PDA

View Full Version : Front loading celestion speaker zonder kurk ring te beschadigen: Hoe?



flo123
11 maart 2011, 02:33
Als ik een oude Celestion speaker met een kurk ring aan de voorkant wil monteren in een "front loaded" cabinet, waarmee kan ik dan de speaker het beste bevestigen?

Voor "rear loading" zou ik normaal een bout met revet ring en een T-nut gebruiken.
Maar:
Een bout met revet ring zal bij "front loading" het kurk aan de voorkant indrukken en beschadigen, zodat "rear loading" later een probleem kan worden.
Een bout zonder revet ring gaat met zijn kop door het gat in het speaker chassis.

Iemand een idee?

master99
11 maart 2011, 08:56
Ik doe het zo: gebruik een ring die net wat groter is dan het bevestiginggat van de speaker. Deze ring is dan ietsie groter dan het kurk in eerste instantie toelaat, maar je kan vaak de ring er toch tussen wringen zodat deze als het ware onder het kurk komt te liggen en op het metaal. Dan zoek je een bout/moer combinatie waarvan de moer (of bout kop) klein genoeg is om het kurk niet te beschadigen maar groot genoeg is voor het gat van de ring. Je zal dan vaak even moeten zoeken naar een ring met de juiste afmetingen.

Succes,
Erik

flo123
13 maart 2011, 15:25
Bedankt voor de tip.

The Bertman
13 maart 2011, 16:30
Of je zet hem vast met een luidsprekerklem, zie hier (http://www.peterverspuy.nl/categorie/geluid-en-licht/flightcase-onderdelen/speakergrilles-klemmen/00328.html), eventueel met een grille ervoor. Heb ik ook gedaan, geen beschadigingen.