PDA

View Full Version : zelgemaakte footswitch van een pepermuntdoosje:)



rozh
8 maart 2011, 19:41
waarom 70 euro voor een fs6 als het ook voor 6 euro kan?


http://www.youtube.com/watch?v=6ik9HMzWY9k

is wel cool of niet zo een pepermuntdoosje?:P

Sanderproductions
8 maart 2011, 19:44
lijm... heel veel lijm

voor de rest wel cool

onrust nv
8 maart 2011, 19:51
GENIAAL ik hou wel van dit soort recycle dingen:rockon:

rozh
8 maart 2011, 19:51
jaa maar dat is zodat ie niet snel kapot gaat. lijm aan de onderkant is zodat hij niet wegslipt. maar bedankt:)

ThaBluesBreaker
9 maart 2011, 01:08
Nice, leuk gemaakt. Alleen ik heb niet het gevoel dat je hier te hard op moet staan, īt blijft blik.

nico verduin
9 maart 2011, 07:02
OP zich creatief idee. Maar ik ben bang dat zijn schakelaars het niet lang volhouden. Dat zijn geen voetschakelaars. Dit zijn gewoon indruk knoppen. Paar keer met je voeten ff te hard en het is einde oefening.

almarvk
9 maart 2011, 09:21
Dat komt mijn huis niet in. Als het nou een KING blikje was geweest...

Kim Wilson
9 maart 2011, 10:05
OP zich creatief idee. Maar ik ben bang dat zijn schakelaars het niet lang volhouden. Dat zijn geen voetschakelaars. Dit zijn gewoon indruk knoppen. Paar keer met je voeten ff te hard en het is einde oefening.
Voor een thuisversterkertje (want dat is de Cube wel) kan het denk ik prima werken. Op een podium ben ik het met je eens, maar daarvoor wordt de gemiddelde Cube toch niet gebruikt.

tommus42
9 maart 2011, 10:34
Heb ook een eigenbouw switch waar die schakelaarsinzitten. Robuustere pasten er niet in. Ze gaan idd kapot na een tijdje, maar daar staat tegenover dat ze ook niet duur zijn, dus als je er niet mee optreedt, prima oplossing.

onrust nv
9 maart 2011, 19:28
Heb ook een eigenbouw switch waar die schakelaarsinzitten. Robuustere pasten er niet in. Ze gaan idd kapot na een tijdje, maar daar staat tegenover dat ze ook niet duur zijn, dus als je er niet mee optreedt, prima oplossing.

Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kan je die schakelaars niet beter op je gitaar schroeven?

:hide:

rozh
10 maart 2011, 14:40
die schakelaars zijn wel wat breekbaarder dan normale, maar t probleem is dat je momentary switches nodig hebt voor de cube en ik niet echt betere vinden.
maar ik denk dat als je gewoon voorzichtig doet en er niet op gaat stampen dat hij t wel een tijdje moet volhouden(zeker met al dat lijm, tis 1brok hard plastic geworden namelijk)
weet iemand trouwens betere schakelaars dan deze te vinden?

KoenB
10 maart 2011, 15:00
www.newtone-online.nl/catalog . Voor 4,50 heb je een DPDT momentschakelaar, DPDT heb je niet nodig maar ze hebben geen enkele ;)

[edit]: misschien kun je dan net zo goed gelijk een fatsoenlijke behuizing erbij kopen. Het pepermuntdoosje idee is dan wel helemaal weg natuurlijk, maar je kunt het beter gelijk goed doen. Anders heb je oersterke schakelaars, maar een doosje wat je aan gort trapt als je er verkeerd op staat :chicken:

rozh
10 maart 2011, 15:09
bedankt voor de tip!

t doosje is nog best wel sterk hoor, zeker met dat lijm. t heeft ook wel wat zo:P
maar als ie kapot gaat ga ik wel wat stevigers maken:)

master99
11 maart 2011, 08:59
Ik vind het ook wel mooi.
Zou je dat ook kunnen doen met een (leeg) Grolsch flesje ... mmmm ;)

tommus42
12 maart 2011, 13:42
Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar kan je die schakelaars niet beter op je gitaar schroeven?

:hide:

Kan maar dan heb je niets meer met je voeten te doen.

http://img864.imageshack.us/img864/6246/footswitch.jpg (http://img864.imageshack.us/i/footswitch.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

toneblo
12 maart 2011, 15:03
Het smaakt mij eigenlijk meer naar drop.....:chicken:









....dik en vooral plakkerig

( wel erg goed en creatief, ik vinnem lachuh! )

rozh
27 juni 2016, 17:17
ik hoop dat jullie niet boos worden dat ik mijn topic kick, maar wilde even meedelen dat hij het 5 jaar later nog steeds doet :D

Erik de Perik
27 juni 2016, 17:27
ik hoop dat jullie niet boos worden dat ik mijn topic kick, maar wilde even meedelen dat hij het 5 jaar later nog steeds doet :D

Knap hoor!!

Inmiddels je gitaar al gestemd.....? ;)

rozh
27 juni 2016, 20:46
nee, ze is nog geen 18 jaar dus heeft geen stemrecht :P

hij klonk ook vals door de vervorming van mn nokia n70 microfoon destijds hoor :P

Plant
27 juni 2016, 22:10
hij klonk ook vals door de vervorming van mn nokia n70 microfoon destijds hoor :P

Die moet ik onthouden! :D

"Nee, m'n stem / gitaar / ... is niet vals, dat is de vervorming van m'n microfoon." :ok:

Erik de Perik
27 juni 2016, 22:32
Die moet ik onthouden! :D

"Nee, m'n stem / gitaar / ... is niet vals, dat is de vervorming van m'n microfoon." :ok:

Je doet nu net alsof het een smoesje is................

HaroldA
4 juli 2016, 10:11
Je doet nu net alsof het een smoesje is................

Vervorming past geen frequenties aan.

Kim Wilson
4 juli 2016, 10:19
Vervorming past geen frequenties aan.
Hangt er vanaf. Autotune vervormt de originele opname ook. ;)