PDA

View Full Version : Beschadiging wat eraan doen + foto



roy6644
9 maart 2011, 19:15
Toen ik mijn elektrische gitaar kocht zat er een reclame sticker op. Deze vond ik nogal lelijk en heb deze eraf gehaald. Maar nu laat er een soort van coat laagje los. Als je naar de foto kijkt dan kun je zien op welke plek.
Het is wel mogelijk om deze laag er helemaal af te halen. Maar mijn vraag is, is dit wel zo verstandig? Het lijkt eigenlijk op een stukje folie wat je ook op het scherm van je nieuwe mobiele telefoon hebt zitten. Maar dit is niet hetzelfde.

http://img830.imageshack.us/img830/8923/schermafbeelding2011030m.png (http://img830.imageshack.us/i/schermafbeelding2011030m.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Wie kan me advies geven over wat ik het beste kan doen?


Alvast bedankt.

budje
9 maart 2011, 19:18
zo'n plastic folie zit wel vaak over nieuwe slagplaten, dussssssss... weet je t zeker?

Ijselrobo 07
9 maart 2011, 19:25
dat is beschermfolie...
dat heb ik bij al mijn gitaren er ook af gehaalt, want het is nergens voor nodig...

The Unforgiven
9 maart 2011, 19:28
Gewoon er helemaal afhalen, de slagplaat zelf dient om krasjes op je body te voorkomen, een folie daaroverheen is dus eigenlijk nutteloos.

roy6644
9 maart 2011, 19:31
Ja de coating/folie is er wel redelijk makkelijk af te halen. Het zit niet net zo los als bij je mobiele telefoon ofzo. Maar krassen op de slagplaat kun je toch niet voorkomen. Dus ik denk dat ik hem er dan maar af ga halen.

Oranjeaap
9 maart 2011, 19:47
Het is dus WEL hetzelfde :seriousf:
Ik kwam er ook pas achter dat er folie op mijn gitaar zat toen het begon los te laten na een maandje of 2

roy6644
9 maart 2011, 19:47
Ik heb de folie eraf gehaald. De slagplaat glans nu mooi en is krasvrij (nog wel).
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg zuinig op mijn gitaar dus was een beetje bang om het er zomaar af te halen.

Groetjesss

mikeyaxeman
9 maart 2011, 20:11
Ik vind het wel grappig.
Eens in de zoveel tijd komt het wel voorbij dat iemand denkt dat zijn gitaar beschadigd is, blijkt het de beschermfolie te zijn. :D

budje
9 maart 2011, 20:22
Jaren geleden heb ik bij een kijkshop gewerkt, moet je eens kijken hoe vaak daar mensen terugkomen met hun horloge met beschadigd ruitje :seriousf:

Gearjunkie
9 maart 2011, 20:23
Die folie kan/moet er inderdaad gewoon vanaf. Ik haal dan zelf de slagplaat helemaal los, want anders blijft die folie onder de schroefjes uitsteken.

Muchachooo
9 maart 2011, 20:39
Die folie kan/moet er inderdaad gewoon vanaf. Ik haal dan zelf de slagplaat helemaal los, want anders blijft die folie onder de schroefjes uitsteken.

Inderdaad, en even de potmeters losmaken, want onder die ringetjes zit vaak ook nog folie. Dan trek je heel dat ding er in één keer af :D

roy6644
9 maart 2011, 20:48
Die folie kan/moet er inderdaad gewoon vanaf. Ik haal dan zelf de slagplaat helemaal los, want anders blijft die folie onder de schroefjes uitsteken.

Ja ik heb de plaat even losgeschroefd. Nu ziet de plaat er weer super uit.

RS-Rik
9 maart 2011, 21:36
Haha, grappig... Een vriend van me is ook zo, uit zuinigheid, onwetendheid, onzekerheid of uit aanbidding van de gitaar liet hij bewust het beschermfolietje erop zitten. En dan opbellen, eeeh Rik moe je kijke wat er is gebeurt. Ik heb een dikke vette scheur in mn slagplaat! Wat een afzetters bij die winkel! Wat een troep!

En dan kom ik daar en dan, nee lutser ik zei toch dat is de fokking folie..



Gitaar blijft gewoon een gebruiktsvoorwerp, en een slagplaat heet niet voor niets een slagplaat. Een gitaar is een middel om muziek te maken/ emotie te uiten. Geen ding om te vereren. Wel om mee in bed te liggen.
Alhoewel van dat soort typetjes die zo'n ding vereren en extreem zuinig op zijn wel vaak betere spelerts zijn dan ik. haha

zeppo
9 maart 2011, 23:16
Ik heb de folie eraf gehaald. De slagplaat glans nu mooi en is krasvrij (nog wel).
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben erg zuinig op mijn gitaar dus was een beetje bang om het er zomaar af te halen.
Ik ben ook zuinig op mijn gitaren, maar -hallo- het is een slagplaat. Daar moeten krassen op komen, de gitaar wordt toch immers gebruikt? Als je eens zou weten wat mensen hier allemaal uithalen om hun gitaar een 'geschiedenis' te geven: in de fik steken, aan hun auto bevestigen, met korrel 150 eroverheen gaan. Hell, je gitaar wordt alleen maar meer waard wanneer je 'm flink op z'n falie geeft. Alwaar dan weer een leuk liedje over schijnt te bestaan (falie, mét gratis lurven!), compleet met akkoorden: klik (http://www.collignon.tv/falie.htm)

nickofzo
9 maart 2011, 23:28
Ik heb ook nog die folie op een gitaar zitten. niet dat ik er last van heb, maar kwam er laatst pas achter dat op het afdekplaatje aan de achterkant het nog zit. het zit er nog strak op na die jaren. dus lekker laten zitten "relic van de toekomst" over 20 jaar gaat iedereen nepfolie plakken.. :stop::stop:

joskedentweede
9 maart 2011, 23:42
Ik had ongeveer hetzelfde met de slagplaat van mijn telecaster, daar zaten ook die stickers op en die heb ik verwijderd, maar de folie had ik nog even laten zitten.
Een aantal maanden later heb ik de folie verwijderd, met als gevolg dat om een of andere bizarre reden zag je de stickers nu terug door het afschijnen van de zon.

Hoe opgelost? Ik vond het toch een lelijke slagplaat, dus ik heb ze vervangen..
Daarnaast sluit ik me aan bij wat de meesten zeggen, slagplaten dienen om afgeragd te worden, jammer genoeg zijn die van mij nooit groot genoeg :chicken:

nickofzo
10 maart 2011, 00:02
Daarnaast sluit ik me aan bij wat de meesten zeggen, die van mij nooit groot genoeg :chicken:

:seriousf::seriousf::seriousf:

edit: even terugval op puberaal gedrag.

roy6644
10 maart 2011, 09:24
Ik heb ook nog die folie op een gitaar zitten. niet dat ik er last van heb, maar kwam er laatst pas achter dat op het afdekplaatje aan de achterkant het nog zit. het zit er nog strak op na die jaren. dus lekker laten zitten "relic van de toekomst" over 20 jaar gaat iedereen nepfolie plakken.. :stop::stop:


Ja ik heb dus ook een telecaster. Daar zat zo'n lelijke sticker op.

Hendriks
10 maart 2011, 09:45
Geweldig 2 pagina's over beschermfolie:D

Buzzel
10 maart 2011, 17:10
Mijn gitaar is helemaal mat van het gitaarspelen. en ik weet toch zeker dat hij ooit wit glimmend was in plaats van gelig en dof :seriousf:

nickofzo
10 maart 2011, 20:11
Ja ik heb dus ook een telecaster. Daar zat zo'n lelijke sticker op.

agja, ik heb het dus nog zitten omdat het niet in de weg zit of lelijk is. maar meer richting: "het zit op de achterkant,je ziet het niet en gitaristen zijn lui" .. van de slagplaten heb ik het wel af gehaald uiteraard.. omdat die er na even spelen toch wel vanaf vallen.


"het grote beschermfolie topic" haha