PDA

View Full Version : Death/Grind uit de oude doos, oude opnames.



interessander
7 maart 2011, 16:43
Voor de metal liefhebbers onder jullie:

Ik vond deze opnames laatst terug en heb ze maar eens online gezet.
Link naar soundclick (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1150457&content=music)

Info:

Dit zijn oude opnames uit 2002/2003 die we met de band grotendeels zelf hebben gemaakt. De drums zijn live met de gehele band opgenomen in een studio ergens boven groningen, later hebben we de rest zelf met behulp van een digitale harddiskrecorder opgenomen in een kelder (met een sauna als vocal booth!) De opnamekwaliteit is niet geweldig en vanwege de tijdsdruk zijn de drums ook niet supergoed en superstrak opgenomen. Mede daardoor lopen de andere tracks ook nog eens langs elkaar heen. Dit was dan ook onze eerste ervaring met het zelf opnemen en er viel nog veel te leren.... sommige edits zijn ook niet al te subtiel.
Ik vond het zelf wel leuk om weer eens te beluisteren, ik speel al met dezelfde mensen samen sinds we als 15 jarigen voor de grap eens een oefenruimte in doken. Wat als grindcore trio geinspireerd door Carcass is begonnen (naam stamt van een live Carcass bootleg) heeft later een wat serieuzere vorm aangenomen duidelijk meer invloeden uit de death metal hoek gekregen, bijvoorbeeld van Morbid Angel en Cryptopsy. Aan de andere kant hebben we onszelf zoals vele bands in het genre nooit helemaal serieus genomen; zowel qua muziek (sommige solo's!) als teksten...

Wat ik me nog van de gebruikte gear kan herinneren:

Gitaar L: (dat ben ik) Dean V met Dimarzio Evolution over een peavey 5150 met ENGL 4x12
Gitaar R: Ibanez RG over een ENGL Blackmore met ENGL 4x12.

Het zal niet iedereen kunnen bekoren, maar ik vond het toch leuk om eens te plaatsen.

Cubone
12 maart 2011, 22:30
Hi,

Het is niet mijn ding, maar dat komt voornamelijk door de vocals. Maar de gitaarpartijen vindt ik wel weer vet. Rotting Stump heeft naar mijn mening de beste intro van het hele album en Soaked in Blood beste gitaar riff.

Verder heb niks op te merken aan je gitaar spel want jullie zijn gewoon goed goede muzikanten.

kan je nog misschien de settings van je versterker herinneren want ik vind die toon die je hebt wel ubercool.

Misschien heb je ook nog tips voor mij hoe ik mijn muziek beter kan opnemen..

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144437-Pegasus-Fantasy-en-Crowd-Chant-cover

groetjes,

:rockon:

interessander
12 maart 2011, 23:06
Bedankt voor je reactie!

Vocals moeten je maar net liggen inderdaad. Ik vind ze zelf wel fijn in de mix zitten, een beetje naar achter, al zijn de effecten wel wat aanwezig...

De gitaarsound is nu net een van de zaken die me zelf het minst bevallen, dat zou ik nu anders doen.

Het was in ieder geval een 5150 over het lead kanaal met een 15 bands EQ en een BBE sonic maximizer in de fx loop.

Duhsjaak
13 maart 2011, 09:48
Hi
Muziek mag van tijd tot tijd best heel hard gaan van mij. Heb me op Pinkpop en Paradiso prima gevoel met de muziek van Max (? een band uit Mexico in ieder geval, ben de naam effe kwijt) met zijn gegrunnt.

Er is best wat voor te zeggen om de stem als een van de instrumenten te zien en hem dan niet teveel voorin de mix te zetten.

Ik vind dit eigenlijk behoorlijk goed en vraag mij dan ook af waarom je daarmee niet verder bent gegaan?

Leuk dat je je gear vermeld. Dan weet je waarnaar je zit te luisteren.

Vriendelijke groet, Gus

interessander
24 maart 2011, 17:28
Hai Gus,

Max uit Mexico.... bedoel je niet toevallig Max van Sepultura uit brazilie?