PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar



habberdoedas
18 mei 2003, 00:14
Vandaag bij m'n lokale muziekdealer geweest. I.v.m. aanschaf Gibson ES 335. Kan gaan kiezen tussen ES 335 Dot in de kleur Wijnrood of in de kleur Ebony. De prijs
€ 1895,-- met koffer. Maar je hebt ook ES 335 modellen uit de reissue serie. Zij deze beter??? wat moet ik me daar bij voorstellen?? Elke tip waar ik op moet letten bij aanschaf van een ES 335 is welkom.
Alvast bedankt.... Habberdoedas

skabouter
18 mei 2003, 00:44
mooie gitaar, hoor. ik wou dat ik het geld had. maar die prijs valt nog mee als ik kijk wat ik 2e hands zie. hoe kan het dan dat deze nieuw maar 1900 is ? deze zijn veel duurder,waar zit hem dat in ?

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/10323.htm?zoek=es-335

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/10200.htm?zoek=es-335

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/10348.htm?zoek=es-335&oudei=15

habberdoedas
18 mei 2003, 00:51
Ha Skabouter,

Ik weet het ook niet hoe het met de prijs zit. Het enige wat mijn gitaardealer wist te vertellen was dat de dollarkoers laag staat..en dat zo de prijzen weer gunstig zijn ????? Ohja as. maandag belt hij mij wat de kosten zijn van de réissue ES 335. Ben benieuwd ??

habberdoedas
18 mei 2003, 00:54
JA ik heb de prijzen gezien op marktplaats.nl van tweedehands ES 335. Eentje is er uit 1971 de ander is een réissue. Begrijpelijk dat ze zo prijzig zijn..

FragDaddy
18 mei 2003, 00:55
reissues zijn beter ja, die komen uit de gibson customshop, check hieronder een linkje.

http://www.gibsoncustom.com/Historic/ArchtopSeries/hist_arch.htm

ik ben zelf geen kenner van ES335's maar wel van les paul's dus ik beperk me daartoe en ga ervanuit dat dit voor ES335's ook geldt.

een historic reissues les paul is een kopie van de oude les pauls uit '59 '58 of '60.. dit betekend dat de constructie iets anders is dan de huidige les paul standard, maar ook dat de elementen anders is. ook is de historic reissue 'hand-gebouwd' en komt een standard gewoon van de lopende band bij wijze van spreken. er is dus meer aandacht besteed aan het bouwen van de reissue. dat mag ook wel want qua prijs is ie een heel stuk duurder..

dus: ga zeker een reissue bespelen voordat je beslist. vraag je daarna af of het verschil groot genoeg is om flink voor te betalen.

edit. lekker verwarrend weer!

dit is de ES335 '59 reissue uit de customshop:
http://www.gibsoncustom.com/Historic/ArchtopSeries/ElectricSpanishSeries/ES335Dot.htm

en dit is een ES335 reissue uit de productielijn.. waarom noemen ze deze nou ook reissue ??? VAAG! http://www.gibson.com/products/gibson/classic/ES-335.html


note: dit zijn hele andere gitaren, qua uiterlijk gelijk, maar qua afwerking, hout en constructie verschillend! (ook qua prijs)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-05-17 23:59 ]</font>

zZoRgO
18 mei 2003, 10:41
vraagje: als die ES terug goedkoper wordt, dan zou de Les Paul toch ook terug moeten zakken....? maar dat is toch nog niet gebeurd, of ben ik helemaal verkeerd?

Ic3gl0vE
18 mei 2003, 16:56
MEn koopt de gitaren nu voor een lage prijs in maar vergroot de winstmarge gewoon, over het algemeen dan

BLOK182
18 mei 2003, 17:15
Op 2003-05-17 23:51, schreef habberdoedas:
Ha Skabouter,

Ik weet het ook niet hoe het met de prijs zit. Het enige wat mijn gitaardealer wist te vertellen was dat de dollarkoers laag staat..en dat zo de prijzen weer gunstig zijn ????? Ohja as. maandag belt hij mij wat de kosten zijn van de réissue ES 335. Ben benieuwd ??

Mag ik misschien je gitaardealer weten?

habberdoedas
19 mei 2003, 20:41
Aarchhhhhhhh kkk###, @@@@@ &amp;&amp;&amp;&amp; %%%% gr gr gr.

Ik zit te vreselijk te balen. Gisteren op het forum vermeld dat mijn gitaardealer mij een gibson ES 335 kon leveren voor € 1900,--
Belt die K@@####****t me vandaag op dat hij een vreslijke fout heeft gemaakt. Het kwam zo, legde hij me uit. Een half jaar geleden heeft hij een ES 335 dot in de kleur wijnrood voor dat geld kunnen leveren aan een klant. Toen ik zaterdag in de winkel was ging hij nog van die prijs uit. (wat ik moet geloven over een lage dollarkoers verhaal dat hij me vertelde ?????? Bullshit) Vandaag had hij de gibson dealer gebeld in Almere (ElectricSound)Nee ik sloeg werlkelijk stijl achterover van de adviesprijs (Schrik niet guy's) € 3995,-- incl koffer. Als ik hem zou bestellen dan kon hij nog wel wat met de prijs doen. Hij bood mij de gitaar aan voor € 3000,--. Nee ik hem bedankt en daar ging m'n stille droom.

BLOK182
19 mei 2003, 20:47
Ocharme! Misschien kan je Ebay USA ff in de gaten houden, de dollarkoers is momenteel ERG gunstig.

habberdoedas
19 mei 2003, 20:56
Hoi Blok 182,

Thanks voor de tip

plukker
22 mei 2003, 00:38
als je 1900 euro wilt uigeven, koop hem dan 2de hands. er staan redelijk goede op marktplaats enz, john dirven bied er geloof ik ook een stel aan en die kerel verkoopt je echt geen shit.

FragDaddy
22 mei 2003, 08:44
en een beetje ingespeelde 2ehands speelt vaak nog lekkerder ook dan dat ie nieuw is.. en je hoeft niet bang te zijn voor 'het eerste krasje' :smile:

ieme
22 mei 2003, 11:37
voor 1900 staat dr regelmatig een op marktplaats zoeen wil ik ook nog wel es!!
love that shit!

Toaster
22 mei 2003, 13:43
Op 2003-05-19 19:41, schreef habberdoedas:
Aarchhhhhhhh kkk###, @@@@@ &amp;&amp;&amp;&amp; %%%% gr gr gr.

Ik zit te vreselijk te balen. Gisteren op het forum vermeld dat mijn gitaardealer mij een gibson ES 335 kon leveren voor € 1900,--
Belt die K@@####****t me vandaag op dat hij een vreslijke fout heeft gemaakt. Het kwam zo, legde hij me uit. Een half jaar geleden heeft hij een ES 335 dot in de kleur wijnrood voor dat geld kunnen leveren aan een klant. Toen ik zaterdag in de winkel was ging hij nog van die prijs uit. (wat ik moet geloven over een lage dollarkoers verhaal dat hij me vertelde ?????? Bullshit) Vandaag had hij de gibson dealer gebeld in Almere (ElectricSound)Nee ik sloeg werlkelijk stijl achterover van de adviesprijs (Schrik niet guy's) € 3995,-- incl koffer. Als ik hem zou bestellen dan kon hij nog wel wat met de prijs doen. Hij bood mij de gitaar aan voor € 3000,--. Nee ik hem bedankt en daar ging m'n stille droom.


Dude dat is ech Kl*ote!

Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik nu echt gedacht van: had ik die gitaar maar meteen meegenomen! Toen wistie nog van niks!

Wat betreft de dollarkoers. Als gewone klant profiteer je niet van een lage koers maar betalen we straks wel weer bij als de koers omhoog gaat.

Als over een maand of twee de koers weer als vanouds is roepen ze gauw: de koers is omhoog gegaan dus de prijzen stijgen weer. En dat zijn dan dezelfde prijzen die met de daling onveranderd hoog waren gebleven.

Ik vertel het je jongen: we worden genaaid.