PDA

View Full Version : Cubone stelt zich voor !



Cubone
11 maart 2011, 02:21
Allo,

Ik speel ongeveer 3,5 jaar en omdat ik niemand in mijn omgeving heb, die ook maar enig affiniteit met een gitaar of instrumentals heeft, wil ik langs deze weg in contact komen met andere gitaristen/muzikanten die mijn passie voor muziek delen. Na 3,5 jaar is het toch wel frustrerend om met niemand over je hobby te kunnen praten of je muziek te delen.

ik kwam een paar jaar geleden in aanraking met deze site toen ik zocht naar gitaar lessen (die me overigens heel erg hebben geholpen) maar had toen de moeite niet genomen om wat te posten, maar wel altijd op het forum zitten lurken. Heb besloten om toch maar te posten na al die jaren :chicken:

mijn gear bestaat uit een ibanez pgm301, sg special en maak ik geen gebruik van een versterker maar een guitarport. Verder heb ik nooit lessen genomen maar wil ik binnenkort de eerste stap zetten om te gaan lessen.

ook heb ik nog een topic geopend om wat muziek stukjes te laten horen die ik heb gespeeld :zz:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144437-Pegasus-Fantasy-en-Crowd-Chant-cover

Ik hoop dat ik hier mijn passie voor muziek met jullie kan delen.

Greetzzz

:rockon:

Duhsjaak
12 maart 2011, 09:46
Hi
De were betekenis van Cuby (Cuby and the Blizzards) is ook na 50 jaar nog steeds een raadsel.

Daardoor ben ik eerlijk gezegd een beetje nieuwsgierig naar jouw nick name.

Ik vind je chant cover alvast een heel goede opname. Zowel het gitaarspel als de opname.

Misschien mag ik je wijzen op de sectie 'sounds' van dit forum waar je de gelegenheid hebt om je knutsels qua geluid te plaatsen?

Ik zou zeggen, plaats iets en laat je verrassen.

En het is weekend, dus maak lekker een nieuw liedje.
En..... genieten maar.
Gus

Cubone
12 maart 2011, 21:46
Hi Duhsjaak,

Ik moet helaas bekennen dat mijn nickname, gewoon Cubone is en geen Cuby. :soinnocent:

dank voor je reactie, ik merk dat reageren hierzo niet echt aan de orde is :(
misschien moet ik zelf ook actief gaan posten. Wat vond je van mijn pegasus fantasy track, niet jouw ding ?

groetjes,

:rockon:

Duhsjaak
13 maart 2011, 07:18
Hi
Soms kan ik meerdere dingen tegelijk. En dan doe ik heel stoer, dat ik goed in touch ben met mijn vrouwelijke kant. En dan ineens blijkt dat ik het helemaal niet zo goed kan en dat ik toch eigenlijk gewoon een kerel ben.

Die laatste situatie heeft mij (en jou) duidelijk parten gespeeld.

Ik heb zelfs nooit in de gaten gehad dat je je stukken al in 'sounds' had gezet en het Pegasus stuk heb ik zelfs nooit beluisterd.

Die vergissing is vandaag rechtgezet.

Je treft het alleen slecht, want ik heb inderdaad niet zo heel veel verstand van dit soort muziek. Ik heb er met plezier naar geluisterd.

Dus voor wat het waard is:
Ik heb 2 Ibanez gitaren. 1 strat, waarvan ik eens moet uitzoeken hoe oud ie precies is, ik gok maar eens iets van 25 jaar. En hij weigert hartnekkig kapot te gaan. en een super goedkoop ding met 2 single coils en 1 humbucker. En een Iba Sound Gear bas. Misschien geen echt briljante gitaren maar stuk voor stuk een hoop gitaar voor je geld. Jouw gitaar ken ik alleen als een witte, met f holes, twee humbuckers en een single coil in het midden. En ik vraag mij af of je die hebt. Er is ook een versie met twee humbuckers, Een gitaar waarmee ik een vriend in de weer heb gezien.

Hoe het dan ook is, de klank vind ik mooi. Ik vind alleen dat je gebruik maakt van erg veel compressie. Ik realiseer me dat je dynamiek verliest door het dropbox systeem, maar dan nog.

Je speelt in 3.5 jaar beter gitaar dan ik in 50 jaar dus..... Petje af.

Ik heb inderdaad minder met de Joe Satriiani's van deze wereld en met razendsnel orgastisch gitaarspel. Ik vind dat wel indrukwekkend, maar ik vraag mij af wat dat mij in muzikaal opzicht te melden heeft.

Je treft het dus niet helemaal met degene (ik dus) die reageert.
Wie reageert en waarom is altijd een beetje één van de grote raadsels van dit soort forums.

Mijn lied Linker oog, heb ik in oktober 2010 met een reden op het forum gezet en er is 170 keer naar geluisterd, zonder dat er een post bij is gezet. Dat kan betekenen dat men het niet zo veel vindt, of het kan betekenen dat het teveel van de verwachtingspatronen afwijkt om een reactie te triggeren.

Mijn muziek is altijd een beetje een tapijt of een soep. Dat meld ik maar even omdat ik mij afvraag of ik dat argument dus wel naar voren mag brengen:
Probeer eens iets transparantere en langzamere secties in te bouwen. Langzaam niet in de zin van tempo maar, als contrast tussen veel noten per minuut en lange (en dus minder).

In sounds staan de laatste paar maanden diverse posts over GN'ers die backing tracks aanbieden of die links naar backing track sites hebben gepost. MIsschien kun je daar je voordeel mee doen. Ik heb het idee dat je backing je beperkende factor is.

Ik stel voor: Lekker genieten van je gitaar en van je muziek. Met of zonder lessen. Geef anders Timo Somers eens een PM en vraag hem om zijn mening. Hij zit echt in de fabelachtige 100 noten per seconde shit en misschien dat hij je concreter dan ik, verder kan helpen.

Succes.
Vriendelijke groet, Gus

Cubone
14 maart 2011, 21:13
Hi dushjaak,

Bedankt voor je reply. Het gaat inderdaad om een witte gitaar met zwarte f holes. met een dimarzio pick up in de brug en nek en een single cole in het midden :sssh:

Verder gebruik ik geen compressie in mijn sound.... alleen wat reverb, maar dat kan aan de backing track liggen ?

Ben nu bezig met een cover ( als soort van tribute ) van still got the blues van mijn gitaarheld gary moore, misschien dat mensen daar wel kritisch naar willen luisteren. Ik merk dat er toch wel veel blues liefhebbers op dit forum rondlurken. ;)

Jouw gitaar stuk vond ik ook wel heel leuk klinken hoor. Je gitaar riffje dat op de achtergrond speelt, klinkt een beetje als een sitar ! alleen vond ik dat je stem wat overweldigend was, in vergelijking met je gitaarstukjes.

groetjes