PDA

View Full Version : Raar geluid uit Peavey 6505+ 112 Combo



scream0666
9 maart 2011, 13:18
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Peavey 6505+ 112 Combo versterker.
Sinds vandaag komt er een raar geluid uit.
Het geluid klinkt alsof er een contact fout is (zelfde geluid als wanneer je gitaar niet aangesloten is en de versterker wel aan staat).
Er komt wel geluid uit als ik begin te spelen maar die bijgeluiden blijven steeds.
Ik heb al met verschillende kabels en gitaren geprobeerd maar het geluid blijft hetzelfde.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Alvast bedankt,

Scream0666

sjaak1990
9 maart 2011, 13:19
Ook met microfonisch gefluit?
Preamp buisje?

scream0666
9 maart 2011, 13:23
Enige wat ik hoor is zo'n storings geluid.
Geen gefluit of iets anders.

cluseau
9 maart 2011, 13:34
Sinds vandaag komt er een raar geluid uit.


Even een paar keer een plug in de send en return jack rammen. Reageerd hij daarop dan de jack's schoonmaken of vervangen. Om te testen kun je ook de send return even doorlussen met een patchkabel

scream0666
9 maart 2011, 13:36
Ik ga kijken wanneer ik naar de gitaarshop kan waar ik de versterker gekocht heb. Heb em nog geen jaar dus ik hoop dat hier garantie op is.

Tankman
9 maart 2011, 22:44
Ik ga kijken wanneer ik naar de gitaarshop kan waar ik de versterker gekocht heb. Heb em nog geen jaar dus ik hoop dat hier garantie op is.

Peavey heeft sowieso 2 jaar garantie. Als je hem op hun site had geregistreerd zou het verlengd zijn tot 5. Ze zijn ook niet de moeilijkste dus ze kunnen het vast voor je fixen. Verder wel tevreden met je amp?

scream0666
10 maart 2011, 09:56
Peavey heeft sowieso 2 jaar garantie. Als je hem op hun site had geregistreerd zou het verlengd zijn tot 5. Ze zijn ook niet de moeilijkste dus ze kunnen het vast voor je fixen. Verder wel tevreden met je amp?

Ik ben zeer tevreden met de amp. Klinkt zeer goed en er komt al genoeg geluid uit als je de volume knop op ongeveer 0,7 zet.

Tankman
10 maart 2011, 10:31
Ik ben zeer tevreden met de amp. Klinkt zeer goed en er komt al genoeg geluid uit als je de volume knop op ongeveer 0,7 zet.

Daar kan ik me inderdaad ook in vinden. Ik heb hem ook thuis staan en heb er net een uurtje mee gespeeld op volume 0,7 idee. Klinkt zelfs dan al heerlijk. Ik heb bij die van mij de Sheffield speaker eruit gehaald en een Vintage 30 erin gebouwd. Nu klinkt hij nog lekkerder.Om je een idee te geven van de tone, als de Slave New World cover van Trivium luisterd, zo klinkt hij met een V30 erin ongeveer. Echt een aanrader!

scream0666
10 maart 2011, 14:55
Daar kan ik me inderdaad ook in vinden. Ik heb hem ook thuis staan en heb er net een uurtje mee gespeeld op volume 0,7 idee. Klinkt zelfs dan al heerlijk. Ik heb bij die van mij de Sheffield speaker eruit gehaald en een Vintage 30 erin gebouwd. Nu klinkt hij nog lekkerder.Om je een idee te geven van de tone, als de Slave New World cover van Trivium luisterd, zo klinkt hij met een V30 erin ongeveer. Echt een aanrader!

Oke:).
Ik heb een vraagje.
Hoelang laat jij de versterker opwarmen en hoe laat je hem afkoelen?
Ik zelf doe dit doormiddel van Power aanzetten en dan een aantal minuten wachten, hierna druk ik op standby en begin ik te spelen.
Het afkoelen doe ik doormiddel van standby uit te zetten en dan een aantal minuten te wachten en dan de Power knop uitzetten.

Ik vraag dit omdat op forums gezegd word dat je alles in 1 keer uit moet zetten.

iWishmaster
10 maart 2011, 15:05
Als je even logisch nadenkt:
Power knop aan: opwarmen
Standby knop aan: geluid
Standby knop uit: geen geluid
Power knop uit: afkoelen

Ofwel, standby uit laat je buizen niet afkoelen. Je kunt de schakelaars gewoon tegelijk of een paar seconde na elkaar uitzetten.

scream0666
10 maart 2011, 15:13
Als je even logisch nadenkt:
Power knop aan: opwarmen
Standby knop aan: geluid
Standby knop uit: geen geluid
Power knop uit: afkoelen

Ofwel, standby uit laat je buizen niet afkoelen. Je kunt de schakelaars gewoon tegelijk of een paar seconde na elkaar uitzetten.

Oke bedankt voor de info.
Ik wou dit namelijk graag weten omdat ik niet weer wil dat de versterker kapot gaat. Heb namelijk een nieuwe gekregen.

scream0666
10 maart 2011, 16:17
Kan het dat door een ongeaard stopcontact ook een soort van brom ontstaat?

iWishmaster
10 maart 2011, 16:27
Kan het dat door een ongeaard stopcontact ook een soort van brom ontstaat?

Ja dat kan. Is ook niet echt slim: een buizenversterker is echt wel een apparaat dat geaard moet zijn! Verder kunnen oude TV's / CRT monitoren, dimmers (voor verlichting) grote elektrische apparaten zoals elektrische verwarmingen en nog meerdere andere apparaten storing veroorzaken ...

Tankman
11 maart 2011, 08:55
Druk eens, als hij dat geluid aan het maken is op de Ground Lift knop achterop. Het is een klein, rond, zwart knopje. Ik meen ook weleens zo'n geluid als je omschrijft gehad te hebben de eerste keer dat ik hem aansloot. Ik drukte op dat knopje en weg wassie!

scream0666
12 april 2011, 08:26
Ik ben erachter wat deze irritante geluiden veroorzaakte.
Dit komt door mijn TV.
Eerst stond ik er niet bij stil dat dit de oorzaak kon zijn. Tot ik laatst nog een probeerde en hij weer stoorde. Toen zette ik mijn tv uit en het irritante geluid was weg.