PDA

View Full Version : EHX Memory Man Deluxe kraakt



Bolder
8 maart 2011, 19:53
Dag heren,

Mijn Memory Man uit (ca.) 2006 kraakt op het echo-signaal. Als het lampje van overload zegmaar oplicht kraakt het geluid een klein beetje.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Mitch
8 maart 2011, 20:27
Dat overload lampje geeft dus ook aan dat -ie tevel ingangssignaal krijgt en dus gaat oversturen. En dus ook kraken. Gebruik je sinds kort een andere gitaar met meer output of heb je sinds kort een boostpedaal vóór de DMM staan?

Bolder
8 maart 2011, 21:54
Nee beide niet. Ik heb wel een nieuw boost pedaal maar dat staat niet aan als hij kraakt.

toneblo
8 maart 2011, 22:29
Terug kraken, jij was eerst!!

onrust nv
9 maart 2011, 11:07
Bij de mijne doet de bypass het niet waarschijnlijk een draadje los, want als in hen uitduw komt er geen signaal meer door(dry).

Comfortably Daniel
10 maart 2011, 09:25
't Is wel bekend dat een hoop van de DMM's dit al snel hebben.
Vind je het geluid van de DMM wel goed? Zo niet...Misschien een digitale delay. Die blijven wel clean.

Nielsje
10 maart 2011, 11:37
Wat een kutadvies. Een kraak in je geluid kan je ook hebben met een digi-delay. Jij hebt het over het verschil in hoe delays klinken.

onrust nv
10 maart 2011, 11:41
@ bolder, je moet misschien even proberen of een van de potmeters hier enig effect op heeft. Want misschien zit de kraak wel in de pot.

Comfortably Daniel
10 maart 2011, 21:28
Wat een kutadvies. Een kraak in je geluid kan je ook hebben met een digi-delay. Jij hebt het over het verschil in hoe delays klinken.

uhm...pardon? Iets rustiger kan ook wel :hippie: ;)

Natuurlijk kan je ook een kraak hebben met een digitale delay, maar zoals ik zei; Een hoop van de DMM's hebben nu eenmaal het euvel dat ze best vlot in overload gaan en bij een digitale delay kom je dit zo goed als niet tegen...vandaar mijn vraag.

Dimitri92
10 maart 2011, 22:12
Topicstarter heeft denk ik niet voor niets een Deluxe Memory Man gekocht, toch een flink bedragje voor een pedaal als je het mij vraagt, dus om dan over digitaal te beginnen.............. Dat kun je natuurlijk niet maken bij de "simpele"(don't get me wrong, ik heb ook alleen maar analoge pedaaltjes) analoge man.

Comfortably Daniel
11 maart 2011, 08:57
Hij zal 'm inderdaad niet voor niks gekocht hebben....maar....Ik stel alleen maar een vraag! Wat is het probleem? :???:

En nee...ik heb niet alleen digitale pedalen op m'n board staan. En ja, ik heb ook een DMM op erop staan.

Nogmaals...Ik heb alleen een vraag gesteld.
Laat de topicstarter zelf beslissen wat hij wil antwoorden.

Mitch
11 maart 2011, 17:00
"Ik heb een scheur in mijn eikenhouten tafel"
"Wel meneer, hier hebben we een prachtig kersenhouten exemplaar!"

Dat dus. Maar ondertussen zijn we nog niet veel wijzer. De kraak zit er ineens, zonder dat er verder iets is veranderd? Lijkt me vreemd. Niet per ongeluk aan de level gedraaid? Is het te verhelpen met de level knop? Oftewel: kun je op unity gain komen zonder oversturing binnen de delay? Lukt dat niet, dan zijn er wel mods om een DMM een harder ingangssignaal te laten verwerken zonder al teveel problemen.

Comfortably Daniel
11 maart 2011, 17:28
Is goed...Je hebt gelijk hoor :satisfie:

Mitch
11 maart 2011, 18:45
Oké dan.... Foei Niels, da's niet netjes om 'kutadvies' te roepen terwijl Daniel slechts een vraag stelde.

Nielsje
11 maart 2011, 20:09
Nou ben ik niet te trots om m'n fouten toe te geven, dus: mijn excuses, Daniel.



't Is wel bekend dat een hoop van de DMM's dit al snel hebben.
Vind je het geluid van de DMM wel goed? Zo niet...Misschien een digitale delay. Die blijven wel clean.

Wat een kutvraag!

Comfortably Daniel
12 maart 2011, 06:40
:seriousf: serieus...hier moest ik echt om lachen jongens ;)

Ik heb natuurlijk nooit bedoeld dat ie maar meteen z'n DMM moet dumpen en één of andere digitale delay moet kopen. Ik bedoelde het dus niet suggestief.
Ik ging ervan uit dat ie al met de level knop gespeeld had om te kijken of het overloaden dan minder werd. Misschien iets te snel gedacht, maar goed.

Make music, not war :makeup:

Bolder
5 april 2011, 17:09
opgelost,

gewoon de level op de juiste setting zetten zodat je hetzelfde volume maar toch geen oversturing/kraak hebt.

Mitch
5 april 2011, 19:42
O ja, een DMM heeft ook nog een level knop hè? :D

onrust nv
5 april 2011, 19:55
Je gaat toch ALTIJD eerst kijken of de rare geluiden niet van je effect instelling komt? Ik doe vaak zelfs even effect aan/uit om het volume verschil weg te draaien. Vooral met distortions en fuzzen is dit erg handig, maar ook je delay level moet je in de gaten houden. Ik dacht dat dit wel een soort van standaard zou zijn.

Mitch
5 april 2011, 21:10
Vandaar ook mijn eerste vraag. Ik was er al vanuit gegaan dat het gecontroleerd was. Nou ja, leermomentje!

Bolder
6 april 2011, 17:49
Het punt was, dat ik hem altijd op 9 uur had staan, en nooit gekraak. De laatste tijd wel, misschien omdat ik van een Marshall amp naar een Fender ben gegaan? Maargoed, inderdaad had ik beter eerst het een en ander kunnen draaien, ja.