PDA

View Full Version : Koch Powertone 1 of 2?



shredneck
18 mei 2003, 00:15
Wat zijn de verschillen tussen een Powertone 1 en een Powertone 2?

Op de site vind ik niets tot weinig terug.


Thanx!

dml
18 mei 2003, 05:11
De opbouw van de II is veranderd of verbeterd t.o.v. de I. Verder heeft de II een bright-input (werkt alleen op het cleane kanaal). Ook heeft de II een dubbele master-volume en een extra standje op de speakerdamping: ultra-low.
Ik heb beide en ik merk dat de II iets minder gain heeft dan de I en dat maakt de II net wat subtieler.

shredneck
18 mei 2003, 11:02
Thanx man!

Baker
18 mei 2003, 12:07
Op 2003-05-18 05:11, schreef dml:
De opbouw van de II is veranderd of verbeterd t.o.v. de I. Verder heeft de II een bright-input (werkt alleen op het cleane kanaal). Ook heeft de II een dubbele master-volume en een extra standje op de speakerdamping: ultra-low.
Ik heb beide en ik merk dat de II iets minder gain heeft dan de I en dat maakt de II net wat subtieler.


DML (hee dennis!)
Is het niet zo dat de powertone II VEEL beter is dan de I? Of maakt het niet zo heel veel uit afgezien van de extra opties zoals dubbel master volume etc.

dml
18 mei 2003, 12:35
Hee Martin,

Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen, dat de II veeeeeel beter is. Ik heb de I en II uitgebreid naast elkaar kunnen testen, vergelijken. De I van mij heeft 6550 eindbuizen, is dus al superdynamisch. Mijn II heeft EL34 eindbuizen en klinkt zelfs iets dynamischer dan mijn I. Dus het verschil zal nog groter worden als ik de II ook uitrust met 6550's. Maar de combi van EL34 en 6550 klinkt erg lekker. Dus qua dynamiek is de II er zeker op vooruit gegaan. Het extra standje ultra-low heb ik in ieder geval nog nooit gebruikt, is misschien leuk voor de hele zware metalen. Die extra mastervolume vind ik wel een goede zet. Feit is gewoon dat de Powertone een erg fijne versterker is, of het nu de I of de II is. Niet alleen voor metal maar zeker voor veel meer muzieksoorten.