PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

movo.
7 oktober 2012, 14:12
Thanks! Strak is 'ie wel, ja, haha. De kunst van boards volproppen, that's me! :D

Oja? :P

Eindelijk m'n bord af na een jaar. Ben er best tevreden mee. Het wordt gevoed door een Burkey Flatliner SIX.

http://imageshack.us/a/img692/8086/pedalboardg.jpg

*-* Gibson Les Paul Standard, Fender Deluxe Stratocaster

* Sonic Research Tuner

* Oxfuzz

* Crybaby Wah

* Lovepedal Picklevibe

* Xotic EP Booster

* Xotic AC Booster

* Xotic BB Preamp

* Boss CE-2 Chorus

* Subdecay Spring Theory

* Electro Harmonix Stereo Memory Man

*-* Fender Bandmaster/Marshall JCM800 Superbass, Marshall 1960A cabinet

JeroenSchaaf
7 oktober 2012, 14:41
Je hebt de Noir al!!! leuk! Ik denk dat ik de pitchblack ook maar eens ga opruimen voor zo'n mooie tc tuner!


Jup :) ik denk dat ik een van de eerste was! Hij ligt te koop bij Westerhaven Muziek in Groningen!

JeroenSchaaf
7 oktober 2012, 14:42
Mooi board! Ook goed vol ;)

Oja? :P

Eindelijk m'n bord af na een jaar. Ben er best tevreden mee. Het wordt gevoed door een Burkey Flatliner SIX.

http://imageshack.us/a/img692/8086/pedalboardg.jpg

*-* Gibson Les Paul Standard, Fender Deluxe Stratocaster

* Sonic Research Tuner

* Oxfuzz

* Crybaby Wah

* Lovepedal Picklevibe

* Xotic EP Booster

* Xotic AC Booster

* Xotic BB Preamp

* Boss CE-2 Chorus

* Subdecay Spring Theory

* Electro Harmonix Stereo Memory Man

*-* Fender Bandmaster/Marshall JCM800 Superbass, Marshall 1960A cabinet

DemolitionColorScheme
7 oktober 2012, 16:20
Oja? :P

Eindelijk m'n bord af na een jaar. Ben er best tevreden mee. Het wordt gevoed door een Burkey Flatliner SIX.

http://imageshack.us/a/img692/8086/pedalboardg.jpg

*-* Gibson Les Paul Standard, Fender Deluxe Stratocaster

* Sonic Research Tuner

* Oxfuzz

* Crybaby Wah

* Lovepedal Picklevibe

* Xotic EP Booster

* Xotic AC Booster

* Xotic BB Preamp

* Boss CE-2 Chorus

* Subdecay Spring Theory

* Electro Harmonix Stereo Memory Man

*-* Fender Bandmaster/Marshall JCM800 Superbass, Marshall 1960A cabinet
Doede gij goed!

Fuhgawz
7 oktober 2012, 17:56
Mooie pedalen en lekker compact, maar is het niet moeilijk om bepaalde pedaaltjes in te trappen? Bv de vibe, reverb of tuner?

movo.
7 oktober 2012, 22:24
Nee valt wel mee, vibe staat iets hoger en heeft een andere soort switch (niet die blauwe 3dpt) die je makkelijk intrapt. Reverb staat altijd aan. :) En de tuner is ook goed te doen.

titzenpitzer
8 oktober 2012, 14:36
Ik heb er me bij neergelegd dat ik geen zelfde pedalboard voor langer dan een half jaar kan houden :)
Volgorde lijkt me duidelijk! Jammer dat ik er enkel met een electro akoustische gitaar door kan spelen :(

http://imageshack.us/a/img688/530/img9180ao.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/688/img9180ao.jpg/)

humbucker
8 oktober 2012, 15:21
Mooi bord!!

Hoe is die '69 fuzz eigenlijk? Is dat een pure fuzz face? Of kan ie ook wat vuiler?

titzenpitzer
8 oktober 2012, 15:31
Hij kan een stuk vuiler en er is ook een optie om er een hele boel mids in te smijten.

Vreemd wel, ik had een aantal demo-filmpjes bekeken en daar leek ie steeds erg mild te zijn. Wel lang niet zoveel sustain als mijn analogman bc182/183, maar da's blijkbaar normaal. Ik moet nog steeds veel leren in de wereld van fuzzzz :)

humbucker
8 oktober 2012, 17:09
Sounds interesting! Heb je er ergens een opname van?

titzenpitzer
8 oktober 2012, 17:12
Nog niet ;)

whoosh
9 oktober 2012, 16:27
Na aanschaf van een Koch Pedaltone is het nu:

http://www.debbyann.com/pics/IMG_9903.jpg

Ik heb wat haakse pluggen te weinig, dus totdat die binnen tijdelijk wat fleurige spaghetti kabeltjes hier en daar...

Erikt
9 oktober 2012, 16:42
Na aanschaf van een Koch Pedaltone is het nu:

http://www.debbyann.com/pics/IMG_9903.jpg

Ik heb wat haakse pluggen te weinig, dus totdat die binnen tijdelijk wat fleurige spaghetti kabeltjes hier en daar...

Wow, haha. Kun je nog wel bij je pedaaltjes daar achteraan? Wat voor een amp gebruik je?

Bevalt de Pedaltone?

whoosh
9 oktober 2012, 17:04
Hehe, nee, de reverb en de compressor achter de Pedaltone daar moet ik even voor bukken. Daar kan ik inderdaad niet echt bij, de reverb staat heel bescheiden dus als ik hem aanzet zet ik hem niet meer uit. De compressor staat uit en gaat eigenlijk niet meer aan. De rest is geen probleem.

De Pedaltone vervangt de preamp van de versterker, in mijn geval een Mesa Studio 22 waar ik dus alleen de eindtrap van gebruik.

Hij bevalt goed tot zo ver, maar ik heb hem nog maar een paar dagen natuurlijk. Voor thuis met de koptelefoon gebruikte ik een attenuator en de Direct Out van de Mesa met een speakersim, maar nu gewoon de PA uitgang van de Pedaltone, klinkt eigenlijk best prima.

Erikt
9 oktober 2012, 17:48
Hehe, nee, de reverb en de compressor achter de Pedaltone daar moet ik even voor bukken. Daar kan ik inderdaad niet echt bij, de reverb staat heel bescheiden dus als ik hem aanzet zet ik hem niet meer uit. De compressor staat uit en gaat eigenlijk niet meer aan. De rest is geen probleem.

De Pedaltone vervangt de preamp van de versterker, in mijn geval een Mesa Studio 22 waar ik dus alleen de eindtrap van gebruik.

Hij bevalt goed tot zo ver, maar ik heb hem nog maar een paar dagen natuurlijk. Voor thuis met de koptelefoon gebruikte ik een attenuator en de Direct Out van de Mesa met een speakersim, maar nu gewoon de PA uitgang van de Pedaltone, klinkt eigenlijk best prima.

Stonden die zwarte streepjes er al op? Daar kan ik namelijk wel eens de dader van geweest zijn, een paar jaar geleden :D

whoosh
9 oktober 2012, 17:54
Stonden die zwarte streepjes er al op? Daar kan ik namelijk wel eens de dader van geweest zijn, een paar jaar geleden :D

Yup, die stonden er al op. Zijn stickertjes, heb ze er nog niet afgehaald :) Ik heb hem bij iemand in Culemborg gekocht.

Gitaar4LifeDude
9 oktober 2012, 20:50
Nou, dan ook maar even mijn eerste foto-post hier:

http://i1112.photobucket.com/albums/k487/Daan_Brittan/20121008_232032.jpg

Helaas passen m'n wampler ego compressor en mxr carbon copy niet meer op m'n board :(

SBe
10 oktober 2012, 16:53
Nou, dan ook maar even mijn eerste foto-post hier:

http://i1112.photobucket.com/albums/k487/Daan_Brittan/20121008_232032.jpg

Helaas passen m'n wampler ego compressor en mxr carbon copy niet meer op m'n board :(

Mooi bord, maar als je andere kabeltjes zou gebruiken kunnen je Carbon copy en je Ego Comp er zeker nog bij.

D3nnis
12 oktober 2012, 12:20
De compressor staat uit en gaat eigenlijk niet meer aan.


Ik vraag me dan altijd af waarom ie erop zit?
Omdat het kan? :-)

Henri H
12 oktober 2012, 13:05
Beetje extra tonesuck doen we het voor. ;)

whoosh
12 oktober 2012, 14:37
Beetje extra tonesuck doen we het voor. ;)

Hehe, da's dan wel weer grappig want die compressor compenseert juist een stuk tonesuck van de NS2. De NS2 doet iets naars met het geluid als hij aanstaat, er gaat een stukje sprankeling verloren. Maar goed, het is een twijfelpedaal, ik zet hem steeds minder vaak aan.

Henri H
12 oktober 2012, 15:00
.... Maar goed, het is een twijfelpedaal, ik zet hem steeds minder vaak aan.De NS2 of de comp?

whoosh
12 oktober 2012, 15:50
De NS2 of de comp?

De NS2, en dan heb ik die compressor ook niet nodig. De NS2 was eigenlijk een stukje noodzaak omdat de preamp van mijn Mesa zo rumoerig is (zowel clean als drive, grappig genoeg is de laatste stiller dan de eerste na wat aanpassingen door de amptech), de Koch is dat niet. Volumeknop dicht = geen ruis, dat is met de Mesa wel anders.

lindstrom
13 oktober 2012, 13:27
Na aanschaf van een Koch Pedaltone is het nu:

http://www.debbyann.com/pics/IMG_9903.jpg

Ik heb wat haakse pluggen te weinig, dus totdat die binnen tijdelijk wat fleurige spaghetti kabeltjes hier en daar...

lijkt me toch onhandig om bijvoorbeeld die TC elec. aan en uit te trappen.. helemaal als het een paar keer aan en uit moet in één song.

SBe
13 oktober 2012, 20:27
Eindelijk klaar... (voorlopig dan toch)

Overgeschakeld naar een pedaltrain pro, heeft een tijdje geduurd tot alles in orde was en mij verzameling min of meer compleet was... (weeral voorlopig .....)
voeding is een Voodoo Labs 2.
Soms wel wat tapdansen maar dat hoort er gewoon bij zeker :)

Volgorde:
Polytune
Jam Pedals: Phuzz Prase
Jam Pedals: Red Muck
Cry Baby classic Wah
Rockbox: Red Dog (Low gain OD, meest gebruikte pedaal, love it!)
JHS: Morning Glory (Low gain OD, zeer verschillend met een lichtere soort OD)
Rockbox: Boiling Point (Mid gain tot High gain OD)
Catalinbread: Octapussy (up-octaver)
Electro Harmonix: POG 2
Roger Mayer: Voodoo Vibe Jr.
Wampler: Ego Compressor
Dr. Scientist: The Cleannest (EQ-Boost)
Dr. Scientist: tremolessence
Mad Professor: Tiny Orange Phazer
Jam Pedals: Waterfall Chorus
Strymon: Timeline
Moody Sounds: ABY (AB-splitter om te switchen tussen amps of samen)


http://i45.tinypic.com/2i7suqh.jpg

Henri H
13 oktober 2012, 21:08
Ik had laatst ff een plankje met 4 pedaaltjes gemaakt voor de andere gitarist van onze coverband, en rekende eventjes uit dat die 4 pedalen bij elkaar toch al zo'n kleine €600,- hadden gekost.
Als ik dan bovenstaand board zie..... wel gaaf hoor! Is het nog te tillen?

SBe
13 oktober 2012, 21:42
Ik had laatst ff een plankje met 4 pedaaltjes gemaakt voor de andere gitarist van onze coverband, en rekende eventjes uit dat die 4 pedalen bij elkaar toch al zo'n kleine €600,- hadden gekost.
Als ik dan bovenstaand board zie..... wel gaaf hoor! Is het nog te tillen?

Thanks, valt wel nog mee - ik heb deze pedaltrain pro tweedehands gekocht voor 100€ inclusief hardcase. De pedaltrain en de pedalen zijn nog niet zo zwaar maar de kist.... Had eigenlijk liever de sofcase gehad maar voor deze prijs kon ik hem niet laten liggen.
Uitrekenen doe ik al lang niet meer..... Mijn vrouw schiet me buiten moest ze die berekening zien :sssh:

Comfortably Daniel
14 oktober 2012, 01:27
ghehehe...ja, een beetje pedalboard gaat flink in de kosten lopen.

Ik heb zelf ook een PT pro...en zou echt voor geen goud een softcase willen hebben. Zo'n grote plank laten stuiteren of iemand die erop gaat staan "zonder" bescherming lijkt me niet echt een strak plan.
Het weegt inderdaad flink wat, maar dat neem ik maar voor lief ;)

FrankC
14 oktober 2012, 07:59
Zijn die wieltjes onder de PT Pro een beetje bruikbaar? En stevig?

SBe
14 oktober 2012, 11:15
Zijn die wieltjes onder de PT Pro een beetje bruikbaar? En stevig?

Dat valt wel nog mee, stevig zijn ze zeker, maar ze zijn natuurlijk vrij klein wat voor lastig rijden kan zorgen op minder vlakke ondergrond.

FrankC
14 oktober 2012, 22:30
Ik denk dat een softcase met een pedaltrain pro niet lang mee zal gaan. Te zwaar en te groot frame.

The Lo Lands
16 oktober 2012, 11:50
Ik denk dat een softcase met een pedaltrain pro niet lang mee zal gaan. Te zwaar en te groot frame. Ik heb de pro met softcase. Werkt prima en de softcase is best stevig. Tijd zal het leren hoe lang deze mee zal gaan. Vriend van me heeft ook de pro met hardcase en man dat ding geladen met pedalboard weegt een ton! Het is een kwestie van afwegen ;-) Mooi board btw!

joh@ndederde
23 oktober 2012, 15:23
M'n huidige pedalboard. Klein maar fijn, hoeft ook niet veel meer bij. Sowieso een tuner (polytune?) en de EHX Freeze. Misschien later een goede Distortion of Fuzz, in ieder geval met meer gain/ander geluid dan de Fulldrive2.
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/546931_481114865243170_186996064_n.jpg
(Sorry, beetje klein zo op de foto...)

whoosh
23 oktober 2012, 23:17
(Sorry, beetje klein zo op de foto...)

Ik zie een Fulldrive, een Memory Boy en een ????

joh@ndederde
24 oktober 2012, 00:18
Ik zie een Fulldrive, een Memory Boy en een ????

Rocktron Dreamstar Chorus
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/307623_258520754169250_1909627_n.jpg
De DS-1 gebruik ik inmiddels niet meer.

Buzzel
24 oktober 2012, 12:29
En een badass Fender bassman 100?

FruscianteFan
24 oktober 2012, 12:31
Rocktron Dreamstar Chorus
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/307623_258520754169250_1909627_n.jpg
De DS-1 gebruik ik inmiddels niet meer.
Vind jij de Memory Boy bruikbaar met de modulatie op square wave? Of is dat per ongeluk?

joh@ndederde
24 oktober 2012, 22:56
Vind jij de Memory Boy bruikbaar met de modulatie op square wave? Of is dat per ongeluk?
Jazeker. Als die precies goed is ingesteld, krijg je een sub-octaaf en een octaaf-up. Dit geluid is perfect voor experimentele "donkere" nummers die ik schrijf. Echt tof!

joh@ndederde
24 oktober 2012, 22:58
En een badass Fender bassman 100?
De fender is een basversterker, die is van de studio waar ik opnames aan het maken was met m'n band. De Peavey Classic 50 4x10 is m'n eigen versterker.

FruscianteFan
25 oktober 2012, 00:01
Jazeker. Als die precies goed is ingesteld, krijg je een sub-octaaf en een octaaf-up. Dit geluid is perfect voor experimentele "donkere" nummers die ik schrijf. Echt tof!
Ahja, ik heb inderdaad al zitten klooien met dat effect. Maar octaven heb ik er nog niet uitgehaald, wel andere harmonieën.

joh@ndederde
25 oktober 2012, 11:29
Ahja, ik heb inderdaad al zitten klooien met dat effect. Maar octaven heb ik er nog niet uitgehaald, wel andere harmonieën.
Als je de delay knop op 12 uur zet en de depth knop rond 3 uur half 4, dan krijg je die octaven. Het is wel even pielen, komt op de milimeter nauwkeurig.

Luke-wannabe
26 oktober 2012, 23:47
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Peddels.jpg

Line 6 multiFX weg en helemaal aan de analoog! YES
Hij is nog niet klaar hoor. Ik ga aan de Polytune mini zodat er nog een tremolo op kan. Die DT-10 is echt te groot...

FruscianteFan
27 oktober 2012, 00:08
Nee die Deja Vibe is klein ;)

tof board hoor! zal gaaf klinken

Luke-wannabe
27 oktober 2012, 00:50
Haha nee klopt maar die tuner is makkelijker te vervangen ;)

FruscianteFan
27 oktober 2012, 00:55
Haha nee klopt maar die tuner is makkelijker te vervangen ;)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens ;)

Luke-wannabe
27 oktober 2012, 00:58
Ik wel. Want die Deja Vibe is mega vet en die tuner niet per sé.

zoon van Piet
27 oktober 2012, 12:15
Ik leg alvast een lidmaatschapskaart van de polytunehaters voor je klaar. Verkoop die korg vooral niet, want vroeger of later wil je m terug op je bordje..

(En ja: de PT-hatersclub telt tot op heden maar één lid...ikke! )

HaroldA
27 oktober 2012, 12:19
(En ja: de PT-hatersclub telt tot op heden maar één lid...ikke! )

Ik ben me nog aan het oriënteren...

Luke-wannabe
27 oktober 2012, 12:22
Wat is er mis met die Polytune dan? Ik wil 'm alleen om z'n formaat eigenlijk..

HaroldA
27 oktober 2012, 12:36
Wat is er mis met die Polytune dan? Ik wil 'm alleen om z'n formaat eigenlijk..

Traag, onduidelijk, afwijking in poly en single modus, vervelend bij andere stemmingen, etc...

zoon van Piet
27 oktober 2012, 12:39
Ik kan natuurlijk zeggen dat je maar even moet zoeken in dit forum..
Maar ik spui graag mijn kritieknop het ding: de polyfunctie is waardeloos, als alle snaren dan ' groen, zijn ( wat zelden gebeurd trouwens) zeggen je oren dat je vals staat. Op het podium had ik vaak dat ik door het stagelicht het scherm niet goed kon zien en als je bijna zuiver staat, brandthet streepje rood naast de groene lijn zo zacht, dat het amper te zien is. (En helemaal niet te zien voor een -5 als ik..)
In de semiakoestische setting waarin ik bij Bertus B speel had ik bovendien last van ' overspraak' , het ding raakte echt van slag als de viool, sax of contrabas geluid maakte..

En zoals de techneut zei: die korg doet het over 30 jaar nog, en dat durf ik van die poly niet te zeggen..
(En waddoyaknow: ik ben nog steeds in het bezit van de Korg GT-6 tuner, de Moeder Van Alle Tuners, dertig jaar oud en 100% werkend! )

Henri H
27 oktober 2012, 13:17
Niks mis met mijn Polytune, tenzij ik hem als eerste in de pedaal-keten heb staan, dan geeft ie bijgeluiden tijdens het tunen.
Achteraan in de keten geen probleem, maar wel opletten dat je geen modulatie pedalen aan hebt staan tijden het tunen.

Oh ja, de polytune functie gebruik ik eigenlijk nooit, is niet precies genoeg.

zoon van Piet
27 oktober 2012, 13:58
'Niks mis mee' ...en vervolgens lees ik drie tekortkomingen van het ding ;)

Harold: toen je m kocht had al bedenkingen,maar hield ik me in -met name omdat de mini misschien beter zou kunnen wezen dan de regular size. Maar dat was ijdele hoop, lees ik nu. Want je kritiek komt me heel bekend voor. Je kunt je lidmaatschapskaart af komen halen, wat mij betreft.. ;)

Henri H
27 oktober 2012, 14:23
Ach, hij is goed betaalbaar (€70,-), en tuned verder prima.....

marter544
27 oktober 2012, 14:29
Onze bassist heeft ook een polytune.. Vind em niet zo chill, mijn harley benton tuner van 3 tientjes is ook TB, en reageert sneller en preciezer dan de polytune.

zoon van Piet
27 oktober 2012, 14:29
ach ja, zal best.. betaalbaar en min of meer in tune.
Ik print alvast een lidmaatschapskaartje voor je uit, Henri :)

Henri H
27 oktober 2012, 14:34
Min of meer in tune? Max Guitar gebruikt een Polytune om gitaren te intoneren, en ook ik heb geen problemen om hem in tune te krijgen hoor.
Neemt niet weg dat ik ook nog ergens een Korg GT-x heb liggen, heerlijke tuner, maar ja, niet geschikt om op te trappen....

Robdop
27 oktober 2012, 14:52
Polytune stand werkt bij mij altijd goed, je moet alleen weten dat hij de lage E daarin een beetje verkeerd geeft. (heeft tc electronics ook toegegeven)
Stemt gewoon goed in tune, en als je het nou heel precies wil dan gebruik je gewoon de afzonderlijke snaren stand. want die is nog preciezer.

Ik zou absoluut niet meer terug willen. eventjes tussendoor (zonder podiumgeluid!!) checken of je goed gestemd ben in 1 seconde, zou ik niet meer kunnen missen!

Luke-wannabe
27 oktober 2012, 14:57
Hmmm.. Dat klinkt allemaal niet zo goed.. Is er nog zo'n kleine tuner op de markt? Ik vind met name het formaat van het ding ideaal.

Swaag
27 oktober 2012, 15:15
Ik heb ongeveer 16 uur een Polytune gehad en wist niet hoe snel ik mijn Boss TU-2 weer terug moest zetten..
Inderdaad traag, slecht zichtbaar en niet nauwkeurig die Polytune. En dubbel drop D of DADGAD werd helemaal lachen..

Luke-wannabe
27 oktober 2012, 15:42
Kent iemand hier de Pitchblack poly? Scheelt qua formaat niet zoveel met de polytune geloof ik.

zoon van Piet
27 oktober 2012, 15:49
Polytune stand werkt bij mij altijd goed, je moet alleen weten dat hij de lage E daarin een beetje verkeerd geeft. (heeft tc electronics ook toegegeven)
Stemt gewoon goed in tune, en als je het nou heel precies wil dan gebruik je gewoon de afzonderlijke snaren stand. want die is nog preciezer.

Ik zou absoluut niet meer terug willen. eventjes tussendoor (zonder podiumgeluid!!) checken of je goed gestemd ben in 1 seconde, zou ik niet meer kunnen missen!

Dus hij werkt goed, maar je moet alleen weten dat ie iets verkeerd aangeeft :)
Dat checken in 1 seconde gaat redelijk in elektrische bands, maar geldt dus duidelijk niet in mijn semi akoestische setting, hij reageert op alle andere instrumenten. En dat kan liggen aan de wrakke microfonische elementen die ik gebruik,maar vreemd genoeg heeft mijn Korg geen problemen.

Een jaartje geleden stond ik alleen in mijn kritiek op het ding. Het doet me goed te horen dat dit niet langer het geval is. Swaag is bij deze ingeschreven als lid van de polytunehatersclub, lidmaatschapsnummer 0000000002.

De pitchblack ken ik persoonlijk niet. Maar mijn vertrouwen in Korg is groot. Zij maakten de eerste goede en betaalbare tuner en het is en blijft HET merk mbt tot tuners.

FruscianteFan
27 oktober 2012, 15:52
Die Pitchblack poly heb ik eens geprobeerd, maar vond hem lang niet zo fijn als de DT10 of TU3. Reageert heel erg traag, vooral omschakelen tussen poly en mono deed die erg lang over. Volgens mij is de reguliere Pitchblack trouwens nog nét iets compacter dan de Poly.

Ik kan verder dus wel tegenspreken dat die DT10 het over 30 jaar nog doet, die van mij is een jaar of 5 meegegaan.

Robdop
27 oktober 2012, 15:53
maar dat is toch ook alleen maar in polytune stand, volgens mij is er een patch uitgebracht om dit te verhelpen, even usb erin en hij doet wat hij moet doen. alleen ik ben liever lui dan moe :sssh:

Ik blijf het een fantastisch pedaal vinden.

(p.s., volgens mij heeft die mini al die nieuwe patch, want ik heb nog een van de eerste polytunes, het euvel is volgens mij allang verholpen!! ;))

HaroldA
27 oktober 2012, 16:15
(p.s., volgens mij heeft die mini al die nieuwe patch, want ik heb nog een van de eerste polytunes, het euvel is volgens mij allang verholpen!! ;))

Ik heb de mini: zit vol met euvels.

zoon van Piet
27 oktober 2012, 16:21
Ik ben een tevreden onruststoker! ;)

@frusfan: knap dat je dat voor mekaar kreeg in vijf jaar. Ik heb mijn eerste DT al wat langer en ondanks mijn slopersreputatie (*) is ie nog gewoon heel. en als gezegd heb ik mn Korg GT-6 ( van plastic! ) al 30 jaar..

(*: ik ben ook enig lid van de Boss- slopersklup 'Boss Total loss' ;) )

FruscianteFan
27 oktober 2012, 16:31
Bij mij deed-ie op een gegeven moment niks meer.

Overigens heb ik ook al eens een bossje gesloopt.

zoon van Piet
27 oktober 2012, 16:49
Het gaat goed met mijn clubs!
Welkom bij de Boss sloop klup, lidm.nr 00000003
na mij en:

http://www.youtube.com/watch?v=BFJrEpRXVC0

( heb ooit een 2ehandsje van 'm overgenomen.. die deed niks meer..)

Tankman
27 oktober 2012, 18:22
(*: ik ben ook enig lid van de Boss- slopersklup 'Boss Total loss' ;) )

Nee hoor! Daar ben ik al 8 jaar lid van!

FruscianteFan
27 oktober 2012, 18:48
Als je de delay knop op 12 uur zet en de depth knop rond 3 uur half 4, dan krijg je die octaven. Het is wel even pielen, komt op de milimeter nauwkeurig.
het werkt! thanks

joh@ndederde
27 oktober 2012, 19:56
het werkt! thanks
no problemo:cooler:

Mitch
27 oktober 2012, 22:58
@Leon: met die jacks on top is een DT10 echt klein hoor, afhankelijk van de layout van je board. En verdomde betrouwbaar. Leuk board trouwens!

Luke-wannabe
28 oktober 2012, 01:34
Mitch: Hoe bedoel je Jacks on top? Pitchblack is op zich wel 2x zo smal... Maar de DT-10 is op zich een prima tunertje.

Nitefly7
28 oktober 2012, 09:17
Mitch: Hoe bedoel je Jacks on top? Pitchblack is op zich wel 2x zo smal... Maar de DT-10 is op zich een prima tunertje.

Jacks-on-top van de DT-10 zitten aan de 'achterkant' ipv aan de zijkant.
Met kabels erin (zelfs als ze haakse pluggen hebben), is de Pitchblack dus iets breder en lijkt de DT-10 niet zo groot.
Op mijn plankje heb ik teveel 'achter' de pedalen staan, anders kon ik ze allemaal zij-aan-zij zetten..

Nitefly7
28 oktober 2012, 09:30
Nieuwe indeling, de Bluesbreaker vind ik toch iets te fijn om de hele tijd als een 'satelliet' naast de PT te zetten.

http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/16994_526587719834_1612486515_n.jpg


Nobels ODR-1 (hoe tof hij ook klinkt) gaat er dus even af, misschien dat hij op mijn 'all-in-one' tas gaat met Zoom G3 en Fishman Powerblend voor hybride/piezo-gitaren..

Luke-wannabe
28 oktober 2012, 12:06
Is dat een SD-9?

zoon van Piet
28 oktober 2012, 12:10
De gemene groene optater..

Heerlijk!

MSNL
28 oktober 2012, 20:53
Is dat een SD-9?

Hmmmm, een bluesbreaker en sd-9.
Da's ook de combi die ik gebruik bij mijn fender amps.
Ik gebruik dan de Analogman KoT ipv de bluesbreaker, maar dat is ook een kopie van de blues breaker.
Heerlijke combi....


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nitefly7
28 oktober 2012, 23:56
Is dat een SD-9?

Yesjes, misschien wel het vaakst verkochte/gekochte pedaal in m'n bescheiden collectie en verleden.
Deze was van een 'bekende gitarist' (de Pedaltrain trouwens ook, maar dan een ander), die me verzekerde: "nu nooit meer verkopen ...!"

Nu ik erover nadenk, het is ook op zijn advies dat ik die Blues Breaker serieus ben gaan zoeken (had er natuurlijk wel al over gehoord, als J. Mayer-fanboy...)...

@ZvP
... jazeker!

@MSNL
Wauw, misschien teveel eer voor je, maar goed om te lezen dat ik een prettige combi heb gekozen.
Gebruik je de KOT ná de SD9 of heb je'm ervoor?
Ik heb heel lang proberen te stacken met verschillende drives, waaronder de Zen en de Shiba, maar het kleurde IMHO altijd net wat teveel. De Nobels is al wat beter, en de BB heb ik eerlijk gezegd maar een paar keer achter de SD9 gehad.

Na optreden van Landau in Zoetermeer heb ik besloten om die SD-9 gewoon vooraan te knallen, volumepot van gitaar te gebruiken en alles erachter als een 'extra boost' te gebruiken.
Tot nu toe vind ik dat nog het beste werken, en -hele board bij elkaar- voor een schappelijk bedrag...

Luke-wannabe
29 oktober 2012, 00:09
Ik heb die SD-9 ook gehad, heel kort, maar vond hem als standalone drive niet bruikbaar. Niet heel dynamisch en weinig middengebied ofzo.. Nu heeft een maat van me hem overgekocht, en gebruikt hem om z'n Hook Captain 34 en/of Zvex Box of Rock te boosten (op de manier dat Landau 'm ook gebruikt geloof ik). Dát klinkt echt geweldig daarentegen!

Nitefly7
29 oktober 2012, 07:59
Ik heb die SD-9 ook gehad, heel kort, maar vond hem als standalone drive niet bruikbaar. Niet heel dynamisch en weinig middengebied ofzo.. Nu heeft een maat van me hem overgekocht, en gebruikt hem om z'n Hook Captain 34 en/of Zvex Box of Rock te boosten (op de manier dat Landau 'm ook gebruikt geloof ik). Dát klinkt echt geweldig daarentegen!

dat 1e is ook de reden dat hij zo 'vaak' in/uit is geweest: standalone vond ik 'm erg 'speciaal', en vond het teveel gedoe om de hele tijd met volumepedaal en/of gitaarvolume bij te regelen.
Het valt overigens ook wel mee hoor, ik denk dat ik 1 of 2 keer een Ibanez SD9 had (die piepte en gaf vaak wekkerradio-geluidjes) en nog eens 2 keer de Maxon-versie.
Ook het SD9 'geheim' (toonpot dicht, matige gain en flink volume) was niet altijd even bruikbaar.
En met de Zendrive vond ik het moeilijk om beide karakters op elkaar af te stemmen.

Tegenwoordig past het pedaal wel beter bij me, en vind ik'm zelfs als standalone pedaal heel fijn.
Vanwege luiheid (of persoonlijkheid?) speel ik meestal over cleane versterkers of 'randje' met mijn pedalboard als extra kanalen/boosts.
Het is echter wel prettig om met de Blues Breaker nog een extra smaak te hebben, of een fijne boost voor de SD9..

Het is ook best afhankelijk van versterkers die je gebruikt: thuis speel ik vooral via Amplitube of amp-sims in een Zoom G3 (die erg prima zijn :stop: ) en live speel ik sinds kort op een geleende London City top.
Met een Vox klinkt het volgens mij iets minder stoer..

zoon van Piet
29 oktober 2012, 09:32
De SD-9 is echt voor de happy few, geloof ik...
ik ben happy en ik ben few ;)
Misschien komt het omdat het ding idd moeilijk af te stellen is.

het SD9 'geheim' (toonpot dicht, matige gain en flink volume)
daarmee kom je een eind, maar het komt echt heel precies en is op iedere amp ( of ieder optreden) anders..
Bovendien vind ik m meer geschikt voor fender-pu's dan voor humbuckers/ P90's.
Maar als je het ding eenmaal gewend bent.. Met mijn strat laat ik het ding vrijwel altijd aan staan, ik kan van clean naar goor met de volumeknop.. ik wil niks anders meer. ( en ik heb toch een heel peloton toonaangevende vintage drives en distortions). Stand alone of met z'n broertje TS om hem nog extra op zn flikker te geven.
Vreemd genoeg heb ik nu mijn tweede originele SD naar de Eeuwige Jachtvelden getrapt, terwijl al mijn andere originele 9's gewoon probleemloos werken. mijn TS 9 en SC 9 heb ik nu dertig jaar, ze zien eruit alsof er met ene tank overheen gereden is. Maar ze mankeren niks, terwijl ik dus twee brakke SD's heb..?

LordRiffenstein
30 oktober 2012, 08:47
De SD-9 is echt voor de happy few, geloof ik...
ik ben happy en ik ben few ;)
Misschien komt het omdat het ding idd moeilijk af te stellen is.

:cheerup::rockon:

Grote SD9-fan, heb een Analogman modded versie en die is iets makkelijker in te stellen iets breder te gebruiken. Maar het blijft een geweldig pedaal, zowel met een boost er voor als er achter, dus doe ik beiden :)

MSNL
30 oktober 2012, 14:55
Gebruik je de KOT ná de SD9 of heb je'm ervoor?
Ik heb heel lang proberen te stacken met verschillende drives, waaronder de Zen en de Shiba, maar het kleurde IMHO altijd net wat teveel. De Nobels is al wat beter, en de BB heb ik eerlijk gezegd maar een paar keer achter de SD9 gehad.


Ik gebruik de SD9 voor de KOT, de KOT staat ingesteld op een lichte oversturing en de SD9 wordt gebruikt als boost voor de KOT


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bryanvdst
30 oktober 2012, 18:13
De mijne!
http://oi50.tinypic.com/25un0gy.jpg

Maar wel nog ruimte over...what to do?

Buzzel
30 oktober 2012, 18:39
Wahwah ;) kjlkjlkjlkk

skanky
31 oktober 2012, 16:23
Mijn bass pedalboard. Morgen krijg ik de laatste connectors binnen voor de patchkabels.

http://img.tapatalk.com/d/12/10/31/e8ade3ed.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Luke-wannabe
31 oktober 2012, 16:31
Shit, nou heb ik weer gas voor een SD-9...

@ Skanky: Waarom 2 octavers?

skanky
31 oktober 2012, 16:56
Shit, nou heb ik weer gas voor een SD-9...

@ Skanky: Waarom 2 octavers?

Ik heb 3 parallelle loops.
1= octaver 1, big muff, phaser
2= clean met de MXR boost
3= LS2 (chain A: Octaver 2, boss odb) (chain B: digitech synth wah)
De delay staat op het totaal.

De octavers staan dus in verschillende loops en kan ik ze naast elkaar gebruiken met verschillende settings.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Cageman
31 oktober 2012, 18:24
Ik heb 3 parallelle loops.
1= octaver 1, big muff, phaser
2= clean met de MXR boost
3= LS2 (chain A: Octaver 2, boss odb) (chain B: digitech synth wah)
De delay staat op het totaal.

De octavers staan dus in verschillende loops en kan ik ze naast elkaar gebruiken met verschillende settings.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

2 octavers tegelijk gebruiken lijkt mij best vet klinken. Heb je daar toevallig opnames/sampletjes van?

skanky
31 oktober 2012, 18:47
Nog niet, als mn plank af is zal ik wat samples maken.

rampage
31 oktober 2012, 19:10
http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,26,file=19176

Dit is nu zowaar al een paar maanden mijn ongewijzigde setup.. kijken hoe lang dat nog zo blijft :soinnocent:

/edit: Dat lieg ik trouwens, ik heb inmiddels een CAE wah in plaats van mijn oude JH Crybaby :)

Mr. Dynamite
31 oktober 2012, 19:11
Strak setje!

groovieguitarguus
1 november 2012, 00:36
@Rampage.... Mooie set....

Fijne versterkers ook die Egnators.... TimeLine ook super tof.
Zelf merk ik dat ik toch voornamelijk de Tape en Digitale delays gebruik....

Bryanvdst
1 november 2012, 10:13
Vraagje, weet niet of dit het juiste topic is... Maar waar koopt men van die plakbare mounts voor onder je pedaltrain om alle kabels bij elkaar te houden (en, hoe heten ze überhaupt in het Nederlands)?

showband
1 november 2012, 10:23
http://nl.farnell.com/pro-power-formerly-from-voltrex/vrth-05a/cable-tie-holder-nylon-6-6/dp/1726146

"cable stud" hoor ik het meest gebruiken.

HaroldA
1 november 2012, 10:25
Vraagje, weet niet of dit het juiste topic is... Maar waar koopt men van die plakbare mounts voor onder je pedaltrain om alle kabels bij elkaar te houden (en, hoe heten ze überhaupt in het Nederlands)?

"Kleefsokkel" :ok:

http://business.conrad.nl/medias/global/ce/5000_5999/5400/5450/5450/545026_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/541784/

jaywalker
1 november 2012, 10:27
hulde, die zocht ik

Bryanvdst
1 november 2012, 10:41
Thanks, super! Binnenkort maar eens aanschaffen om die wirwar van kabels bij elkaar te houden :)

Luke-wannabe
2 november 2012, 00:40
http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,26,file=19176

Dit is nu zowaar al een paar maanden mijn ongewijzigde setup.. kijken hoe lang dat nog zo blijft :soinnocent:

/edit: Dat lieg ik trouwens, ik heb inmiddels een CAE wah in plaats van mijn oude JH Crybaby :)
Wat is dat voor Stratje? Ik wil ook nog een keer een zwarte 60's style Strat. Ziet er geweldig uit! Zo chique!

zoon van Piet
2 november 2012, 12:48
Zwarte strat.. een preset die 'gilmou(r)'heet.. het geeft een duidelijke indicatie ;)
(ik krijg opeens zin om dark side of the moon op te zetten..)

Luke-wannabe
2 november 2012, 13:31
Gimour speelt weliswaar op een maple toets Strat, maar ik zie waar je heen wilt ;)

lindstrom
2 november 2012, 14:42
http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,26,file=19176

Dit is nu zowaar al een paar maanden mijn ongewijzigde setup.. kijken hoe lang dat nog zo blijft :soinnocent:

/edit: Dat lieg ik trouwens, ik heb inmiddels een CAE wah in plaats van mijn oude JH Crybaby :)

Die pork Loin!! ik beneid je daarom!! die wil ik ook nog best wel heel erg graag hebben voor de meer bluesy dingetjes.

rampage
2 november 2012, 18:29
Wat is dat voor Stratje? Ik wil ook nog een keer een zwarte 60's style Strat. Ziet er geweldig uit! Zo chique!

Het is een John Mayer Black1 Stratocaster, 1 van 3 in Nederland geloof ik, nummer 6 van 500 in elk geval. Echt een hele bijzondere strat! :)

Die Gilmour verwijzing is puur toeval hoor, dat is mijn Another Brick In The Wall presetje voor mijn coverband. ;)

Luke-wannabe
2 november 2012, 19:24
Ik had al zo'n idee!! Prachtige gitaar!

groovieguitarguus
3 november 2012, 10:38
http://www.gitaar.net/forum/index.php?file,26,file=19176

Dit is nu zowaar al een paar maanden mijn ongewijzigde setup.. kijken hoe lang dat nog zo blijft :soinnocent:

/edit: Dat lieg ik trouwens, ik heb inmiddels een CAE wah in plaats van mijn oude JH Crybaby :)

Mooie set!!! Heb je die Egnator al langere tijd? Wat is je bevinding? Heb je hiervoor andere versterkers gehad?
EL34 of 6L6 buizen?

Brewskie
3 november 2012, 23:13
Het is een John Mayer Black1 Stratocaster, 1 van 3 in Nederland geloof ik, nummer 6 van 500 in elk geval. Echt een hele bijzondere strat! :)

Bijzonder ding inderdaad. Ik dacht wel te zien dat er gouden hardware op zit.

rhcp_schipper
4 november 2012, 18:40
Pedalboard update. Ben van de solderless pluggen van lava afgestapt, was er wel klaar mee. Nu de Hicon pluggen, met de lava mini elc kabel. Ben erg te spreken over het resultaat. Zowel optisch als ook geluidstechnisch.

http://img.tapatalk.com/d/12/11/05/duratyne.jpg

joh@ndederde
4 november 2012, 21:44
Pedalboard update. Ben van de solderless pluggen van lava afgestapt, was er wel klaar mee. Nu de Hicon pluggen, met de lava mini elc kabel. Ben erg te spreken over het resultaat. Zowel optisch als ook geluidstechnisch.

http://img.tapatalk.com/d/12/11/05/duratyne.jpg

Ik wist niet dat Apple ook effect pedalen maakt. Effecten software oke, maar hardware? XD

rhcp_schipper
4 november 2012, 22:01
Ik wist niet dat Apple ook effect pedalen maakt. Effecten software oke, maar hardware? XD

Had nog een sticker en een onbewerkt pedaal! 1+1=2 :)

joh@ndederde
4 november 2012, 22:06
Had nog een sticker en een onbewerkt pedaal! 1+1=2 :)

True. Mooi pedalboard verder, strak en niet te veel pedalen. Wat is dat pedaal boven je wah/volume pedal?

rhcp_schipper
4 november 2012, 22:54
True. Mooi pedalboard verder, strak en niet te veel pedalen. Wat is dat pedaal boven je wah/volume pedal?

Een channelswitcher voor mijn Labseries L5. Deze amp heeft 2 kanalen, maar niet de functie om te switchen. Daarom de oplossing met een simpele A/B box.

SaferSephy
6 november 2012, 16:03
Na al veel te lang met een lullig tasje rond te hebben gelopen waar snoeren en pedalen los in werden gegooid, ook maar eens besloten om ze netjes te gaan plaatsen op een board:

PedalTrain PT1
Carl Martin Pro Power Voedingsblok
LavaCable Pedalboard kit

voor aanvang alvast eens kijken hoe het allemaal het beste geplaatst kan worden:

http://i1302.photobucket.com/albums/ag137/Tijs_van_der_Velden/IMG_0260.jpg

Daarna voedingsblok geplaatst, ontvet en velcro op het board geplaatst. De plaatsing hieronder is ook definitief. Vanavond kabels knippen (ik wil zo min mogelijk kabel gebruiken en/of zien), pedalen ontvetten, velcro op pedalen plakken en alle voedingssnoertjes wegwerken:

http://i1302.photobucket.com/albums/ag137/Tijs_van_der_Velden/IMG_0264.jpg

Zodra ie klaar is zal ik ff nieuwe foto plaatsen, tot nu toe erg onder de indruk van deze spullen!

rhcp_schipper
6 november 2012, 16:42
Na al veel te lang met een lullig tasje rond te hebben gelopen waar snoeren en pedalen los in werden gegooid, ook maar eens besloten om ze netjes te gaan plaatsen op een board:

PedalTrain PT1
Carl Martin Pro Power Voedingsblok
LavaCable Pedalboard kit

voor aanvang alvast eens kijken hoe het allemaal het beste geplaatst kan worden:

http://i1302.photobucket.com/albums/ag137/Tijs_van_der_Velden/IMG_0260.jpg

Daarna voedingsblok geplaatst, ontvet en velcro op het board geplaatst. De plaatsing hieronder is ook definitief. Vanavond kabels knippen (ik wil zo min mogelijk kabel gebruiken en/of zien), pedalen ontvetten, velcro op pedalen plakken en alle voedingssnoertjes wegwerken:

http://i1302.photobucket.com/albums/ag137/Tijs_van_der_Velden/IMG_0264.jpg

Zodra ie klaar is zal ik ff nieuwe foto plaatsen, tot nu toe erg onder de indruk van deze spullen!


Ziet er veelbelovend uit! Leuke keuze aan pedalen. Gebruik je 2 wah's?

SaferSephy
6 november 2012, 16:43
Ziet er veelbelovend uit! Leuke keuze aan pedalen. Gebruik je 2 wah's?

Nee, die Fulltone is een MDV-2, een Univibe dus :)

rhcp_schipper
6 november 2012, 16:54
Nee, die Fulltone is een MDV-2, een Univibe dus :)

Cool! :) :)

Henri H
6 november 2012, 17:37
Die voeding is interessant, want goedkoop, 2 x 350 mA. :cheerup:

FrankC
6 november 2012, 21:03
Rh, hoe is je signaalketen? Ik heb bijna dezelfde effecten geinig.

N.D.
8 november 2012, 16:46
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/Pedaaltjes.jpg

De Pulsar en Space Echo zijn nieuw. Daarvoor had ik als delay een T-Rex Reptile 2.
Dit is wat ik in m'n band gebruik. ik heb nog een 2e plank (Pedaltrain II) met wat extra delays en drives erop voor als ik opneem of synth oid door de pedaaltjes haal. Maar die is eigenlijk veels te groot, dus als iemand een II tegen een I wilt ruilen :D

Bassa
8 november 2012, 21:31
Heb ik zomaar eventjes met een internet wedstrijd gewonnen :soinnocent:
Tis een skb footnote. Met ingebouwde voeding ding(?) (idee van t-rex fualtank etc), ingebouwde mini versterker met 6 inch eminence speaker, en kabeltester(kan ik iemand mij vertellen wat die ''cable tester'' precies inhoud)
http://i1308.photobucket.com/albums/s601/baslammers/IMAG01481.jpg
ik heb alleen nog geen pedalen alleen maar een footswitch :seriousf:

Cageman
8 november 2012, 23:00
Heb ik zomaar eventjes met een internet wedstrijd gewonnen :soinnocent:
Tis een skb footnote. Met ingebouwde voeding ding(?) (idee van t-rex fualtank etc), ingebouwde mini versterker met 6 inch eminence speaker, en kabeltester(kan ik iemand mij vertellen wat die ''cable tester'' precies inhoud)
http://i1308.photobucket.com/albums/s601/baslammers/IMAG01481.jpg
ik heb alleen nog geen pedalen alleen maar een footswitch :seriousf:

Ha! Cool ding zeg! Geluksvogel:soul: Met kabeltester kun je controleren of kabels nog werken. Hij controleert gewoon of er signaal doorkomt als je beide kanten van een kabel erin steekt.

titzenpitzer
8 november 2012, 23:16
Oh iemand met dezelfde coil cable als ik! :cheerup:

XTZ
9 november 2012, 23:35
http://img525.imageshack.us/img525/8765/pedalboardj.jpg

Hopla, erg blij met mn geüpdate plank!

rhcp_schipper
10 november 2012, 10:54
http://img525.imageshack.us/img525/8765/pedalboardj.jpg

Hopla, erg blij met mn geüpdate plank!

Ziet er erg gelikt uit! Nice hoor.

yhcmarc
10 november 2012, 13:27
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/222494_467307876646145_406890561_n.jpg

Fuhgawz
10 november 2012, 13:59
Twee Turbo Ratten? Dat zie je niet vaak! Waarom heb je er twee en hoe vind je de Turbo tov de 'gewone' Rat?

yhcmarc
10 november 2012, 14:06
Heb er een in boost / lichte drive stand staan en een met behoorlijk wat distortion. Vind de turbo rat wat ruiger en smeriger dan de normale rat in de wat extremere standen en hij is qua filter iets relaxter met mijn stemming, B / dropped A met een jazzmaster.

Gearjunkie
10 november 2012, 15:03
http://i99.photobucket.com/albums/l303/nielsd/Pedaaltjes.jpg

De Pulsar en Space Echo zijn nieuw. Daarvoor had ik als delay een T-Rex Reptile 2.
Dit is wat ik in m'n band gebruik. ik heb nog een 2e plank (Pedaltrain II) met wat extra delays en drives erop voor als ik opneem of synth oid door de pedaaltjes haal. Maar die is eigenlijk veels te groot, dus als iemand een II tegen een I wilt ruilen :D

Kan je het een beetje vinden met de Space Echo?? Ik heb er ook een op mijn bordje, bij mij is het echt noodzakelijk dat het ding een eigen voeding heeft.... :(

becat
10 november 2012, 20:51
Mijn oude board is te klein voor de spullen die er op moeten omdat ik naar een vox ac15 ben gegaan. Voor nu heb ik een boss rv-5 en een boss pn-2 van de plank gehaald en de aby en de footswitch voor reverb/tremolo te schakelen op de versterker er bij op gefreubeld. Past voor geen meter maar voor nu moet het maar even zo.

Ik heb een DAP Showmaster 48 in bestelling en zodra deze binnen is ga ik die mooi opbouwen. Ik zal mijn bouwproces gaan documenteren in een topic hier op't forum.

De tijdelijke situatie ziet er zo uit:

http://becat.blogdns.net/fotos/tijdelijk_pedalboard.jpg

Als de showmaster klaar is zullen er ongetijfeld nog wel een paar pedaaltjes bij komen ben ik bang :)

Henri H
16 november 2012, 14:02
Tijdens de demo-opname:

https://lh6.googleusercontent.com/-p2mvYsBaoGw/UGn9sUOjb7I/AAAAAAAAAH0/biA61IRJ_Jo/s720/IMG_0502.JPG

De Timeline stond in de FX loop van mijn Mesa Boogie Stiletto.
Normaal heb ik alles voor mijn Marshall 2204 staan, klinkt misschien nog wel beter.....

N.D.
16 november 2012, 14:10
Kan je het een beetje vinden met de Space Echo?? Ik heb er ook een op mijn bordje, bij mij is het echt noodzakelijk dat het ding een eigen voeding heeft.... :(

Neuh, eigenlijk nergens last van. Alles (met uitzondering van de Vibe, omdat 'ie een hoger voltage nodig heeft) wordt gevoed met 1 adapter + daisy chain. Wil nog wel een keer een goede voeding, ook omdat 't nogal een gedoe is met kabeltjes nu.

Ik had juist met m'n andere delays (Memory Boy Deluxe en T-Rex Reptile 2) af en toe gedoe in combinatie met de Stone Deaf PDF-1 (http://www.stonedeaffx.com/store.html#!/~/product/category=765154&id=3179314) (staat nu even niet meer op m'n bordje). Dan hoorde je klikjes door de tap-tempo ledjes.

Mr. Dynamite
17 november 2012, 18:09
https://lh6.googleusercontent.com/-p2mvYsBaoGw/UGn9sUOjb7I/AAAAAAAAAH0/biA61IRJ_Jo/s720/IMG_0502.JPG

De Timeline stond in de FX loop van mijn Mesa Boogie Stiletto.
Normaal heb ik alles voor mijn Marshall 2204 staan, klinkt misschien nog wel beter.....

Leuk boardje henri :ok: Voor de 2204, heb je er dan geen last van dat je delays "in de weg" zitten?
Als ik mn bluesbreaker echt over zn nek jaag dan heb ik hier wel last mee, beetje rauw randje is wel te doen.

Henri H
17 november 2012, 18:20
Dank je Wander(?), als ik veel delay gebruik, draai ik m'n gitaarvolume omlaag zodat ik een "cleanisch" geluidje heb, en dan vind ik het erg lekker klinken.
Soms gebruik ik voor leadpartijen (veel gain) een wat subtielere delay, en dat klinkt ook prima.
Ik dacht dat het voor de demo misschien beter zou zijn om de FX loop van de Mesa te gebruiken, maar ik denk dat ik in het vervolg gewoon de Marshall hiervoor ga gebruiken.

HaroldA
17 november 2012, 18:54
Ik dacht dat het voor de demo misschien beter zou zijn om de FX loop van de Mesa te gebruiken, maar ik denk dat ik in het vervolg gewoon de Marshall hiervoor ga gebruiken.

:ok: .

FruscianteFan
19 november 2012, 17:30
Plank is op zich niet veranderd, maar gister had ik veel last van ruis en mn tuner veroorzaakte een gekke brom/kraak (alsof de LEDjes net iets teveel stroom trokken ofzo).

Net de hele boel opnieuw aangelegd, nadat ik overigens een zoektocht ben gestart naar een echte voeding (T-Rex Fuel Tank Jr lijkt me wel wat). Los van dat ik bang ben dat de adapter van mijn Moog aan vervanging toe is, is de boel nu ineens muisstil. Zo stil dat het lijkt of er iets mis is :D

scabiosa
20 november 2012, 12:40
bij deze m'n zelfgemaakte bordje
de 2 subdecay's zijn nieuw en heerlijk om maffe geluidjes mee te maken... I like!
http://farm9.staticflickr.com/8060/8202952610_cebe229c30_b.jpg

peter_heijnen
20 november 2012, 13:11
(T-Rex Fuel Tank Jr lijkt me wel wat).
Is een hele goede voeding maar je hebt ermee wel de beperking van enkel 9/18v, stel dat je later eens 12v nodig hebt? Heb je de t-rex chameleon en die carl martin voeding ook al eens gechecked?

rocker_71
20 november 2012, 16:35
Is een hele goede voeding maar je hebt ermee wel de beperking van enkel 9/18v, stel dat je later eens 12v nodig hebt? Heb je de t-rex chameleon en die carl martin voeding ook al eens gechecked?

Prima ding!!! Ik heb hem ook. Alleen die hele felle blauwe LED is irritant. =[

Trouwens: de Trex Mudhoney zie ik vaak voorbij komen. :rockon:
(heb hem zelf ook, maar staat momenteel niet op mijn board)

FruscianteFan
20 november 2012, 17:15
Is een hele goede voeding maar je hebt ermee wel de beperking van enkel 9/18v, stel dat je later eens 12v nodig hebt? Heb je de t-rex chameleon en die carl martin voeding ook al eens gechecked?
Het lijkt nu niet meer nodig te zijn, maar het lijkt me sowieso erg lastig om een stekkerdoos op mijn plank helemaal te elimineren. Carl Martin ook gezien maar die is erg groot (en volgens mij niet individueel geïsoleerd?). Wat de Chameleon betreft: ik ben niet van plan €57 (!) extra uit te geven voor het geval ik over een tijdje misschien meer dan 9v nodig heb.

Maar vooralsnog lijkt het dus niet nodig te zijn. Het is vooral de One Spot die snel stoort, maar als ik er alleen de DD7 mee voedt is er niks aan de hand. En ja, als ik opnieuw zou beginnen zou ik wel een voeding nemen, maar nu heb ik dit en het werkt op zich prima :)

HaroldA
20 november 2012, 17:25
Is een hele goede voeding maar je hebt ermee wel de beperking van enkel 9/18v, stel dat je later eens 12v nodig hebt?

Ik heb helaas 12v DC op mijn Cioks DC8. Ik had liever een extra 9v gehad.

titzenpitzer
20 november 2012, 17:29
Die noisebox leek me zo'n pedaal waar je echt niets mee kan aanvangen; lukt het je goed?

scabiosa
20 november 2012, 18:18
Die noisebox leek me zo'n pedaal waar je echt niets mee kan aanvangen; lukt het je goed?

haha, wel, het is zo'n pedaal waar je maar 1 iets mee kan aanvangen, en dat is complete freaked out chaos! het klinkt vet en waanzinnig en dat kan soms wel eens tof zijn.
zeker niet aan te raden als standaard fuzz! ;-)
ik heb het gekocht aan een zeer aantrekkelijke prijs. als je het nieuw koopt lijkt het me wel wat duur voor wat het maar kan...

LordRiffenstein
21 november 2012, 08:50
bij deze m'n zelfgemaakte bordje
de 2 subdecay's zijn nieuw en heerlijk om maffe geluidjes mee te maken... I like!
http://farm9.staticflickr.com/8060/8202952610_cebe229c30_b.jpg

Het zal wel aan mij liggen maar een klein fortuin aan pedalen en dan van die gekleurde kutkabels gebruiken.... In elk geval wel een paar 'aparte' pedalen er tussen.

Mr. Dynamite
21 november 2012, 16:22
Na aanleiding van een ander topic ook maar een foto van m'n huidige board geschoten:

https://lh3.googleusercontent.com/-3hB68k_fUWs/UKzvmjuGnJI/AAAAAAAAAz8/RzZV0xwitrQ/s1205/21-11-12.JPG
Blue invasion! :D


Speel nu krap 2 jaar met dit board en bevalt prima, maar ben stiekem wel aan het kijken voor een nieuwe.
Ietsje breder zodat ik net wat meer kwijt kan, komt een volume fuzz en booster bij. Deze is alleen wel lekker compact zo..

FruscianteFan
21 november 2012, 16:32
One Spots zijn klote. Gister in een studio gejamd. Inmiddels voedt de One Spot nog maar één pedaal (de DD7) en zelfs dat doet-ie niet goed. Kreeg daar echt een irritante brom. Maar gelukkig had ik de DD7 niet zo hard nodig

Heynis
21 november 2012, 19:35
Ik heb met behulp van een hamer voorkomen dat ik ooit nog per ongeluk m'n One Spot gebruik...

Ben inmiddels terug naar de Boss PSA-230 die ik daarvoor gebruikte, die geeft nooit herrie.

scabiosa
22 november 2012, 08:00
Het zal wel aan mij liggen maar een klein fortuin aan pedalen en dan van die gekleurde kutkabels gebruiken.... In elk geval wel een paar 'aparte' pedalen er tussen.

het geld was op.... en de vette sound is er, mét gekleurde kutkabeltjes!
ow yeah
;-)

humbucker
22 november 2012, 09:36
One Spots zijn klote. Gister in een studio gejamd. Inmiddels voedt de One Spot nog maar één pedaal (de DD7) en zelfs dat doet-ie niet goed. Kreeg daar echt een irritante brom. Maar gelukkig had ik de DD7 niet zo hard nodig


Ik heb met behulp van een hamer voorkomen dat ik ooit nog per ongeluk m'n One Spot gebruik...

Ben inmiddels terug naar de Boss PSA-230 die ik daarvoor gebruikte, die geeft nooit herrie.

Hmmmm, ik voed een wah, tu2, sweet honey, ocd, fuzzface, memory boy en epbooster met 1 onespot.

Geen ruis, brom, storing what so ever. En alles hangt voor de amp. :)

peter_heijnen
22 november 2012, 09:52
One Spots zijn klote. Gister in een studio gejamd. Inmiddels voedt de One Spot nog maar één pedaal (de DD7) en zelfs dat doet-ie niet goed. Kreeg daar echt een irritante brom. Maar gelukkig had ik de DD7 niet zo hard nodig
Ja, zolang de onespot werkt is het prima, maar als ie wel problemen oplevert kun je hem maar beter meteen dumpen.

Ik heb nu al een paar jaar de trex junior en sindsdien nooit meer problemen. En btw, die carl martin heeft wel geisoleerde outs.

peter_heijnen
22 november 2012, 09:53
Ik heb helaas 12v DC op mijn Cioks DC8. Ik had liever een extra 9v gehad.
Nog maar een dc8? :)

Je kunt toch best een output chainen?

HaroldA
22 november 2012, 10:00
Nog maar een dc8? :)

Je kunt toch best een output chainen?

Dat kan zeker, maar die 12v aansluitingen heb ik niets aan en ben zelfs bang dat ik per ongeluk er iets in stop.

FruscianteFan
22 november 2012, 10:41
Ja, zolang de onespot werkt is het prima, maar als ie wel problemen oplevert kun je hem maar beter meteen dumpen.

Ik heb nu al een paar jaar de trex junior en sindsdien nooit meer problemen. En btw, die carl martin heeft wel geisoleerde outs.
Dan was de CM vooral lomp groot.

Maar goed: als de one spot gewoon klote is, kan ik beter voor 20 euro nog zo'n stagg adapter kopen die prima werkt.

peter_heijnen
23 november 2012, 10:00
Maar goed: als de one spot gewoon klote is, kan ik beter voor 20 euro nog zo'n stagg adapter kopen die prima werkt.
De meeste problemen hier met de onespot ontstaan door het hangen van meerdere pedalen aan die ene output. Het enige verschil met de stagg zal zijn dat dat geen geschakelde voeding is (toch?). Ik weet niet of je daarmee je probleem oplost.

Ik had laatst bijv een kleine 50hz brom met de fueltank jr nadat ik een van de iso outputs had gechained omdat ik met pedalen naast mijn plankje wilde klooien. Dus als je de output van die stagg gaat splitten kun je net zo goed met het probleem blijven zitten.

FruscianteFan
23 november 2012, 13:01
De One Spot gaf in die studio een enorme brom terwijl ik er maar één pedaal op had. Toen ik hem uit de keten haalde, was alles weer goed.

Gister op het punt gestaan een Fuel Tank te kopen, maar toen bleek dat mijn Moogerfooger 200 of zelfs 300 mA trekt, afhankelijk van welke bron je gelooft.

Dus maar gewoon een adapter gekocht van €16. Hij voedt zowaar de DD7 én de Memory Boy, dat scheelt weer. Heb nu dus een Boss PSA voor de meeste pedalen, Stagg voor DD7 en Memory Boy, Stagg voor Holy Grail en de Moog op zijn eigen adapter.

Rooker
23 november 2012, 13:44
Zegt volgens mij niet altijd wat. De line6 dl4 trekt volgens de manual 1000 ma maar voodoo lab beweert dat hun pedalpower plus het pedaal goed voed terwijl die maar 400 ma levert

becat
25 november 2012, 16:02
Hier is m'n nieuwe pedalboard. Bouwverslag is hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158003-Bouwverslag-pedalboard-in-showmaster-case) te lezen.

http://becat.blogdns.net/fotos/Pedalboard/pbp4_-12.jpg

http://becat.blogdns.net/fotos/Pedalboard/pedalboard_final_1.jpg

http://becat.blogdns.net/fotos/Pedalboard/pedalboard_final_2.jpg

soundforge
26 november 2012, 15:43
Hoi Luitjes allemaal, ik vind dit wel een geweldige mooi "tover-koffer" hoor, het is wel mijn merk, vooral die stereo-chorus een prima ruisvrij ding.

Ps; ik zie er wel geen stereo chorus tussen zitten, maar toch.........

Groetjes !!!!!!!




OK, niet helemaal zelf gemaakt en ook nog eens gevuld met niet jullie favoriete merk. Maar het werkt wel als een trein. Maar toch wel vrij compleet voor elk wat wil.

http://img853.imageshack.us/img853/9820/1000958.jpg (http://img853.imageshack.us/i/1000958.jpg/)

Nitefly7
28 november 2012, 23:09
Het plankje voor de Sinterklaas-sessie van vandaag:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/2012-11-28153817.jpg

De K's 90 gaat er af en wordt er waarschijnlijk naast gezet als een soort 'fake wah' (als mijn Vox te zwaar is om mee te slepen), en op de plek van die MXR komt de Boss FZ-5 die ik vandaag heb gekregen.

Tot nu toe een fantastisch grappige Fuzz, met bruikbare Fuzzface en Octavia geluiden..

peter_heijnen
29 november 2012, 09:14
http://becat.blogdns.net/fotos/Pedalboard/pedalboard_final_2.jpg
Geweldige foto! :)

Alleen de twee stekkers in het stopcontact, die moeten van plaats verwisselen dan hoeft de bovenste niet meer op zijn kop.;)

dml
29 november 2012, 09:32
Hier is m'n nieuwe pedalboard. Bouwverslag is hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?158003-Bouwverslag-pedalboard-in-showmaster-case) te lezen.

http://becat.blogdns.net/fotos/Pedalboard/pbp4_-12.jpg



Zo'n rode, verlichte aan/uitknop nodigt wel uit om het zaakje in één keer uit te zetten, als je board vooraan het podium ligt.

Fragedallic
29 november 2012, 10:23
Zo'n rode, verlichte aan/uitknop nodigt wel uit om het zaakje in één keer uit te zetten, als je board vooraan het podium ligt.

ik vraag me werkelijk af in wat voor plekken jullie spelen. zelfde gepeupel met het knoeien van bier bij stekkerblokken. spelen jullie allemaal OP de bar ?
uiteraard ben ik een mede eigenaar van zo'n aan en uit knop bovenop en in de praktijk blijft iedereen er met z'n fikken vanaf. ik kan mij voorstellen dat het eerder voorkomt dat je zelf perongeluk op de knop zou staan of je eigen bier of ander natje over je board knoeit.
Hebben jullie daar echt slechte ervaringen mee?

ontopic: Becat, puik bordje! :)

dml
29 november 2012, 12:15
ik vraag me werkelijk af in wat voor plekken jullie spelen. zelfde gepeupel met het knoeien van bier bij stekkerblokken. spelen jullie allemaal OP de bar ?
uiteraard ben ik een mede eigenaar van zo'n aan en uit knop bovenop en in de praktijk blijft iedereen er met z'n fikken vanaf. ik kan mij voorstellen dat het eerder voorkomt dat je zelf perongeluk op de knop zou staan of je eigen bier of ander natje over je board knoeit.
Hebben jullie daar echt slechte ervaringen mee?

ontopic: Becat, puik bordje! :)

O.a. in feesttenten. Soms zijn er tenten bij die bij het podium geen dranghekken hebben staan, dan staat het publiek in ieder geval op je schoenen te kijken. Zijn altijd weer een paar leukertjes die doen alsof ze even op je switches drukken. Meestal laat ik ze dat één keer doen (op het goede moment), dan is het meteen ook klaar. Maar zo'n aan/uitknop.......
En ja, er wordt regelmatig met bier gegooid en er komt dan ook nog wel eens wat onze kant op. Heb m'n Shortboard al een paar keer helemaal gedemonteerd om de switches goed schoon te maken omdat ze plakten vanwege het bier. Moet er niet aan denken om op die plek 230V te hebben.

D3nnis
29 november 2012, 12:17
ik kan mij voorstellen dat het eerder voorkomt dat je zelf perongeluk op de knop zou staan of je eigen bier of ander natje over je board knoeit.
Hebben jullie daar echt slechte ervaringen mee?


Ja, bijvoorbeeld mensen dansend in je pedalenplank, volle halve-liters bekers in zijn geheel omgekieperd op/in je pedalenplank, und so weiter.
Verder nooit schade gehad, behalve een kapotte wah switch (en die is nota bene bedoeld om op te trappen).

FruscianteFan
29 november 2012, 12:39
Ja ik krijg die opmerking ook elke keer weer. Ik maak er dan ook wel een gewoonte van om mijn vrije stopcontact(en) af te plakken.

Maar, mensen in het publiek die aan je pedalen gaan zitten?! Vind ik wel erg respectloos, en heb dat gelukkig nog niet meegemaakt. Dan zou ik de aan/uitknop trouwens nog niet eens de grootste ramp vinden, is gewoon een kwestie van de boel weer aanzetten. En die lolbroek laten verwijderen.

nusti
29 november 2012, 13:20
Mijn eerste poging om een fatsoenlijke pedalenplank te maken. Ik gebruik een accucase scenesetter 48 koffer. Qua afmetingen is deze hetzelfde als de DAP showmaster 48 met een paar kleine verschillen. De accucase heeft geen schuine zijranden en niet het extra klepje aan de achterkant. Bij de accucase zitten de vlinders van de sloten niet aan de deksel.

Ik heb 8 mm mdf gebruikt om de plank te bouwen, de pedalen kunnen dan goed bereikt worden. Over de indeling en met name de bedrading ben ik nog niet echt tevreden. Het werkt in ieder geval en ook nog eens storingsvrij.
Op de verhoging kan ik nog twee pedalen kwijt.
Linksboven heb ik een centrale aansluiting gemaakt voor zowel signaal in en uit als 9v dc.
Het had allemaal wat netter gekund, maar het werkt en dat is voor mij toch het belangrijkste.

http://img.tapatalk.com/d/12/11/29/usu7ejaz.jpg
http://img.tapatalk.com/d/12/11/29/ybevu8ej.jpg

Kim Wilson
29 november 2012, 13:21
Maat 44 op de vingers ("Sorry, had je niet gezien") schrikt denk ik ook wel af. Maar door de regel blijven de mensen er wel af. In het ergste geval kiept er een glas drinken overheen of (in het geval dat je geen podium hebt) hossen ze per ongeluk iets te ver richting de band en staan ze dus per ongeluk op de pedalen. Jammer dan, het is iig wel gezellig, denk ik dan maar.

dml
29 november 2012, 13:36
Maat 44 op de vingers ("Sorry, had je niet gezien") schrikt denk ik ook wel af. Maar door de regel blijven de mensen er wel af. In het ergste geval kiept er een glas drinken overheen of (in het geval dat je geen podium hebt) hossen ze per ongeluk iets te ver richting de band en staan ze dus per ongeluk op de pedalen. Jammer dan, het is iig wel gezellig, denk ik dan maar.

Precies, daar gaat het wat mij betreft ook om. Je weet van tevoren dat het kan gebeuren, of men nou wel of geen respect heeft laat ik dan even in het midden. Het publiek zal het worst wezen of jouw board 3K kost en of je met een PRS op het podium staat. Gewoon lekker bier incasseren, niet huilen en de volgende dag de boel schoonmaken.

TimS
29 november 2012, 13:41
Je kunt wel verwachten dat er wat spetters bier over je spullen geen gaan, maar soms loopt het wel een beetje uit de hand. Ik heb al een keer een glas bier over een delay gehad die het daarna niet meer deed. Laatst pakte ik na een optreden de tas van mijn pedaltrain en toen had er blijkbaar iemand een halve liter overheen gegooid, dat ding was helemaal doorweekt. Het is natuurlijk een risico van spelen in een kroeg, maar dat maakt het nog niet minder asociaal.

FruscianteFan
29 november 2012, 13:43
Precies, daar gaat het wat mij betreft ook om. Je weet van tevoren dat het kan gebeuren, of men nou wel of geen respect heeft laat ik dan even in het midden. Het publiek zal het worst wezen of jouw board 3K kost en of je met een PRS op het podium staat. Gewoon lekker bier incasseren, niet huilen en de volgende dag de boel schoonmaken.
Er kan zoveel gebeuren. Je kunt ook op de terugweg na een optreden een ongeluk krijgen, maar daarom blijf ik ook niet thuis. Het gaat erom wat realistisch is. En het enige probleem wat ik heb gehad met drank op m'n pedalen was mijn eigen schuld - ik vervoer mijn pedalen in een sporttas en had er een blikje energy-drink bij gedaan.

HaroldA
29 november 2012, 13:44
maar dat maakt het nog niet minder asociaal.

Dat, of gewoon een onbedoeld ongelukje. Laatst een aantal minuten met m'n POG aan gespeeld omdat iemand een duw van achteren kreeg en met z'n handen op mijn pedalen zichzelf tegen moest houden.

Risico van het vak.

dml
29 november 2012, 13:53
Je kunt wel verwachten dat er wat spetters bier over je spullen geen gaan, maar soms loopt het wel een beetje uit de hand. Ik heb al een keer een glas bier over een delay gehad die het daarna niet meer deed. Laatst pakte ik na een optreden de tas van mijn pedaltrain en toen had er blijkbaar iemand een halve liter overheen gegooid, dat ding was helemaal doorweekt. Het is natuurlijk een risico van spelen in een kroeg, maar dat maakt het nog niet minder asociaal.

Ik vind het juist wel gaaf als het een beetje uit de hand loopt. Dat risico loop je niet alleen in een kroeg.

Kim Wilson
29 november 2012, 14:05
Je moet het risico wel een beetje incalculeren natuurlijk. Dat wil zeggen, zoveel mogelijk de boel beschermen. Als het even kan je pedalen wat meer aan de zijkant leggen (die hoeven niet bij iedereen midden vooraan te liggen, als je erbij kunt, is het goed. Of je moet tijdens zingen schakelen, dan is het niet anders), een extra stukkie ducktape over kwetsbare schakelaars of 220V-punten, dat soort dingen. En als het al te veel uit de hand gaat lopen, kun je die hossende figuur met een volle pul bier er ook even attent op maken dat er dure apparatuur ligt. Werkt ook prima. Het is geen kwestie van interesse, maar onwetendheid.

FruscianteFan
29 november 2012, 15:00
Sowieso heb ik zelf niet vaak de luxe dat ik mijn plank op het podium kan laten liggen voor of na een optreden.

Overigens, iets anders: laatst had ik een optreden waarbij een andere gitarist op mijn versterker speelde. In eerste instantie vroeg hij om 'clean' geluid, maar mijn Ampeg bleek veel te clean - hij bedoelde eigenlijk een milde overdrive. En wat galm. Dus ik zeg, dan laat ik na ons optreden m'n pedalen liggen, mag je op de Mudhoney en Holy Grail spelen.

Vroeg me af of dat vaker gebeurt, dus eigenlijk pedalen bij de backline trekken?

HaroldA
29 november 2012, 15:02
Vroeg me af of dat vaker gebeurt, dus eigenlijk pedalen bij de backline trekken?

Versterkers horen er al niet bij ... alleen cabs (en ketels).

Kim Wilson
29 november 2012, 15:32
Versterkers kunnen er wel bij horen, dat ligt er een beetje aan hoe het afgesproken is. Pedalen niet IMO, tenzij er met gitaristen onderling wat geregeld kan worden. Jij geeft zelf aan dat je het wel laat liggen, dus dan is er geen probleem. Je kunt er als gitarist niet vanuit gaan dat er wel pedalen liggen. Je neemt ook je eigen gitaar mee. Ik schaar pedalen in dezelfde categorie.

lauke_101
29 november 2012, 16:26
^ Mee eens.

Ik zou ook niet eens op andermans pedalen willen spelen, zelfs met versterkers doe ik het al liever niet. Mijn amp, pedalen en gitaren staan op elkaar afgestemd en dat heeft wel even tijd nodig. Enkele uitzonderingen (mn Fender versterkers) daargelaten, kan ik het niet meteen helemaal vinden met een onbekende bak.

Henri H
29 november 2012, 16:33
.... Bij de accucase zitten de vlinders van de sloten niet aan de deksel.........ook niet aan de bodem zo te zien... :???:

zoon van Piet
29 november 2012, 16:42
Je moet het risico wel een beetje incalculeren natuurlijk. Dat wil zeggen, zoveel mogelijk de boel beschermen. Als het even kan je pedalen wat meer aan de zijkant leggen (die hoeven niet bij iedereen midden vooraan te liggen, als je erbij kunt, is het goed. Of je moet tijdens zingen schakelen, dan is het niet anders), een extra stukkie ducktape over kwetsbare schakelaars of 220V-punten, dat soort dingen. En als het al te veel uit de hand gaat lopen, kun je die hossende figuur met een volle pul bier er ook even attent op maken dat er dure apparatuur ligt. Werkt ook prima. Het is geen kwestie van interesse, maar onwetendheid.

Precies. Meestal loopt het wel los en je kunt zelf een boel voorzorgsmaatregelen nemen. Maar soms lopen de malloten ook los en inderdaad heb ik mijn maat 44 wel eens op iemands vingers gezet. En in de tijd dat we er allemaal nog als duranduran bijliepen, heb ik ooit een in bier verdronken tubescreamer drooggeföhnd (want ja, zo'n ding hoorde toen ook bij de band) in de pauze. Werkte daarna weer prima! ;)

nusti
29 november 2012, 16:48
....ook niet aan de bodem zo te zien... :???:

Beetje raar omschreven van mij. De vlinders zitten in ieder geval niet aan het deel van de flightcase waar het pedalboard inzit zoals bij de de DAP. Aan het andere deel zitten ze natuurlijk wel.

Henri H
29 november 2012, 17:26
Ah, ik dacht al....
Hoe lijkt die accucase verder? Beetje stevig?

nusti
29 november 2012, 17:47
Is zeker stevig. Plaatmateriaal is 7 mm multiplex geloof ik. Is zeer netjes afgewerkt. Ik heb wel het transformatorbakje en de steunen waar het mengpaneel op geschroefd wordt er uitgehaald. De steunen kun je eruitschroeven. Het bakje zit met 1 popnageltje vast.
En hij kost maar €55 inc verzenden.

D3nnis
30 november 2012, 12:33
of (in het geval dat je geen podium hebt) hossen ze per ongeluk iets te ver richting de band en staan ze dus per ongeluk op de pedalen. Jammer dan, het is iig wel gezellig, denk ik dan maar.

Dat hossen kan ook gebeuren als er wel een podium is :-)
En inderdaad, dan is het wel gezellig, dus dan ga je een optreden ook niet stilleggen omdat er iemand (al dan niet in beschonken en lompe/onbenullige toestand) op je pedalen trapt.
Als iemand er moedwillig op uit is om dingen te vernielen, dan krijgen ze gewoon een stuk gitaar in de nek, of een voet, en dan stopt het vanzelf.

Maar het blijft een risico; eigenlijk kun je het beste zo weinig mogelijk meenemen, maar ja, da's geen hobby!

JohnLord
30 november 2012, 13:19
Als je iemand een trap of mep verkoopt, kan het ook heel verkeerd uitpakken.

Il_Falco
30 november 2012, 13:43
http://i106.photobucket.com/albums/m250/valktje/Gear/DSC02692.jpg

Dit is mijn mainboard voor akoestische gitaar. Die gaat via de di van de helicon naar board/monitor.
De riot staat erop om hem als mini voor mijn elektrische te gebruiken. (Tot mijn 'Groot' bord klaar is :soinnocent:)

Alles staat op een pt nano gevoed door twee adapters, een 9v en een 12v.

http://i106.photobucket.com/albums/m250/valktje/Gear/DSC02689.jpg

De voedingskabels kunnen vlug losgemaakt worden om nog 2 9v's te geven aan een drummachine of een amp selector.

Hopelijk gaat hij nu een eindje mee :sssh:

Kim Wilson
30 november 2012, 14:20
Als iemand er moedwillig op uit is om dingen te vernielen, dan krijgen ze gewoon een stuk gitaar in de nek, of een voet, en dan stopt het vanzelf.

Kijk, en daarom heb ik een Tele. :D

becat
30 november 2012, 14:50
Mijn eerste poging om een fatsoenlijke pedalenplank te maken. Ik gebruik een accucase scenesetter 48 koffer. Qua afmetingen is deze hetzelfde als de DAP showmaster 48 met een paar kleine verschillen. De accucase heeft geen schuine zijranden en niet het extra klepje aan de achterkant. Bij de accucase zitten de vlinders van de sloten niet aan de deksel.

Ik heb 8 mm mdf gebruikt om de plank te bouwen, de pedalen kunnen dan goed bereikt worden. Over de indeling en met name de bedrading ben ik nog niet echt tevreden. Het werkt in ieder geval en ook nog eens storingsvrij.
Op de verhoging kan ik nog twee pedalen kwijt.
Linksboven heb ik een centrale aansluiting gemaakt voor zowel signaal in en uit als 9v dc.
Het had allemaal wat netter gekund, maar het werkt en dat is voor mij toch het belangrijkste.

http://img.tapatalk.com/d/12/11/29/usu7ejaz.jpg
http://img.tapatalk.com/d/12/11/29/ybevu8ej.jpg

Ziet er uit als een degelijk bord, leuk setje pedalen ook. Hoe bevalt die Boss chorus?
Wellicht dat je nog iets langere kabels kan gebruiken om het een beetje netter te maken. aan de andere kant, als het voor jou werkt... Een bord moet bovenalles praktisch zijn. En als ik het zo zie dan lijkt me deze koffer net zo stevig als de DAP.

Prima bordje hoor!

nusti
30 november 2012, 22:33
praktisch is het zeker, wel redelijk zwaar maar dat ligt vooral aan de pedalen zelf. De boss chorus bevalt goed. Ik kan er een mooie volle klank uit toveren en samen met de mxr een heerlijk fout jaren 80 metal geluidje...

Henri H
30 november 2012, 22:46
Hoe zit het met het doorzakken van de bodem van de accucase?
De Showmaster 48 heeft hier, zonder hulpmiddelen, nogal last van.

Die flanger is huge! Hoe bevalt/klinkt die?

nusti
30 november 2012, 23:42
Hoe zit het met het doorzakken van de bodem van de accucase?
De Showmaster 48 heeft hier, zonder hulpmiddelen, nogal last van.

Die flanger is huge! Hoe bevalt/klinkt die?

Doorzakken heb ik nog geen last gehad, de plaat die gebruikt is voelt behoorlijk stijf aan. Daarnaast is mijn eigen board ook nog 8mm.
De flanger is idd groot in formaat, het geluid is zeer prettig. Mooie warme sweep, heel goed te doseren en overstemt niet het geluid van de gitaar maar is echt een toevoeging.

Mr. Dynamite
2 december 2012, 17:19
Heb je hem wel eens vergeleken met een showmaster case? Ben zelf een beetje aan het kijken naar een grotere case maar twijfel nog.
De bouw kwaliteit van die showmaster casejes vind ik niet echt denderend. Heb er inmiddels 4 pedalboards van gemaakt (showmaster 24) maar ze hadden allemaal wel wat.

Over het doorbuigen, ik leg een plaat onderin en ondersteun de hele case met 5 voetjes. Dus niet op de kogels op de hoek.
Zo is hij helemaal zelf dragend en komt er bijna geen kracht op de case zelf.

allochthomas
2 december 2012, 19:23
https://lh4.googleusercontent.com/-H5SATeSuCx0/ULucG1w5cSI/AAAAAAAAAQk/qAuYJW6-9Mw/s1440/IMG_3049.JPG
Ook maar eens bezig geweest. Hij is nog niet af gezien ik nog een wah moet kopen en de lovepedal gaat misschien weg voor een OCD.

FrankC
2 december 2012, 20:58
Thomas, hoe bevalt de dr No? Beetje veelzijdig?




https://lh4.googleusercontent.com/-H5SATeSuCx0/ULucG1w5cSI/AAAAAAAAAQk/qAuYJW6-9Mw/s1440/IMG_3049.JPG
Ook maar eens bezig geweest. Hij is nog niet af gezien ik nog een wah moet kopen en de lovepedal gaat misschien weg voor een OCD.

allochthomas
2 december 2012, 21:25
Uitstekend, werkt prima voor een ligte crunch tot een wall of fuzz(waar ik hem voor gebruik). Voor al het stoner werk is dat mijn main pedal

Tankman
3 december 2012, 08:50
Kafuzz is te gek! Ik heb de laatste versie ervan en ik ben normaalgesproken niet eens van de fuzz, maar deze is echt te gek! Ik gebruik hem voor een meer grunge/ post grunge sound. Over een licht overstuurde amp is hij ook perfect voor een Korn achtige sound. Zij deden het met een boogie en een big muff.

M@rtijn
3 december 2012, 11:20
Dit is mijn uiteindelijke board voor nu dan althans. Gemaakt met een pedaltrain mini, super handig ding!

http://i45.tinypic.com/ke6stg.jpg

http://i50.tinypic.com/1ymqc.jpg

Ben ontzettend tevreden over de Xotic BB preamp, en de combinatie met de TS808 maakt hem heel veelzijdig. De DT-10 heb ik wat moeten aanpassen zodat hij past (batterij vakje eruit gehaald en een plastic plaatje voor gemaakt). Het enige waar ik nog wel wat anders voor zou willen is de DT-10, zo'n polytune van TC lijkt me wel wat maar daarintegen heeft de DT-10 wel een hele goede buffer!

Mr. K
3 december 2012, 13:54
hey ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste bericht, ik doe later nog wel een introductie, maar in ieder geval, dit is mijn pedalenbord, zelfgemaakt uiteraard :)

http://img145.imageshack.us/img145/9026/img9838i.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/1203/img9839r.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/2354/img9841y.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/2036/img9842.jpg

er komt trouwens alweer een nieuwe aan, ik ga voor een compleet nieuwe setup na aanschaf van een ethos, byoc compressor en delay. ditmaal geen spijkerbroek maar iets anders heel gaafs, maar daar komen jullie vanzelf achter.

Mr. Dynamite
3 december 2012, 15:26
Dus jij vind het een leuk om het idee te hebben een x aantal keer in een nummer iemand in z'n noten te trappen?
Welkom :dontgeti:

Mr. K
3 december 2012, 15:43
achja soms heb je wel eens een geknepen sound nodig ;)

Bates15
3 december 2012, 15:50
Fantastisch :-) Mooi gedaan man.. soort van case-mod op je pedalboard hahahaha

HaroldA
3 december 2012, 15:52
er komt trouwens alweer een nieuwe aan

Is deze volgescheten? ;)

Mr. K
4 december 2012, 01:17
Is deze volgescheten? ;)

Heb ik nog even over nagedacht, maar besloot toch maar met dit te gaan:
Aangezien ik een Fender blues deville bezit, lijkt het me duidelijk waarop hij geïnspireerd is, hij moet nog gebouwd worden. de grill cloth heb ik al, overblijfsel van een nieuwe speakerplank voor 1x15. De tweed tolex moet nog besteld worden. Er komt een 220v aansluiting op, aangezien de adapters geïntegreerd worden omdat niet elk pedaal op hetzelfde voltage werkt. Vandaar ook het gaas, voor de koeling van de adapters.
http://img845.imageshack.us/img845/6906/pedalboardrenderwithout.png
http://img832.imageshack.us/img832/8118/pedalboardrender.png
Buiten de crybaby en BYOC, zijn dit niet de daadwerkelijke pedalen die erop komen, maar wel degene met hetzelfde formaat, vandaar dat ze in deze render zitten.

Bates15
4 december 2012, 07:23
Ik zie een soort custom shop opkomen :-) Leuk idee. ZSM foto's !!!!

JeroenSchaaf
6 december 2012, 10:34
Pedalboard update :)

http://imageshack.us/a/img194/8394/pedalboardp.jpg

zeiler
6 december 2012, 12:33
Pedalboard update :)

http://imageshack.us/a/img194/8394/pedalboardp.jpg

de vraag of 't nu wél of niet past op je Junior kan prima even gesteld worden ;)! Lekker hoor, die Eventide!

joh@ndederde
6 december 2012, 22:28
Dit is mijn uiteindelijke board voor nu dan althans. Gemaakt met een pedaltrain mini, super handig ding!

http://i45.tinypic.com/ke6stg.jpg



Ziet er effectief uit. Zou er zelf ipv een reverb een modulatie pedaal bij doen, aangezien ik het nut van een reverb pedaal niet echt zie. Er zit een reverb op m'n versterker maar die komt niet verder dan standje 1 of 2... Overal, coole pedalboard, less is more.

M@rtijn
6 december 2012, 22:34
Ziet er effectief uit. Zou er zelf ipv een reverb een modulatie pedaal bij doen, aangezien ik het nut van een reverb pedaal niet echt zie. Er zit een reverb op m'n versterker maar die komt niet verder dan standje 1 of 2... Overal, coole pedalboard, less is more.

Thanks, de reden dat ik er een reverb op heb zitten is omdat mijn amp geen ingebouwde reverb heeft. En helemaal zonder reverb vind ik zelf te "kaal". Modulatie is trouwens ook wel een goeie ;-) Als ik nog plaats had... haha

Ace 1.15.19
7 december 2012, 01:01
Echt een voorbeeld board Martijn, ziet er te gek uit! Mooi compact maar er zit toch alles op. Zit er een tas bij of is de Pedaltrain Mini ook met case te krijgen?

M@rtijn
7 december 2012, 08:07
Echt een voorbeeld board Martijn, ziet er te gek uit! Mooi compact maar er zit toch alles op. Zit er een tas bij of is de Pedaltrain Mini ook met case te krijgen?
Er zit een tas bij, volgens mij is hij ook niet te krijgen met case maar dat weet ik trouwens niet zeker.

JTB
7 december 2012, 08:49
Mijn "pedalboard" een pedaltrain jr. met een newtone the screamer, een tuner, een x2 xds plus wireless en de switch van de versterker.

http://img.tapatalk.com/d/12/12/07/urana9a4.jpg

SBe
7 december 2012, 14:53
Een update sind mijn laatste post.
Extra OD toegevoegd, daar ik al fan/gebruiker was van de Rockbox Red Dog en Boiling point was de keuze voor de Baby blues snel gemaakt - damn, wat een OD pedaal, totaal anders dan de andere twee, past er perfect tussen.

Line-up:

Polytune
Jam Pedals: Fuzz Phrase
Jam Pedals: Red Muck
RMC 3 Wah
Rockbox: Red Dog
Velvet Pedals: Minotaur (Klon Clone)
Rockbox: Baby Blues
Rockbox: Boiling point
Catalinbread: Octapussy
Roger Mayer: Voodoo Vibe Jr.
Electro Harmonix: POG 2
Wampler: Ego Comp.
Dr. Scientist: the Tremolessence
Mad Professor: Tiny Orange Phaser
Jam Pedals: Waterfall Chorus
G-Lab: DR-3 Dual Reverb
Strymon: Timeline
A-B box (Om te switchen tussen de amps/of samen)

http://i50.tinypic.com/28wdwu1.jpg

Henri H
7 december 2012, 15:00
Zo'n €4000, aan pedalen/plank. :o

Wel vet hoor! :ok:

Ace 1.15.19
7 december 2012, 18:05
Ik zou er dan weer niks mee kunnen. ;)

titzenpitzer
7 december 2012, 18:21
Een update sind mijn laatste post.

http://i50.tinypic.com/28wdwu1.jpg

Hey man, je bent van Lede? Heb je een band? Aalstenaar hier!

joh@ndederde
7 december 2012, 19:48
http://i50.tinypic.com/28wdwu1.jpg

Ben je met zo'n pedalenplank niet meer aan het tapdansen dan gitaarspelen? XD

Don't get me wrong, er zit veel goed spul op de plank, maar ik twijfel aan de bruikbaarheid van de plank.

SBe
8 december 2012, 00:25
Hey man, je bent van Lede? Heb je een band? Aalstenaar hier!
Yes, Oilsjt in the building! ( nooit gedacht dat ik dat hier ging schrijven)
Moeten eens afspreken, stuur maar een mailtje.


Zo'n €4000, aan pedalen/plank. :o

Wel vet hoor! :ok:

Thanks!
De rekening is bij deze al voor mij gemaakt, durf er eigenlijk zelf niet aan beginnen :soinnocent:
Ik vind het gewoon leuk om een breed spectrum van sound aan mijn voeten te hebben en zo'n pedaaltje is soms te makkelijk gekocht... Ik koop ook wel redelijk wat tweedhands dus het valt wel mee..


Ben je met zo'n pedalenplank niet meer aan het tapdansen dan gitaarspelen? XD

Don't get me wrong, er zit veel goed spul op de plank, maar ik twijfel aan de bruikbaarheid van de plank.

Valt wel mee hoor, je switcht ook geen 10 keer per nummer van tone.
Ik gebruik dit pedalboard vooral thuis of voor opname, waar ik rustig mijn sound kan opzoeken.
Om te gaan spelen heb ik een pedaltrain junior staan waar ik dan een reeks pedaaltjes aan toevoeg afhankelijk van stijl/sound die ik wil.
Dit weegt ook al redelijk wat dus om deze elke week meerdere malen mee te nemen is het wat teveel van het goede...

joh@ndederde
8 december 2012, 11:02
Valt wel mee hoor, je switcht ook geen 10 keer per nummer van tone.
Ik gebruik dit pedalboard vooral thuis of voor opname, waar ik rustig mijn sound kan opzoeken.
Om te gaan spelen heb ik een pedaltrain junior staan waar ik dan een reeks pedaaltjes aan toevoeg afhankelijk van stijl/sound die ik wil.
Dit weegt ook al redelijk wat dus om deze elke week meerdere malen mee te nemen is het wat teveel van het goede...

Dan snap ik em :ok:

Tommeke90
9 december 2012, 19:09
Sinds vandaag de 'nieuwe' POG erop.
Mxr distortion plus eraf, en misschien de whammy binnenkort ook.
Nu zoek ik (voorlopig) alleen nog een 2de overdrive naast mijn ibanez (keeley baked mod)
Iemand een voorstel?

http://i47.tinypic.com/2nu612.jpg

humbucker
10 december 2012, 10:07
Mooi bord!!

Is die kafuzz ook in staat tot een meer "Fuzz Face"-achtige sound?

muziekschuur
10 december 2012, 10:34
Natte droom dat bord. Geen uni vibe achtig pedaal?

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Tommeke90
10 december 2012, 19:05
Mooi bord!!

Is die kafuzz ook in staat tot een meer "Fuzz Face"-achtige sound?

Ik heb nog nooit een fuzz face 'live' kunnen horen. Maar denk wel dat je dat eruit kan halen.
Hij is in mijn ogen redelijk veelzijdig. Zeker ten opzichte van bv mijn vroegere big muff.



Natte droom dat bord. Geen uni vibe achtig pedaal?

Op dit moment niet echt 'nodig'. Maar dit kan snel veranderen natuurlijk.
Dit dus maar een kwestie van tijd zeg maar..

titzenpitzer
15 december 2012, 11:29
Bij het zien van al deze pedalboards (en bij het voorbereiden van mijn nieuwe, zucht) ben ik mij de vraag beginnen stellen; hoeveel ruimte laten jullie tussen jullie pedalen en waarom?

Ik zie sommigen hun pedalen tegen elkaar aanpersen, lijkt me in een live-situatie een hele uitdaging om net dat ene bakje aan te krijgen. Of je staat een uur lang gezellig op dezelfde plek voor je board, natuurlijk.

FruscianteFan
15 december 2012, 11:31
Ik merk inderdaad dat ik er last van begin te krijgen dat het zo dicht op elkaar staat. Per ongelijk een delay aanzetten terwijl ik m'n distortion wilde bedienen of, altijd leuk, stemapparaat aan terwijl je eigenlijk je geluid wilde boosten.

joh@ndederde
15 december 2012, 11:42
Ik denk dat er sommige mensen ook hun "studio/thuis" pedalboard hier plaatsen met, feitelijk al hun pedalen erop.

Ik heb zelf een pedalen koffer van 30cm bij 40cm, hier kunnen max 5 pedalen in/op, inclusief voeding. Ik "moet" wel een alles strak neerzetten, anders past het niet. De reden dat ik zo'n "kleine" pedalboard heb is trouwens om mezelf bewust m'n pedalboard te laten samenstellen. Live moet je idd niet alleen maar voor je pedalboard staan. En ik blijf het zeggen, less is more...:hippie:

FruscianteFan
15 december 2012, 11:44
Tsjah, afgelopen donderdag had ik niet zoveel keus. Had amper een vierkante meter voor mezelf, en die moest ik dan nog delen met een mic-stand voor mijn amp ook. Met af en toe de headstock van de andere gitarist voor m'n neus.

Mr. Dynamite
15 december 2012, 18:21
Tsjah, afgelopen donderdag had ik niet zoveel keus. Had amper een vierkante meter voor mezelf, en die moest ik dan nog delen met een mic-stand voor mijn amp ook. Met af en toe de headstock van de andere gitarist voor m'n neus.

Dit, ik heb mn pedalen eigenlijk zo strak als kan aan elkaar staan. Live in kroegjes wil het nog wel eens voorkomen dat je met een 5 koppige band redelijk krap staat. Dan is het niet zo'n probleem. En op grotere podia, gewoon goed mikken :P Soms miste ik wel eens wat maar eigenlijk nooit echt iets ergs. Dan maar een keer geen delay ofzo

Midwolda
15 december 2012, 19:10
http://img593.imageshack.us/img593/8493/pc150032.jpg

titzenpitzer
15 december 2012, 20:36
't Zijn bij mij vooral de bosspedalen. Een tremolo die erg extreem staat afgesteld intrappen op een moment waar het echt niet klinkt, awch. Ik vroeg me vooral af of er gitaristen zijn die er (uit ervaring) veel rekening mee houden...of niet.

Henri H
15 december 2012, 21:10
Ik had een korte periode een board met veel Ibanez 10-series pedalen vlak naast elkaar staan. Dat werkt toch niet zo goed. Ik moest ze wel zeker 1,5 cm uit elkaar zetten.
Nu heb ik nog maar één 10-series pedaal (op m'n board), maar de Ibanez CS5 die ernaast staat wil af en toe nog wel 's mee geschakeld worden. Dit is echter niet zo'n drama als dat je een extremer pedaal intrapt.
Wat mij betreft is het dus wel degelijk iets om rekening mee te houden ja...

Braindead
15 december 2012, 21:49
http://img593.imageshack.us/img593/8493/pc150032.jpg

Hoe klinkt zo'n vintage Phase Tone? Heb je hem weleens vergeleken met andere phasers (bv phase 90)?

Rooker
15 december 2012, 21:50
Persoonlijk komt het bij mij ( omdat ik er ook bij zing) het meest voor dat in de loop van een optreden mijn settings veranderen. Maarja om nu knopjes vast te lijmen.

Midwolda
15 december 2012, 22:07
Hoe klinkt zo'n vintage Phase Tone? Heb je hem weleens vergeleken met andere phasers (bv phase 90)?

Niet tegelijkertijd. Maar voor deze, wel andere phasers gehad: Boss, Nobels, EH, Ibanez 10-series, ...
Deze klinkt in mijn oren echt meer vintage, beetje bruin en een beetje ruis (maar niet te veel).
Zoals je ziet begin ik op lage settings, het hoeft voor mij niet zo extreem, mede daarom vind ik deze ook lekkerder. Beide pots helemaal links is niet gelijk aan uit, maar geeft net iets meer diepte aan je sound.
Met de feedback op max kun je 'm bijna als autowah gebruiken.
De interne trimpot voor de sweep moet ik nog bijstellen, die is wel erg gevoelig. Nog even zoeken.

joh@ndederde
16 december 2012, 11:39
http://img593.imageshack.us/img593/8493/pc150032.jpg

Wat een supervette plank, ik zou het er op kunnen.:soinnocent:

Braindead
16 december 2012, 14:19
Hij ziet er ook zeker vintage uit dus dat hij zo klinkt verrast me niet. Ruis is wel wat minder... Ik overweeg ook een phasertje aan te schaffen maar ben er nog niet uit. Voor het geld zou ik bijna die garagetone van visual sound eens gaan checken, klinkt op youtube niet eens verkeerd en ze zouden een goede buffer hebben. Een goede subtiele sound vind ik zeker ook belangrijk in een phaser. Te overdreven en het ding gaat snel op mijn zenuwen werken, ook de reden waarom ik weer van mijn flanger af ben gestapt.

Die phase tones zie je ook nog wel eens op marktplaats staan vandaar ...

Brum
16 december 2012, 14:37
Ik heb net eventjes aan de trimpotjes binnenin m'n Maxon PH-999 zitten draaien. Ik kon nooit zoveel worden met deze phaser, maar nu zeker wel! Ik weet niet of dit ook bij de ouwe Ibanez Phase Tone kan, maar ik kan het aanraden. Tenzij je geluid al meer dan goed is natuurlijk, if it ain't broke, don't fix it.;) Die fout heb ik maar wat vaak gemaakt, hehe... Mijn phasertje doet het nu ook gewoon goed met scheur, daar ik eerst een behoorlijke volumedrop had. Sowieso vrijwel altijd goeie pedalen, Maxon/Ibanez, ben er echt fan van!

Rooker
16 december 2012, 15:28
Die rocket Animal lijkt me ook wel een vet pedaaltje. Speel je over een Fender amp?

Midwolda
16 december 2012, 16:22
Ik heb net eventjes aan de trimpotjes binnenin m'n Maxon PH-999 zitten draaien. Ik kon nooit zoveel worden met deze phaser, maar nu zeker wel! Ik weet niet of dit ook bij de ouwe Ibanez Phase Tone kan, maar ik kan het aanraden. Tenzij je geluid al meer dan goed is natuurlijk, if it ain't broke, don't fix it.;) Die fout heb ik maar wat vaak gemaakt, hehe... Mijn phasertje doet het nu ook gewoon goed met scheur, daar ik eerst een behoorlijke volumedrop had. Sowieso vrijwel altijd goeie pedalen, Maxon/Ibanez, ben er echt fan van!

Deze Ibanez (1e versie PT-707) is van binnen ook gewoon een Maxon hoor. ;)



Die rocket Animal lijkt me ook wel een vet pedaaltje. Speel je over een Fender amp?

Yup. Of afgeleiden daarvan (zelfbouw 5e3). Vandaar ook het hi/lo pedaaltje er naast.
Prima combinatie met de Animal, het vult elkaar goed aan, mooie grit, lekkere lead.
De Animal zou over een Marshall zomaar te veel kunnen zijn, het is wel een plexi-drive he.
Moet dit bord nog proberen over de Koch Classic SE12 maar dat zal ook wel goed zijn.

Rooker
16 december 2012, 19:24
Ah ok. Op youtube bij bijv. Pro guitar shop zeggen ze dat dit een van de beste Marshal pedalen is als je een fender ( achtige) amp hebt. Vind ik zeer interessant. Wat doe je met dat HI/Lo switchje dan:chicken:

E-J
16 december 2012, 19:36
Ah ok. Op youtube bij bijv. Pro guitar shop zeggen ze dat dit een van de beste Marshal pedalen is als je een fender ( achtige) amp hebt. Vind ik zeer interessant. Wat doe je met dat HI/Lo switchje dan:chicken:

Ik heb sinds een paar dagen ook een Rockett Animal. Met de 'snarl' switch kun je schakelen tussen Plexi en modded Plexi (meer high mid en gain). Beide standen klinken lekker. Ik moet hem nog in de band horen maar denk dat hij het daar goed in gaat doen. Het is geen "foundation" pedaal zoals de Catalinbread Dirty Little Secret, ook een goed pedaal maar ik hoorde mijn versterker daarmee niet echt terug.

Midwolda
16 december 2012, 19:59
Ah ok. Op youtube bij bijv. Pro guitar shop zeggen ze dat dit een van de beste Marshal pedalen is als je een fender ( achtige) amp hebt. Vind ik zeer interessant. Wat doe je met dat HI/Lo switchje dan:chicken:

Ja, altijd moeilijk om te praten over tone, maar het beste van dit pedaal vind ik de grit, de korrel zo u wilt.
Bij sommige TSsen is dat te zoemerig, bij sommige fuzzen is het te grof, deze zit er precies tussenin op de sweet spot en je kunt nog kiezen uit Modern (iets meer) of Vintage (iets minder). Bij de "iets meer" stand heb je wel een flinke boost te pakken t.o.v. die andere.

Die hi/lo is gewoon een aan/uit switch die met een goed geshielde gitaarkabel naar de tweede input op de Fender amp gaat. Gitaar in Input 1, en je hebt er een schakelbare volume- en gain-boost bij.

Edit: oh, ik zie net dat E-J wèl de juiste benamingen van die mini-schakelaar weet. ;)

Rooker
16 december 2012, 20:23
Dank je voor de info. Oh zo'n schakelaar is wel handig. Bij mijn Super reverb is kanaal 1 altijd werkeloos.

Kieftenbelt
17 december 2012, 13:12
Wat eraf, wat erop, de Timeline is geweldig! Zo was het voorheen (http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/DSC05972-1_zps490aefc9.jpg)

http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/DSC08672.jpg

DIY compressor -> DIY booster -> Rat -> DIY Fuzz Factory -> Big Muff -> Volume pedaal -> DD6 -> Timeline -> Bluesky -> Holy Grail.

Rooker
17 december 2012, 14:23
Hele gave plank. Maar dan bezuinigen op de tuner:stop:.

peter_heijnen
17 december 2012, 14:40
Van de zomer heb ik door D_H mijn keuze aan meest te gebruiken pedalen laten rehousen om de nodige ruimte te besparen en mijn plankje achter in mijn 1x12 combootje zou passen. Vandaag eindelijk eens een fotootje gemaakt.

chiwahwah - xotic bb plus - tb loop (=turbo tuner-byoc trem-byoc phaser-coolcat chorus) - tc flashback

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pb.jpg

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pbensingle.jpg

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/pbinsingle.jpg

Het past allemaal maar nét, en dan ook pas nadat ik het bovenste dwarsplankje op de amp verhoogde. Anders ging het board wel de hoek om, maar niet meer terug...

Verder ben ik juist heel blij dat mijn switches erg dicht op elkaar zitten. Voor de race kenners: je kunt dan ook een soort van 'heel 'n toe' switchen! :)

En voor de absolute kenners -en dan ben je ook echt DIE HARD GN-: links boven zie je als steun onder het pedaal dat in de loop hangt idd een oud byoc-nocki-pedaal. :)

Braindead
17 december 2012, 14:55
Rehousen? WTF How cool is that? Dat scheelt nogal een paar centimeters. Ik mis alleen wel een custom paint job.

guitarkid
17 december 2012, 15:53
Van de zomer heb ik door D_H mijn keuze aan meest te gebruiken pedalen laten rehousen om de nodige ruimte te besparen en mijn plankje achter in mijn 1x12 combootje zou passen. Vandaag eindelijk eens een fotootje gemaakt.


Ik vind het op zich wel een erg goed idee, maar je flexibiliteit (qua even er iets tussen zetten/tussen uit halen etc.)is natuurlijk wel weg. Heb je in-en outputs gewoon intern doorverbonden?

FruscianteFan
17 december 2012, 16:05
hey, heb jij ook een standback?

peter_heijnen
17 december 2012, 16:18
@Braindead: ja leuk he! :) Ik heb al eerder byoc en andere diy pedalen in een zulke behuizingen gestopt en het geeft vooral voordelen wat mij betreft. Meer ruimte, minder patchkabels, minder stroombusjes. Paintjob, hmm ik vind het wel ok zo voorlopig, mss later eens als ik al achter de gladiolen zit.

@Guitarkid: ja flexibiliteit geef je in zekere zin op, maar dat risico heb ik enigszins gespreid. Het 'hoofd pedaal' bestaat uit slechts twee verschillende pedalen bb+ en flashback, met daartussen in een tb-looper.

Wat betreft verbindingen is het nog niet zo heel simpel. In de doosjes die ikzelf eerder heb gemaakt heb ik op basis van de byoc handleidingen de boel aan elkaar gedraad maar dat was behoorlijk uitzoeken. Het probleem zat hem in de aarde punten en/op de voedingsbus. Weet het ook niet meer zo goed eigenlijk, maar daarom ben ik ook bij D_H langsgeweest. Vooral ook omdat het goed moest en met name de flashback heel wat lastiger is over te pompen.

Verder was naast de ruimtebesparing ook het zoveel mogelijk willen uitsluiten van patchkabels een belangrijk argument. Je moet het hoofdpedaal eigenlijk ook zien als een tb-strip met 4 loops. Intern zitten dan in de eerste 2 loops de beide bb+ kanten en in de laatste de flashback, en in de loop ertussenin zitten de externe pedalen, tuner en modulatie box.

@FruscianteFan: ja standback is te gek, maar past helaas niet achter in mijn versterker. ;)

Mr. Dynamite
17 december 2012, 19:00
Wat eraf, wat erop, de Timeline is geweldig! Zo was het voorheen (http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/DSC05972-1_zps490aefc9.jpg)

http://i177.photobucket.com/albums/w225/rockerruben/DSC08672.jpg

DIY compressor -> DIY booster -> Rat -> DIY Fuzz Factory -> Big Muff -> Volume pedaal -> DD6 -> Timeline -> Bluesky -> Holy Grail.

Te gekke plank! Heb je dat board zelf gemaakt?

FruscianteFan
18 december 2012, 03:36
ik heb een probleem. Vanavond hebben we aan een nummer gewerkt. En ik heb nu een partij waarbij ik 6 pedalen allemaal meerdere keren aan en uit moet zetten (paar tegelijk ook steeds).

Ijselrobo 07
18 december 2012, 07:33
ik heb een probleem. Vanavond hebben we aan een nummer gewerkt. En ik heb nu een partij waarbij ik 6 pedalen allemaal meerdere keren aan en uit moet zetten (paar tegelijk ook steeds).

Een controller aanschaffen? bijv. de Carl Martin Octa Switch, G-Lab GSC-1/2/3, Voodoo lab Pedal Switcher of de Voodoo Lab Commander.