PDA

View Full Version : Stratocaster pickup vraag



thierry1982
8 maart 2011, 09:12
Wat raden jullie aan als goede stratocaster pickups? Ik heb afgelopen zondag bij ons aller vriend Terrence in Amersfoort een Fender Standard Stratocaster Olympic White (S-S-S) met maple nek uit 2008 aangeschaft.

Ik zit te denken om de stock pickups te vervangen door Noiseless pickups. Om meer scheur te krijgen, ik vind echter het clean geluid van de stock pickups super.

Hulp aub!

Little Jay
8 maart 2011, 10:07
ik vind echter het clean geluid van de stock pickups super

If it ain't broke don't fix it........!

Welk element gebruik je vnl als je scheurt? Ik heb in mijn Strat alleen voor de brug een SD Litlle '59 gezet voor wat steviger werk. Kan je ook nog overwegen.
Hals element heb ik geen behoefte aan om dat te vervangen, want als ik dat "laat scheuren" dan is het maar met een klein randje en daarvoor heb ik geen hot element nodig.

ateng
8 maart 2011, 10:33
Zou inderdaad alleen de brugpickup vervangen voor een humbucker in singlecoil formaat en als het kan in een gewone humbucker.
Je geeft het zelf al aan dat je pickups super klinken bij clean geluid dus waarom veranderen?

thierry1982
8 maart 2011, 11:50
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een SD Hotrail besteld om de brug pickup te vervangen :).

stratie
8 maart 2011, 11:55
Kijk, zo snel kan het gaan!:)

Ga je btw geen spijt van krijgen, ik speel al jaren met een humbucker in de brug ZALIG veelzijdige gitaar.