PDA

View Full Version : ik stel mezelf voor:



Theo Plate
6 maart 2011, 20:22
Mijn naam is Theo Plate, leeftijd bijna 63 en heb tot voor kort op de financiële adminsitartie van een autoleasebedrijf gewerkt. Ik heb heel lang geleden, omstreeks 1960-1965 wat accorden geleerd van schoolvriendjes en geprobeerd wat Everly Brothers liedjes met een andere schoolgenoot te spelen. In die tijd zonder al die talentenjachten zoals tegenwoordig was het al gauw goed genoeg om wat aandachtige luiteraars te hebben. Een paar jaar geleden ben ik met behulp van boekjes en internetsited met accoorden weer opnieuw begonnen en heb inmiddels gezien wat ik allemaal fout doe. ik ben zoiemand die op het gehoor speelt en een enkel accoord bij naam ken. Vooral wat blues accoorden in de toonsoort E en wat open accoorden als G7, C, A, A mineur, D en zo. Ik heb een Fender waarover ik een vraag op het forum gesteld heb, een oude akoestische EKO, een op het doodgewoon uiterlijk, net als de Fender maar een geweldige klank die misschien wel mooier is ondanks de geoxideerde snaren. Opvallend is de wat gebolde achterzijde van de Eko terwijl de Fender volkomen vlak is. Verder heb ik een klassieke Aria met uiteraard nijlon snaren die ik in m'n caravan heb liggen omdat die beter tegen een hoge vochtigheidgraad kan met die nijlon snaren.
Ik hoop mede door deze site ook wat beter te gaan spelen. Wat leuke songs van de drie E's : Everly Brothers, Elvis, Eagles en dergelijke is voldoende.

Harry
7 maart 2011, 13:20
hoi Theo, welkom hier, en veel plezier met de gitaar!!

Solist
7 maart 2011, 22:03
Hier nog zo'n gepensioneerde, veel plezier met de gitaar.

Willem