PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Dutch66
20 augustus 2015, 13:31
Of een talkbox

Precies, de appels zijn op doe dan maar een kilootje peren...

D3nnis
20 augustus 2015, 13:32
Een mens moet toch vreten, nietwaar? :D

vulvasonic
20 augustus 2015, 14:23
Mario, een auto-wah misschien? Er zal toch wel één bestaan die ongeveer doet wat jij wilt?


Of een talkbox

Ach weet je, ik heb vrijwel zolang als ik gitaar speel een uitermate skeer en naamloos wah-pedaaltje gehad (klonk eigenlijk alleen goed als de batterij zo goed als op was, maar dan klonk ie ook echt retegeil!) en alleen in de eerste 10 jaar heb ik er echt gebruik van gemaakt, maar dan ook echt alleen maar omdat ik een nummer had geschreven waarin dat pedaal een vrij belangrijke rol had. Verder vergat ik gewoon altijd het ding te gebruiken. Dus toen we de band ontbonden heb ik eerst heel lang geen wah meer meegenomen naar optredens, daarna heb ik zo goed als álles wat ik had verkocht om een 'heel nieuw systeem' te bekostigen, vervolgens tóch weer een wah gekocht (dit keer een doodordinaire huilbaby), gebruikt bij één of twee optredens, toen ging ie kapot, negen jaar gewacht om 'm te laten maken (bleek ie wonderbaarlijk te zijn genezen! M.a.w., er moet iets anders aan de knikker zijn geweest, want met de huilbaby was niks mis), de band nam afscheid van ons vast PA-bedrijf (wat ik ze altijd kwalijk heb genomen, want de jongens van R&G Sound - en dat mag iedereen weten - zijn bijzonder vriendelijk, uiterst professioneel en gewoon waanzinnig goed in hun vak. Ik hou van ze!!!), omdat vooral de zanger van ons bandje op ALLES wilde bezuinigen, om op die manier zoveel mogelijk geld voor de band over te houden, waarmee hij de band volledig uit de markt heeft gezet (maar da's een ander verhaal). Het gevolg was wel (en dat was nog maar het minst erge van die volstrekt ondemocratische beslissing) dat ik mijn peperdure en superprofessioneel in elkaar gezette pedal case, een JOEKEL van een ding dat ik in mijn eentje niet kon tillen (ik lieg niet) aan R&G Sound terug moest geven, want zij hadden het ding uiteindelijk gemaakt, het was van hun. Ik mocht het voor een uiterst klein bedragje van €60,- overkopen, maar ik zat zelf zonder geld en onze dictatoriale, narcistische, frauduleuze, achterbakse kutzanger stak die 6 tientjes liever in zijn eigen zak, waardoor ik naar mijn superpatserige, egostrelende 'love case' kon fluiten. Eén of andere onbenul heeft toen voor mij een 'pedal case' gebouwd, waar NIETS van klopte en waarop géén ruimte was voor mijn huilbaby, alléén maar omdat meneer de onbenul, die het overigens goed bedoelde en met de beste intenties dit broddelwerk aan mij overhandigde, per sé het hele pedalenbordje in een gigantisch grote, gifgroene, uit kunststof vervaardigde, bol staande reiskoffer moest passen, omdat dat volgens hem handig was voor het vervoer. Door de vorm van die enorme, niet meegevende koffer kon er eigenlijk maar een verrekt klein pedalenbakkie in. De gigantische restruimte werd opgevuld met enorme back drops die onze narcistische, met zijn pissenbedgezicht behepte anaalkanaalvocalist, tegen ons medeweten in had laten maken en die (hoe kan het ook anders?) volslagen mislukt genoemd mochten worden. En dus gingen er naar rubberen roeibootjes meurende back drops mee in mijn 'THE HULK onder de koffers' zijnde reiskoffer i.p.v. mijn kraaibeebie.
Ergo, ik kan best zonder.

En Pasqual, een autowah is zo'n gek idee nog niet. Het is dan ook geen toeval dat ik al sinds jaar en dag (en eigenlijk zou ik moeten zeggen: 'sinds vele jaren en dagen' :D ) een autowah-achtig pedaal op mijn bordje heb staan, te weten de Electro Harmonix Bass Balls. Eígenlijk ontwikkeld voor de bassist, maar ook fantastisch klinkend met een gitaar. Er zit een distortion switch op die het ding echt laat schreeuwen. En ik gebruik het pedaal vrijwel uitsluitend i.c.m. een viezige octaver (vroeger de vetter en vunziger klinkende Boss OC2 en nu, t.g.v. een irrationele beslissing die je als muzikant nu eenmaal eens in de zoveel tijd pleegt te maken, maak ik gebruik van de complexere, doch minder opvallend aanwezige EHX Octave Multiplexer) en een extra boost, waarvoor ik de eenvoudige Marshall Bluesbreaker II gebruik, een pedaal dat ik HAAT tot in iedere vezel van mijn lichaam :angry: . Mijn ogen, waarmee ik nog maar drie jaar geleden zo scherp zag als een havik, zijn in de laatste jaren enorm snel achteruit gegaan. De vier knopjes op dat pedaal (en dat geldt uiteraard voor alle pedalen uit die serie) zijn van een glimmend, chroom nabootsend plastic gemaakt, klein, dicht tegen elkaar aan staand en met een bolle bovenkant, waarin een minuscuul putje zit om aan te duiden op welk level je je knoppie hebt staan. Ik weet dat, omdat ik het pedaal als noodoplossing heb laten kopen, voor het geval enkele belangrijke drives het zouden begeven. En dat deed ik in een tijd dat mijn ogen nog goed waren. Wel, geloof me, IK ZIE DAT HELE KOLEREPUTJE NIET MEER. ECHT HE-LE-MAAL NIKS!!! Daar komt nog bij dat de functiebeschrijving, in een op zich redelijk leesbaar zwart gedrukt, voor mij met mijn slechte ogen, helemaal weg valt in de schaduw, geslagen door de vorm van het apparaat. Alsof je bovenop de Grand Canyon, over de rand van de afgrond, naar beneden tuurt in de hoop daar helemaal beneden ergens een hagedisje te bespeuren. Ik moet, als de omstandigheden daar om vragen (en dat is helaas nogal vaak) helemaal op de grond gaan liggen (letterlijk!!!) om te kunnen zien wat ik doe. Voor mij is dat een fysiek loodzware opgave. Dat heeft ook te maken met het feit dat ik het pedaal voor meerdere doeleinden gebruik. En eigenlijk klinkt het ding altijd kut, behalve als ie fungeert als lichte booster. Als straks mijn pedal board af is heb ik dat probleem gelukkig niet meer. De EHX Bass Balls, de EHX Octave Multiplexer, de Marshall Bluesbreaker II en de EHX Frequency Analyzer komen allemaal in een loop. Ik zet straks de hele reut (meestal m.u.v. de Frequency Analyzer) met één druk op de knop aan en weer uit. Het is een hoop gedoe, maar ik ben echt verzot op dat idiote, maar toch ook uiterst muzikale sologeluid. Je speelt letterlijk met dynamiek. Het maakt je spel rijker. En dat is exact de reden waarom ik bereid ben mijn halve board op te offeren voor dat ene geluid dat inderdaad een beetje lijkt op het spelen met een wah pedaal. Maar dan anders. :D


Sjeeses, wat een verhaal weer. Ik KÁN gewoon niet kort van stof zijn (maar nu wel, want ik val voortdurend in slaap - dus welterusten allen! :) ).

jasses
20 augustus 2015, 14:47
Zolang er nog beweegbare lichaamsdelen over zijn, kan iets als een clever gemonteerde zvex wahprobe mogelijk nog een uitkomst bieden. Op zn minst gecombineerd met een spraakmakende liveshow.
Bedankt voor het verhaal en slaap wel.

danee
20 augustus 2015, 18:06
Uhhh R&G Sound????? Jij zit toch in Nijmegen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

vulvasonic
21 augustus 2015, 03:15
Uhhh R&G Sound????? Jij zit toch in Nijmegen?
Klopt, maar 'mijn' bandje (het was natuurlijk niet echt MIJN bandje, maar ik heb er bijna 10 jaar in gespeeld) opereerde door heel Nederland en dan voornamelijk in de oostenlijke delen van het land, van Groningen tot aan Limburg.
Gelet op jouw reactie veronderstel ik dat je bekend bent met R&G. Ze zijn niet het grootste PA-bedrijf, wat we daarvóór hadden was wat dat aangaat andere koek. Daar hadden we een gigantische 'eigen' vrachtwagen met ons logo er levensgroot op en een vaste crew. Ook al was het niet mijn verdienste, ik mag er graag een beetje mee koketteren, omdat het gewoon godvergeten lekker is om in een limousine om 10 uur afgezet te worden achter een enorme feesttent, even lekker ouwehoeren en wat indrinken en vervolgens om 11 uur, in vol ornaat het podium op te wandelen, waar alles voor je klaarstaat en je begint. Na het optreden nog een beetje blijven hangen en wat 'networken', de limo in en voor de deur afgezet worden. Dat was ook mijn punt. Als je komt aanzetten met een gigantische vrachtwagen met jouw logo d'r op, een heel team dat keihard voor je werkt, een complete show, dan kom je aanrijden in een limo........., dan heb je nog geen noot gespeeld, maar je staat al meteen met 3-0 voor. Je maakt nogal een indruk. Niemand bekommert zich om de muziek, ze zien een professionele geöliede machine en veel machtsvertoon en een band dat de tent volledig plat speelt. Die band willen ze op ieder festival hebben!!! Dat iedere Jan Lul met een klotebandje die tent om díe tijd, wanneer iedereen klotezat is en werkelijk overal van uit hun plaat gaat, dit met twee vingers in de neus kan doen, dat gaat volledig aan iedereen voorbij. M.a.w., het is puur uiterlijk vertoon. Als je dan op zoek gaat naar een kleiner en dus goedkoper PA-bedrijf, waar je NIET een eigen vrachtwagen hebt en waar je je eigen spullen ineens op moet gaan bouwen (dat was in een wat later stadium)......., dan hou je uiteindelijk een band over dat zich in niets onderscheid van de vele bandjes in hetzelfde circuit, die vaak beter, maar ook drie keer zo goedkoop zijn en vervolgens kom je nergens meer aan de bak, want iedereen heeft gezien dat je bent afgegleden tot een bedroevend niveau, maar je vraagt nog steeds 5000 euro. De zanger heeft door zijn eigen hebzucht de band volledig naar de kloten geholpen. Ik geloof dat ze vorig jaar 5 keer hebben gespeeld. Om te janken!
En in dat hele verhaal is ook R&G afgestoten, omdat onze dictator óók R&G Sound te duur vond (wat absolute onzin was). Er is geen betere monitormixer (en ach, die gast deed werkelijk ALLES voor je, zónder ook maar iets te hoeven vragen) dan Rieks. Ik speelde altijd knetterhard. Normaal gesproken krijg je het dan aan de stok met óf de monitormixer, óf de front of house mixer (of beide), maar Rieks en Gerwin (front of house) hoorde je daar nooit over. En geloof me (en dit is écht uitzonderlijk), ik heb nog NOOIT een slecht podiumgeluid gehad. Dat was zo goed als altijd perfect (misschien twee keer wat minder - mag het een keer?). En ook het zaalgeluid was altijd perfect (tot zover je dat kan beoordelen uiteraard, maar die dingen gaan al vrij snel rond).
Mocht je ze kennen en ze tegenkomen, doe ze dan de groeten van Mario (di Snario) en zeg ze maar dat ik ze mis. :)



Zolang er nog beweegbare lichaamsdelen over zijn, kan iets als een clever gemonteerde zvex wahprobe mogelijk nog een uitkomst bieden. Op zn minst gecombineerd met een spraakmakende liveshow.
Bedankt voor het verhaal en slaap wel.
Helemaal geen slecht idee van je. Vooral ook omdat je er een show-element van kan maken (nog even een goed idee eraan koppelen). Helaas heb ik de financiële middelen niet, maar wie weet hoe het leven loopt.....?
Bedankt in ieder geval. :)

D3nnis
21 augustus 2015, 12:40
De zanger heeft door zijn eigen hebzucht de band volledig naar de kloten geholpen. Ik geloof dat ze vorig jaar 5 keer hebben gespeeld. Om te janken!


Eigenlijk begon, eerlijk gezegd, het janken toen de eerste zanger niet meer "kon" en plaats moest maken voor de tweede.
Maar da's mijn mening :)

HaroldA
21 augustus 2015, 12:57
Heren: heel veel letters, heel weinig foto's ... :(

https://lh6.googleusercontent.com/-t6ANqou49N4/VcXm_m3OozI/AAAAAAAASd8/01iNwgqZDqA/w956-h538-no/IMG_20150808_125214988_HDR.jpg

... tegenwoordig aangevuld met:

https://lh4.googleusercontent.com/-75LjqJLf0MU/Vc8yhhoo3kI/AAAAAAAASd4/sBjareVcyNU/w956-h538-no/IMG-20150815-WA0004.jpg

MarkS
21 augustus 2015, 15:08
En geloof me (en dit is écht uitzonderlijk), ik heb nog NOOIT een slecht podiumgeluid gehad. Dat was zo goed als altijd perfect (misschien twee keer wat minder - mag het een keer?).

Misschien ook maar meteen een kneiter van een gloeilamp in je huilbaby laten inbouwen, zodat je ondanks een keihard podiumgeluid ook ZIET dattie per ongeluk de hele show aan staat…:seriousf:

Nellyrocks
21 augustus 2015, 15:57
Ik geloof dat ze vorig jaar 5 keer hebben gespeeld. Om te janken!

Dit staat inderdaad op de site van die band. Mijn dochter van 2 speelt nog vaker.

14 februari America Cartouche
27 april Eerbeek Buitenpodium
31 mei Arnhem Kika Benefiet
27 juni Dijkerhoek Dijkerhoeksfeest
7 november Noorden des Landsch Privefeest
24 december Bergen op Zoom Cafe 't Slik

orangerocker
21 augustus 2015, 16:22
http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/2015-08-212015.52.53.jpg (http://s1171.photobucket.com/user/Larsded/media/2015-08-212015.52.53.jpg.html)

Wat er nu op mijn zelfgemaakte board staat:
TC Polytune --> Mooer Pure Boost (Xotic RC kopie, die ik nu gebruik om een klein randje overdrive te creëren met mn les paul) --> Fulltone Fulldrive 2 (Mijn main drive pedaal, lekkere rocksound op zichzelf of geboost met de Mooer voor een dik solo-geluid) --> DOD Stereo Chorus FX65 (warme chorus voor weinig geld, gebruik hem met name op redelijk extreme settings voor Beatles-sounds (Lucy in the sky, Something etc), of in combinatie met de tremolo op de Princeton voor vrij overtuigende leslie-sounds.) --> TC Electronic Flashback (Staat al een tijdje op de Space Echo Toneprint, bevalt zeer goed!

Dit levert, in combinatie met de tremolo en reverb van de Fender PRri, een hoop mooie sounds op:ok:

vulvasonic
21 augustus 2015, 23:26
Eigenlijk begon, eerlijk gezegd, het janken toen de eerste zanger niet meer "kon" en plaats moest maken voor de tweede.
Maar da's mijn mening :)
Heb je helemaal gelijk in, maar dat was helaas zijn eigen keus. Hij was het zelfs die de band opzadelde met een zanger die eigenlijk niemand wilde. Maar goed, hij heeft wel meer rare dingen gedaan.


Misschien ook maar meteen een kneiter van een gloeilamp in je huilbaby laten inbouwen, zodat je ondanks een keihard podiumgeluid ook ZIET dattie per ongeluk de hele show aan staat…:seriousf:
En bedankt. Dat optreden was ik net bezig te vergeten. :D

Dit staat inderdaad op de site van die band. Mijn dochter van 2 speelt nog vaker.

14 februari America Cartouche, 27 april Eerbeek Buitenpodium, 31 mei Arnhem Kika Benefiet, 27 juni Dijkerhoek Dijkerhoeksfeest, 7 november Noorden des Landsch Privefeest, 24 december Bergen op Zoom Cafe 't Slik
Ja, en dat optreden in BoZ op 24 dec is al 12 jaar een traditie, dus dat is amper een verdienste te noemen.

MAAR GENOEG OVER DIE BAND EN AL DAT OUD ZEER, ik hoop zeer binnenkort met mijn eigen serie foto's te komen van mijn pedal board. :D

danee
22 augustus 2015, 12:04
@vulvasonic.....Ja joh ik ken ze heel goed. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat he ze hebt gesproken. Maar ze hebben inmiddels een winkel in Emmeloord. Ik kom daar regelmatig ff een bakje doen. R&G is no noncense, beide voetjes aan de grond en inderdaad erg goed in wat ze doen. En als het gaat om service, dan ken ik weinig bedrijven die daar aan kunnen tippen. Ze staan altijd klaar. Het scheelt ook enorm dat Gerwin zelf ook gitarist/bassist is met gevoel voor Rock&Roll. Hij weet als geen ander waarom elke muzikant het liefst hard wil. Als je zelf geen kick krijgt op het podium...hoe kan je het dan overdragen naar het publiek?

Ik zal ze de groeten doen ;) en voeg ze anders ff toe op Facebook. Ze zijn daar aardig actief.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dutch66
22 augustus 2015, 15:19
http://i1171.photobucket.com/albums/r560/Larsded/2015-08-212015.52.53.jpg (http://s1171.photobucket.com/user/Larsded/media/2015-08-212015.52.53.jpg.html)

Wat er nu op mijn zelfgemaakte board staat:
TC Polytune --> Mooer Pure Boost (Xotic RC kopie, die ik nu gebruik om een klein randje overdrive te creëren met mn les paul) --> Fulltone Fulldrive 2 (Mijn main drive pedaal, lekkere rocksound op zichzelf of geboost met de Mooer voor een dik solo-geluid) --> DOD Stereo Chorus FX65 (warme chorus voor weinig geld, gebruik hem met name op redelijk extreme settings voor Beatles-sounds (Lucy in the sky, Something etc), of in combinatie met de tremolo op de Princeton voor vrij overtuigende leslie-sounds.) --> TC Electronic Flashback (Staat al een tijdje op de Space Echo Toneprint, bevalt zeer goed!

Dit levert, in combinatie met de tremolo en reverb van de Fender PRri, een hoop mooie sounds op:ok:

Netjes hoor!

(Ook allemaal lekker passend blauw ;))

D3nnis
22 augustus 2015, 18:53
Blijft leuk, zo'n pedalboard. Hier alweer 3 jaar pedalboardloos, en weer aan de gang met midi. Een midi pedalboard hoort hier zeker niet? :D

vulvasonic
22 augustus 2015, 23:32
Blijft leuk, zo'n pedalboard. Hier alweer 3 jaar pedalboardloos, en weer aan de gang met midi. Een midi pedalboard hoort hier zeker niet? :D
O zeker wel, zolang het maar wat meer is dan enkel een kant en klaar midi-schakelbakje. Het gaat hier, lijkt me, toch ook een beetje om de kunst van het maken van een pedal board en de verhalen achter de keuzes die je daarin hebt gemaakt. Maar er zijn er genoeg die op hun pedal board een midi-schakelbak hebben zitten. :)

@danee: We hebben dat winkeltje samen met De Zingende Fresia's nog muzikaal geopend, waarbij onze bassist vervangen werd door Gerwin en ik ook meteen kennis maakte met het merk Bugera. Een nogal aparte kennismaking. Het was voor het eerst dat ik het NIET voor elkaar kreeg om op z'n minst een 'acceptabel geluid' te produceren. Ik geloof dat Gerwin nu ook wat beter spul in z'n winkeltje heeft staan (hoewel, hij verkocht toen ook al de gitaren van London City, wat ik dan weer een heel erg goede keus vond), want dat Bugera spul vind ik echt om te janken, zo slecht!
Uiteraard heb ik zowel Gerwin als Rieks op m'n Facebook vriendenlijstje staan. Ik doe alleen vrijwel geen kut met dat irritante Facebook. Dus nogmaals, als je ze tegenkomt, doe mijn favoriete geluidstechnici dan maar de groetjes van Mario di Snario. :)

D3nnis
23 augustus 2015, 09:25
O zeker wel, zolang het maar wat meer is dan enkel een kant en klaar midi-schakelbakje.

Nou, vooruit dan:

Van 3 jaar geleden dit:

http://i917.photobucket.com/albums/ad20/MrBundy_2009/pedalboard/pedalenplank.jpg (http://s917.photobucket.com/user/MrBundy_2009/media/pedalboard/pedalenplank.jpg.html)

Naar dit:
http://i917.photobucket.com/albums/ad20/MrBundy_2009/pedalboard/DSC_0503_zps0ddywpqv_edit_1440311793282_zpspxr8cue x.jpg (http://s917.photobucket.com/user/MrBundy_2009/media/pedalboard/DSC_0503_zps0ddywpqv_edit_1440311793282_zpspxr8cue x.jpg.html)

http://i917.photobucket.com/albums/ad20/MrBundy_2009/pedalboard/DSC_0504_zpshd2hejbh.jpg (http://s917.photobucket.com/user/MrBundy_2009/media/pedalboard/DSC_0504_zpshd2hejbh.jpg.html)


Rocktron all access met Korg volumepedaal als expressiepedaal. Korg is met Y kabel aangesloten op de all access ipv met een trs-trs jack kabel (wat ook werkt), omdat (geen idee waarom) de sweep dan beter verdeeld is over de slag van het pedaal.
Stroomvoorziening is een Powercon, loopt naar een stekkerblok, met daarin de adapter voor de all access.
De xlr is een 7 polige. Hier loopt het midi gebeuren doorheen, en het gitaar signaal vanaf mijn rackje naar de tuner (niet in de normale sugnaalketen). Had eerst een 1 spot voor de turbo tuner, maar ondanks dat deze niet in het normale signaalpad zit, gaf de 1 spot toch een ruis. Daarom 2 polen van de xlr in gebruik om de turbo tuner 9vdc aan te bieden vanuit een fatsoenlijke powrrsupply die in het rack zit.
Dat is dan ook meteen het enige jammere, de all access wil graag ac, anders had ik die denk ik ook meteen door de xlr gevoed, dan was het maar 1 kabel geweest.
Maar goed, het werkt ;)
Onder de verhoging zit nog een midi solutions events processor.
Deksel van verhoging zit gewoon vastgeschroefd, en in de bodemplaat zit een uitsparing. Als ik bij de events processor of de connectors moet zijn, gooi ik de plank met opbouw, die los in de case ligt, gewoon op zijn kop.

danee
23 augustus 2015, 10:01
In het begin zaten ze inderdaad in het goedkope segment. Nu staat er Marshall, Orange, Peavey, Line 6. En dan ook de betere versterkers van deze merken. Ook de pedalen afdeling is in orde...geen dure botique pedalen, maar wel goede pedalen (ibanez, boss, blackstar enz). Qua elektrische gitaren schijnt het wat lastig te zijn om bijv Fender/Gibson in je winkel te hangen. Dat vraagt om behoorlijke investeringen. Als alternatief hebben ze "schecter". Niet mijn voorkeur maar toch prima gitaren. Voor zover de review van R&GSound :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

schizo910
24 augustus 2015, 13:24
http://i.imgur.com/t1SSWr5.jpg

> Korg Pitchblack > Xotic SP Compressor > (Strymon Mobius )>> Monkey Drive /TimmyClone> RAT >> EHX C9 > TC Flashback > Digitech Polara >

Fuzz blijft een dingetje; Fuzz is mijn lievelings effect, ik hou van rouwe fuzz. In de studio en thuis te gek, maar in band verband, blijft het lastig. Het type fuzz dat ik lekker vind, prikt gewoon niet of moet knetter hard. Zodra ik de fuzz goed weet te plaatsen binnen de bandmix, dan komt het neer op een geluid dat ik ook kan krijgen als ik mijn RAT stack met de Monkey Drive of zelfs met de compressor... Dus, geen fuzz meert op mijn vaste bordje...

vulvasonic
25 augustus 2015, 05:45
Broer, wat je ook doet met je board, je kunt i.i.g. niet zeggen dat je er niet op z'n minst drie tot de verbeelding sprekende pedalen tussen hebt zitten. En meestal zijn vrijwel al je pedalen rete-jaloersmakend.
Qua drive, gebruik je daar een combi van van pedalen en de kanalen van je amp (ik wéét hoe goed jouw amp klinkt)? En zo ja, welke rol heeft de drive van jouw pedalen dan (de Monkey Drive - geweldig gedaan weer!!! - de RAT en misschien zelfs de compressor)? Tik je die alleen in voor een sologeluid? En gebruik je dat dan zowel over je cleane kanaal als over je overstuurde kanaal? Of gebruik je voor ál je solo's steeds dezelfde boost?

Uiteraard interesseer ik me in de eerste plaats voor jouw eindeloos lijkende worsteling met het perfecte geluid, maar het interesseert me nu meer dan ooit sinds mijn beide Voxen gejat zijn en ik tevens geen gebruik meer kan maken van de Marshall JCM 2000 en ik het maar niet voor elkaar krijg om vanuit ieder basisgeluid (ik heb, pak 'm beet, nu een stuk of 4 gewéldige basisgeluiden) een evenzo geweldig sologeluid te creëren. Dat lukt me best met één van die basisgeluiden, maar wát ik ook probeer, het lukt me niet met die andere sounds. Althans, niet zonder eerst opnieuw aan de knoppies te draaien. Vandaar dat ik me afvraag hoe jij dat doet en of het je überhaupt lukt. :)

Eigenlijk zou je een boost pedaal moeten hebben, die niet alleen het (basis)geluid een volumeboost geeft, maar die ook enkele logische extra mogelijkheden bezit (drive, eq, doubler-effect - sorry, maar dat laatste is nou eenmaal een dingetje van mij) en dan zou het dus zo moeten zijn dat je bijvoorbeeld VIER basisgeluiden met behulp van je effecten produceert en dat dat booster-pedaal VIER ingangen heeft die je vanuit de effecten waarmee je je basisgeluiden creëert daar dan weer glashard in penetreert en dat je over iedere ingang de beschikking hebt over alles wat nodig is om vanuit dát basisgeluid het perfecte solo-geluid te creëren. En daarna komt alles via VIER aparte uitgangen weer terug naar waar het vandaan kwam. Dat lijkt me super!!! En zoiets is op een heel simpele zielenmanier, vergelijkbaar te realiseren, maar dan heb je een briljant goede booster nodig die van zichzelf een waanzinnig goede clean boost bezit, plus een volledig naar jouw smaak in te stellen drive (wat an sich al super moeilijk is, omdat jouw basisgeluid afkomstig is van een zorgvuldig uitgekozen en afgesteld pedaal), voorts een relatief uitgebreid en zéér functionele equalizer EN (omdat IK dat nu eenmaal graag wil) een geweldig mooie doubler.
Enfin, jullie snappen waar ik heen wil. Het mooist zou het zijn als dit alles compact en analoog kan, maar dat is haast niet te doen, ofschoon het me nu ook weer niet onmogelijk lijkt. Nee, éigenlijk kun je het vergelijken met een digitale multi effect processor. Je hebt VIER zeer zorgvuldig 'gemaakte' geluiden, die zó goed zijn dat je te allen tijde in staat wilt worden gebracht om met één simpele druk op de knop een perfect sologeluid neer te zetten. Echter, je kunt je heel goed voorstellen dat je een keer een nummer speelt waarin je een ander zorgvuldig gekozen basisgeluid gebruikt, maar waarop dat ene sologeluid dat je in dat andere nummer volledig tot vervoering kon brengen totáál niet werkt. Wat zou het dan mooi zijn als je één slim ontwikkeld pedaal hebt waarmee je enkele briljante basisgeluiden met slechts één druk op de knop dat perfecte solo-geluid weet te geven. M.a.w., VIER perfecte, met pedalen opgebouwde sounds, allevier via splitterkabeltjes, of een splitterboxje naar een soort 'wonderbox' gedreven, waarin die vier perfecte basissounds worden omgetoverd tot vier perfecte solosounds.
Ik ken het niet, tot zover ik weet is er nooit iets dergelijks gefabriceerd.

Ik heb het gevoel dat ik mijn uiterste best doe om iedereen zo eenvoudig mogelijk uit te leggen wat ik bedoel te zeggen en dat ik met mijn doel steeds verder afglijd van wat ik probeer duidelijk te maken.



Ik zal afsluitend trachten met een simpel voorbeeld te eindigen. Let op!:
Ik speel over een volledig clean afgestelde versterker en ik gebruik dus pedalen om enkele basis-geluiden te realiseren. Wel, het nu komende voorbeeld is NIET conform de werkelijkheid, maar het lijkt er verrekte veel op. Komt ie.
Ik heb 4 pedalen die kunnen fungeren als boost/overdrive/distortion/fuzz. Die hoek dus. Het cleane kanaal van mijn versterker reageert geweldig goed op pedalen. Nu wil ik 4 basisgeluiden die beginnen bij een clean geluid, naar een milde oversturing, via een vette overdrive tot een heeeele vette sound. Dat zijn sounds waar ik enorm van hou en die ik vaak gebruik. Twee van die pedalen zijn afgeleid van bestaande pedalen en door bekende forumleden voor mij gebouwd (door Speeddemon en door Schizo910) en daar ben ik enorm trots op. Ja, ze hebben een geheel ander uiterlijk en naam gekregen, maar voor de duidelijkheid (voor hen die bekend zijn met het origineel tenminste) zal ik de naam gebruiken van 'het origineel'.
Mijn 3 basisgeluiden bestaan uit:
1 - Volledig clean, slechts de versterker.
2 - Z-Vex Super Hard On (dit geluid is zo goed als clean, tenzij ik flink op de snaren beuk. Ik hou enórm van dat geluid! :D )
3 - Electro Harmonix Soul Food (uitermate simpel en volledig terecht gehypt pedaal dat zich laat vergelijken met de Klon Centaur. Héérlijk geluid. Ik had er het liefst 3 van gehad. Ik gebruik 'm voor een lekker overstuurd basisgeluid.
4 - Wampler The Pinnacle (wat een gigantisch vet geluid! Ik hou vooral van het wat modernere, krijsende hardrockgeluid. Super!)

Dat zijn mijn basisgeluiden en ik ben er meer dan tevreden over. Waar ik absoluut NIET tevreden over ben is mijn sologeluid. ik gebruik een Marshall Bluesbreaker II pedaaltje voor ál mijn sologeluiden. Ik boost het volume, ik draai er een minimaal beetje drive in, om het geluid wat romiger te maken (verschrikkelijk) en feitelijk doe ik dat met alles wat ik heb. Er zijn absoluut veel betere geluiden te maken met de spullen die ik heb, maar dan moet ik bukken. En bukken is voor mij absoluut niet te doen (niet vragen graag).

Het grootste probleem is tevens een zeer bekend verschijnsel. Ik kan een pedaal kopen waarmee ik een onwaarschijnlijk goed geluid weet te realiseren (als sologeluid) voor één van mijn settings. Maar bij de tweede, of de derde, of de vierde, gaat het kut met peren. Nou, IK weet maar niet hoe ik dat op moet lossen. Ja, ik weet het wel, maar ik heb niet het geld om 4 versterkers te kopen. Ach, met één versterker red ik het ook wel hoor. En ergens vind ik die zoektocht ook wel geinig. En dan is daar een forumgenoot die voor mij speciaal een uitgangetje op mijn versterker gaat maken, zodat mijn Marshall 1960A JCM800 4x12 straks lekker mee kan blazen (bedankt John).

Ik moet ook niet teveel zeiken. De versterker die ik heb is relatief beperkt, maar ik heb ontdekt dat ie retegeil klinkt (bedankt Fred) en hij ziet er ook nog eens retegeil uit (bedankt Dons). Laatst lekker clean met een flinke tiet galm (bedankt Fred) over een metal strat met purple flakes nota bene (bedankt Dons) en hij had TOEN AL echt dat typische country geluid (bedankt Fred)!!! Ik genoot met volle teugen, alleen de dames vonden het te hard. Maar ach, gelukkig ben ik in het bezit van een Koch Power Soak (bedankt Dons!). Edoch, het BLIJFT een country rock band en nu wil het toeval dat ik al mijn heeeele leven smoorverliefd ben op wat imo zo'n beetje de aller-aller-ALLERMOOISTE GITAAR is óóit gemaakt en wel een Telecaster Custom (dus met bindings) en een all maple neck (bedankt Fred!!!!!!!!).
Over niet al te lange tijd is mijn pedalcase volledig af (bedankt Fabian en Giovanni)

het heeft geen reet te maken met waar dit inmiddels enorme verhaal überhaupt mee begon. Maar als ik eenmaal begin te schrijven hou ik niet meer op. Mijn excuses daarvoor. :)

schizo910
25 augustus 2015, 18:59
De zoektocht eindigt nooit, is deels wat het gitaarspelen leuk maakt en houdt!
Ik speel het meest over het cleane kanaal van mijn versterker (Fender supersonic twin) De compressor gebruik ik op twee manieren. De eerste is voor clean tokkelwerk, om alle noten wat meer gelijk te krijgen qua volume. Standaard compressor werk dus.
De monkey Drive is een Timmy Clone, die staat redelijk licht afgesteld en erg aanslag gevoelig, clea met een randje waarvan het randje viezer wordt als ik harder aansla en lekker in de snaren duik. De RAT zorgt voor mijn geluid met meer gain, lekkere distortion ik ben vooral gek op de filter knop, die zorgt ervoor dat je redelijk simpel op de juiste plek in de bandmix komt te liggen.
De RAt en de Monkey stack ik ook regelmatig, het volume verandert niet maar de gain wel en het wordt wat meer fuzzig.
De compressor gebruik ik dan voor wat meer volume en gain als het nodig is.
Eigenlijk doe ik dit op het scheurkanaal van mijn amp precies zo. Ik heb hem redelijk licht afgesteld staan en pomp de zooi op met de RAT en de Monkey. Maar ik ben zo gek op hoe het cleane kanaal in de bassman stand pedalen vreet dat ik die het meest gebruik. Mocht ik onverhoop ooit nog een andere versterker nodig hebben dan wordt dat een bassman!

Zonno
25 augustus 2015, 23:02
..........Wat zou het dan mooi zijn als je één slim ontwikkeld pedaal hebt waarmee je enkele briljante basisgeluiden met slechts één druk op de knop dat perfecte solo-geluid weet te geven. M.a.w., VIER perfecte, met pedalen opgebouwde sounds, allevier via splitterkabeltjes, of een splitterboxje naar een soort 'wonderbox' gedreven, waarin die vier perfecte basissounds worden omgetoverd tot vier perfecte solosounds.
Ik ken het niet, tot zover ik weet is er nooit iets dergelijks gefabriceerd.......




Ik heb dit proza met interesse gelezen. Meerdere keren. Ik begrijp de bedoeling nog niet helemaal, maar het beeld van een mengpaneel blijft bij mij hangen. 4 kanalen met effect sends .....

vulvasonic
26 augustus 2015, 00:45
Ik heb dit proza met interesse gelezen. Meerdere keren. Ik begrijp de bedoeling nog niet helemaal, maar het beeld van een mengpaneel blijft bij mij hangen. 4 kanalen met effect sends .....
Dat kan, ofschoon je daar lang niet alle problemen geheel mee oplost. En er zijn meerdere manieren waarop dit te verwezenlijken is. Maar wat ik zoek is een simpele, draagbare oplossing in één behuizing (liefst analoog), iets wat gewoon op je pedalboard past en wat zich ook als zodanig gedraagt. Het zou MIJN leven iig een stuk makkelijker maken, want de manier waarop Schizo910, mijn broer :D, zijn pedalen gebruikt (basissounds en solosettings) dat werkt iig NIET voor mij. :(

Pepe
26 augustus 2015, 01:39
Dat bestaat toch al? (http://www.premierguitar.com/articles/19682-pedal-switcher-shootout)

vulvasonic
26 augustus 2015, 02:03
Dat bestaat toch al? (http://www.premierguitar.com/articles/19682-pedal-switcher-shootout)
Zoiets zal het ook moeten zijn. Maar het kan slimmer en eenvoudiger. Ik denk aan een soort looping device met 4 aparte loops, maar ipv een volledige ronde naar buiten, blijft het signaal IN de box, alwaar allevier de signalen worden bewerkt door een soort Klon Centaur, zodat je kunt kiezen tussen diverse soorten boosts die allemaal gewoon retegoed zijn, plus (zoals ik al schreef) een paar specifieke extra's (eq en ev een doubler) en uiteindelijk gaat het hele spul weer naar buiten.

Ach, ik weet het ook nog niet helemaal. Ik moet maar eens gaan tekenen. Wie weet kom ik op een simpel, doch geniaal ontwerp en misschien kom ik er helemaal niet uit. Ik vind het wel een uitdaging. :D

Misschien denk ik wel te ingewikkeld en zoek ik een iets uitgebreider van opzet gebouwde T-Rex Quadradrive. M.a.w., je hebt 4 door pedalen gegenereerde basissounds en voor elk van die 4 sounds zoek je een boost dat perfect reageert op het soort geluid wat je hebt. Als je één kastje hebt die dat kan doen (ik noem de Soul Food van €58,-), dan kun je er daarvan toch makkelijk 4 in een pedaal proppen? En dan stop je iets extra's in het derde en het vierde 'kanaal'. Zoiets?

schizo910
26 augustus 2015, 10:34
Jij wilt dus eigenlijk 4 aparte drives met elk hun aparte boost? Of wil je 4 drives met 1 boost voor alle vier?

vulvasonic
26 augustus 2015, 13:35
Jij wilt dus eigenlijk 4 aparte drives met elk hun aparte boost? Of wil je 4 drives met 1 boost voor alle vier?
Het eerste. Het lastige is het feit dat iedere versterker weer anders op een reeks pedaaltjes reageert.

Henri H
26 augustus 2015, 14:00
Dan heb je dus 8 van weelden royal overdrives nodig, een GCX midi-switcher-looper, een rack met een aantal racklades en een midi-controller, kost wat, maar dan hej ok wat. ;)

the sure thing
27 augustus 2015, 09:53
De T-rex Spin Doctor komt een heel eind. Dan wel de vorige versie met MIDI. Dan heb je icm met je MIDI pedaal 128 presets.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

RB74
2 september 2015, 10:04
http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/02/a5fadf294051e811df4280800d50e7e6.jpg

Versie zoveel van m'n bordje, upgraden blijft leuk! 😀

Empress fuzz en MI Effects Super Crunch Box eraf (drive-kanaal van m'n Rivera Rake klinkt beter).

Als overdrive de OCD en als ruige muff-achtige de EQD Hoof. Voor sprankelender clean de JHS buffer toegevoegd. Patchkabels van George L zijn vervangen door Sommer-kabeltjes.

Oftewel: crybaby-jhs buffer-pitchblack-whammy-hoof-ocd-ibanez dfl-zoom multistomp (voor reverb, tremelo en nog een paar minder frequent gebruikte effecten). In de fx-loop: spark booster-repeater delay.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

FruscianteFan
2 september 2015, 11:29
Vulva: ik vind het vaak juist zijn charme hebben als je niet al teveel variatie in je sound hebt. Zowel om te spelen als om naar te luisteren is dat vermoeiend. Natuurlijk wil je je clean, je crunch, je boost, je fuck-de-rest-van-de-band-luister-naar-MIJ, en nog veel meer. Maar om nou 4 verschillende drives met ieder hun eigen boost te hebben, naast je clean...

Ik kon al niet kiezen toen ik een BoR én DS1 had. Nu vermaakt onze zanger zich met die DS1 ;)

(overigens moet ik nog steeds reageren op je fb bericht, zoals beloofd. Net twee weken in Engeland geweest dus was met andere dingen bezig, sorry daarvoor)

jasses
2 september 2015, 15:56
Ik ben het daar eigenlijk grotendeels mee eens, maar ook niet helemaal. Het heeft wel charme met een beperkt klankarsenaal aan de slag te gaan, vooral omdat het een ongetrainde luisteraar meer houvast geeft. Zelf heb ik echter helemaal geen probleem met het luisteren naar 50 tinten gruis.
Maar vooral, ik heb absoluut geen heimwee naar de tijd dat er minimum 4 dirtpedalen op mijn plank stonden, en dan ook nog eens drie kanalen op mijn versterker. En maar ronddansen op het podium. En ofwel te hard twijfelen ofwel te lukraak aanduwen op repetitie. Ik doe het ondertussen al behoorlijk lang met maar 1 drive en 1 fuzz op de plank, en enkel clean kanaal (maar ik speel wel vals bij opnames, hoewel nog steeds zeer beperkt...).

@FruscianteFan: wegens mijn gezond wantrouwen voor Duitse woorden die ik niet ken, had ik nog nooit doorgeklikt. Vandaag, na het raadplegen van mijn woordenboek, heb ik dat wel gedaan. Verdorie, kerel, dat staat als een huis! Wat een fijne muziek, wat een fijne band heb jij rond je. Ik heb een vage herinnering dat ik, dat moet jaren geleden geweest zijn, eens heb doorgeklikt naar muziek van je. Een myspace-pagina ofzo. Wat ik me daarbij herinnerde waren doorgaans korte maar wel interessante, vaak experimentele schetsjes, typisch van een jonge gitarist die op zoek was naar zijn muzikale identiteit (en een lange-afstandsproject met een of ander buitenlands meisje, maar ik sluit niet uit dat ik zaken aan het verwisselen ben). Je hebt aardig verder getimmerd.

FruscianteFan
2 september 2015, 16:09
Ik ben het daar eigenlijk grotendeels mee eens, maar ook niet helemaal. Het heeft wel charme met een beperkt klankarsenaal aan de slag te gaan, vooral omdat het een ongetrainde luisteraar meer houvast geeft. Zelf heb ik echter helemaal geen probleem met het luisteren naar 50 tinten gruis.
Maar vooral, ik heb absoluut geen heimwee naar de tijd dat er minimum 4 dirtpedalen op mijn plank stonden, en dan ook nog eens drie kanalen op mijn versterker. En maar ronddansen op het podium. En ofwel te hard twijfelen ofwel te lukraak aanduwen op repetitie. Ik doe het ondertussen al behoorlijk lang met maar 1 drive en 1 fuzz op de plank, en enkel clean kanaal (maar ik speel wel vals bij opnames, hoewel nog steeds zeer beperkt...).

@FruscianteFan: wegens mijn gezond wantrouwen voor Duitse woorden die ik niet ken, had ik nog nooit doorgeklikt. Vandaag, na het raadplegen van mijn woordenboek, heb ik dat wel gedaan. Verdorie, kerel, dat staat als een huis! Wat een fijne muziek, wat een fijne band heb jij rond je. Ik heb een vage herinnering dat ik, dat moet jaren geleden geweest zijn, eens heb doorgeklikt naar muziek van je. Een myspace-pagina ofzo. Wat ik me daarbij herinnerde waren doorgaans korte maar wel interessante, vaak experimentele schetsjes, typisch van een jonge gitarist die op zoek was naar zijn muzikale identiteit (en een lange-afstandsproject met een of ander buitenlands meisje, maar ik sluit niet uit dat ik zaken aan het verwisselen ben). Je hebt aardig verder getimmerd.

ad deel1:
Dat snap ik natuurlijk. Het hangt ook af van wat voor band je bent en of je steeds een half uur speelt of avonden vult. Niettemin: je kunt de romigste Marshall sound afwisselen met een belletjesfender, en nog wat sounds erbij toveren, maar dan mis ik persoonlijk snel coherentie. Het hoeft voor mij geen sport te worden om met zo min mogelijk sounds zoveel mogelijk te doen (de sport is voor mij om altijd in dienst van de muziek te spelen, en vaak zijn daar meer pedalen voor nodig dan me lief is), maar het geeft vooral wat rust als je basis in elk geval hetzelfde blijft.

edit: wat ik daarnaast ook merk: als we in het hok zitten om te schrijven, heb ik behoefte aan veel pedaaltjes, nieuwe sounds, nieuwe technieken, nieuwe noten. Geeft inspiratie en maakt het makkelijker om nieuwe dingen te bedenken zonder bang te zijn jezelf te herhalen. Als nummers zich meer vormen, je meer live speelt en je meer denkt aan de nieuwe plaat waaraan je concreet werkt, werk ik weer meer toe naar een simpele setup met coherentie. Die distortion was leuk, maar smeert live mijn gitaar teveel dicht, kan ik beter de box of rock gebruiken. Om maar iets te noemen.

ad deel2: er is weinig duits aan de band, behalve dat Duitsers onze naam beter uitspreken dan wie dan ook. De bandnaam is volledig random. Dat terzijde: dank je wel! Dat ik met de Australische Jamie samenwerkte is alweer een jaar of 7 geleden. Het klopt dat ik toen heel erg op zoek was en vaak wel ideetjes had, maar moeite had ze uit te werken. Daarnaast had ik nog geen enkel verstand van opnemen, geen notie van investeren, en geen idee wat ik wilde en hoe ik dat wilde. Een paar bandjes en misschien een kleine 100 optredens later ben ik veel meer op mijn plek. Ik hoef niet meer te zorgen voor de basis of structuur van songs, al lever ik wel mijn kritiek indien nodig. Ik heb nu veel vrijheid om de muziek aan te vullen met lijntjes, waarvoor ik de inspiratie vaak direct uit de songs zelf haal. En het is af en toe best fijn om herinnerd te worden aan waar je vandaan komt, daar had ik het van de week nog over toen ik met onze zanger door Bournemouth (UK) liep.

dml
3 september 2015, 16:20
Gaat vanavond in première:

http://i1078.photobucket.com/albums/w493/JeffSado/IMG_2464_zps8qvnl8cr.jpg (http://s1078.photobucket.com/user/JeffSado/media/IMG_2464_zps8qvnl8cr.jpg.html)

http://i1078.photobucket.com/albums/w493/JeffSado/IMG_2465_zpsnlspfily.jpg (http://s1078.photobucket.com/user/JeffSado/media/IMG_2465_zpsnlspfily.jpg.html)

http://i1078.photobucket.com/albums/w493/JeffSado/IMG_2466_zpspar6rbqq.jpg (http://s1078.photobucket.com/user/JeffSado/media/IMG_2466_zpspar6rbqq.jpg.html)

http://i1078.photobucket.com/albums/w493/JeffSado/IMG_2467_zpszs2kfien.jpg (http://s1078.photobucket.com/user/JeffSado/media/IMG_2467_zpszs2kfien.jpg.html)

the sure thing
5 september 2015, 12:49
Mooi afgewerkt!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

InternEd
7 september 2015, 16:45
http://edwens.nl/pedalboard.jpg

Nu ik weer wat meer aan het spelen ben, ook maar eens mijn pedalboard van nu hier tonen. Koch Twintone met VOX picture wah en Mojomojo ervoor. Mojomojo voor lichte drive. Voor meer gain gebruik ik het drive kanaal van de Koch. Helix, Corona, Flashback en HOF in effects loop. LR Baggs DI voor de piezo in mijn gitaar. Geen tuner op het board. Ik gebruik daarvoor de TC Polytune clip.

Philippe
7 september 2015, 18:04
Nice. Met die TC pedaaltjes is echt niks mis!

Joost de Ruig
7 september 2015, 18:14
Nice. Met die TC pedaaltjes is echt niks mis!

Voor hen die voor weinig een crunch pedaaltje zoeken: die MojoMojo is voor €49,- te koop bij diverse verzendhuizen. Echt een prima pedaaltje!

hefke
8 september 2015, 10:00
http://edwens.nl/pedalboard.jpg

En ik maar denken dat ik zowat de enige was met diverse pedaaltjes van TC. Er zullen wellicht ‘betere’ zijn, maar de pedaaltjes van TC vind ik een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. En voor mij doen ze wat ze moeten doen.
Hoe bevalt die Helix eigenlijk?


Voor hen die voor weinig een crunch pedaaltje zoeken: die MojoMojo is voor €49,- te koop bij diverse verzendhuizen. Echt een prima pedaaltje!

Niet alleen de MojoMojo maar ook de Dark Matter distortion is te koop voor € 49,-. Ik heb die Dark Matter vorige maand voor € 44,- (nieuw) weten te scoren. Ook een prima pedaal en imo zeker een aanrader.
Beide pedaaltjes zijn overigens niet alleen bij de bekende webshops voor € 49,-, maar ook in de plaatselijke winkels. TC heeft en tijdje terug de prijzen van die pedaaltjes drastisch verlaagd naar € 49,-.
Wellicht dat er iets nieuws staat aan te komen en ze de voorraad kwijt moeten. Zouden ze vaker moeten doen zo’n actie, de klant vaart er wel bij.

InternEd
8 september 2015, 22:53
Hoe bevalt die Helix eigenlijk?
Bevalt goed. Fijn geluid, veelzijdig.

The Lo Lands
18 september 2015, 20:08
Vanochtend alle kabels netjes weggewerkt en vastgezet. Ik ben afgestapt van Dumble pedalen, niet mijn sound. Laatste aanwinst is de EHX Soul Food met JHS mod. Alle pedalen worden gevoed met 2 Voodoo Lab voedingen. Delays, reverb en (post) Mobius zijn aangesloten in de effectsloop van mijn versterker. De rest zit allemaal voor de versterker alswel de (pre) Mobius. Met de Moen GEC9 schakel ik tussen de diverse pedalen en schakel ik mijn 2-kanaals versterker van clean naar drive. Heel fijn plankie dit!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/12036410_1487217488245706_3460115672207040544_n.jp g?oh=b051df843824a01412f4704ecca59451&oe=56A3E10D

the sure thing
19 september 2015, 09:15
Lekkerrrr


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

steph
19 september 2015, 10:08
Mooi bordje

Dutch66
19 september 2015, 11:38
Vette plank hoor!

minas
19 september 2015, 12:13
Netjes! Super mooie plank!

The Lo Lands
20 september 2015, 11:01
Dank heren!

10us
20 september 2015, 14:31
Nice, nice, daar zou ik het wel op kunnen.
Filmpje?

HaroldA
20 september 2015, 23:20
Werkplek van gisteren:

https://lh5.googleusercontent.com/-XsKRRzMVTrU/Vf3sV1_efNI/AAAAAAAATWU/Zn-7XHdd14A/w1201-h676-no/IMG_20150919_154336200.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-C5LzAnmylds/Vf3sUrAuVgI/AAAAAAAATWI/g_KlLaosnR8/w1201-h676-no/IMG_20150919_154328761.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-ZtiKfYGYEJY/Vf3sdfndTGI/AAAAAAAATXA/Bu062Q91f2s/w1201-h676-no/IMG_20150919_160308696.jpg

Henri H
20 september 2015, 23:51
Wow, mooi podium!
Wat is dat pedaal rechts, start/stop je daarmee het intro, en andere geluidjes tussendoor?

Ik zag op FB een video van het optreden, maar het geluid en de video waren erbarmelijk slecht, dus na anderhalf nummer maar afgezet.

HaroldA
21 september 2015, 00:01
Wow, mooi podium!
Wat is dat pedaal rechts, start/stop je daarmee het intro, en andere geluidjes tussendoor?

Jep: een Digitech jamman Stereo. Gebruik die alleen om een 9-tal geluidjes af te spelen: intro, samples tijdens nummers, samples tussen nummers en outro.



Ik zag op FB een video van het optreden, maar het geluid en de video waren erbarmelijk slecht, dus na anderhalf nummer maar afgezet.

Onze geluidsman had z'n fototoestel aangezet maar die kon hij nergens fatsoenlijk plaatsen:


https://www.youtube.com/watch?v=tYVzYiRSZMs

the sure thing
21 september 2015, 08:22
Linkspootje zie ik?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Henri H
21 september 2015, 08:33
....
Onze geluidsman had z'n fototoestel aangezet maar die kon hij nergens fatsoenlijk plaatsen:

[video]Typisch gevalletje jammer, heb je helemaal niks aan. :(

humbucker
21 september 2015, 09:22
Werkplek van gisteren:
https://lh3.googleusercontent.com/-ZtiKfYGYEJY/Vf3sdfndTGI/AAAAAAAATXA/Bu062Q91f2s/w1201-h676-no/IMG_20150919_160308696.jpg

Funny, "geen microfoons?!" dacht ik eerst, maar toen besefte ik weer dat er bij jullie niet gezongen wordt. Blijft toch een beetje een vreemd zicht vind ik. Podium ziet er wel zeer netjes uit!

HaroldA
21 september 2015, 11:20
Linkspootje zie ik?

Nee, rechts. Dus daar sta ik veel stabieler op, en met links wah'en is dan veel fijner. Zit je gitaar ook niet in de weg ...

Zie ook mijn uitgebreid onderzoek: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?123055-Ben-jij-links-of-rechts-benig-(wah-volume-expressie)



Typisch gevalletje jammer, heb je helemaal niks aan. :(

Echt wel! Het is namelijk zeer duidelijk te horen dat we toch net alles iets te gehaast spelen ;)



Funny, "geen microfoons?!" dacht ik eerst, maar toen besefte ik weer dat er bij jullie niet gezongen wordt. Blijft toch een beetje een vreemd zicht vind ik. Podium ziet er wel zeer netjes uit!

3voor12 beschrijft dat zo: "De band is instrumentaal, toch houdt hij de aandacht van het publiek. De kracht van het begin blijft de toeschouwers boeien."

Henri H
21 september 2015, 11:48
...
Echt wel! Het is namelijk zeer duidelijk te horen dat we toch net alles iets te gehaast spelen ;)
....Zenuwen. Zou ik ook hebben als ik voor 1500 man mijn ding moest/mocht doen.
Maar goed, verder heb je dus helemaal geen klap aan dat soort opnames.

HaroldA
21 september 2015, 11:50
Maar goed, verder heb je dus helemaal geen klap aan dat soort opnames.

Waarom niet? We nemen voornamelijk shows op om er zelf van te leren; het is echt niet dat we dit op DVD uit gaan brengen of zo.

Henri H
21 september 2015, 12:25
Dat zeg ik; om van te leren is prima, maar verder... ;)

Pepe
23 september 2015, 12:12
Volgende week paar optredens in Duitsland met het Rockabilly Trio dus de Gretsch mag weer naar buiten (Yeahhh).
Rockabilly heeft niet veel nodig kwa pedaal maar het was even uitzoeken wat het beste klinkt voor zo'n setup. Witte rook in huize Pepe.

http://imageshack.com/a/img910/1774/FDUUyv.jpg

humbucker
23 september 2015, 14:00
Gebruik je geen amp reverb pepe?

Pepe
23 september 2015, 14:02
Ik zit nog te dubben de Princeton of de Deluxe. De reverb van de eerste is kapot dus als het de Deluxe wordt kan die galm er inderdaad ook af.

hessepes
4 oktober 2015, 10:21
Nou, sinds de laatste keer is er best wel weer veel veranderd. Hier dus weer een update:
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/911/BrQa7l.jpg (http://imageshack.com/f/pbBrQa7lj)

De Barber SR gebruik ik nu voor een soloboost (soulfood is er dus afgegaan) en ik heb nu een compressor, jawel. Die Marshall compressor had ik al een hele tijd, maar heb er nu pas een functie voor: aangezien ik geen akoestische gitaar meer meesleep, lukt het mij m.b.v. die compressor om wel in de buurt van een akoestische gitaar te komen. En we gaan Pride van U2 spelen en daar schakel ik m ook bij in.
Mijn Catalinbread DLS is exit, daar is de white van EarthQuaker ligt voor in de plaats gekomen. De white light heeft niet zoveel 'zwabber laag' als de DLS, vind ik beter klinken. Wanneer ik van clean naar OD wil, dan trap ik de white drive in. En verder heb ik van iemand de Barber Dual Discrete overgekocht. Twee pedalen in 1 die ook lekker kunnen stacken.

Nou, jullie zijn weer bij:-)

Ps klik op het plaatje voor een uitvergroting (=reden voor edit)

mattihafler
4 oktober 2015, 10:53
Ps klik op het plaatje voor een uitvergroting (=reden voor edit)

Dan zie ik nog geen uitvergroting....

FruscianteFan
4 oktober 2015, 11:07
compressor voor akoestische simulatie, hoe werkt dat? Doordat het wat meer geknepen klinkt?

hessepes
5 oktober 2015, 18:10
Dan zie ik nog geen uitvergroting....

oooh...ik wel (op mijn ipad)... en deze link: http://imageshack.com/i/pbBrQa7lj

?

hessepes
5 oktober 2015, 18:12
compressor voor akoestische simulatie, hoe werkt dat? Doordat het wat meer geknepen klinkt?

nou ja, ik zet op de compressor en attack op 50% en dat geeft m.b.v. mij. strat in 2e of 4e positie een geluid dat richting akoestisch gaat.

Nellyrocks
6 oktober 2015, 16:18
Er zit ook een roze horloge op je board. Is dat voor je delaytijd?

telecastermaster
6 oktober 2015, 16:38
Nee, dat is voor de gitaarsolo van kwart voor 5.

telerocker
6 oktober 2015, 19:29
Of een stopwatch zodat je weet of je binnen 10 seconden 1789 noten kunt spelen.

hessepes
10 oktober 2015, 18:28
Het is altijd mijn horloge dat de meeste commentaar oplevert😝

Axor
18 oktober 2015, 13:11
http://imageshack.com/a/img911/9273/Hvv5PD.jpg

Bij deze mijn pedalenplankje ;)
Van links boven naar rechtsonder:

EHX LPB1
Digitech Hyper Phase
Boss DS1
TC Electronic MojoMojo Overdrive
Dunlop Cry Baby
TC Electronic Flashback x4 Delay
TC Electronic PolyTune 2 Noir

Voeding: Truetone pakketje
Plank: Pedaltrain 2

Dit plankje wordt aangestuurd door een Gibson Les Paul Studio en komt uit in een Roland Cube. Al met al een prima plankje voor niet al te veel geld, wat als student natuurlijk altijd goed is ;) Op t lege plekje wil ik nog een goede reverb neer gaan zetten, kzat zelf te denken aan een TC Electronic Hall of Fame, ook vanwege TonePrint enzo, maar als iemand nog een goed ander alternatief heeft is dat welkom ;)

miyaru
20 oktober 2015, 16:54
@ Axor: een goede reverb voor weinig, die ook weinig ruimte inneemt - de EHX Holy Grail Nano Reverb.

Axor
20 oktober 2015, 17:12
Tnx, daar ga ik ff naar kijken :)

lauke_101
20 oktober 2015, 20:22
Ik heb de hall of Fame, dus kan je niet helpen met een alternatief. Maar kan je wel zeggen dat hij erg tof klinkt. De prijs zeker waard! Maar inderdaad heel uitgebreid als je alleen maar een rechttoe rechtaan reverb wilt.

Axor
20 oktober 2015, 22:13
Goed om te horen dat t een tof dingetje is, kga binnenkort eens een paar pedalen vergelijken en dan zien we t wel :) TC Electronic vind k sws wel goede pedalen hebben voor niet al te veel geld ;)

mattihafler
20 oktober 2015, 23:08
Als ik zelf nog n reverb zou kopen dan neig ik nu erg naar de digitech supernatural..

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

maxdb
20 oktober 2015, 23:16
Jajaja, allemaal Boss en dan nog een Koch ook.
It sucks I know, ;P maar ik krijg eruit wat ik wil en ik word er toch steeds weer blij van...
Deels effecten voor de amp, deels in de loop. Volgorde is perfect zo, nu nog een betere tubescreamerachtige ipv de cadine burst.., die is net nieuw erbij maar kan er nog niet aan wennen..., de modded GE-7 is prima als boost overigens:

http://www.bandamp.com/user/album/5511/1000002371.jpg

miyaru
21 oktober 2015, 08:44
Mij hoor je niets zeggen, mooi setje toch! Als je er zelf blij van wordt, en je krijgt eruit wat je wilt is het een wereld set.......

Ik zelf heb maar een klein ampje waarop ik speel - een '73 SF Fender Champ, lachen mss ook mensen om, maar ik ben er blij mee.

Robin.

10us
21 oktober 2015, 09:22
Tnx, daar ga ik ff naar kijken :)

Hey Axor,

Je kan voor reverb nog even kijken naar de supernatural van Hardwire of deRV7
daar zitten Lexicon verbs in, vind ik in zijn prijsklasse absoluut de beste optie. Je kan ook een paar van die reverbs in een Istomp gooien. (harwire/istomp, allemaal digitech) Die zijn wel eens supercheap te vinden.

10us
21 oktober 2015, 09:25
Jajaja, allemaal Boss en dan nog een Koch ook.
It sucks I know

Ik zie toch een stiekeme MXR rechts onderin!
Maareh, volgens mij een mooie combi maar best groot; geen real estate problemen of altijd op grote podia?

en Koch, lekker man!

jan7
21 oktober 2015, 11:00
Dit plankje wordt aangestuurd door een Gibson Les Paul Studio en komt uit in een Roland Cube. Op t lege plekje wil ik nog een goede reverb neer gaan zetten, kzat zelf te denken aan een TC Electronic Hall of Fame, ook vanwege TonePrint enzo, maar als iemand nog een goed ander alternatief heeft is dat welkom ;)
Binnen die prijsklasse heb je de beste suggesties al gekregen, de enige die nog ontbrak, is de Boss RV5.
EHX Holy grail nano: een klassieker en voor mij de perfecte 'always on' reverb op lagere stand.
Hardwire RV7 (heet nu Polara): beste keuze als, naast de overige settings, vooral ook Spring reverb belangrijk voor je is. Ik gebruik hem zelf vooral in Room mode in stereo als ik over hoofdtelefoon speel en in Spring of Hall mode over speakers.
Hardwire Supernational: beste keuze als je washy/ambient reverbs wil. Dit is bijna hetzelfde pedaal als de RV7 maar met langere reverbs.
TC Electronic HOF: Niet de beste keuze als Spring reverb je ding is maar voor de rest heeft die volgens de meesten evengoede reverbs als de RV7.
Boss RV5: Voor de beste modulated reverb is dit je pedaal maar voor Spring dan weer niet.
Roland Cube: Ik vind die reverb lang niet slecht en ik gebruik altijd gewoon de ingebouwde reverb als ik over mijn Cube speel. Dat geldt trouwens ook voor de overige effecten als chorus en tremolo.

kga binnenkort eens een paar pedalen vergelijken
De Cube, althans de mijne, heeft geen effectsloop dus ga je reverb voor de preamp moeten zetten en dat maakt wel een groot verschil bij reverb in het algemeen. Dus als je gaat testen, zou je dat best doen met een Cube.

schizo910
21 oktober 2015, 18:13
Wow, al ruim 2 maanden onveranderd! :o

http://i.imgur.com/FIGVR2l.png

Axor
21 oktober 2015, 20:49
@mattihaffler, @10us, @jan7
Bedankt voor de suggesties, hier kan ik wat mee :) binnenkort maar eens kijken wat voor pedaaltje t wordt ;)
en @jan7, die effecten op de Cube zijn idd best te doen, maar op lange termijn wil ik wel een amp met een fx-loop erin, al zal dat nog wel een paar jaartjes duren ;)

miyaru
21 oktober 2015, 22:47
Ik ben ook eindelijk in de race voor een pedalboard. Ik ben aan het kijken en vergelijken. Wat het waarschijnlijk wordt is een Pedaltrain Novo 32 Softcase. Daarbij wil ik de Loopswitch Unit van Harley Benton, de FLX Pro. Op mijn plank komen de volgende pedalen: Okko Diablo Plus, Way Huge Fat Sandwich, Dunlop Cry Baby, MXR Uni-Vibe, EHX Small Stone, Neo Clone, Nano Mistress, Memory Boy, Holy Grail, Korg Pitchblack en een Fender DI/Cab sim.

Al met al heel wat rekenwerk, om alles passend te krijgen. Ik heb met schilderstape op de vloer de maten van de verschillende pedalboards uitgezet om te passen en te meten. Zo kom je niet voor verassingen te staan.

Robin.

Rooker
22 oktober 2015, 00:04
Haha.. Dat is echt een vet goed idee van die tape.. Had ik ook moeten doen..

maxdb
22 oktober 2015, 10:15
Ik zie toch een stiekeme MXR rechts onderin!
Maareh, volgens mij een mooie combi maar best groot; geen real estate problemen of altijd op grote podia?

en Koch, lekker man!

de vermeende MXR is een cadine, denk niet dat ie lang blijft..

als het te krap word laat ik de multi effect gewoon weg, dan maar geen delays en phasers ed. :)
oftewel, geen grote podia hoor :P

Vincent1985
22 oktober 2015, 10:17
Wow, al ruim 2 maanden onveranderd! :o

http://i.imgur.com/FIGVR2l.png

Cool board. Hoe bevalt die Mobius Schizo910? Wat gebruik je er allemaal van?
Ik twijfel zelf heel erg tussen een Mobius of alleen een Ola. Want chorus gebruik ik best veel. Andere modulatie effecten nauwelijks.... Dus zou ik in principe met een Ola met vibrato functie prima uit de voeten kunnen. Maar die Mobius heeft natuurlijk ook phaser, flanger, vibe etc... maar zoals ik zei, dat gebruik ik nauwelijks.

schizo910
22 oktober 2015, 18:18
Mobius bevalt me erg goed! Ik gebruik weinig chorus, maar de chorussen zijn wel goed. Ik gebruikt vooral de Rotary, Trem en Vibes.Af en toe phaser en wat filter effectjes. Sommige effecten buiten de Chorus modus om geven ook coole Chorus achtige effecten...

wanna1
23 oktober 2015, 19:59
http://i57.tinypic.com/14y3lsl.jpg

http://i61.tinypic.com/2hh40eh.jpg

http://i61.tinypic.com/amtant.jpg

Alleen de Hof moet nog vervangen worden door een Strymon Bluesky
Op de RMC1, TU-3 en de MXR Cae boost overdrive na zit alles in de effect loop.

miyaru
24 oktober 2015, 15:25
Vandaag is mijn Pedaltrain Novo 32 Softcase binnengekomen samen met de Onespot. Van de week komt uit Duitsland mijn Harley Benton FXL8Pro switcher/looper en 10 meter kabel plus 40 jackpluggen (haaks). Dan kan het feest beginnen: het inrichten van mijn Pedalboard!

Robin.

10us
24 oktober 2015, 19:00
Tsjah Wanna1,
Leg maar uit, 2 boss eq's?

Mijn interesse is gewekt...

wanna1
24 oktober 2015, 19:08
Tsjah Wanna1,
Leg maar uit, 2 boss eq's?

Mijn interesse is gewekt...

De linker heeft een scooped midrange voor de metal
De rechter is mijn solo pedaal en heeft een beetje treble boost.

steph
28 oktober 2015, 15:52
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_0377_zpsrpei1fz0.jpg (http://s15.photobucket.com/user/stephan52/media/IMG_0377_zpsrpei1fz0.jpg.html)
Er zijn wat dingetjes erbij en vanaf, maar eigenlijk ben ik wel content op dit moment.

farstreetblues
31 oktober 2015, 19:05
http://i114.photobucket.com/albums/n262/farstreet/gear/20151031_185700_zpsieewt0sq.jpg (http://s114.photobucket.com/user/farstreet/media/gear/20151031_185700_zpsieewt0sq.jpg.html)

De Boss Space echo zit in de loop van de Marshall 2203,
Korg Tuner niet op de foto.


https://www.youtube.com/watch?v=5M_Gc4UCrGE

miyaru
3 november 2015, 13:00
Mijn pedaltrain is eindelijk klaar!!! Ik ben er erg blij mee, en het werkt goed allemaal.....

http://i1284.photobucket.com/albums/a569/robinmoree/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg (http://s1284.photobucket.com/user/robinmoree/media/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg.html)

Robin.

Vincent1985
4 november 2015, 10:16
Leuk bordje! Ik heb een zelfde soort looper gehad alleen dan van Wave-X (Joyo) en zonder MIDI. Die van jou heeft dat wel volgens mij.
Maar ik zit er aan te denken om er toch weer eentje aan te schaffen. Alleen vond ik dat de knoppen van A t/m D en de bank up en down, zo'n harde klik geven als je ze intrapt! Is dat te verhelpen? Iemand die daar een oplossing voor heeft? Wat WD40 er tussen smeren misschien? Ik ben benieuwd. Alvast bedankt voor de reacties.

miyaru
4 november 2015, 10:21
@Vincent: De knoppen maken inderdaad een harde klik, zou eigenlijk niet moeten. Vind ik tot nu toe dan ook het enige nadeel. Voor de rest is de looper zo goedkoop, dat ik nergens over zeur LOL. WD 40 zou ik er niet in spuiten, als dat op de contacten komt is ie genekt als je het mij vraagt. Ennuh, bedankt voor het compliment!!!

Robin.

deefke666
4 november 2015, 11:05
Mijn pedaltrain is eindelijk klaar!!! Ik ben er erg blij mee, en het werkt goed allemaal.....

http://i1284.photobucket.com/albums/a569/robinmoree/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg (http://s1284.photobucket.com/user/robinmoree/media/20151103_125415_zpsebagvov1.jpg.html)

Robin.

Proper bordje inderdaad.
Hoe doet die uni-vibe het voor jou?
En waarvoor gebruik je die fender DI? Speel je met je bord rechtstreeks naar de PA?

miyaru
4 november 2015, 14:11
@Deefke666: Ik vind de Univibe meer dan OK, al is het niet originele Univibe soundje. Ik zie het meer als soort van luxe chorus of zo. De Fender DI gebruik ik als ik snel demo stukjes opneem, of als ik 's avonds laat wil spelen met koptelefoon op. Ook zou hij voor nood zijn op het podium. Normaal is ie niet ingeschakeld als cabsim.

Robin.

haakman123
5 november 2015, 00:01
Gaat een tijdje duren voor ik dit ga bouwen maar vandaag al een beetje mn fantasie laten gaan.

https://i.gyazo.com/3670e09fbfe35b6222b786286757d241.jpg

Wordt dus een pedalboard van een oude gitaar koffer.

Helemaal links(waar nu een papiertje ligt) daar komt een amp splitter voor mn main amp, sec amp en mogelijke Yamaha roterende speaker.

De ruimte waar die Micro Amp op een ander papiertje ligt komt dan een boost met eq die ik ga bouwen.

En de overige 2 papiertjes zijn voor een EHX Good Vibes en een expressie pedaal die besteld zijn.

Dit is het board die ik nu gebruik(DAP Showmaster 45 natuurlijk), behalve dan dat de pedalen niet meer kloppen.

https://i.gyazo.com/11a534757af29263cca5be6df5be3878.jpg

miyaru
5 november 2015, 05:03
@Haakman123: Ziet er rooskleurig uit! Is je oude board te klein geworden? Vast wel....... Wel een leuk idee om het zo te doen. Hoe gaat dat met de deksel? Zet je daar van die speciale scharnieren op?

Robin.

haakman123
5 november 2015, 11:00
@Haakman123: Ziet er rooskleurig uit! Is je oude board te klein geworden? Vast wel....... Wel een leuk idee om het zo te doen. Hoe gaat dat met de deksel? Zet je daar van die speciale scharnieren op?

Robin.

Ik ga denk ik heel voorzichtig een kant van de scarnieren door slijpen, dan zou het net zo moeten zijn als de scarnieren die normaal op een pedalboard ofzo komen.

En hij is niet te klein maar toch niet groot genoeg :seriousf:

deefke666
5 november 2015, 13:05
@Deefke666: Ik vind de Univibe meer dan OK, al is het niet originele Univibe soundje. Ik zie het meer als soort van luxe chorus of zo. De Fender DI gebruik ik als ik snel demo stukjes opneem, of als ik 's avonds laat wil spelen met koptelefoon op. Ook zou hij voor nood zijn op het podium. Normaal is ie niet ingeschakeld als cabsim.

Robin.

hoi Robin,
Klinkt niet verkeerd vind ik, maar dat was een limited edition denk ik he? wel nice looks vind ik.
Ik speel eigenlijk te weinig met een univibe om zoiets aan te schaffen, meestal gebruik ik een helix phaser in de plaats (niet hetzelfde maar ook wel lekker).

Die fender di is ook wel handig denk ik, heb je er misschien al rechtstreeks over de tafel mee gespeeld om te testen?
Ik denk dat ik jouw review ervan gelezen heb op de site waar je hem kocht.

Luke-wannabe
5 november 2015, 20:54
Ik heb die van mij aangepast! Ik had zin in delayy-ayy-ayyyyy. Die Delaylab is zo gaaf. Daar kun je echt vanalles mee. Je kunt er ook effecten als phaser, chorus, harmonizer en reverb uithalen. De memory toy staat voor de drives, en met de Hardwire kun je alle mooie effecten uit de Vox loopen. Heeft op zich ook nog veel mooie delay effecten. Heel inspirerend dit zo!

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/hphotos-xpt1/t51.2885-15/e35/11240691_503539683153577_915768050_n.jpg

miyaru
5 november 2015, 23:16
@Deefke666: De UniVibe is inderdaad een Limited Editition. Of dit alleen het uiterlijk is of ook het binnenwerk weet ik niet. Van deze schijnen er maar 500 wereldwijd te zijn. Ik heb de DI alleen in mijn thuissetup via studiomonitors geluisterd, en in opnames, en dat is best acceptabel. Een echte amp klinkt beter natuurlijk met een microfoon ervoor. Ik heb de DI bij de Bax Shop vandaan, en het is goed mogelijk dat ik daar een review gedaan heb.......

Een Phaser is ook heerlijk, ik heb dan de Small Stone van EHX. Zalig ding!!!

Robin.

toddzilla
8 november 2015, 23:08
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2603898/pedalboard-nov15.png

Het past er allemaal niet meer op, haha. De 8 step program is nieuw. Ik voer hem MIDI clock vanuit mijn MPC en hij gaat in de expressie van de Count to five. Levert coole dingen op!

miyaru
12 november 2015, 08:46
@Toddzilla: Aardige verzameling, en idd een veel te klein plankje - LOL. Je hebt wel mooie spullen voor op een nieuwe plank zeg!!! Het is altijd moeilijk te beslissen wat erop komt en wat niet. Misschien is een switchin-unit ook wel wat voor jou.......

Robin.

toddzilla
14 november 2015, 18:45
@Toddzilla: Aardige verzameling, en idd een veel te klein plankje - LOL. Je hebt wel mooie spullen voor op een nieuwe plank zeg!!! Het is altijd moeilijk te beslissen wat erop komt en wat niet. Misschien is een switchin-unit ook wel wat voor jou.......

Robin. Thanks! Op zich vind ik het formaat van dit board heel erg mooi, maar het past gewoon echt niet meer. Alles wat er op staat gebruik ik live en die 8 step program is ook echt te gek. Ik hou Marktplaats al een tijdje in de gaten voor een pedaltrain 1, maar tot nu toe nog geen succes gehad. Wat bedoel je precies met switchin-unit?

the sure thing
14 november 2015, 23:18
Thanks! Op zich vind ik het formaat van dit board heel erg mooi, maar het past gewoon echt niet meer. Alles wat er op staat gebruik ik live en die 8 step program is ook echt te gek. Ik hou Marktplaats al een tijdje in de gaten voor een pedaltrain 1, maar tot nu toe nog geen succes gehad. Wat bedoel je precies met switchin-unit?

PM mij ff. Ik heb een ZGAN pedaltrain 1 hardcase voor je liggen....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

miyaru
14 november 2015, 23:49
Op een switchingunit/looper sluit je al je pedalen aan, en kun je combinaties programmeren. Je hoeft dan geen dansje op jouw pedalenbord te doen om van sound te wissellen.

Robin.

apekop
15 november 2015, 10:13
@Todzilla: nice! ik denk dat we dezelfde smaak hebben qua soort pedalen.....ook al heb geen enkele die hetzelfde is

Braml
16 november 2015, 12:42
Iemand ervaring met deze pedalboards?

https://www.thomann.de/nl/harley_benton_spaceship_60.htm

Volgens mij gewoon gekopieerd van deze, alleen 20 euro goedkoper:

https://www.thomann.de/nl/palmer_mi_pedalbay_60.htm


Op het eerste oog zien ze er prima uit, maar kan dat wel echt goed spul zijn in vergelijking met de echte Pedaltrains? Een pedaltrain van dat formaat kost 139 euro en die van harley benton 79, scheelt aardig. Ik vroeg mij af of jullie ervaringen hebben met deze pedalboards en wat jullie meningen er over zijn.

Joost de Ruig
16 november 2015, 12:53
Lijkt wel wat op die van PedalTrain die ik zelf heb, maar die heeft geen pootjes, maar een stevig schuin gelast frame. t-Rex heeft ook wel goede floarboards. Ik was bij Bax €115 kijk voor een grote PedalTrain met tas.

HaroldA
16 november 2015, 13:05
Die Palmer (en de HB?) hebben verstelbare "dwarslatten"; wat me echt ideaal lijkt!

Braml
16 november 2015, 14:04
Inderdaad, die middelste 2 (van de 4) zijn verstelbaar. Het ziet er echt degelijk uit zeg.

Ik kwam deze ook nog tegen op bax:

Pedalboard:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/innox-pb-01-pedalboard#productinformatie

Bag:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard-accessoires/innox-pb-bag-pedalboard-tas#productinformatie

Die tas zal wel niet veel bescherming bieden, toch ziet het pedalboard er goed uit.
54 euro in totaal ben je klaar. Geen geld lijkt mij?

FruscianteFan
16 november 2015, 14:36
Inderdaad, die middelste 2 (van de 4) zijn verstelbaar. Het ziet er echt degelijk uit zeg.

Ik kwam deze ook nog tegen op bax:

Pedalboard:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/innox-pb-01-pedalboard#productinformatie

Bag:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard-accessoires/innox-pb-bag-pedalboard-tas#productinformatie

Die tas zal wel niet veel bescherming bieden, toch ziet het pedalboard er goed uit.
54 euro in totaal ben je klaar. Geen geld lijkt mij?

54 voor zoiets geen geld... hmwoah, zegt denk ik iets over de heersende markt. Ik zou 100 euro voor zoiets vooral belachelijk vinden, maar dat ben ik misschien.

almarvk
17 november 2015, 13:28
In een bundel zelfs nog maar € 48,-. Helemaal geen geld dus. Wat ik wel vaak mis in dat soort tassen is de mogelijkheid om ook kabels e.d. mee te nemen. Anders blijf je slepen.

Rick trodat
18 november 2015, 09:42
Ik heb lang zitten twijfelen om alles in een rack te zetten, maar heb dat uiteindelijk toch niet gedaan. Rack is dan wel professioneler, maar ik merkte toch dat ik liedjes elke keer op een andere manier speel en constant mijn settings van mijn pedalen verander.

Ook kan ik met dit pedalboard 2 amps tegelijk bedienen en heeft het aansluitingen voor een fx loop en zit er ook een IEM op voor In ears. Ik hou em dus zo, al is ie wel erg zwaar.

http://www.datkanikzelf.nl/temp/fotokladblok/txiie5nb.jpg

http://www.datkanikzelf.nl/temp/fotokladblok/14mkht0r.jpg

http://www.datkanikzelf.nl/temp/fotokladblok/wvvkfurv.jpg

Heiky
18 november 2015, 15:58
http://i772.photobucket.com/albums/yy9/Heiky/Pedal%20gear%20WTH_zpsunmqaos7.jpg (http://s772.photobucket.com/user/Heiky/media/Pedal%20gear%20WTH_zpsunmqaos7.jpg.html)

Mijn pedalboard in 2015.
Inmiddels een nieuw dillemma...
Ik heb nu een Kool en Elfring ACE boost pedal, deze is groot en zwaar maar klinkt als een klok.
Wellicht moeten de FATdrive en de EHX LPB wijken voor deze kolos.

Alles moet passen in mijn kistje want ik heb al een losse PB voor mijn Volume/Wah waarop ook de buffer en de tuner zitten.

... zoals zo vaak...meer gear dan talent....

Rick trodat
18 november 2015, 16:29
Maar gebruik je nou drie boards?

Heiky
18 november 2015, 16:48
nee, de Amplifi is slechts voor thuis (opnames), da's niks op het podium. Ik wil graag nog ff tweeken.
Ik gebruik mijn pedalboard i.c.m. met mijn Volume/Wah board, de laatse kan ik dan zo neerleggen dat het voor mij handig is.
en het losse EV-5 pedaal is voor de Strymon Timeline :-)

miyaru
18 november 2015, 20:49
Dat is een luxe probleem, wel of niet 3 boards gebruiken/kiezen......LOL

Robin.

JeroenP
24 november 2015, 14:38
Wat updates verder is dit mij huidige board.
Mag nog steeds wat strakker qua kabels etc. maar klinkt erg fijn en past precies in mijn schoudertas:)

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/2602fb02-7a6d-4a94-8f74-99d94e18ba3f_zpsi2bak6ly.jpg (http://s830.photobucket.com/user/JeroenP/media/2602fb02-7a6d-4a94-8f74-99d94e18ba3f_zpsi2bak6ly.jpg.html)

Jurian95
25 november 2015, 18:07
Inderdaad, die middelste 2 (van de 4) zijn verstelbaar. Het ziet er echt degelijk uit zeg.

Ik kwam deze ook nog tegen op bax:

Pedalboard:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard/innox-pb-01-pedalboard#productinformatie

Bag:
http://www.bax-shop.nl/pedalboard-accessoires/innox-pb-bag-pedalboard-tas#productinformatie

Die tas zal wel niet veel bescherming bieden, toch ziet het pedalboard er goed uit.
54 euro in totaal ben je klaar. Geen geld lijkt mij?

Ik gebruik dit Pedalboard van Innox, erg goed, stevig bord. Doet niet onder voor een Pedaltrain. Voetjes zijn in hoogte verstelbaar en de middelste twee 'railingen' zijn ook verstelbaar, erg handig! Velcro zit al op het bord en er wordt klittenband meegeleverd, maar die is niet stevig De tas is echter waardeloos. Ik heb maar een losse Rockbag tas besteld voor €54,- om m'n pedalen te beschermen.

Dat Harley Benton board ziet er ook erg goed uit, die tas ziet er ook stevig uit, dus in dat geval zou ik voor die gaan, ben je goedkoper uit!

Jurian95
25 november 2015, 18:13
Nog een tip voor goede klittenband voor onder je pedaaltjes: De Action heeft hele goeie klittenband voor weinig. Voor 1 meter betaal je €0,72.....

Fragedallic
6 december 2015, 20:04
Sinds een een week of twee de Amp 11 en SoulFood flink kunnen gebruiken. Respectievelijk goed voor extra chunky met een tele en een mooie boost.

https://lh3.googleusercontent.com/kCF6LqNxLwcS-05KzJ5VzqMWzgxvRBxmV9WB_5UIRtqBEMpZEsys7gOWibMwU0a DPY0RqoDOBImsO-k3ox_OmNbrkrenvBg0C22h0KtkCgijkpE7tDWBhSwmZPNKEVBj L1ssdz9QihqKBXXIx1qPsdagKD7qd5IwL9uQ6DGKv5rJn8g-NVKKIXfGqhOuhd_spd2kCeeAUvHFQhuK5CoMfQgwBKyEyw3hkR 7idfUuzdKO56Rf4Ot_sTqNGnHcKHgwgAHIjRyRyVHvW6HjXhoD ZvYdqeJ8vQwY9Q7WeH54qk1dWxGQAeXLvZ2ZKTfGZsrBXSpw-t7vHxEj5JHrs-AYmhAM5C0V8ZXYB5ldzUXyEVCs05DZFDUyXB7GD459uXO5zIrg Y5OmBs3k8F0Sl1LEnLHvWQ1Om5jbJpn4AL_myfv3jCoo2It48P xq0Y0bdR8SC5ItyyBY4uyyTqA4IFthz6OT7M5aoj8FzxDItQ9g LSQpFVqJKfDj4PGWCFi2I1Oi7xic9Kp6GXafzkhHBOiq_Sz28B RTpwaRITnPJEnqhrg=w996-h805-no

Bernardduur
7 december 2015, 12:49
Wat updates verder is dit mij huidige board.
Mag nog steeds wat strakker qua kabels etc. maar klinkt erg fijn en past precies in mijn schoudertas:)

http://i830.photobucket.com/albums/zz223/JeroenP/2602fb02-7a6d-4a94-8f74-99d94e18ba3f_zpsi2bak6ly.jpg (http://s830.photobucket.com/user/JeroenP/media/2602fb02-7a6d-4a94-8f74-99d94e18ba3f_zpsi2bak6ly.jpg.html)

Mooi bordje zo!

mattihafler
15 december 2015, 06:11
Iemand ervaring met deze pedalboards?

https://www.thomann.de/nl/harley_benton_spaceship_60.htm

Volgens mij gewoon gekopieerd van deze, alleen 20 euro goedkoper:

https://www.thomann.de/nl/palmer_mi_pedalbay_60.htm


Op het eerste oog zien ze er prima uit, maar kan dat wel echt goed spul zijn in vergelijking met de echte Pedaltrains? Een pedaltrain van dat formaat kost 139 euro en die van harley benton 79, scheelt aardig. Ik vroeg mij af of jullie ervaringen hebben met deze pedalboards en wat jullie meningen er over zijn.
ik zie inmiddels wat (positieve) reviews binnen druppelen op thomann.de.

Iemand hier eentje aangeschaft toevallig?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

HaroldA
15 december 2015, 09:21
ik zie inmiddels wat (positieve) reviews binnen druppelen op thomann.de.

Iemand hier eentje aangeschaft toevallig?

Ik niet, maar een maat van mij heeft wel zo'n Innox van Bax gekocht en is daar tevreden over. ik moet 'm nog met m'n eigen ogen zien ...

http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=innox&o=score&c%5B%5D=1457&m%5B%5D=517

mattihafler
15 december 2015, 11:20
Ik niet, maar een maat van mij heeft wel zo'n Innox van Bax gekocht en is daar tevreden over. ik moet 'm nog met m'n eigen ogen zien ...

http://www.bax-shop.nl/producten.html?keyword=innox&o=score&c%5B%5D=1457&m%5B%5D=517

Die heb ik ook wel eens vastgehad ja...volgens mij was die tas eromheen nogal flimsy.
Heb nu een PB03 Showman van Diago. Op zich echt een prima board, maar je kunt je kabels nagenoeg niet netjes wegwerken.

Dus ik balanceer nu tussen een eigenbouw (met een verhoging zodat daar onder m'n powerblock + midi splitter kan, en er bovenop een aantal pedals) of een pedaltrain achtige constructie, aangezien je daar ook eea onder het bord kunt wegwerken.

die eigenbouw zou beetje in dezelde stylo als onderstaand filmpje. Wel een kleinere variant. Echt handzaam is dat natuurlijk niet...

https://www.youtube.com/watch?v=6xYUBH9k6GE (vanaf 4.18 krijg je mooi beeld van t board)

Dilemma, Dilemma, Dilemma......

Babelouba
18 december 2015, 22:46
Ach, na een hele tijd van afwezigheid zal ik hier ook maar eens mn pedalboard opknallen!
Is alweer wat ouder (April 2015) maar nog steeds top notch! Heb hem laten bouwen bij Guitarworks in Panningen, niks minder dan perfect!
Enige wat binnenkort aangepast gaat worden is mn Line6 G50 Wireless, aangezien ik de nieuwe G70 heb gekocht.

En natuurlijk... Altijd meer lampjes!

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/DSC_0030_zpsrlhptyw6.jpg

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/IMG_20150916_234943_zpsij4kgcih.jpg

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/DSC_0024_zps2ds0ggc3.jpg

http://i345.photobucket.com/albums/p399/dutchshogun/Gitaar/DSC_0023_zps9euidyzf.jpg

telerocker
19 december 2015, 01:38
Ook een Reeza op je (mooie) board. Zit ook al jaren op de mijne.

Rooker
21 december 2015, 18:41
Tsja beter dan dit word het niet...

Input79
7 januari 2016, 12:20
Pedalboard beetje geüpdatet

http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/07/e52695a2107972d7687f8ded92a1358c.jpg

DannyFender
7 januari 2016, 14:56
Met een Edddie Van Halen tapijtje :blast:

DannyFender
7 januari 2016, 15:21
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1008754972-pedalboard-one-control-mobius-timeline-royal-overdrive.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Da's geen misselijk bordje in de verkoop...

Nellyrocks
7 januari 2016, 16:41
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m1008754972-pedalboard-one-control-mobius-timeline-royal-overdrive.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Da's geen misselijk bordje in de verkoop...

Ik weet wie dat is. Ken hem niet hoor. Hij speelt alleen maar op Dick Dijkman gitaren en een Twinkeland die wel eens door Joe Bonamassa geleend schijnt te worden. Ik heb lang in een bandje gespeeld met de bassist van zijn bandje. Stooom!

the sure thing
7 januari 2016, 20:09
Mn nieuwe boardje. Musicomlab eraf, One Control erop: http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/07/7692e590ce3bc0744a2d54d0e3ccdcbe.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Rick trodat
7 januari 2016, 20:15
Waarom die musicomlab weg? Ik dacht dat je er weg van was?

the sure thing
7 januari 2016, 23:03
Ja was ik op zich ook. Alleen de MIDi mogelijkheden waren ietwat beperkt. Eigenlijk wil ik een Musicomlab MK IV maar die ligt echt boven budget op dit moment. Dus MIDI (tijdelijk?) maar ff afgeschaft.

Hier nog een 2e pic:

http://images.tapatalk-cdn.com/16/01/07/e7954bd0a9ad14193fd61a1ddd84994a.jpg


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Vincent1985
8 januari 2016, 10:43
Hierbij een update van mijn nieuwe board:
Helemaal zelfbouw net als de flightcase. Deze is ongeveer 80x45cm.
Ik kan weer een poosje vooruit zo ;)

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/Pedalboard%2020161.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/Pedalboard%2020161.jpg.html)

http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/Pedalboard%2020162.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/Pedalboard%2020162.jpg.html)

Joost de Ruig
8 januari 2016, 11:03
Zo he, dat is nog eens een strakke plank. Mooi hoor!

the sure thing
8 januari 2016, 11:47
Prachtig! Wat voor soort patchkabels gaan er in je One Control? Zelfbouw? Gesoldeerd of solderless?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Vincent1985
8 januari 2016, 12:08
Zo he, dat is nog eens een strakke plank. Mooi hoor!

Dank je wel Joost. Ben er ook erg blij mee. Duurde even voordat ik alles bij elkaar had, maar het wachten was het meer dan waard!

Vincent1985
8 januari 2016, 12:09
Prachtig! Wat voor soort patchkabels gaan er in je One Control? Zelfbouw? Gesoldeerd of solderless?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Dank u! Patchkabels zijn zelfbouw. Kabels zijn op lengte gemaakt en gesoldeerd.

the sure thing
8 januari 2016, 14:38
Dank u! Patchkabels zijn zelfbouw. Kabels zijn op lengte gemaakt en gesoldeerd.

Welke haakse pluggen heb je gebruikt?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Vincent1985
8 januari 2016, 15:34
Uuuuh geen idee welke pluggen dat waren.... Ik heb er ooit eens een berg op de kop getikt via MP.

Ze zien er zo uit.... http://i1215.photobucket.com/albums/cc520/Vincent5891/haakse%20jack%20plug.jpg (http://s1215.photobucket.com/user/Vincent5891/media/haakse%20jack%20plug.jpg.html)

10us
8 januari 2016, 15:56
Hopla, een nieuwe versie met wat aanpassingen. De zoom is gemod om midi te ontvangen met een 5 pins stekker dus alles patched lekker met elkaar mee. Telecaster er voor, Vox AC30 HWX er achter... FUN!

http://i1330.photobucket.com/albums/w568/Martijn_Braamhaar/Foto%2008-01-16%2015%2032%2029_zpscgs4r2nw.jpg

JeroenSchaaf
8 januari 2016, 16:18
2016 ;-) Versie 1.2875251.56
http://s29.postimg.org/cz2zx8zjb/12510473_1237515616264026_6973099984798169970_n.jp g (http://postimage.org/)

10us
8 januari 2016, 16:28
vertel eens wat over die lovepedal unit? Ik ken dat helemaal niet...
Mooi bordje hoor!

the sure thing
8 januari 2016, 16:53
Hopla, een nieuwe versie met wat aanpassingen. De zoom is gemod om midi te ontvangen met een 5 pins stekker dus alles patched lekker met elkaar mee. Telecaster er voor, Vox AC30 HWX er achter... FUN!

http://i1330.photobucket.com/albums/w568/Martijn_Braamhaar/Foto%2008-01-16%2015%2032%2029_zpscgs4r2nw.jpg

Wat voor looperpedaal heb je?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
8 januari 2016, 17:18
........ Delete

Joost de Ruig
8 januari 2016, 17:20
Wat voor looperpedaal heb je?


Ik zie linksonder een Ditto van TC Electronic..... :)

RB74
8 januari 2016, 17:54
[QUOTE=10us;3202716]Hopla, een nieuwe versie met wat aanpassingen. De zoom is gemod om midi te ontvangen met een 5 pins stekker dus alles patched lekker met elkaar mee.

Is die midi-mod ingewikkeld? Lijkt me ook voor m'n Zoom MS100BT wel wat...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the sure thing
8 januari 2016, 18:14
Ik zie rechtsonder een Ditto van TC Electronic..... :)

Piemel, ik bedoel die grote looper







Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
8 januari 2016, 18:24
Strymon...... :)

10us
8 januari 2016, 18:38
[QUOTE=10us;3202716]Hopla, een nieuwe versie met wat aanpassingen. De zoom is gemod om midi te ontvangen met een 5 pins stekker dus alles patched lekker met elkaar mee.

Is die midi-mod ingewikkeld? Lijkt me ook voor m'n Zoom MS100BT wel wat...

Het is wel ff een gedoetje. Ik heb wel eerdere pedalen gemod maar hiervoor moet je met een arduino aan de slag. Was voor mij de eerste keer en ben er wel uit gekoen maar dat arduino gebeuren heeft wel een learning curve.... Check de link voor een verslagje met wat links naar tutorials.
http://www.thegearpage.net/board/index.php?threads/zoom-ms70cdr-5-pin-midi-mod-hack.1658653/

10us
8 januari 2016, 18:41
Wat voor looperpedaal heb je?


Als je de looper/switcher bedoelt;
Dat is een Joyo PXL Live, of in dit geval de harley benton variant van Thomann.

8 loops (2x4), midi, tuner out enz voor ingeveer 170 euro. Prima ding. Heb alleen een hoop van de graphics zwart gekalkt want dat ding ziet er verwarrend/niet uit....

miyaru
8 januari 2016, 21:03
Zijn zeker prima Loopers 10US, heb er één op jouw aanraden gekocht! Bevalt me prima......

Robin.

JeroenSchaaf
9 januari 2016, 21:02
vertel eens wat over die lovepedal unit? Ik ken dat helemaal niet...
Mooi bordje hoor!

Een te gek ''van een klein open randje, tot lekker dikke sound'' pedaal :-)


https://www.youtube.com/watch?v=dyIe-bGIdaE

Pepe
9 januari 2016, 21:14
De amp 11 is een clone (met een Cot boost) van de alom gewaardeerde Timmy, natuurlijk klinkt die goed.
Vrij simpel schema, bespaar je zelf een paar euro's (in geval van Sean meer dan een paar euro's) en maak 'm zelf. (http://tagboardeffects.blogspot.nl/2011/04/lovepedal-amp-eleven.html)

Of scoor een Danelectro transparant overdrive, same thing.

JeroenSchaaf
9 januari 2016, 21:35
Pepe! to the rescue! Of scoor hem tweedehands :-)

humbucker
10 januari 2016, 17:34
http://i251.photobucket.com/albums/gg307/humbucker1988/DSC_0007_zpshzz4oke9.jpg

Hierbij mijn bordje. Thuis gaat ie door een JTM-1. Voor de band door een AC30h2. Alles door de preamp overigens!

Edit: Waarschijnlijk komt er nog een supa trem bij trouwens :). Eens dat die er op staat ben ik klaar!

fuchs
15 januari 2016, 20:38
Hier de mijne, huisvlijt.

http://i296.photobucket.com/albums/mm169/fuchs180/IMG_8202_zpszuf5yn7v.jpg (http://s296.photobucket.com/user/fuchs180/media/IMG_8202_zpszuf5yn7v.jpg.html)

D3nnis
16 januari 2016, 07:26
Mooi board hoor!

Joost de Ruig
16 januari 2016, 10:09
Nog niet wat het moet zijn, maar wel blij mee :)


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/6868_806235769498516_5432464196854312327_n.jpg?oh= 283727be06bed872c78fa725e23d8044&oe=5709F10B

mattihafler
16 januari 2016, 10:23
Hier de mijne, huisvlijt.
http://i296.photobucket.com/albums/mm169/fuchs180/IMG_8202_zpszuf5yn7v.jpg (http://s296.photobucket.com/user/fuchs180/media/IMG_8202_zpszuf5yn7v.jpg.html)

Mooie plank zeg! Hoe vervoer je deze?
En met welk materiaal gemaakt?

D3nnis
16 januari 2016, 11:24
Nog niet wat het moet zijn, maar wel blij mee :)


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/6868_806235769498516_5432464196854312327_n.jpg?oh= 283727be06bed872c78fa725e23d8044&oe=5709F10B
Mooi plankje ook!
Hoe bevalt die harley benton compressor?
Zit te denken om een boardje te maken voor die gevallen waar ik mijn 19" rack niet "kan" gebruiken. Is nu de tijd, met de overvloed aan goedkope en toch nog niet zo beroerde pedalen!

Joost de Ruig
16 januari 2016, 11:40
Mooi plankje ook! Hoe bevalt die harley benton compressor? Zit te denken om een boardje te maken voor die gevallen waar ik mijn 19" rack niet "kan" gebruiken. Is nu de tijd, met de overvloed aan goedkope en toch nog niet zo beroerde pedalen!

De compressor is middle of the road, maar voor mij goed genoeg. Voor €49,- kan je geen Strymon verwachten, maar hij doet wat hij moet doen. Dit is echt een budgetplank. De T-Rexen waren €90,- en HB 's gemiddeld €40,-. De HB/tuner vind ik matig, maar verder vind ik de HB's echt een prima prijs/kwaliteit verhouding hebben, met de American Sound als koopje van het jaar! Als budget cruncher-booster vind ik de TC Electronic MojoMojo echt een aanrader. Zelf ben ik echter voor de Ego Boost&Drive gegaan omdat je daarmee, net als de Dual, 2in1 hebt.

D3nnis
16 januari 2016, 12:04
Hmm, zal toch eens gaan kijken!
Wist niet dat er t Rex pedalen in de 100,- prijsklasse waren!

FruscianteFan
16 januari 2016, 12:08
Hmm, zal toch eens gaan kijken!
Wist niet dat er t Rex pedalen in de 100,- prijsklasse waren!

http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?oa=pra&sw=t-rex

D3nnis
16 januari 2016, 12:23
Ik word oud. Vroeger was t Rex uitsluitend onbetaalbaar :)

Joost de Ruig
16 januari 2016, 12:29
Ik word oud. Vroeger was t Rex uitsluitend onbetaalbaar :)

Dit is/was een serie ivm het 60-jarig bestaan van Thomann. Ze waren eerst wat duurder, maar de laatste modellen gaan er nu voordelig uit. Prima pedals en gewoon met de degelijkheid en kwaliteit van T-Rex. Ben er erg tevreden over.

D3nnis
16 januari 2016, 12:31
Bedankt voor de tip, zal vanavond eens kijken of ik wat geluidsfragmenten van die delay kan vinden.

Joost de Ruig
16 januari 2016, 12:40
Bedankt voor de tip, zal vanavond eens kijken of ik wat geluidsfragmenten van die delay kan vinden.

De hele serie wordt door de Duitse Pipo uitgebreid gedemonstreerd:


https://youtu.be/MNv27qq98NU

D3nnis
16 januari 2016, 13:13
Die delay klinkt eigenlijk helemaal niet beroerd vind ik!
Tenminste, in het filmpje niet.

Joost de Ruig
16 januari 2016, 13:22
Die delay klinkt eigenlijk helemaal niet beroerd vind ik!
Tenminste, in het filmpje niet.

In het echt ook niet. En: analog rules!

D3nnis
16 januari 2016, 13:27
In het echt ook niet. En: analog rules!

Zeker.
Ik houd ook van supercleane digitale delays, maar ik merk vaak dat als ik die in bandverband wil gebruiken, ze vrij zacht moeten staan willen ze niet te veel overstemmen (of je moet van die ducked delays gebruiken), als je ze gebruikt als delay achter een solo of zo. Heb ik met analoge of analoog achtige delays minder last van.

fuchs
16 januari 2016, 13:41
Mooie plank zeg! Hoe vervoer je deze?
En met welk materiaal gemaakt?

Ik vervoer hem niet, speel alleen thuis..
En zo is 'ie gemaakt: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?170345-Pedalboard-bouwen-foto-s&p=3204373

Dutch66
16 januari 2016, 15:26
In het echt ook niet. En: analog rules!

Klopt, alleen een beetje jammer dat de play-back dan juist weer niet analoog is... ;)

Wel gaaf pedaal voor 9 tientjes trouwens!

Joost de Ruig
16 januari 2016, 15:40
Klopt, alleen een beetje jammer dat de play-back dan juist weer niet analoog is... ;)
!

Waar haal je die wijsheid vandaan?

D3nnis
16 januari 2016, 15:46
Er staat nergens dat ie analoog is, dus dutch66 kan zomaar eens gelijk hebben, ook gezien het stroomverbruik.
Maar, ik vind hem in het filmpje mooier klinken dan bijvoorbeeld die digitale delay van harley benton / joyo.

Joost de Ruig
16 januari 2016, 15:55
Er staat nergens dat ie analoog is, dus dutch66 kan zomaar eens gelijk hebben, ook gezien het stroomverbruik.
Maar, ik vind hem in het filmpje mooier klinken dan bijvoorbeeld die digitale delay van harley benton / joyo.

Ik meen toch echt dat deze analoog is. Daarnaast is het stroomverbruik 80 mA en verbruiken digitale delays niet aanmerkelijk meer?

D3nnis
16 januari 2016, 15:59
Nee, de boss DD7 gebruikt nog geen 60mA.

Joost de Ruig
16 januari 2016, 16:01
We zijn nu wel erg lang off-topic op dit pedalboard topic..... :-/

D3nnis
16 januari 2016, 16:02
Het gaat nog steeds over dingen die op een pedalboard horen, dus vind het nog meevallen.

Dutch66
16 januari 2016, 16:40
Waar haal je die wijsheid vandaan?

Joost, als een fabrikant spreekt van een analog 'style' delay, dan weet je toch ongeveer hoe laat het is...

Bovendien je bent (meer dan) tevreden over het pedaal, wat maakt het in feite dan nog uit?

DannyFender
17 januari 2016, 10:23
Die Kafuzz is ontzettend vet. Heb er zelf net ook één en kan er niet vanaf blijven. Net een BigMuff, maar dan beter. KA-FUZZZZZZZZZ!!!

HaroldA
17 januari 2016, 13:15
Die Kafuzz is ontzettend vet. Heb er zelf net ook één en kan er niet vanaf blijven. Net een BigMuff, maar dan beter. KA-FUZZZZZZZZZ!!!

Het is dan ook gewoon een Big Muff ;)

DannyFender
17 januari 2016, 13:50
De Big Muff waar ik vroeger door speelde had géén True Bypass, geen comic book graphics (kwestie van smaak maar ik word er gelukkig van) en ik meen toch alsmaar dat de Kafuzz een iets romerige afdronk heeft, om het zo maar te noemen. De klank is toch weer net iets anders. Iets heftiger. Iets meer.... .Kafuzzzzz!! :blast:

HaroldA
17 januari 2016, 14:05
De Big Muff waar ik vroeger door speelde had géén True Bypass, geen comic book graphics (kwestie van smaak maar ik word er gelukkig van) en ik meen toch alsmaar dat de Kafuzz een iets romerige afdronk heeft, om het zo maar te noemen. De klank is toch weer net iets anders. Iets heftiger. Iets meer.... .Kafuzzzzz!! :blast:

Ik heb er ook 1; sterker nog: ik mijn lelijke knar heeft een tijdje op DrNo's site gestaan als "artist" ;)

+ ik heb een stel ogen, een multimeter ... en een schema ;)

DannyFender
17 januari 2016, 15:13
Wil jij zeggen dat, behalve de True Bypass het schema inderdaad 1 op 1 hetzelfde is? Er zullen toch nét andere transistors gebruikt zijn, neem ik aan? Ik moet bekennen dat ik meer van snaren weet dan van elektronica :???:

HaroldA
17 januari 2016, 20:31
Wil jij zeggen dat, behalve de True Bypass het schema inderdaad 1 op 1 hetzelfde is? Er zullen toch nét andere transistors gebruikt zijn, neem ik aan? Ik moet bekennen dat ik meer van snaren weet dan van elektronica :???:

Alles wat er in zit is bij de gewone elektroboer verkrijgbaar.

Mitch
17 januari 2016, 20:40
Gebaseerd op de ouwe Big Muff van één van de weinige leden van dit forum waar recent David Bowie zich bij heeft gevoegd om samen te spelen, de Grote 'zoon van Piet'. Dat -ie nog gemist wordt. Maar goed, dat was een erg goeie, als ik het me goed herinner een Ram's Head, zo niet dan was het een Triangle, ik ben 't kwijt. Vast nog wel te vinden als je de zoekfunctie gebruikt binnen dit subforum.

HaroldA
17 januari 2016, 21:27
Gebaseerd op de ouwe Big Muff van één van de weinige leden van dit forum waar recent David Bowie zich bij heeft gevoegd om samen te spelen, de Grote 'zoon van Piet'.

Dat, en een printje van GGG.

jan7
17 januari 2016, 22:42
zo niet dan was het een Triangle
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?148667-De-geboorte-van-de-Kafuzz

Bernardduur
18 januari 2016, 09:11
Ik heb de KaFuzz met mijn collectie vergeleken en daar laat ik het dan ook bij. Ik hou van mn eigen vintage Muffs, de Kafuzz kon er niets aan veranderen :)

schizo910
18 januari 2016, 13:16
http://i.imgur.com/UIAXu19.jpg

Op het lege plekje komt nog een fuzz.

humbucker
18 januari 2016, 13:28
Een Kafuzz?

schizo910
18 januari 2016, 13:50
Nope, een function fx clusterfuzz.

Thom Stal
20 januari 2016, 23:42
Hier zijn mijn pedaalboorden. Van mijn lead ben ik van plan om aanpassingen te doen, omdat het tot nu toe een basisboord is.

Mijn simpele lead/rythm pedaalboord:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xft1/v/t1.0-9/12592213_1010306275697405_2569427058827316214_n.jp g?oh=234c074ff43350976d0d6d3905b40eec&oe=57453F0C&__gda__=1460005485_475ffb9a3d144e35ddf0134d574b1ad 5

Mijn akoestische pedaalboord:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-9/12592416_1010306269030739_7857786158470791078_n.jp g?oh=503ad170a11577b75cdd7ab5de201030&oe=5746FF4A&__gda__=1463561698_450ebf1b090b339537a542b60e5b7f6 2

Mijn kleine akoestische pedaalboord:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/12512515_1010306272364072_3408916934999823362_n.jp g?oh=12445c10a595d687d44f4cf3d6b68f9a&oe=573DEF42&__gda__=1463449033_cd2c2b9af4191ec79eec050a152ee90 a

edje kadetje
21 januari 2016, 12:00
Hier zijn mijn pedaalboorden. Van mijn lead ben ik van plan om aanpassingen te doen, omdat het tot nu toe een basisboord is.


Is die DS-1 eraf gevallen?

FruscianteFan
21 januari 2016, 12:02
http://www.ebssweden.com/content/connectors.php

deefke666
21 januari 2016, 12:13
http://www.ebssweden.com/content/connectors.php

Deze patchkabels gebruik ik op mijn bord,
tot nu toe geen klachten over, maar ik stel me soms wel wat vragen bij de duurbaarheid ervan.
Vooral omdat ze soms nogal rare bochten moeten maken, bv als de ene pedaal de uitgangen opzij heeft en de andere achteraan, of met de looper switcher.

Maar tot nu toe werken ze perfect.

Thom Stal
21 januari 2016, 13:16
Is die DS-1 eraf gevallen?

Nee, ik heb hem zelf zo geplaatst. Maar zelf ga ik dit jaar zowiezo mijn aria warpdriver en DS-1 vervangen voor een Fulltone OCD en een Rat.

st.robot
23 januari 2016, 13:13
Na jaren alles maar gewoon op de grond te hebben laten staan, heb ik mezelf maar een kado'tje gedaan: een pedaltrain nano+. Er kunnen niet veel pedalen op (maar dat komt goed uit, want ik heb er niet veel) maar ik geloof met andere patchkabels dat er nog wel eentje (mss 2) bij kan.

Soit, niet veel speciaal: boss TU-3, MI Effects blues pro overdrive, MXR '78 distortion ( die gaat er mss wel af want wordt niet veel gebruikt, een tremolo ofzo mss) en tenslotte een TC elektronica flashback.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160123/93cda7ef64f3cb36cc845dbd83bc8285.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160123/4cf4119011f24e7422aa4559963fbcbd.jpg

InternEd
23 januari 2016, 19:48
http://edwens.nl/pedalboard2016.jpg

Vandaag mijn pedalboard een update gegeven. Compressor er bij, 1spot adapters er af en een Cioks DC10 voeding er op. Patchkabels op maat met Evidence SIS kabels. Voorlopig kan ik weer vooruit.

the sure thing
23 januari 2016, 19:57
.... Sponsored by TC ?


Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

Joost de Ruig
23 januari 2016, 20:08
.... Sponsored by TC ?

Dat gebeurd toch best vaak, dat van een bepaald merk waar men erg tevreden over is, men het merendeel van de pedaaltjes heeft. Zo heb ik er zelf 6 van T-Rex.

miyaru
23 januari 2016, 20:15
Ik heb dat met Electro Harmonix........

Robin.

deefke666
23 januari 2016, 21:02
Hier nog eentje, ik heb dat Wampler.

FruscianteFan
24 januari 2016, 12:55
Deze patchkabels gebruik ik op mijn bord,
tot nu toe geen klachten over, maar ik stel me soms wel wat vragen bij de duurbaarheid ervan.
Vooral omdat ze soms nogal rare bochten moeten maken, bv als de ene pedaal de uitgangen opzij heeft en de andere achteraan, of met de looper switcher.

Maar tot nu toe werken ze perfect.
Precies dit. Zeker van mijn Comp Nova naar de TU3, daar is hij bijna dubbel gevouwen. Maar de ruimtebesparing is écht significant, sound is prima, en we gaan merken hoe betrouwbaar ze zijn.


Dat gebeurd toch best vaak, dat van een bepaald merk waar men erg tevreden over is, men het merendeel van de pedaaltjes heeft. Zo heb ik er zelf 6 van T-Rex.

Logisch toch. Als je jaren naar volle tevredenheid een bepaald pedaal gebruikt, zul je eerder geneigd zijn bij dat merk te blijven shoppen. Ik heb dat geprobeerd, voor mij werkt het niet zo.

deefke666
24 januari 2016, 13:00
Inderdaad, sound is prima en echt heel handig om pedalen erg dicht op elkaar te zetten.
Maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden over.

D3nnis
24 januari 2016, 17:36
http://www.ebssweden.com/content/connectors.php
Het valt me op dat de capacity vrij hoog is van deze kabels!
Maar het valt me ook op dat je voor die prijs geen losse kabel en connectoren kunt kopen...

Hoe houden deze kabels zich geluidstechnisch?

FruscianteFan
24 januari 2016, 17:47
Ik hoor geen verschil met de kabels die ik had (cordial/rean). Ik ben vrij kritisch, maar tegelijk heb ik ook wel de nodige buffers. Weet ook niet of je nog veel verschil hoort als een kabel tussen buffers zit...

Daarnaast: zoveel spaar je nu ook weer niet uit door de boel zelf te solderen. Als dat fabrieksmatig gebeurt, kost het uiteindelijk ook geen drol. En zo goedkoop vind ik ze nou ook weer niet. Ik heb nog overwogen om mijn hele board ervan te voorzien, maar dat zou eigenlijk gewoon belachelijk zijn.

D3nnis
24 januari 2016, 18:19
4,- voor de kortste variant. Klinkt niet heel duur, maar als je 30 pedalen op je board hebt is het een hele kostenpost idd. Wel flink goedkoper dan George L, want dan ben je toch niet onder de €10,- klaar per patchkabel.

Vandeweek voor de gein, omdat ik toch geen zin had om te oefenen, wat kabel zitten vergelijken tussen pre en poweramp, en het verbaasde me hoeveel verschil er was. Natuurlijk blijft het een nuance, maar het was echt het verschil tussen een set nieuwe snaren of oude. Of een lekker vers plectrum, of zo'n afgeknauwde botte.
Ik had een Spectraflex van 6m, monster performer van 3m, eoa Tasker van 3m en een Sommer Grindycop Beast van 3m.
Tussen de Spectraflex van 6m en de monster van 3m hoorde ik geen verschil. De Tasker was wat doffer. De Sommer was een heel stuk helderder, "sneller", en vetter.
Ik dacht van te voren dat het niet veel uit zou maken, maar viel nogal tegen. Ik dacht dat de grootste verschillen er waren bij instrumentenkabel, van passieve elementen naar pedalen of amp.
Ongetwijfeld val ik in een blinde test door de mand, maar goed..

FruscianteFan
24 januari 2016, 18:29
4,- voor de kortste variant. Klinkt niet heel duur, maar als je 30 pedalen op je board hebt is het een hele kostenpost idd. Wel flink goedkoper dan George L, want dan ben je toch niet onder de €10,- klaar per patchkabel.

Vandeweek voor de gein, omdat ik toch geen zin had om te oefenen, wat kabel zitten vergelijken tussen pre en poweramp, en het verbaasde me hoeveel verschil er was. Natuurlijk blijft het een nuance, maar het was echt het verschil tussen een set nieuwe snaren of oude. Of een lekker vers plectrum, of zo'n afgeknauwde botte.
Ik had een Spectraflex van 6m, monster performer van 3m, eoa Tasker van 3m en een Sommer Grindycop Beast van 3m.
Tussen de Spectraflex van 6m en de monster van 3m hoorde ik geen verschil. De Tasker was wat doffer. De Sommer was een heel stuk helderder, "sneller", en vetter.
Ik dacht van te voren dat het niet veel uit zou maken, maar viel nogal tegen. Ik dacht dat de grootste verschillen er waren bij instrumentenkabel, van passieve elementen naar pedalen of amp.
Ongetwijfeld val ik in een blinde test door de mand, maar goed..

Maar dan heb je het ook over lengtes.

Ik heb een paar keer getest (daarvoor heb ik m'n true bypass looper) tussen die 'redelijke' kabels en die cheape gekleurde krengen. Ik hoorde geen verschil. Niet als het gaat om wat ik tussen mijn TU3 en Pitchfork zet, beide gebufferd.

D3nnis
24 januari 2016, 18:41
Maar dan heb je het ook over lengtes.


Klopt, maar ik vond de onderlinge verschillen toch wel groot, voor dit punt in de signaalketen, terwijl het toch allemaal geen hele beroerde budget kabel was.
Soortgelijk iets heb ik eind jaren 90 ook ervaren toen ik van mijn toenmalige 19" preamp naar mijn poweramp ging via regenboogkabels van ca 30cm. Later vervangen door George L. Flink verschil. Maar goed, dat was van budget naar duur, dus mag ook wel.
Nu viel het me op dat de duurste kabel (de monster) voor mij bij lange na niet de beste was, zelfs bij gebruik na een preamp.
Maar, ik kan me voorstellen dat het bij echt korte kabel maar weinig uit maakt; dan telt de kabel vwb weerstand en capaciteit -denk ik- weinig mee in verhouding tot de pluggen.

FruscianteFan
24 januari 2016, 19:22
Mijn Klotz heeft veel meer hoog dan mijn Monster, ik vind de Monster fijner klinken tussen gitaar en pedalen. Tussen pedalen en amp maakt het minder uit, maar daar heb ik tegenwoordig een erg korte kabel (zet mijn amp bij mijn pedalen).

Maar de Monster is zo ontzettend fijn, ook! Stevig, levenslange garantie...

deefke666
24 januari 2016, 19:24
Ik heb ze op mijn hele bord, intussen toch 17 pedalen, en ik hoor weinig of geen verschil tussen rechtstreeks in de versterker, of door mijn pedaalbord met alles uit rechtstreeks in de versterker.
Ik had er eerst een palmer looper op staan maar die is sinds gisteren weg en het maakt geen verschil.
Ik moet er wel bij vermelden dat ik aan het begin en einde van mijn keten een buffer heb staan.

D3nnis
24 januari 2016, 19:45
Maar de Monster is zo ontzettend fijn, ook! Stevig, levenslange garantie...

Dat moet ik ze inderdaad wel nageven, de kabels zijn stevig. Ik heb een 6m Monster kabel in gebruik die reeds meer dan 10 jaar oud is (en al die tijd ook eigenlijk continu in gebruik is, op de laatste 2-3 jaar na)en heb 1x een connector moeten vervangen omdat ik met mijn 90kg op de kabel ging staan die vanaf de versterker input naar beneden hing en daardoor afbrak. Verder helemaal niks. Het vergulde is inmiddels wel van de connectors af, maar verder blijven ze het prima doen.

DannyFender
29 januari 2016, 15:20
http://i.imgur.com/ieix7ML.jpg

Het board voor 2016 :cooler:

Jyuuga
29 januari 2016, 17:12
http://i.imgur.com/ieix7ML.jpg

Het board voor 2016 :cooler:

:O moooi! :B

DannyFender
29 januari 2016, 18:29
En vooral ook nuttig! Heel gelukkig met m'n dirt, delay en automatisch aanslaande wah dankzij de G-lab. Tubescreamer heeft een fatsoenlijke switch gekregen, niet die bagger die Ibanez er standaard op heeft. Bij een clean introotje wilde die nog wel eens ongevraagd aanspringen of tijdens een overdrive sessie uitspringen. Nee, stiktevreejen mee :blast:

hefke
29 januari 2016, 19:03
Ik heb ze op mijn hele bord, intussen toch 17 pedalen,...

Dave, dat vraagt om foto's;)

FruscianteFan
29 januari 2016, 19:09
En vooral ook nuttig! Heel gelukkig met m'n dirt, delay en automatisch aanslaande wah dankzij de G-lab. Tubescreamer heeft een fatsoenlijke switch gekregen, niet die bagger die Ibanez er standaard op heeft. Bij een clean introotje wilde die nog wel eens ongevraagd aanspringen of tijdens een overdrive sessie uitspringen. Nee, stiktevreejen mee :blast:

Weekje kwijtgeweest? Leef je nog? ;)

DannyFender
29 januari 2016, 19:53
Heb me een week geërgerd aan een tubescreamer die wispelturiger was dan een premenstruale hittemetit alvorens de soldeerbout ter hand ter nemen, wat met succes afliep. Kon de schakelaar bij de lokale gitaarleverancier ophalen en die verzekerde me dat het paste, wat het ook deed. Dat Ibanez dit zelf niet is gaan doen. Les geleerd, bij een TS808 meteen die prutschakelaar vervangen :crazyhappy:

Het ledje vervangen lijkt me wat meer werk en ook niet strict noodzakelijk - je kunt toch wel horen of hij aanstaat of niet als je er met je rug naartoe staat, zou ik denken.

Joost de Ruig
29 januari 2016, 20:03
Staat keurig zo, die switch. Zo te zien gebruik je hem niet als booster :)

D3nnis
29 januari 2016, 20:24
http://i.imgur.com/ieix7ML.jpg


Hoe bevalt die True bypass wah pad?

DannyFender
29 januari 2016, 20:56
Die bevalt perfect. Eindelijk niet meer het zoeken naar de aan/uit stand. Eindelijk geen signaalverlies meer omdat je switch toevallig net in die stand valt dat het signaal onderbroken wordt. Eindelijk niet meer gedwongen moeten beginnen op de hoogste stand van de wah - indien gewenst kan ik nu ook met in de lage stand beginnen. True Bypass was de wah zelf al, maar die druksensor is écht een uitkomst! Zo gauw je hem loslaat kun je weer verder gaan in een wah-loos signaal. Dat geeft op zijn beurt ook weer meer tijd om andere pedalen in/uit te trappen - ik ben nog niet van de midi switch die het tapdancen omzeilt en ik denk dat ik ook altijd een tapdancer zal blijven. Dat klinkt vreemd. Fout vreemd.

DannyFender
29 januari 2016, 20:57
Nee, daar heb ik de Spark booster voor. Fijn ding dat, speciaal voor die prijs.

deefke666
29 januari 2016, 21:01
Dave, dat vraagt om foto's;)

Picca's komen er zodra alles helemaal op punt staat, ik ben nog wat aant experimenteren met de volgorde enz.
Ook nog niet zeker of de looper/switcher erop gaat blijven.

schizo910
4 februari 2016, 16:05
2016 V2


http://i.imgur.com/pQooaDX.jpg


http://i.imgur.com/3Gdx19a.jpg

D3nnis
4 februari 2016, 17:43
Mooie plank, schizo!
Geen stemapparaat?

the sure thing
4 februari 2016, 19:25
Jawel! Daar waar het snoer ingaat: een Korg Pitchblack. Zo zwart dat ie niet opvalt





Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk

D3nnis
4 februari 2016, 19:33
O, Hahaha, vraag 2 was eigenlijk wat dat zwarte kastje was. Ik dacht een a/b switch maar zag geen b-kabeltje :D

schizo910
4 februari 2016, 20:21
:seriousf: Dat dus!

Philippe
5 februari 2016, 09:32
Smaakvol bordje!

DannyFender
5 februari 2016, 14:17
Mooi hoor! Die RAT lijkt me ook wel prettig.:rockon:

RednoiZ
7 februari 2016, 20:45
http://i.imgur.com/bDLs1eH.jpg

Met nog volumepedaal naast de case....dit is denk ik de 15 e incarnatie..maar ben nu aardig tevreden..

Pepe
7 februari 2016, 23:07
He, iemand met shifter. Best wel fijne delay voor niet te veel geld maar ik zie ze niet veel. Ik vind hem eigenlijk te groot voor mijn board maar vergeleken met die flashback valt dat reuze mee. Is dat ding werkelijk zo groot? Gigantische knoppen ook, alsof het erin geshopt is.

RednoiZ
8 februari 2016, 14:33
ja die flashback is echt zo groot..gebruik hem vooral voor de reverse delays en de looper..die shifter heeft een leuk geluid,ik had eerst een death by audio echo dream 2 maar deze is net zo weird en 3 x zo goedkoop..ook leuk met synthesizers

RednoiZ
8 februari 2016, 14:35
paarse kastje is een edwin thoen ed's custom shop dual tube cracker en de true bypass switcher komt ook bij hem vandaan..

HaroldA
8 februari 2016, 14:35
http://i.imgur.com/bDLs1eH.jpg

Wat is dat voor looper? Zelfbouw?

Edit: inmiddels al beantwoord ;)

RednoiZ
8 februari 2016, 15:20
alles gevoed door een pedal power plus 2 van voodoo lab ,behalve de tc,de blackstar en de tube cracker, kabels zelf gemaakt met neutrik pluggen. Werkt zo erg goed met de 3 verschillende gitaren die ik gebruik..epiphone sheraton 1994 met gibson burstbucker en classic 59,fender japan 1985 maple toets stratocater met seymour duncans,2 x ssl1 en jb-4 met kahler tremolo en een ibanez premium sa960 qm.Versterkers Hiwatt en bugera..

Rafke Pafke
20 februari 2016, 14:49
http://i848.photobucket.com/albums/ab50/judgecradle/DSC03886_zpsnnuwhekk.jpg (http://s848.photobucket.com/user/judgecradle/media/DSC03886_zpsnnuwhekk.jpg.html)

Na wat puzzelwerk dan toch de wah en de nieuwe Fuzzolo erop gekregen.

DannyFender
20 februari 2016, 15:49
Past die voeding er niet onder? Dat zou een hoop schelen. Dat pedaal links van de voeding lijkt me wat lastig bereikbaar of valt dat mee?

Rafke Pafke
20 februari 2016, 15:55
Neen, die voeding past er inderdaad niet onder, zelfs niet als ik de voetjes van de Pedaltrain wat verleng. Het is een fame DCT. Spotgoedkoop maar wel 8 geïsoleerde uitgangen. Helaas een enorme grote lompe doos. Maar dat was tot nu toe geen probleem. Maar voor ik me nu een nieuw pedaal aanschaf zal ik me toch echt eerst een Powertrain of Pedalpower moeten aanschaffen ja.

Die Tremolo pedaal is eigenlijk toch wel vlot bedienbaar. Ondersteboven blijkt hij zelfs makkelijker intrapbaar dan normaal.

Braml
21 februari 2016, 11:49
http://i848.photobucket.com/albums/ab50/judgecradle/DSC03886_zpsnnuwhekk.jpg (http://s848.photobucket.com/user/judgecradle/media/DSC03886_zpsnnuwhekk.jpg.html)

Na wat puzzelwerk dan toch de wah en de nieuwe Fuzzolo erop gekregen.

Wat doe je met die ABY box aan het begin van je keten als ik vragen mag?

En wat voor platte patchkabels zijn dat? (die tussen de bad monkey en de spark booster bijvoorbeeld)
Zijn dat kwalitatief goede patchkabels? Ik heb nog cheape grote patchkabels en moet nog een keer upgraden!

FruscianteFan
21 februari 2016, 12:53
De Memory Boy misdroeg zich teveel, die heb ik nu vervangen door een hopelijk stabielere Deluxe Memory Boy. Ik heb de Fuzz op een stuk karton geplaatst, zodat de jack hoger is dan de rand van het pedalboard. Op één na alle kabels zijn EBS PCF, scheelt net dat beetje ruimte.

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/1916699_10206958130884484_5955618414987098194_n.jp g (http://s16.photobucket.com/user/erikharings/media/1916699_10206958130884484_5955618414987098194_n.jp g.html)

Luke-wannabe
21 februari 2016, 12:55
Hoe bevalt die Fame powersupply Rafke Pafke? Ik zweer nu bij de Harley Benton Powerplant JR., heb er twee onder mijn pedaltrain JR, maar wil nog een tweede bord gaan maken waar ik het liefst één powersupply op zou zetten. Klinkt wel goed dat -ie geïsoleerde outputs heeft!