PDA

View Full Version : Gerdundula



robertarth
10 maart 2011, 21:54
Ok, iets spontaners dan, met mijn eigen stem dit keer :). Het nummer heet Gerdundula en is wel van de volop afgezeken Status Quo maar ik vind het een leuk nummer. Er zit een jig in. Ik gebruik daarin een techniek die ik verder nooit gezien heb, maar het zal wel meer gebruikt worden. Ik gebruik de klassieke techniek appuyando die gebruikt wordt om noten te benadrukken. De gebruikte rechterhandvinger 'valt' daarbij op de volgende snaar. Alleen ik neem die snaar hier ook mee en de volgende ook. Daarbij gebruik ik ook mijn duim zodat ik tegelijkertijd akkoorden kan laten klinken. Bij het origineel blijft de slaggitaar gewoon doorspelen en wordt er een single-note-solo gespeeld (kan zo snel even geen Nederlands woord vinden). Het is verre van perfect, want het is vrij lastig om het ritme zo op de tel te blijven spelen. Maar ik wilde het een beetje spontaan houden dit keer.

Gerdundula (http://www.youtube.com/watch?v=1XvdS_5uQxE)

The Lo Lands
12 maart 2011, 17:58
Deze was me even ontgaan maar nu ik dit nummer beluister krijg ik een glimlach op mijn gezicht! Je stem klinkt in vergelijking met je laatste cover van PJ nu ontspannen en is prettig om naar te luisteren :)

Ik ken het nummer verder niet maar naast de spontane opname vind ik dit erg mooi gedaan! Misschien een beetje compressie en reverb op de zang zou het wat warmer kunnen maken maar voor een ruwe take is dit gewoon goed!

Mijn complimenten.

budje
12 maart 2011, 18:01
Dog of two head en Ma kelly's greasy spoon zijn de bom!

Lekker gespeeld hoor :crazyhappy: