PDA

View Full Version : Tikkeltje stoned en verliefd :D



SantaX
6 maart 2011, 15:45
En dan wat kloten,
Wat vinden jullie van dit thema/gepiel?
http://www.youtube.com/watch?v=Yt5OBX-tswI&feature=player_embedded

barno
6 maart 2011, 16:36
tof die jazz noot op het einde :)

ik vind het mooi hoor.

hoe heb je dat opgenomen?

SantaX
6 maart 2011, 16:45
Dank je :D
Hehehe, jazznootje... mja, dat was het... een jazznootje :seriousf: :sssh:
Ik heb het opgenomen via youtube zelf en dan met de webcam en als microfoon een line 6 ux2 + POD farm software op de pc.
De patch is een iets aangepaste/getweakte versie van 'sultans of swing 2'-standaard patch.

SantaX
6 maart 2011, 17:57
Kritiek mag ook hoor, ben hier om wat te leren :) Of zijn die 41 kijkers allemaal in slaap gevallen :( :seriousf:

Baker
6 maart 2011, 18:55
Ik denk dat het ook komt omdat er niet zoveel over te zeggen is.

Het klinkt leuk, het is een leuk deuntje, af en toe hapert het wat, en het is best mooi opgenomen. (het geluid dan) maar voor de rest valt er weinig over te zeggen.

Misschien eens een keer iets proberen met een (al dan niet zelf gemaakte) backing track? Denk dat het dan al ineens een stuk interessanter wordt om naar te luisteren.

SantaX
6 maart 2011, 23:23
Heb ik weer, men vind het niet onaangenaam genoeg om af te zeiken en niet goed genoeg om voor te klappen :seriousf: Goeie wiet vanmiddag wel, dat wel! :seriousf::cooler::hippie:

SantaX
7 maart 2011, 00:04
en nu slapen :D

SantaX
7 maart 2011, 14:03
Toch nog even vder gegaan met het themaatje.
Wat vinden van jullie deze versie dan? Nog steeds geen backing sorry... heb niets om een backing mee te maken. maar als iemand een heel subtiel drumloop wil maken dat op de *oomph* een klikje ofzo laat horen :P

http://www.youtube.com/watch?v=y8r6zqLH14g

muziekschuur
7 maart 2011, 14:11
Strak en gevarieerd spel...

SantaX
7 maart 2011, 15:30
Dank je :D Al geloof ik dat ik op het einde ietsies sneller ga dan in het begin haha, maar kwam er ook op het einde pas echt in. :seriousf:

Duhsjaak
7 maart 2011, 15:33
Hi
Verliefd en stoned.... Wat een prachtgevoel.
EN wat klinkt je plank mooi.

I screwed up in the end, zeg je dan. Nah, en wat dan nog. Zo stoned ben je dus ook nog niet.

Belangrijk is dat je je gevoel overbrengt. En meer dan het organiseren van de gevoelens van je publiek kun je niet doen. En daarin slaag je erg goed.

Anders dan anderen weet ik, dat verliefdheid heel (Jochem Myers) heel heel heel lang mee kunnen gaan.... Geniet ervan en get it while you can!
Groet, Gus

SantaX
7 maart 2011, 15:55
Dank u dank u :D
De plank klinkt inderdaad mooi, al wijt ik een stukkie daarvan ook aan de vingers, want ik kan ze ook heel slecht klinken :seriousf:

Duhsjaak
10 maart 2011, 14:31
Hi
Ja, ik erken dat dat niet echt leest als een compliment, alhoewel dat wel zo is bedoeld.
Er zijn nogal wat strats die een beetje dun en neuzelig klinken. Deze opname laat een strat horen die goed wordt bespeeld (en mede daardoor) vol en warm klinkt.

Ik ben van de Wind Cries Mary generatie. Dat vind ik een mooi strat geluid. Of een beetje scheuren à la SRV. Of met lipsticks zoals die gast van The Hoax.

Ik heb dus geen hekel aan strats, maar zoals met alle legendes vind ik persoonlijk dat ze niet altijd leveren wat hun mythe aan ons belooft.

Een flink deel van de klank zit in de handen. Helemaal eens.
En het klinkt dus mooi!
Vriedndelijke groet, Gus

Tho
10 maart 2011, 15:09
ja wat voorn feedback kan je er op geven? Valt weinig op aan te merken, vind het alleen wat saai en kaal

HaroldA
10 maart 2011, 16:04
Lelijke galm ook...

SantaX
14 maart 2011, 01:16
Oh ik zie nu de nieuwe reacties pas!
Mja, wat saai... dat vind ik het inmiddels ook eigenlijk. Lelijke galm? Hmmz, kan ik mezelf minder in vinden, maar ik hou dan ook wel een van een snuifje reverb.

HaroldA
14 maart 2011, 10:13
Lelijke galm? Hmmz, kan ik mezelf minder in vinden, maar ik hou dan ook wel een van een snuifje reverb.

Ik ook, maar niet die schelle nep(/veren?) galm van jou! ;)

SantaX
14 maart 2011, 14:18
Het is een nep plaatreverb :D

covermark
15 maart 2011, 20:26
Ik vind dit een heel leuk themaatje.

De eerste versie zou je heel goed als backingtrack kunnen gebruiken om er een subtiel solootje overheen te kunnen zetten met een lekker gainrandje.

De tweede versie vind ik minder mooi. Je speelt daar wat nadrukkelijker waardoor je het warme van de eerste versie mist. Daarnaast probeer je wat melodie er in te spelen die eigenlijk niet interessant genoeg is om het stuk te dragen.

De eerste heeft dus mijn voorkeur met dien verstande dat je er een solootje overheen zou moeten zetten.

Qua spel klinkt het wel lekker. Je hebt zoals ik nu op de laptop kan horen een mooie toon en dan heb je m.i. de helft al voor elkaar!