PDA

View Full Version : welke voeding? (RMC)



EuroCinema
10 maart 2011, 12:08
Een vervolgje op mijn eerdere voeding-onderwerp.

Ik heb een RMC picture wah. RMC wah's schijnen nogal gevoelig te zijn. Als mijn oude T-Rex Fueltank JR erbij in de buurt kwam, bromde het als de ziekte. Nu gebruik ik een One Spot, en die moet ik echt op de juiste plek tegen de wah aanhouden voordat je een beetje brom hoort.

So far so good, maar die dradentroep van de lange OneSpot kabel plus daisychain bevalt me niet op het podium. Kom tussen mijn wah, raakt in de knoop... Dus wil ik eigenlijk een soort onespot-in-a-box. Wat moet ik hebben? Wat gebruiken jullie?

In case you were wondering:
- Ik gebruik maar 3 pedaaltjes en geen speciale voltages en afgaand op het gebrek aan brom met de onespot zijn geïsoleerde uitgangen niet nodig.
- De pedalen zitten dusdanig in een koffer gemonteerd dat batterijen vervangen a major pain in the ass is, liever wel een voeding dus.
-volgens de hotemetoten of thegearpage is shielden van de rmc alleen effectief met een duur en moeilijk verkrijgbaar metaalspulletje. Dat neem ik dan maar aan.

Nielsje
10 maart 2011, 12:37
Ik heb de brom in m'n rmc zo goed als verholpen door een andere inductor te monteren. Volgens Geoffrey moet je de rode dunlop fasel spoel monteren. Klinkt wel iets anders, maar met mijn wah (rmc3) zijn die verschillen er redelijk uit te draaien.

Let wel, het is niet een op een vervangbaar, aangezien de spacing van de pennetjes niet overeenkomt. Maar, ik ben blij.

Voorlopig :)


Oh ja, ik heb alles op een pedaltrain staan, wat het niet beter maakt. Dat metalen frame geleidt brom als een malle!

EuroCinema
10 maart 2011, 12:45
Mja, ik heb zo'n Crybaby classic met rode fasel gehad en die juist ingeruild omdat ik de picture wah mooier vond klinken. Hee maar met die Pedal train zeg je wat: die had ik ook destijds, toen die brom zo opspeelde. Nu een houten koffer. Misschien nog eens proberen met een fueltank oid...

Nielsje
10 maart 2011, 13:56
Maar, als het louter de draden troep is, dan zeg ik: plakzadels en tie-raps!

pauld
15 maart 2011, 19:34
RMC1: Zat bij mij op Pedaltrain board met Ciox Scitzo voeding. Had ook last van brom. Met Geoffrey gemailed en met MDF plankje getest. Brom was weg. Misschien door de verhoging ten opzichte van het Pedaltrain frame. Later bij Tonetoys de houten RMC verhoging gekocht omdat die wat beter paste. Gaf ook geen brom meer.

Nielsje
15 maart 2011, 19:58
Wat een typisch advies..
Niet dat het niet kan werken, maar zo anders van mijn advies.

Maurits
15 maart 2011, 23:13
Direct naast m'n RMC1 wah staat een VoodooLab PedalPower 2 plus en heb daar geen problemen mee.

Chiel
17 maart 2011, 10:45
Heb met een Voodoo Pedalpower ook geen last van enige brom op de Picture Wah terwijl deze met 7 andere pedalen op een Pedaltrain is gemonteerd. Bij een andere setup gebruik ik een Flatliner Six i.c.m. een Fulltone Clyde. Deze is eveneens fluisterstil. Goede voeding aanschaffen voor je pedalboard doet wonderen ;).

pauld
17 maart 2011, 12:25
Hierdoor kan een (oudere) RMC last hebben van de brom en ook de oplossing hiervoor nu anders zijn (andere inductor). Zie ook de troubleshooting pagina van de RMC site:

http://www.realmccoycustom.com/TROUBLESHOOTING.htm

EuroCinema
11 april 2011, 18:38
Nielsje en Paul: dank, de pedaltrain bleek inderdaad de sleutel. In mijn huidige koffertje heb ik opnieuw een FuelTank Jr, op 5 cm van de RMC en geen centje pijn/brom!

(en de anderen ook bedankt natuurlijk he!)

Mitch
11 april 2011, 22:55
Heel leuk dit, zo zie je maar weer. Ik heb verschillende kabels op een rolletje liggen op mijn board, signaal- en voedingskabels over elkaar, maar wel gewoon een lekker ouderwetse gestabiliseerde adapter en alles op een houten plank. Nooit gezeik met brom of ruis.

wireman
12 april 2011, 17:26
Same here.. Op jouw advies inderdaad de boel simpel en low-cost gehouden.. werkt als een (pedaal)trein!.. hehe..
Ik hoor veel negatieve geluiden omtrent de Onespots.. Ik vind ze geweldig!