PDA

View Full Version : zelfbouw amp. Tips?



robert14
10 maart 2011, 22:30
hallo allemaal.

ik wil eigenlijk een klein versterkertje bouwen die makkelijk mee te nemen is, dus voor op school of vakantie. Alleen clean is genoeg. Wil gebruik maken van een auto speaker en een 12v accu (heb ik allemaal liggen). Is dit mogelijk? is voor een stratocaster. Heb als thuis vertsterker een line 6, maar dat is niet idiaal mee te nemen.

heb trouwens een 50W 4Ohm speaker liggen

G.G.
10 maart 2011, 23:43
Alles is mogelijk maar of het gaat klinken met een autospeaker? Volgens mij is de Ruby wel lekker simpel (werkt wel op 9V)

nickofzo
11 maart 2011, 02:19
ik zou een broekriemversterker overwegen

Bert Gitaar
11 maart 2011, 07:56
Ik heb voor dat soort doeleinden zoiets ooit gekocht.

http://www.feedback.nl/gitaar-versterkers/crate/profiler-5-watt-usb

Zit echt alles in wat je je maar kan voorstellen. Zelf zo op een pc aan te sluiten. Stereo (2 x 4 inch) en veel effecten er in en ook allemaal tegelijk, althans 3 te gelijk. Op batterijen (6 x 1,5V. AA) en op een voeding. Met een behoorlijk goed geluid.
Daar kan ik het niet voor bouwen. Je kan 'm aan een gitaarband hangen en er mee rond lopen.
Afmetingen: 27cm breed, 20 cm hoog en 15 cm diep. Heel klein dus.

Alles met een auto accu is zwaar en een 9V. batterij zo leeg.

Bijna spam als ik het zo terug lees.

Thiez
11 maart 2011, 10:48
Ik denk idd dat je daar niet tegenop kan. Hoewel 4,5inch wel erg klein is. mar je kunt natuurlijk ook het versterkertje eruit halen en een andere speaker bijzetten in kastje.

tidalwave_sideburns
11 maart 2011, 11:05
Had Nady niet zo'n systeem dat je het signaal van dat ding op FM radio kon ontvangen? .... Aah, hier (http://www.harmonycentral.com/products/88471)

schunselaar
13 maart 2011, 18:11
Ik heb laatst de Fender mini tone master gekocht.
Grappig apparaatje wat ik wel is thuis gebruik.
Z'n volume is hoger dan ik had gedacht, maar ik weet niet hoe hard je wilt spelen. Werkt gewoon op een 9v batterij.