PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

lindstrom
18 december 2012, 07:35
ik heb een probleem. Vanavond hebben we aan een nummer gewerkt. En ik heb nu een partij waarbij ik 6 pedalen allemaal meerdere keren aan en uit moet zetten (paar tegelijk ook steeds).

Loopswitch?

Ik herken het probleem overigens. was voor mij de reden om wat pedalen te saneren om mezelf te dwingen meer met de gitaar te doen ipv effecten.
Maar ik snap dat dat in bepaalde genres niet werkt en afhankelijk bent van een bepaalde soundscape.

Mr. Dynamite
18 december 2012, 10:27
Aan een programmeerbare looper ofzo ontkom je denk ik niet. Of je moet speciaal voor die pedalen een loopertje hebben maar dan kun je ze weer niet fijn schakelen in andere nummers.
Een Joyo PLX-8 bijvoorbeeld is wat goedkoper dan de eerder genoemde varianten.

peter_heijnen
18 december 2012, 10:43
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_fxl8.htm

Kieftenbelt
18 december 2012, 12:40
Te gekke plank! Heb je dat board zelf gemaakt?

Bedankt! Het bord is inderdaad zelf gemaakt, met deksel en al :)
http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/DSC04318.jpg

HaroldA
18 december 2012, 13:07
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_fxl8.htm

Hmmm ... lijkt we verdacht veel op deze: http://www.palmer-germany.com/mi/en/OCTOBUS-8-Channel-programmable-Loop-Switcher-PEOCT.htm

http://files.effectsdatabase.com/gear/pics/palmer_octobus_001.jpg

FruscianteFan
18 december 2012, 13:11
Loopswitch?

Ik herken het probleem overigens. was voor mij de reden om wat pedalen te saneren om mezelf te dwingen meer met de gitaar te doen ipv effecten.
Maar ik snap dat dat in bepaalde genres niet werkt en afhankelijk bent van een bepaalde soundscape.
Het ding is vooral: clean is het gewoon erg lekker met een galmpje en memory boy, en ik heb gister een fucking vet geluid ontdekt met 2 delays (heb er 3 momenteel) die bijna hetzelfde staan afgesteld. Ik ga niet een stapje terug doen qua sound om het allemaal makkelijker te maken.

Ik ga in elk geval oefenen met het timen, eventueel met de hulp van onze bassist. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om aan de looper te gaan, maar ben er bang voor.

Overigens, ik moet ook écht iets doen aan mijn tuner en boost. Gister trapte ik letterlijk de helft van de tijd de tuner (ook) in als ik m'n sound wilde boosten. Dat werkt niet echt.

Niettemin:

intro + couplet: holy grail + memory boy
couplet pt2: Mudhoney + behringer + DD7 (Holy Grail is ok)
refrein: Mudhoney + LPB1
interlude: Mudhoney + behringer + DD7 + Holy Grail
couplet pt1: Mudhoney + Holy Grail + Memory Boy
couplet pt2: Mudhoney + behringer + DD7 (evt HG)
refrein: Mudhoney + LPB1
brug: geen gitaar
einde: mudhoney + LPB1 + Holy Grail

edit: ik vraag me af of een looper wel iets voor mij is, aangezien ik erg vaak switch met pedalen. Ben nu wel redelijk te tevreden, maar zal ongetwijfeld nog wel wat wisselen de komende tijd...

humbucker
18 december 2012, 14:36
Als je niet aan de looper wil zou ik ten eerste een paar mooie tapdansschoenen kopen en vervolgens eens goed nadenken over de plaatsing van je pedalen zodat je gemakkelijk meerder pedalen snel achter elkaar kan aan-en uitzetten. :)

2 pedalen langs elkaar zijn makkelijk samen uit/aan te zetten. 2 pedalen boven elkaar ook (hiel/teen-beweging).

Braindead
18 december 2012, 14:55
Of je neemt gewoon een multieffect. :D

Maar serieus... Misschien is het een idee om al dan niet als aanvulling voor een multieffect te gaan. Je kan dan in ieder geval bepaalde presets gebruiken en als het maar voor 1 nummer is zet je dat ding in je effects loop zodat je die in en uit kan schakelen. voor het geld van die loope heb je ook een 2dehands ook al bijna een multieffect pedaal.

MjS
18 december 2012, 15:56
http://i.imgur.com/B2z2V.jpg

Hoof erbij! :) Nu van rechts naar links: Korg Pitchblack tuner, Ibanez TS90 30th ann, Earthquaker Devices Hoof fuzz, Suhr Riot, MXR Carbon Copy & Harley Benton Powerplant jr

peter_heijnen
18 december 2012, 16:05
Niettemin:

intro + couplet: holy grail + memory boy
couplet pt2: Mudhoney + behringer + DD7 (Holy Grail is ok)
refrein: Mudhoney + LPB1
interlude: Mudhoney + behringer + DD7 + Holy Grail
couplet pt1: Mudhoney + Holy Grail + Memory Boy
couplet pt2: Mudhoney + behringer + DD7 (evt HG)
refrein: Mudhoney + LPB1
brug: geen gitaar
einde: mudhoney + LPB1 + Holy Grail

edit: ik vraag me af of een looper wel iets voor mij is, ...
Als je een voorkeur hebt voor deze pedaal combi's en soundwise geen stap terug wilt doen, denk ik haast van wel... :)

Looper hoef je niet bang voor te zijn, maar het betekent wel van te voren plannen 'wat je waar' wilt gebruiken, dus je moet ook dingen onthouden. Maar als je daar een eigen systeem in aanbrengt ben je er zo aan gewend. Hoe dan ook, je geeft wat vrijheid prijs op voorhand, maar je wint aan vrijheid tijdens het switchen.

FruscianteFan
18 december 2012, 16:07
Of je neemt gewoon een multieffect. :D

Maar serieus... Misschien is het een idee om al dan niet als aanvulling voor een multieffect te gaan. Je kan dan in ieder geval bepaalde presets gebruiken en als het maar voor 1 nummer is zet je dat ding in je effects loop zodat je die in en uit kan schakelen. voor het geld van die loope heb je ook een 2dehands ook al bijna een multieffect pedaal.
Ook dat is een overweging, maar in dit geval maak ik gebruik van pedalen die ik allemaal erg lekker vind klinken. Het enige geluid wat in die zin inwisselbaar is, is het geluid van twee delays die enorm met elkaar botsen, en dat lijkt me nou net iets wat de meeste multi-effecten niet kunnen doen.

Denk dat een looper dan een betere optie zou zijn, maar die krengen zijn dus echt duur.

HaroldA
18 december 2012, 16:31
Denk dat een looper dan een betere optie zou zijn, maar die krengen zijn dus echt duur.

€98 (+ extra kabels) lijkt me een schijntje voor zo'n pedaal.

FruscianteFan
18 december 2012, 17:44
Maar de vraag is hoeveel ik er werkelijk mee opschiet. Zo heb ik voor dit nummer al 5 'presets' nodig (tuner niet meegerekend), en dat heeft die Harley Benton al niet - althans niet in één bank. Daarbij zie ik het ook gebeuren dat ik snel tegen de absolute beperking van zo'n ding aanloop, waardoor ik uiterst calculatief te werk zou moeten gaan in het programmeren.

En precies wat je zegt: €100 is niet veel voor zoiets. Betekent dat als ik een fatsoenlijke versie wil (want ik zou dan niet alleen naar HB kijken) ik vermoedelijk een paar honderd euro kwijt ben, voor iets waar ik waarschijnlijk helemaal niet blij mee ben. Nog los van dat de kans aanwezig is dat ik dan een hele nieuwe plank moet maken of kopen.

Ik waardeer de input zeer, maar hoe meer ik erover nadenk nu, hoe meer ik denk dat ik maar moet leren tapdansen :p

HaroldA
18 december 2012, 18:10
Ik waardeer de input zeer, maar hoe meer ik erover nadenk nu, hoe meer ik denk dat ik maar moet leren tapdansen :p

... of minder schakelen. :ok:

FruscianteFan
18 december 2012, 18:11
Ik speel in dienst van de muziek, de muziek die ik maak staat niet in dienst van mijn luiheid om pedaaltjes in te drukken.

Brum
18 december 2012, 18:35
Ik zeg Boss Line Selector. Lang niet zo'n ingewikkelde oplossing en wel zo goedkoop. Zeker tweedehands. Trap je in één keer 300 pedalen mee aan als het moet. Nou ja, bij wijze van dan.

joh@ndederde
18 december 2012, 18:39
Zo, met wat kleine aanpassingen, m'n pedalboard anno december 2012. Heb eindelijk een (goeie) tuner gekocht en een goeie voeding, met de 18volt klinkt de Fulldrive een stuk "rijker".
https://lh3.googleusercontent.com/-bOAFuYIO0R4/UNCpe_9jh9I/AAAAAAAAAD4/hS4XRf8f9ow/s640/20121218_183026.jpg

Edit: En inderdaad, de kabel vanaf de DT-10 is niet aangesloten, moet nog een langere voor komen. Morgen maar ff naar de plaatselijke gitaarboer...

FruscianteFan
18 december 2012, 19:05
Dit is trouwens de sound van die twee delays:

https://www.facebook.com/video/video.php?v=4377055137276

Mr. Dynamite
18 december 2012, 19:23
Ik zeg Boss Line Selector. Lang niet zo'n ingewikkelde oplossing en wel zo goedkoop. Zeker tweedehands. Trap je in één keer 300 pedalen mee aan als het moet. Nou ja, bij wijze van dan.

Gaat niet werken voor wat hij ermee wil

Brum
18 december 2012, 20:17
Waarom niet? Je kunt zoveel pedalen in een loop zetten als je maar wilt. Tenminste, de mijne wel.;) Is me niet te doen om betweterig te zijn hoor, maar ik zie serieus niet waarom het niet zou werken.

theguitarguy
18 december 2012, 20:49
Zo, met wat kleine aanpassingen, m'n pedalboard anno december 2012. Heb eindelijk een (goeie) tuner gekocht en een goeie voeding, met de 18volt klinkt de Fulldrive een stuk "rijker".
https://lh3.googleusercontent.com/-bOAFuYIO0R4/UNCpe_9jh9I/AAAAAAAAAD4/hS4XRf8f9ow/s640/20121218_183026.jpg

Edit: En inderdaad, de kabel vanaf de DT-10 is niet aangesloten, moet nog een langere voor komen. Morgen maar ff naar de plaatselijke gitaarboer...

mooi plankje, bevalt die memory boy je een beetje?

tidalwave_sideburns
18 december 2012, 22:56
Zo, die van mij begint er ook weer op te lijken:

http://img837.imageshack.us/img837/6387/dsc00053y.jpg


http://img545.imageshack.us/img545/5292/dsc00051qs.jpg

Mr. Dynamite
18 december 2012, 23:34
Waarom niet? Je kunt zoveel pedalen in een loop zetten als je maar wilt. Tenminste, de mijne wel.;) Is me niet te doen om betweterig te zijn hoor, maar ik zie serieus niet waarom het niet zou werken.

Omdat het niet eens vast aantal pedalen is dat geswitched moet worden. Elke keer weer een aantal andere.
Met een looper kun je dat instellen, met zoiets als de line selector zit je vast aan een aantal die je dan inschakelt. ;)

joh@ndederde
18 december 2012, 23:42
mooi plankje, bevalt die memory boy je een beetje?

Zeer muzikale delay, de modulatie is erg mooi te gebruiken. Ik wil in de toekomst eigenlijk nog wel de "deluxe" versie kopen, aangezien die tap-tempo heeft. De laatst aanvulling die ik aan m'n board wil doen is de retro sonic phaser. Moet ik em wel eerst zien te vinden...

peter_heijnen
18 december 2012, 23:42
http://img545.imageshack.us/img545/5292/dsc00051qs.jpg
Te gek! :)
.......

allochthomas
19 december 2012, 00:03
@joh@ndederde: hoeveel gain heeft die fulldrive eigenlijk? Ik heb er 1tje als ruil aangeboden gekregen voor mijn lovepedal maar ik weet niet of de fulldrive heftig genoeg is(zit meer te azen op een ocd)

Mijn pedalenboardje is nu klaar voor repeteren morgen.
https://lh5.googleusercontent.com/-yWehVsBA3Bg/UND1aJXM2LI/AAAAAAAAAQ8/QNEMbxs2xiE/s1280/IMG_3102.JPG
mccoy rmc1--->polytune-->boss bd-2--->lovepedal eternity kanji-->dr no kafuzz

joh@ndederde
19 december 2012, 00:22
@joh@ndederde: hoeveel gain heeft die fulldrive eigenlijk?...

Hij is redelijk veelzijdig. Bij de "vintage" en de "flat-mids" stand heb je de meeste gain. Bij de "compcut" stand heb je met alleen de linker switch ingeschakeld een clean boost ofwel een beetje een randje, maar stamp je de boost in krijg je een vette overdrive, maar niet echt high gain. Hij zit meer in het rijtje "tubescreamer". Overall zou ik zeggen, een low-/middle gain pedaal, voor high gain zou ik eerder kijken naar de OCD. Waar de fulldrive eindigt, gaat de ocd verder qua gain.

Edit: Voor een impressie kun je ook luisteren naar de nummers in de link in mijn "handtekening"... Ik gebruik trouwens bijna altijd de compcut stand, vanwege de vette boost die je krijgt als de boost wordt ingeschakeld. (dus de minst tubescreamer-achtige sound)

allochthomas
19 december 2012, 00:45
Hmmm, ik heb toch iets meer gain dan dat nodig. Leuke aan de ocd vond ik dat hij met een cleane amp echt op het randje van fuzz zit zonder een distortion pedaal te zijn

scabiosa
19 december 2012, 09:23
Mijn pedalenboardje is nu klaar voor repeteren morgen.
https://lh5.googleusercontent.com/-yWehVsBA3Bg/UND1aJXM2LI/AAAAAAAAAQ8/QNEMbxs2xiE/s1280/IMG_3102.JPG
mccoy rmc1--->polytune-->boss bd-2--->lovepedal eternity kanji-->dr no kafuzz

lekker setje zeg! zou ik zo mijn plan mee kunnen trekken!

in die rmc1 zit een potmeter, heb jij enig idee wat die doet? of staat er iets van in de handleiding?

tidalwave_sideburns
19 december 2012, 11:52
Te gek! :)
.......

Bedankt! Best handig en het oog wil ook wat he.

v.r.n.l: Fire & Stone tuner, Boss FDR-1, Tychobrahe fuzz en een Rebote delay. Vooral fuzz met delay gaat heerlijk wringen rond de octaven, bijzonder bruut.

Mr. Dynamite
19 december 2012, 12:05
Bedankt! Best handig en het oog wil ook wat he.



Heb je geen last dat je verblind word in het donker? Ik heb een wampler met een erg felle blauwe led, als je daar recht in kijkt is het al erg vind ik, kan me goed voorstellen dat dit helemaal een bak licht is :P Wel fancy natuurlijk, dat wel :)

Kim Wilson
19 december 2012, 12:22
Ik speel in dienst van de muziek, de muziek die ik maak staat niet in dienst van mijn luiheid om pedaaltjes in te drukken.
Nee, maar het moet fysiek wel mogelijk zijn. Overigens vraag ik me af wat er mis is met een goed basisgeluid en toevoeging van een paar effecten. De kracht van de muziek zit wat mij betreft in het spel, niet in effecten. Ik ken de muziek natuurlijk niet, maar heb je echt al die effecten nodig? Kun je niet eventueel wat spelen met de volumeknop van je gitaar en een enkele delay?

tidalwave_sideburns
19 december 2012, 12:29
Heb je geen last dat je verblind word in het donker? Ik heb een wampler met een erg felle blauwe led, als je daar recht in kijkt is het al erg vind ik, kan me goed voorstellen dat dit helemaal een bak licht is :P Wel fancy natuurlijk, dat wel :)

Nee hoor, dat valt heel erg mee. In het donker is het contrast wel wat groot, maar nog steeds te doen. Mijn camera geeft het niet helemaal natuurgetrouw weer.

FruscianteFan
19 december 2012, 12:50
Nee, maar het moet fysiek wel mogelijk zijn. Overigens vraag ik me af wat er mis is met een goed basisgeluid en toevoeging van een paar effecten. De kracht van de muziek zit wat mij betreft in het spel, niet in effecten. Ik ken de muziek natuurlijk niet, maar heb je echt al die effecten nodig? Kun je niet eventueel wat spelen met de volumeknop van je gitaar en een enkele delay?
De kracht van de muziek - welke dan ook - zit niet puur in mijn spel. Het zit niet in wat ik met mijn vingers op de snaren doe, maar in welke geluiden er uiteindelijk uit mijn speaker komen en hoe dat in de muziek past.

Het grappige is dat ik steeds meer doe met steeds minder soorten effecten. Eigenlijk beperk ik me tegenwoordig tot distortion en delay, alleen varieer ik daar wel flink mee. En of ik nou een pedaaltje in moet trappen of aan m'n volumeknop zit (ik doe allebei), maakt niet eens zoveel uit. Maar wat ik doe, staat in dienst van de muziek. En als mijn hele band een sound fucking vet vindt voor een bepaald stuk, dan blijft die sound erin, toch?

Pepe
19 december 2012, 12:57
dat is redelijk zoals ik het benader behalve het laatste, ik krijg regelmatig klachten dat ik dingen nooit hetzelfde speel. Onwil en desinteresse.

FruscianteFan
19 december 2012, 13:01
dat is redelijk zoals ik het benader behalve het laatste, ik krijg regelmatig klachten dat ik dingen nooit hetzelfde speel. Onwil en desinteresse.
Herkenbaar, maar ik zit in een band waar hard en serieus wordt gewerkt om elke partij te laten kloppen.

...zo hadden we maandag nog onenigheid over of ik mijn Memory Boy nou aan moest hebben staan in een intro van een nummer. Ik vond dat teveel, maar de anderen vonden clean-met-galmpje te klein. Denk dat ik het wellicht wat subtieler instel de volgende keer.

allochthomas
19 december 2012, 13:03
lekker setje zeg! zou ik zo mijn plan mee kunnen trekken!

in die rmc1 zit een potmeter, heb jij enig idee wat die doet? of staat er iets van in de handleiding?
Geloof dat je daarmee de output en bas weergave kan veranderen. 1 van de redenen waarom ik van deze wah hou is dat hij zo veel bas heeft gezien ik stoner/doom speel.

Kim Wilson
19 december 2012, 13:32
De kracht van de muziek - welke dan ook - zit niet puur in mijn spel. Het zit niet in wat ik met mijn vingers op de snaren doe, maar in welke geluiden er uiteindelijk uit mijn speaker komen en hoe dat in de muziek past.

Het grappige is dat ik steeds meer doe met steeds minder soorten effecten. Eigenlijk beperk ik me tegenwoordig tot distortion en delay, alleen varieer ik daar wel flink mee. En of ik nou een pedaaltje in moet trappen of aan m'n volumeknop zit (ik doe allebei), maakt niet eens zoveel uit. Maar wat ik doe, staat in dienst van de muziek. En als mijn hele band een sound fucking vet vindt voor een bepaald stuk, dan blijft die sound erin, toch?
Ja, je hebt denk ik ook wel gelijk. En voor in de studio maakt het ook echt verschil. Maar live zou ik me niet zo druk maken over een heel licht extra galmpje omdat dat net even iets vetter klinkt. Die nuances raak je in een volle zaal helemaal kwijt.

Ach, eigenlijk kan ik er ook niet over oordelen, ik speel zelf met alleen een overdrive (afhankelijk van het nummer kan ik wel uit twee OD's kiezen) en een GE-7 als boost, en daar probeer ik alles mee te spelen. En dat lukt ook best, aangezien ik vooral ongecompliceerde rock & roll en blues speel.

Pepe
19 december 2012, 13:58
...zo hadden we maandag nog onenigheid over of ik mijn Memory Boy nou aan moest hebben staan in een intro van een nummer. Ik vond dat teveel, maar de anderen vonden clean-met-galmpje te klein. Denk dat ik het wellicht wat subtieler instel de volgende keer.

Betrokkenheid is een mooi ding en over partijen kan je stoeien maar de dag dat ze zich gaan bemoeien met wanneer ik wat moet doen... ik maak daar weinig woorden aan vuil, ik doe van nature het tegenovergestelde.
Ik krijg ook geen verzoekjes meer daaromtrent.

FruscianteFan
19 december 2012, 14:14
Betrokkenheid is een mooi ding en over partijen kan je stoeien maar de dag dat ze zich gaan bemoeien met wanneer ik wat moet doen... ik maak daar weinig woorden aan vuil, ik doe van nature het tegenovergestelde.
Ik krijg ook geen verzoekjes meer daaromtrent.
Uiteindelijk ben ik de baas over mijn sound, maar het werkt niet als iedereen alleen maar met z'n eigen partij bezig is. We maken met z'n allen muziek waar we met z'n allen achter staan. Wat ik speel is niet alleen het resultaat van wat ik wil toevoegen aan een nummer, maar is het resultaat van een wisselwerking tussen de bandleden.

En dat geldt natuurlijk niet alleen voor mij, maar voor de hele band.

Hans, ik denk inderdaad dat we niet eens per se een andere visie hebben op muziek, maar we zitten in een ander genre. Daarbij kan ik prima uit de voeten met enkel gitaar en versterker, misschien een overdrive. Maar als het aankomt op muziek die ik met een band maak, speel ik wat in mijn bereik ligt en wil ik me niet beperken om maar te bewijzen dat ik het ook zonder pedalen kan.

Il_Falco
19 december 2012, 16:58
@Frusc:

Overweeg serieus die line selector van boss eens. Je zet al je pedalen in de loop die je ineens wil schakelen. Wil je er nog afzonderlijk schakelen, gewoon op de pedalen zelf trappen.

FruscianteFan
19 december 2012, 17:55
Serieus, dat is echt geen optie. Daar schiet ik niks mee op, er is veel te veel variatie in de pedalen die ik moet schakelen en daar komt nog bij dat ik bijna alle combinaties van pedalen wel een keer gebruik hier of daar.

N.D.
19 december 2012, 18:10
Serieus, dat is echt geen optie. Daar schiet ik niks mee op, er is veel te veel variatie in de pedalen die ik moet schakelen en daar komt nog bij dat ik bijna alle combinaties van pedalen wel een keer gebruik hier of daar.

Octaswitch van Carl Martin? Staat nu toevallig eentje op gitaarmarkt zag ik gisteren. Daar kun je dan bijv. wat preset's in maken en dan 1 preset waar alles aan staat om, zoals Il Falco al zei pedalen apart te schakelen.

FruscianteFan
19 december 2012, 18:21
hmm da's wel verleidelijk ja.

titzenpitzer
19 december 2012, 19:12
Maar die's dan weer zo groot en misschien wat onhandig...

FruscianteFan
19 december 2012, 19:15
Klopt, ik ben ook nog niet overtuigd. Maar die doet tenminste wel grotendeels iets waar ik daadwerkelijk bij gebaat zou zijn.

Maar voorlopig blijf ik lekker tapdansen.

ibahan
19 december 2012, 20:02
http://thumbnails102.imagebam.com/22674/57fcbe226735222.jpg (http://www.imagebam.com/image/57fcbe226735222)

Dit is de mijne...
Hanjo

tidalwave_sideburns
19 december 2012, 22:25
Klopt, ik ben ook nog niet overtuigd. Maar die doet tenminste wel grotendeels iets waar ik daadwerkelijk bij gebaat zou zijn.

Maar voorlopig blijf ik lekker tapdansen.

Misschien kan de bassist ook even inspringen soms.

FruscianteFan
19 december 2012, 22:58
Misschien kan de bassist ook even inspringen soms.
Daar hebben we het inderdaad over gehad, en is iets waar we aan werken.

Buzzel
19 december 2012, 23:04
http://thumbnails102.imagebam.com/22674/57fcbe226735222.jpg (http://www.imagebam.com/image/57fcbe226735222)

Dit is de mijne...
Hanjo

Nice, Heb je die looper zelf gemaakt of laten maken?

Il_Falco
20 december 2012, 08:37
Serieus, dat is echt geen optie. Daar schiet ik niks mee op, er is veel te veel variatie in de pedalen die ik moet schakelen en daar komt nog bij dat ik bijna alle combinaties van pedalen wel een keer gebruik hier of daar.

http://moenfx.com/gec9.html
Deze heb ik gevonden, maar heeft maar 6 loops. Wel redelijke prijs/kwaliteit lijkt me.

lennytien
20 december 2012, 09:39
Ik zie niet echt in waarom je persé een looper danwel controller nodig gaat hebben. Ik weet natuurlijk niet hoe je alles hebt ingesteld, maar ik verwacht dat een reverb bijvoorbeeld best subtiel staat. Wat je kunt doen is bijvoorbeeld de functie van de LPB-1 regelen met het volumeknop van je gitaar (staat hij voor of achter je mudhoney?) En dan switchen tussen 1 of 2 delays. Reverbje een klein beetje subtieler. Klaar is kees.

Daarom lijkt een controller me lichtelijke overkill.

Henri H
20 december 2012, 15:02
Ik heb ook een looper/switcher (Musicom LAB), en ben een beetje bezig geweest om er een fatsoenlijk board voor te maken.

Dit was grofweg het idee:

https://lh4.googleusercontent.com/-6CAVDSM2FXY/UNMI82UJXpI/AAAAAAAABJA/QAPBI3ybB0U/s640/2012-12-20 11.36.00.jpg

En dat heb ik uitgewerkt naar dit:

https://lh5.googleusercontent.com/-AsCQxBjtOaY/UNMI7TScswI/AAAAAAAABJA/59Pp2FuDYXI/s640/2012-12-20 13.37.47.jpg

Ik heb nog wel een paar vragen die ik kan verduidelijken met onderstaande foto:

https://lh5.googleusercontent.com/-G_UQO7cQ3Ws/UNMUDej8PxI/AAAAAAAABJQ/-AooVpuK3RQ/s512/2012-12-20 14.32.02.jpg

Ik moet de Musicom Lab handleiding nog beter bestuderen, maar weet iemand of het mogelijk is wat ik hier doe?
Het gaat om de 2 delays DL10 en DML20, die ik tezamen in een loop heb staan, maar de dry out v.d. DL10 gaat naar de "IN B" v.d. Musicom Lab. Ik dacht op die manier misschien de loops 5-8 ook te kunnen gebruiken, of is dat op een eenvoudigere manier te regelen door b.v. "OUT A" (v.d. ML) door te verbinden met "IN B"?

De SC10 en de Flashback staan niet in een loop, omdat ik een stereo setup wil maken met 2 tops/cabs, maar da's een ander topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158610).

Buzzel
20 december 2012, 15:10
Gitaar in input A en versterker in output B en je gebruikt alle loops. Output A is een output die halverwege de effectloops zit. Als je het doet zoals je nu wil dan moet je de loop met de dl20 altijd aan hebben staan.

http://i1208.photobucket.com/albums/cc369/Buzzel/looperlayout_zpscfc42566.png

Henri H
20 december 2012, 15:36
Ah, dus "OUT A" en "IN B" (beide ML) hoef ik niet te aan te sluiten, en ook de dry out van de DL10/DML20 kan ik gewoon weg laten?

Buzzel
20 december 2012, 16:02
Dat denk ik wel ja, hoewel ik dit niet zeker weet. Maar je ontdekt het snel genoeg of het werkt wanneer je het probeert of niet :P

EDIT: deze informatie heb ik trouwens gevonden door snel de handleiding door te kijken :D

allochthomas
20 december 2012, 16:13
@joh@ndederde: hoeveel gain heeft die fulldrive eigenlijk? Ik heb er 1tje als ruil aangeboden gekregen voor mijn lovepedal maar ik weet niet of de fulldrive heftig genoeg is(zit meer te azen op een ocd)

Mijn pedalenboardje is nu klaar voor repeteren morgen.
https://lh5.googleusercontent.com/-yWehVsBA3Bg/UND1aJXM2LI/AAAAAAAAAQ8/QNEMbxs2xiE/s1280/IMG_3102.JPG
mccoy rmc1--->polytune-->boss bd-2--->lovepedal eternity kanji-->dr no kafuzz
Setup heeft zich prima bewezen in de oefenhokken over een fender twin. de kanji en bd-2 gebruikt als een clean boost/eq voor de kafuzz, de kanji heeft meer een tubescreamer feel zonder de low end al te veel aan te tasten, de bd-2 liet de lowend gewoon intact maar soms begin het geluid wel iets te flubberen.

Was wel effe wennen en met een wah te spelen, paar keer niet goed uitgezet waarna ik weer terug naar mn pedalen moest rennen:seriousf:

joh@ndederde
20 december 2012, 17:14
...
Was wel effe wennen en met een wah te spelen, paar keer niet goed uitgezet waarna ik weer terug naar mn pedalen moest rennen:seriousf:...

Daarvoor ist een oefenruimte, kun je de podiumdansjes oefenen :seriousf: Just kiddin', altijd goed dat de setup werkt in band setup.

Rooker
20 december 2012, 17:31
Mooie plank. Heb je bewust de Palmer voeding gekocht of baal je (net als ik) ook dat hij niet onder je plank past.

allochthomas
20 december 2012, 18:19
Ik baal er wel van. Verder prima voeding voor de prijs(ik kon de 100 euro extra voor een voodoolab niet rechtvaardigen), hoop kabels die er bij zaten etc.

*edit: wel tot de conclusie gekomen dat de kafuzz echt hulp nodig heeft om door de mix heen te prikken. Zonder de kanji of bd-2 heb ik ook moeite met de de wah wah bijna geen sweep heeft

HaroldA
20 december 2012, 18:49
https://lh5.googleusercontent.com/-AsCQxBjtOaY/UNMI7TScswI/AAAAAAAABJA/59Pp2FuDYXI/s640/2012-12-20 13.37.47.jpg

Geile plank Henri! Ik had het nooit gedacht, maar nu ik dit zie denk ik zowaar dat ik ook wel met een looper uit de voeten zou kunnen!

Nu nog een niet al te lompe looper zien te vinden (of maken?), die Musicomlab is mij iets te duur ;)

Henri H
20 december 2012, 19:23
Dank je Harold.
Klopt, die Musicom Lab is erg duur, maar kan ook erg veel.
Ik heb hem 2e hands weten te scoren voor de helft van de prijs, en ja dan is het nog steeds een grote investering, maar ik kan wel alles aansturen wat er aan te sturen valt.
Ik heb ondertussen de handleiding ook even wat beter doorgekeken, en ben van plan om het stereo setup-voorbeeld van pagina 15(/16) te gaan gebruiken.

HaroldA
20 december 2012, 19:26
Klopt, die Musicom Lab is erg duur, maar kan ook erg veel.

Midi en zo heb ik toch niet nodig. Ik heb al een leuk DIY-project gezien maar na een kort (doch hevig) beraad met mezelf heb ik toch besloten voorlopig niet aan de looper te gaan.

Buzzel
20 december 2012, 19:47
Midi en zo heb ik toch niet nodig. Ik heb al een leuk DIY-project gezien maar na een kort (doch hevig) beraad met mezelf heb ik toch besloten voorlopig niet aan de looper te gaan.

Als je een systeem wil maken als die musiccom komt het ook neer op programmeren van PIC's en dergelijk (nu heb jij geloof ik meer kennis van computers als ik). Veel werk, maar wel goedkoper als een 'analoog' systeem zoals de octaswitch met zo'n berg dipswitches.

HaroldA
20 december 2012, 19:55
Als je een systeem wil maken als die musiccom komt het ook neer op programmeren van PIC's en dergelijk (nu heb jij geloof ik meer kennis van computers als ik). Veel werk, maar wel goedkoper als een 'analoog' systeem zoals de octaswitch met zo'n berg dipswitches.

Het zou een Octaswitch-alike zijn geworden ;)

Mr. Dynamite
20 december 2012, 20:44
Strakke plank henri, grappig dat we redelijk op een lijn zitten. Heb de laatst tijd ook over een setup met 2 amps en 2x12 kasten lopen peinzen. Wat groter board, loopert erop, zeer vet :ok:

Stuur je de amps nou aan vanuit die musicom of hoe heb je dat? Heb er zelf laatst zon lehle dual voor gehaald maar die stond eigenlijk altijd op beide amps, maar dat werkte vanuit de flashback bijvoorbeeld eigenlijk ook wel prima.

Tristan
20 december 2012, 23:19
Hee Henri, gave plank, maar geen Timeline meer?

Henri H
21 december 2012, 01:35
Strakke plank henri, grappig dat we redelijk op een lijn zitten. Heb de laatst tijd ook over een setup met 2 amps en 2x12 kasten lopen peinzen. Wat groter board, loopert erop, zeer vet :ok: Ja, ik heb bij forumlid tnijland zijn stereo setup gehoord (met PedalPro :o), en ben er wel door gecharmeerd (understatement). Niet voor live doeleinden, tenzij je er de ruimte en de tijd voor hebt om het allemaal aan te sluiten e.d., maar voor thuis (en studio) lijkt het me echt geweldig.
Theo heeft ook twee 2x12 cabs, en die staan een meter of 2 uit elkaar, en als je daar tussenzit .... zwaar :ok:


Stuur je de amps nou aan vanuit die musicom of hoe heb je dat? Heb er zelf laatst zon lehle dual voor gehaald maar die stond eigenlijk altijd op beide amps, maar dat werkte vanuit de flashback bijvoorbeeld eigenlijk ook wel prima.OK, dus vanuit de Flashback naar 2 amps gaat goed, zonder hum?
Edit: ik moet nog een 2e cab aanschaffen, maar weet nog niet welke, zat aan een Palmer met Greenbacks te denken....


Hee Henri, gave plank, maar geen Timeline meer?Jawel hoor, die staat nog op mijn main-board, en kan ik er zo vanaf trekken, en even op dit board zetten. Ik laat hem vrij van loops, mede vanwege de spillover functie, wat ik erg gaaf vind.

peter_heijnen
21 december 2012, 09:26
Ik heb ondertussen de handleiding ook even wat beter doorgekeken, en ben van plan om het stereo setup-voorbeeld van pagina 15(/16) te gaan gebruiken.
Mooi plankje (altijd verkleinwoorden gebruiken he als je een beetje jaloers bent ;)...) Henri.

Ik kan alleen de manual van mk3 vinden en op pagina 15 daarvan staat een 'either/or' amp setup. Kun je pagina 15 van de jouwe hier posten? Dan weet ik ook waar het over gaat.

CatchDude
21 december 2012, 11:06
Onlangs was ik het blijven veranderen van settings op m'n diverse pedaaltjes beu, en heb ik ze vervangen/aangevuld met een Nova System en ik moet zeggen: dat bevalt me wel! Hoewel ik uiteindelijk toch niet zonder mijn goede ouwe TS-9 en turbo rat kon; ik heb de Nova System nu in de FX loop hangen en gebruik pedaaltjes en voorversterker voor de scheur. Werkt lekker, en het is echt een leuke ontdekkingsreis, zo'n Nova System. :)

http://img.photobucket.com/albums/v301/CatchDude/Pedalboard_zps0dd55161.jpg

humbucker
21 december 2012, 12:07
Ik baal er wel van. Verder prima voeding voor de prijs(ik kon de 100 euro extra voor een voodoolab niet rechtvaardigen), hoop kabels die er bij zaten etc.

*edit: wel tot de conclusie gekomen dat de kafuzz echt hulp nodig heeft om door de mix heen te prikken. Zonder de kanji of bd-2 heb ik ook moeite met de de wah wah bijna geen sweep heeft

Dat laatste zou wel eens aan de plaatsing (laatste in de keten) kunnen liggen. Probeer hem eens voor je wah te zetten. Fuzzjes kunnen daar nogal gevoelig voor zijn... :)

Bernardduur
21 december 2012, 12:23
'the power of mids' :)

zoon van Piet
21 december 2012, 12:27
+1
Mijn ervaring is dat ie prima door het bandgeluid heen kan brullen. Beetje expeimentren kan geen kwaad. Ook wat de plaatsing vd wah betreft..
(Al moet ik zeggen dat mijn pedalen in zo ongeveer deze volgorde uitstekend presteren....)

Mr. Dynamite
21 december 2012, 12:35
Ja, ik heb bij forumlid tnijland zijn stereo setup gehoord (met PedalPro :o), en ben er wel door gecharmeerd (understatement). Niet voor live doeleinden, tenzij je er de ruimte en de tijd voor hebt om het allemaal aan te sluiten e.d., maar voor thuis (en studio) lijkt het me echt geweldig.
Theo heeft ook twee 2x12 cabs, en die staan een meter of 2 uit elkaar, en als je daar tussenzit .... zwaar :ok:

OK, dus vanuit de Flashback naar 2 amps gaat goed, zonder hum?
Edit: ik moet nog een 2e cab aanschaffen, maar weet nog niet welke, zat aan een Palmer met Greenbacks te denken....


Vanuit de flashback gaf in het oefen hok geen problemen, klein beetje hum maar niet meer dan de gemiddelde versterker op een od kanaal. Werkte prima, maar gaf toch wat minder mogelijkheden (zoals delay op 1 versterker).
Vind wel de attack en push (bij gebrek aan omschrijving) van op 2 amps tegelijk spelen erg gaaf. Zeker als ze elkaar mooi aanvullen.
Over de kast, zou je niet gewoon een 1936 erbij scoren? Aangezien je die lekker vind op je amps. Die palmer kastjes lijken mooi maar hebben bijvoorbeeld wel een MDF baffle

Henri H
21 december 2012, 13:03
Mooi plankje (altijd verkleinwoorden gebruiken he als je een beetje jaloers bent ;)...) Henri.

Ik kan alleen de manual van mk3 vinden en op pagina 15 daarvan staat een 'either/or' amp setup. Kun je pagina 15 van de jouwe hier posten? Dan weet ik ook waar het over gaat.Dankje (verkleinwoord, maar niet omdat ik jaloers ben hoor ;)) Peter.
Pagina 15 van deze pdf: http://www.musicomlab.co.kr/pdf/efxmkii_manual_rev20.pdf
Pagina 16 van deze: http://www.rockbox.com/EFX_MKII_Manual_v3.0.pdf

Onderaan beide pagina's staat de stereo setup, de één is van revisie 2.0, en de ander 3.0, maar verschilt nauwelijks van elkaar volgens mij.


Vanuit de flashback gaf in het oefen hok geen problemen, klein beetje hum maar niet meer dan de gemiddelde versterker op een od kanaal. Werkte prima, maar gaf toch wat minder mogelijkheden (zoals delay op 1 versterker).
Vind wel de attack en push (bij gebrek aan omschrijving) van op 2 amps tegelijk spelen erg gaaf. Zeker als ze elkaar mooi aanvullen.
Over de kast, zou je niet gewoon een 1936 erbij scoren? Aangezien je die lekker vind op je amps. Die palmer kastjes lijken mooi maar hebben bijvoorbeeld wel een MDF baffleMDF baffle ... hmmmm ... idd maar 's kijken naar een (lege) 1936 met Greenbacks of G12-65's dan, maar die zijn niet zo makkelijk te vinden.

Wat de mogelijkheden betreft qua delay, ik heb meerdere delays (in totaal 4 pedalen en een Intellifex). Daarmee krijg ik het wel voor elkaar om een lekkere veelzijdige setup te maken, denk ik. :)

peter_heijnen
21 december 2012, 15:07
Daarmee krijg ik het wel voor elkaar om een lekkere veelzijdige setup te maken, denk ik. :)
Ik denk het nietje. :)

HaroldA
21 december 2012, 15:11
MDF baffle ... hmmmm ... idd maar 's kijken naar een (lege) 1936

... maar dan wel uit de 800 (en misschien 900?) serie! Anders zijn ze volledig van MDF.

Henri H
21 december 2012, 16:36
Ik denk het nietje. :)Hehe, opnieuw jaloers? :)


... maar dan wel uit de 800 (en misschien 900?) serie! Anders zijn ze volledig van MDF.OK, thx. Dat wist ik niet.

HaroldA
21 december 2012, 17:10
Verwacht overigens niet hetzelfde van twee 1936's als van een 1960, dat tegenvallen dan ...

Henri H
21 december 2012, 17:13
Nee, het gaat puur om het stereo-idee.
Een 1960(B) klinkt voller/vetter dan een 1936.

HaroldA
21 december 2012, 17:15
Een 1960(B) klinkt voller/vetter dan een 1936.

Zelfs vetter van twee 1936's.

Mr. Dynamite
21 december 2012, 19:02
Zelfs vetter van twee 1936's.

Jij had toch een tijdje 2 van die kasten? Zou het met andere speakers niet beter zijn?
Kan het me haast niet voorstellen dat 2 1936s heel anders klinkt dan een 1960 met de zelfde speakers (wel een 1960 a dan)
En zijn ze tegenwoordig echt van MDF gemaakt? :dontgeti:

allochthomas
23 december 2012, 22:43
Dat laatste zou wel eens aan de plaatsing (laatste in de keten) kunnen liggen. Probeer hem eens voor je wah te zetten. Fuzzjes kunnen daar nogal gevoelig voor zijn... :)
Geprobeerd en ik vond hem lekkerder klinken aan het einde van de keten.

Een big muff met een drive pedaal er voor geeft geeft hem net dat extra kwa eq en maakt hem een stukje gruiziger wat ik erg lekker vind.

RockinRein
24 december 2012, 01:06
Mijn 'verzameling' pedalen ook eens op een DIY board vastgemaakt. Een stuk handiger meeneemen zo!

http://i48.tinypic.com/2hs9rnq.png

Tuner>TS7>DE7>Coolcat Chorus>Morley Volume/wah. Veel met weinig zullen we maar zeggen :)

Binnenkort 't plankje nog eens zwart verven, en ergens pootjes vandaan toveren.

HaroldA
24 december 2012, 08:37
Tuner>TS7>DE7>Coolcat Chorus>Morley Volume/wah.

Dat is een heel aparte volgorde... Expres?

Dirk_Hendrik
24 december 2012, 09:13
Het enige dat vreems is is de wah achteraan plaatsen. Maar daar het ding ook als volumepedaal werkt is die plaatsing dan wel weer logisch.

HaroldA
24 december 2012, 09:24
Het enige dat vreems is is de wah achteraan plaatsen. Maar als het ding ook als volumepedaal werkt is die plaatsing dan wel weer logisch.

ik zou zelf de delay helemaal achteraan plaatsen ipv als 2e.

Buzzel
24 december 2012, 10:27
Mijn pedalboard lag er dit weekend zo bij:

https://lh6.googleusercontent.com/-bqBIsIkKV6g/UNZceUAmwJI/AAAAAAAAAIs/AZL9aoWm-gg/s800/IMG-20121223-WA0000.jpg

De keten is als volgt. Avri 62' strat-->Buffer-->tuner-->wah (true bypass)-->newtone screamer-->Fuzz face-->EP Booster-->deja vibe-->malekko ekko 616-->buffer-->Orange rocker of Fender bassman-->Mesa boogie 2X12 (binnenkort een bassman 2x12 voor de bassman :D)

Ik heb laatst de deja vibe gekocht en ik vind het een geweldig pedaal. Mr Dynamite heeft de roger mayer voodoo vibe jr gekocht en we hebben ze even vergeleken (http://www.youtube.com/watch?v=fDYkwis2MKw). Ik ben wel blij dat ik niet een voodoo vibe heb gekocht (die had ik eerst op het oog).

Een ander pedaal dat mij heel erg bevalt is de EP booster. Hij geeft een mooie warme boost en is heel bruikbaar. De malekko ekko reageert wat raar op sommige pedalen, misschien dat ik de interne gain hoger moet zetten. Bijvoorbeeld als ik de vibe aanzet (of de Fuzz Face) gaat het geheel opeens een stuk zachter.

De newtone screamer, een ts9 clone, doet zijn werk goed. Hoewel ik wel denk om het pedaal eens te vervangen met een ander low gain pedaal aangezien zo'n ts9 voor mij toch wat te veel laag weg snoept.

RockinRein
24 december 2012, 11:24
Ik heb me eigenlijk weinig in volgordes verdiept. Maar ik heb het op volgorde van gebruik neer gezet. Het meeste gebruik ik de TS7, daarna de DE7 en het minst m'n Chorus. En de volume/wah staat aan die kant omdat dat het handigst uitkwam. Hij kan ook aan de kant van de tuner worden gezet.

Heeft de volgorde nog veel effect op het uitkomende geluid dan? Mij lijkt (iig theoretisch) gezien dat de volgorde gelijk blijft, je hebt toch altijd dezelfde vervorming. Net als met wiskunde zeg maar.

allochthomas
24 december 2012, 11:27
Zeer zeker, zeker fuzz pedalen zijn erg gevoelig voor wat er voor of achter ze staat in de keten.

Midwolda
24 december 2012, 11:39
...
De newtone screamer, een ts9 clone, doet zijn werk goed. Hoewel ik wel denk om het pedaal eens te vervangen met een ander low gain pedaal aangezien zo'n ts9 voor mij toch wat te veel laag weg snoept.

Voor een paar euro kun je ook andere IC's er in proberen, ik vond bijvoorbeeld de TLC2272 en zeker de OPA2134 veel beter klinken dan de standaard JRC4558. Er is ook een Fat Mod, een schakelaar die een laag-af filter passeert, maar die vind ik zelf wat te ver gaan.
Genoeg te bedenken aan zo'n Screamer, het zijn leuke uitprobeer-dingetjes!

Buzzel
24 december 2012, 12:04
Voor een paar euro kun je ook andere IC's er in proberen, ik vond bijvoorbeeld de TLC2272 en zeker de OPA2134 veel beter klinken dan de standaard JRC4558. Er is ook een Fat Mod, een schakelaar die een laag-af filter passeert, maar die vind ik zelf wat te ver gaan.
Genoeg te bedenken aan zo'n Screamer, het zijn leuke uitprobeer-dingetjes!

IC verwisslen is maar een klein verschil. Het is de aard van zo'n tube screamer dat hij zo is. Ik zat te denken om eens een wampler plexi drive te maken, leek me wel een leuke. Ik kan er wel eens een opa2134 in stoppen, volgensmij heb ik er daar nog wat van liggen.

guitarkid
24 december 2012, 12:13
Ik heb me eigenlijk weinig in volgordes verdiept.

Heeft de volgorde nog veel effect op het uitkomende geluid dan? Mij lijkt (iig theoretisch) gezien dat de volgorde gelijk blijft, je hebt toch altijd dezelfde vervorming. Net als met wiskunde zeg maar.

Toch maar eens doen, ik denk dat je verbaasd zult zijn over de verschillen!!! En dat heeft weinig met wiskunde te maken! ;)

the sure thing
25 december 2012, 09:46
Ik was zwaar sceptisch over de invloed van volgorde van pedalen, maar het maakt wel degelijk verschil uit.

RockinRein
25 december 2012, 13:00
Oke, bedankt mannen! Ik ga er eens naar kijken.

Ga het ook eens proberen in de loop van m'n versterker (Marshall 8080v).

Jan Buurman
25 december 2012, 13:30
Oke, bedankt mannen! Ik ga er eens naar kijken.

Ga het ook eens proberen in de loop van m'n versterker (Marshall 8080v).

Zoek even dat topic op over volgorde van pedalen op. Dan hoef je niet opnieuw het wiel uit te vinden. Vanuit deze tips kun je dan naar eigen smaak de volgorde samenstellen...

Edit:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?117381-FAQ-volgorde-van-pedalen

En

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?63857-Het-grote-quot-welke-volgorde-quot-topic&highlight=Volgorde

1971Ad
26 december 2012, 08:03
IC verwisslen is maar een klein verschil. Het is de aard van zo'n tube screamer dat hij zo is. Ik zat te denken om eens een wampler plexi drive te maken, leek me wel een leuke. Ik kan er wel eens een opa2134 in stoppen, volgensmij heb ik er daar nog wat van liggen.

Uuuuhhhhh....er zit geen opa2134 in een plexi drive. Er zit zelfs helemaal geen chip in.

Buzzel
26 december 2012, 11:40
Uuuuhhhhh....er zit geen opa2134 in een plexi drive. Er zit zelfs helemaal geen chip in.

Een Opa2134 in de tubescreamer stoppen. Dat er in de plexi drive geen IC zit weet ik ook wel ;)

Ijselrobo 07
29 december 2012, 13:35
http://img341.imageshack.us/img341/2251/imag0068xg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/341/imag0068xg.jpg/)
Gitaar --> Korg DT-10 --> Ibanez BB9 --> Dunlop Classic Wah --> Vox Satchurator (black beauty :D) --> Digitech RP300R Artist --> Line6 FM4 --> EHX switchblade --> Amp (JTM45).
Het enige wat er voor mij nog bij hmag, is een ophoging voor de achterste rij pedalen (FM4, DT-10, BB9) en een looper voor de BB9, omdat deze vaker de nijging heeft niet aan te gaan wanneer ik 'm aan trap (lastige switch). en misschien ooit nog een ander multieffect (TC Electronic G-system of de Line6 M13).
De switchblade is trouwens bedoeld om het signaal naar de amp aan of uit te zetten (weet je wel, als ik alle pedalen aan heb staan en rustig uit wil zetten of er gaat ergens iets mis en ik moet snel het volume eruit halen)

edit: wat ook nog mag gebeuren, is een kleinere stoomblok en de kabeltjes mogen wat netter over het bord lopen :D

JohnLord
29 december 2012, 14:10
Je bent nu geneigd voor elk probleem(pje) een nieuw apparaat te zoeken. Als je nou eens die BottomBooster op de voorste rij zet kun je hem prima schakelen, heb je geen looper voor nodig. Voor het uitzetten van het signaal zou ik de volume knop op de gitaar gebruiken.

allochthomas
29 december 2012, 14:22
Ik gebruik vaak gewoon m'n tuner:dontgeti:

Een loper is imo alleen handig als je meerdere pedalen tegelijk wilt schakelen of je pedalen hebt die niet lekker met elkaar willen werken als ze in dezelfde chain zitten.

Ijselrobo 07
29 december 2012, 14:43
Het probleem van die booster is dat 'ie lastig aan/uit gaat. als ik net wat te zacht trap dan gebeurt er of niks of hij geeft wat gekraak. als 'ie wel aan gaat komt er ook vaker een kraak.
het voordeel van die switchblade is, dat er ook geen geluid meer naar de versterker toe gaat als ik het volume van de gitaar dicht draai (probeer maar eens op repeteer of gig volume de drive, eventueel de booster en een phaser of flanger aan te zetten, je zult horen (met de volumeknop van de gitaar dicht) dat je nog altijd de zoem van de drive met de phaser/flanger hoort)
De tuner heb ik op bypass staan, zodat ik onder het spelen altijd even kan stemmen.

grayfink
29 december 2012, 14:59
Jij wil een ander multieffect? Ik zou dat helemaal niet willen. Of losse pedalen of één multieffect.

Brum
29 december 2012, 15:00
Gister wat pedaaltjes terug gekregen van een vriend en daardoor een toch wel onverwachte update waar ik erg blij van ben geworden:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/DSC00292_zps99541503.jpg

M'n Fulltone Fulldrive getest tegen de Maxon OD808 en de Maxon heeft het met overmacht gewonnen. Veel strakker en veel minder bijgeluiden en bovendien een veel beter klinkende gain booster icm m'n JCM800. MXR Micro Amp getest tegen een Z-Vex SHO en de MXR heeft het ook gewonnen en functioneert nu als volume boost in de fx-loop. Ik zeg houdoe tegen de 'boutique' pedaaltjes. De extra ruimte op m'n bord blijft zo, zodat ik, als het nodig is, een Rat kan bijzetten als ik niet over de JCM800 speel. Nu alleen nog een channel switchertje scoren die tegelijk een loopje aanzet en ik ben voorlopig even klaar.:)

JohnLord
29 december 2012, 15:03
@ IJsselrobo: Dan is het wellicht een idee om die BB7 even na te (laten) kijken. Die tuner zou ik gewoon vooraan in de keten zetten voor o.a. dit doel. De DT-10 heeft ook nog eens een hele goeie buffer. Nogmaals, je hoeft niet elk probleem met wéér een nieuw pedaal op te lossen.

refused199
29 december 2012, 16:06
Mijn setup huidige pedalboard afgelopen week even omgegooid en posities van verschillende effecten bepaald. Momenteel zitten alle effecten nog voor de drie aangestuurde amps, maar na de bandrepetitie van aanstaande zondag gaan we eens kijken wat we met de effectsloop van de DSL100 kunnen.

http://i48.tinypic.com/24zw1zq.jpg

kenx
29 december 2012, 17:23
http://i48.tinypic.com/20z682p.jpg
http://i50.tinypic.com/2s9yx4w.jpg
http://i50.tinypic.com/1hqosk.jpg

Eindelijk zoals ik het wil... Na meer dan een jaar :) Ben er blij mee (voorlopig).

the sure thing
30 december 2012, 08:16
Wat is dat voor spannend paars Boss pedaaltje?

kenx
30 december 2012, 12:12
Wat is dat voor spannend paars Boss pedaaltje?

In zijn vorig leven was dat een Boss DS1... Maar ik was zo geërgerd door de sound dat ik het binnenwerk eruit gesloopt heb, en er mijn eigen Rangemaster treble booster (à la Brian May) in gebouwd heb.

zoon van Piet
30 december 2012, 16:16
Gister wat pedaaltjes terug gekregen van een vriend en daardoor een toch wel onverwachte update waar ik erg blij van ben geworden:

http://i1085.photobucket.com/albums/j423/Brummert/DSC00292_zps99541503.jpg

M'n Fulltone Fulldrive getest tegen de Maxon OD808 en de Maxon heeft het met overmacht gewonnen. Veel strakker en veel minder bijgeluiden en bovendien een veel beter klinkende gain booster icm m'n JCM800. MXR Micro Amp getest tegen een Z-Vex SHO en de MXR heeft het ook gewonnen en functioneert nu als volume boost in de fx-loop. Ik zeg houdoe tegen de 'boutique' pedaaltjes. De extra ruimte op m'n bord blijft zo, zodat ik, als het nodig is, een Rat kan bijzetten als ik niet over de JCM800 speel. Nu alleen nog een channel switchertje scoren die tegelijk een loopje aanzet en ik ben voorlopig even klaar.:)

Ik zie hier niet vaak plankies waar ik best overheen zou willen kwijlen.. maar deze is niet verkeerd!

Mitch
30 december 2012, 16:28
Mijn setup huidige pedalboard afgelopen week even omgegooid en posities van verschillende effecten bepaald. Momenteel zitten alle effecten nog voor de drie aangestuurde amps, maar na de bandrepetitie van aanstaande zondag gaan we eens kijken wat we met de effectsloop van de DSL100 kunnen.

http://i48.tinypic.com/24zw1zq.jpg
Dude! Wat een berg! In wat voor muziek gebruik je deze boards?

refused199
30 december 2012, 17:29
Is een lang proces van verzamelen en stap voor stap bedenken wat voor geluid je wilt neerzetten..

Ik gebruik het board vooral voor sfeergeluiden in m'n band. Het is redelijk vernieuwende moderne muziek en dit board helpt er bij om met veel lagen en bombastisch geluid te creëren. We zijn er zelf als band ook nog niet over uit met wat voor muziek het te vergelijken is.

Mitch
30 december 2012, 17:33
Da's altijd hè, met oorspronkelijke muziek ;) Maar indrukwekkend, zal vast heel coole sounds geven.

the sure thing
30 december 2012, 17:36
Hierbij mijn 2e board: mijn 1e zit in een showmaster case en het sjouwen word ik beu.

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/foto_zpsf21fff7f.jpg

Henri H
30 december 2012, 17:43
Ik weet het niet zeker of ik het eerder heb gevraagd, maar sinds wanneer en waar heb je die 808+, en hoe bevalt ie?
Gebruik je hem bij je R40 die op randje oversturen staat?

the sure thing
30 december 2012, 19:08
Ik weet het niet zeker of ik het eerder heb gevraagd, maar sinds wanneer en waar heb je die 808+, en hoe bevalt ie?
Gebruik je hem bij je R40 die op randje oversturen staat?

Ik heb de Goudi FX bij jou gehoord bij een gear meeting. Ik heb m nu een jaar, ik kwam m tegen op MP destijds. Een prima transparante 808 kloon! Ja, hij gaat nog over de Hook R40, maar de R40 gaat de verkoop in.

Henri H
30 december 2012, 22:01
Ah, dacht ik al, maar wist het niet meer zeker, maar uuuh, R40 d'r uit, en wat erin?
En waarom de R40 eruit?

the sure thing
30 december 2012, 22:29
Ik wil een 1-kanaals amp. Alle scheur haal ik uit pedalen. Ik wil een kleinere set-up, de R40 is mij te zwaar en te groot geworden. En daarnaast: in een disco-soulbandje heb je bijna alleen clean nodig :-). Dus ik ben op zoek naar een Hook Little Lenny, Two Rock studio, of andere kwaliteitsamp met een formidabel clean geluid :-)

Henri H
30 december 2012, 23:43
Ok, duidelijk. :ok:

JeroenSchaaf
1 januari 2013, 14:15
Update!

http://imageshack.us/a/img846/7990/fotoymj.jpg


En nog even Artifarty/hipster ;)

http://imageshack.us/a/img213/217/95243894.jpg

joh@ndederde
1 januari 2013, 23:39
Die Bogner is echt vet. Heb wat video's bekeken/beluisterd, en dat klinkt vet, wel GAS-waardig volgens mij. Die boost/line driver, is dat echt clean boost of ook gainboost?

Babelouba
2 januari 2013, 18:11
Mijn 2013 setup!
Links = 2012, rechts = 2013.

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/736871_445072668875856_371263075_o.jpg
Uit: Korg Pitchblack+, gebruikte het 2e kanaal toch niet meer.
In: TC Polytune Mini Noir, Heerlijk! Compact, en super displayhelderheid.

Uit: Boss CS-3.
In: Visual Sound Route 66. Voor 25 euro meer, ook een drive erbij... Waarom niet dus!?

Uit: Crybaby Classic.
In: Crybaby 95Q. Instelbare sweep& volumeboost en zonder schakeling. Top!

whoosh
2 januari 2013, 18:39
Om het nieuwe jaar goed te beginnen vandaag mijn pedalboard wat herschikt. Ik ga het hier voorlopig maar weer even bij laten denk ik :) Totdat ik me geroepen voel om een nieuw binnenwerk te maken zodat ik de stekkerdoos kan wegwerken...

http://www.debbyann.com/pics/untitled-9921.jpg

JeroenSchaaf
2 januari 2013, 19:21
Die Bogner is echt vet. Heb wat video's bekeken/beluisterd, en dat klinkt vet, wel GAS-waardig volgens mij. Die boost/line driver, is dat echt clean boost of ook gainboost?
Ja te gek pedaal!

Boost line driver blijft clean :)

JohnLord
2 januari 2013, 19:29
Ik neem aan dat de Line driver vóór de preamp wat drive toevoegt en er na een clean boost?

skanky
2 januari 2013, 20:36
Het is nog een kabelschaos, maar ik zit nog in de ontwerpfase. :soinnocent:
http://www.positivesound.nl/pics/pedals.jpg

driftkop
2 januari 2013, 21:00
Het is nog een kabelschaos, maar ik zit nog in de ontwerpfase. :soinnocent:


Da's net alsof een aannemer zegt: "De muren staan wat scheef, maar ja, de architect was nog niet klaar" :ok:

skanky
2 januari 2013, 21:03
Da's net alsof een aannemer zegt: "De muren staan wat scheef, maar ja, de architect was nog niet klaar" :ok:
Maar het is wel al woonbaar.....de muren komen later wel. ;-)

patrick0108
2 januari 2013, 22:16
Na jaren een trouwe Boss GT gebruiker(GT8,GTPro,GT100), was ik na het testen en aanschaffen van de Strymon Timeline verkocht aan de losse effecten maar miste toch het gemak van een fx floorboard. Nu na leuk onderhandelen tussen oud en nieuw met Frans van Guitar King een leuke deal gemaakt voor een G-lab gsc. Vanmorgen naar Boekel gereden en na een lekker bakkie en prima uitleg de gsc meegenomen.

Loop:1 Radial Trimode Loop2: Carl Martin DC Drive Loop:3 Jam Pedals Retro Vibe Loop:4 MXR Dynacomp1978 Loop:5 Volume Boost Turner: T/C Polytune. Uit naar de Strymon Timeline waarna ik stereo uit naar de Zed10 mixer ga om L en R te pannen naar 2 Fender Amps L:Superchamp XD en R: Supersonic 22.

De kabels om de versterkers mee te bedienen via de gsc zijn besteld.

Na een paar uurtjes stoeien en het gemak van een dremel het onderstaande resultaat.

http://imageshack.us/a/img17/9881/dsc05077sb.jpg

SBe
2 januari 2013, 23:56
Na jaren een trouwe Boss GT gebruiker(GT8,GTPro,GT100), was ik na het testen en aanschaffen van de Strymon Timeline verkocht aan de losse effecten maar miste toch het gemak van een fx floorboard. Nu na leuk onderhandelen tussen oud en nieuw met Frans van Guitar King een leuke deal gemaakt voor een G-lab gsc. Vanmorgen naar Boekel gereden en na een lekker bakkie en prima uitleg de gsc meegenomen.

Loop:1 Radial Trimode Loop2: Carl Martin DC Drive Loop:3 Jam Pedals Retro Vibe Loop:4 MXR Dynacomp1978 Loop:5 Volume Boost Turner: T/C Polytune. Uit naar de Strymon Timeline waarna ik stereo uit naar de Zed10 mixer ga om L en R te pannen naar 2 Fender Amps L:Superchamp XD en R: Supersonic 22.

De kabels om de versterkers mee te bedienen via de gsc zijn besteld.

Na een paar uurtjes stoeien en het gemak van een dremel het onderstaande resultaat.

http://imageshack.us/a/img17/9881/dsc05077sb.jpg

Mooi bord! Hoe is die Retro Vibe van Jam Pedals? Heb deze onlangs in een impulsieve bui besteld maar dan zonder te kunnen testen.... Ben wel benieuwd:soinnocent:

patrick0108
3 januari 2013, 00:53
Mooi bord! Hoe is die Retro Vibe van Jam Pedals? Heb deze onlangs in een impulsieve bui besteld maar dan zonder te kunnen testen.... Ben wel benieuwd:soinnocent:

Ik ben zeer tevreden met de sounds die ik uit de Retro Vibe haal alleen blijf ik twijfelen tussen deze en de Mojo Vibe (die wel een stuk goedkoper is)

Deze sounds kloppen bij de Retro Vibe alleen moet hij wel afgesteld worden (potmeters V&T) of zoals ik nu de vibe gebruik samen met de dynacomp.
http://www.youtube.com/watch?v=Ozt8pIFq7T8

Henri K
3 januari 2013, 11:44
Thuisboard... ( niet te tillen )
Niet zo gek veel veranderd, FuzzHead eraf en BloodyMary erop, en een beetje stoffiger geworden.
maar klinkt altijd nog super.

http://imageshack.us/a/img401/8315/pedalboard03012013.jpg

Buzzel
3 januari 2013, 11:57
Wat een ding! Heb je nou 2 loopers? (oftewel wat is dat blauwe ding links op het bord)

Dimitri92
3 januari 2013, 14:01
Idd, wat een gevaarte zeg!

Mr. Dynamite
3 januari 2013, 20:05
Mis je geen wah? :D

Dribbel_
4 januari 2013, 19:08
Niet echt een groot pedalboard natuurlijk met zo'n multi effect, maar het zit wel helemaal ingebouwd :D

Ik heb de dubbele bodem waar de pod op staat gemaakt met een scharnier zodat ik hem makkelijk open kan klappen als ik kabels er onder weg wil werken. Tevens handig omdat hij zo erg ingesloten zit dat de USB kabel er nu niet in kan dus als ik wil editten klap ik hem een stukje omhoog en gaan.

Daarna op de dubbele bodem een paar plankjes gemaakt die de pod op zn plek houden omdat ze precies de onderkant waar de nopjes zitten op z'n plaats klemt.

Voor de rest alle onderdelen netjes in het schuim weggewerkt. En links boven zit een vakje waar m'n extra batterij/plectra/capo inzit :)

http://i48.tinypic.com/34e9kwk.jpg

Nitefly7
6 januari 2013, 23:17
... en zo blijven we weer bezig:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/3E9C85A8-4DA3-4C9E-91BE-5AD725E98744-1636-00000277504D7745.jpg

K's 90 (tijdelijk?) even omgeruild met de FZ-5 voor een nieuw projectje, en om een meer vuige blues/rock optie te hebben.
Octavia en de fuzz face COSM-models in de FZ_5 zijn echt erg fijn, en reageren goed op (gebrek aan) dynamiek.

Arion is (weer) netjes aangepast door Dirk_H (het blijft toch echt plastic meuk, maar oh zo prettig in 't gebruik)
Boss is ook netjes aangepast door D_H en heeft nu een 9v input aan de zijkant, anders past de TB-looper/paniek-knop/patchbay er niet bij rechtsboven.

K's 90 komt met een Danelectro CTO-1, Danelectro Tremolo en een (goedkope, maar fijne...???) reverb op een mini-plankje.

en de oefen setup:
laatst een gooi-smijt-gitaartje gehaald (Godin Radiator), en daar deze Danelectro Nifty-Fifty meegenomen:
hij heeft aardig wat basis-ruis, maar de KLANK is echt bizar geinig en leuk, voor alles van 60s soul naar 'texas' (Danelectro heeft een voorbeeld-settings ding, en ik moet zeggen dat ik dit minder erg vindt dan menig Fender solidstate of ander 'oefen'-ampje..)

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/F48C0331-DF7C-4BDE-ADDB-31A55C60A7B3-1636-000002773F408D86.jpg


De G3 (m.i. praktischer dan een M9, met ook erg fijne modelling erin) gebruik ik
-buitenshuis om via de PA te spelen (vaak met drive-pedaaltje ervoor),
-als ik mijn piezo's wil opleuken
- daarnaast heb ik een comp/chorus/detune/stereo delay/reverb-patch gemaakt voor een 'fake tri-chorus/80s sound'
- en ook een preset met 2 settings Space Echo/tremolo/reverse delay voor mijn moedige poging tot moderne jazz
(met het grote voorbeeld http://youtu.be/r2RHDS2speQ erbij)

Heynis
7 januari 2013, 19:10
Bij dezen dan mijn pedalenbord.

De signaalketen is (live) als volgt:
TC electronics Polytune >> Ibanez TS9 >> AMT M-1 >> Lovepedal Eternity E6 >> Mesa Single Rectifier preamp >> Diamond Memory Lane Jr >> MXR Carbon Copy >> FX return op de eerder genoemde versterker.

De DMLJr heeft een buffer die goed genoeg is om de 100kOhm uitgangsimpedantie van de FX loop mee op te vangen. Andere pedaaltjes hebben nogal last van wegvallend hoog in de FX loop van een Mesa, persoonlijk vind ik dat een beetje een domme ontwerpfout. De Carbon Copy staat erbij voor de solo's en subtiel in de mix liggende delays. Ik gebruik de DMLJr vooral voor ritmische delays die wat hoorbaarder moeten zijn.

http://i77.photobucket.com/albums/j76/kijkmiech/SDC15976_zps2cd219f7.jpg

Heynis
11 januari 2013, 20:40
Ik heb vandaag met de gitaarman in de muziekzaak een handjevol verschillende opamps in de Lovepedal geprobeerd. Het is zijn favoriete kwijlpedaal, dus hij wilde dat graag meemaken. De stock afgeschuurde opamp klonk aanvankelijk wel lekker (en overigens exact zoals de JRC4558N die ik mee had, zou het dan toch..?), maar na een beetje heen en weer prikken bleken de LF353 en OPA2132 ontzettend veel dynamischer te klinken. De OPA2132 deed het ietsje beter op losse noten, maar ik vond de LF353 toch net wat beter voor slag en kleine leadpartijtjes. Ik vond het zeer de moeite waard, ik denk dat het er toch weer een net iets beter pedaal van is geworden.

peter_heijnen
12 januari 2013, 10:12
), maar na een beetje heen en weer prikken bleken de LF353 en OPA2132 ontzettend veel dynamischer te klinken.
Ik neem aan dat je dan niet steeds heen en weer soldeert. Heb je dan een soort prikbord waar je de verschillende opamps op zet en die je dan met klemmetjes of zo aansluit?

Midwolda
12 januari 2013, 10:18
Ik neem aan een IC-voetje:

http://www.addon.nl/b_1234.jpg

peter_heijnen
12 januari 2013, 10:34
Ik neem aan een IC-voetje:

http://www.addon.nl/b_1234.jpg
Ach natuurlijk.... Mijn laatste wapenfeit op dit gebied is alweer te lang geleden. ;)

Midwolda
14 januari 2013, 23:23
Toch maar weer de Ibanez PT707 Phasetone II (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144462-Post-foto-s-van-je-(zelfgemaakte)-pedalboard-v2-0&p=2927817&viewfull=1#post2927817)vervangen door de MXR M134 Stereo Chorus.
Past beter bij mijn smaak, mijn muziek, mijn speelstijl, ik kan er meer leuke dingen mee naar de amp sturen.
Ik ben een veel te rechttoerechtaan bluesbarbeuker voor al die modulatiedingetjes... :roll:
die chorus staat ook al zo minimaal ingesteld, meer reverb-achtig dan dat je 'm echt hoort.
't Is wel goed zo.

allochthomas
15 januari 2013, 21:29
Vandaag de plimsoul binnen gekregen en de eerste indruk is zeer positief. Vrij mid heavy maar je kan hem ook flink zompig laten klinken met de hi cut. Behoorlijk veel gain on tap en icm met big muff is het echt sonic distruction. Hij geeft de big muff ook de broodnodige mids om door de mix heen te prikken.

VDB
15 januari 2013, 21:37
Even een update ...


http://img267.imageshack.us/img267/6757/dscn1306b.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/267/dscn1306b.jpg/)

Grtz

peter_heijnen
16 januari 2013, 09:31
Even een update ...
Je had idd nog plek voor 2 mooers. :)

Ik heb de hustle drive in bestelling, bevalt ie?

VDB
16 januari 2013, 14:04
Hustle is een leuk pedaaltje, neigt naar een OCD en gebruik ik in de HP stand om een overdrive met wat meer korrel te hebben.
Ik heb twee OCD's gehad, maar telkens weer verkocht omdat het niet mijn ding is of eerder omdat ik hem maar zelden in trapte. Die Mooer is zodanig klein dat die er dus wel nog bij kan ... zelfs al is het maar voor die één of twee keer in de set.

titzenpitzer
16 januari 2013, 15:24
http://img145.imageshack.us/img145/9295/img1666b.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/145/img1666b.jpg/)

Beetje cool doen met een filtertje!

Heb de laatste dagen mijn Experience fuzz ten volle kunnen ontdekken en man, zeker en vast mijn favoriete fuzz aller tijden (ahem, tot nu toe, dus). De Diamond maakt soms plop-geluiden als ik te hard aansla, iemand een verklaring hiervoor? Alles is aangesloten zoals het moet..

zoon van Piet
16 januari 2013, 17:28
Die Experience zien we niet zo vaak.. en al helemaal niet in deze versie. Zonder leds? Oud, dus?

titzenpitzer
16 januari 2013, 17:42
Geen idee! Ik heb ooit een mailtje gestuurd naar het bedrijf om meer info te vragen (heb een paarse met leds en deze) maar nooit een antwoord op gekregen. Ik merk trouwens niet zoveel verschil, misschien dat de grijze iets meer sputtert.

ieme
16 januari 2013, 18:14
mooie boss delay!

patrick0108
16 januari 2013, 20:38
Update: kon het toch niet laten de CM Drive / Booster gaat er uit en de Waterfall chorus komt er voor terug.
http://imageshack.us/a/img17/9881/dsc05077sb.jpg

en de nieuwe chorus:
http://imageshack.us/a/img204/5903/waterfallchorus.jpg

Soundclip van de Waterfall (youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=TLZUaqkxfHs

Nu nog ff wachten op de kabel voor het bedienen van de supersonic via de gsc en de Lava patch kabels voor min ruimte.

SBe
16 januari 2013, 21:02
Ik heb deze ook al een tijdje op m'n board staan en ik moet je hier groot gelijk in geven, fantastische chorus!

patrick0108
16 januari 2013, 21:04
Ik heb deze ook al een tijdje op m'n board staan en ik moet je hier groot gelijk in geven, fantastische chorus!

ja klopt ik kon het ook niet laten om nog langer te wachten:dontgeti: heerlijk die sound in combinatie met de dynacomp en timeline

allochthomas
19 januari 2013, 20:06
https://lh4.googleusercontent.com/-eRFlwjHFclU/UPruGthLvdI/AAAAAAAAASE/L8S7mLBNQG8/s1440/IMG_3111.JPG
Lovepedal er uit, fulltone plimsoul er in. Heb ook de plimsoul en de kafuzz gewisseld in de chain.

rmc1 wah-->tc polytune-->boss bd-2-->dr no kafuzz-->fulltone plimsoul

the sure thing
19 januari 2013, 21:48
Ik heb deze ook al een tijdje op m'n board staan en ik moet je hier groot gelijk in geven, fantastische chorus!

Wel aan de prijs: Eur 279,-??

SBe
19 januari 2013, 22:12
Wel aan de prijs: Eur 279,-??

229€ om exact te zijn. Bij de Guitarshop in Gent. De goedkoopste Jam pedals shop die er volgens mij is.
Veel geld voor een chorus maar naar mijn mening zeker de moeite waard.

the sure thing
19 januari 2013, 23:21
229€ om exact te zijn. Bij de Guitarshop in Gent. De goedkoopste Jam pedals shop die er volgens mij is.
Veel geld voor een chorus maar naar mijn mening zeker de moeite waard.

Op youtube klinkt het wel errug goed... GAS! Heb je een link naar de website in Gent?

patrick0108
20 januari 2013, 00:58
Op youtube klinkt het wel errug goed... GAS! Heb je een link naar de website in Gent?

peterverspuy heeft ze online ook voor 229 als je ze ff bel... heeft ze iedergeval in stock
http://www.peterverspuy.nl/process.html?mv_session_id=yBejW25v&mv_todo=search&mv_profile=searchFree&free=jampedals&merk=

patrick0108
20 januari 2013, 01:13
https://lh4.googleusercontent.com/-eRFlwjHFclU/UPruGthLvdI/AAAAAAAAASE/L8S7mLBNQG8/s1440/IMG_3111.JPG
Lovepedal er uit, fulltone plimsoul er in. Heb ook de plimsoul en de kafuzz gewisseld in de chain.

rmc1 wah-->tc polytune-->boss bd-2-->dr no kafuzz-->fulltone plimsoul

hoe bevalt de plimsoul voor zover mijn laptop de sound weer geeft is het net een mooi randje..

allochthomas
20 januari 2013, 02:10
De plimsoul gaat veel verder dan alleen een randje, hoe ik hem op de foto heb ingesteld heeft hij al behoorlijk wat gain en dan nog de bd-2 als boost en dan is het helemaal feest. Gooi er nog eens wat van de kafuzz er bij voor een losse bottom end en je hebt sonic destruction. Het is een beetje een marshall in a box, beetje tweaken en je hebt een heerlijke crunch, beetje meer sustain en je hebt een bijna fuzzy distortion, erg veelzijdig. Ik vind hem alleen niet te pruimen als ik mijn giablo c-type clean zet maar met wat overdrive van de versterker zelf is hij echt heerlijk

RonV66
20 januari 2013, 11:59
Al die showmasters die verbouwd worden tot pedalboards :rockon:

Hier de mijne:

http://home.xmsnet.nl/ronnie/images/IMG_0861.JPG

http://home.xmsnet.nl/ronnie/images/IMG_0860.JPG

http://home.xmsnet.nl/ronnie/images/IMG_0859.JPG

HaroldA
20 januari 2013, 13:06
Al die showmasters die verbouwd worden tot pedalboards :rockon:

Hier de mijne:

http://home.xmsnet.nl/ronnie/images/IMG_0861.JPG

Nice! :ok:

Hoe heb je je pedalen eigenlijk vast zitten?

marter544
20 januari 2013, 17:56
@RonV66, mooie pedalenplank! Echter, is ie niet een beetje groot voor die paar pedalen?

patrick0108
20 januari 2013, 18:06
De plimsoul gaat veel verder dan alleen een randje, hoe ik hem op de foto heb ingesteld heeft hij al behoorlijk wat gain en dan nog de bd-2 als boost en dan is het helemaal feest. Gooi er nog eens wat van de kafuzz er bij voor een losse bottom end en je hebt sonic destruction. Het is een beetje een marshall in a box, beetje tweaken en je hebt een heerlijke crunch, beetje meer sustain en je hebt een bijna fuzzy distortion, erg veelzijdig. Ik vind hem alleen niet te pruimen als ik mijn giablo c-type clean zet maar met wat overdrive van de versterker zelf is hij echt heerlijk

Thanks voor de reply, zit al een tijdje te twijfelen tussen de plimsoul en de 72degrees van machinehead

guitarkid
20 januari 2013, 18:27
@RonV66, mooie pedalenplank! Echter, is ie niet een beetje groot voor die paar pedalen?

Je weet toch hoe dat gaat? Die dingen vermenigvuldigen zich als konijnen!!! :)
Ik vind het overigens wel meevallen, het ziet er bovendien strak uit! En ja, hoe zitten ze vast?

allochthomas
20 januari 2013, 18:53
Thanks voor de reply, zit al een tijdje te twijfelen tussen de plimsoul en de 72degrees van machinehead
Als ik zo de filmpjes hoor heeft de plimsoul veel en veel meer gain, reden waarom ik mijn lovepedal heb verkocht was dat hij te weinig gain had.

@guitarkid: ik heb er nu al spijt van dat ik een pedal train jr heb, ik wil alleen maar meer pedaaltjes nu:seriousf:

patrick0108
20 januari 2013, 19:35
[QUOTE=allochthomas;2942286]Als ik zo de filmpjes hoor heeft de plimsoul veel en veel meer gain, reden waarom ik mijn lovepedal heb verkocht was dat hij te weinig gain had.

Mooi dan rest nu nog de muts (De Baas) in huize overtuigen dat de plimsoul erbij komt ipv:satisfie:

TimS
20 januari 2013, 19:44
Als ik zo de filmpjes hoor heeft de plimsoul veel en veel meer gain, reden waarom ik mijn lovepedal heb verkocht was dat hij te weinig gain had.

@guitarkid: ik heb er nu al spijt van dat ik een pedal train jr heb, ik wil alleen maar meer pedaaltjes nu:seriousf:

Ik heb juist een tijdje geleden een Jr gekocht omdat ik wat kleiners wilde, geen moment spijt gehad en de PT ligt nu stof te happen.

Mukkez
20 januari 2013, 20:26
Als ik zo de filmpjes hoor heeft de plimsoul veel en veel meer gain, reden waarom ik mijn lovepedal heb verkocht was dat hij te weinig gain had.

@guitarkid: ik heb er nu al spijt van dat ik een pedal train jr heb, ik wil alleen maar meer pedaaltjes nu:seriousf:

Voeding onder je JR en de wah er (eventueel) naast en je kunt meteen weer minimaal vier nieuwe pedaaltjes kwijt! :ok:

allochthomas
20 januari 2013, 20:36
voeding past er niet onder :(

Mukkez
20 januari 2013, 20:48
Ai, jammer. Dat wist ik niet ;)

Mr. Dynamite
20 januari 2013, 21:01
voeding past er niet onder :(

Kun je er niet een paar voetjes onder plaatsen? Of wat spacers ofzo?

allochthomas
20 januari 2013, 21:09
de vierkante vorm voorkomt dat hij tussen de balkjes past

SBe
20 januari 2013, 21:30
Op youtube klinkt het wel errug goed... GAS! Heb je een link naar de website in Gent?

Here you go:
http://the-soundfactory.com/

Gewoon doorklikken naar de guitarshop.
Let wel op want eens je aan de "jam pedals" geraakt is er geen weg terug... ;)
Heb er ondertussen 4 van (fuzz phrase, red muck, dynosorr en waterfall chorus - en de Retro vibe is in bestelling).

the sure thing
20 januari 2013, 22:11
Here you go:
http://the-soundfactory.com/

Gewoon doorklikken naar de guitarshop.
Let wel op want eens je aan de "jam pedals" geraakt is er geen weg terug... ;)
Heb er ondertussen 4 van (fuzz phrase, red muck, dynosorr en waterfall chorus - en de Retro vibe is in bestelling).

Dank. Tonika heeft ze ook op voorraad.

RonV66
21 januari 2013, 07:32
De pedalen zitten nog niet vast. Daar denk ik nog over na.
Ik wil eerst proberen of een op maat gemaakt kussen in de deksel de boel bijelkaar kan houden tijdens vervoer.
Anders moet de boel vast gemaakt worden met velcron.

Wat betreft de maat, er moeten nog twee zelfbouw scheurpedalen bij, dan is de boel compleet.

Heynis
21 januari 2013, 12:33
Ik zou ze gewoon meteen met velcro vast zetten, zeker als de pluggen tussen de bovenste rij pedalen niet flexibel zijn. Een kussen gaat de boel niet op zijn plek houden, ben ik bang...

HaroldA
21 januari 2013, 12:38
Ik wil eerst proberen of een op maat gemaakt kussen in de deksel de boel bijelkaar kan houden tijdens vervoer.

Slecht idee.

Mag ik dit aanbevelen? 50x10cm strips zelfklevend klittenband: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/540277/

http://www.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5400/5400/5402/540277_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Buzzel
21 januari 2013, 13:03
Of bisonkit wat een vorige eigenaar van 1 van mijn pedalen heeft gedaan :seriousf: Wat een bende.

RonV66
21 januari 2013, 18:36
Of bisonkit wat een vorige eigenaar van 1 van mijn pedalen heeft gedaan :seriousf: Wat een bende.

Bison kit is nou niet iets wat in mij op zou komen.
Wat een mafkees.

Jasper.
21 januari 2013, 21:49
Vandaag mijn cheape Harley Benton case binnen gekregen. Leuk ding alleen de plaat waar de pedalen op staan is wat slap.

Er moeten nog wat kabeltjes gemaakt worden:
http://imageshack.us/a/img268/429/img0208xw.jpg

Wat is een handige manier om de wah vast te maken? De voetjes zijn eigenlijk wat te hoog. Voetjes eraf en een korter boutje erin?

patrick0108
21 januari 2013, 23:18
Vandaag mijn cheape Harley Benton case binnen gekregen. Leuk ding alleen de plaat waar de pedalen op staan is wat slap.

Er moeten nog wat kabeltjes gemaakt worden:
http://imageshack.us/a/img268/429/img0208xw.jpg

Wat is een handige manier om de wah vast te maken? De voetjes zijn eigenlijk wat te hoog. Voetjes eraf en een korter boutje erin?

Kan je hem niet gewoon met van dat pedalboord klitteband vastzetten?

madman
21 januari 2013, 23:43
Kan je hem niet gewoon met van dat pedalboord klitteband vastzetten?
Daar zijn die voetjes dus altijd net te hoog voor ;)

HaroldA
22 januari 2013, 00:04
Daar zijn die voetjes dus altijd net te hoog voor ;)

Schroefje los, rubber voetje er af, schroefje terug. :ok:

Henri H
22 januari 2013, 08:36
Plankje van 8 mm dikte, en dan op de plek waar de rubbertjes komen gaten boren zodat de rubbers erin vallen.
Vervolgens gewoon klittenband/Velcro gebruiken om de Dunlop vast te zetten.
Gebruik stevig spul voor zo'n Dunlop pedaal, want ze zijn zwaar, en gaan alsnog los zitten als je ze niet goed vastzet.

Dirk_Hendrik
22 januari 2013, 10:10
En de bodemplaat effe omdraaien zodat je het klitteband op de achterkant van de bodemplaat plakt. Mocht je je wah dan weer eens willen verpatsen... dan heb je geen gesloopte text op de bodemplaat staan omdat het klitteband die sloopte bij het verwijderen.

Jasper.
22 januari 2013, 11:20
Schroefje los, rubber voetje er af, schroefje terug. :ok:

De schroefjes zijn dan net te lang. (Of ik moet er dan ff ringetjes onder doen?)
Heb hier nu niet de gereedschappen om een houten plaatje te maken.

Jasper.
22 januari 2013, 11:21
En bedankt voor de tip DH!

humbucker
22 januari 2013, 11:46
Gewoon de schroefjes wat inkorten met een ijzerzaagje en velcro eronder. Problem solved!

Hendriks
22 januari 2013, 13:58
Net de laatste hand gelegd aan mijn stukje huisvlijt.
Een Stagg koffertje wat ik nog had liggen , de slappe bodemplaat verstevigd met een plaat van 18mm , hierop mijn tuner , 72 Degrees overdrive , Mooer Fuzz , zelfbouw Flowerbooster , EA Tremelo zelfbouw, 45 Phase zelfbouw en de voedig geschied door een HB jr. , deze ga ik nog vervangen door een oplaadbare accu-voeding. Alles werkt keurig zonder brom,kraak of ruis.
Compact maar doeltreffend.
http://imageshack.us/a/img502/996/img1354y.jpg

the sure thing
22 januari 2013, 14:57
En de bodemplaat effe omdraaien zodat je het klitteband op de achterkant van de bodemplaat plakt. Mocht je je wah dan weer eens willen verpatsen... dan heb je geen gesloopte text op de bodemplaat staan omdat het klitteband die sloopte bij het verwijderen.

Tip van de dag!

guitarkid
22 januari 2013, 15:13
Net de laatste hand gelegd aan mijn stukje huisvlijt.
Een Stagg koffertje wat ik nog had liggen , de slappe bodemplaat verstevigd met een plaat van 18mm , hierop mijn tuner , 72 Degrees overdrive , Mooer Fuzz , zelfbouw Flowerbooster , EA Tremelo zelfbouw, 45 Phase zelfbouw en de voedig geschied door een HB jr. , deze ga ik nog vervangen door een oplaadbare accu-voeding. Alles werkt keurig zonder brom,kraak of ruis.
Compact maar doeltreffend.
http://imageshack.us/a/img502/996/img1354y.jpg

Henk jongen, ik ben trots op je. Lekker boostertje toch, die Flowerbooster? En je moet dus op dat knopje trappen, dan gaat-ie het doen. Maar ach, dat staat er ja bij!!! ;)

Hendriks
22 januari 2013, 15:19
Henk jongen, ik ben trots op je. Lekker boostertje toch, die Flowerbooster? En je moet dus op dat knopje trappen, dan gaat-ie het doen. Maar ach, dat staat er ja bij!!! ;)

Tis een lekker ding en nu knalvrij , ik zal die 2 van jou ook nog even modden , ik heb de weerstanden in huis.

peter_heijnen
23 januari 2013, 09:09
voedig geschied door een HB jr. , deze ga ik nog vervangen door een oplaadbare accu-voeding.
Mooi bord, lekker eigen!

Wil je iets meer vertellen over die accu plannen?

Hendriks
23 januari 2013, 10:09
Mooi bord, lekker eigen!

Wil je iets meer vertellen over die accu plannen?

Beetje dit idee http://us.sanyo.com/pedal-juice , maar dan zelfbouw. De Power Plant heeft een kort netsnoer, wat erg lastig is , bovendien scheelt het het weer een snoer over de grond .

peter_heijnen
23 januari 2013, 10:53
Ziet er wel mooi uit, maar het moeten opladen schrikt mij op voorhand af. Ik heb een oplaadbare accu in de preamp van mijn akoestische, maar die is binnen 60 sec helemaal opgeladen zonder dat de accu er uit hoeft. Dat vind ik nog prima te doen en de lader zot standaard in de koffer. http://mi-si.com/

Zo'n kort snoer als van de hb zat trouwens ook aan mijn fueltank junior, heb ik tegenwoordig ingekort tot een cm of 15/20. :)

Rooker
23 januari 2013, 11:00
Tip van de dag!

Te laat:seriousf:

Hendriks
23 januari 2013, 11:17
Ziet er wel mooi uit, maar het moeten opladen schrikt mij op voorhand af. Ik heb een oplaadbare accu in de preamp van mijn akoestische, maar die is binnen 60 sec helemaal opgeladen zonder dat de accu er uit hoeft. Dat vind ik nog prima te doen en de lader zot standaard in de koffer. http://mi-si.com/

Zo'n kort snoer als van de hb zat trouwens ook aan mijn fueltank junior, heb ik tegenwoordig ingekort tot een cm of 15/20. :)

Na de repetitie aan de lader en je kunt weer heel wat uurtjes vooruit , er gaat eerst wel een onespot mee als backup :) . Ik ga wel testen hoelang ik op 1 lading kan spelen .

valleyartskid
23 januari 2013, 16:46
http://img138.imageshack.us/img138/7756/20130123111009.jpg


Als dank voor alle informatie die ik in dit forum heb kunnen vinden over het bouwen van een pedalboard en over alle tips over goede en nuttige apparatuur post ik hierbij een foto van het resultaat.
Na enkele maanden zowat op marktplaats e.d. site's te hebben "gewoont", denk ik voor mij toch wel een leuke en goed bruikbare set pedalen op de kop te hebben weten te tikken (dank voor alle aanbieders hiervoor).
Met deze uitrusting en vele afbeeldingen van bruikbare en toch strak uitziende boards is onderstaande foto uiteindelijk wat het geworden is.
Zoals jullie wel zullen begrijpen heeft e.e.a. de nodige tijd en kopzorgen geeist, maar het was zeker weten een erg plezierig en leerzaam project.
Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik erg zelf heel tevreden mee ben.
Uit de uitgebreide test bleek het complete board ook nog eens fluisterstil te zijn!! mooi toch?

Voor de geinteresseerde nog maar even de inhoud:

Boss FV 500H Volumepedaal
Vox v847 Wah
TC Electronics Polytune NOIR
Barber LTD
Fulltone OCD 3
Suhr Riot
MXR/CAE Boost
MXR/CAE Linedriver
MXR Phase 90-EVH
Carl Martin Chorus
Arion sch-1 Stereo chorus (grey)
Mad professor Deep blue delay (handwired)

Bekabeling is van Lava cable
Voeding wordt voorzien door een Harley Benton power plant junior.

Henri H
23 januari 2013, 17:02
Jammer dat de link het niet doet.... staat je picasa album op private ingesteld misschien?

valleyartskid
23 januari 2013, 17:37
OK Klopt, nieuwe link is inmiddels geplaats. Hierbij dan nogmaals:
http://img138.imageshack.us/img138/7756/20130123111009.jpg

humbucker
23 januari 2013, 17:54
Ziet er heel netjes uit! Is het "binnenwerk" gewoongelakt of is daar iets van vinyl overheen getrokken?

valleyartskid
23 januari 2013, 18:11
Ziet er heel netjes uit! Is het "binnenwerk" gewoongelakt of is daar iets van vinyl overheen getrokken?

Nee, binnenwerk is van MDF.
Eerts gegrond, daarna geschuurd en toen met een mat-zwarte spuitbus bewerkt.

Riky
23 januari 2013, 18:17
Die is netjes!!

ieme
23 januari 2013, 18:25
OK Klopt, nieuwe link is inmiddels geplaats. Hierbij dan nogmaals:
http://img138.imageshack.us/img138/7756/20130123111009.jpg

strak hoor!

the sure thing
23 januari 2013, 20:24
Leuk! Die zwarte mini-polytune

JohnLord
23 januari 2013, 20:44
Mooi gemaakt en erg netjes idd, complimenten. Maar ik begrijp nooit zo goed waar dat goed voor is. Ik wissel nogal eens een pedaaltje (lenen en uitlenen) en dan lijkt het me juist onhandig, al die kabels weggewerkt.

valleyartskid
23 januari 2013, 21:00
Bedankt voor de complimenten.
Ja, ikzelf was niet van plan om er zomaar een of ander vanaf te halen.
Dat is inderdaad ook niet zomaar gebeurd! De set is zorgvuldig bij elkaar gezocht en grondig getest voordat e.e.a. is gemonteerd.
Hij klinkt naar volle tevredenheid en ik ben dus niet van plan om er iets af te halen.

SBe
23 januari 2013, 21:50
Strak bord man, mooi setje pedaaltjes ook!

JohnLord
24 januari 2013, 15:57
OK Klopt, nieuwe link is inmiddels geplaats. Hierbij dan nogmaals:
http://img138.imageshack.us/img138/7756/20130123111009.jpg

Twéé Line Drivers?

valleyartskid
24 januari 2013, 17:05
Klopt, eentje gebruik ik als line-driver de tweede als boost.
Werkt perfect! De boost komt zowel clean als overstuurd er erg lekker dik bovenop te liggen, zonder het orginele geluid te beinvloeden.
Vandaar dus..

toddzilla
25 januari 2013, 10:53
Mooi board zeg! Hoe werkt de combinatie LTD en OCD voor je?

JohnLord
25 januari 2013, 10:59
Klopt, eentje gebruik ik als line-driver de tweede als boost.
Werkt perfect! De boost komt zowel clean als overstuurd er erg lekker dik bovenop te liggen, zonder het orginele geluid te beinvloeden.
Vandaar dus..

Geeft de line driver nog wat kleuring of juist niet? En ook nog iets extra volume of juist niet? Vóór de preamp wel te verstaan.

valleyartskid
25 januari 2013, 16:46
Hoi Johnlord,
De eerste line driver gebruik ik als soort van buffer (ik was eigenlijk op jacht naar een Masotti black box, maar die was plots zonder reactie verdwenen op MP. (rare jongens af en toe die aanbieders)). Echter deze MXR werkt volgens mij precies hetzelfde voor nog minder geld ook. Ik stuur er inderdaad ook wat extra volume bij (klein beetje maar, geeft iets meer druk op m'n clean, zonder ook maar iets van kleuring van het geluid). Hij staat als aller eerste in de rij na mijn volumepedaal en gaat dan pas de rest in. Achter aan de lijn (na de Riot) Komt de volgende Boost/Liner die ik dan eigenlijk weer alleen als boost gebruik voor zowel clean als overstuurde solo's. Pure decibelverdubbelaar.
Zo af en toe krijg ik wel eens een heldere ingeving en dit experiment is zeer geslaagd voor mij!!
Beide staan voor de pre-amp. Ik heb het board zo gemaakt dat de effecten zowel in een loop als serieel aan de andere pedalen (voor de amp) geschakeld kunnen worden.

Toddzilla: De combinatie LTD met zowel de OCD als de Riot gaat prima!
De LTD heeft bij mij de hoofdfunctie dat hij een randje geeft aan m'n clean maar bleek later ook een lekkere toevoeging te zijn bij de andere overdrive-pedalen. Een aanrader dus, alleen worden ze volgens mij niet meer gemaakt, maar zoeken op MP e.d. loont de moeite>

McKaren
28 januari 2013, 11:38
Hierbij de mijne...
De EHX Electric Mistress is er inmiddels af.. Heb nu een Boss Auto-wah erop.. Erg disco, I like it a lot!!
:-)


http://www.youtube.com/watch?v=9qB-HVIOrBs&feature=share&list=UU3Vr3XIJfZMQvFHBOaQQcAg

Cheers, R.!

Cageman
28 januari 2013, 19:11
Ik heb ook weer eens een foto gemaakt van mijn bord zoals hij nu is:


http://i46.tinypic.com/35c1lhd.jpg

the sure thing
28 januari 2013, 19:56
Dat board schreeuwt om nog meer pedaaltjes...

toddzilla
28 januari 2013, 20:02
De combinatie LTD met zowel de OCD als de Riot gaat prima!
De LTD heeft bij mij de hoofdfunctie dat hij een randje geeft aan m'n clean maar bleek later ook een lekkere toevoeging te zijn bij de andere overdrive-pedalen. Een aanrader dus, alleen worden ze volgens mij niet meer gemaakt, maar zoeken op MP e.d. loont de moeite>Klinkt goed! Ik zit al een hele tijd te denken om een LTD naast m'n OCD te plaatsen. De komende tijd Marktplaats maar eens in de gaten houden. Heb er nog plek genoeg voor:

https://dl.dropbox.com/u/2603898/boardjan13.jpg

Nitefly7
28 januari 2013, 20:12
kerel, hoe kom je aan die Supernatural ??!!


Ik heb ook weer eens een foto gemaakt van mijn bord zoals hij nu is:


http://i46.tinypic.com/35c1lhd.jpg

McKaren
28 januari 2013, 20:45
Ah, heb de foto's al gevonden.. :-)
Zoals ie was in 2012, nog met EHX Electric Mistress..

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Pedalboard2011-1.jpg

En nu.. T-Rex op een andere plaats.. En Boss auto-wah erbij..
Erg disco en erg funky, I LOVE it!!

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Pedalboard2013_zps1f5a3523.jpg

Grt, Roy!

Cageman
28 januari 2013, 20:46
@the sure thing: Hij is wel eens voller, hij is wel eens leger. Beetje extra ruimte zorgt ervoor dat ik wat vrijheid heb :)

@Nitefly7: Gelijk toen hij uit was, heb ik hem besteld. Daarna heb ik erg lang gewacht, aan de deur nog belasting betaald en toen had ik hem. Wel prijzige en misschien ook wat riskante actie, maar ik ben blij dat ik hem heb :) Hij heeft plaats gemaakt voor mijn Hardwire RV7. hint hint iedereen mag PM'en!

valleyartskid
28 januari 2013, 21:11
Klinkt goed! Ik zit al een hele tijd te denken om een LTD naast m'n OCD te plaatsen. De komende tijd Marktplaats maar eens in de gaten houden. Heb er nog plek genoeg voor:

https://dl.dropbox.com/u/2603898/boardjan13.jpg

Je zal er geen spijt van krijgen.
Houd ook de 2ehandsmarkt.be site in de gaten. Hier vind je ze ook met enige regelmaat.
Ik heb de mijne ook in Antwerpen gevonden en had 'm in een week tijd voor 12 euro verzendkosten thuis liggen.
Je moet soms geluk hebben he.:)

valleyartskid
28 januari 2013, 21:19
Je zal er geen spijt van krijgen.
Houd ook de 2ehandsmarkt.be site in de gaten. Hier vind je ze ook met enige regelmaat.
Ik heb de mijne ook in Antwerpen gevonden en had 'm in een week tijd voor 12 euro verzendkosten thuis liggen.
Je moet soms geluk hebben he.:)

OK nu zie ik dat het www.2ehands.be moet zijn, en ja er staat er nog een op ook:http://www.2dehands.be/markt/?qq=barber+ltd&afd=&pcpl=Postcode&pc_id=

Ace 1.15.19
29 januari 2013, 00:03
Zo'n LTD komt inderdaad niet snel voorbij. Ik heb er één gevonden op 2dehands.be en die gaat mijn vriendin morgen ophalen (ze studeert in Leuven). Daarbij meteen een Barber Super Sport die er vlakbij staat want die zijn tweedehands al helemaal zeldzaam.

[edit] Dat is dus inderdaad die LTD. Zit er al lang op te GASsen en nu eindelijk eens gekocht.

youpo
29 januari 2013, 10:55
http://img839.imageshack.us/img839/9313/20130112222326.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/839/20130112222326.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

rhcp_schipper
29 januari 2013, 12:57
Hicon plugs?

the sure thing
29 januari 2013, 16:04
Zo'n LTD komt inderdaad niet snel voorbij. Ik heb er één gevonden op 2dehands.be en die gaat mijn vriendin morgen ophalen (ze studeert in Leuven). Daarbij meteen een Barber Super Sport die er vlakbij staat want die zijn tweedehands al helemaal zeldzaam.

[edit] Dat is dus inderdaad die LTD. Zit er al lang op te GASsen en nu eindelijk eens gekocht.

De Barber Super Sport is vet!!!!!!!


(ik heb er 2 :-))

Ace 1.15.19
29 januari 2013, 18:09
Ik begreep van Toaster dat jij er één gekocht had nadat je die van hem gehoord had (ik kocht een tijd terug een oude Marshall JMP van hem). Zodoende altijd in het achterhoofd gehouden. ;)

Mobassintheplace
3 februari 2013, 16:52
Hoe ''plakken'' jullie de pedaaltjes vast aan de board?

Buzzel
3 februari 2013, 17:04
Hoe ''plakken'' jullie de pedaaltjes vast aan de board?

zelfklevend klittenband. zo kan je de pedalen er ook makkelijk weer afhalen en dingen veranderen.

Brum
3 februari 2013, 17:19
Sommigen gebruiken Bison Kit naar het schijnt.

the sure thing
3 februari 2013, 17:32
Ik begreep van Toaster dat jij er één gekocht had nadat je die van hem gehoord had (ik kocht een tijd terug een oude Marshall JMP van hem). Zodoende altijd in het achterhoofd gehouden. ;)

Ja. Ik heb eerst de reissue gekocht. Aantal maanden later ben ik een originele tegengekomen. Beiden klinken mega VET. Een ander woord heb ik ee niet voor..... VET is het goede woord!

Buzzel
3 februari 2013, 18:48
Sommigen gebruiken Bison Kit naar het schijnt.

Niet aan te raden als je het pedaal nog verkopen wil :seriousf:

guitarkid
3 februari 2013, 18:48
Hoe ''plakken'' jullie de pedaaltjes vast aan de board?

Ik heb laatst deze mee laten komen met een bestelling. Erg handig als je een dikke bodemplaat in je pedalencase hebt. ik heb nog geen pedaal gehad waarbij dit systeem niet paste.
Ik heb ze later zelf gemaakt van de metalen deeltjes van gordijnrollers! Stukken goedkoper en net zo goed!
Voordeel is dat de pedalen ook echt vast zitten, maar dat ze ook eenvoudig los te halen en evt. te verplaatsen zijn, zeker als je nog in de "experimentele" fase zit. Fijner dan klitteband, dat na een paar keer geheid gaat loslaten van je pedaal!

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_mounties.htm

rhcp_schipper
3 februari 2013, 19:14
Ook weer een pedalboard update. Ander wah pedaal(was eigenlijk niet de bedoeling), 2 pedalen van een andere behuizing voorzien. Verder wat met de volgorde gerommeld.

http://img.tapatalk.com/d/13/02/04/durabu6a.jpg

Zo gebruik ik het thuis:
http://img.tapatalk.com/d/13/02/04/u2uhunaz.jpg

the sure thing
3 februari 2013, 21:27
Ik heb laatst deze mee laten komen met een bestelling. Erg handig als je een dikke bodemplaat in je pedalencase hebt. ik heb nog geen pedaal gehad waarbij dit systeem niet paste.
Ik heb ze later zelf gemaakt van de metalen deeltjes van gordijnrollers! Stukken goedkoper en net zo goed!
Voordeel is dat de pedalen ook echt vast zitten, maar dat ze ook eenvoudig los te halen en evt. te verplaatsen zijn, zeker als je nog in de "experimentele" fase zit. Fijner dan klitteband, dat na een paar keer geheid gaat loslaten van je pedaal!

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_mounties.htm

Je kan ook een fietsketting slopen, dan heb je er meer dan genoeg voor veeel minder geld!

jaguwar
4 februari 2013, 12:13
http://img839.imageshack.us/img839/3784/smallboard8.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/839/smallboard8.jpg/)


kleine update:
- A/B switcher buiten, tuner gewoon in de keten (en wat meer hoog in mijn amp)
- voeding met PP2+ ipv tuner (had ik me daar gisteren plots last van hum tijdens de repetitie, seg)
- Phase 100 vervangen door Phase 90 (omdat dat toch de original is met het origineel geluid)
- Full-drive 2 vervangen door TS9 (ik gebruikte de boost toch nooit)

slechts één nadeel: de voeding van de chorus moet ik telkens uittrekken en terug insteken omdat hij anders wordt platgedrukt in de koffer maar da's ook maar drie seconden werk natuurlijk
alles lekker vast met klittenband

Ace 1.15.19
4 februari 2013, 19:36
Hoe bevalt die MOEN fuzz? Ik postte laatst in een ander topic of er al wat meer ervaringen waren met dit merk, maar praktisch geen respons.

jaguwar
5 februari 2013, 10:29
Hoe bevalt die MOEN fuzz? Ik postte laatst in een ander topic of er al wat meer ervaringen waren met dit merk, maar praktisch geen respons.

het was lang geleden dat ik hier nog eens gepasseerd ben, vandaar dat ik niet gereageerd heb wellicht.

er is mij wijsgemaakt dat de Fuzz Moo een clone is van een groene Sovtek Big Muff, iets wat ik bij gebrek aan origineel kan bevestigen noch ontkennen. vroeger had ik een MI Audio Crunch Box maar ik vind fuzz veel fijner dan distortion en de Fuzz Moo werd mij aangeboden in een ruil.

hij doet perfect waar ik een fuzz voor gebruik, namelijk om vette akkoorden te spelen of om mijn lead wat steviger te maken. en het is waar wat ze zeggen over de sustain op de website, met een beetje geregel blijft hij inderdaad een hele tijd zingen zonder belachelijk luid te moeten. als ik mijn volume terug draai, blijf je de fuzz wel goed horen maar ik denk dat dat ook voor een deel aan mijn gitaar ligt.

hij is in elk geval zeer betrouwbaar en stevig. sommigen vinden hem wat lomp maar ik vind het niet erg dat de knoppen wat groter zijn.

Moen heeft blijkbaar wel een groter assortiment (http://www.moenfx.com/product.html) dan ik had verwacht, met voedingen, loopers en zelfs een multi effect. de buffalo lijkt me wel cool: DI, EQ, headphone amp en speaker simulator in één. weet jij ergens waar je Moen effecten kan kopen (niet online)?

Ricky B
5 februari 2013, 12:37
Hey Jaguwar,

Welke patchcabels zijn dat? Lijken mij ideaal voor mijn nieuwe board!

JeroenSchaaf
6 februari 2013, 08:54
Bezig om net een stapje groter te gaan. Van een pedaltrain Jr:

http://imageshack.us/a/img846/7990/fotoymj.jpg


Naar een Pedaltrain 2 : ( is nog niet af... moet nog kabels weg werken )

http://imageshack.us/a/img839/1345/fotopri.jpg

JeroenSchaaf
7 februari 2013, 09:09
Zo klaar!

http://imageshack.us/a/img534/3386/pedalboar07022013.jpg

zeiler
7 februari 2013, 09:37
Zo klaar!

http://imageshack.us/a/img534/3386/pedalboar07022013.jpg

én weg het mooiste handzame pedalboard op GN :(... Maar dit is natuurlijk ook errug mooi!

Henri H
7 februari 2013, 13:45
....maar wel alsnog te klein. :seriousf:

Met dat Digitech pedaal bedien je de Timefactor?

JeroenSchaaf
7 februari 2013, 14:50
én weg het mooiste handzame pedalboard op GN :(... Maar dit is natuurlijk ook errug mooi!

Thanks :)


....maar wel alsnog te klein. :seriousf:

Met dat Digitech pedaal bedien je de Timefactor?

haha ja dat digitech pedaal bedien ik de tap tempo bank switch en 1 aan uit switch van de eventide. Vind in handiger om gewoon op de vloer te hebben. Had hiervoor een heel klein tap tempo switch ding. Maar dit is handiger.

jaguwar
8 februari 2013, 13:00
Hey Jaguwar,

Welke patchcabels zijn dat? Lijken mij ideaal voor mijn nieuwe board!

op de mijne staat nergens een merk of zo, online worden ze geïdentificeerd als Hosa pancake patch cables (http://www.amazon.com/Hosa-IRG-600-5-Guitar-Cables-6-Inch/dp/B0002IAJ56).

ik heb er lang geleden een stuk of twintig in één keer gekocht bij een opendeurdag van de muziekhandel. toen ik er volgende keer bij wou kopen, kreeg ik te horen dat dat de laatste waren geweest.

het is allicht geen fantastische (geluids)kwaliteit maar George L en dergelijke zijn me wat te duur en andere patchkabels doen me meer ruimte verliezen dus voorlopig houd ik het bij deze...

Midwolda
10 februari 2013, 21:47
Plank in wording... voor in een standaard Gamma aluminium koffer, dit past exact in de deksel.
De bovenverdieping liep eerst rechtdoor, er is nu ruimte gemaakt voor een wah. Op het alu plaatje er boven komen de 220V connector en de in en out jacks. Onder de verhoging komt een T-Rex FuelTank Junior.
Volgorde wordt: Arion Stage Tuner - Dunlop Crybaby - Nobels ODR-S (cleanboost met low-mid-high) - Ibanez PhaseTone II - Rockett Animal overdrive - Arion SCH-Z chorus - Washburn Analog Delay.
Dat die volgorde anders is dan de plaatsing op het bord heeft te maken met patchkabels en ruimte.
Voordelen boven het oude bord: makkelijk aansluiten en loshalen, voeding weggewerkt, alleen 9V pedalen, kabels kunnen mee in dezelfde koffer.

http://img5.imageshack.us/img5/5530/p2100063.jpg


Edit:
Ik twijfel nog of het niet beter zou zijn om de cleanboost ná de phaser te zetten.
Kwestie van proberen natuurlijk, maar wat zijn jullie ervaringen?

The Lo Lands
13 februari 2013, 17:36
Mijn nieuwe pedalboard 2013 welke ik gebruik met mijn band. Vanaf het midden links zijn pedalen die in de fx-loop zitten en de pedalen vanaf het midden rechts zitten voor de amp. Zowel voor opnames als live speel ik stereo waarbij één clean amp (slave) en één clean/drive amp (master).

http://www.thelolands.nl/Lo_pedalboard_2013.jpg

FrankC
13 februari 2013, 23:03
Lo Lands waar heb je de wet besteld?