PDA

View Full Version : Post foto's van je (zelfgemaakte) pedalboard v2.0



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

FruscianteFan
21 juni 2012, 19:20
Niet te zuinig, die boost :D

marter544
21 juni 2012, 19:22
Die geeft idd een flinke schop onder z'n kont :p Normaal staat ie niet zo extreem hoor, zal net verdraait zijn bij het weg halen en terug zetten van de pedalen. Wel een erg lekkere boost!

zeiler
21 juni 2012, 21:27
nette plank Huisjes!!! Die timeline wil ik graag nog eens uitgebreid proberen, een enorm mooi pedaal in alle demo's enzo :o!!!

Midwolda
21 juni 2012, 21:32
Zo, weer even rondgekeken hier, bedankt voor de inspiratie :ok:
hoogste tijd dat ik m'n bordje ook eens af ga bouwen.

robert-gitarist
21 juni 2012, 22:00
Nieuw, zelf 8) in elkaar gefröbeld board met in het hart een Voodoo Lab Pedal Power ISO 5:

https://lh5.googleusercontent.com/-1LeaBiZfD3w/T-M8cBq5m9I/AAAAAAAAA2M/3q2K1PEe3mA/s640/2012-06-21%2017.15.16.jpg

Waarom heb ik die gave niet om zoiets te bouwen... :(
Mooi hoor Henri! Ik ben heel erg benieuwd naar die Ibanez DFC, dat lijkt me een lekker pedaaltje.

Henri H
21 juni 2012, 22:05
@Marter: prima toch! Lekker simpel, goedkoop, en het werkt.


nette plank Huisjes!!! Die timeline wil ik graag nog eens uitgebreid proberen, een enorm mooi pedaal in alle demo's enzo :o!!!Bedankt, de Timeline heb ik lang op geGASt, en maakt wat mij betreft z'n beloftes waar, van een simpele digitale delay naar alle delays die je maar kunt bedenken, en meer.
Ik zou nog wel 's een Memory Man Deluxe willen horen, GAS ik ook nog steeds wel op, maar betwijfel of ik het verschil de moeite waard vind. Bovendien is het natuurlijk een eenzijdig pedaal, zeker als je hem met de Timeline vergelijkt (wat je eigenlijk niet moet willen natuurlijk).

Als je de Timeline wilt gaan proberen zou ik je adviseren de 1e 2 pagina's van de handleiding (http://www.strymon.net/wp-content/uploads/TimeLine_UserManual.pdf) even te lezen.
Meer heb ik ook nog niet gelezen, en ik haal er nu al hele lekkere sounds uit. Sommige fabrieks-presets zijn al direct of na een kleine aanpassing bruikbaar, aanrader!
Maar ach, het pedaal verkoopt zichzelf klaarblijkelijk, want het is niet aan te slepen bij de diverse (web)shops.

@ Robert: wanneer kom je langs? PM of mail maar ff. :ok:

robert-gitarist
21 juni 2012, 22:17
Haha zal ff kiek'n wanneer ik kan. Ik sms/whatsapp je wel even dan! :) De Marshall is nog niet terug?

Henri H
21 juni 2012, 22:21
Nee, nog niet, hopelijk dit weekend.

FruscianteFan
22 juni 2012, 23:57
wel GOD-VER-DE-KUT.

Mijn Korg DT-10 is dood. Het aller allerbelangrijkste pedaal dat je als gitarist kunt hebben, trouw op het podium en trouw in de studio, overzichtelijk, makkelijk, snel, de buffer vooraan de keten en mijn rots in de branding voor alle zekerheid en onzekerheden. Afgelopen tijd deed ze het al niet meer met batterij, en zelfs alleen nog maar met een bepaalde (verdeel)stekker op om het even welke adapter (onespot voornamelijk). Maar nu doet ze helemaal niks meer.

Ik ben even heel erg verdrietig.

muziekschuur
23 juni 2012, 00:04
Vast een soldeerverbindingkje die even een puntje soldeertin nodig heeft...

FruscianteFan
23 juni 2012, 00:16
ja ik breng hem binnenkort wel weg, maar intussn ga ik maar op zoek naar een waardige opvolger.

XTZ
23 juni 2012, 10:33
Jeetje... Gisteren kwam ik er met een flinke klap achter wat een tonesuck er plaats vindt in mijn board.
Het signaal is een stuk zachter en er gaat een aardige dosis hoog uit mijn signaal.

Dit is mijn board:
http://img824.imageshack.us/img824/2415/dsc01159os.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/824/dsc01159os.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)



Gitaar --> Boss FV-500H -->(tuner out naar de tuner) --> Dunlop CryBaby --> MXR Supercomp --> Ibanez TS9DX --> T-rex Mudhoney --> TC-Electronix Vintage Tremolo --> T-rex Reptile --> EHX Memory Man Hazarai.

Ik had mijn volume pedaal, delays en tremolo in de effects-loop, maar omdat dit de amp keuze toch redelijk beperkt ben ik dit een tijdje aan het proberen.
Eigenlijk zijn alle pedalen gebufferd (denk ik) behalve de T-rex pedaaltjes.
Vandaag ga ik eens proberen of ik duidelijkheid kan krijgen welke pedaaltjes het meeste wegsnoepen. Vooral dat het signaal een stuk zachter wordt staat me niet aan.

Toch maar een looper ergens inbouwen?

Henri H
23 juni 2012, 10:53
Eventjes je Dunlop wah TB'en, klaar is Kees....

XTZ
23 juni 2012, 11:12
Je hebt gelijk. Zojuist even de Wah uit de Chain gehaald en ja hoor, prima sound. Niks geen verval, mooi hoog er nog in. Nou eventjes mijn wah TB'en...

Henri H
23 juni 2012, 14:34
....en dat is een fluitje van een cent: http://stinkfoot.se/archives/546

Haal die buffer er ook maar gelijk uit. Daarna heb je een prima wah. :ok:

Buzzel
23 juni 2012, 16:49
Ik heb inderdaad de hele buffer er uit gesloopt en meteen maar en led er bij in gedaan. Weg tonesuck en welkom nooit meer vergeten wah uit te zetten :)

FruscianteFan
25 juni 2012, 17:51
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/528036_3639502698926_1589456547_n.jpg

Vandaag wezen shoppen voor een stemapparaat. Korg is dood. Heel erg jammer, maar 't is niet anders.

Ik heb ook de Pitchblack Poly geprobeerd maar die reageert ontzettend traag, heeft de helft van de tijd niet door als je maar 1 snaar probeert te stemmen. De Boss reageert veel sneller en fijner. Bovendien, en dit is heel belangrijk, is de TU3 op dit moment zo ongeveer de enige tuner op de markt met een buffer, en die blijk ik toch best hard nodig te hebben.

Anyway, laatste tijd begon ik ook enorm te gassen op een Mudhoney. Toch niet tevreden over de Danelectro CoolCat, en toen zag ik dat zowel Kashmir als Neil Finn gebruik maken van de Mudhoney. Wel erg duur, maar ik zag op marktplaats een wel erg mooie deal. Mudhoney voor 75, 4 T-Rexjes bij mekaar voor €250. Maar daar is iemand anders mee vandoor gegaan.

Goed, bij Schreeven dus voor stemapparaten gekomen. Ik overwoog ook om een TB tuner te kopen en dan iets van een buffer erbij, zoals een T-Rex Tonebug Overdrive. Die heb ik vervolgens vergeleken met de Mudhoney. Maar de Pitchblack Poly viel tegen, en de Pitchblack hadden ze niet. TU3 beviel gewoon goed, en heeft een buffer.

En toen kwam-ie: korting. Jaap ging eens kijken wat-ie kon doen voor beide pedalen. Het blijft een hoop geld, maar het is een mooi bedrag geworden dus ik heb ze gewoon allebei genomen.

HaroldA
25 juni 2012, 17:55
Jeetje... Gisteren kwam ik er met een flinke klap achter wat een tonesuck er plaats vindt in mijn board.

...

Boss FV-500H -->(tuner out naar de tuner)

Signaal passief splitten is ook nooit zo'n goed idee ...

peter_heijnen
25 juni 2012, 18:16
Signaal passief splitten is ook nooit zo'n goed idee ...
Idd!

Als de compressor zoals je zegt idd niet tru bypass is, kun je het volumepedaal er beter na zetten, probleem opgelost.

Il_Falco
25 juni 2012, 22:10
...

En toen kwam-ie: korting. Jaap ging eens kijken wat-ie kon doen voor beide pedalen. Het blijft een hoop geld, maar het is een mooi bedrag geworden dus ik heb ze gewoon allebei genomen.

Wat was er mis met de pitchblack poly?

HaroldA
25 juni 2012, 22:25
Wat was er mis met de pitchblack poly?

Ehm ... dit?


Ik heb ook de Pitchblack Poly geprobeerd maar die reageert ontzettend traag, heeft de helft van de tijd niet door als je maar 1 snaar probeert te stemmen.

FruscianteFan
25 juni 2012, 22:25
Die reageert veel te traag en bleef in poly mode staan terwijl ik een enkele snaar (lage E die zowat in D# stond) wilde stemmen.

edit: dat dus. Dacht al dat ik dat al had omschreven ;)

peter_heijnen
26 juni 2012, 09:57
Btw, is er nou al enige consensus bereikt over wat de allerbeste pedaaltuner is NA de sonic research turbo tuner? :)

Sorry, maar ik wilde nog maar eens uitspreken hoe geweldig de TT is! (En dan is het toch echt niet meer dan een stemapparaatje.) :)

Il_Falco
26 juni 2012, 09:59
Ehm ... dit?

:soinnocent: Mijn oprechte excuses, had erover gelezen...

HaroldA
26 juni 2012, 10:02
Btw, is er nou al enige consensus bereikt over wat de allerbeste pedaaltuner is NA de sonic research turbo tuner? :)

Sorry, maar ik wilde nog maar eens uitspreken hoe geweldig de TT is! (En dan is het toch echt niet meer dan een stemapparaatje.) :)

Ik heb sinds een tijdje de TC Polytune Mini. De TT is de beste tuner.

peter_heijnen
26 juni 2012, 10:04
Ik heb sinds een tijdje de TC Polytune Mini. De TT is de beste tuner.
Waarom heb je dan die mini gekocht?

HaroldA
26 juni 2012, 10:06
Waarom heb je dan die mini gekocht?

Die is poly.

peter_heijnen
26 juni 2012, 10:08
Aha, en weegt het poly gegeven op tegen de kwaliteiten van de TT?

HaroldA
26 juni 2012, 10:15
Aha, en weegt het poly gegeven op tegen de kwaliteiten van de TT?

De jury is het daar nog niet over eens ...

Monofoon is de TT veruit de betere tuner, voor poly krijgt de TC weer wat bonuspunten.

Erikt
26 juni 2012, 10:17
Jongens, er is maar een goede tuner. En dat is de Boss TU-1000.

http://bb.steelguitarforum.com/userpix1029/9732_tuning_mode_1.jpg

http://i42.tinypic.com/15ht9i.jpg

http://i42.tinypic.com/se7lf4.jpg

http://img144.imageshack.us/img144/6250/tiananmenze2.jpg

peter_heijnen
26 juni 2012, 10:28
De jury is het daar nog niet over eens ...

Monofoon is de TT veruit de betere tuner, voor poly krijgt de TC weer wat bonuspunten.
Ok, iig ontloopt het mekaar dus weinig.

HaroldA
26 juni 2012, 10:29
Ok, iig ontloopt het mekaar dus weinig.

De vraag is wat ik belangrijker vind: een goede tuner, of een minder goede tuner maar polyfonisch. Ik ben er nog niet uit.

peter_heijnen
26 juni 2012, 10:31
http://i42.tinypic.com/se7lf4.jpg
Haha, indrukwekkend!

Ik ben trouwens bezig met een anti terroristen project voor de overheid. Zet twee tu-1000's rechtop naast elkaar in een willekeurige stad en de terroristen vliegen er geheid in.

FruscianteFan
26 juni 2012, 11:51
Afgelopen zaterdag heb ik Bas (zangergitarist van The Liquid Machine) gevraagd naar zijn stemapparaat, want die heeft inderdaad een TT. Maar ik word toch een beetje onrustig/tureluurs van zo'n strobe of stream. Doe mij maar gewoon een wijzertje. En die buffer he...

HaroldA
26 juni 2012, 11:57
Afgelopen zaterdag heb ik Bas (zangergitarist van The Liquid Machine) gevraagd naar zijn stemapparaat, want die heeft inderdaad een TT. Maar ik word toch een beetje onrustig/tureluurs van zo'n strobe of stream. Doe mij maar gewoon een wijzertje.

Even wennen, maar daarna wil je niets anders! Mijn TU-2 had ik destijds ook op dat nep-strobe gezet: vond ik ook veel duidelijker.


En die buffer he...

Die Boss Buffer? :???: Of die van de DT-10 die als je aan het stemmen bent doorratelt?

Geef mij dan maar een echte true-bypass zoals de TT. (of een fatsoenlijke buffer, niet bovenstaande rotzooi)

Fuhgawz
26 juni 2012, 12:02
Afgelopen zaterdag heb ik Bas (zangergitarist van The Liquid Machine) gevraagd naar zijn stemapparaat, want die heeft inderdaad een TT. Maar ik word toch een beetje onrustig/tureluurs van zo'n strobe of stream. Doe mij maar gewoon een wijzertje. En die buffer he...

Ja precies, een kennis van mij heeft ook zo'n Turbo Tuner en dat ding bleef maar draaien. Ik werd er ook een beetje gek van. Daarbij zijn ze een heel stuk duurder dan een PolyTune. Niet alleen in aanschaf, maar ook in verzendkosten en douanekosten, omdat je die dingen moet importeren uit de USA. Daarbij moet ik ook zeggen dat ik al een Korg DT10 en een PolyTune heb en met beide nooit last heb gehad van een valse gitaar.

Dus, hoewel ik er niet aan twijfel dat zo'n Turbo Tuner sneller en preciezer is, want veel mensen zweren erbij, zijn er voor mij redenen genoeg om niet zo'n ding te kopen.

FruscianteFan
26 juni 2012, 12:02
@HaroldA Ik verwachtte al zo'n reactie van je.

Leuk voor je dat je de buffers van de Korg en Boss zo slecht vindt. En tsjah, misschien heeft mijn Moog wel een betere buffer, maar die is zo lomp om alleen als buffer in te zetten.

HaroldA
26 juni 2012, 12:10
Ja precies, een kennis van mij heeft ook zo'n Turbo Tuner en dat ding bleef maar draaien. Ik werd er ook een beetje gek van.

Mijn 2 TT's doen dat beiden niet.

Fuhgawz
26 juni 2012, 12:19
Dan is er óf iets mis met dat ding óf ik heb niet goed gekeken, want ik kan me niet herinneren dat die ooit helemaal stil was.

HaroldA
26 juni 2012, 13:14
Dan is er óf iets mis met dat ding óf ik heb niet goed gekeken, want ik kan me niet herinneren dat die ooit helemaal stil was.

Goed stemmen wil ook helpen ;)

Brum
26 juni 2012, 15:31
@HaroldA Ik verwachtte al zo'n reactie van je.

Leuk voor je dat je de buffers van de Korg en Boss zo slecht vindt. En tsjah, misschien heeft mijn Moog wel een betere buffer, maar die is zo lomp om alleen als buffer in te zetten.

Die Boss buffertjes voldoen ook prima. Kijk, als je hele pedalenbord nou volstaat met Boss pedalen, dan hoor je het wellicht, maar met een Boss tuner vooraan in de keten echt niet hoor. Ik heb de vergelijking, met en zonder, al 's gedaan, op hoog en op lager volume. Een knappe die dat verschil kan horen, zeker op hoger volume. Maar ja, sinds er gitaarfora zijn, voldoen ineens die buffers in Boss pedaaltjes niet meer. Het true bypass verhaal zijn we nu wel zo'n beetje overheen op fora, maar dat buffertjes verhaal, met name van Boss, blijft hartnekkig ronddwalen... Don't believe the hype.

De Boss tuners vind ik persoonlijk ook fijn werken en ik hoef niet anders voorlopig.

HaroldA
26 juni 2012, 15:33
De Boss tuners vind ik persoonlijk ook fijn werken en ik hoef niet anders voorlopig.

Ik heb geen ervaring met de TU-3, maar ben blij dat ik de TU-2 niet meer heb. Die buffer hoorde ik wel duidelijk.

Bernardduur
26 juni 2012, 15:35
Ik hoor op de een of andere manier de buffers vab de Boss pedalen altijd............ geen idee waarom. Ik heb een goede buffer aan het begin van mn keten staan en die maakt mn geluid gewoon af; net alsof ik door een hele korte kabel speel. Maar die van Boss........

Brum
26 juni 2012, 15:39
Dan doe ik kennelijk iets anders, of beter en daar geloof ik niet zo in.;)

FruscianteFan
26 juni 2012, 15:47
Ik heb geen ervaring met de TU-3, maar ben blij dat ik de TU-2 niet meer heb. Die buffer hoorde ik wel duidelijk.
Toch vraag ik het me af, zeker omdat jij ook nog eens draadloos speelt.

Moet je zelf weten, maar ik ben meer dan tevreden met de TU3. Wat ik gister erg opvallend vond, trouwens, is dat je in gitaarwinkels wel echt door de gitaarexpert moet worden geholpen. De één snapte niet dat ik last had van tonesuck als ik allemaal TB pedalen gebruik - sterker nog, hij zei dat dat niet kon. De ander beweerde dat je wel allemaal TB pedalen kunt hebben, maar dat als je allerlei verschillende merken hebt de input- en output impedanties van elkaar zullen verschillen waardoor je tonesuck krijgt. Lijkt me sterk als je het hebt over true bypass pedalen. De één zei overigens ook dat je kunt controleren of iets TB is door hem aan te sluiten zonder stroom, of die dan nog geluid doorlaat. Hij beweerde zelfs dat Boss claimt dat hun pedalen TB zijn. Aan de andere kant mocht ik hem uitleggen wat een buffer is.

Dus voor mij een opluchting toen ik hoorde dat Jaap er wel was ;)

HaroldA
26 juni 2012, 15:50
Toch vraag ik het me af, zeker omdat jij ook nog eens draadloos speelt.

Met een X2 die ik vergeleken heb met mijn kabel: geen verschil. Wel of geen TU-2: enorm verschil (pisserig hoog, ander laag).

FruscianteFan
26 juni 2012, 16:08
En zo ben ik ook tot de conclusie gekomen dat mijn twee Bossjes (begin en einde) de boel prima bufferen, door te vergelijken.

edit: ik merk trouwens dat de TU3 in bright mode net zo bromt als de DT-10, wanneer er zowel groene als rode ledjes aanstaan.

lauke_101
26 juni 2012, 18:32
De één zei overigens ook dat je kunt controleren of iets TB is door hem aan te sluiten zonder stroom, of die dan nog geluid doorlaat.

Dat is (vaak) wel waar overigens.
Wbt die tuners, ik heb een 'ouderwetse' Polytune en ben er heel blij mee :) Niet specifiek gekocht om het poly gebeuren, maar hij reageert wel vlotjes, het display vind ik erg prettig en duidelijk en hij is niet zo groot als een DT-10 (toen mijn enige andere optie, hou niet van de switches van boss pedalen). Polyfoon stemmen blijkt overigens in live situaties toch wel erg prettig om even gauw te checken hoe je gitaar er voor staat.

En nou weer foto's posten :D

FruscianteFan
26 juni 2012, 18:52
Dat is (vaak) wel waar overigens.
Wbt die tuners, ik heb een 'ouderwetse' Polytune en ben er heel blij mee :) Niet specifiek gekocht om het poly gebeuren, maar hij reageert wel vlotjes, het display vind ik erg prettig en duidelijk en hij is niet zo groot als een DT-10 (toen mijn enige andere optie, hou niet van de switches van boss pedalen). Polyfoon stemmen blijkt overigens in live situaties toch wel erg prettig om even gauw te checken hoe je gitaar er voor staat.

En nou weer foto's posten :D
Het is vaak inderdaad wel zo, maar niet altijd. En dat is het punt: het is geen manier om te controleren of iets TB is en dus vind ik het jammer dat een verkoper dat zo stellig beweert.

Zo was mijn Blackstar blijkbaar wel True Bypass, maar die deed het niet zonder stroom (vanwege een relais ofzo). Mijn Marshall Vibratrem is volgens Marshall en de rest van het internet niet true bypass, maar die laat wel geluid door. Zelfde geldt trouwens voor mijn Crybaby - al zou die best TB kunnen zijn, heb hem tweedehands gekocht.

Ik geloof het verder wel... ik vind alleen dat de niet-gitaarexperts van Schreeven inmiddels toch wel zouden kunnen weten dat ik meer verstand heb van gitaren dan zij :D

lauke_101
26 juni 2012, 23:37
Hahaha :p

Ik kom er eerlijk gezegd nooit, al heb ik er wel een paar keer staan kwijlen toen die witte Gretsch Billy Bo in de etalage lag. Vind Maxguitar een prettigere zaak (al is die in Den Haag nog een stukkie beter/mooier zelfs). Maar ben al heel lang niet meer in een gitaarzaak geweest eigenlijk.. Heb niks nodig, heb zelfs geen GAS (even afkloppen) en snaren heb ik nog op voorraad.

FruscianteFan
27 juni 2012, 00:05
heb ook niet zoveel gas maar kom graag bij schreeven. Max Guitar heb ik zelf weer slechte ervaring mee, daar hoef ik niet zo nodig te komen. Ieder zijn ding ;)

titzenpitzer
27 juni 2012, 02:23
Ik heb geen ervaring met de TU-3, maar ben blij dat ik de TU-2 niet meer heb. Die buffer hoorde ik wel duidelijk.

Vreemd, ik 'hoor' die helemaal niet. Maar dat heeft waarschijnlijk te maken dat ik grotendeels in bands speel, dan lijkt het me straf dat je daar een verschil hoort. 't Hangt misschien meer af van je doel: speel je steeds alleen in je woonkamer, akkoord. Maar in een repetitiekot...nah. Zolang ik mijn gitaar kan stemmen is het goed.

FruscianteFan
27 juni 2012, 11:15
ben ik het niet helemaal mee eens. Die brom op de DT-10, die overigens met een brakke output kabel nog veel erger werd, was ook bij repetities erg vervelend.

(wat HaroldA betreft, die heeft de nodige podiumervaring hoor ;))

Kim Wilson
27 juni 2012, 11:16
Ik heb tot op heden nog geen enkel probleem ervaren met de DT-10. Misschien weet ik niet waar ik op moet letten, maar vooralsnog doet ie wat ie moet doen en doet ie niet wat ie niet moet doen.

Rooker
27 juni 2012, 12:58
Ik ken het brommetje ook wel van de dt 10 maar dat is toch alleen als je aan het stemmen bent. En ik vind het minimaal. Zijn er mensen die zich daar al aan irriteren?

Henri H
27 juni 2012, 13:08
Ik had er met mijn Polytune ook last van, maar sinds ik de tuner aan het eind van mijn keten heb staan is het over.
Is dat bij de DT10 misschien ook het geval?

HaroldA
27 juni 2012, 13:10
Ik ken het brommetje ook wel van de dt 10 maar dat is toch alleen als je aan het stemmen bent. En ik vind het minimaal. Zijn er mensen die zich daar al aan irriteren?

Present!

Zeker bij onze bassist. Met 2 overdrives + drive van z'n top er achter gaf het een flink kabaal.

Kim Wilson
27 juni 2012, 13:21
Toch raar. Ook als ik mijn drives aan heb staan hoor ik geen brom. Exemplarisch probleem wellicht?

HaroldA
27 juni 2012, 13:27
Toch raar. Ook als ik mijn drives aan heb staan hoor ik geen brom. Exemplarisch probleem wellicht?

2x exemplarisch + veel van te vinden op de Internets. Kan goed met de voeding te maken hebben trouwens.

zeiler
27 juni 2012, 13:30
Toch raar. Ook als ik mijn drives aan heb staan hoor ik geen brom. Exemplarisch probleem wellicht?

ik heb er een poosje een te leen gehad en die had 't over mijn ad15vt wel maar niet over m'n h&k edition tube. Ook beetje raar, verder precies dezelfde setup :)!

Alles is iig beter dan de CT-04 van Planet Waves... Hij is te duur en hoewel hij robuust is maakte dat ding een herrie, als je stemde een constante pieptoon. Blij dat ik die niet meer heb... Ik ben erg tevreden met m'n polytune...

Ik wil alleen nog heel graag een mooie chorus en een wah (in die volgorde)... 't Zal denk ik gewoon een boss worden of maak ik dan een grove fout ;)!? Ik heb wel een beperkt bugget dus ;)!

FruscianteFan
27 juni 2012, 13:32
2x exemplarisch + veel van te vinden op de Internets. Kan goed met de voeding te maken hebben trouwens.
Dat is sowieso vermoedelijk waar de mijne uiteindelijk aan overleden is. Jaap zei me ook dat zijn DT-10 inmiddels niet meer op batterij werkt. Maar hij zei me ook dat de zijne van binnen compleet anders was dan de mijne...

zeiler
27 juni 2012, 13:37
Jaap :')?

mijn PB waar ik dus nog graag een chorus bij wil hebben, kan de tap tempo er gewoon naast ;)!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/376570_334929826581922_1478866532_n.jpg

madman
27 juni 2012, 13:37
Ik wil alleen nog heel graag een mooie chorus en een wah (in die volgorde)... 't Zal denk ik gewoon een boss worden of maak ik dan een grove fout ;)!? Ik heb wel een beperkt bugget dus ;)!

Goeie budget chorus: Danelectro cool cat chorus, koop je geen boss voor en ook geen tonesuck!

FruscianteFan
27 juni 2012, 13:39
Jaap :')?

mijn PB waar ik dus nog graag een chorus bij wil hebben, kan de tap tempo er gewoon naast ;)!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/376570_334929826581922_1478866532_n.jpg
Jaap Lagerweij, werkzaam bij Schreeven en de bands Barbarella en Dead Man's Curse. Zie mijn verslag van de aanschaf van de TU3 en Mudhoney ;)

zeiler
27 juni 2012, 13:42
ah :)! Het vermoeden was er al dat je mij niet bedoelde ;)! Was even de kluts kwijt :D! Zwaar tentamen gehad zojuist waar 't wel aan zal liggen :soinnocent:!

@ madman: heb ik pas op gespeeld: het geluid was prima maar ik ben bang dat ik 'm binnen de kortste keren kapot heb getrapt ;)!

FruscianteFan
27 juni 2012, 13:51
ah :)! Het vermoeden was er al dat je mij niet bedoelde ;)! Was even de kluts kwijt :D! Zwaar tentamen gehad zojuist waar 't wel aan zal liggen :soinnocent:!

@ madman: heb ik pas op gespeeld: het geluid was prima maar ik ben bang dat ik 'm binnen de kortste keren kapot heb getrapt ;)!
welke precies? Die CoolCat pedalen kunnen best veel hebben hoor. Die oude trouwens ook, al heb ik daar niet mee opgetreden enzo.

madman
27 juni 2012, 14:47
Ik heb er zelf pasgeleden een gekocht omdat ik er een chorus bij wou hebben voor niet veel geld. Het geluid is zeker goed te doen, en die behuizing is van staal, behoorlijk stevig gebouwd iig!

Rakker
27 juni 2012, 21:30
Mijn pedalboard :)

http://img191.imageshack.us/img191/8328/pedalboardfunia.png

Boss TU3 output 1>Boss DS2>Line 6 FM4>Boss Slicer>Ibanez Wh10v2>Visual Sound Jekyll&Hyde>Boss FV50L>Coron Phaser>Line 6 Verbzilla>Line 6 DL4
Boss TU3 output 2>Apogee Gio>Macbook Pro

Erikt
27 juni 2012, 22:20
Nice! Zojuist, via youtube, voor het eerst kennis gemaakt met de Slicer. Wat een vet apparaat! Hoe is die GIO? Wat doe je ermee (naast opnemen)?

Rakker
27 juni 2012, 23:53
Eigenlijk alles behalve opnemen :p Het belangrijkste wat ik er mee doe is Shimmer, en daar overheen dan weer EHX Freeze achtige dingen, filters, modulatie, maar ook effecten voor mijn vocals, samples triggeren, soms zelfs synth spelen met mijn voet... Van alles! Dit alles gaat vanzelfsprekend niet door mijn amps maar rechtstreeks de PA in.

De Slicer is inderdaad echt ontzettend tof! Als je een beetje in de soundscape achtige dingen zit voegt het echt een hele nieuwe dimensie toe.

SBe
29 juni 2012, 10:19
Nieuwe aankopen --> nieuwe setup
Ipv een grotere pedaltrain aan te schaffen heb ik tweedehands nog een PD junior bijgekocht.
En als ik alles wat korter bij elkaar zet kan er zelf nog min. eentje bij :)
- Polytune
- Jam Pedals Fuzz Phrase
- SM Fuzz
- Dunlop classic wah
- Jam pedals Red Muck
- Mad professor Sweet honey OD
- Wampler 57 OD
- Wampler Plexidrive
- Wampler Ego Compressor
- EP Booster
- Mad Professor tiny orange Phazer
- Roger MAyer Voodoo vibe jr.
- MXR Carbon copy delay
- Boss RC-3 Loopstation

3x fuzz en 3x OD, wat kan ik zeggen - elk zijn eigen sound en feel
In de toekomst zal de carbon copy wel nog plaats moeten maken voor een tap-delay.

http://i49.tinypic.com/161ne42.jpg

http://i46.tinypic.com/qqo5ft.jpg

paulusdeBKB
29 juni 2012, 11:28
Da's geen pedalboard meer, da's een speeltuin :)

Mr. Dynamite
29 juni 2012, 12:32
Woaah, prachtige pedalen collectie man! :crazyhappy:

Tankman
29 juni 2012, 14:13
Vet! Ik wilde ook een 2e Pedaltrain Jr halen voor naast mijn huidige. Mijn idee was dan om al mijn expressiepedalen daar op te plaatsen ( wah en volume pedaal) en er dan nog een Whammy 5 en een Rotovibe bij te doen.

Riky
29 juni 2012, 14:23
Erg erg gaaf SBe!! De voeding pluggen boven moeten er alleen wel elke keer eruit als je het bord gaat vervoeren neem ik aan?

humbucker
29 juni 2012, 15:07
Daar ligt een hoop geld op de vloer! Vet bord!

madman
29 juni 2012, 15:32
Erg erg gaaf SBe!! De voeding pluggen boven moeten er alleen wel elke keer eruit als je het bord gaat vervoeren neem ik aan?
Daisy chain zeker? Hoef je er maar 1 los te halen!

Buzzel
29 juni 2012, 16:04
daar gaat het niet om. Met die rechte plugjes past het niet in een tas (of koffer).

SBe
29 juni 2012, 18:11
daar gaat het niet om. Met die rechte plugjes past het niet in een tas (of koffer).

Klopt inderdaad, past zo niet in de tas, de rechte pluggen moeten er eerst uit, ik moet gewoon nog achter nieuwe kabeltjes geraken die aan beide kanten een 90° plug hebben.
Ook voor de aansluiting van de Voodoo vibe moet er een rechte jack voor de input voorzien worden, nu kan de stroomplug er niet in (voorlopig op batterij) - leuke pedaal maar ze mochten wel de aansluitingen wat verder uit elkaar gezet hebben.

Kieftenbelt
29 juni 2012, 18:16
Die Wampler Tweed '57, awesome!! Hoe klinkt 'ie? Ben vooral benieuwd door wat voor een amp het gaat?

SBe
30 juni 2012, 01:18
Die Wampler Tweed '57, awesome!! Hoe klinkt 'ie? Ben vooral benieuwd door wat voor een amp het gaat?

Wampler is echt wel zeer goed, de tweed 57 - klinkt echt wel als een overstuurde fender amp - en zeer goed te controleren met het volume van je gitaar.
Bij een vriend eens vergeleken met een oude bassman amp eens open te draaien en de gelijkenis is echt wel merkbaar.
Ook de togle switch is zeer goed bruikbaar, de drie verschillende sounds kleuren je klank elk met hun eigen karakter.
Zelfde met de plexidrive, zeer typische marshall tone.
Aanrader!
Ik gebruik deze met men Fender 65 Deluxe reverb.

EBOUE
30 juni 2012, 12:22
Da's geen pedalboard meer, da's een speeltuin :)

Heel vet rijtje indeed!!!

groovieguitarguus
30 juni 2012, 17:16
Work in progress....

Als aanvulling moet er nog een mooie Chorus komen.
Ook nog een Pitch Shifter...
Daarna alles netjes verwerken... De Hicon pluggen zijn al binnen...
Begin kan gemaakt worden.
Stiekem denk ik nog aan een Musicom III looper / switcher....

https://lh5.googleusercontent.com/-ps3lXd4x4nM/T-8Xn8GWRwI/AAAAAAAAAzw/fudqu1hNrd0/s912/IMG_0744.JPG

De Flashback / DD-3 en Fulldrive gaan denk ik het pand verlaten...

Buzzel
30 juni 2012, 17:20
Jemig wat is die burkley groot zeg, heel mooi dat ding maar wat een formaat :dontgeti:

Verder wel lekker spul!

Dat over een mesa?

groovieguitarguus
30 juni 2012, 23:50
Die Flatliner zit ook in mijn Rack, om o.a. mijn GCX Switcher mee te voeden.
Maar na de aanschaf van de Timeline, kan het wel eens zijn dat het rack verleden tijd is.
De Mesa (mkIII) heb ik niet meer (nog wel een footswitch... ;-)
Nu speel ik over een The Valve 2/50 top.... Goeie Amp!!!! En Vreet pedalen.

Idee hoe mijn set up op zijn max. was:

https://lh3.googleusercontent.com/-cvw4AjVdiKI/Tj3IBL6lfJI/AAAAAAAAAO0/60Zd9Cne554/s720/IMG_0036.JPG

Buzzel
1 juli 2012, 13:15
Vet hoor! Als je die flatliner in een rack gebruikt kan het formaat wel. In een gewoon pedalboard zou ik hem niet willen.

Wicked Willy
1 juli 2012, 14:11
Vet hoor! Als je die flatliner in een rack gebruikt kan het formaat wel. In een gewoon pedalboard zou ik hem niet willen.

Bij mij zit er al zeker 6 jaar een Flatliner op mijn board. Het ligt er een beetje aan, maar bij een groter bord no problem hoor. En het ding vreet alles en dat scheelt weer stekkerblokken, adapters etc etc......daarnaast is je bordje/je pedalen ook beveiligd tegen spanningsproblemen......bij een kleiner bord is de Six van Burkey een goed alternatief....vreet ook heeeeel veeeeeel pedalen.

groovieguitarguus
1 juli 2012, 15:28
Bij mij zit er al zeker 6 jaar een Flatliner op mijn board. Het ligt er een beetje aan, maar bij een groter bord no problem hoor. En het ding vreet alles en dat scheelt weer stekkerblokken, adapters etc etc......daarnaast is je bordje/je pedalen ook beveiligd tegen spanningsproblemen......bij een kleiner bord is de Six van Burkey een goed alternatief....vreet ook heeeeel veeeeeel pedalen.

Formaat v.d. Flatiliner is idd een 'opstakel'.... maar het ding is wel heel goed. Als de Flatliner niet op het uiteindelijke board komt, wordt het hoogstwaarschijnlijk 1 of 2 'Six' van Burkey...

Thyrif
1 juli 2012, 17:23
Formaat v.d. Flatiliner is idd een 'opstakel'.... maar het ding is wel heel goed. Als de Flatliner niet op het uiteindelijke board komt, wordt het hoogstwaarschijnlijk 1 of 2 'Six' van Burkey...

Die flatliners van burkley zijn inderdaad erg goed, de SIX zijn nog erg goed geprijsd ook! Er is trouwens ook een SIX Junior, die in plaats van 9-12-15-18V enkel 9V en 12V kan, maar wel 30 euro goedkoper is. Best nice (ik heb namelijk enkel 9 en 12 nodig).

Wicked Willy
1 juli 2012, 21:26
Die flatliners van burkley zijn inderdaad erg goed, de SIX zijn nog erg goed geprijsd ook! Er is trouwens ook een SIX Junior, die in plaats van 9-12-15-18V enkel 9V en 12V kan, maar wel 30 euro goedkoper is. Best nice (ik heb namelijk enkel 9 en 12 nodig).

Junior? Cool wist ik niet........das heel interessant!

driftkop
2 juli 2012, 17:08
Heb je een link voor die Junior, ik zie het nergens op hun website :???:

Buzzel
2 juli 2012, 17:44
Moet je wat beter zoeken. Staat op zelfde pagina als gewone six.

madman
2 juli 2012, 18:13
Wat ik me nou afvraag he, hoeveel pedalen kun je nou werkelijk voeden met zo'n voeding? D'r zitten 6 outputs op, maar op de meeste boards staan toch wel meer dan 6 pedalen.
200mA per output, zegt me net ff te weinig om daar nou een real-life beeld bij te krijgen. Kun je daar bv. 2 OD's en een tuner van voeden?

Oftewel: ervaringen plz!

Buzzel
2 juli 2012, 18:16
Beetje anoloog pedaal gebruikt 20-40mA dacht ik. Dus 200mA kan 5 a 10 pedalen voeden, maar daar koop je zo'n ding niet voor. Per outlet 1 pedaal of misschien 2, maar meer liever niet. Anders kan je ook gewoon een 1spot kopen.

FruscianteFan
2 juli 2012, 18:39
Me one-spots moe je wel uitkijken. Lang niet elk pedaal reageert er goed op, en combinaties van pedalen kan ook problematisch zijn.

madman
2 juli 2012, 19:05
Beetje anoloog pedaal gebruikt 20-40mA dacht ik. Dus 200mA kan 5 a 10 pedalen voeden, maar daar koop je zo'n ding niet voor. Per outlet 1 pedaal of misschien 2, maar meer liever niet. Anders kan je ook gewoon een 1spot kopen.
De voordelen van geisoleerde outputs zijn me wel duidelijk.
Ik gebruik zelf atm een 1spot, plus nog een aparte voeding voor m'n nova repeater en een voor m'n DC Womanizer. De 1spot voedt m'n blue box en super comp (MXR), TC polytune, cry baby, cool cat chorus en m'n zelfbouw phaser +RC-3 looper. En ja, het ruist wel wat, daarom zit ik een beetje te kijken wat praktisch zou zijn ter vervanging van die andere voedingen.

De Nova repeater gebruikt 300mA op 12V (kan ook 9V hebben), time-based effecten gebruiken nou eenmaal meer dan andere. De Womanizer werkt op AC. Wat de rest precies gebruikt, geen flauw idee! Vandaar de vraag!

Buzzel
2 juli 2012, 19:31
Blue box 5mA
comp 2mA
Tc polytune 46mA bypass 0,4mA
Crybaby 2mA
cool cat 32mA
phaser zal wel iets van 10mA zijn
Looper 70mA max

Google is your friend.

madman
2 juli 2012, 20:30
Blue box 5mA
comp 2mA
Tc polytune 46mA bypass 0,4mA
Crybaby 2mA
cool cat 32mA
phaser zal wel iets van 10mA zijn
Looper 70mA max

Google is your friend.
Ik geef toe, ik ben lui :)

driftkop
2 juli 2012, 20:36
Moet je wat beter zoeken. Staat op zelfde pagina als gewone six.

Ik zie het nu ook. Ze willen die zeker niet verkopen, anders hadden ze die wel wat prominenter op de website gezet.

groovieguitarguus
3 juli 2012, 23:34
Gisteren en vanavond flink aan de slag geweest...

Mijn Pedalboard 1.1 is klaar... van versie 1.0 heb ik o.a. de multikabel, en het houtwerk (deels) hergebruikt.
Alles past, maar net aan. De Flashback is een doublure. Daar moet een kleine Chorus komen (misschien de Corona).
Ik ga hier eerst mee 'stoeien'. Verwacht dat ik toch ga uitbreiden. Dan wordt de plank groter en komen de aansluitingen voor de
'multikabel' op zijn kant aan een zijkant (zo een beetje tricky).

Ook nog wat foto's hoe ik de Multikabel aan mijn amp heb bevestigt... misschien inspiratie... misschien ook bruikbare feedback....

https://lh3.googleusercontent.com/-8TdLZN4H4g4/T_NjzK4nqOI/AAAAAAAAA0E/FAQZTrvuLAY/s984/IMG_8646.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-JvaWfcbBOcM/T_NjzaZWd5I/AAAAAAAAA0I/PjpaC_OUekI/s984/IMG_8644.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-AiE4nWUJcnE/T_NlFGkqsII/AAAAAAAAA04/5HDo-ytIKv4/s720/IMG_8651.jpg

Riky
3 juli 2012, 23:47
Zeer netjes! Gave amp ook! Zijn lekkere versterkers.

Henri H
4 juli 2012, 08:29
Zeker nice! Heb je de tri-chorus toneprint al geprobeerd in die Flashback?
Ik vind 'm wel lekker hoor, wel een beetje hifi, niet zo "lushy".

movo.
4 juli 2012, 11:22
Gisteren en vanavond flink aan de slag geweest...

Mijn Pedalboard 1.1 is klaar... van versie 1.0 heb ik o.a. de multikabel, en het houtwerk (deels) hergebruikt.
Alles past, maar net aan. De Flashback is een doublure. Daar moet een kleine Chorus komen (misschien de Corona).
Ik ga hier eerst mee 'stoeien'. Verwacht dat ik toch ga uitbreiden. Dan wordt de plank groter en komen de aansluitingen voor de
'multikabel' op zijn kant aan een zijkant (zo een beetje tricky).

Ook nog wat foto's hoe ik de Multikabel aan mijn amp heb bevestigt... misschien inspiratie... misschien ook bruikbare feedback....


Mooi bord! Wat voor patchkabels gebruik je?

groovieguitarguus
4 juli 2012, 12:23
@H. Huisjes... Thanx... ik ga 'm vanavond er meteen op zetten.

@Movo:.... De Kabels 'maak' ik allemaal zelf. Kabel is Klotz AC110 - pluggen op mijn board Hicon Pancake (€2,40 per stuk via Lord Riffenstein).... Voor andere pluggen gebruik ik Neutrik NPX2....

movo.
4 juli 2012, 15:27
@H. Huisjes... Thanx... ik ga 'm vanavond er meteen op zetten.

@Movo:.... De Kabels 'maak' ik allemaal zelf. Kabel is Klotz AC110 - pluggen op mijn board Hicon Pancake (€2,40 per stuk via Lord Riffenstein).... Voor andere pluggen gebruik ik Neutrik NPX2....

Okay, dat ga ik ook ff bestellen. Ben die Lava kabels helemaal zat. Danku.

groovieguitarguus
4 juli 2012, 15:31
Okay, dat ga ik ook ff bestellen. Ben die Lava kabels helemaal zat. Danku.


Ik had toevallig nog genoeg Klotz kabel liggen... anders had ik bij hem ook een paar meter Mogami besteld.
Lekker soepel en heel mooi om je plank te 'bedraden'. Die pancake pluggen solderen super makkelijk!!! Succes

LordRiffenstein
4 juli 2012, 15:34
https://lh3.googleusercontent.com/-8TdLZN4H4g4/T_NjzK4nqOI/AAAAAAAAA0E/FAQZTrvuLAY/s984/IMG_8646.jpg

Nice, me likey!!! :punk:

Tankman
4 juli 2012, 15:51
Zeker nice! Heb je de tri-chorus toneprint al geprobeerd in die Flashback?
Ik vind 'm wel lekker hoor, wel een beetje hifi, niet zo "lushy".

Ik heb hem vanmiddag ook weer even ingeladen. Ik vind het echt een hele toffe chorus. Aanrader!

humbucker
4 juli 2012, 16:29
Hmm, ik heb gas voor zo'n Flashback! Hoe is de looper functie btw?

Tankman
4 juli 2012, 16:31
Ik gebruik hem nooit, maar heb anderen het wel zien en horen gebruiken. Lijkt simpel in gebruik en hij klinkt gewoon prima.

Henri H
5 juli 2012, 08:05
Okay, dat ga ik ook ff bestellen. Ben die Lava kabels helemaal zat. Danku.Hier nog zo ééntje! Die lava kabels ben ik ook niet zo over te spreken, maar voor sommige pedalen, b.v. de Ibanez 10-serie en de 5-serie is het eigenlijk een must.


Hmm, ik heb gas voor zo'n Flashback! Hoe is de looper functie btw?Ik zit er ook weer over te denken om die flashback er weer op te zetten, maar dan als chorus.
De looper functie vind ik wel goed bruikbaar, heb hem laatst zelfs 's met de band geprobeerd, ze hadden helemaal niet door dat ik niet meer meespeelde, dat was lachen. :D

peter_heijnen
5 juli 2012, 09:41
De looper functie vind ik wel goed bruikbaar, heb hem laatst zelfs 's met de band geprobeerd, ze hadden helemaal niet door dat ik niet meer meespeelde, dat was lachen. :D
Haha, leuk Henri! :)

De fb tri-chorus is idd prima.

humbucker
5 juli 2012, 09:52
Ik gebruik hem nooit, maar heb anderen het wel zien en horen gebruiken. Lijkt simpel in gebruik en hij klinkt gewoon prima.


Hier nog zo ééntje! Die lava kabels ben ik ook niet zo over te spreken, maar voor sommige pedalen, b.v. de Ibanez 10-serie en de 5-serie is het eigenlijk een must.

Ik zit er ook weer over te denken om die flashback er weer op te zetten, maar dan als chorus.
De looper functie vind ik wel goed bruikbaar, heb hem laatst zelfs 's met de band geprobeerd, ze hadden helemaal niet door dat ik niet meer meespeelde, dat was lachen. :D

Haha mooi! Hoe lang kan je ermee opnemen?

Henri H
5 juli 2012, 10:17
Staat in de manual; ik dacht 47 sec.

humbucker
5 juli 2012, 11:41
Prachtig. Meer hoeft t ook niet te zijn! Thanks!

peter_heijnen
5 juli 2012, 12:41
Max 40 sec mono of 20 sec stereo.

TimS
5 juli 2012, 20:07
Ik had al een tijdje een Pedaltrain 1, maar ik gebruikte eigenlijk niet alle pedalen. Ik zag ineens een PT junior te koop staan, daar heb ik alles behalve m'n volumepedaal en phaser op gezet.

http://i.imgur.com/yBBUs.jpg

En de onderkant:

http://i.imgur.com/fkT59.jpg

Voor de geïnteresseerden:

Real McCoy RMC-1
Korg DT-10
Keeley TS-9
Brunetti Mercury Box
Boss CE-2
MXR Micro Amp
TC Electronic Flashback

Kabel zijn van George L, voeding is een PP2+.

Tankman
5 juli 2012, 20:24
Ha die Tim. Die komt mij bekend voor ;).

TimS
5 juli 2012, 20:35
Ha die Tim. Die komt mij bekend voor ;).

Haha, had niet door dat ik met een forumlid te maken had. Ik ben er in ieder geval blij mee :)

Tankman
5 juli 2012, 20:37
Haha, had niet door dat ik met een forumlid te maken had. Ik ben er in ieder geval blij mee :)

Ik had ergens wel een gevoel dat je een forumlid zou zijn. Mooi dat je er blij mee bent. Helaas was er bij mij vandaag niemand thuis, maar als het goed is komt dan morgen mijn Pedaltrain 2 (met dank aan Roelsmoel). Ik ben dus juist groter gegaan. Heb vandaag patchkabels, of in ieder geval de pakketten daarvoor gehaald. Zodra ik klaar ben post ik ook foto's.

Robin...
5 juli 2012, 20:40
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/559119_330642080355088_326114687_n.jpg

Vandaag maar even een flightcase gemaakt en een plankje gezaagd. 3 van me'n favoriete pedalen gewoon een visual sound jekyll & hyde, crybaby. en een voodoo lab micro vibe. Eigenlijk wil ik nog een fuzz erbij doen maar eerst maar daarvoor door sparen. Zelf wil ik geen rijen pedalen is alleen maar veel gesjouw en tonesuck heaven en ik wil ook niet heel de dag tapdansen.

Buzzel
5 juli 2012, 20:47
Die wah van jou, das tonesuck heaven...

Tankman
5 juli 2012, 20:48
Die wah van jou, das tonesuck heaven...

De grootste! Die van mij wordt binnenkort true-bypass gemaakt.

toddzilla
5 juli 2012, 20:51
als het goed is komt dan morgen mijn Pedaltrain 2 (met dank aan Roelsmoel).
Ah, zijn spullen gaan naar allerlei forumleden! Ik heb zijn Carbon Copy overgenomen. Zal binnenkort een nieuwe foto van m'n board knippen :)

Robin...
5 juli 2012, 20:51
Die wah van jou, das tonesuck heaven...

nope bypass gemaakt :p

Tankman
5 juli 2012, 20:52
Ah, zijn spullen gaan naar allerlei forumleden! Ik heb zijn Carbon Copy overgenomen. Zal binnenkort een nieuwe foto van m'n board knippen :)

Haha, daar was ik dus net iets te laat voor, maar dat komt goed uit, want ik ga toch maar op zoek naar een delay met een fysieke tap tempo voor naast mijn Flashback (met Audiotapping wat ik niks vind).

Buzzel
5 juli 2012, 21:13
nope bypass gemaakt :p

Dan is het goed :P, Ik heb zelf al mijn pedalen TB. In het pedalboard zit wel een ingangsbuffer, scheelt echt. Ik heb nu wel een ibanez chorus, denk dat ik daar een TB kastje voor maak.

RoelSmoel
5 juli 2012, 21:17
Ah, zijn spullen gaan naar allerlei forumleden! Ik heb zijn Carbon Copy overgenomen. Zal binnenkort een nieuwe foto van m'n board knippen :)

Kleine wereld..:D
Ik heb nu nog 1 ding over van mijn "collectie", volgende week komt de M13 van Line 6, en over een paar weken de EVH 2x12. Allemaal mede mogelijk gemaakt door jullie bijdragen.. hahaha

Tankman
5 juli 2012, 21:23
Kleine wereld..:D
Ik heb nu nog 1 ding over van mijn "collectie", volgende week komt de M13 van Line 6, en over een paar weken de EVH 2x12. Allemaal mede mogelijk gemaakt door jullie bijdragen.. hahaha

Graag gedaan! Ga je nou alleen je tuner niet heel erg missen?

Buzzel
5 juli 2012, 21:41
Tunen is voor watjes!

Tankman
5 juli 2012, 21:42
Tunen is voor watjes!

Maar dan ben je wel een in-tune-watje! :P

Robin...
5 juli 2012, 21:43
Dan is het goed :P, Ik heb zelf al mijn pedalen TB. In het pedalboard zit wel een ingangsbuffer, scheelt echt. Ik heb nu wel een ibanez chorus, denk dat ik daar een TB kastje voor maak.

Ja je merkt echt een verschil. Nou heeft mijn visual sound wel een ingangsbuffer wat wel helpt maar ik hou er niet van om die voor de wah te gooien maakt het te modderig. Nou is het modden naar TB niet echt moeilijk en is het zeker de moeite waard. Dus ik zal die ibanez chorus als ik jouw was lekker ombouwen met een 3PDT schakelaar.

Buzzel
5 juli 2012, 21:46
Dat dan weer niet, komt uit 1984, dus die laat ik origineel. Kastje apart. Gaat ook goed.

Robin...
5 juli 2012, 21:46
Tunen is voor watjes!

Juist gewoon op gehoor doen! Een het is hip om tijdens het spelen bij een optreden aan je tuners te zitten draaien :p

peter_heijnen
5 juli 2012, 21:58
Maar dan ben je wel een in-tune-watje! :P


Bink zul je bedoelen. :)

rhcp_schipper
5 juli 2012, 22:43
Ik had al een tijdje een Pedaltrain 1, maar ik gebruikte eigenlijk niet alle pedalen. Ik zag ineens een PT junior te koop staan, daar heb ik alles behalve m'n volumepedaal en phaser op gezet.

http://i.imgur.com/yBBUs.jpg

En de onderkant:

http://i.imgur.com/fkT59.jpg

Voor de geïnteresseerden:

Real McCoy RMC-1
Korg DT-10
Keeley TS-9
Brunetti Mercury Box
Boss CE-2
MXR Micro Amp
TC Electronic Flashback

Kabel zijn van George L, voeding is een PP2+.

Wat voor een muziekstijl speel je als ik vragen mag? Waar gebruik je de tc flashback precies voor?

RoelSmoel
5 juli 2012, 22:46
Graag gedaan! Ga je nou alleen je tuner niet heel erg missen?

Zit ook in de M13, en werkt prima.
Mocht ik het echt als tekortkoming zien, is er zo weer een bij gekocht. Dat is het punt niet. Maar liever zo simpel mogelijk.

Ik merk nu ik niets meer tussen gitaar en versterker heb zitten, dat mijn signaal er wel behoorlijk op vooruit is gegaan, een veel vetter geluid, de versterker "brult" weer! Dat me dit nooit eerder is opgevallen..

TimS
5 juli 2012, 22:50
Wat voor een muziekstijl speel je als ik vragen mag? Waar gebruik je de tc flashback precies voor?
Ik speel van alles en gebruik de Flashback voor van alles :)

Maar serieus: pop/rock vooral, gebruik delay als een soort reverb vaak, soms slapback en soms voor solo's.

Tankman
5 juli 2012, 23:00
Zit ook in de M13, en werkt prima.
Mocht ik het echt als tekortkoming zien, is er zo weer een bij gekocht. Dat is het punt niet. Maar liever zo simpel mogelijk.

Ik merk nu ik niets meer tussen gitaar en versterker heb zitten, dat mijn signaal er wel behoorlijk op vooruit is gegaan, een veel vetter geluid, de versterker "brult" weer! Dat me dit nooit eerder is opgevallen..

Dat fenomeen ken ik ja, en toch wil ik steeds mn effecten ertussen. Ik moet zeggen dat het geluid met mijn G-Lab switcher er ook op vooruit gaat. Ben benieuwd wat de M13 doet met je droog geluid.

JeroenSchaaf
6 juli 2012, 09:35
Ik lees veel negatieve reacties op de Lava cable en pluggen. Wat is er precies kut aan?

Want ik zat er zelf aan te denken zo'n setje te kopen. Volgens mij zijn ze net iets kleiner dan de George'ls en dat zou betekenen dat ik net weer een pedaal meer erop kwijt kan.

HaroldA
6 juli 2012, 09:40
Ik lees veel negatieve reacties op de Lava cable en pluggen. Wat is er precies kut aan?

Zie ook: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155727-Lava-patchcabels-gemaakt-allemaal-doen-het-niet

JeroenSchaaf
6 juli 2012, 09:48
Zie ook: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155727-Lava-patchcabels-gemaakt-allemaal-doen-het-niet


Ja heb ik ook gelezen, maar goed dat had ik eerst ook met George'ls als je die verkeerd in elkaar zet werkt het ook niet :)

HaroldA
6 juli 2012, 09:55
Ja heb ik ook gelezen, maar goed dat had ik eerst ook met George'ls als je die verkeerd in elkaar zet werkt het ook niet :)

En (o.a.) daarom zijn Lava's net zo k#t als George L.

JeroenSchaaf
6 juli 2012, 09:59
En (o.a.) daarom zijn Lava's net zo k#t als George L.

Achja George'ls gebruik ik nu al een paar jaar zonder problemen.... :)

Misschien moet ik gewoon maar een setje bestellen.

peter_heijnen
6 juli 2012, 10:00
Als je gewone pluggen verkeerd soldeert doen ze het ook niet... ;)

Henri H
6 juli 2012, 10:25
Volgens mij moet je Lava Cable, als ze het (eindelijk) goed doen, niet te vaak loshalen.
Dat is wat er bij mij misgaat vermoed ik, omdat ik nogal vaak pedalen wissel.

iWishmaster
6 juli 2012, 11:36
Als je gewone pluggen verkeerd soldeert doen ze het ook niet... ;)

Precies, elke plug gaat op den duur wel een keer kapot, hoe netjes je ook soldeert. Fijne aan George L vind ik zelf dat, mocht er 1 kapot zijn, je met minimale middelen (alleen een tangetje of een mes, kan zelfs met een aardappelschilmesje) een nieuwe kan maken in een minuutje. Als een George L dan 1x per jaar kapot gaat (op mijn bodje gaan ze overigens al meer als 3 jaar mee, maar ik wissel zelden van pedalen) en een andere gesoldeerde kabel 1x per 3 jaar, prima, want die laatste kan ik niet 5 minuten voor een gig ff opnieuw solderen. En een slimme gitarist neemt altijd een reserve patchkabeltje mee als je het mij vraagt.

FruscianteFan
6 juli 2012, 12:04
Ik neem altijd wel een paar reservekabels mee naar een optreden maar ik heb ze zelf eigenlijk nooit nodig. Zo'n Monster Rock kabel is stevig hoor...

thijst
6 juli 2012, 13:05
Mijn board heden ten dage:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/430166_10150749276922892_821631551_n.jpg

Om de discussir voor te zijn: ik heb een M5 en een M9 omdat ik de M5 gebruik voor "exotische" effecten die ik maar 1 of 2 keer gebruik, en op de M5 is het expressie-pedaal aangesloten. De M9 gebruik ik voor overdrives, distortions, fuzzes, en voor meer complexe combinaties van effecten. Ik kan dus scene 1 op de M9 selecteren en 6 verschillende OD's en distortions tot mijn beschikking hebben, terwijl ik de M5 gebruik om daar bv een wah, pitch-shift of flanger overheen te leggen.

Wicked Willy
6 juli 2012, 14:48
Mooi bordje en snap je redenering mbt het gebruik van de M5 en M9. If it works for you.......maar toch...waarom geen losse pedalen? Budgettaire redenen of vind je de Line6jes simpelweg te gek!?

Brum
6 juli 2012, 15:06
Volgens mij moet je Lava Cable, als ze het (eindelijk) goed doen, niet te vaak loshalen.
Dat is wat er bij mij misgaat vermoed ik, omdat ik nogal vaak pedalen wissel.

Dat betwijfel ik, want ik wissel ook nogal 's van opstelling en ook met Lava kabeltjes en heb geen klachten van uitvallen. Punt is, denk ik, dat je ze wel heel erg strak moet aandraaien, wat met de hand bijna niet te doen is. Ik heb dat destijds opgelost met een plat tangetje, maar echt mooier worden de pluggen er niet van... Maar zit het dan ook stevig, dan zijn ze onverwoestbaar.

In navolging van George L zag ik dit trouwens:

http://www.6ixdegreesmusic.com/product_images/uploaded_images/lvacaps2.jpg

Zou wel 's een goeie oplossing kunnen zijn.

Henri H
6 juli 2012, 15:19
Geloof me, ik heb ze ook met zo'n plat tangetje strak aangedraaid.
Sommige kabeltjes blijven idd goed, maar anderen daarentegen.....

Brum
6 juli 2012, 15:20
Misschien meer spinazie eten dan?:crazyhappy:

Henri H
6 juli 2012, 15:22
Popeye The Sailorman aka H.Huisjes aka Henri, that's me. :cooler:

thijst
6 juli 2012, 16:22
Mooi bordje en snap je redenering mbt het gebruik van de M5 en M9. If it works for you.......maar toch...waarom geen losse pedalen? Budgettaire redenen of vind je de Line6jes simpelweg te gek!?

Het is vooral het "priceless" voordeel van 90+ effecten in één compacte behuizing hebben. Op de plek van de M9 kan ik met goed fatsoen 2 pedaaltjes kwijt, en nu heb er ik er vele malen meer. Het maakt mijn sonisch palet dus veel uitgebreider. Nu heb ik een DynaComp, een SD-1, een TS-9, een DS-1, een Muff - alles direct te selecteren.

Hetzelfde geldt voor de M5 - ik heb nooit overwogen om een losse wah, phaser, flanger, pitch-shift, tremolo etc op mijn board te plaatsen terwijl ik die effecten maar zeer sporadisch gebruik.

EBOUE
7 juli 2012, 13:02
Heb ik net alles uitgebreid getest en zelfs in de proefopstelling, draai ik wat inputs iets steviger aan de Five-Loop van Buzz Electronics, doen 3 van de 5 loops het plots niet meer. Aargh! Aansluitingen zijn goed van binnen, geen losse kabeltjes, alles is netjes gesoldeerd.. nogal een teleurstelling als je net aan de slag wilt met je nieuwe rommel. De foto laat ik nog even achterwege...

peter_heijnen
7 juli 2012, 13:04
Toch is dit echt een foto topic.... :)

EBOUE
7 juli 2012, 13:15
Ja, gemeen he? ;)

RoelSmoel
7 juli 2012, 13:28
Het is vooral het "priceless" voordeel van 90+ effecten in één compacte behuizing hebben. Op de plek van de M9 kan ik met goed fatsoen 2 pedaaltjes kwijt, en nu heb er ik er vele malen meer. Het maakt mijn sonisch palet dus veel uitgebreider. Nu heb ik een DynaComp, een SD-1, een TS-9, een DS-1, een Muff - alles direct te selecteren.

Hetzelfde geldt voor de M5 - ik heb nooit overwogen om een losse wah, phaser, flanger, pitch-shift, tremolo etc op mijn board te plaatsen terwijl ik die effecten maar zeer sporadisch gebruik.

Dat is dus ook de reden dat ik meteen voor de M13 ben gegaan.. Gewoon de meest standaard pedalen die er zijn in een handomdraai (letterlijk) ter beschikking. Vooral de delays in de M-serie zijn erg goed!

The Lo Lands
7 juli 2012, 17:33
Mijn board heden ten dage:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/430166_10150749276922892_821631551_n.jpg

Om de discussir voor te zijn: ik heb een M5 en een M9 omdat ik de M5 gebruik voor "exotische" effecten die ik maar 1 of 2 keer gebruik, en op de M5 is het expressie-pedaal aangesloten. De M9 gebruik ik voor overdrives, distortions, fuzzes, en voor meer complexe combinaties van effecten. Ik kan dus scene 1 op de M9 selecteren en 6 verschillende OD's en distortions tot mijn beschikking hebben, terwijl ik de M5 gebruik om daar bv een wah, pitch-shift of flanger overheen te leggen.
Mooi plankje dit! De M9 is echt razendpopulair bij (pro)gitaristen en zelfs toetsenisten. Een vriend van me heeft twee M9 op zijn plank liggen en is er meer dan lyrisch over. Ik heb er nog even over getwijfeld maar mijn huidige plank met losse pedalen geeft mij meer dan genoeg toon mogelijkheden en zal een extra aanschaf voor een M9 niet rechtvaardigen ;)

EBOUE
8 juli 2012, 14:17
Nu doet ie het wel. Tadaaaa... niets bijzonders qua bekisting, maar met deze combi kan ik erg veel lekkere geluidjes halen.
Dit alles is makkelijk te vervoeren in een Gator Bag.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/8108_3469032773675_466526462_n.jpg

Gitaar (G&L ASAT de Luxe, blauw metallic, maple hals, zwarte slagplaat)

> TC Polytune > BBE compressor > Buzz Electronics Five Looper
Loops:
1 - Line6 FM4
2 - GD Wah
3 - EHX Ring Thing (+ evt Moog EP2 expressiepedaal, of bij de FM4 aan te hengelen)
4 - EHX Q tron
5 - EBS Unichorus (switch ter reparatie, pedaal hier nog afwezig)
> Buzz output > Amp input (Mesa Subway Rocket 22W combootje 10")

Fx-loop: Akai Headrush E2 en Digitech Digidelay
Alles gevoed door de Voodoo Lab PP2+

Die looper is erg handig, alle knoppen in de buurt en met de Mesa Footswitch er vlak onder heb je alles in de buurt. De FM4 en de Digidelay zijn icings on the cake, het board zelf is het mainframe. :)

Klaar voor de eerste jam met een bevriende bassist... haha (hoezo over the top voorbereiding, maar 't zou hoe dan ook).

Mr.Fingers
9 juli 2012, 00:27
http://static.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Ampeg_GVT-FS2_voetschakelaar_voor_reverb_en_effectloop.jpg

WAT een bevrijding. Tremoloding in de FX-loop, en meer heb ik niet nodig. Amp staat op standje "clean als je subtiel speelt, dikke crunch bij zware aanslag", en daarmee kan ik alles wat van me verlangd word!

Heibel
9 juli 2012, 09:23
[QUOTE=Mr.Fingers;2864130]http://static.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Ampeg_GVT-FS2_voetschakelaar_voor_reverb_en_effectloop.jpg

Dit is verreweg het mooiste en meest strakke pedalboard hier..Ik hoop ook ooit nog eens terug te kunnen schroeven naar zoveel eenvoud!

FruscianteFan
9 juli 2012, 12:26
Ik heb het eens geprobeerd: met een tijdelijk coverbandje (met nummers waar dat nog best mee had gekund) spelen op mijn Jackson (enkele P90) en verder alleen de Blues Junior op dikke crunch. Al dan niet de fatboost op de amp, en natuurlijk de volumeknop.

Wat gebeurde er: ik begon met m'n stemapparaat. Toen kwam er voor die ene solo een wahwah bij. Hm, dat klinkt toch lekkerder met wat meer boost. En ja, voor ik het wist had ik weer gewoon m'n pedalen erbij.

ThaBluesBreaker
9 juli 2012, 13:17
staat de impedantie altijd op de achterkant van de speaker?

HaroldA
9 juli 2012, 13:19
staat de impedantie altijd op de achterkant van de speaker?

Nee, hoezo? :???:

ThaBluesBreaker
9 juli 2012, 13:23
lol, ik zit helemaal in het verkeerde topic :')

thijst
9 juli 2012, 13:28
Mijn board heden ten dage:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/430166_10150749276922892_821631551_n.jpg

Om de discussir voor te zijn: ik heb een M5 en een M9 omdat ik de M5 gebruik voor "exotische" effecten die ik maar 1 of 2 keer gebruik, en op de M5 is het expressie-pedaal aangesloten. De M9 gebruik ik voor overdrives, distortions, fuzzes, en voor meer complexe combinaties van effecten. Ik kan dus scene 1 op de M9 selecteren en 6 verschillende OD's en distortions tot mijn beschikking hebben, terwijl ik de M5 gebruik om daar bv een wah, pitch-shift of flanger overheen te leggen.

Voor de volledigheid nog even de pedalen op een rijtje :

- I/O patchbay
- MXR Custom Comp
- Little Lehle II
> Line 6 M5 + Boss FV-500
- EHX LPB-1
- Line 6 M9
- DTS SDD-3Kp
- tc electronic Nova Delay

Voeding is een sjiek blok met piek-beveiliging etc; de M5, M9 en Nova Delay gebruiken de originele voedingen en de rest van de pedalen zit ge-daisychained met een 1spot.

Wicked Willy
9 juli 2012, 14:04
Naast mijn reguliere board (zie ergens hier in dit topic) heb ik wat pedalen over.....en daar ga ik een boardje van knutselen:

-Zevx Fuzz Factory
-Vox Wah
-Boss TR2
-Line6 DL4

Daar komt nog een OD/Distortion bij : hoogstwaarschijnlijk Fulltone Fulldrive 2 en een tuner (Pitchblack). Alles gevoedt door een Burkey 6......en gaan....leuk boardje voor jamsessie en kleine gigs dacht ik zo!

tidalwave_sideburns
9 juli 2012, 14:29
Ik heb nu eigenlijk alleen een fuzz tussen gitaar en versterker. Wil er nog een delay bij, en een stemapparaat dus. En als ik toch bezig ben kan mijn ouwe trouwe Boss FDR-1 er ook wel bij als booster. Tremolo is ook niet weg, en voor je het weet zit je weer met een hele koffer te zeulen.

Ik stel het zo lang mogelijk uit, :).

EBOUE
9 juli 2012, 19:26
Nog even een extra mededeling voor de bovenste post van de vorige pagina: wat ben ik blij met de Voodoo voeding, nooit verwacht dat het zo'n verschil maakt in ruis + brommetjes + feedback + bijgeluiden.... nu? NIKS te horen. Geluidloos, ruis is te verwaarlozen en de Noise Suppressor hoeft niet meer aangesloten te worden. Heerlijk. :)

hugo
9 juli 2012, 21:18
Heb eigenlijk nooit een pedalboard gehad, speel al lang met modeling. Voor repetities niet altijd zin om mijn rack mee te slepen daarom een simpel pedalboard gemaakt. De Hardwire pedalen krijgen niet veel positieve reacties maar ik vind ze erg goed.

http://img502.imageshack.us/img502/1361/img2174h.jpg

robert-gitarist
9 juli 2012, 23:51
Hier nog een te vreden gebruiker hoor :)
Ik heb ook de overdrive en distortion van Hardwire en ben er erg te vreden over!

EBOUE
10 juli 2012, 09:00
Die Flashback trekt toch ook wel hoor.. fijn pedaaltje zo te horen op YT links en zo. Ik gebruik de Digitech Digidelay voor de 'effectdelaytjes' en om te loopen, maar 't klinkt wel erg digitaal allemaal en ook snapt ie zichzelf niet altijd. Gevolg: gekke digitale geluidjes waarbij je meteen je amp moet dichtgooien.

toddzilla
10 juli 2012, 20:42
https://dl.dropbox.com/u/2603898/boardje.JPG

Dit is hoe m'n board voorlopig even blijft denk ik. De Carbon Copy heeft de plek van m'n Flashback ingenomen en de Pulsar is nieuw. Weet nog niet precies of tremolo iets voor mij is, maar dat zien we later wel.

De volgorde:
Boss TU-2 > MXR Micro Amp > Fulltone OCD > MXR Carbon Copy > Strymon El Capistan > EHX Stereo Pulsar > Strymon BlueSky

RoelSmoel
10 juli 2012, 21:32
https://dl.dropbox.com/u/2603898/boardje.JPG

Dit is hoe m'n board voorlopig even blijft denk ik. De Carbon Copy heeft de plek van m'n Flashback ingenomen en de Pulsar is nieuw. Weet nog niet precies of tremolo iets voor mij is, maar dat zien we later wel.

De volgorde:
Boss TU-2 > MXR Micro Amp > Fulltone OCD > MXR Carbon Copy > Strymon El Capistan > EHX Stereo Pulsar > Strymon BlueSky

Met die delay is het ook zo bij mij gegaan.. Van een Flashback naar een Carbon Copy. Was (voor mij) een flinke vooruitgang.
Nu zit ik met een M13 van Line 6, ook te gekke delays!

toddzilla
10 juli 2012, 22:21
Met die delay is het ook zo bij mij gegaan.. Van een Flashback naar een Carbon Copy. Was (voor mij) een flinke vooruitgang.
Nu zit ik met een M13 van Line 6, ook te gekke delays! Ik ben ook erg blij met de Carbon Copy! Ah, je hebt de M13 al in huis? Mij lijkt het een veel te ingewikkeld apparaat, maar je leest er alleen maar goede verhalen over!

RoelSmoel
10 juli 2012, 22:49
Ik ben ook erg blij met de Carbon Copy! Ah, je hebt de M13 al in huis? Mij lijkt het een veel te ingewikkeld apparaat, maar je leest er alleen maar goede verhalen over!

Simpeler dan dat het lijkt. Effect kiezen, instellen, en klaar!

MjS
10 juli 2012, 23:16
Wauw, mooi bordje.

Eh, kom jij toevallig ook wel eens op TGP? ;)

groovieguitarguus
10 juli 2012, 23:17
https://dl.dropbox.com/u/2603898/boardje.JPG

Dit is hoe m'n board voorlopig even blijft denk ik. De Carbon Copy heeft de plek van m'n Flashback ingenomen en de Pulsar is nieuw. Weet nog niet precies of tremolo iets voor mij is, maar dat zien we later wel.

De volgorde:
Boss TU-2 > MXR Micro Amp > Fulltone OCD > MXR Carbon Copy > Strymon El Capistan > EHX Stereo Pulsar > Strymon BlueSky


Gaaf Toddzilla.... ik zag de combi El Capitain en BlueSky... toen dacht ik hey Die combi moet van 'een bekende' zijn.... fraai hoor!
Wat betreft de OCD... je moet ook eens de extremere standen proberen. Gain op 2 uur en tone op 12 uur...
Ik gebruikte hem normaal ook vrij 'voorzichtig'... hij staat bij mij nu wat 'bruter' ingesteld....

groovieguitarguus
10 juli 2012, 23:20
Voor de volledigheid nog even de pedalen op een rijtje :

- I/O patchbay
- MXR Custom Comp
- Little Lehle II
> Line 6 M5 + Boss FV-500
- EHX LPB-1
- Line 6 M9
- DTS SDD-3Kp
- tc electronic Nova Delay

Voeding is een sjiek blok met piek-beveiliging etc; de M5, M9 en Nova Delay gebruiken de originele voedingen en de rest van de pedalen zit ge-daisychained met een 1spot.


Fraai!!!!!!!

Hoe bevalt zo'n M9 en hoe zit dat met 'Tonesuck'...???

Heb je... gezien de mooie effecten... geen behoefte aan een betere voeding?

Rakker
11 juli 2012, 02:27
@Toddzilla Heb je die Pulsar van paulusstrat gekocht toevallig? :p

@groovieguitarguus M9 is true bypass

toddzilla
11 juli 2012, 09:53
Wauw, mooi bordje.

Eh, kom jij toevallig ook wel eens op TGP? ;)

Thanks! Ja, op TGP lees ik nu een paar jaar mee, is het overduidelijk? :P


Gaaf Toddzilla.... ik zag de combi El Capitain en BlueSky... toen dacht ik hey Die combi moet van 'een bekende' zijn.... fraai hoor!
Wat betreft de OCD... je moet ook eens de extremere standen proberen. Gain op 2 uur en tone op 12 uur...
Ik gebruikte hem normaal ook vrij 'voorzichtig'... hij staat bij mij nu wat 'bruter' ingesteld....

Hey Guus! Dank je voor de tip :) De OCD gebruik ik eigenlijk meer als een soort boost om m'n amp in volledige oversturing te duwen, deze instellingen gebruik ik als ik thuis speel. Als het allemaal wat harder mag draai ik het volume naar 12 uur en de gain een klein tikje verder open. Heb m'n amp zo afgesteld dat zachtjes spelen clean is en hard aanslaan licht overstuurt. Met de OCD erbij krijg je op die manier een lekkere crunch. Ik zal de volgende keer bij een jam de OCD eens wat verder open draaien en kijken wat er dan gebeurt!


@Toddzilla Heb je die Pulsar van paulusstrat gekocht toevallig? :p

Yep! Ik wist niet dat hij hier ook zat, maar dat kan eigenlijk ook niet anders, haha.

peter_heijnen
11 juli 2012, 10:31
M9 is true bypass
Ja, maar vergelijk hem -in bypass- toch maar eens met een 'gewoon' tb pedaal. ;)

Mr. Dynamite
11 juli 2012, 10:56
https://dl.dropbox.com/u/2603898/boardje.JPG

Dit is hoe m'n board voorlopig even blijft denk ik.


Voorlopig denk ik, way to go! :D
Maar mooi board man, zitten vast en zeker wel wat vette sounds in :ok:

Buzzel
11 juli 2012, 13:41
Pedalboard live in de oefenruimte;

https://lh6.googleusercontent.com/-SBjdROHBERM/T_1kqMDo9GI/AAAAAAAAAFA/lOKHk0_pKbo/s800/2012-07-10%252022.20.58.jpg

gitaar-->Buffer-->tuner-->wah (truebypass)-->zelfbouw ts808 (buisgiller)-->suhr riot-->zelfbouw big muff pi--> ibanez bc9 -->malekko ekko616-->buffer-->amp

Gevoed door een half kapotte pp2, vervanging wordt aan gewerkt.

De ibanez wil ik eigenlijk ook Truebypass hebben..Denk met extern schakel unit. Tevens wat langere patchkabels nodig :soinnocent:

thijst
11 juli 2012, 14:41
Fraai!!!!!!!

Hoe bevalt zo'n M9 en hoe zit dat met 'Tonesuck'...???

Heb je... gezien de mooie effecten... geen behoefte aan een betere voeding?

Ach, weet je ... ik speel nu al vele jaren in een U2 tribute en dit bordje is waar ik na veel geëxperimenteer op ben uitgekomen. Ik heb me uiteraard goed ingelezen in wat nodig is voor een overtuigend U2 geluid. Probleem bij The Edge is natuurlijk dat zijn sonisch spectrum zo breed is dat het eigenlijk ondoenlijk is om dat, met gelimiteerd budget, te kopiëren. Het blijft dus een kwestie van compromissen sluiten. Feit is dat de Cape Canaveral van Edge zelf ook veel ruist en bromt, maar hij accepteert dat. Vintage versterkers, (veel!) vintage pedalen, 2 koelkasten met (deels vintage) rack apparatuur - zie dat maar eens stil te krijgen. Daarnaast geldt dat, wanneer je speelt, de ruis toch wordt overstemd.

Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.

Hetzelfde geldt voor tonesuck. Edge (en z'n tech Dallas Schoo) weten echt wel wat ze doen, en kiezen er bewust voor om alle effecten, in serie, voor de amp te plaatsen. Lang niet al die effecten zijn TB. Dus zonder experts tegen de schenen te willen schoppen: ik houd me aan de gouden 80/20 regel - d.w.z. met 20% van de moeite/kosten bereik je 80% van je doel. De rest is voor mij niet relevant, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat er genoeg lui zijn die wel voor die 100% gaan.

Om dan tenslotte nog even specifiek op je vraag in te gaan: de M9 heeft niet meer of minder last van tonesuck dan een gemiddeld Boss pedaaltje. Of een mid-range kabel bv.

dml
11 juli 2012, 15:52
Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.

Hetzelfde geldt voor tonesuck. Edge (en z'n tech Dallas Schoo) weten echt wel wat ze doen, en kiezen er bewust voor om alle effecten, in serie, voor de amp te plaatsen. Lang niet al die effecten zijn TB. Dus zonder experts tegen de schenen te willen schoppen: ik houd me aan de gouden 80/20 regel - d.w.z. met 20% van de moeite/kosten bereik je 80% van je doel. De rest is voor mij niet relevant, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat er genoeg lui zijn die wel voor die 100% gaan.


+heel veel. Wijze woorden.

HaroldA
11 juli 2012, 15:58
Hetzelfde geldt voor tonesuck. Edge (en z'n tech Dallas Schoo) weten echt wel wat ze doen, en kiezen er bewust voor om alle effecten, in serie, voor de amp te plaatsen. Lang niet al die effecten zijn TB.

... maar worden wel allemaal met een midi-looper geschakeld: dus wel true bypass!

thijst
11 juli 2012, 16:05
... en daar heb jij dan weer gelijk in http://www.u2sound-forum.com/samples/largeedge.gif

EBOUE
11 juli 2012, 19:14
Thijs zei: Kortom: over voeding heb ik me ook nooit al te druk gemaakt. Het verschil in geluid tussen pak m beet een 1spot en een Burkey Flatliner is marginaal en alleen voor puristen, in ideale omstandigheden, hoorbaar. Ik heb het dus nooit de moeite waard gevonden om daarin te investeren.


+heel veel. Wijze woorden.

Ik dacht er ook zo over. Dat voedingsgeneuzel is voor pro's, zeikerds en meer van die groeperingen. Totdat ik vorig jaar op normaal oefenvolume wel heel veel bijgeluiden had, ruis, sis, brom en feedback zelfs. De instrument- en patchkabeltjes waren van bovengemiddelde kwaliteit, daar lag het niet aan (Evidence Audio). Zelfs een NS2 van Boss bood geen soelaas. Dus toch maar een Voodoo PP2 aangeschaft na zoveel positieve verhalen afgelopen maand. Warempel: bijgeluiden (alle opgenoemde typen) zijn voor 99% weg. De NS2 is voorlopig even werkloos (maar doet z'n werk wel heel goed als je'm niet al te extreem instelt). Merken die ik gebruikt heb aaneen gesloten, al dan niet in de fx-loop: EHX, EBS, Akai, Digitech, Line6, Moog.

Ergo: het puristen argument gaat zeker op voor enkele pedalen in een rijtje, maar worden het structureel meer is er geen ontkomen meer aan.

Wat betreft je true bypass verhaal geef ik je ook een flinke plus. Daar kan ik me nog steeds niet druk om maken. Alsof de gehele keten perfect is.. als je pedaal tb is of 'net niet' (d.w.z.: hij beïnvloedt je signaal niet veel) dan kan het me aan mijn reet roesten. Sommige pedalen doen het extreem, dan is het prettig om in een loopje te gooien (zoals mijn George Dennis Wah, maar zo lekker geluidje.. ;).

50% eens, 50% niet dus. ;)

The Lo Lands
12 juli 2012, 10:59
Een goede buffer in een pedaal doet vaak meer goed dan alleen true bypass pedalen!

Een goede voeding is pas interessant als je meer dan laten we zeggen 4 pedalen op je plank hebt liggen.

De discussie of iemand het verschil (niet) kan horen en dat het één beter is dan het andere vind ik inmiddels zinloos. De verschillen worden pas echt minimaal als je dure voedingen onderling gaat vergelijken of kabels in het hogere segment. Dat iemand positieve ervaringen met bijvoorbeeld de One Spot heeft, en dus hierdoor durft te stellen dat daarom een Burkley of Voodoo Lab voeding niets extra's toevoegd is natuurlijk onzin. Betrouwbaarheid, road proof design en garantie zijn pluspunten die een plastic One Spot niet kent. Ik heb niets tegen de One Spot maar beoordeel alles naar ratio.

thijst
12 juli 2012, 13:51
Ieder board is anders en ik kan me goed indenken dat in veel gevallen een goede voeding onontbeerlijk is. Esthetische overwegingen daargelaten, heb ik nooit de noodzaak gezien van een dure voeding omdat ik geen (hinderlijke) brom, ruis etc ervaar. Ik heb ooit geprobeerd om een vintage Dyna Comp te integreren maar dat werd geen feest. Brom & rook waren het resultaat, maar of dat door de 1spot kwam weet ik niet ... Enfin, ook hier geldt de 80/20 regel: ik had geen zin in enorme inspanningen om kostte wat kost die DC op het board te krijgen, dus heb ik de Custom Comp genomen. Probleem opgelost.

Daar komt nog eens bij dat ik zo 1-2-3 geen blok kan ontdekken dat zowel een M5, een M9 als een Nova Delay van stroom weet te voorzien. Ik heb dus gekozen voor de originele voedingen van deze drie units, plus een 1spot voor de kleine pedaaltjes. Werkt prima in mijn situatie.

Dus, om terug te komen op je post: in mijn geval voegt een Burkey of Brick op PP2+ niets toe. Maar als ik de gitarist van Guus Meeuwis zou zijn, dan liggen de zaken uiteraard anders.

dml
12 juli 2012, 14:02
Betrouwbaarheid, road proof design en garantie zijn pluspunten die een plastic One Spot niet kent. Ik heb niets tegen de One Spot maar beoordeel alles naar ratio.

Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Heb mijn One Spot nou ongeveer vijf jaar en hij heeft 300+ optredens meegemaakt. Still going strong.

HaroldA
12 juli 2012, 14:04
Een goede voeding is pas interessant als je meer dan laten we zeggen 4 pedalen op je plank hebt liggen.

Ben ik het zeker niet mee eens: soms is 1 pedaal al genoeg om een goede voeding te hebben en soms gaat het perfect met je one-spot op 20 pedalen.

Buzzel
12 juli 2012, 14:06
Ben ik het zeker niet mee eens: soms is 1 pedaal al genoeg om een goede voeding te hebben en soms gaat het perfect met je one-spot op 20 pedalen.

Inderdaad. Had eens een EHX holy grail plus. Als je die aan een DC-chain hangt heb je de gekste bijgeluiden (bij mij dan). Aparte adapter, en alles was weg.

The Lo Lands
12 juli 2012, 14:45
Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Heb mijn One Spot nou ongeveer vijf jaar en hij heeft 300+ optredens meegemaakt. Still going strong. Voor ieder argument valt wel een tegenargument te bedenken. En goed voor jou dat de One Spot al 300+ optredens mee gaat toch :) Op naar de 1000 zou ik zeggen.


Ben ik het zeker niet mee eens: soms is 1 pedaal al genoeg om een goede voeding te hebben en soms gaat het perfect met je one-spot op 20 pedalen.Dit is dus precies de reden waarom een discussie omtrend dit onderwerp zinloos is. Je zal helemaal gelijk hebben maar mijn argument was ook een greep uit de gebakken lucht ;)


Inderdaad. Had eens een EHX holy grail plus. Als je die aan een DC-chain hangt heb je de gekste bijgeluiden (bij mij dan). Aparte adapter, en alles was weg. Uitzondering bepaald de regel. Probleem opgelost :-)

Buzzel
12 juli 2012, 14:56
Uitzondering bepaald de regel. Probleem opgelost :-)

Ja inderdaad, hele ding verkocht. Draai nu alles op een kapotte pp2, ben bezig om zelf een geïsoleerde voeding te bouwen. Zo kan die pp2 weer op marktplaats voor een paar tientjes.

echotapper
12 juli 2012, 15:49
http://static.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Ampeg_GVT-FS2_voetschakelaar_voor_reverb_en_effectloop.jpg

WAT een bevrijding. Tremoloding in de FX-loop, en meer heb ik niet nodig. Amp staat op standje "clean als je subtiel speelt, dikke crunch bij zware aanslag", en daarmee kan ik alles wat van me verlangd word!

Is die mooie behuizing ergens te koop!

Piet

dml
12 juli 2012, 16:39
Voor ieder argument valt wel een tegenargument te bedenken. En goed voor jou dat de One Spot al 300+ optredens mee gaat toch :) Op naar de 1000 zou ik zeggen.

Heeft niets met argumenten te maken. Jij geeft in je eerdere post aan dat je met een One Spot geen garantie hebt, dat deze niet road proof en niet betrouwbaar is. Waar dat op gebaseerd is, weet ik niet.

Nils47
12 juli 2012, 16:45
Hier nog een fanatieke 1-spot gebruiker. Gewoon road worthy hoor :rockon:! Neem al ruim 5 jaar voor niets een backup 1-spot mee...

DemolitionColorScheme
12 juli 2012, 19:43
Een goede buffer in een pedaal doet vaak meer goed dan alleen true bypass pedalen!

Een goede voeding is pas interessant als je meer dan laten we zeggen 4 pedalen op je plank hebt liggen.

De discussie of iemand het verschil (niet) kan horen en dat het één beter is dan het andere vind ik inmiddels zinloos. De verschillen worden pas echt minimaal als je dure voedingen onderling gaat vergelijken of kabels in het hogere segment. Dat iemand positieve ervaringen met bijvoorbeeld de One Spot heeft, en dus hierdoor durft te stellen dat daarom een Burkley of Voodoo Lab voeding niets extra's toevoegd is natuurlijk onzin. Betrouwbaarheid, road proof design en garantie zijn pluspunten die een plastic One Spot niet kent. Ik heb niets tegen de One Spot maar beoordeel alles naar ratio.
Geheel mee eens. Voor mij was de overgang naar Burkey Flatliner SIX's een goede keuze. Vermindere ruis èn belangrijker:
- de optie om bepaalde pedalen op 12 of 18V te runnen.

The Lo Lands
12 juli 2012, 20:33
Heeft niets met argumenten te maken. Jij geeft in je eerdere post aan dat je met een One Spot geen garantie hebt, dat deze niet road proof en niet betrouwbaar is. Waar dat op gebaseerd is, weet ik niet. Heb je met een one spot 5 jaar garantie? Volgens mij niet. One Spot is een plastic adapter, Voodoo Lab / Burkley zit in een robuuste metalen behuizing. De betrouwbaarheid schuilt dus deels in behuizing en gevoeligheid van externe factoren door shielding en isolated uitgangen. Dat een One Spot goed functioneerd geloof ik wel maar dat het beter kan is duidelijk lijkt mij.

Henri H
12 juli 2012, 21:16
En nu weer pica's? :hide:

HaroldA
13 juli 2012, 00:01
Heb je met een one spot 5 jaar garantie?

Wat heb je aan garantie als je met een kapot apparaat op het podium staat? Volgens mij moet je enorm je best doen om een 1-spot kapot te krijgen. Het nadeel van een losse adapter is wel dat hij los is en niet vast (en beschermd) op je pedalenplank staat ...

Henri H
13 juli 2012, 08:57
Wat is daar het nadeel van? Je kunt hem toch ook vastmaken met een tie-wrap o.i.d.?

peter_heijnen
13 juli 2012, 09:19
Precies, maar dat zal echt niet nodig zijn. Een onespot -of aanverwante- is lichter dan de energie die nodig is deze uit het stopcontact te trekken.

Wat betreft ruis: ik heb mijn onespots -en powerall- echt nog nooit horen ruisen, ook niet in vergelijk met mijn fueltank junior ;). Wel heeft de onespot in welgeteld één situatie -een op alle vlakken professioneel ontworpen podium (voor wat dat waard is dus)- brom opgeleverd die meteen verholpen was door gebruik van de fueltank.

Dus nogmaals lieve mensen: zolang de onespot storingsvrij werkt in je setup is er geen enkele legitieme reden, behalve gas ;), deze te vervangen door iets onnodig duurs.

iWishmaster
13 juli 2012, 09:41
Dus nogmaals lieve mensen: zolang de onespot storingsvrij werkt in je setup is er geen enkele legitieme reden, behalve gas ;), deze te vervangen door iets onnodig duurs.

Precies. Nu is het ook weer niet zo heel moeilijk een onespot te laten ruisen ... Eén line 6 toneport pedaal is al snel genoeg.

The Lo Lands
13 juli 2012, 10:04
Wat heb je aan garantie als je met een kapot apparaat op het podium staat? Volgens mij moet je enorm je best doen om een 1-spot kapot te krijgen. Het nadeel van een losse adapter is wel dat hij los is en niet vast (en beschermd) op je pedalenplank staat ...
Helemaal niets maar daarom heb je een backup toch! Een langere garantie geeft aan dat de fabrikant vertrouwen heeft in zijn product. Dit was trouwens een reactie op een ander forumlid, en op deze manier trek je mijn uitspraken uit zijn verband. Plastic versus metaal.

Verder heeft de aanschaf van een Burkley, Cioks of Voodoo Lab niets met GAS te maken maar met kwaliteit en betrouwbaarheid. Nee hoor roepen jullie dan, de One Spot doet het al jaren goed op mijn plank. De One Spot is gewoon een goedkoop alternatief voor mensen die geen geld hebben voor een professionele voeding. Kom maar, kom maar....

Kim Wilson
13 juli 2012, 10:09
If it ain't broken, don't fix it. Zolang een 1-spot werkt zonder grote risico's tot uitval en geen nare bijgeluiden produceert, is er idd geen enkele reden voor een dure voeding. Het gaat erom dat je ongestoord (in meerdere opzichten dus) kunt optreden met het materiaal wat je hebt. En dat kan ook met een 1-spot. En ook met een Boss adapter, zoals ik dat al doe sinds ik een elektrische gitaar heb.

dml
13 juli 2012, 10:29
Helemaal niets maar daarom heb je een backup toch! Een langere garantie geeft aan dat de fabrikant vertrouwen heeft in zijn product. Dit was trouwens een reactie op een ander forumlid, en op deze manier trek je mijn uitspraken uit zijn verband. Plastic versus metaal.

Sowieso vreemd dat een One Spot met een PP of FL wordt vergeleken. Daarbij komt dat ik de eerste fabrikant nog moet tegenkomen die 5 jaar garantie geeft op zijn elektronische product met een verkoopwaarde van een paar tientjes, dat heeft in dit specifieke geval niets te maken met wel of geen vertrouwen in je product hebben.



Verder heeft de aanschaf van een Burkley, Cioks of Voodoo Lab niets met GAS te maken maar met kwaliteit en betrouwbaarheid. Nee hoor roepen jullie dan, de One Spot doet het al jaren goed op mijn plank. De One Spot is gewoon een goedkoop alternatief voor mensen die geen geld hebben voor een professionele voeding. Kom maar, kom maar....

Dus in mijn geval, ik heb alleen een DD-7 en een TU-3 op mijn bordje staan die ook nog eens in de parallele loop van mijn amp hangen, zou ook jij een Burkey, Cioks of Voodoo Lab kopen? Een Pedal Power of Flatliner is dan een duur alternatief voor mensen die graag professioneel voor de dag willen komen maar het eigenlijk niet nodig hebben. Kom maar, kom maar...... ;)

paulbekkers
13 juli 2012, 10:38
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/483903_10151023587683917_59028103_n.jpg

Nils47
13 juli 2012, 10:42
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/483903_10151023587683917_59028103_n.jpg

Zag deze ook voorbij komen op de Premier Guitar Facebook. Vet ding! Ze geven dat ding weg op --> www.vfepedals.com

The Lo Lands
13 juli 2012, 11:04
Sowieso vreemd dat een One Spot met een PP of FL wordt vergeleken. Daarbij komt dat ik de eerste fabrikant nog moet tegenkomen die 5 jaar garantie geeft op zijn elektronische product met een verkoopwaarde van een paar tientjes, dat heeft in dit specifieke geval niets te maken met wel of geen vertrouwen in je product hebben.

Dus in mijn geval, ik heb alleen een DD-7 en een TU-3 op mijn bordje staan die ook nog eens in de parallele loop van mijn amp hangen, zou ook jij een Burkey, Cioks of Voodoo Lab kopen? Een Pedal Power of Flatliner is dan een duur alternatief voor mensen die graag professioneel voor de dag willen komen maar het eigenlijk niet nodig hebben. Kom maar, kom maar...... ;)
Dit wordt mijn laatste reactie want we gaan nu in cirkeltjes draaien en blijven draaikonten. Vergelijking met One Spot was een voorbeeld om even een goedkope variant erbij te pakken tov VL BL en CS bijvoorbeeld. Je mag met liefde even de mensen van Cioks of Voodoo Lab benaderen en hun vragen om de garantieprocedure. Zij hebben vertrouwen in hun product en ik ook, en meerdere met mij.

Ik had aangegeven met een natte vinger in de lucht dat een duurdere voeding pas interessant is bij meer dan vier pedalen. Dus in jouw geval is het misschien niet echt nodig, of je moet last hebben van ruis of andere storingen!

Mooi voor de dag willen komen is een andere discussie die mij echt niet boeit. Als jij happy bent met je One Spot dan is dat verder prima. Maar als One Spotters die nog nooit een duurdere voeding hebben gebruikt mij willen vertellen dat de One Spot net zo goed is als de duurdere begeef je je op glad ijs. Ik heb zo'n kuttige One Spot gehad en daarna een iets duurdere plastic Cioks (Big John) en daarna de plastic Cioks Schizophrenic die echt al stukken stiller was dan de vorige twee. Waarom? Isolated uitgangen. Nu had ik meer uitgangen en voltages nodig en met mijn pedaltrain gekozen voor twee Voodoo Lab voedingen die gewoon super werken en onder de pedaltrain hangen. Ik heb dus ervaring genoeg om te zeggen dat de duurdere voedingen beter presteren.

peter_heijnen
13 juli 2012, 11:34
Maar als One Spotters die nog nooit een duurdere voeding hebben gebruikt mij willen vertellen dat de One Spot net zo goed is als de duurdere begeef je je op glad ijs.
Zal ik de cirkel dan NOG MAAR EENS sluiten: ik heb twee onespots en een powerall. Daarmee heb ik honderden voorstellingen in het theater gedaan. In het theater ligt je geluid onder een vergrootglas dus het moet schoon zijn.

Altijd goed gegaan tot het op één podium wel fout ging en er wel een noodzaak was om over te stappen. Daarvoor was die noodzaak er absoluut niet!

UIteraard de onespot nog met de FT junior vergeleken en ikzelf kon werkelijk geen verschil horen.

Tot de accute noodzaak zich openbaart -brom/storing- is een onespot echt even goed als de 10 keer duurdere xx.

Is de cirkel nu gesloten?

peter_heijnen
13 juli 2012, 11:35
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/483903_10151023587683917_59028103_n.jpg
Mooie stunt, wel jammer van het artwork, het wordt er niet duidelijker op zo. Gaan ze iets dergelijks ook verkopen?

iWishmaster
13 juli 2012, 11:58
Tot de accute noodzaak zich openbaart -brom/storing- is een onespot echt even goed als de 10 keer duurdere xx.

Wat is noodzaak? Subjectief begrip als je het mij vraagt, want wanneer is brom/ruis vervelend? Ligt ook sterk aan de versterker en gitaar waar het op aangesloten is. Een ouwe single coil via een line 6 echo park door een Peavey 5150 heeft wat sneller brom en ruisproblemen dan een humbucker gitaar via een korg dt-10 door een two rock.

Dat terzijde: een voeding geïntregreerd in het bord oogt ook snel een stuk netter dan een stekkerdoos met 3 voedingen erin.

Kim Wilson
13 juli 2012, 12:11
Soms ontkom je er niet aan. Een Blackstar HT pedaal vraagt 16 volt. Er is volgens mij geen universele voeding die dat levert. En het vervelende is dat de originele HT-adapter storing veroorzaakt als je hem onder je board verstopt (te dicht bij de pedalen).

En het is idd subjectief. Zolang je je niet gehinderd voelt door je materiaal tijdens een optreden, is er nog geen reden tot upgraden. Ik heb alles met een Boss adapter en een daisy-chain gevoed, m.u.v. mijn HT-Drive, en speel over een cleane Fender amp met een Tele. Tot nu toe totaal geen last van ruis of brom.

JeroenSchaaf
13 juli 2012, 14:57
Update :) nu met MXR Dyna Comp '76
http://img32.imageshack.us/img32/3169/pl22.jpg

Buzzel
13 juli 2012, 14:57
Mooie stunt, wel jammer van het artwork, het wordt er niet duidelijker op zo. Gaan ze iets dergelijks ook verkopen?

Volgens mij moest dat een 1 of worden.

Comfortably Daniel
13 juli 2012, 15:05
Ben het er mee eens dat ruis en de irritatie daaraan per persoon verschilt. Ik denk alleen dat je de genoemde voedingen en een adapter niet met elkaar kan vergelijken. Dat heeft totaal niks met prijs te maken...maar meer met noodzaak van meerdere geïsoleerde uitgangen. Heb je het nodig, koop je een flinke voeding, zo niet, dan niet...of je blijft 15 pedalen voeden met een paar adapters. Keuzes...

Wel moet ik zeggen...ik heb nu al jaren een Voodoo Labs PP2+ en nog steeds last van ruis...maar dat ligt aan de aard van de pedalen. Een muff ruist nou eenmaal...zo ook een drive en distortion achter elkaar. Zet daar nog een compressor voor en je hebt helemaal een feestje. Maar zolang ik er mee om kan gaan en niemand het verder merkt...lekker belangrijk toch. Tijdens het spelen hoor je het niet en als je niet hoeft te spelen zet je je volume dicht...stilte.
Voor mij is die voeding alleen handig omdat ik er bijna alles mee kan voeden, Pink Flesh, Phase90, CrunchBox, RAT, BD2, CE2, DD2, TU2...alleen m'n DMM en wireless ontvanger niet.

Denk dat het sowieso allemaal persoonlijk is...of het nou met irritatie, professionaliteit of de portemonee te maken heeft.

Comfortably Daniel
13 juli 2012, 15:06
Leuk bord Jeroen! :)

Hoe bevalt die Riot?

Nitefly7
13 juli 2012, 17:16
Update qua volgorde/wissel
met quasi-crappy iPhone foto's:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/44c57d80.jpg

De SD-9 en Ottava Magus heb ik gewisseld vanwege kabeltjes/logistiek en om even met volgorde te spelen:
de SD-9 kan ik vanaf mijn gitaar bijregelen, en de ODR-1 en Ottava Magus zitten ACHTER het patchpunt. Een volumepedaal regelt dus de gain/volume van de overdrive en de (octave) fuzz, maar fungeert als 'master' voor de SD-9.

Suhr Shiba is er toch af, omdat ie te duur was voor wat ie deed (beetje Mid-humpy/bumpy TS-taken, of boost voor de SD-9). Daarvoor in de plaats de Nobels ODR-1, natuurlijk weer beetje TGP/HRI-hype, maar het was echt een schnäppchen zoals de Oosterbuur zegt.
En voor dat geld (en prijsklasse erboven) krijgt hij gewoon een 'prima' van me.
Ik zocht eigenlijk een Danelectro CTO-1 (die ik OOK ooit had..), maar de Nobels kwam voor een zacht prijsje langs gehuppeld.. Ach jeh, het blijft een hobby :)


Dan mijn Blue(s) board (momenteel in de 'loop' van de Pedaltrain, achter de SD-9 en een Boss Volumepedaal, maar voor de Nobels, Catalinbread en Arion):

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/cdd433c0.jpg

gewoon losse dingetjes in een Xenos dienblad, die ik makkelijk opberg als ik 'mag' stofzuigen en die ik simpelweg in mijn gigbag mik als ik buitenshuis speel en geen zin heb de Pedaltrain mini mee te slepen.
De Blues Breaker is nieuw, en is los van de (kleine?) hype gewoon een fijn ding voor jazz, fusion, rock/blues en mijn manier van spelen.
... en het is 'instant Gravity / Who do you think I was' ... :sssh:

De Vox klinkt om de een of andere reden beter achter alleen de SD-9, dan toen ik de Shiba en/of de ODR-1 ook voor de wah zette. SD-9 zit voor de wah, Nobels en fuzz zitten erachter.
TC Flashback is een eigen verkochte/teruggekochte pedaal.


7 van de 10 keer ben ik gewoon blijer met een low gain drive + delay, dan met een envelope filter, phaser en octave fuzz...
gek eigenlijk..

HaroldA
13 juli 2012, 17:30
Ik ben hier nu mee aan het klooien

http://img.sait.nl/gitaarnet/coron_board.jpg

In de Line Booster ga ik waarschijnlijk mijn rebote delay inbouwen (zit nu een Xotic EP Booster in). En de Phaser 55 heeft nog wat probleempjes: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,6380.msg50410.html#msg50410

JohnLord
13 juli 2012, 18:54
Je zit zelfs met de foto te klooien. Althans, hij verschijnt niet op mijn scherm.

JeroenSchaaf
13 juli 2012, 19:18
Leuk bord Jeroen! :)

Hoe bevalt die Riot?

Thanks!

Riot blijft te gek, voor welke versterker je hem ook gooit.

MjS
13 juli 2012, 19:21
Hoe gebruik je 'm eigenlijk? Low gain zo te zien, doe je dat over een overdrive kanaal? Ik heb 'm zelf ook, gebruik 'm met een flinke dot meer gain :-)

HaroldA
13 juli 2012, 19:29
Je zit zelfs met de foto te klooien. Althans, hij verschijnt niet op mijn scherm.

Ah, de Tapatalk hosting ligt plat zo te zien. Dan maar op m'n eigen server!

Buzzel
13 juli 2012, 19:40
Hoe gebruik je 'm eigenlijk? Low gain zo te zien, doe je dat over een overdrive kanaal? Ik heb 'm zelf ook, gebruik 'm met een flinke dot meer gain :-)

Ben ik trouwens de enigste die bij de riot altijd de tone knop trapt als ik het pedaal aan zet?

Nitefly7
13 juli 2012, 21:17
Ben ik trouwens de enigste die bij de riot altijd de tone knop trapt als ik het pedaal aan zet?

misschien wel de enige
of je de enigste bent, daar ken ik je niet goed genoeg voor ;)
...sorry

on-topic: die 'middle knob' bij de Suhr pedalen is interessant gekozen, en hoewel ik nooit 'mis schopte', heb ik af en toe zittend wel eens de door jou bedoelde knoppen bij de Riot en Shiba geraakt.
nooit heel serieus, en staand nooit een probleem..
maar op zich wel herkenbaar !

Henri H
13 juli 2012, 22:18
Heb ik ook bij mijn Goudie FX 808+ en TC Flashback wel last van, vooral bij de Flashback is dat irritant, bij de 808 is het alleen de tone pot, dat valt mee.

HaroldA
13 juli 2012, 23:59
Ik had het ook bij mijn Blues Pro en toen ik er iets van zei werd ik voor lompe boer uitgemaakt. :(

Mr. Dynamite
14 juli 2012, 00:10
Ik had het ook bij mijn Blues Pro en toen ik er iets van zei werd ik voor lompe boer uitgemaakt. :(

Ach jij moet gewoon niet zo lomp op die dingen lopen stampen :stop:

Ontopic, ja, heb er ook last van bij mijn shiba drive, maar vooral bij de flashback. Die heeft ook nog eens zo'n lage switch..
En nou maakt het bij die shiba niet zo veel uit, tone staat toch meestal rond 12u maar bij de flashback komen de settings wat nauwkeuriger kijken.

JeroenSchaaf
14 juli 2012, 08:39
Hoe gebruik je 'm eigenlijk? Low gain zo te zien, doe je dat over een overdrive kanaal? Ik heb 'm zelf ook, gebruik 'm met een flinke dot meer gain :-)

Mwah redelijk low gain, met meer gain verzuip ik in de mix. plus ik stack hem met de Drivetrain!


Ben ik trouwens de enigste die bij de riot altijd de tone knop trapt als ik het pedaal aan zet?

Nope heb ik ook vaak!


misschien wel de enige
of je de enigste bent, daar ken ik je niet goed genoeg voor ;)
...sorry

on-topic: die 'middle knob' bij de Suhr pedalen is interessant gekozen, en hoewel ik nooit 'mis schopte', heb ik af en toe zittend wel eens de door jou bedoelde knoppen bij de Riot en Shiba geraakt.
nooit heel serieus, en staand nooit een probleem..
maar op zich wel herkenbaar !

Ja ik snap dat niet bij suhr.... net zoals de iso boost.

http://www.diffusion-audio.com/xcart/images/D/d-578.jpg

Midwolda
14 juli 2012, 14:28
Ik ben hier nu mee aan het klooien

http://img.sait.nl/gitaarnet/coron_board.jpg



Heee, daar zie ik wat bekends tussen... dat gaat de hele goede kant op! :ok:

Paulusstrat
14 juli 2012, 16:25
Mijn Pedalboard momenteel. Paul Cochrane Timmy is onderweg vanuit de VS. Ik ga ook nog Whammy 5, 2de Reverb en univibe halen de komende maanden.

http://img843.imageshack.us/img843/426/02072012054.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/02072012054.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sorry voor de slechte kwaliteit foto:P

HaroldA
14 juli 2012, 16:36
Ik ben hier nu mee aan het klooien

http://img.sait.nl/gitaarnet/coron_board.jpg

In de Line Booster ga ik waarschijnlijk mijn rebote delay inbouwen (zit nu een Xotic EP Booster in). En de Phaser 55 heeft nog wat probleempjes: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,6380.msg50410.html#msg50410


Heee, daar zie ik wat bekends tussen... dat gaat de hele goede kant op! :ok:

Jep: de Coron EQ is weer volledig functioneel en nu ook voorzien van DC jack, LED, 100R/100uF DC filtering en true bypass footswitch! :ok:

Jammer dat ze bij Coron nooit een reverb hebben gemaakt, dan kon dat lelijke roze ding er af ;)

Comfortably Daniel
15 juli 2012, 10:33
Dat ziet eruit aslof het wel eens heel erg lekker kan klinken! Cool board :)

Tristan
15 juli 2012, 11:19
Jij was toch helemaal into die Ross dingen, vindt je Coron nu uiteindelijk nog beter dan?

tillens
15 juli 2012, 11:30
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/setmartygraveyard.jpg


Zo even een update van de set... Klein compact board en er zit in principe alles op wat ik nodig heb.

Nitefly7
15 juli 2012, 12:28
das een lekkere set zeg!
een echte Klon?

heb je wat info over de tele en die Mesa (Blue Angel?)
en wat is die rode trem (TremIt?)


http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/setmartygraveyard.jpg


Zo even een update van de set... Klein compact board en er zit in principe alles op wat ik nodig heb.

Nils47
15 juli 2012, 12:46
http://i47.tinypic.com/33dh9o1.jpg

Ernie VP JR --> Ernie Ball Wah --> EHX Micropog --> Polytune --> MXR GT OD --> Fulltone OCD --> Boss PH2 Phaser --> Boss DD20 --> Earthquaker Devices Dispatch Master

Voeding: 1 One Spot

toddzilla
15 juli 2012, 13:00
http://i47.tinypic.com/33dh9o1.jpg

Ernie VP JR --> Ernie Ball Wah --> EHX Micropog --> Polytune --> MXR GT OD --> Fulltone OCD --> Boss PH2 Phaser --> Boss DD20 --> Earthquaker Devices Dispatch Master

Voeding: 1 One Spot Mooi board! Hoe gebruik je die Dispatch Master, en hoe bevalt 'ie?

tillens
15 juli 2012, 13:05
http://i373.photobucket.com/albums/oo173/tillens/setmartygraveyard.jpg
das een lekkere set zeg!
een echte Klon?

heb je wat info over de tele en die Mesa (Blue Angel?)
en wat is die rode trem (TremIt?)

Hi Nitefly,
Jazeker das een echte Klon Centaur. Klinkt heel erg fijn , om eerlijk te zijn over alle amps die ik heb, klinkt ie goed. De tele is niets bijzonders, gewoon een mex tele, maar heeft natuurlijk wel een beurtje gehad bij de gitaarmeneer. Is nu mijn 2e gitaar. 1e is momenteel een G&L ASAT USA, die helemaal top klinkt. Op dit moment speel ik dus op de Mesa, die via een JTM kast ( 4x10) gaat. Die gaat binnenkort toch plaatsmaken voor een Bogner 212. Dan kunnen mijn andere amps er ook mooi op ( Brunetti Mercury, Clubman, etc)
De amp is duseen mesa blue angel head. 6v6 bij 20 watt, en 33 watt bij el 84 setting. Je kunt ze ook combineren, waardoor je het mooie warme losse clean hebt van de 6v6, en het meer strakke van de el 84's. Is verder een eenkanaals amp, met treble, bass en middle en een reverb waar je u tegen zegt. Verder hi en low inputs en spelen maar. Ik zelf gebruik de low input met 6v6, om het zo clean mogelijk te houden. Drive sounds haal ik uit de DLS en voor de lead(solo's) gebruik ik dan de hydra boost erbij. De Klon gaat bij een paar nummers aan.
De Tremelo is inderdaad van Sherlock, de Trem-it. Heb bijv ook de fulltone supatrem gehad maar die haalde het niet bij deze.

Nils47
15 juli 2012, 14:24
Mooi board! Hoe gebruik je die Dispatch Master, en hoe bevalt 'ie?

Dankjewel! Hij bevalt erg goed. De linkerkant is het reverb gedeelte en de rechterkant het delay gedeelte. De delay en reverb los van elkaar klinken al te gek maar als je ze samen mixt kun je er nog gavere ambient geluiden uithalen. Ik gebruik nu voornamelijk de reverb van de Dispatch Master i.c.m. delays van de DD20.

Echt een compact en gaaf pedaaltje. EQD heeft nog veel meer coole pedaaltjes (niet allemaal super bruikbaar) maar zeker de moeite waard om eens te proberen!

HaroldA
15 juli 2012, 16:47
Jij was toch helemaal into die Ross dingen, vindt je Coron nu uiteindelijk nog beter dan?

Ik kan 2 Corons kwijt op de plek van 1 Ross... En een Ross compressor kost tot $400 en die van Coron heeft me 23 GBP gekost. :ok:

rhcp_schipper
15 juli 2012, 17:13
Ook weer eens een update. Ook gelijk het hele pedalboard opgeschoond. Alles weer netjes en strak.

Bovenaanzicht:
https://lh4.googleusercontent.com/-5nWZzzZWMYc/UALdF-3mViI/AAAAAAAABDw/VL8ZE-unMSo/s640/IMG_0936.JPG
Onderaanzicht:
https://lh6.googleusercontent.com/-31H50c2lX5w/UALdKwzQLzI/AAAAAAAABD8/7M59Gi6y7JA/s640/IMG_0941.JPG
Nog een keer:
https://lh4.googleusercontent.com/-DbV-keKtQBs/UALdIscDYcI/AAAAAAAABD0/E-lVfLB7n1k/s640/IMG_0939.JPG

groovieguitarguus
15 juli 2012, 21:54
Niccccccccceeeeeeeee!!!!



Ook weer eens een update. Ook gelijk het hele pedalboard opgeschoond. Alles weer netjes en strak.

Bovenaanzicht:
https://lh4.googleusercontent.com/-5nWZzzZWMYc/UALdF-3mViI/AAAAAAAABDw/VL8ZE-unMSo/s640/IMG_0936.JPG
Onderaanzicht:
https://lh6.googleusercontent.com/-31H50c2lX5w/UALdKwzQLzI/AAAAAAAABD8/7M59Gi6y7JA/s640/IMG_0941.JPG



Nice.... wat zijn dat voor 'units' 5 naast elkaar, die aan de in / outputs zitten?

rhcp_schipper
15 juli 2012, 22:37
Niccccccccceeeeeeeee!!!!




Nice.... wat zijn dat voor 'units' 5 naast elkaar, die aan de in / outputs zitten?

Wat bedoel je precies? Snap het niet helemaal.

Rakker
15 juli 2012, 22:56
Ik denk dat guus wilt vragen wat voor jacks je hebt gebruikt voor de patchbay