PDA

View Full Version : Micro POG



Fucko
10 maart 2011, 21:17
Hey gitaarnetters,

Ik weet dat er al veel topics over de Micro POG van EHX zijn maar deze zijn al wat verouderd naar mijn mening.

Anyhow, ik heb er vandaag eentje aangeschaft omdat ik met een tweemans projecte ben begonnen ik de bastonen te weinig vond. Dus ik even naar nederland muziek (vind het zelf een ballentent maar ik had een kadobon) en maar even wat Octavers proberen. Ik dacht eerst aan de multiplexer maar erviel meteen te merken waarom dat ding zo goedkoop is, ten eerste dat ding maakt van elke toon een blur en haalt enorm veel volume uit je geluid. Ik weet dat dit met een mod te doen maar waarom moeilijk doen en gewoon voor wat meer kwaliteit gaan. Dus ben ik maar een POG gaan testen en dat werkte meteen voor mij. De POG 2 was ook wel een mogelijkheid maarja daar had ik geen centen voor en wat je voor al dat geld extra krijg vond ik het het niet waard.

Thuis aangekomen even snel een 60 watt basversterker erbij gepakt en die het effect kanaal laten op pakken en het dry signaal naar me vox ac30ccx2 laten gaan. Het was even puzelen qua set-up maar omdat ik van de dikke vieze bassen en gore synths ben (want tsja dit ding kan octave up) heb ik hem aan het einde van me effecten reeks gezet.

Nu is deze reeks niet zo groot
Ibanez TS09-->Twosome blackout fuzz ---> Micro POG--->bas en vox

Eigenlijk was dit het wel qua ervaring tot nu toe en ik ben er erg blij maar ik heb toch wat vragen:

1)Waar in de lijn hebben jullie de Micro POG zitten?
2)Is een wat grote bas versterker handig?(deze versterker is wel 60 watt maar door maar een 15 inch speaker)
3)Met wat voor effecten zou ik mijn geluid nog meer kunnen definieren voor een 2manband? Ik zelf denk aan verrekt snelle phaser of flanger of misschien wel een memoryman delay?

Thanks voor het lezen

Fucko

Il_Falco
12 maart 2011, 11:20
ik zou hem gewoon in de keten voor een looper zetten. (bv Hardwire DL-8 ) je speelt met de pog aan je baslijn en dat loop je. Dan trap je de pog uit en speel je jouw gitaarstuk erover.

Riky
12 maart 2011, 11:41
Ik heb mijn octaver (boss oc2) ook voor aan in de keten (na mn wah en volume pedaal). Dan tracked hij het beste de noten, omdat er dan clean gitaar geluid in gaat.

Nielsje
12 maart 2011, 12:23
Ik heb een micro pog gehad, en hij trackt best goed.
Daarom had ik hem juist na m'n drives in de keten, omdat het geluid dan ietwat organischer klinkt, niet zo klinisch. Probeer gewoon, werkt sowieso wel goed, zo'n ding. Had hem niet weg moeten doen..

Fucko
12 maart 2011, 20:29
Ik heb een micro pog gehad, en hij trackt best goed.
Daarom had ik hem juist na m'n drives in de keten, omdat het geluid dan ietwat organischer klinkt, niet zo klinisch. Probeer gewoon, werkt sowieso wel goed, zo'n ding. Had hem niet weg moeten doen..

Thanks voor de reacties en inderdaad zoals je al zegt tracked hij erg goed. Ikzelf zet hem nu aan het eind van de keten (ik heb nu geen dingen naast overdrive of fuzzes) dan heeft het bas kanaal tenminste de effecten nog mee. Anders heb je echt een dik gitaar geluid met allemaal effect en een bas kanaal wat heel droog klinkt naar mijn mening.

Liquid_Metal
13 maart 2011, 13:56
Ik heb een micro pog gehad, en hij trackt best goed.
Daarom had ik hem juist na m'n drives in de keten, omdat het geluid dan ietwat organischer klinkt, niet zo klinisch. Probeer gewoon, werkt sowieso wel goed, zo'n ding. Had hem niet weg moeten doen..

Bedoel je niet vóór je drives? Ik heb 'm er zelfs voor staan en en daar klinkt 'ie het meest organisch. Met clean merk ik het verschil niet zo.

@TS: wat bedoel je met definitie?

Nielsje
13 maart 2011, 14:03
Och, misschien ook wel. Heb dat ding inmiddels al meer dan een jaar niet meer..

Liquid_Metal
13 maart 2011, 14:08
Och, misschien ook wel. Heb dat ding inmiddels al meer dan een jaar niet meer..

Hehe, ik gebruik 'm ook niet zo vaak. Ik vind octavers erg cool, maar het is niet zo goed toepasbaar. Ik hou het toch vaak bij delay en chorus.