PDA

View Full Version : Behringer DD400



Koenios
12 maart 2011, 00:59
Helleuw Ppls.

Ik had zo is een vraagje.
Ik zit te kijken naar een goedkope delay, en zag die van behringer. ( de DD400 ) Ik zag reviews waarin stond dat het een goed pedaal is qua klank, maar minder duurzaam vanwege dat hij van plastic is.

T gaat me niks boeien als hij binnen een jaar kaduuk is, heb er gewoon een nodig zodat ik later eentje van boss kan kopen.

Maarja, als het echte kutkwaliteit is doe ik het sowieso niet. Maar kunnen jullie vertellen of hij lekker klinkt?

Thanks

Bert Gitaar
12 maart 2011, 10:37
Ik heb deze al een tijdje in gebruik en vind het een goede delay. Qua geluid.
Er zit ook een HOLD functie op. Om een een aantal sec. iets op te nemen en af te spelen, los van wat je erdoor speelt. Zeer bruikbare functie. Dit staat niet in de handleiding die er bij zit.
Voor de rest, ze zijn allemaal van plastic maar stevig genoeg om een lange tijd mee te gang. Nooit de behoefte gehad om er mee te gooien, ook niet als ze van ijzer zijn. Zeker ze geld waard. Ze zijn minder dan 30 euro in de winkel. Alleen het ledje is zeer fel blauw. Dus zonnebril vereist bij intrappen.

budje
12 maart 2011, 10:56
tis best stevig spul, ik twee behringer overdrives die al tientallen keren op t podium zijn geweest.
http://www.youtube.com/watch?v=0QL-6eTHSHQ

Bert Gitaar
12 maart 2011, 11:13
@budje,

Goede video over de degelijkheid. Als dit niet overtuigend is.
Ik heb er een hele kist vol mee zitten. 12 stuks van Behringer en 1 Digitech Screaming Blues. De laatste is degene die de meeste bijgeluiden produceert. De Behringers zijn allemaal zo goed als stil, zelfs de overdrives e.d.

Mitch
12 maart 2011, 12:19
Het is niet alleen het biutenwerk dat belangrijk is qua betrouwbaarheid, er is ook nog ziets als geluidskwaliteit. Verlies je al klank als -ie in je keten staat, dat soort dingen. Het zal ongewtijfeld nette delays geven, maar bezint eer ge begint met behringer.

Nielsje
12 maart 2011, 12:31
De ibanez tone lock series zijn overal in de opruiming.
Wees verstanding, en koop een DE-7 voor 30 euro. Ga ik denk ik ook gewoon doen, prima back up delay!

Liquid_Metal
13 maart 2011, 23:16
Het is niet alleen het biutenwerk dat belangrijk is qua betrouwbaarheid, er is ook nog ziets als geluidskwaliteit. Verlies je al klank als -ie in je keten staat, dat soort dingen. Het zal ongewtijfeld nette delays geven, maar bezint eer ge begint met behringer.

Dat lijkt me juist niet. Voor zo'n prijs kun je ze gewoon proberen en als je je oren blijft gebruiken kun je makkelijk het kaf van het koren scheiden. Ik begrijp best dat toon voor sommige mensen niet zoveel uitmaakt en in sommige situaties kan het best makkelijk zijn.

robert-gitarist
13 maart 2011, 23:33
Ik heb zoal goede als slechte ervaringen met Behringer. Het blijft een gokje want die dingen fatsoenlijk uittesten gaat doorgaans niet ivm. de blister verpakking etc. Als je voor weinig (zeg onder de 20 euro) die delay kan kopen, dan zeg ik doen. Doorgaans kan daar weinig slecht of echt mis mee zijn. Boven de 20-25 euro zeg ik, koop een Ibanez DE7 die Nielsje ook al op noemde. Die heb ik zelf ook en dat is echt een hele prettige delay/echo. Kun je echt alle kanten mee op.

Over de degelijkheid van de behuizing: je zou echt hard je best moeten doen wil je die letterlijk kapot schoppen. Iedereen loopt hier continu te zeiken over het feit dat die dingen van kunststof zijn gemaakt en dat je kans loopt het kapot te schoppen. Gelul dus, Ibanez heeft destijds (gok 20 jaar terug?) een hele reeks Soundtanks uitgebracht die ook met kunststof behuizing waren en die dingen werken nog perfect tot op de dag van vandaag. Sterker nog, ze worden zelfs al aardig verzameld.

Mitch
14 maart 2011, 10:24
Dat lijkt me juist niet. Voor zo'n prijs kun je ze gewoon proberen en als je je oren blijft gebruiken kun je makkelijk het kaf van het koren scheiden. Ik begrijp best dat toon voor sommige mensen niet zoveel uitmaakt en in sommige situaties kan het best makkelijk zijn.

Dat lijkt me dus juist wel. Omdat het 'maar' een paar tientjes is, is de drempel voor sommigen ontzettend laag. Ik weet niet wat ze tegenwoordig kosten, 30/40E? Beetje zonde om dat ergens aan te spenderen waar je daarna niet of nauwelijks plezier van hebt.

Tankman
14 maart 2011, 12:52
Je kan ook voor 65 euro een Hofner Analogue Delay kopen. Erg gaaf ding voor weinig geld!

sjaak1990
14 maart 2011, 13:13
Waar is de ibanez DE-7 30 euro? Ben wel benieuwd, heb niet genoeg aan 1 delay, eigenlijk ook niet aan 2...

Mitch
14 maart 2011, 15:09
Ze staan op Marktplaats, o.a. Alphenaar heeft ze in de aanbieding. Ik dacht 39E? Klinken super hoor, die bakkies.

lollol
14 maart 2011, 15:20
Je kan ook voor 65 euro een Hofner Analogue Delay kopen. Erg gaaf ding voor weinig geld!

Dat is een Belcat, verkocht in een ander jasje (Net als Modtone, arion en nog een paar)
http://www.gear4music.com/Guitar-and-Bass/Belcat-DLY-503-Delay-Pedal/B71
Hier te koop voor 24,28

Metalheart
14 maart 2011, 18:59
Heb laatst nog een echohead voor 49 nieuw aangeschaft... voor weinig!

ook her en der op MP te vinden. Zie die maar eens kapot te trappen... :)

oja... en ze klinken ook super!

sjaak1990
14 maart 2011, 22:41
Ze staan op Marktplaats, o.a. Alphenaar heeft ze in de aanbieding. Ik dacht 39E? Klinken super hoor, die bakkies.

Zie het ja dankje, 49 euro :)

onrust nv
17 maart 2011, 12:25
Je kan ook voor 65 euro een Hofner Analogue Delay kopen. Erg gaaf ding voor weinig geld!

Is die BBD analoog?

Mitch
17 maart 2011, 13:53
Ongetwijfeld niet, volgens mij had D_H dat al eens bekeken. Maar omdat het zo klinkt noem je 'm maar zo. Zelfs Wampler Pedals doet dat.

onrust nv
17 maart 2011, 15:10
Dat vind ik zo irritant, want ik ben dol op BBD delays. En altijd erg teleur gesteld als dat analoog een wasse neus blijkt te zijn.(biyang AD-8)