PDA

View Full Version : GT-3 wel of geen 4 kabelmethode?



kcaj
10 maart 2011, 13:09
Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met een GT-3 en een Peavey Classic 30?
Ik speel in een rock/pop cover band en gebruik een GT-3 voor de effecten met pre amps. Ik heb nu jawel schiet me maar af.. een frontman 212. Ik krijg echter geen "warm" geluid uit het ding. Verder gebruik ik een telecaster.
Ik wil een PC-30 aanschaffen omdat ik er veel positieve berichten over heb gelezen.

Waar ik in geinteresseerd ben is hoe sluit je de GT het beste aan op de PC-30? In principe wil ik de overdrive van de GT gebruiken. De PC-30 heeft een loop, maar werkt dit met een GT? Je hebt dan toch maar bepaalde overdrive voor alle patches.

Ik hoop dat iemand me meer info hierover kan geven.
GR. Jack

muziekschuur
10 maart 2011, 13:14
Goeie combinatie. Hoe je hem ook wil gebruiken.

kcaj
10 maart 2011, 13:20
Prik je hem het beste in de gewone input? De 4cm is volgens mij zo'n gedoe met kabels en levels matchen in iedere patch. Heb je zel ook een Classic 30?

spijkie
10 maart 2011, 13:40
Ik gebruik zelf de GT10 met de 4cm en dat werkt heel goed.
Het geluid is met de 4cm veel voller en mooier dan via de gewone aansluiting.
Een ander voordeel is dat je met de 4cm zowel de preamp van je versterker kan gebruiken en/of de preamp van je boss, dit is per patch gewoon in te stellen. dus stel dat je een sound wil gebruiken waarin je de overdrive van je versterker wilt gebruiken omdat je die mooier vind dan de overdrive van de boss dan kan je gewoon een patch aanmaken waarin hij de overdrive van je versterker pakt, dan moet je de send/return aan/uit zetten in je boss.
Er is wel informatie te vinden op het net als je zoekt, zie bijvoorbeeld deze link.

http://www.gitaar.net/wiki/index.php/FAQ/EffectenAansluiten

kcaj
10 maart 2011, 13:46
Hey bedankt, maar de GT-3 heeft alleen de mogelijkheid een ext.OD te selecteren. Dus als ik nu een overdrive van de GT wil gebruiken, dus niet de ext. OD selecteer waar normaal dus de preamp van de versterker zit, krijg ik dan toch gewoon een signaal met scheur naar de amp? ik weet niet hoe een GT-10 in elkaar zit.

spijkie
10 maart 2011, 14:07
Bij een gt 10 zet je zo ver ik het weet de send/return aan of uit, als ik de s/r aan zet op mijn gt10 dan pakt hij de preamp van mijn versterker en kan ik ook de preamp van de gt10 gebruiken, dus samen. als ik de s/r uit zet in de gt10 kan ik alleen de preamp van de gt10 gebruiken.
Bij de gt3 zal het ongeveer ook zo zijn denk ik alleen is dat bij jou de ext.od. die je uit of aan zet. je zou volgens mij per patch in kunnen stellen of je de ext.od.(dus preamp van je versterker) gebruikt of de preamp van je gt3 en als je de preamp van je gt3 gebruikt zou je gewoon scheurgeluiden uit je versterker moeten krijgen, ofwel met de preamp zelf of met de od/dis. van je gt3. best lastig hé:)

kcaj
10 maart 2011, 14:24
Inderdaad, waren we maar gewoon wild gebleven (dan liepen we nog met een berevel in het bos rond).
Maarreh even samengevat, dus jij zegt dat met de 4cm (waarschijnlijk) de scheurgeluiden van de GT-3 samen met de pre-amp van de versterker moet kunnen? Als ik de ext.OD van de GT gebruik heb ik al een overdrive (ext.) geselecteerd ? Ik kan dit natuurlijk nog altijd met mijn FM-212 proberen. Misschien krijg ik een beter geluid uit de FM-212. Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik de FM toch verkopen. In ieder geval bedankt voor de info.
Gr. jack

spijkie
10 maart 2011, 15:43
Met de gt10 kan ik zowel de preamp van de gt10 en mijn versterker gebruiken door de s/r aan te zetten, maar ik vind het niet mooi om dit te doen dus gerbuik ik of de preamp van de gt10 of de preamp van mijn versterker en doe dit dus door de s/r aan of uit te zetten, in jouw geval zal dit het aan en uit zetten van de ext.od zijn.

kcaj
10 maart 2011, 18:54
Gebruik jij ook de overdrives van de GT-10? Of alleen de preamps? Volgens mij kan ik alleen de pre amps gebruiken.

spijkie
11 maart 2011, 08:11
Ik gebruik alleen de preamps van de gt10, ik vind de od/dis. niet zo geweldig maar door de hoeveelheid verschillende preamps die de gt10 heeft heb ik daar ook wel genoeg aan. volgens mij kan je met de gt3 ook od/ds gebruiken, links naast de knop preamp heb jij het knopje od/ds zitten dus die kan je dan gewoon aan zetten.

kcaj
11 maart 2011, 09:53
Ik heb gisteravond eens wat geprobeerd.
Ik heb de GT aangesloten met de 4 kabel methode op de 212r. Ik kan en/of de preamp van mijn 212r en GT gebruiken. Als ik de 212r als preamp gebruik moet ik bij de overdrive ext.ODS selecteren. Ik kan dan niet meer gebruik maken van de overdrives van de GT:???:. Als ik de preamp van de GT selecteer met een overdrive (ook GT) slaat hij de preamp van de 212r over. De toon en volumeregeling van de 212R werkt dan niet meer. Dus eigenlijk is het onmogelijk met de 4km op welke versterker ook de preamp van de versterker samen met OD van de GT-3 te gebruiken, of je moet hem rechtstreeks in de input (dus voor de preamp versterker) in prikken.
In ieder geval krijg ik niet een echt lekkere sound met de GT rechtstreeks in de input 212r. Ik ga nog eens wat experimenteren met de 4km en de 212r. De grote vraag voor mij blijft, hoe zit dit met bv. een Peavey Classic 30. Verbeterd mijn geluid daar aanzienlijk door? Het is natuurlijk vol buizen dus dit is sowieso heel anders. De PC-30 heeft ook een loop, maar zoals ik al aangaf is het, naar mijn mening, niet mogeljk met de 4km de preamp PC-30 samen met de GT-3 te gebruiken. Welke amp gebruik jij icm de GT-10?

spijkie
11 maart 2011, 10:17
Heb je een PM gestuurd.