PDA

View Full Version : ruis/brom



pepijnn7
10 maart 2011, 20:36
hallo, ik ben nieuw hier en heb ff een vraagje
ik heb pas een nieuwe gitaar en versterker gekocht (eerst gitaar, daarna versterker). de gitaar is een london city mk1 en de versterker is een fender mustang II. maar er komt een constante ruis uit de versterker als ik de gitaar inplug. als ik mijn oude gitaar erin doe (stagg stratocaster model) geeft ie het geluid niet dus zal het aan mijn gitaar liggen.
als ik de pickup of iets anders ijzers aanraak gaat het geluid onmiddelijk weg, maar dit is natuurlijk niet handig.
het rare is dat als ik de versterker in de computer doe via usb, dan wordt het geluid erger maar als ik dan mijn ipod touch (aangesloten op de computer) aanraak (het ijzer achterop) dan stopt het geluid ook.
als de versterker niet met de computer verbonden is, wordt het geluid juist erger als ik de ipod aanraak.
raar, maar waar.

weet iemand wat ik hiermee aanmoet en hoe ik dit kan oplossen?

alvast bedankt
pepijn

Jeroen_K
10 maart 2011, 23:11
Welkom!

Probleempje met de aarde, eventjes controleren of er geen draadjes loszitten of kortsluiting maken. Zit je versterker in een geaard stopcontact?

-Jeroen

Buzzel
11 maart 2011, 15:45
Lijkt me aarde. waarschijnlijk is de aarde draad naar de brug los wat nogal vaak gebeurt.

EDIT: En welkom op het (bijna) altijd gezellige gitaarnet forum!