PDA

View Full Version : Wat voor Squier strat is dit?



haakman123
6 maart 2011, 16:16
Hallo mensen:P
Mijn eerste gitaar die ik heb gekocht (6jaar geleden) is een Squire strat.
De eigenaar voor mij zei dat hij hem al een hele tijd had en dat hij hem ook 2e hands had gekocht. Hij wist jammer genoeg niet uit welk jaar hij kwam.
mischien kunnen jullie het mij vertellen :P

De elementkapjes en knoppen zijn vervangen.(origineel zaten er witte op)
http://img18.imageshack.us/img18/4236/bodycz.jpg (http://img18.imageshack.us/i/bodycz.jpg/)
De vorige eigenaar zei dat dit de originele brug was en er staat Fender.
http://img508.imageshack.us/img508/2567/bridgern.jpg (http://img508.imageshack.us/i/bridgern.jpg/)
er is niet veel meer van te lezen
http://img854.imageshack.us/img854/953/plaatjeophals.jpg (http://img854.imageshack.us/i/plaatjeophals.jpg/)
De kop met van alles er op
http://img88.imageshack.us/img88/6950/kopc.jpg (http://img88.imageshack.us/i/kopc.jpg/)

ik hoop dat jullie kunnen helpen

Buzzel
6 maart 2011, 16:23
Ik denk dat het een squire stratocaster is waar me is geprutst.

haakman123
6 maart 2011, 16:26
Ik denk dat het een squire stratocaster is waar me is geprutst.

jaah de elementkapjes en de knoppen ;)

Orgasmocaster
6 maart 2011, 16:41
inderdaad gewoon een Koreaanse Squier van begin jaren 90 met andere kapjes en knoppen..
beter dan de moderne chinese of indonesische Squiers.

haakman123
6 maart 2011, 16:47
inderdaad gewoon een Koreaanse Squier van begin jaren 90 met andere kapjes en knoppen..
beter dan de moderne chinese of indonesische Squiers.

Okee dit is dus één van de betere :P kapjes en knopjes heb ik er zelf op gezet ;) originele heb ik ook nog

BamBuFan1
6 maart 2011, 22:25
De S in het serienummer zou op Samick (Korea) kunnen duiden. Het logo klopt wat dat betreft met Korea begin jaren 90.

BamBuFan1
6 maart 2011, 22:27
inderdaad gewoon een Koreaanse Squier van begin jaren 90 met andere kapjes en knoppen..
beter dan de moderne chinese of indonesische Squiers.

Niet automagisch, want de Koreanen wilden ook wel eens multiplex gebruiken voor hun bodies.

Theguitarmaster
6 maart 2011, 22:28
een lelijke

De V
6 maart 2011, 22:35
Goh wat zijn we weer subtiel......


Sorry, ik ben geen strat kenner, ik weet het ook niet. ;)

Oranjeaap
6 maart 2011, 22:42
Grappig hoe iedereen squire typt terwijl er toch echt squier op de headstock staat. ;)

Theguitarmaster
6 maart 2011, 22:43
Grappig hoe iedereen squire typt terwijl er toch echt squier op de headstock staat. ;)

HAHAHAHAHA grappenjas!
LOL ROFL EINZ !!1!!!!!!!1!!!1

haakman123
6 maart 2011, 22:47
een lelijke

Nou bedankt weer XD
Ik ben er superlij mee en hij speelt geweldig.
Jij heb waarschijnlijk een andere smaak in gitaren :p
En BTW kap met zulke irritante posts... Je irriteert alleen maar mensen er mee en helpt zo niemand ;p

Mitch
6 maart 2011, 22:51
Rustig maar, hij is er al voor berispt.

haakman123
7 maart 2011, 09:49
Rustig maar, hij is er al voor berispt.

Whaha ik deed rustig hoor maar ik wees hem er gewoon even op :p

geert1976
7 maart 2011, 10:05
Dit betreft een Squier die gebouwd is door Samick in 1991

Deze Squier heeft gewoon een basswood body.

Samick heeft inderdaad ook Squiers gemaakt die een triplex body hadden, die zijn trouwens makkelijk te herkennen, want die hebben een serienummer S-gevolgd door 6 cijfers.

Deze Squier heeft 7 cijfers achter de letter S staan en is dus één van "the good guys" ;)

Mooie plank hoor en inderdaad erg goede gitaren, zijn mooi afgewerkt en hebben goede mechanieken en trems (met een big block).

Deze Squiers zijn beter dan wat die Chinezen hedendaags produceren in mijn ogen.

De elementen zijn hoogstwaarschijnlijk keramisch en zo ja, zijn ze een beetje low/medium output.
indien je er een setje goede alnico's ingooit knapt die qua geluid, behoorlijk op.
Pots en switch kun je gewoon laten zitten, die zijn van een prima kwaliteit.
Deze Squier is een zogenaamde onderdelen opmaker.

In het begin van de Koreaanse productie, kregen de Koreanen zoals Samick, Cort en Young Chang nog veel onderdelen uit de Japanse magazijnen aangeleverd, zodoende zie je op de oudere Koreaanse Squiers vaak Fender stamped zadels, mechanieken, bruggen en ja, zelf Japanse elementen voorbijkomen.

Deze Squier is de moeite waard om te koesteren;)

Muzieknono
7 maart 2011, 12:19
Dit betreft een Squier die gebouwd is door Samick in 1991

Deze Squier heeft gewoon een basswood body.

Samick heeft inderdaad ook Squiers gemaakt die een triplex body hadden, die zijn trouwens makkelijk te herkennen, want die hebben een serienummer S-gevolgd door 6 cijfers.

Deze Squier heeft 7 cijfers achter de letter S staan en is dus één van "the good guys" ;)

Mooie plank hoor en inderdaad erg goede gitaren, zijn mooi afgewerkt en hebben goede mechanieken en trems (met een big block).

Deze Squiers zijn beter dan wat die Chinezen hedendaags produceren in mijn ogen.

De elementen zijn hoogstwaarschijnlijk keramisch en zo ja, zijn ze een beetje low/medium output.
indien je er een setje goede alnico's ingooit knapt die qua geluid, behoorlijk op.
Pots en switch kun je gewoon laten zitten, die zijn van een prima kwaliteit.
Deze Squier is een zogenaamde onderdelen opmaker.

In het begin van de Koreaanse productie, kregen de Koreanen zoals Samick, Cort en Young Chang nog veel onderdelen uit de Japanse magazijnen aangeleverd, zodoende zie je op de oudere Koreaanse Squiers vaak Fender stamped zadels, mechanieken, bruggen en ja, zelf Japanse elementen voorbijkomen.

Deze Squier is de moeite waard om te koesteren;)

Kijk daar heeft hij wat aan.
Mvgr. Dirk Jan :B

Sanderproductions
7 maart 2011, 12:33
Dit betreft een Squier die gebouwd is door Samick in 1991

Deze Squier heeft gewoon een basswood body.

Samick heeft inderdaad ook Squiers gemaakt die een triplex body hadden, die zijn trouwens makkelijk te herkennen, want die hebben een serienummer S-gevolgd door 6 cijfers.

Deze Squier heeft 7 cijfers achter de letter S staan en is dus één van "the good guys" ;)

Mooie plank hoor en inderdaad erg goede gitaren, zijn mooi afgewerkt en hebben goede mechanieken en trems (met een big block).

Deze Squiers zijn beter dan wat die Chinezen hedendaags produceren in mijn ogen.

De elementen zijn hoogstwaarschijnlijk keramisch en zo ja, zijn ze een beetje low/medium output.
indien je er een setje goede alnico's ingooit knapt die qua geluid, behoorlijk op.
Pots en switch kun je gewoon laten zitten, die zijn van een prima kwaliteit.
Deze Squier is een zogenaamde onderdelen opmaker.

In het begin van de Koreaanse productie, kregen de Koreanen zoals Samick, Cort en Young Chang nog veel onderdelen uit de Japanse magazijnen aangeleverd, zodoende zie je op de oudere Koreaanse Squiers vaak Fender stamped zadels, mechanieken, bruggen en ja, zelf Japanse elementen voorbijkomen.

Deze Squier is de moeite waard om te koesteren;)

EN hoe lang heb jij squierologie gestudeerd?

lauke_101
7 maart 2011, 15:40
Is toch best interessant om te weten? Als ik nu ooit zo'n bak voorbij zie komen voor weinig geld dan weet ik dat ik er ff beter naar moet kijken, is dus de moeite waard ;)

haakman123
7 maart 2011, 20:10
Dit betreft een Squier die gebouwd is door Samick in 1991

Deze Squier heeft gewoon een basswood body.

Samick heeft inderdaad ook Squiers gemaakt die een triplex body hadden, die zijn trouwens makkelijk te herkennen, want die hebben een serienummer S-gevolgd door 6 cijfers.

Deze Squier heeft 7 cijfers achter de letter S staan en is dus één van "the good guys" ;)

Mooie plank hoor en inderdaad erg goede gitaren, zijn mooi afgewerkt en hebben goede mechanieken en trems (met een big block).

Deze Squiers zijn beter dan wat die Chinezen hedendaags produceren in mijn ogen.

De elementen zijn hoogstwaarschijnlijk keramisch en zo ja, zijn ze een beetje low/medium output.
indien je er een setje goede alnico's ingooit knapt die qua geluid, behoorlijk op.
Pots en switch kun je gewoon laten zitten, die zijn van een prima kwaliteit.
Deze Squier is een zogenaamde onderdelen opmaker.

In het begin van de Koreaanse productie, kregen de Koreanen zoals Samick, Cort en Young Chang nog veel onderdelen uit de Japanse magazijnen aangeleverd, zodoende zie je op de oudere Koreaanse Squiers vaak Fender stamped zadels, mechanieken, bruggen en ja, zelf Japanse elementen voorbijkomen.

Deze Squier is de moeite waard om te koesteren;)

Daar heb ik zeker wat aan :P

Tanks:D
ik dacht ook al dat dit één van de betere was :P

ateng
8 maart 2011, 10:41
EN hoe lang heb jij squierologie gestudeerd?

Gewoon ff googlen ;)

geert1976
8 maart 2011, 11:25
Gewoon ff googlen ;)

Nee hoor, weet ik gelukkig allemaal uit mijn hoofd, hoef ik niet meer voor te googlen.
En ik heb er in het verleden velen gedemonteerd:)

ateng
8 maart 2011, 16:10
Nee hoor, weet ik gelukkig allemaal uit mijn hoofd, hoef ik niet meer voor te googlen.
En ik heb er in het verleden velen gedemonteerd:)

Ik niet dus dan maar googlen toch... net zo makkelijk :)