PDA

View Full Version : Wel eens expres fout gespeeld in een band?



ThaBluesBreaker
6 maart 2011, 01:00
Zoals deze vent, die vervolgens een tik krijg van de zanger en bassist :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=dFZ1H7zRY8E

Mitch
6 maart 2011, 12:32
Ja. De rest van de band speelde zó bizar hard dat het geen hol meer uitmaakte wat ik speelde dus uit pure frustratie deed ik dat ook. Heeft geen hond gemerkt. :chicken:

ShredTallicA
6 maart 2011, 13:21
Zelfde als Mitch, alleen had ik (volgensmij) ook nog de tremolo aangezet op de versterker. Dat klonk lekker toen hij ging feedbacken :soinnocent:

budje
6 maart 2011, 17:43
Heb weleens een tijdje met een band gespeeld waarin iedereen teveel met zichzelf bezig was en niet met het totaal. Daar begon ik weleens over maar ze waren het er niet mee eens. Op een avond tijdens het oefenen mijn volume dichtgedraaid en tien minuten staan playbacken. Toen iedereen vond dat mijn partijen dik in orde waren heb ik uitgeplugd en mijn ontslag ingediend. Waren ze niet blij mee.

Nielsje
6 maart 2011, 17:52
Tja, wat is fout?
Ik vind het wel eens leuk om een nummer in een andere toonsoort te spelen, kijken hoe de rest erop reageert. M'n toetsenist (muzikant) kan dat wel aan, m'n zangeres niet :)

budje
6 maart 2011, 17:55
Tja, wat is fout?
Ik vind het wel eens leuk om een nummer in een andere toonsoort te spelen, kijken hoe de rest erop reageert. M'n toetsenist (muzikant) kan dat wel aan, m'n zangeres niet :)

Dat heet nou progrock ;)

rudolf
9 maart 2011, 23:38
Heb weleens een tijdje met een band gespeeld waarin iedereen teveel met zichzelf bezig was en niet met het totaal. Daar begon ik weleens over maar ze waren het er niet mee eens. Op een avond tijdens het oefenen mijn volume dichtgedraaid en tien minuten staan playbacken. Toen iedereen vond dat mijn partijen dik in orde waren heb ik uitgeplugd en mijn ontslag ingediend. Waren ze niet blij mee.

Haha.

ik heb wel ooit dan spelen we een nummertje en dan op het eind iedereen zo van mwwaaahh da ging al heul nie slecht en dan denk ik wtf ik speelde alles verkeerd :D

Duhsjaak
10 maart 2011, 06:22
Hi
In 1966/67 was NIET alles beter. Maar het was wel het begin van wat toen de underground werd genoemd.

Bewust ineens in een ander tempo of een andere toonsoort spelen werd toen als super cool beschouwd. En een teken dat je het experiment niet schuwde. Want, tja, dat was nou eenmaal errug belangrijk.

Als ze dan ook nog stopten ment dansen, dan was de opzet al helemaal geslaagd.

Ik hoor vooral geluiden over die goeie ouwe tijd, maar vraag mij wel vaker af waarom we niet een beetje meer met zelfspot naar onze jeugdzonden kunnen kijken.

Een grote bron van inspiratie was voor my de Guckenheimer Sauerkraut Band. Waar ieder nummer ritueel om zeep werd geholpen, inclkusief The Stars and Stripes. LP van 1959 en voor zover ik weet nooit op CD uitgebracht.

Ik vraag mij mij af hoe punkers terugkijken op hun aanvalstactieken. Ik was dik tevreden met die punkers omdat ik het helemaal had gehad met die zelfbevlekkings solo's van een half uur waarin echt niks spannends te beleven viel. Ik denk dat mijn motivatie niet heelmaal op prijs wordt gesteld, alhoewel men het destijd cool vond dat ik erg enthousiast over punk was.

Cool is dus erg onderhevig aan inflatie en andere tijdgebonden invloeden. Waarschijnlijk niet zo cool dus.

Vriendelijke groet, Gus

Dude
10 maart 2011, 22:11
toontje dat de zangeres wil hebben expres een halfje lager geven vlak voor het nummer begint :lovelove:



ja ben een klootzak

Basvarken
10 maart 2011, 22:56
Die gitarist van die Russische band doet het niet met opzet fout. Hij heeft gewoon geen idee wat ie aan het doen is. Je ziet hem wanhopig proberen een aanknopingspunt te vinden. Kijkt wat schichtig om zich heen. Hij voelt hem al mijlenver aankomen; dit komt niet meer goed...


Wij hebben met de band wel eens een nummer als hidden track op een officiële release gezet. Na 50 minuten stilte kwam er in een keer een zo slecht mogelijk gespeelde versie van Whatever you want van Status Quo. Iedereen probeerde zoveel mogelijk langs mekaar heen te spelen. Drummer in een iets ander tempo dan de rest, gitarist die de bekende riff verkrachtte, ik speelde consequent refrein als er coupletten waren en omgekeerd en de zangeres deed een poging om steevast een halve toon te laag te zingen en natuurlijk de tekst te verhaspelen. We hebben erg veel lol gehad!

EuroCinema
17 maart 2011, 11:08
Die gitarist van die Russische band doet het niet met opzet fout. Hij heeft gewoon geen idee wat ie aan het doen is. Je ziet hem wanhopig proberen een aanknopingspunt te vinden. Kijkt wat schichtig om zich heen. Hij voelt hem al mijlenver aankomen; dit komt niet meer goed...

:seriousf: En dan dat ene akkoord dat-ie wel weet heel stevig spelen, om vervolgens meteen weer de fout in te gaan...