PDA

View Full Version : kapotte Ibanez PT 9



korneelb
6 maart 2011, 11:56
Hallo, mijn Ibanez PT 9 geeft geen effectsignaal meer. IK heb wel nog gitaarsignaal bij het aan of uit zetten. Bij het aanzetten verandert de tone een klein beetje maar geen 'phaser' effect dus. Ik heb de printplaat en kabeltjes bekeken en uitgemeten maar geen slechte contacten of zo gevonden. Nu, ik heb die pedaal gekocht in een 2dehands winkel, zal dus al redelijk oud zijn, jaren tachtig denk ik. Ik vroeg me af of het niet gewoon de een chip is die kapot is? Er zitten er 3 in. Of misschien de elco's vervangen? Hoe kan ik dit uitmeten om te weten of die defect zijn?
Alle hulp is welkom, dank bij voorbaat.

Korneel, Gent.

onrust nv
6 maart 2011, 12:28
Ik zou zeggen: Dirk-hendrik :ok:

Dirk_Hendrik
6 maart 2011, 13:05
Ik ook ;)
De chip defect is een aanname in de categorie "het onderdeel met de meeste pootjes". Elko's vervangen zou kunnen maar zoek dan ook de oorzaak waarom ze stuk zijn (als ze het al zijn).

Concluderend ,
Op dit moment ben je blind. Met een oscilloscoop en een toongenerator heb je het defect vrij vlot te pakken.

zoon van Piet
6 maart 2011, 13:44
Het is me wel eens opgevallen dat PT-9's vaker kapot zijn, vaker dan de voorloper PT 909..? Ik heb er twee gehad en allebei mankeerden ze iets. En ik heb nog steeds twee 909's.. zonder problemen..