtM7i_wfdfm 0iJ-AFjA&vxp=mtr), werkt op 7 Volt of meer. KHeb het in een behuizing van Newtone gemonteerd. Mijn GSM gaat op optredens uit, en ik draag geen horloge, dus is wel handig!
Kwestie van (kwade) geluidsmannen met playlist en toegewezen tijd te verenigen.

the sure thing
29 maart 2016, 23:21
Ziet er cool uit!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Braml
30 maart 2016, 07:54
Ooit naar Clapton geweest in Ahoy. Na een uur keek hij na ieder nummer op zijn horloge en na 1.5 gaf hij er de brui aan. Sindsdien luister ik nauwelijks meer naar Clapton. Springsteen speelt minstens 2x zo lang en ik luister net zo graag naar Morello en Lofgren. Wat wel een apart duo is.

Ik ben in 2013 naar springsteen geweest in Nijmegen. 3 uur en 3 kwartier hield die beste man het vol, halleluja! Kan niet wachten tot ik er weer heen ga dit jaar :D

steph
30 maart 2016, 08:11
Ik ben in 2013 naar springsteen geweest in Nijmegen. 3 uur en 3 kwartier hield die beste man het vol, halleluja! Kan niet wachten tot ik er weer heen ga dit jaar :D

Z'n klokje was kapot?

Joost de Ruig
30 maart 2016, 08:34
Z'n klokje was kapot?

The Boss staat bekend om zijn lange optredens. 3 uur is heel normaal bij hem. Hij wil de bezoekers gewoon waar voor hun geld geven. €100,- voor een kaartje is tegenwoordig heel normaal, maar niet alle artiesten realiseren zich wat dat voor veel bezoekers voor bedrag is.

Braml
30 maart 2016, 08:39
Hij wil de bezoekers gewoon waar voor hun geld geven. €100,- voor een kaartje is tegenwoordig heel normaal

Nouja hij doet het niet púúr voor het publiek, deels wel waarschijnlijk. Hij geniet zelf ook van iedere seconde van elk optreden! Één brok energie die vent, niet normaal. Een kaartje kostte ongeveer 85 euro, maar voor 200 zou ik het nog steeds doen.

Rhythm Machine
30 maart 2016, 21:30
Is een dashboardklokje (http://www.ebay.com/itm/0-30-Digital-LED-Panel-Time-Clock-Watch-for-DC-12V-24V-Car-Auto-Motor-E-bike-G-/300945754520?hash=item4611c3c998:m:ml8dKtM7i_wfdfm 0iJ-AFjA&vxp=mtr), werkt op 7 Volt of meer. KHeb het in een behuizing van Newtone gemonteerd. Mijn GSM gaat op optredens uit, en ik draag geen horloge, dus is wel handig!
Kwestie van (kwade) geluidsmannen met playlist en toegewezen tijd te verenigen.

Heb je misschien ook een linkje naar die behuizing?

Medusil
31 maart 2016, 01:55
Heb je misschien ook een linkje naar die behuizing?
De behuizing vind je hier (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=526)!
Is zelfde formaat als alle 'nano' pedaaltjes. Ideaal voor A/B /loop switchers en simpele circuits.

the sure thing
31 maart 2016, 08:30
Geswitched van de Pedaltrain pro naar de Pedaltrain 3

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160331/ad8ed300fc4b92adbd615dad8b90856b.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160331/7f5f02c4e185707fa67ec8bbc253c269.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160331/19c7cda61525ed8304b58c8e230b20f0.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
31 maart 2016, 09:58
Sure thing: wat is dat voor een wah? Ziet er handzaam uit!
Mooie plank... Alleen zo'n stemapparaat 90 graden gedraaid (of welk ding dan ook), daar kan mijn autistische kant niet zo goed mee overweg :-)

HaroldA
31 maart 2016, 12:55
Oeh, en wat voor behuizing zit er om die switcher?

the sure thing
31 maart 2016, 16:30
De wah is van het merk Xotic. Een iets kleinere wah die vooral veelzijdig instelbaar is.

De switcher is van OneControl


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Rhythm Machine
31 maart 2016, 18:42
De behuizing vind je hier (http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=526)!
Is zelfde formaat als alle 'nano' pedaaltjes. Ideaal voor A/B /loop switchers en simpele circuits.

Bedankt voor de link. Daar heb je dan bovenaan een gat in gemaakt ter grootte van het klokje?

Medusil
1 april 2016, 12:48
Bedankt voor de link. Daar heb je dan bovenaan een gat in gemaakt ter grootte van het klokje?

Uiteraard :)

NRJay
1 april 2016, 14:15
Ik heb dus sinds kort die EBS PCF kabeltjes. Superplatte én -kleine plugs, en bovendien verkrijgbaar in slechts 10 cm. Zeker als je pedalen naast elkaar zit die de jacks net op een andere plek hebben, kun je ze met ongeveer 1 cm speling naast elkaar zetten.

(PS: heb gewoon voor die kabels betaald, geen endorsement ofzo ;) )

Kheb ze ook, super kabeltjes!!
Je hebt ze uiteraard ook in langere lengtes, wat soms wel handig is.

Aca Ilic
2 april 2016, 10:39
effectboard voor coverband project. Gewoon twee goede overdrives icm goede digitale shit en een expressie pedaal
http://i68.tinypic.com/k01344.jpg

paulusdeBKB
2 april 2016, 11:16
Blijft toch een überhandig ding, zo'n G-system

JimiDylan
2 april 2016, 17:24
Eindelijk m'n elektrische rig op orde voor Nick en de Doorsnee :3

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12919886_1096656620377711_7034058245689756880_n.jp g?oh=5964a3cb1282eaa34ac0e2e99a666e17&oe=5775429C

rocker_71
3 april 2016, 19:02
Eindelijk m'n elektrische rig op orde voor Nick en de Doorsnee :3

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12919886_1096656620377711_7034058245689756880_n.jp g?oh=5964a3cb1282eaa34ac0e2e99a666e17&oe=5775429C
Mooi! .... ..

britsie
4 april 2016, 17:01
Eindelijk m'n elektrische rig op orde voor Nick en de Doorsnee :3

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12919886_1096656620377711_7034058245689756880_n.jp g?oh=5964a3cb1282eaa34ac0e2e99a666e17&oe=5775429C
Met een bass compressor?! Werkt die beter dan de gitaarversie?

JimiDylan
4 april 2016, 21:29
Nee, ongeveer hetzelfde, toen de basscomp van mxr uitkwam was de studiocomp er nog niet, ik geloof dat ze van binnen bijna hetzelfde zijn, weet ik niet zeker though

jan7
4 april 2016, 21:40
ik geloof dat ze van binnen bijna hetzelfde zijn, weet ik niet zeker though
Ik geloof deze site en daar wordt gezegd dat ze identiek zijn http://www.ovnilab.com/ :)

MXR M87 "Bass" and M76 "Studio"] MXR has informed me that their new M76 "Studio" comp is exactly the same as the M87 "Bass" comp. They found that guitarists loved the sound of the M87, but were turned off by the word "bass" printed on it. So the M76 is for those guitarists.

JimiDylan
5 april 2016, 00:03
Haha ja dat dus! Ik vond het zelf ook raar om te kopen vanwege die naam, maar ik vond het gewoon een hele fijne comp, maat van me had 'm, dus ik heb 'm uitvoerig kunnen testen.

Henri H
5 april 2016, 09:43
Van de week ben ik bezig geweest met mijn board, eigenlijk alleen de chorus, flanger en de bekabeling vervangen.
De chorus heb ik vervangen omdat ik graag stereo speel, en de Maxon ASC10 dat wel heel mooi doet.
De flanger is vervangen omdat de DCF10 een storing heeft, dus die moet gerepareerd worden.

De Hicon patchkabels gaan van een rechte naar een haakse plug.
Er zijn maar weinig van dit soort kant en klare kabeltjes met meer dan 30 cm. lengte te vinden, die dan ook nog 's betaalbaar zijn. Deze heb ik via Thomann gekocht.

Oud (en smerig):

https://lh3.googleusercontent.com/evZtV8oIY-HIkj83dNt_Hr0IrTqpT6Ib7v9UQTz4cNHPBsPjob-TFzCZpdcDu4xO8D6JAc62nozeGv_3z2ZLGqPRxpFp9SCZerJEo 3fm5qu3IAEV7FzX11n3_xc45_0bpf4YMQ8ToIgQsbNVweBZQpf 616KBJniMphQ4xk2qvB8BSilfUf8SazGS_ocnCHR64D6-Mdd4_CrNnURAHKH1DR3-2mlsl0Fu1gduFx-cx1_sZuerFML8dv8HM12zPweKu_oDD4ZHsSaHYZfLn4uEeTjFN kYfVofeQzIC9NVjZuU_Y09DC3zqjipJfwks14v61KG1vC12FLE xMoBM0I_S6UZUwjdeOwnSqtF71rIk9MCawAJ0lLBKQR0XQFcc7 PCYvUR_aQ0YqqbeuWFLrcChsPFc3hEbaUv9JnLe2JQcMpO8hRA m6IFgu5XqdQzbQ5bc8jol37VkBYLFkpIv_fgRmy6gwGA5oKM8O UfZuot5uN41v2oYBuRv_-ceUbWmE6HL4e13n51UpQeOfQtPwj2B6Hv85AGzuv2qv-1cwW3OVIQfdtgdwv9LXfPHs2NLU0n1H9nW=w1632-h979-no

Nieuw:

https://lh3.googleusercontent.com/TB_8i6Dc3YwmIwdSDgWOLTXdHITt54ujtb-BptO2Uw71YDx9bXy4He0oiTpKrT_BOhkFwxpzy1OKdz3IpEEER FQ2ndqtLFHyu-8sU41hWWM2lt6Lb0BmYYyF4qRZfm4PWWvnXkCLlTDtYZW_VVti wCXxeOllrNU10nWIq2u_aZxoreoQrB7nsv05NDr-sPo1kwLpp9F4mDVcOyolmGG6ChbbgmhH2bDmNFyVKWXFWuj5Hk IwbNmbcPiEuRGzlMHlEeaBD1LksK_uC61bZphvpHl3uUs9_5EN F4AikeLcw7H-Vfv7e9m1aPhHpVcwJVR9mPdkwko-Rezt4tH7kRboJOj_mn0gR-FnekmCsEEbZ70WCWKn2WmJfMTI0I37YLWRcMP-QRX5ZTSzhCsFx-Ap0YWkPMpPYC96S2HSibqvAv_nIP9KKC-1GfJsAAhU7t7ZBUs5hPmN7GidK0JtTSChn3v69b9ZHY6jOxkwW gYLCqAU6rb_vtnStCn11MKuC0lcjpYNb8JtcBo0PwJ8XQHIj2v E9CQ4bbdUVbW2bDlG5W7x5u_KW_yhJ5YOMyZwaAZ7GtAM=w174 1-h979-no

rechter amp (JCM800 2204):

https://lh3.googleusercontent.com/uFXCU7M1OrSyhfYrfVdYfpCUD0a0cVI_LRS4Wtasq77FQgxN57 JEXUaXaZExAVv6onixhzrIZtH0qJGy6yqp7yeMcEVP2qxD3s0h UHXUt9RTyjj5Z4D-232R1lN34PBrRYvmjJo3gv3ZTCTmnAyr0wSdB01jKCK0YzVIna dQkxLUJkOi2dRaGMG7nRh2YkD4qSnWWaE_GtD8yO9fj_1yWslQ 09lvWEXtDfVFEpU5-MQsBQq-hcWV7aAnVMdPV6Vw4cjVfW32iLLsN7440YY-7kd-LwjG0aBhplCzA5QgZaj-RMx7-_QcIGSvBf3oWtGtNelG63fxxeBCQYH15QFGui7DEfXqCJij-kx4kbG7RtsyKp__4GCQ5TFWZl0rK7mAFL82-i6tnF4HoLNHH9zYs-CT3t-RIG-p5E4n1KFMjNJ7JyQymBnmBw011W5ITBhuh1gfe9-CmdrO9q9GGCcFsdwhB12W6agMHWkc5VTKT0E3oj32EvngsvOf_ YshNPUoD2NElzzOLR3VN9PkdOhLFJt-zblivUO6pzCpZpJdvfVixsl2eqYuG3VlVewbRoJXp147=w1741-h979-no

linker amp (Dr. Tube gemodificeerde JMP 2104 in een smallbox behuizing):

https://lh3.googleusercontent.com/vdZQXM3oV62jQyIn6d_FuXPA7T2di5qV0U94sszhF8948WlhdD sCC5sLTvAB_7iIdYh2nWGRLX2JFvTt3t-ihLKfseARbm9iGcLJtAarfGFfBgktjdDub6Q3wxB4LEsG0ToNx GXez0RxN8IGuuw6fTm69fe2mQJx605stx58Z34WzNaJE9L5URv KQIwvWO2_mUB5EaHeMHC1kQ3tBDH1VMQ3LsQ49lgGwBrRILHJq pzIKvJ-VqC_bx8W29ayFPSjHQUQiXnmZzJ7ZDI2o7PCDRqmMVBcS-n0FQKHtQEUKmIBh5eZW5BlYWbEfsVHyamSZe0rKGP8HGk3qrts sNLxDrmrZNQ8r89hL5_qSwurutx5zpYpSDrsO04sp9KBiL_7rR 8feHMf-bWRvtSiLErEMbnEcECHL3Nh0C0lmVfe28wVydg_1bijpULq4cv flDg6jQsJtU5scpNqOafdt0i17OHV3tLVahxqe2kuafs_SaYDd YsyFkLpocQ2PO-45XqqrDGiA5ByJpkr_lnvqPMtduaGpaMKELp6sxk7ZV4rYBX9n VGT2totPGsTrBu_ZH-ZfuhK=w1741-h979-no

WillemdaGuide
5 april 2016, 09:46
Ziet er goed uit Henri, zeer fraai!!

Henri H
5 april 2016, 09:49
Thx Willem!

Kim Wilson
5 april 2016, 09:51
Mooi spul, lekker veel modulatieshizzle. Ik kan er helemaal niks mee, maar ik vind het mooi als anderen daar wel mooi gebruik van kunnen maken. Dat zwarte kastje rechtsonder, wat is dat?

Henri H
5 april 2016, 10:03
Dank je Hans.

Dat zwarte kastje schakelt de 2 master volumes op mijn JCM800, maar kan ook evt. schakelen tussen clean/overdrive op een andere amp, een amp-switch dus.
Ik zou dat ook kunnen doen met de MusicomLab looper/switcher, maar dan ben ik minder flexibel, dus liever op deze manier.

the sure thing
5 april 2016, 20:17
Nog tevreden over je MusicomLab?




Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Henri H
6 april 2016, 20:32
Ja hoor, hoewel ik niet de volledige functionaliteit gebruik.
Ik gebruik hem op dit moment alleen als looper, en dan ook nog maar 4 van de 8.
Ook de switch-opties gebruik ik niet, want ik blijf dat liever met de ampswitches zelf doen.
Ik wil altijd nog 's kijken of ik mijn Intellifex er ook mee aan kan sturen, moet kunnen natuurlijk, maar ik heb er eigenlijk geen zin meer in, dus een eenvoudige looper was ook voldoende geweest.
Het is natuurlijk wel altijd handig als je zo'n ding hebt, want je bent erg flexibel.

speulmenneke
10 april 2016, 19:59
Sorry, ik krijg de foto zelf niet "direct" op dit bericht. Dan maar via deze link:

http://s1308.photobucket.com/user/speulmenneke/media/12931249_1016059585140704_2840755772098963528_n_zp slj8vcp7c.jpg.html?sort=3&o=0


Inpluggen in Boss Tuner, -> Jimi Hendrix Wah -> Boss Compressor CS3 -> Ibanez Tube Screamer TS9 -> Fulltone OCD -> Gitaar versterker Koch Twintone (staat niet op de foto :( )
De Marshall Tremolo, MXR mini chorus, MXR phase 90 en de Boss DD3 staan in de effects loop.

Joost de Ruig
10 april 2016, 20:11
Sorry, ik krijg de foto zelf niet "direct" op dit bericht. Dan maar via deze link:

Nu wel?

http://s1308.photobucket.com/user/speulmenneke/media/12931249_1016059585140704_2840755772098963528_n_zp slj8vcp7c.jpg.html?sort=3&o=0

speulmenneke
10 april 2016, 20:24
Nu wel?

http://s1308.photobucket.com/user/speulmenneke/media/12931249_1016059585140704_2840755772098963528_n_zp slj8vcp7c.jpg.html?sort=3&o=0

Nope........

Plant
10 april 2016, 20:46
Nu wel?

http://s1308.photobucket.com/user/speulmenneke/media/12931249_1016059585140704_2840755772098963528_n_zp slj8vcp7c.jpg.html?sort=3&o=0

Je moet de IMG link op Photobucket gebruiken en dan nog wat overbodige troep voor en achter eraf knippen.

http://i1308.photobucket.com/albums/s617/speulmenneke/12931249_1016059585140704_2840755772098963528_n_zp slj8vcp7c.jpg

toddzilla
14 april 2016, 17:11
Alweer een tijdje terug dat ik hier gepost heb. De LTD en Meteore zijn nieuw :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2603898/boardapr16.png

JimiDylan
19 april 2016, 13:17
Mooi! Hoe is die Freeze? Zit er al een tijdje aan te denken 'm ook te halen. Goed bruikbaar in bandformatie?

Koni05
19 april 2016, 14:42
Mooi! Hoe is die Freeze? Zit er al een tijdje aan te denken 'm ook te halen. Goed bruikbaar in bandformatie?

Daarop aanhakend: Op m'n pedalboard split ik het signaal via een POG octaver. Het dry signal gaat door de rest van de effecten naar een gitaarversterker en het wet signal gaat naar een basversterker (ik speel in een band zonder bassist).Nadeel hieraan is dat de 'baslijn' hetzelfde is als de 'gitaarlijn'. Nou kreeg ik het idee om een freeze te gebruiken om de baslijn bijvoorbeeld een maat lang 'neer te leggen' terwijl ik op m'n gitaar achtste noten speel. Is de freeze daar bruikbaar voor denk je? Op basis van filmpjes lijkt het me wel interessant om eens te proberen, al zal het behoorlijk wat tapdansen worden..

FruscianteFan
19 april 2016, 14:52
zou je dan niet beter op zoek gaan naar een bassist?

Koni05
19 april 2016, 15:55
zou je dan niet beter op zoek gaan naar een bassist?

Nee, daar hebben we lang en goed over na gedacht als band. Deze formatie werkt voor ons het beste. Het is het vooral dat ik soms wel de beschikking wil hebben over dat laag. En als ik daar dan ook nog flexibel in kan zijn, bijvoorbeeld met zo'n freeze, is dat mooi meegenomen. Al moet het wel binnen het redelijke blijven natuurlijk.

Bernardduur
19 april 2016, 16:18
He, ik ken dat. Zo heb ik ook een tijdje lang gespeeld (gitaar en drums)

Sindsdien ben ik meer bassist

FruscianteFan
19 april 2016, 16:21
Nee, daar hebben we lang en goed over na gedacht als band. Deze formatie werkt voor ons het beste. Het is het vooral dat ik soms wel de beschikking wil hebben over dat laag. En als ik daar dan ook nog flexibel in kan zijn, bijvoorbeeld met zo'n freeze, is dat mooi meegenomen. Al moet het wel binnen het redelijke blijven natuurlijk.

kun je dan niet beter de SuperEgo pakken? Die kun je namelijk ook instellen dat hij met je meespeelt. De Freeze kan alleen een nieuw(e) noot/akkoord pakken als je erop drukt.

Ik snap je bedoeling en keuzes helemaal, maar om nou elke maat je freeze op het goede moment te moeten intrappen lijkt me erg veel werk. Aan de andere kant: volgens mij heeft Gilmour weleens met een stereo setup gespeeld waarin hij met een volumepedaal en veel delays/reverb een drone neerlegt, om vervolgens daarover heen te soleren. Als je dat doet, waarbij je dan je POG gebruikt om te splitten tussen droog en octaaf, ben je nog wat flexibeler.

toddzilla
19 april 2016, 22:47
De Freeze vind ik awesome, maar ik moet zeggen dat ik er weinig ervaring mee heb ik een bandformatie. De afgelopen jaren heb ik vooral solo gespeeld met een drumcomputer en live looping enzo. In die setting werkt de Freeze heel tof voor drones en rare glitchy shit als je bijv. over de snaren gaat met je vingers en dat geluid freezet. Sinds een halfjaar zit ik weer in een bandje en daar heb ik hem nog niet gebruikt. Komt misschien nog wel.

De Freeze gebruiken op de manier die Koni05 beschrijft lijkt me niet heel praktisch. Blijf je tapdansen. Ik zou voor de baspartijen dan eerder voor een oplossing met een looper gaan, maar dat moet ook passen binnen de nummers die je speelt. Ik kan me wel voorstellen het op die manier ook cool kan werken door een baslijn met de Freeze neer te leggen en die te loopen. (ga ik proberen denk ik!)

Koni05
20 april 2016, 10:39
kun je dan niet beter de SuperEgo pakken? Die kun je namelijk ook instellen dat hij met je meespeelt. De Freeze kan alleen een nieuw(e) noot/akkoord pakken als je erop drukt.

Ik snap je bedoeling en keuzes helemaal, maar om nou elke maat je freeze op het goede moment te moeten intrappen lijkt me erg veel werk. Aan de andere kant: volgens mij heeft Gilmour weleens met een stereo setup gespeeld waarin hij met een volumepedaal en veel delays/reverb een drone neerlegt, om vervolgens daarover heen te soleren. Als je dat doet, waarbij je dan je POG gebruikt om te splitten tussen droog en octaaf, ben je nog wat flexibeler.

Oh, dat is een goeie tip! Dat ding kende ik helemaal niet. Het is trouwens ook niet zo dat ik een compleet nummer elke maat op dat ding ga stappen. Kleine stukjes, 1e coupletten, bridges, dat soort dingen. Ik ga eens kijken of ik binnenkort dat ding kan testen!

FruscianteFan
24 april 2016, 12:16
Een kleine twee jaar geleden kocht ik de stagg koffer. Inmiddels zijn die iets duurder (naar 51 bij bax) en los van de waardeloze pootjes en waardeloze bekleding (voor een euro of 10, 15 met tapijttegel bekleed), was die echt heel erg fijn.

Alleen: we zijn nogal wat veranderd. De EP waar we toen mee bezig waren, was heel clean en kaal. Soms wat uitspattingen met delay en fuzz, maar vooral wat Box of Rock en Memory boy eigenlijk. Denk dat het goed was om onze muzikale basis te verkennen, maar sindsdien zijn we veel harder gaan spelen en is er veel meer ruimte voor gefreak, interessante sounds. Ruimte die we eerst moesten creëren ;)

Anyway, dat heeft ook zijn gevolgen voor mijn effecten. Bij de opnames van de Farm EP gebruikte ik 6 pedalen, nu zijn het er 12. Laatst bij een 'akoestische' gig ook gewoon allemaal gebruikt. De stagg trok het niet meer. Nouja, het ging nog wel, maar ik denk dat hij het geen hele tour meer zou volhouden. Met beleid gaat het prima, maar je wilt met 3 gigs en een repetitie per week natuurlijk niet rekening hoeven houden met dat je pedalenkoffer met een fortuin aan inhoud niet tegen een stootje kan.

Mijn oog was gevallen op de Diago Tourman. Van de week zag ik er een op bax. B-stock: van 195 voor 112, en met 5% B-stock korting. Mét garantie en incl btw (lang leve de VOF). Rib uit mijn lijf, had liever nog een paar maanden gewacht (zeker nu het met crowdfunden zo spannend is), maar het is niet anders.

Dit ding is enorm en loeizwaar (that's what.... ja really?) en dat betekent dat ik weer ruimte heb! Is heel fijn, zeker omdat ik nog wat pedaaltjes op het oog heb. Bovendien kan ik hier zonder problemen mijn standback, schroevendraaier, stekkerdoos (2 voedingen en amp), en strijkstokken in kwijt!

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/IMG_3429_1.jpg (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/IMG_3429_1.jpg.html)

Pearl
24 april 2016, 13:14
Nog zonder board en alleen schaarse verzameling pedals.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160424/a556a36a4fd632be26d640d5fac78c3f.jpg

tmms
24 april 2016, 13:36
Ook nog geen bordje, m'n scheursmaakjes:), Carl Martin hot drive en boost mk3 staat op het eind.
http://i67.tinypic.com/264j62e.jpg

Medusil
25 april 2016, 23:38
Nieuwe versie van pedalboard!

http://i1053.photobucket.com/albums/s470/Medusil/250416_zpsctbhue7i.jpg (http://s1053.photobucket.com/user/Medusil/media/250416_zpsctbhue7i.jpg.html)

Zelfde sounds als de vorige versie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144462-Post-foto-s-van-je-%28zelfgemaakte%29-pedalboard-v2-0&p=3222336&viewfull=1#post3222336), maar van een pedaltrain 2 naar nano+ overgestapt! Volumepedaal gaat nu op de grond, wat eigenlijk nog beter is qua positie.

Onderkant (http://s1053.photobucket.com/user/Medusil/media/IMG_20160425_234106_zpsndlm67wv.jpg.html)

harrie-beton
4 mei 2016, 10:36
Ik ben nog bezig maar het werkt. Ik moet nog betere patchkabels hebben en de boel moet goed vast.
Een G major 2 zit in de effect loop voor delay, chorus enzovoort. De Behringer is voor mijn G major 2 en misschien wil ik een kleinere midi controller maar eerst nu nieuwe keuken.

http://besidesdata.nl/gear/pedalen.jpg

Jyuuga
5 mei 2016, 11:23
Nieuwe versie van pedalboard!

http://i1053.photobucket.com/albums/s470/Medusil/250416_zpsctbhue7i.jpg (http://s1053.photobucket.com/user/Medusil/media/250416_zpsctbhue7i.jpg.html)

Zelfde sounds als de vorige versie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144462-Post-foto-s-van-je-%28zelfgemaakte%29-pedalboard-v2-0&p=3222336&viewfull=1#post3222336), maar van een pedaltrain 2 naar nano+ overgestapt! Volumepedaal gaat nu op de grond, wat eigenlijk nog beter is qua positie.

Onderkant (http://s1053.photobucket.com/user/Medusil/media/IMG_20160425_234106_zpsndlm67wv.jpg.html)

:o lekker plankje man!!

Ik zou bijna precies dezelfde setup (willen) hebben... Lekker compact, maar met veel goede sounds in 1.. Jealous :p

Brad
5 mei 2016, 11:43
Ook nog geen bordje , m'n scheursmaakjes : ) , Carl Martin hot drive en boost mk3 staat op het eind .
http://i67.tinypic.com/264j62e.jpg

Doet mij deugd te zien dat je ook een Behringer scheurijzer hebt . Er zitten echt hele goede pedalen tussen . Ik heb de FD300 feedback distortion pedaal

tmms
5 mei 2016, 12:07
Metal zone voor een tientje:). Die feedbacker werkt best goed he? Was m'n tweede Boss pedaal, na de HM-2, die zag er zo stoer uit:D.

the sure thing
9 mei 2016, 12:41
Tussenstand: op de "lege" plek komen 2 schakelkastjes om de Strymon pedalen te kunnen bedienen.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160509/bc21550a8fb1b6097f70dd713b52c95e.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

steph
28 mei 2016, 15:26
ff dit topic weer omhoog bumpen:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg.html)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg.html)
Erbij een Ibanez PT9, en alles bekabeld met Evidence SIS.
Rrug blij mee!

Joost de Ruig
28 mei 2016, 16:56
Strakke plank hoor!

Pepe
28 mei 2016, 17:10
Meer kan er echt niet op.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/a3/88/7a/a3887a83ee31bc3ed8c212c3e14cbd5e.jpg

the sure thing
28 mei 2016, 20:31
ff dit topic weer omhoog bumpen:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg.html)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg.html)
Erbij een Ibanez PT9, en alles bekabeld met Evidence SIS.
Rrug blij mee!

Pedal porno!


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Vienna1981
30 mei 2016, 20:47
http://myalbum.com/photo/e19YikbE4mBD/1k0.jpg

Vienna1981
30 mei 2016, 20:48
Ik heb dit pedalboard net af en ik moet zeggen dat die Moen GEC9 Guitar Effects Controller echt ideaal is als je niet goed bent in tapdansen :) Alleen die Lava kabels met pluggen zijn nogal een duur grapje 8/

Vienna1981
30 mei 2016, 21:37
Dit is trouwens het board:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/gator-cases-gpt-pro-pwr-pedalboard-met-tas

Rooker
30 mei 2016, 23:20
Mooie en orginele plank.
Heb jij dat led snoer gevoed met je Power surply? Zo ja op hoeveel volt en ma als ik vragen mag?
Ik kan nergens een vinden die op mijn voodoolabs 2 aangesloten kan worden. Leek mij ook heel leuk voor onder mijn pedaltrain.

maxdb
31 mei 2016, 00:36
Meer kan er echt niet op.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/a3/88/7a/a3887a83ee31bc3ed8c212c3e14cbd5e.jpg

Dat wordt puntschoenen dragen Pepe :P

Pepe
31 mei 2016, 01:19
Niet te doen natuurlijk. Nou trap ik zelden tijdens een nummer iets in dus het is geen probleem. Maar die Archer is enkel nuttig als ik de Jaguar mee neem dus dat zal er meestal niet op staan. En de Vent hangt een beetje van de setlist af. Stemapparaat, trem en drive, de rest is meer gaten opvullen.

Volgende week weer totaal wat anders mezelf een beetje kennende.

MarkS
31 mei 2016, 09:59
Ik ben net zo van-alles-van-1 merk, maar dit is wel een heel mooi setje Ibanezjes zo. En het slaat nergens op, maar ik vind dit toch een stuk mooier om naar te kijken dan naar een rijtje Bossjes.


ff dit topic weer omhoog bumpen:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg.html)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg.html)
Erbij een Ibanez PT9, en alles bekabeld met Evidence SIS.
Rrug blij mee!

Vienna1981
31 mei 2016, 19:54
Mooie en orginele plank.
Heb jij dat led snoer gevoed met je Power surply? Zo ja op hoeveel volt en ma als ik vragen mag?
Ik kan nergens een vinden die op mijn voodoolabs 2 aangesloten kan worden. Leek mij ook heel leuk voor onder mijn pedaltrain.

Ik heb hem gewoon met de bijbehorende adapter aangesloten :)

Tupelo
31 mei 2016, 20:01
Meer kan er echt niet op.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/a3/88/7a/a3887a83ee31bc3ed8c212c3e14cbd5e.jpg
Grappig dat gear-guru Pepe, met al zijn kekke boetiek- en vintagespul, zijn pedaaltjes dan wel weer gewoon voedt met een Visual Sound 1 spot adapter. :D

Rooker
31 mei 2016, 20:19
Ik heb hem gewoon met de bijbehorende adapter aangesloten :)

Ah ok. Dan heb jij dus 2 snoeren van plank naar stopcontact, of een verlengsnoer op je plank. Dat heeft niet mijn voorkeur. Maar wel leuk die lampjes.

Vienna1981
1 juni 2016, 10:02
Ah ok. Dan heb jij dus 2 snoeren van plank naar stopcontact, of een verlengsnoer op je plank. Dat heeft niet mijn voorkeur. Maar wel leuk die lampjes.

Ik heb met de lampjes en line 6 wireless erbij 4 stekkers

BorisA
1 juni 2016, 22:51
ff dit topic weer omhoog bumpen:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2089_zpsji5mmyum.jpg.html)
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_2091_zps61q3g0ow.jpg.html)
Erbij een Ibanez PT9, en alles bekabeld met Evidence SIS.
Rrug blij mee!

Wauw. Niet zo zeer onder de indruk van de "inhoud", maar het is echt wel HEEEEL netjes opgesteld. Good job.

Pepe
2 juni 2016, 00:25
Grappig dat gear-guru Pepe, met al zijn kekke boetiek- en vintagespul, zijn pedaaltjes dan wel weer gewoon voedt met een Visual Sound 1 spot adapter. :D

Stroom is stroom, zolang niets een geïsoleerde power wil zien of op 12 of 18 volt zit... Zo'n Ibanez board hierboven bijvoorbeeld, dan snap ik niet goed waarom zo'n grote zware power plant. Ik ben een beetje neurotisch om dingen simpel en klein te houden natuurlijk.

steph
2 juni 2016, 08:46
Dank julliewel!
@pepe, ik heb de PP2 al jaren, en destijds aangschaft ivm oude boss pedalen:
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_6239_zpsab23e78a.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_6239_zpsab23e78a.jpg.html)
De Maxon/Ibanez bevallen mij wel veel beter!
Het bord van jou is ook helemaal super!

Luke-wannabe
2 juni 2016, 23:38
Meer kan er echt niet op.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/a3/88/7a/a3887a83ee31bc3ed8c212c3e14cbd5e.jpg

Die Deco heb ik nooit zo goed begrepen. Dat is toch gewoon een soort lichte overdrive en een Tape ?delay? Wat is daar zo bijzonder aan?

Pepe
3 juni 2016, 00:13
Geen tape delay als in Echoplex maar als in real2real, Revox.
Ja, klinkt anders, andere mogelijkheden. Real delay gaat van flange/chorus/double tracking naar repeat. Dat is While my guitar gently wheeps. En een out of phase repeat klinkt vrij sensationeel, toch andere koek dan je signaal exact terug krijgen. De overdrive is tape/console verzadiging en gaat trouwens best ver, stuk verder dan een tube screamer. Klinkt ook totaal anders dan een pedaal. Eric Stewart's '59 Les paul op al die 10 CC platen, dat is console overdrive.

Luke-wannabe
3 juni 2016, 00:19
Heb hem zojuist gechecked o de Tube. Vrij sensationeel ja.

Pepe
3 juni 2016, 00:37
Vanaf 10.00 Stewarts Les Paul met console overdrive en op 11.00 komt er een les paul bij met pedaal overdrive (crowter hot cake dacht ik)
De deco is geen exacte copie van de Abbey Road console maar ik herken de Deco vibe er wel in.


https://www.youtube.com/watch?v=5HcxhcSlTc4

MSNL
3 juni 2016, 11:58
Mijn nieuwe board
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/13346738_993765894025472_7227439916728491233_n.jpg ?oh=a1e0ac82033341f1737462cbef7d198a&oe=580C4A05&__gda__=1477395567_1cdfe565172eabe2446a6b69c71a75e 7

The Lo Lands
3 juni 2016, 12:03
Strak plankie met mooie effecten! Wel aardig tapdansen verwacht ik zo?

Pepe
3 juni 2016, 12:20
Mijn nieuwe board


Candy store. Vijf drives? Lastig kiezen!

MSNL
3 juni 2016, 12:33
Candy store. Vijf drives? Lastig kiezen!

Eigenlijk 6 drives: Guitarsystems Silver Fuzz, Free The Tone MS SOV, Vemuram Jan Ray, Ibanez SD-9 (modded), Fulltone OCD en Analog Man KoT.
OCD en KoT gebruik ik als basis drive en de andere drives stack ik met OCD of KoT.
MS-SOV gebruik ik meestal alleen; deze is ook niet true bypass maar gebufferd en staat dus redelijk vooraan in de keten om mijn signaal netjes te houden.
Elk pedaal heeft zijn eigen kleuring, maar heb de 6 drives voornamelijk om heel flexibel te kunnen zijn met verschillende gitaren en verschillende versterkers.
Dit board werkt goed met cleane versterkers en overstuurde versterkers :-)
De KoT is een low gain drive met 2 kanalen en werkt eigenlijk op elke versterker goed (handig als je wel eens (of regelmatig) op andermans versterkers moet spelen.
De SD-9 en de KoT samen geven een hele vette leadsound a la Landau/Scott Henderson
KoT en fuzz gaan ook heel goed samen.

Pepe
3 juni 2016, 13:33
Speel je in een top 40 band dat je zo veel opties nodig hebt?

deefke666
3 juni 2016, 13:40
Mijn nieuwe board
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/13346738_993765894025472_7227439916728491233_n.jpg ?oh=a1e0ac82033341f1737462cbef7d198a&oe=580C4A05&__gda__=1477395567_1cdfe565172eabe2446a6b69c71a75e 7

Nice.
Mooi ordelijk ook.
Die chorus is echt kei goed.

MSNL
3 juni 2016, 13:47
Speel je in een top 40 band dat je zo veel opties nodig hebt?

Speel in meerdere bands/projecten
Inderdaad veel coverwerk. Doe ook veel invalwerk, dus wil flexibel zijn.
Wil (nog) niet overstappen naar Kemper. Ik vind presets, ook al heb je er heel veel, zijn niet zo handig als je verschillende dingen moet doen.

Joost de Ruig
3 juni 2016, 14:20
@msnl : prachtig board heb je!

deefke666
3 juni 2016, 16:10
http://i750.photobucket.com/albums/xx150/davesband/DSC_0271.jpg (http://s750.photobucket.com/user/davesband/media/DSC_0271.jpg.html)

Hier is het mijne,
na jaren met modeling gespeeld te hebben dit bordje samengesteld,
een jaartje wat getest met verschillende pedalen en dit is het uiteindelijk geworden.

Alles word gevoed door twee voodoo lab pedal powers.
En sinds kort de Palmer octobus looper/switcher vervangen door een fame pxl8 die de helft kost maar voor mij veel beter werkt.

Dit bordje werkt perfect in elke cleane versterker.

miyaru
3 juni 2016, 16:58
Ik wist tot op nu niet dat Fame ook Loop/Switchers had bij de Musicstore.de! Even op de website gekeken, en het ziet er goed uit! Ikzelf heb de FLX8pro van Harley Benton van Thomann, vergelijkbaar, hoop overeenkomsten........

Robin.

deefke666
3 juni 2016, 17:05
Volgens mij zijn het zelfs dezelfde als die van Harley Benton maar dan onder de naam van Fame, ik denk dat dat het huismerk van Musicstore is.

Ik had eerst die Palmer octobus maar die vond ik niet zo geweldig, die nam ook veel meer plaats in op het bord.
100% tevreden over die fame.

Luke-wannabe
3 juni 2016, 23:52
Speel je in een top 40 band dat je zo veel opties nodig hebt?
Tijden lang in een Top100 band gespeeld met een Box of Rock, Fuzzface, TR-2, Arion Chorus en Memory Toy. Gaat meer om je state of mind en speelstijl dan 'nodig hebben' denk ik.

Luke-wannabe
3 juni 2016, 23:55
Dit is trouwens mijn 'zo simpel als maar kan' bordje. Doch, die Digiverb en Delay zijn niet je van het hoor. Vooral de Digiverb mis ik toch iets in. Weet nog niet wat. Gelukkig is het bij dit bordje niet zo erg als het niet geweldig klinkt. Een beetje slap en een beetje spring en ik ben klaar. Gebruik dit bordje vooral bij mijn Franse band icm tweed Deluxe en Telecaster. Die LPB is wel te gek trouwens. Warmt alles op.

Valt in het niet natuurlijk bij al dat mooie boetiek werk van MSNL bijvoorbeeld, maar het grappige is dat ik hier een heel eind mee kom. Naast deze heb ik nog twee bordjes. Één voor de optredens met cabaretiere en één voor in rockband grenadeers. Zal die ook eens posten. Vooral die voor de cabaretiere is wel een interessant ding. Moet die nog wel even ombouwen.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13339574_1114003245288653_5866278904739465320_n.jp g?oh=e3d06843ca227e3e23ddc7a84e0dc9e6&oe=57D0AA9D

Joost de Ruig
4 juni 2016, 01:08
Heb je meerdere bordjes? Want ik mis je gele Tremelo :(

HaroldA
4 juni 2016, 01:23
Naast deze heb ik nog twee bordjes. Één voor de optredens met cabaretiere en één voor in rockband grenadeers.


Heb je meerdere bordjes?

Ik denk van niet.

Pepe
4 juni 2016, 01:56
Tijden lang in een Top100 band gespeeld met een Box of Rock, Fuzzface, TR-2, Arion Chorus en Memory Toy. Gaat meer om je state of mind en speelstijl dan 'nodig hebben' denk ik.

Tis een beetje hoe je je rol ziet denk ik? Als je veel met sounds doet heb je meer nodig dan dat je de nootjes het laat opknappen.
Ik zie ook wel weer een trend naar praktisch, (http://www.premierguitar.com/articles/24071-tone-tips-keeping-it-simple) althans, bij de pro's. Zelfs Marc Ribot, die doorgaans een oerwoud aan pedalen om zich heen knoopte doet nu alles met 2, 3 pedalen voor zich. Niet dat het anders klinkt trouwens.

Ik zie trouwens ook een trend naar meerdere functies in een pedaal proppen. Voor je het weet moeten we alles weer in 19 inch rekken hangen.

Joost de Ruig
4 juni 2016, 02:01
Ik denk van niet.

Oeps :dontgeti: :dontgeti:

Luke-wannabe
4 juni 2016, 08:29
@ Joost: Die gaat er af! Ik ga compleet van setup veranderen met de nieuwe voorstelling. Zal binnenkort een foto van die setup maken. Is wel gaaf.

@ Pepe: Als je tot zekere hoogte synth achtige dingen moet spelen kom je niet weg met een simpele setup, nee. Maar vaak zit er een toetsenist in een coverband en wordt er van de gitarist archetypisch gitaarspel verwacht is mijn ervaring.
Grappig dat je dat nu zegt. Ik heb net een Zoom ms70cdr binnen.

D3nnis
4 juni 2016, 09:29
Mooi om te zien dat er gitaristen zijn die voor elk project een ander pedalboard samenstellen.
Logisch zelfs, eigenlijk.
Zelf heb ik die afslag gemist, ik speel alles met dezelfde zooi. Hoogstens dat ik een versterker wissel, maar meer niet.
Andere benadering blijkbaar ☺

HaroldA
4 juni 2016, 09:44
Ik heb een programmeerbare looper (gemaakt), en bij bandje 2 kies ik gewoon de 2e bank, die gebaseerd is op een andere drive; Blues Pro ipv Coron Distortion 15.

D3nnis
4 juni 2016, 09:51
Dat is ook mooi ja. Maar soms zie je een compleet andere setup voor project 2. Dat zou betekenen dat als je dan alles op 1 plank zet, je altijd met een te grote plank rondsjouwt.

Pepe
4 juni 2016, 10:44
Ik heb ook 2 formaten die ik vol zet per gelegenheid. Als ik op een reverb/vibrato amp speel kan je de Flint thuislaten en je hebt niet altijd een leslie of EXH organ nodig. Voor mijn rockabilly band is een tuner, een drive en wat slapback al voldoende.

vulvasonic
4 juni 2016, 12:40
Een gokje op de toekomst: een Kemper als app op je telefoontje dat draadloos aangestuurd wordt door een matje met een rijtje knoppies, waarbij je het matje moet zien als een modulair systeem van één of meerdere matjes met diverse functies (alleen knopjes om te schakelen, knopjes om te tweaken, 'pedalen' om te tweaken - en alles draadloos aan te sluiten op elkaar natuurlijk).

Luke-wannabe
5 juni 2016, 00:24
Mooi om te zien dat er gitaristen zijn die voor elk project een ander pedalboard samenstellen.
Logisch zelfs, eigenlijk.
Zelf heb ik die afslag gemist, ik speel alles met dezelfde zooi. Hoogstens dat ik een versterker wissel, maar meer niet.
Andere benadering blijkbaar ☺
Dingen die ik doe vragen gewoon om een heel andere sound. Of andere benadering van de sound ofzo.

D3nnis
5 juni 2016, 07:37
Dingen die ik doe vragen gewoon om een heel andere sound.


Aha, nu snap ik waarom andere bandjes mij niet willen hebben ☺

Joost de Ruig
5 juni 2016, 08:15
Bij mij is het simpel: ik ben gewoon niet goed genoeg om met al teveel stijlen en dito sounds om te gaan. Twee floorboards zou dan ook lachwekkend pretentieus zijn in mijn geval :D

D3nnis
5 juni 2016, 08:20
Moet je niet zeggen joost!
Je moet gewoon zeggen dat je nu eenmaal maar 1 pedalboard hebt ☺

telerocker
5 juni 2016, 10:59
Ik speel in drie qua stijl totaal verschillende bands en heb maar één bordje. Ik rommel per band wel met de setup. Tremolo erop, drivepedaal eraf, en vice versa. Works for me.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Braml
6 juni 2016, 19:37
Vandaag iets gedaan wat ik nooit doe: klussen! Ofja, een grote klus was het niet maar goed. Ik heb een gator pedal tote (de kleine) en een harley benton power plant jr (met 5 uitgangen). De voeding paste niet onder het pedaalbord dus moest ik hem altijd bovenop de plank plaatsen. Dat kost natuurlijk ruimte voor pedalen. Toen ik een maand of twee terug wat bestelde van thomann kwam ik ook deze tegen: https://www.thomann.de/nl/adam_hall_4903tp_gummifuss.htm
Ik dacht die kan ik misschien wel een keer onder mijn pedalboard monteren om hem te verhogen, zodat de voeding er onder past.

Ik ben niet zo handig, dus ik heb het kluswerk een tijd laten liggen. Vandaag echter toch ff pa's werkplaats in gegaan om die voetjes onder mn board te zetten. Ik wist echter nog niet hoe ik de voeding moest monteren. Ik had velcro al geprobeerd maar daar is de voeding te zwaar voor. Omdat hij op de kop hangt laat het klitteband dan gewoon los. Na wat zoeken in de werkplaats kwam ik wat hoekvormige brackets tegen die perfect waren. Ik heb er 2 van gebruikt. Zie hier de onderzijde:
http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1040_zpsothbhzqi.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/Voetbal7/media/IMAG1040_zpsothbhzqi.jpg.html)
http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1041_zpsgc1kwznf.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/Voetbal7/media/IMAG1041_zpsgc1kwznf.jpg.html)

En de bovenzijde:
http://i1104.photobucket.com/albums/h336/Voetbal7/IMAG1047_zpsqrzlldqi.jpg (http://s1104.photobucket.com/user/Voetbal7/media/IMAG1047_zpsqrzlldqi.jpg.html)

De volgorde:
Dunlop Crybaby GCB95
Korg Pitchblack tuner
Boss NS-2
Fulltone OCD
Boss DS-2
TC Electronic Spark Booster
One Control True Bypass Looper
Zoom MS-100bt (In de loop van de true bypass looper)

De OCD en de DS-2 worden via de korg pitchblack en de NS-2 gevoed, de zoom multistomp heeft een eigen losse adapter.

Ik gebruik niet echt veel modulatie en delay/reverb. De zoom is dus een fijne compacte oplossing voor al deze effecten, want er zit van alles in. Ik heb een aantal patches met bijvoorbeeld delay, phaser, en chorus achter elkaar in de ab-lijst gezet. Als ik nu op de switch van de Zoom Multistomp trap springt hij een patch verder. Met de true bypass looper kan ik de zoom dan in en uit de keten halen. Werkt goed! Ik gebruik nooit meer dan 1 delay of modulatie effect per nummer, dus ik hoef nooit te scrollen tijdens nummers.

Rooker
6 juni 2016, 19:59
Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken. Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.

Braml
6 juni 2016, 20:30
Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken.
Tjah zoals ik hem gebruik heb ik zo'n kastje ook niet nodig moet ik zeggen. Een keer een delay bij dit nummer, phaser bij dat nummer, weer een ander nummer een chorus, en nog een keer een gekke patch met synthesizers voor wéér een ander nummer. Ik kan dus tussen nummers door scrollen, en hoef maar 4 (of soms misschien 5) patches door te scrollen om bij de juiste patch te komen. Ik vindt ook dat de sounds die eruit komen gewoon uitstekend klinken. Maar wel interessant om eens te zoeken op internet naar zo'n kastje, gewoon uit nieuwsgierigheid. (Oh god als dit maar geen GAS oplevert).


Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.
Bedankt! Ik heb de DS-2 voor 25 euro op marktplaats gescoord 10 kilometer bij mij vandaan. Ik heb hem toen direct opgehaald, hij was ook nog splinternieuw. Vandaar geen twijfel mogelijk dat ik hem moest kopen, ik had ook nog geen echte distortion. Voor solo's vind ik hem niet echt mooi, maar voor zwaar rythm werk wel. Misschien dat ik ooit wel een andere distortion koop, maar deze ligt er nu, en hij doet het voorlopig prima, vooral voor 25 euro. Wat voor distortion vindt jij fijn dan?

Sjtevel
6 juni 2016, 20:37
Bij deze ook mijn plankje:

https://imageshack.com/i/pneHxDtPj

Pepe
6 juni 2016, 20:59
Nou, dat is nogal euh..

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/96/Flag_of_Denmark_ubt.jpeg

grayfink
6 juni 2016, 21:00
Er zit ook een pedaaltje van TC Electronic bij zag ik. Is dat wat?

Sjtevel
6 juni 2016, 21:38
Nah, dit is mijn gitaarplankje. Ik ben eigenlijk een bassist (met een plankje met een stuk of 10 verschillende merken), maar voor gitaar vind ik dit plankje goed genoeg.

Die Röttweiler is trouwens verrassend goed!

10us
6 juni 2016, 22:18
Desaster Area maakt gohst converters en midi switchers om die Zoom MS helemaal te besturen staand, ook om presets in een keer tevoorschijn te halen. Zo handig maar schreeuwend duur. Echt jammer dat zoom daar zelf niets mee doet. Zou het echt een van de beste pedalen ever maken. Maar leuke plank zo. Hoe bevalt de Boss ds-2. Ik heb hem zo veel kansen gegeven maar krijg er niet uit wat sommige wel lukt.

Of je slaat aan het modden en voor een paar tientjes is het gefixed:
http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/zoom-ms70cdr-5-pin-midi-mod-hack.1658653/

Ik heb er een arduino ingepropt en daarna was hij gewoon met 5 pin midi aan te sturen.
Kan alleen om de een of andere reden niet zo meshen met dat ding. Iedereen is laaiend enthousiast maar vind de reverbs maar meh....
ook met de bediening werd ik geen vriendjes. Maar ieder zijn ding en multifunctioneel issie als de pest!

Brad
6 juni 2016, 22:36
Nah, dit is mijn gitaarplankje. Ik ben eigenlijk een bassist ( met een plankje met een stuk of 10 verschillende merken ), maar voor gitaar vind ik dit plankje goed genoeg.

Die Röttweiler is trouwens verrassend goed !

Ik zie dat je alleen TC electronics pedalen hebt . Zijn goede pedalen al vind ik ze soms iets te clean

Braml
6 juni 2016, 22:55
Kan alleen om de een of andere reden niet zo meshen met dat ding. Iedereen is laaiend enthousiast maar vind de reverbs maar meh....

Laat ik nou net nooit reverb gebruiken. De enige reverb die ik gebruik is die uit mn amp. Die staat standaard op standje 2 of 3 om het geluid net wat minder droog te maken, maar niet teveel aanwezig.


ook met de bediening werd ik geen vriendjes. Maar ieder zijn ding en multifunctioneel issie als de pest!
Bedoel je met de bediening het navigeren door de menu's, het maken van patches, en het aanpassen van instellingen enzo? Of bedoel je echt de manier waarop je het pedaal tijdens het spelen (bijvoorbeeld live) gebruikt?
Het navigeren door menu's en patches maken enzo vind ik erg makkelijk. Het pedaal geeft zo duidelijk aan waar je op moet drukken om bij bepaalde menu's te komen. Het gaat volledig automatisch voor mij, echt een no-brainer.
Live gebruik ik het pedaal zoals hierboven te zien is in combinatie met true bypass looper. Die gebruik ik als apparte aan/uit knop, en met de switch van de zoom kan ik bepalen welk effect eruit komt. Ik vind het idee van zo'n kameleon pedaal sowieso erg fijn. Heb je iets nodig, dan is het er.

Maar ieder zijn ding, als jij het niet fijn vindt dan moet je het niet gebruiken :)

10us
6 juni 2016, 23:08
Ik bedoel echt het instellen. Ik weet dat het nergens op slaat maar die knopjes met die klikjes en het soort schermpje wat er op zit...
Anyway, hij staat niet voor niets op zo veel boards, de delays van dat ding zijn inderdaad super en de prijs kwaliteit verhouding is top.

Braml
6 juni 2016, 23:50
Ik bedoel echt het instellen. Ik weet dat het nergens op slaat maar die knopjes met die klikjes en het soort schermpje wat er op zit...

Nou nee ik snap wel dat niet iedereen dat aanstaat. Soms is een gewone delay ook wel fijn. Dan weet je gewoon dat die switch altijd voor je delay zorgt. Geeft meer duidelijkheid toch? Aan de andere kant, met de zoom heb je nooit last van veranderde instellingen bij je effecten. Als dat bij je gewone delay pedaal gebeurt kun je eerst weer die delaytijden enzo goed gaan zetten.

Rooker
7 juni 2016, 00:04
Braml:

Er zijn al zoveel topics over goede distortions. Zelf vind ik het ook nog altijd moeilijk. Heb al van alles gehad. Ik speel altijd op Stratocasters wat vaak een goed scheur pedaal al wat lastiger maakt (vind ik). Ik wissel nu af. Of ik gebruik de 4 kanalen van mijn Engl screamer zonder pedaal maar meestal gebruik ik nu een Boss ds-1 Keeley mod met een MXR Zakk Wylde er voor.

Braml
7 juni 2016, 07:59
Braml:

Er zijn al zoveel topics over goede distortions. Zelf vind ik het ook nog altijd moeilijk. Heb al van alles gehad. Ik speel altijd op Stratocasters wat vaak een goed scheur pedaal al wat lastiger maakt (vind ik). Ik wissel nu af. Of ik gebruik de 4 kanalen van mijn Engl screamer zonder pedaal maar meestal gebruik ik nu een Boss ds-1 Keeley mod met een MXR Zakk Wylde er voor.

Dat probleem heb ik ook al zo lang. Ik speel ook op een stratocaster. Echt scheuren kun je bijna niet met 1 pedaal. Veel mensen zeggen dat een Suhr Riot distortion erg goed is, of pedalen van wampler bijvoorbeeld. Maar ik vind het niet waard om mn DS-2 van 25 euro te vervangen voor een 10x zo duur ander pedaal.

Rooker
7 juni 2016, 13:14
Dat heb ik ook + ik vind Boss pedaaltjes gewoon cool! De keeley modded heb ik nog niet zo lang maar dat is wel een heel lekkere hoor. Heel transparant maar kan ook naar stevige oversturing. Werkt perfect met volume knop en reageert super op een tube screamer achtige er voor!
De ds-2 kan heel lekker klinken maar dan moet je je versterker iets op overdrive zetten. Dan haal je de dynamiek wat meer uit de versterker. Voor solo geluid kun je hem beter op de turbo stand zetten, eigenlijk zou je dat voetschakelaartje er bij moeten hebben.

telerocker
7 juni 2016, 13:25
De Riot is ontworpen voor het cleane kanaal. Als je de preamp niet te gek hoog zet, kun je er ook op het drivekanaal mee uit de voeten. Ik vind de Riot qua karakter, harmonischen en dynamiek wel een klasse of twee beter dan een Boss. Just my 2 cents.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rooker
7 juni 2016, 15:27
Tsja beter vind ik altijd een verkeerde uitdrukking bij klanken. Anders of meer jou ding lijkt me een betere stelling. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Voor strat met single coils klinkt vooral due Riot reloaded echt heel tof maar ook de JHS Angry Charly lijkt me erg vet, misschien nog wel meer voor mij. voorlopig blijf ik even bij mijn ds-1 keeley.

HaroldA
7 juni 2016, 15:31
de JHS Angry Charly lijkt me erg vet

Da's toch een identieke clone van de MI Audio Crunchbox, alleen dan veel duurder?

Bernardduur
7 juni 2016, 15:36
Zoiets........ maar ja, mensen willen graag opnieuw dingen op de markt brengen

HaroldA
7 juni 2016, 15:38
Zoiets........ maar ja, mensen willen graag opnieuw dingen op de markt brengen

Correctie, een afgeleide van de Guv'nor MK1, met ongeveer dezelfde mods als de Crunchbox. Ik zat er naast.

http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/jhs-angry-charlie-is-an-overdrive-or-distortion-pedal.1316573/page-2#post-20206074

Bernardduur
7 juni 2016, 15:48
Een pot nat :)

Braml
7 juni 2016, 18:30
Ja ik snap ook wel dat die pedalen je misschien geluiden kunnen bieden wat een goedkoop boss pedaal nooit kan. Maar ik vind mijn boss ds-2 dusdanig goed klinken (vooral voor het geld) dat ik me wat upgrades betreft liever eerst op andere dingen focus. Ik kan later altijd nog bepalen of ik hem wil houden of vervangen. Ik zit er nu sowieso aan te denken om gewoon mn fulltone ocd in te zetten als distortion (ipv de ds-2) met een maxon od 808 ervoor. Eens kijken hoe dat gaat. Momenteel staat de ocd voor de ds-2.

Rooker
7 juni 2016, 19:12
Is toch eigenlijk ook wel leuk, lekker puzzelen. Moet je eens voorstellen dat je tevreden bent en nooit meer een pedaaltje koopt of ruild:(.

Brad
7 juni 2016, 19:22
Nou de ultieme effectenbak mag er van mij komen

Braml
7 juni 2016, 20:20
Is toch eigenlijk ook wel leuk, lekker puzzelen. Moet je eens voorstellen dat je tevreden bent en nooit meer een pedaaltje koopt of ruild:(.

Ik zou mn ds-2 en bd-2 ook nooit weg doen. Mooi vergelijkings- en uitprobeermateriaal!

HaroldA
7 juni 2016, 21:10
Ja ik snap ook wel dat die pedalen je misschien geluiden kunnen bieden wat een goedkoop boss pedaal nooit kan.

Op zich een opmerkelijke uitspraak. Kun je dat toelichten?

Pepe
7 juni 2016, 21:42
Dat is toch niet zo'n rare opmerking?
Sowieso loopt er meestal een soort signature sound door een merk heen. Het zal iets te maken hebben met opvatting of dat voor een groot deel van dezelfde componenten gebruik gemaakt wordt of, zoals bij Boss vermoed ik, ze zich blijven richten op een segment waar ze sterk in zijn geworden.

HaroldA
7 juni 2016, 21:45
Dat is toch niet zo'n rare opmerking?
Sowieso loopt er meestal een soort signature sound door een merk heen. Het zal iets te maken hebben met opvatting of dat voor een groot deel van dezelfde componenten gebruik gemaakt wordt of een combi daarvan.

Nou, het gemiddelde Boss-pedaal kost aan componenten meer dan zo'n JHS. Boss heeft misschien wel de kwantiteit, maar om te stellen dat Boss goedkoper is is kwats.

Pepe
7 juni 2016, 21:59
Boss heeft een dure research afdeling met mannen die door scoops turen, rondwandelen in witte jassen en met nieuwe ontwerpen komen in waterfall projectgroepen waarin UX designers en technici zitten waarna het naar marketing en sales gaat.
JHS is een knaap met een soldeerbout die alle schema's van Freestomp in een laatje heeft en zijn prijzen een eind weg fantaseert. Maar tegenwoordig maakt JHS best ingewikkelde dingen trouwens.

Niettemin, het kan zo maar zijn dat die ene JHS precies is wat je zoekt.

Braml
7 juni 2016, 23:02
Op zich een opmerkelijke uitspraak. Kun je dat toelichten?

Ik heb gewoon soms het gevoel dat uit boss pedalen gewoon standaard sounds komen, in plaats van unieke sounds. Als ik iets heel raars zeg neem het dan maar gewoon met een korreltje zout hoor. Zoveel verstand heb ik er niet van, het is gewoon het gevoel dat ik heb.

In ieder geval, mijns insziens is boss een uitstekend merk hoor, ik heb er 4 pedalen van en ben er zeer tevreden mee.

maxdb
7 juni 2016, 23:17
Het is toch ook jouw gitaar, jouw amp en jouw spel etc. (plectrum, effecten, instellingen, invloeden..),
iedereen heeft ook een paar stembanden toch klinken we uniek :gitarist:
Niet de beste vergelijking misschien maar toch..

Brad
7 juni 2016, 23:17
https://www.youtube.com/watch?v=Y3i12Z_ZWvc

Ik vind dit toch echt geen doorsnee pedaal

maxdb
7 juni 2016, 23:22
Ik wel, een sweep echo.. echoecho
Ik zou m best willen hebben hoor , daar niet van :)

Brad
8 juni 2016, 21:52
Zijn er pedalen die je met deze kunt vergelijken ? Welke zijn dat ? Lijkt me interessant

Sjtevel
8 juni 2016, 22:04
TC T2 kan volgens mij hetzelfde....

telerocker
9 juni 2016, 10:27
Tsja beter vind ik altijd een verkeerde uitdrukking bij klanken. Anders of meer jou ding lijkt me een betere stelling. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Voor strat met single coils klinkt vooral due Riot reloaded echt heel tof maar ook de JHS Angry Charly lijkt me erg vet, misschien nog wel meer voor mij. voorlopig blijf ik even bij mijn ds-1 keeley.

Beter in de zin van: amplike, tonale rijkdom, dynamiek en overeind blijvend op het cleane ampkanaal, ook op hoger volume. En met dat prijsverschil tov van Boss mag je dat ook verwachten. Als jij dat anders of meer mijn ding noemt, vind ik dat prima, ik vind het gewoon beter dan welke Boss ook en ik heb er veel gehad. Ik heb alleen de BD-2 nog, die ik sporadisch gebruik op het drivekanaal van mijn amps.


Sent from my iPhone using Tapatalk

orangerocker
9 juni 2016, 14:04
http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/IMAG0367.jpg (http://s1171.photobucket.com/user/Larsded/media/IMAG0367.jpg.html)

Tc Electronic Polytune
-->
Mooer Pure Boost (ingesteld als lead boost)
-->
Catalinbread Dirty Little Secret Mk1.2 (op 18v)
-->
MXR Micro Flanger
-->
Line 6 m5 (wordt momenteel vooral gebruikt voor tremolo, chorus, volume boost, leslie en reverb)
-->
Tc Electronic Flashback Delay

En nu GAS voor een laatste pedaal om hem helemaal op te vullen :D

Rooker
9 juni 2016, 18:17
Ik zeg een fuzz.. Liefst met octavio functie er bij..

telerocker
9 juni 2016, 19:03
Of een EHX C9 😜


Sent from my iPhone using Tapatalk